Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příští rok bude na železnici rekordně výluk, autobusy nemusí stačit

V roce 2015 čeká cestující rekordní množství vlakových výluk. Na železnici totiž proběhne velká modernizace za desítky miliard korun. České dráhy se ale obávají, že nenajdou dostatek autobusů na náhradní dopravu. Pro autobusové dopravce je to jen krátkodobý byznys, navíc se potýkají s nedostatkem řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i37r27o90s31l10a77v 76P98a91v29l78í48č35e86k 7963250385214

Spousta lidí na to peníze nemá!

0/0
22.10.2014 20:22
Foto

L43u81k66a80s 14Z82m41i73z24i95k 8502363210388

no tak to se tedy nepřipraví ... v dubnu až červnu s busem odjezdím 300 - 350 hodin měsičně, nestíháme nikdo a k tomu nepotřebujem ani výluky, před týdnem jsme jednu dlouhou výluku skončili, spali denně 3-4 hodiny, začínali ve tři ráno a končili v jedenáct večer... díky nechci, to si radši vezmu volno

0/0
20.10.2014 19:48

J79i32ř58í 26E53r44b77e19n 1123604726817

To, co popisuješ, je zralé na trestní oznámení - porušování zákoníku práce a veřejné ohrožení z nedbalosti. Nechtěl bych sedět v autobusu, který řídí takto přetížený řidič s průměrnou přepočtenou mzdou nějakých 72-75 Kč/h.

Jak mi známo třeba od BusLine, do placené pracovní doby započítávají jen čas strávený jízdou - a když ho například svou dispečerskou aktivitou donutí trčet tři hodiny na obratišti bez sociálního zařízení, zaplatí mu z toho po dlouhém handrkování půlhodinovou bezpečnostní přestávku a zbytek času tam je šofér nadarmo a zadarmo.

+1/0
21.10.2014 19:19

V92l34a85d85i71m30í13r 32F42i83b93i45g33e50r 5944931451344

Jestli vám to volno dají. V tomhle jsou velmi nekompromisní. Kamarád rozváží nákladním vozem a 3 měsíce čekal na dovolenou stále mu to posouvali. Kdybyste to alespoň měli dobře placené ale na to jakou máte s lidmi zodpovědnost mi to přijde dost podhodnocené. Navíc vám neumožňují povinné pauzy.

0/0
22.10.2014 6:58

M77i33r38o22s23l57a26v 92Z79i93k96m97u14n57d 7779533204583

A proč se mají o NAD starat ČD (jakýkoli dopravce) ... NAD by měl zajistit a zaplatit ten, v jehož zájmu se výluka koná, tedy provozovatel dráhy, jehož základním úkolem je zajištění PROVOZUSCHOPNOSTI DRÁHY. Když to objektivně nemůže zajistit, tak musí zajistit NAD a to na své náklady ...

Tady je díra v zákoně ...

+4/−3
20.10.2014 16:06

P80e89t20r 63N63o90v34o56t88n73y 3329172209362

Proc ty mínusy? Je to zcela logické.

0/0
20.10.2014 18:07

M23i18r24o48s14l69a94v 72Z72i24k14m20u52n48d 7859943414753

Zřejmě někdo od SŽDC komu bylo šlápnuto na "kuří oko" ...

Tak to chodí ...

0/0
20.10.2014 18:46
Foto

L72u51k83a86s 52Z86m22i73z58i32k 8322683130158

problematika je daleko složitější než že jenom někdo napíše tvrzení, že někde je díra v zákoně

0/0
20.10.2014 19:53

P71e88t87r 76N44o68v38o70t53n21y 3949472909492

vy jste autobusak. ne provozovatel dráhy. dopravce, objednatel ani nic takoveho. tak proc se k tomu vyjadřujete?

0/0
21.10.2014 0:45

M85i24r14o50s86l36a75v 44P63a71v34l37í94č27e56k 7303230495904

A proč by ne?

0/0
22.10.2014 20:11

H44o16n46z76a 96K17a64r40á13s22e22k 1425411912738

Stejně tak chybějí v seznamu tratě jako Boří les - Valtice, Znojmo - Hodonice, Zastávka u Brna - Třebíč, které také měly být předmětem tzv. revitalizace.

Také tam nějak nevidím trať Pardubice - Hradec Králové, která se od letošního roku v části své trasy zdvoukolejňuje. Že by se další práce už obešly bez výluk?

0/0
20.10.2014 12:03

H82o19n45z18a 64K62a28r44á23s52e22k 1725431112758

"Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm - Kunčice pod Ondřejníkem" - chybné pořadí; Kunčice p. O. jsou MEZI Frýdlantem a Frenštátem.

"Ruda nad Moravou - Bludov (...) Bludov - Hanušovice"

Beroun-závodí - Hýskov (...) Beroun-závodí - Roztoky u Křivoklátu

Jílové u Prahy - Davle (...) Týnec nad Sázavou - Skochovice

Kájov - Křemže (...) Zlatá Koruna - Boršov nad Vltavou

Tím pádem jsou úseky Ruda nad Moravou - Hanušovice, jakož i Beroun-Závodí - Hýskov, jakož i Jílové u Prahy - Davle a stejně jako Křemže - Zlatá Koruna,napsané duplicitně (dvakrát).

"Brno - Maloměřice"

Maloměřice jsou součástí Brna, tzn. nesmyslný údaj. Mělo by tam správně být něco jako Brno-Židenice - Brno-Maloměřice.

"autobusy nemusí stačit"

v množném čísle má být tvar "nemusejí"; nikoliv "nemusí".

0/0
20.10.2014 11:52

J34a50n 57Š51p18e67c72i89á29n 2200130609589

I na nejposlednejsi maticku vyrazit znacku,aby to zadna sberna nekoupila.

0/0
20.10.2014 9:04

J93i63r34k82a 46D13v14o82ř79á52k 4285410823638

To je sběrnám přece fuk, ne?

+1/0
20.10.2014 10:59

J52a67n 68Š21p45e16c76i27á49n 2420600929989

Hlavne ze udelat si ridicak na autobus, profesak, skoleni ridicu apod. stoji strasne moc penez a kdo to chce delat, tak ma papiry z vojny nebo minuleho rezimu, nebo si musi sehnat 50tisic.

0/0
20.10.2014 9:02

V95i88k37t25o12r 49N60á23r31o16ž22n11ý 3809362308

Na druhou stranu , kolik stojí stát výchova řemeslníka? Myslím , že méně to nebude..Někde v zahraničí existuje údajně učební obor- řidič , který když člověk absolvuje , má papíry na všechno...

0/0
20.10.2014 11:31

J46o74s71e64f 48D41r16á64s67a45l 2904475761

tohle u nás bylo(možná je) taky...střední škola dopravní

0/0
20.10.2014 13:34

P87e85t16r 42N14e52c20h82a82n62i90c25k80ý 7243906548470

Tohle vědí rok dopředu, existuje šance, že se na to připraví. Ale představte si až v "nejvyšší výlukové sezóně" někde skočí sebevrah, praskne kolej, pokřiví se výhybka, magneti něco urvou, vykolejí náklad atd..." kde seženou autobusy na zajištění těhle mimořádností? 8-o

+6/0
20.10.2014 9:01

P14a32v14e95l 90V29a94j84n31e44r 4570572304597

A že sa takovýhle věci budou dít mnohem častěji. Bagr strhne trolej na vedlejší koleji, či stavební stroj poškodí jedinou výhybku široko daleko, čehož jsme byli svědky v pátek ránov Úvalech.

+2/0
20.10.2014 9:46

P43e14t69r 75N54e27c36h93a47n31i76c36k91ý 7883116578250

Bude holt potřeba snížit kapacitu a kvalitu NAD a doufám, že krajští integrátoři s výlukami počítají a třeba vytvoří i nějakou autobusovou linku co by v době výluk mohla trochu ulevit NAD.

+2/0
20.10.2014 9:58

J35a50k76u90b 53V42r53b82a 4899254238191

proc autobusy, kdyz ma kazda rodina aspon jedno auto? 8-o

+1/−9
20.10.2014 8:56

R66a88d48o34s15l69a65v 46K20l30a77u92d86a 5954198574682

?8-o

+3/0
20.10.2014 8:58

J51a68k92u41b 42V98r42b94a 4199664238251

? 8-o

0/0
20.10.2014 13:47

M42i10r43o45s78l33a22v 20P47a53v63l95í87č59e87k 7403550225604

Každá?? Spousta rodin auto nemá.

0/0
22.10.2014 20:19

R55o56m73a41n 55P71o49l73á56č15e35k 5726749555

Protože pokud má kraj objednaný vlak, tak si nárokuje i náhradní dopravu za vlak. Jak prosté. ;-)

+3/0
20.10.2014 8:59

J79o95s15e44f 91J52ů59z40a 1348568403317

Odkud čerpáte Vaši mylnou informaci?

+5/0
20.10.2014 9:03

P48e77t46r 21N82e16c78h20a10n64i86c52k69ý 7143336618710

Při výluce obvolají okolní rodiny jestli by neodvezli cestující?

+4/0
20.10.2014 9:06

T46o89m47a38s 33N23o13v18o43t50n76y 3671136968429

Na většině těch tratí by ovšem ten rodinný kombík na výluku i stačil...

+1/−3
20.10.2014 9:57

P17e97t40r 27N34o77v68o23t89n67y 3769682959492

Zejména v raní špičce. ;-D

+3/0
20.10.2014 10:18

M57i48r81e55k 17Z71á83v93o40d11n48ý 7232977780968

I kdyby, tak co s tím?

0/0
20.10.2014 9:10

J44a69k33u95b 83V55r37b95a 4349304538221

dojedete s nim do prace, kdyz nepojede vlak? co jineho jste myslel?

0/0
20.10.2014 13:49

T22o78m24á43š 54S36e49d47m10i29h29r30a51d35s44k23ý 7464869327389

Má rodina třeba auto nemá.

+2/0
20.10.2014 9:14

T55o25m20á69š 41S97e71d52m73i92h54r58a82d51s40k81ý 7284319337799

Abych předešel zbytečným invektivám, ne nejsem a nikdy jsem nebyl režijkář.

+3/−1
20.10.2014 9:14

J52a52k57u96b 68V14r76b62a 4149124608201

tak si ho kupte, jinak se do prace nedostanete, az nebudou jezdit vlaky

0/0
20.10.2014 13:48

J82o66s88e82f 33S98c32h83m93i50d74t 5573557363752

Jakože si ho maj s sebou brát do vlaku, aby pak při výluce nebyl problém? ;)

+2/0
20.10.2014 10:45

J91a52k92u82b 64V67r10b15a 4759714668221

jestli to odpovida jejich inteligenci tak ano. ostatni s nim dojedou, kam potrebuji ;-)

0/0
20.10.2014 14:02

B43r38o67n75i20s87l51a96v 71G67a72b91r45y97š 6335564680

...které bude každý den několik hodin stát v koloně? Děkuji, nechci. Doprava v Praze už bohužel dosáhla takového stavu, že automobilismus omezuje sám sebe.

+1/0
25.10.2014 0:23
Foto

M57i16l32o21s57l50a85v 21Z59í67t37k28a 8980874767570

Máte kalkulaci která dokáže tvrzení že bus je levnější? Se započtením krajských peněz na letní i zimní údržbu silnic po kterých bus jede, údržbu silnic v majetku obci apod?

+1/0
20.10.2014 8:56

R37a64d71o59s21l16a80v 44K47l33a93u79d34a 5194718314122

Po těch silnicích nejezdí pouze autobusy. Náklady se dělí mezi jednotlivé účastníky silničního provozu. A využívají ji i pěší, nebo cyklisté. Železnice má tu smůlu, že na koleje sní pouze vlak.

+1/−1
20.10.2014 8:59

L80u28k12á18š 15Š21m27a19h35e33l 2767914382434

No, ono se to málo ví, ale opotřebení silnice roste se 3.-4. mocninou hmotnosti. Jestliže jede po silnici autobus o 14 tunách, pak je opotřebení stejné jako cca 5.000 aut o hmotnosti 1,4 tuny. Takže na různých okreskách s minimem dopravy je dost možná pár traktorů, autobusy a sem tam nákladní auto se dřevem hlavním faktorem opotřebení dopravní cesty. S tím rozdílem, že nákladné rekonstrukce se platí z jiné kapsy.

+6/0
20.10.2014 9:02

R49a73d14o67s50l95a90v 95K97l94a25u40d23a 5134618274782

Tak vzhledem k tomu že povrch na mnohých silnicích II a III tříd pamatuje ještě bolševika (tedy toho předrevolučního), tak to s tím poškozením a hlavně opravami nebude tak horké.

0/0
20.10.2014 9:08

J43i27r55k76a 85D95v38o34ř55á66k 4485930953558

Naopak. Když na takový povrch najednou pošlete autobus, hned se rozpadne.

+1/0
20.10.2014 10:55

J20i69ř41í 64E45r83b45e67n 1623604836367

Rozpadne se povrch, nebo autobus? Nebo obojí? ;-)

0/0
20.10.2014 17:14

R16o20m20a94n 86P95o32l71á59č23e94k 5266929955

Silnici musí stejně udržovat tak jako tak.;-)

0/−1
20.10.2014 8:59

J28i70n22d70ř44i38c59h 10Š28k83o12p42e30k 4615421580805

ale menší provoz, menší opotřebení, takže úspora

+1/0
20.10.2014 10:27

R87o23m34a21n 11P28o45l56á52č17e10k 5336489205

ty 4 autobusy tam zpět to opravdu zničí...

0/0
20.10.2014 12:13

T27o69m29á89š 48S49e90d48m23i91h77r60a19d76s12k92ý 7884509967799

Ale cestující náklady na opravu silnice nepozná v jízdném. A o tom to je.

+2/0
20.10.2014 9:17

T45o44m15a82s 92N59o20v52o98t80n16y 3921286608639

Vlak zdraží, když se vylepší koleje nebo nádraží?

0/−1
20.10.2014 9:59

T31o12m90á23š 67S42e47d31m85i97h19r49a84d47s75k14ý 7174439967229

Vlak zdraží když SŽDC zvýší poplatky za využití dopravní cesty, ze kterých (mimo jiné) se ta údržba platí. On je rozdíl, když motorák platí někomu 6 korun za km dopravní cesty a autobus neplatí nic. Pokud najede za den každý z nich 250 km, máte rozdíl 1500:0. Teď si to vynásobte 365. Někde to být znát musí.

+3/−1
20.10.2014 10:44

J47o34s83e84f 65B56a41l38o70u91n 4950536255571

Co to placate clovece?? A co silnicni dan, myto,financni jistina slozena na kazdou sedacku atd atd.. co musi bus platit??? To nic neni? To je daleko vic nez 6kc na kilak tak nemelte hlouposti!

0/−2
20.10.2014 11:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.