- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zvýšení mezd je pochopitelné, kdo by nechtěl, ale co má znamenat 37h týdně? Kromě toho je v dnešní době spíš čeká rekvalifikace na řidiče dálkových autobusů
Co má znamenat 37 hodin týdně ? To, co má český strojvedoucí u ČD ...
Z hlediska DB je iracionální, že nechtějí navýšit plat, který není na německé poměry nic moc, ale vyžaduje práci v noci, soboty, neděle, svátky, "blbé" nástupy a konce na směnu (třeba ve 2,00), řízení lokomotivy (hnacího vozidla) za úplné mlhy rychlostí 250 km/h, někde i více, kdy jedete proti bílé zdi a máte plnou kriminální odpovědnost ... jako řidič silničního vozidla za takové mlhy neujedete ani metr ... Co DB udělají, až jim vstoupí do stávky všichni strojvůdci ... zrovna bylo na ČT, že stávkují piloti a jezdí se vlakem, takže se nebude jezdit vůbec ... leda autobusem, ale na náhradu vlaku pro 400 cestujících potřebujete 9 - 10 autobusů ....
první stávka byla v srpnu, a teď je rychlost další překvapila? Dráhy jsou asi všude stejné
Je to na principu solidarity a ajznbán je jedno s posledních odvětví,kde se v postindustriálu a globalizačním septiku může člověk práv dosíci. Rád odložím cesty,protože vlaky miluji a ale mašinfírer vinše ich Hasta la victoria siempre
Typický odborář "lidumil"si vezme jako rukojmí běžné cestující. Paradox doby.
A to mají unést management a internovat na neznámém místě? Němci chápou stávku trochu jinak než věčně nadávající Češi.
Kardinála Duku na ně, ten by jim vysvětlil co jsou zač nebo aspoň Kalouska. Proč si Merkelová neřekla o zápůjčku.
"Největší německý železniční dopravce Deutsche Bahn rozšířil svou v pořadí čtvrtou stávku od konce srpna z nákladní dopravy i na osobní vlaky"
To musel psát mistr Sůra.....
Nejsem žádný extra levičák, ale pořádné odbory ke kapitalismu, či lépe Sozialmarktwirtschaftu patří a dělají svoji práci. Život je boj, proč by kapitalista nebo i státní či polostátní podnik sám od sebe zvedal platy? A i tam je inflace a utahují se opasky.
Hm. Mají jen 80.000 měsíčně. Jak mohou přežít, chudinky? Paradoxem je, že by je nahradilo zařízení velikosti krabičky od sirek a to zadarmo. Dnes, když existují google auta, je jen otázkou času kdy budou existovat takové vlaky.
No zit s tim treba v Mnichove neni zadna hitparada.
Škoda že ti stávkující nečtou diskuze na idnesu. Poznali by jak se mají královsky dobře a jak svým jednáním ničí základy kapitalizmu kde solidarita je nežádoucí.
Tato stavka nema nic spolecneho s blahem zamestnacu, je boj dvou odborarskych organisaci bojujicich o majoritu. Tedy je to sroste vydirani jak statu tak cestujicich. DB podala jiz nekolik navrhu, neuspesne protoze odborarum nejde v prvni linii o samotne strojvedouci.