Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příští rok bude na železnici rekordně výluk, autobusy nemusí stačit

V roce 2015 čeká cestující rekordní množství vlakových výluk. Na železnici totiž proběhne velká modernizace za desítky miliard korun. České dráhy se ale obávají, že nenajdou dostatek autobusů na náhradní dopravu. Pro autobusové dopravce je to jen krátkodobý byznys, navíc se potýkají s nedostatkem řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i45r27o70s82l54a20v 70P81a44v96l90í86č19e58k 7913370675344

Spousta lidí na to peníze nemá!

0/0
22.10.2014 20:22
Foto

L96u98k31a73s 12Z91m91i31z64i24k 8592813180738

no tak to se tedy nepřipraví ... v dubnu až červnu s busem odjezdím 300 - 350 hodin měsičně, nestíháme nikdo a k tomu nepotřebujem ani výluky, před týdnem jsme jednu dlouhou výluku skončili, spali denně 3-4 hodiny, začínali ve tři ráno a končili v jedenáct večer... díky nechci, to si radši vezmu volno

0/0
20.10.2014 19:48

J62i65ř80í 91E67r17b84e22n 1343484776857

To, co popisuješ, je zralé na trestní oznámení - porušování zákoníku práce a veřejné ohrožení z nedbalosti. Nechtěl bych sedět v autobusu, který řídí takto přetížený řidič s průměrnou přepočtenou mzdou nějakých 72-75 Kč/h.

Jak mi známo třeba od BusLine, do placené pracovní doby započítávají jen čas strávený jízdou - a když ho například svou dispečerskou aktivitou donutí trčet tři hodiny na obratišti bez sociálního zařízení, zaplatí mu z toho po dlouhém handrkování půlhodinovou bezpečnostní přestávku a zbytek času tam je šofér nadarmo a zadarmo.

+1/0
21.10.2014 19:19

V90l34a38d54i22m75í92r 48F27i29b10i70g25e78r 5894321551554

Jestli vám to volno dají. V tomhle jsou velmi nekompromisní. Kamarád rozváží nákladním vozem a 3 měsíce čekal na dovolenou stále mu to posouvali. Kdybyste to alespoň měli dobře placené ale na to jakou máte s lidmi zodpovědnost mi to přijde dost podhodnocené. Navíc vám neumožňují povinné pauzy.

0/0
22.10.2014 6:58

M31i61r88o27s33l52a76v 98Z69i60k49m83u74n81d 7959263114663

A proč se mají o NAD starat ČD (jakýkoli dopravce) ... NAD by měl zajistit a zaplatit ten, v jehož zájmu se výluka koná, tedy provozovatel dráhy, jehož základním úkolem je zajištění PROVOZUSCHOPNOSTI DRÁHY. Když to objektivně nemůže zajistit, tak musí zajistit NAD a to na své náklady ...

Tady je díra v zákoně ...

+4/−3
20.10.2014 16:06

P92e19t12r 82N88o68v56o42t65n19y 3769882269622

Proc ty mínusy? Je to zcela logické.

0/0
20.10.2014 18:07

M66i77r26o25s95l73a10v 84Z77i22k16m41u98n42d 7549283744983

Zřejmě někdo od SŽDC komu bylo šlápnuto na "kuří oko" ...

Tak to chodí ...

0/0
20.10.2014 18:46
Foto

L76u32k38a46s 53Z48m71i29z69i90k 8862673320798

problematika je daleko složitější než že jenom někdo napíše tvrzení, že někde je díra v zákoně

0/0
20.10.2014 19:53

P44e86t27r 95N64o79v29o36t66n17y 3419892769562

vy jste autobusak. ne provozovatel dráhy. dopravce, objednatel ani nic takoveho. tak proc se k tomu vyjadřujete?

0/0
21.10.2014 0:45

M69i24r87o47s44l76a21v 92P33a30v34l77í52č76e13k 7193960195884

A proč by ne?

0/0
22.10.2014 20:11

H35o96n22z24a 57K62a93r79á50s65e31k 1145621702258

Stejně tak chybějí v seznamu tratě jako Boří les - Valtice, Znojmo - Hodonice, Zastávka u Brna - Třebíč, které také měly být předmětem tzv. revitalizace.

Také tam nějak nevidím trať Pardubice - Hradec Králové, která se od letošního roku v části své trasy zdvoukolejňuje. Že by se další práce už obešly bez výluk?

0/0
20.10.2014 12:03

H59o55n12z49a 33K54a68r50á62s96e70k 1865361512338

"Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm - Kunčice pod Ondřejníkem" - chybné pořadí; Kunčice p. O. jsou MEZI Frýdlantem a Frenštátem.

"Ruda nad Moravou - Bludov (...) Bludov - Hanušovice"

Beroun-závodí - Hýskov (...) Beroun-závodí - Roztoky u Křivoklátu

Jílové u Prahy - Davle (...) Týnec nad Sázavou - Skochovice

Kájov - Křemže (...) Zlatá Koruna - Boršov nad Vltavou

Tím pádem jsou úseky Ruda nad Moravou - Hanušovice, jakož i Beroun-Závodí - Hýskov, jakož i Jílové u Prahy - Davle a stejně jako Křemže - Zlatá Koruna,napsané duplicitně (dvakrát).

"Brno - Maloměřice"

Maloměřice jsou součástí Brna, tzn. nesmyslný údaj. Mělo by tam správně být něco jako Brno-Židenice - Brno-Maloměřice.

"autobusy nemusí stačit"

v množném čísle má být tvar "nemusejí"; nikoliv "nemusí".

0/0
20.10.2014 11:52

J57a19n 31Š10p51e59c56i98á39n 2830490969709

I na nejposlednejsi maticku vyrazit znacku,aby to zadna sberna nekoupila.

0/0
20.10.2014 9:04

J37i11r25k71a 17D37v26o56ř16á57k 4855440653558

To je sběrnám přece fuk, ne?

+1/0
20.10.2014 10:59

J58a27n 85Š74p66e37c26i18á21n 2820620299649

Hlavne ze udelat si ridicak na autobus, profesak, skoleni ridicu apod. stoji strasne moc penez a kdo to chce delat, tak ma papiry z vojny nebo minuleho rezimu, nebo si musi sehnat 50tisic.

0/0
20.10.2014 9:02

V13i56k72t64o82r 56N97á23r61o81ž98n79ý 3979352758

Na druhou stranu , kolik stojí stát výchova řemeslníka? Myslím , že méně to nebude..Někde v zahraničí existuje údajně učební obor- řidič , který když člověk absolvuje , má papíry na všechno...

0/0
20.10.2014 11:31

J50o61s44e65f 84D14r97á80s52a19l 2814695531

tohle u nás bylo(možná je) taky...střední škola dopravní

0/0
20.10.2014 13:34

P28e89t41r 18N86e72c23h98a43n91i13c86k67ý 7413966458850

Tohle vědí rok dopředu, existuje šance, že se na to připraví. Ale představte si až v "nejvyšší výlukové sezóně" někde skočí sebevrah, praskne kolej, pokřiví se výhybka, magneti něco urvou, vykolejí náklad atd..." kde seženou autobusy na zajištění těhle mimořádností? 8-o

+6/0
20.10.2014 9:01

P94a67v11e50l 66V58a47j95n44e60r 4150742294557

A že sa takovýhle věci budou dít mnohem častěji. Bagr strhne trolej na vedlejší koleji, či stavební stroj poškodí jedinou výhybku široko daleko, čehož jsme byli svědky v pátek ránov Úvalech.

+2/0
20.10.2014 9:46

P10e86t54r 93N70e49c90h91a35n22i75c17k69ý 7413776278710

Bude holt potřeba snížit kapacitu a kvalitu NAD a doufám, že krajští integrátoři s výlukami počítají a třeba vytvoří i nějakou autobusovou linku co by v době výluk mohla trochu ulevit NAD.

+2/0
20.10.2014 9:58

J10a45k65u23b 24V67r13b61a 4409934218521

proc autobusy, kdyz ma kazda rodina aspon jedno auto? 8-o

+1/−9
20.10.2014 8:56

R22a18d34o23s45l12a10v 22K47l35a95u94d12a 5424888734592

?8-o

+3/0
20.10.2014 8:58

J88a16k27u26b 87V14r38b63a 4429854288511

? 8-o

0/0
20.10.2014 13:47

M42i39r55o78s49l22a14v 51P93a33v38l77í14č33e74k 7493690205804

Každá?? Spousta rodin auto nemá.

0/0
22.10.2014 20:19

R78o38m12a51n 86P92o35l33á13č94e59k 5136269805

Protože pokud má kraj objednaný vlak, tak si nárokuje i náhradní dopravu za vlak. Jak prosté. ;-)

+3/0
20.10.2014 8:59

J70o15s94e49f 26J62ů29z84a 1328648643767

Odkud čerpáte Vaši mylnou informaci?

+5/0
20.10.2014 9:03

P49e22t63r 39N88e92c31h14a48n22i40c87k67ý 7843236888100

Při výluce obvolají okolní rodiny jestli by neodvezli cestující?

+4/0
20.10.2014 9:06

T55o44m30a21s 95N42o28v78o98t53n56y 3601936168469

Na většině těch tratí by ovšem ten rodinný kombík na výluku i stačil...

+1/−3
20.10.2014 9:57

P86e20t53r 22N68o73v16o65t80n21y 3419582739172

Zejména v raní špičce. ;-D

+3/0
20.10.2014 10:18

M81i41r49e40k 83Z75á30v44o64d52n79ý 7452607880488

I kdyby, tak co s tím?

0/0
20.10.2014 9:10

J73a53k54u15b 92V11r57b40a 4109294368491

dojedete s nim do prace, kdyz nepojede vlak? co jineho jste myslel?

0/0
20.10.2014 13:49

T77o48m10á64š 83S53e71d27m21i17h30r19a40d26s51k54ý 7114429337239

Má rodina třeba auto nemá.

+2/0
20.10.2014 9:14

T26o26m16á67š 86S52e80d16m34i11h48r21a56d35s51k94ý 7644879947909

Abych předešel zbytečným invektivám, ne nejsem a nikdy jsem nebyl režijkář.

+3/−1
20.10.2014 9:14

J88a70k37u66b 33V44r74b76a 4589124398661

tak si ho kupte, jinak se do prace nedostanete, az nebudou jezdit vlaky

0/0
20.10.2014 13:48

J94o23s33e60f 41S41c76h41m72i64d92t 5203687193612

Jakože si ho maj s sebou brát do vlaku, aby pak při výluce nebyl problém? ;)

+2/0
20.10.2014 10:45

J15a73k56u88b 23V47r42b34a 4549884498441

jestli to odpovida jejich inteligenci tak ano. ostatni s nim dojedou, kam potrebuji ;-)

0/0
20.10.2014 14:02
Foto

B51r76o13n56i31s71l80a25v 43G12a89b63r32y20š 2632279331

...které bude každý den několik hodin stát v koloně? Děkuji, nechci. Doprava v Praze už bohužel dosáhla takového stavu, že automobilismus omezuje sám sebe.

+1/0
25.10.2014 0:23
Foto

M77i26l97o23s81l69a12v 12Z23í25t29k62a 8880774717900

Máte kalkulaci která dokáže tvrzení že bus je levnější? Se započtením krajských peněz na letní i zimní údržbu silnic po kterých bus jede, údržbu silnic v majetku obci apod?

+1/0
20.10.2014 8:56

R96a35d63o68s18l71a48v 86K92l28a12u82d92a 5664128824242

Po těch silnicích nejezdí pouze autobusy. Náklady se dělí mezi jednotlivé účastníky silničního provozu. A využívají ji i pěší, nebo cyklisté. Železnice má tu smůlu, že na koleje sní pouze vlak.

+1/−1
20.10.2014 8:59

L11u76k72á51š 30Š68m17a11h54e18l 2557604612544

No, ono se to málo ví, ale opotřebení silnice roste se 3.-4. mocninou hmotnosti. Jestliže jede po silnici autobus o 14 tunách, pak je opotřebení stejné jako cca 5.000 aut o hmotnosti 1,4 tuny. Takže na různých okreskách s minimem dopravy je dost možná pár traktorů, autobusy a sem tam nákladní auto se dřevem hlavním faktorem opotřebení dopravní cesty. S tím rozdílem, že nákladné rekonstrukce se platí z jiné kapsy.

+6/0
20.10.2014 9:02

R34a28d71o35s84l10a58v 24K16l76a20u30d63a 5664298184552

Tak vzhledem k tomu že povrch na mnohých silnicích II a III tříd pamatuje ještě bolševika (tedy toho předrevolučního), tak to s tím poškozením a hlavně opravami nebude tak horké.

0/0
20.10.2014 9:08

J23i46r47k86a 11D98v49o76ř65á56k 4675620633928

Naopak. Když na takový povrch najednou pošlete autobus, hned se rozpadne.

+1/0
20.10.2014 10:55

J35i41ř72í 77E63r30b41e27n 1823654856707

Rozpadne se povrch, nebo autobus? Nebo obojí? ;-)

0/0
20.10.2014 17:14

R94o40m10a15n 49P80o45l61á42č24e23k 5666329295

Silnici musí stejně udržovat tak jako tak.;-)

0/−1
20.10.2014 8:59

J31i58n28d53ř89i61c51h 83Š84k88o89p88e64k 4865241940625

ale menší provoz, menší opotřebení, takže úspora

+1/0
20.10.2014 10:27

R81o11m39a14n 18P75o60l16á85č26e12k 5606209275

ty 4 autobusy tam zpět to opravdu zničí...

0/0
20.10.2014 12:13

T15o54m44á98š 81S98e39d74m34i28h20r54a21d24s60k26ý 7574469467609

Ale cestující náklady na opravu silnice nepozná v jízdném. A o tom to je.

+2/0
20.10.2014 9:17

T41o65m91a25s 22N81o67v46o13t44n49y 3321746708839

Vlak zdraží, když se vylepší koleje nebo nádraží?

0/−1
20.10.2014 9:59

T43o29m87á41š 95S33e17d76m21i92h63r64a45d55s69k67ý 7644239587859

Vlak zdraží když SŽDC zvýší poplatky za využití dopravní cesty, ze kterých (mimo jiné) se ta údržba platí. On je rozdíl, když motorák platí někomu 6 korun za km dopravní cesty a autobus neplatí nic. Pokud najede za den každý z nich 250 km, máte rozdíl 1500:0. Teď si to vynásobte 365. Někde to být znát musí.

+3/−1
20.10.2014 10:44

J49o61s29e85f 10B40a91l70o88u78n 4870796495391

Co to placate clovece?? A co silnicni dan, myto,financni jistina slozena na kazdou sedacku atd atd.. co musi bus platit??? To nic neni? To je daleko vic nez 6kc na kilak tak nemelte hlouposti!

0/−2
20.10.2014 11:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.