Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příští rok bude na železnici rekordně výluk, autobusy nemusí stačit

V roce 2015 čeká cestující rekordní množství vlakových výluk. Na železnici totiž proběhne velká modernizace za desítky miliard korun. České dráhy se ale obávají, že nenajdou dostatek autobusů na náhradní dopravu. Pro autobusové dopravce je to jen krátkodobý byznys, navíc se potýkají s nedostatkem řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i20r21o46s25l60a49v 60P89a25v21l23í63č87e98k 7603340625184

Spousta lidí na to peníze nemá!

0/0
22.10.2014 20:22
Foto

L88u42k97a76s 73Z25m97i44z80i11k 8552723690238

no tak to se tedy nepřipraví ... v dubnu až červnu s busem odjezdím 300 - 350 hodin měsičně, nestíháme nikdo a k tomu nepotřebujem ani výluky, před týdnem jsme jednu dlouhou výluku skončili, spali denně 3-4 hodiny, začínali ve tři ráno a končili v jedenáct večer... díky nechci, to si radši vezmu volno

0/0
20.10.2014 19:48

J30i75ř66í 97E97r91b24e95n 1193324646247

To, co popisuješ, je zralé na trestní oznámení - porušování zákoníku práce a veřejné ohrožení z nedbalosti. Nechtěl bych sedět v autobusu, který řídí takto přetížený řidič s průměrnou přepočtenou mzdou nějakých 72-75 Kč/h.

Jak mi známo třeba od BusLine, do placené pracovní doby započítávají jen čas strávený jízdou - a když ho například svou dispečerskou aktivitou donutí trčet tři hodiny na obratišti bez sociálního zařízení, zaplatí mu z toho po dlouhém handrkování půlhodinovou bezpečnostní přestávku a zbytek času tam je šofér nadarmo a zadarmo.

+1/0
21.10.2014 19:19

V90l13a82d17i17m30í82r 59F49i83b46i43g46e31r 5274251681584

Jestli vám to volno dají. V tomhle jsou velmi nekompromisní. Kamarád rozváží nákladním vozem a 3 měsíce čekal na dovolenou stále mu to posouvali. Kdybyste to alespoň měli dobře placené ale na to jakou máte s lidmi zodpovědnost mi to přijde dost podhodnocené. Navíc vám neumožňují povinné pauzy.

0/0
22.10.2014 6:58

M44i51r51o10s43l22a42v 62Z36i69k93m91u33n74d 7229583334933

A proč se mají o NAD starat ČD (jakýkoli dopravce) ... NAD by měl zajistit a zaplatit ten, v jehož zájmu se výluka koná, tedy provozovatel dráhy, jehož základním úkolem je zajištění PROVOZUSCHOPNOSTI DRÁHY. Když to objektivně nemůže zajistit, tak musí zajistit NAD a to na své náklady ...

Tady je díra v zákoně ...

+4/−3
20.10.2014 16:06

P61e72t93r 34N89o20v72o45t39n32y 3609762749972

Proc ty mínusy? Je to zcela logické.

0/0
20.10.2014 18:07

M37i60r87o22s72l90a69v 70Z73i53k93m22u64n56d 7609703314873

Zřejmě někdo od SŽDC komu bylo šlápnuto na "kuří oko" ...

Tak to chodí ...

0/0
20.10.2014 18:46
Foto

L96u33k63a94s 63Z19m61i41z36i96k 8812203120588

problematika je daleko složitější než že jenom někdo napíše tvrzení, že někde je díra v zákoně

0/0
20.10.2014 19:53

P94e95t64r 72N86o98v85o41t33n90y 3979502409762

vy jste autobusak. ne provozovatel dráhy. dopravce, objednatel ani nic takoveho. tak proc se k tomu vyjadřujete?

0/0
21.10.2014 0:45

M54i25r84o68s11l71a78v 50P43a42v95l77í60č41e64k 7723870635504

A proč by ne?

0/0
22.10.2014 20:11

H44o26n68z91a 87K82a31r11á64s10e72k 1955231782838

Stejně tak chybějí v seznamu tratě jako Boří les - Valtice, Znojmo - Hodonice, Zastávka u Brna - Třebíč, které také měly být předmětem tzv. revitalizace.

Také tam nějak nevidím trať Pardubice - Hradec Králové, která se od letošního roku v části své trasy zdvoukolejňuje. Že by se další práce už obešly bez výluk?

0/0
20.10.2014 12:03

H85o20n21z23a 18K39a79r54á61s31e75k 1185471532768

"Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm - Kunčice pod Ondřejníkem" - chybné pořadí; Kunčice p. O. jsou MEZI Frýdlantem a Frenštátem.

"Ruda nad Moravou - Bludov (...) Bludov - Hanušovice"

Beroun-závodí - Hýskov (...) Beroun-závodí - Roztoky u Křivoklátu

Jílové u Prahy - Davle (...) Týnec nad Sázavou - Skochovice

Kájov - Křemže (...) Zlatá Koruna - Boršov nad Vltavou

Tím pádem jsou úseky Ruda nad Moravou - Hanušovice, jakož i Beroun-Závodí - Hýskov, jakož i Jílové u Prahy - Davle a stejně jako Křemže - Zlatá Koruna,napsané duplicitně (dvakrát).

"Brno - Maloměřice"

Maloměřice jsou součástí Brna, tzn. nesmyslný údaj. Mělo by tam správně být něco jako Brno-Židenice - Brno-Maloměřice.

"autobusy nemusí stačit"

v množném čísle má být tvar "nemusejí"; nikoliv "nemusí".

0/0
20.10.2014 11:52

J60a12n 44Š10p94e60c84i33á96n 2840780709249

I na nejposlednejsi maticku vyrazit znacku,aby to zadna sberna nekoupila.

0/0
20.10.2014 9:04

J50i70r46k81a 98D76v54o54ř60á73k 4545200643718

To je sběrnám přece fuk, ne?

+1/0
20.10.2014 10:59

J17a70n 21Š73p83e57c87i49á69n 2600230829339

Hlavne ze udelat si ridicak na autobus, profesak, skoleni ridicu apod. stoji strasne moc penez a kdo to chce delat, tak ma papiry z vojny nebo minuleho rezimu, nebo si musi sehnat 50tisic.

0/0
20.10.2014 9:02

V10i86k24t37o39r 68N64á13r89o84ž92n19ý 3709982318

Na druhou stranu , kolik stojí stát výchova řemeslníka? Myslím , že méně to nebude..Někde v zahraničí existuje údajně učební obor- řidič , který když člověk absolvuje , má papíry na všechno...

0/0
20.10.2014 11:31

J98o38s88e88f 40D87r77á61s85a21l 2944225361

tohle u nás bylo(možná je) taky...střední škola dopravní

0/0
20.10.2014 13:34

P11e11t84r 68N25e53c53h67a46n46i25c50k98ý 7683266858270

Tohle vědí rok dopředu, existuje šance, že se na to připraví. Ale představte si až v "nejvyšší výlukové sezóně" někde skočí sebevrah, praskne kolej, pokřiví se výhybka, magneti něco urvou, vykolejí náklad atd..." kde seženou autobusy na zajištění těhle mimořádností? 8-o

+6/0
20.10.2014 9:01

P63a22v57e65l 49V41a71j33n52e45r 4320342374267

A že sa takovýhle věci budou dít mnohem častěji. Bagr strhne trolej na vedlejší koleji, či stavební stroj poškodí jedinou výhybku široko daleko, čehož jsme byli svědky v pátek ránov Úvalech.

+2/0
20.10.2014 9:46

P44e55t38r 11N88e98c34h93a27n54i62c61k91ý 7733476408280

Bude holt potřeba snížit kapacitu a kvalitu NAD a doufám, že krajští integrátoři s výlukami počítají a třeba vytvoří i nějakou autobusovou linku co by v době výluk mohla trochu ulevit NAD.

+2/0
20.10.2014 9:58

J60a75k67u56b 81V63r69b60a 4689234448711

proc autobusy, kdyz ma kazda rodina aspon jedno auto? 8-o

+1/−9
20.10.2014 8:56

R18a31d43o18s29l79a93v 70K66l36a85u92d69a 5944138134862

?8-o

+3/0
20.10.2014 8:58

J48a96k85u22b 26V70r57b69a 4699624908681

? 8-o

0/0
20.10.2014 13:47

M50i29r85o88s31l18a33v 29P53a71v92l52í68č61e34k 7893740855854

Každá?? Spousta rodin auto nemá.

0/0
22.10.2014 20:19

R60o65m72a29n 25P58o59l90á59č84e48k 5596279135

Protože pokud má kraj objednaný vlak, tak si nárokuje i náhradní dopravu za vlak. Jak prosté. ;-)

+3/0
20.10.2014 8:59

J12o26s16e98f 14J47ů86z79a 1828438763137

Odkud čerpáte Vaši mylnou informaci?

+5/0
20.10.2014 9:03

P42e52t63r 46N67e94c82h75a40n12i76c10k70ý 7393706268730

Při výluce obvolají okolní rodiny jestli by neodvezli cestující?

+4/0
20.10.2014 9:06

T43o15m22a75s 49N66o45v27o90t69n47y 3981806828399

Na většině těch tratí by ovšem ten rodinný kombík na výluku i stačil...

+1/−3
20.10.2014 9:57

P52e21t26r 17N37o22v27o53t75n50y 3719102489162

Zejména v raní špičce. ;-D

+3/0
20.10.2014 10:18

M37i73r76e69k 16Z48á38v63o37d91n84ý 7282297750348

I kdyby, tak co s tím?

0/0
20.10.2014 9:10

J45a76k59u29b 47V56r59b23a 4639884608261

dojedete s nim do prace, kdyz nepojede vlak? co jineho jste myslel?

0/0
20.10.2014 13:49

T61o46m34á76š 66S95e20d62m94i70h38r74a43d11s88k82ý 7334319187929

Má rodina třeba auto nemá.

+2/0
20.10.2014 9:14

T50o28m40á73š 22S80e11d59m77i60h22r79a54d32s76k27ý 7134249287329

Abych předešel zbytečným invektivám, ne nejsem a nikdy jsem nebyl režijkář.

+3/−1
20.10.2014 9:14

J19a23k38u73b 47V83r85b45a 4679754888411

tak si ho kupte, jinak se do prace nedostanete, az nebudou jezdit vlaky

0/0
20.10.2014 13:48

J80o67s74e42f 16S60c64h84m93i59d83t 5443587583292

Jakože si ho maj s sebou brát do vlaku, aby pak při výluce nebyl problém? ;)

+2/0
20.10.2014 10:45

J20a33k70u79b 18V12r84b82a 4379894658351

jestli to odpovida jejich inteligenci tak ano. ostatni s nim dojedou, kam potrebuji ;-)

0/0
20.10.2014 14:02
Foto

B37r94o64n91i12s70l79a98v 86G56a43b20r52y59š 2422379581

...které bude každý den několik hodin stát v koloně? Děkuji, nechci. Doprava v Praze už bohužel dosáhla takového stavu, že automobilismus omezuje sám sebe.

+1/0
25.10.2014 0:23
Foto

M38i93l25o88s64l74a22v 95Z95í80t38k94a 8830474517490

Máte kalkulaci která dokáže tvrzení že bus je levnější? Se započtením krajských peněz na letní i zimní údržbu silnic po kterých bus jede, údržbu silnic v majetku obci apod?

+1/0
20.10.2014 8:56

R34a36d89o38s67l81a72v 77K59l42a62u89d60a 5374578694562

Po těch silnicích nejezdí pouze autobusy. Náklady se dělí mezi jednotlivé účastníky silničního provozu. A využívají ji i pěší, nebo cyklisté. Železnice má tu smůlu, že na koleje sní pouze vlak.

+1/−1
20.10.2014 8:59

L34u97k95á50š 46Š72m29a52h95e15l 2897504132124

No, ono se to málo ví, ale opotřebení silnice roste se 3.-4. mocninou hmotnosti. Jestliže jede po silnici autobus o 14 tunách, pak je opotřebení stejné jako cca 5.000 aut o hmotnosti 1,4 tuny. Takže na různých okreskách s minimem dopravy je dost možná pár traktorů, autobusy a sem tam nákladní auto se dřevem hlavním faktorem opotřebení dopravní cesty. S tím rozdílem, že nákladné rekonstrukce se platí z jiné kapsy.

+6/0
20.10.2014 9:02

R19a90d70o27s32l51a98v 89K55l30a47u38d31a 5214328454672

Tak vzhledem k tomu že povrch na mnohých silnicích II a III tříd pamatuje ještě bolševika (tedy toho předrevolučního), tak to s tím poškozením a hlavně opravami nebude tak horké.

0/0
20.10.2014 9:08

J32i68r47k59a 48D55v98o87ř62á70k 4855710753818

Naopak. Když na takový povrch najednou pošlete autobus, hned se rozpadne.

+1/0
20.10.2014 10:55

J36i55ř39í 53E97r88b19e35n 1273574436527

Rozpadne se povrch, nebo autobus? Nebo obojí? ;-)

0/0
20.10.2014 17:14

R74o13m17a51n 17P30o59l46á66č81e64k 5526699455

Silnici musí stejně udržovat tak jako tak.;-)

0/−1
20.10.2014 8:59

J71i39n68d80ř23i28c79h 47Š20k81o90p66e33k 4555581960515

ale menší provoz, menší opotřebení, takže úspora

+1/0
20.10.2014 10:27

R89o25m95a79n 94P79o21l62á64č21e38k 5256549905

ty 4 autobusy tam zpět to opravdu zničí...

0/0
20.10.2014 12:13

T86o83m61á27š 79S65e45d44m24i72h36r91a34d59s50k95ý 7144879697399

Ale cestující náklady na opravu silnice nepozná v jízdném. A o tom to je.

+2/0
20.10.2014 9:17

T74o36m73a64s 75N58o56v28o57t16n50y 3321656908149

Vlak zdraží, když se vylepší koleje nebo nádraží?

0/−1
20.10.2014 9:59

T82o71m38á77š 41S15e54d10m33i52h13r55a61d22s67k17ý 7494549247259

Vlak zdraží když SŽDC zvýší poplatky za využití dopravní cesty, ze kterých (mimo jiné) se ta údržba platí. On je rozdíl, když motorák platí někomu 6 korun za km dopravní cesty a autobus neplatí nic. Pokud najede za den každý z nich 250 km, máte rozdíl 1500:0. Teď si to vynásobte 365. Někde to být znát musí.

+3/−1
20.10.2014 10:44

J59o19s95e50f 31B18a27l85o18u31n 4130366425541

Co to placate clovece?? A co silnicni dan, myto,financni jistina slozena na kazdou sedacku atd atd.. co musi bus platit??? To nic neni? To je daleko vic nez 6kc na kilak tak nemelte hlouposti!

0/−2
20.10.2014 11:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.