Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český autoland míří k rekordu. Vyrobí nejvíce aut v historii

Výroba osobních aut v Česku letos s největší pravděpodobností dosáhne nového rekordu a překoná hranici 1,2 milionu vozů. Další růst přitom může přijít ještě další rok. Automobilky věří, že stát podpoří další růst především zavedením eura a podporou technických škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e40t50r 18V85i37n88t49r46l82í28k 3526484761

před pár lety jsem četl vizi Škody Auto,že se chtějí stát jednou z deseti nejvíce prodávanějších značek světa, zatím se zlepšují a mají dobré trhy, tak jim to přeji R^

0/0
24.10.2014 21:53

J17i93ř95í 60Z55á26h28o63r67a 5663695802199

Euro by bylo super! Křivka výroby aut mě nechává chladným, vždycky se dá vyrobit více a rekordy jsou od toho, aby se překonávali.

+1/0
24.10.2014 15:34

P65e42t46r 96V43i70n62t91r89l95í91k 3896624471

i když za první větu jsem chtěl dát mínus...

0/0
24.10.2014 21:54

L63u50k85á60š 93V33a21ň88u77r33a 1755824263323

Neverte jim, jsou to posluhovaci zahranicnim majitelum. Zavedeni eura by bylo pro cr znicujici. Ale to se normalni Cech nedozvi, protoze ceska media zadrzuji informace. A nadprumerne platy v automobilkach nejsou.

+3/−2
23.10.2014 14:54

V13á76c81l50a25v 55H79r83á13d46e31k 6182770245241

Pred 10 lety se vyrabelo za smenu cca 180 Octavii a dnes pres 400 vozu. Pan Jahn ma zkreslene pocty u mzdovych nakladu. Nemel by byt plat min. Dvojnasobny k prumernemu platu pred 10 lety? Kdo si mysli ze je to med na vyrobnich linkach muze to zkusit. Bohuzel , ale pres agenturu a ta ho jeste z penez odrbe.

+4/0
22.10.2014 15:19

M14a10r68t65i63n 80W10u27n80s19c85h 8855548521682

jenže jednou ten rekord začne klesat ?a co potom

+1/−1
22.10.2014 11:52

J72i66ř87í 46Z68á85h29o19r48a 5463905832669

vyropba zacne klesat, rekord zustane. i potom.

+1/0
24.10.2014 15:30

M81a24r72e24k 42H74r62u29b75y 6237592671328

Schvalne, jak dlouho lze podle prumerneho ekonoma kazdorocne zvysovat vyrobu? ;-):-P

+2/0
22.10.2014 9:03

J76i64ř68í 16Z69á92h39o59r77a 5573515892779

u aut se obvykle navysuje na ukor nekoho jineho, to znamena tak dloiho, dokud bude konkurence.

0/0
24.10.2014 15:31

P55e27t80r 58P26o27s88p25í60š98i93l 4228704216776

Lidi mají práci a to je dobře. Co mě znepokojuje, je obrovský nárůst množství aut na našich silnicích, přeplněná města, dopravní zácpy atd. Já vím, že snem každého výrobce je to, aby stát tento cirkus podporoval a bylo pokud možno 5 aut v každé rodině. Ale žádný strom neroste až do nebe.

0/0
22.10.2014 6:27

D15a53n89i73e85l 10T63o51m53e78k 8399305898366

Tak z těch 1,2 mil. zde vyrobených vozů se prodá v ČR minimum - jednotky procent (celkové prodeje Škoda 2013 v ČR jsou pod 50 tis. vozů, ostatní zde vyrobená auta budou určitě pod 20 tis.).

0/0
22.10.2014 10:20

J31a46r24o72s52l95a17v 11D94r63o42b50n42ý 6606148697227

TPCA do 1000 vozů za rok

0/0
24.10.2014 16:05

V57a32c27l81a71v 14W60a26n91d54e62r38e15r 8478876679352

Euro rozhodne NE!!! Mam plat v eurech a chtelo by to jeste 2x nebo 3x devalvaci od CNB, aby bylo pro me v CR jeste levneji ;-D;-D. Buresovsko Sobotkovska koalice zatne sekyru jeste hloubeji, takze k tomu stejne dojde. Nakonec.....jeste se nam s ani "pravicove korupcni" ci "levicove populistickou" politikou nepodarilo ani jedenkrat splnit kriteria pro prijeti eura, takze vsichni lide v CR muzou byt klidni, euro v CR nebude.... a ja nakonec taky;-D.

+2/−1
21.10.2014 15:25

P33a76v57e96l 97V68e81t97e51š94n19í52k 7595308905497

Tak nevím, které kritérium nesplnili? 3% deficit?

+1/0
21.10.2014 16:20

P19e27t72r 67V19i49n73t19r21l36í14k 3626474661

nápodobně, také mi devalvace měny vyhovuje R^

0/0
24.10.2014 21:55

J58i94ř61í 74V34i80n91k63l59e33r 1581987720629

Ale ten sešup bude pořádně bolet;-D

+4/−1
21.10.2014 14:43

V64i16k48t93o41r 46N65á37r70o93ž67n24ý 3379822878

Napadlo mne totéž..

+1/0
21.10.2014 15:50

D85a41n77i45e13l 38T59o57m96e55k 8659675268626

To záleží, jestli se čeká se založenýma rukama, nebo se o průmysl pečuje. Tím nemyslím jen stát, ale obecně veřejnost, zda si uvědomuje, že nás to živí.

0/0
22.10.2014 10:21

M23i43r59o49s11l56a55v 29B64r67o16z29i92k 7671909794667

Euro? V žádném případě.

Euro je sice dobrý sluha, když se daří, ale zlý pán, když se náhodou něco zvrtne..

+3/−6
21.10.2014 14:30
Foto

A66l64a80n 70Ř46e26p31k37a 4585366

USA mají taky společnou měnu a fungují. Proč by EU jí nemohla mít taky a ve všech státech? Je to jako slib v manželství, manželé při sobě mají stát v dobrém i zlém ;-)

+4/−1
21.10.2014 14:33

M55i90r95o85s79l96a20v 17B79r33o63z86i81k 7401399224227

Jenomže USA mají FED, a tiskárnu na peníze, jestli jste si náhodou nevšiml.

Euro je technická měna. Její kurz byl uměle stanoven v návaznosti na Německou Marku a absolutně neodpovídá 40 let zaostalým ekonomikám post-komunistických zemí.

Když se ČR dostane do problémů, například s deflací, ECB nám nikdy nepomůže. Zatímco ČNB může dočasně devalvovat Korunu (i když budou všichni kvičet) a předejít tak stagnaci ekonomiky.

Už to chápete?

+3/−1
21.10.2014 15:41

P76a96v18e66l 88V16e75t98e11š61n81í51k 7955428285727

EU má ECB.

Rozdíl je tu hlavně v přístupu, kdy EU zastává konzervativnější přístup a ECB má za úkol měnovou stabilitu, zatímco FED má za úkol stabilitu+zaměstnanost+hospodářský růst.

+1/0
21.10.2014 16:23

Z97d29e73n73ě71k 29D48u94f56e83k 2984424128

Tak se radujte zatím dokud to vše funguje. Jak jsem někde slyšel, že se nemá život věšet na jeden hřebík. A co budeme dělat až zlaté časy skončí a čínská konkurence začne vyrábět okopírované kvalitnější auta, která projdou evropskou homologací a budou za polovinu  ceny věhlasných značek.

+1/−2
21.10.2014 14:28

V77í97ť40a 17K14r19u59t60i27š 1870114895197

Když chcete vyrábět kvalitní auta, tak potřebujete kvalifikovanou pracovní sílu, moderní technologie a výrobní zařízení. A ty nejsou levné, ani v Číně. Takže když bude chtít Čína stavět auta na evropsko-japonsko-americkém standardu, tak většinu nákladů budou mít shodnou jako kdekoliv jinde.

A třeba cena práce roste v Číně dle oboru a oblasti o 15-50% (!!!) ročně, přičemž už nyní je ekonomický růst Číny bržděn mj. tím, že "nemají" lidi.  apokud ještě před pár lety platilo, že Číňan bere v přepočtu 3.000 kč/měs., tak nyní jsou oblasti, kde je průměr na úrovni Prahy.

+1/0
21.10.2014 15:59

V80l94a58d35a 37S36i31m68o18n42i20k 3479483153765

Přesně tak. Fluktuace na některých odborných místech je tak tragická, že už se řízení některých projektů  i projekty samotné přesunují zpátky do Evropy a Ameriky. Když máte třetího logistika a čtvrtého customer inženýra za půl roku, tak to moc na kvalitu není.

0/0
25.10.2014 21:24

J69o70s42e32f 75B66á98r83t82a 8217886375180

Mohl by ten kecopán vysvětlit v čem je tak výhodné zavedení EURa ? Ve většině států kde zavedli EUR to přineslo víc škody než užitku, proč si ten pán myslí, že by tomu bylo u nás jinak ? Samozřejmě dementní politika čnb tomu trochu nahrává, ale jinak buďme rádi za CZK.

+3/−3
21.10.2014 14:26

V22l46a11d84a 71S81i20m67o10n97i57k 3719153803185

Rádi za co? Za to, že pět osvícených rozhodne o znehodnocení měny?

Jasně, mně osobně se to hodí, jelikož mám příjmy v Eurech, takže bych měl říkat - ano, za korunu slabou a ještě slabší. Ale jinak jenom strašíte ... jedna měna by se stala měnou jinou, přičemž by zmizelo riziko změny kurzu a hodně transakčních nákladů, což by nejvíc obrečely banky.

0/0
25.10.2014 21:28

F88r97a95n65t70i54š83e57k 27V68r67á43n23a 5949732523261

Jj, chudáci Češi - makají jak šrouby na pásech, aby lidi na Západě mohli jezdit v nových autech, a sami jezdí ve vracích z bazarů, protože na koupi aut, jejichž výrobou si nechají zplundrovat zemi, jim jejich páni nedají vydělat. To už ten Ford aspoň těm svým ovečkám ty auta masově prodával ;-D

+7/−6
21.10.2014 13:40

V46í92t 59N95o95v18á62k 5754335661129

aha, to jsem nevěděl že všichni zákazníci v českých autosalonech jsou cizinci;-D

+3/−1
21.10.2014 13:51

S70v43a73t14o61p28l74u92k 23S92i71l47n66ý 4612536679138

Ale prd. Já např. jezdím v ojetém autě (nikoliv z bazaru), ale ne z toho důvodu, že na nové nemám, ale proto, že koupě nového auta mi přijde jako ekonomický nesmysl.

+14/0
21.10.2014 13:51

B24e75n 53P14a33v15k54a 1677863587921

Socko;-D

+2/−2
21.10.2014 13:56

S11v86a12t93o31p26l54u55k 34S92i39l61n76ý 4982586139538

To víš, investuji do úplně jiných věcí, než do spotřební záležitosti, jako je auto ;-)

+1/−1
21.10.2014 14:10

B30e22n 38P43a64v94k72a 1197893577651

Já taky.

0/0
21.10.2014 14:36

M20a67r58t92i40n 26N98ě21m15e68c 1528458448971

No oni zaměstnanci automobilek taky mají na nová auta slevy pokud vím takže nechápu o čem je ten komentář????

+1/−1
21.10.2014 14:50

M21a78r30t46i91n 37K33a56r51á23s66e45k 9648673328178

Mate pocit ze clovek se mzdou pres 30k (delnicky prumer v automobilkach) si nemuze dovolik koupit nove auto?

0/−1
21.10.2014 15:32

M31a22r36t95i89n 23V34a79j68d45a 8824583910481

mam strach, ze za 10 let si nikdo na boom nevzpomene a polovina lidi navazana na automobilovy prumysl bude bez prace

+4/−1
21.10.2014 13:36

V61í68ť91a 97K65r83u92t87i53š 1650384855217

A se jako potřeba přemisťovat bude řešit jinak než automobily?

+5/0
21.10.2014 13:40

P17e78t73r 79B44a52u81e60r 9300335187119

Když vezmu v úvahu Vaše obavy - já si to dokážu představit jedině tak, že by se do deseti let všichni výrobci se svými závody odstěhovali mimo Evropu. Nemyslím si, že k tomu dojde. Tu polovinu lidí by mohla ¨vyšachovat¨ automatizace, kdyby to šlo tak rychle (což se tak úplně nestává, nový Superb má například na svařovně více ručních pracovišť než Oktáva III, přitom technollgie pro Oktávu se budovala už skoro o tři roky dříve než ta pro Superba), ale jsou pořád ještě procesy, které se bez lidské síly neobejdou. A jezdit autem se nepřestane.

0/0
21.10.2014 13:56

J30i64ř95í 65H33r90a50d96e59c 2744142751716

Jak může říci, že mzdové náklady nejsou výhodou? Český dělník je rád, když má 1100 EUR, ve Španělsku bere dělník v automobilce kolem 2000 EUR a v Německu je to ještě mnohem více. Nižší mzdové náklady jsou udávány jako jeden z důvodů, proč se SUV Seat bude montovat v ČR. Když je schopný vypustit z úst takovou hloupost, těžko brát vážně jeho další názory.

+15/−2
21.10.2014 13:33

D68a65v33i37d 34R81y40c61h36e22t72s88k71ý 9136231480650

A co na tu Rumun nebo Bulhar. Nebo Turek, Albánec, Maročan..?

0/0
21.10.2014 14:03

Z10d47e68n89ě64k 62D38u91f87e42k 2464454248

co teprve číňan a vietnamec? Za hrst rýže smontuje auto.

0/0
21.10.2014 14:29
Foto

A56l14a68n 13Ř72e82p26k37a 4925976

Co by, agentury je sem přivezou jako levnou pracovní sílu ;-D

+1/0
21.10.2014 14:31

V36i70k68t37o82r 91N43á29r46o82ž20n18ý 3149382128

Španělsko jde do kytek i díky nekonkurenceschopným mzdám.

Německo to řeší trochu jinak... outsourcingem různých činností mimo firmu , kde i ten dělník u externí firmy dostane cca 50% co dostane kmenový dělník v automobilce...

Navíc mzdové náklady v ČR jsou třeba vyšší než v Polsku či Maďarsku a srovnatelné se Slovenskem. A mnohem vyšší než v Turecku (Renault,Hyundai) , Rumunsku či Bulharsku. Pan Jáhn má pravdu.

0/0
21.10.2014 15:55

B78e11n 69P98a41v92k96a 1247893977261

To jsme rádi, to jsme rádi, že akcionář VW bude mít penízky;-D

+3/−1
21.10.2014 13:27

T83o12m10á50š 64F49i71r54b69a62c92h92e10r 9180950974270

Akcionáři jsou majitelé akcií u kterých hodnota klesá nebo stoupá podle vývoje na kapitálových trzích, ;-)

+2/−1
21.10.2014 13:37

B98e40n 45P94a64v74k70a 1147243677921

A rozdělení zisku vám nic neříká?

+1/0
21.10.2014 13:42

S66v42a72t54o47p84l74u58k 26S46i42l55n68ý 4412826419268

Vyplácení divident není automatické ;-)

0/0
21.10.2014 13:52

B17e76n 97P33a96v98k95a 1907673797881

Domnívám se, že Německý stát je automatický.

Nebo se pletu a VW nevlastní SRN?

+1/−1
21.10.2014 13:57

S46v34a79t60o34p14l60u13k 29S30i48l62n33ý 4302496109618

Ne. Asi 20 % akcií vlastní země Dolní Sasko, 17 % Quatar Holding a přes 50 % Porsche Automobil Holding SE (což není to samé jako Porsche AG vyrábějící auta Porsche, kterou naopak ze 100 % vlastní VW). 

Navíc o výplatě divident pokud vím rozhoduje představenstvo, ne vlastník akcií.

+4/−1
21.10.2014 14:07

B96e89n 36P33a90v38k87a 1177893947421

Díky za osvěžení paměti.

0/0
21.10.2014 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.