Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Český autoland míří k rekordu. Vyrobí nejvíce aut v historii

Výroba osobních aut v Česku letos s největší pravděpodobností dosáhne nového rekordu a překoná hranici 1,2 milionu vozů. Další růst přitom může přijít ještě další rok. Automobilky věří, že stát podpoří další růst především zavedením eura a podporou technických škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87e44t62r 41V26i82n21t24r53l78í46k 3556594941

před pár lety jsem četl vizi Škody Auto,že se chtějí stát jednou z deseti nejvíce prodávanějších značek světa, zatím se zlepšují a mají dobré trhy, tak jim to přeji R^

0/0
24.10.2014 21:53

J39i84ř95í 26Z25á46h96o95r57a 5593245962199

Euro by bylo super! Křivka výroby aut mě nechává chladným, vždycky se dá vyrobit více a rekordy jsou od toho, aby se překonávali.

+1/0
24.10.2014 15:34

P84e71t34r 51V21i77n87t98r78l54í59k 3876924491

i když za první větu jsem chtěl dát mínus...

0/0
24.10.2014 21:54

L10u94k70á12š 81V83a98ň66u38r67a 1925194813333

Neverte jim, jsou to posluhovaci zahranicnim majitelum. Zavedeni eura by bylo pro cr znicujici. Ale to se normalni Cech nedozvi, protoze ceska media zadrzuji informace. A nadprumerne platy v automobilkach nejsou.

+3/−2
23.10.2014 14:54

V90á27c47l93a29v 86H63r64á38d81e37k 6702870695861

Pred 10 lety se vyrabelo za smenu cca 180 Octavii a dnes pres 400 vozu. Pan Jahn ma zkreslene pocty u mzdovych nakladu. Nemel by byt plat min. Dvojnasobny k prumernemu platu pred 10 lety? Kdo si mysli ze je to med na vyrobnich linkach muze to zkusit. Bohuzel , ale pres agenturu a ta ho jeste z penez odrbe.

+4/0
22.10.2014 15:19

M72a28r38t26i66n 51W46u68n66s74c95h 8235248691512

jenže jednou ten rekord začne klesat ?a co potom

+1/−1
22.10.2014 11:52

J67i22ř20í 58Z40á85h44o76r63a 5113315622119

vyropba zacne klesat, rekord zustane. i potom.

+1/0
24.10.2014 15:30

M50a25r27e29k 70H83r11u95b15y 6487932601728

Schvalne, jak dlouho lze podle prumerneho ekonoma kazdorocne zvysovat vyrobu? ;-):-P

+2/0
22.10.2014 9:03

J87i31ř36í 76Z50á94h96o62r84a 5233555282289

u aut se obvykle navysuje na ukor nekoho jineho, to znamena tak dloiho, dokud bude konkurence.

0/0
24.10.2014 15:31

P29e59t17r 78P84o80s17p68í14š64i53l 4438224726536

Lidi mají práci a to je dobře. Co mě znepokojuje, je obrovský nárůst množství aut na našich silnicích, přeplněná města, dopravní zácpy atd. Já vím, že snem každého výrobce je to, aby stát tento cirkus podporoval a bylo pokud možno 5 aut v každé rodině. Ale žádný strom neroste až do nebe.

0/0
22.10.2014 6:27

D33a48n51i36e57l 43T80o95m82e13k 8389425408736

Tak z těch 1,2 mil. zde vyrobených vozů se prodá v ČR minimum - jednotky procent (celkové prodeje Škoda 2013 v ČR jsou pod 50 tis. vozů, ostatní zde vyrobená auta budou určitě pod 20 tis.).

0/0
22.10.2014 10:20

J73a74r32o31s17l98a86v 50D86r30o73b10n64ý 6186468557687

TPCA do 1000 vozů za rok

0/0
24.10.2014 16:05

V89a42c19l51a11v 82W73a93n80d18e80r31e50r 8108216859102

Euro rozhodne NE!!! Mam plat v eurech a chtelo by to jeste 2x nebo 3x devalvaci od CNB, aby bylo pro me v CR jeste levneji ;-D;-D. Buresovsko Sobotkovska koalice zatne sekyru jeste hloubeji, takze k tomu stejne dojde. Nakonec.....jeste se nam s ani "pravicove korupcni" ci "levicove populistickou" politikou nepodarilo ani jedenkrat splnit kriteria pro prijeti eura, takze vsichni lide v CR muzou byt klidni, euro v CR nebude.... a ja nakonec taky;-D.

+2/−1
21.10.2014 15:25

P36a20v12e47l 97V78e11t26e43š36n69í92k 7925748185137

Tak nevím, které kritérium nesplnili? 3% deficit?

+1/0
21.10.2014 16:20

P72e33t93r 28V14i92n42t88r97l57í85k 3666224361

nápodobně, také mi devalvace měny vyhovuje R^

0/0
24.10.2014 21:55

J92i90ř82í 86V94i55n57k94l88e15r 1971487620839

Ale ten sešup bude pořádně bolet;-D

+4/−1
21.10.2014 14:43

V94i92k64t73o54r 60N56á16r45o76ž96n62ý 3859172298

Napadlo mne totéž..

+1/0
21.10.2014 15:50

D92a84n67i37e45l 78T83o36m80e48k 8259225888466

To záleží, jestli se čeká se založenýma rukama, nebo se o průmysl pečuje. Tím nemyslím jen stát, ale obecně veřejnost, zda si uvědomuje, že nás to živí.

0/0
22.10.2014 10:21

M98i71r55o97s52l82a98v 18B32r81o27z43i38k 7261389354477

Euro? V žádném případě.

Euro je sice dobrý sluha, když se daří, ale zlý pán, když se náhodou něco zvrtne..

+3/−6
21.10.2014 14:30
Foto

A48l22a27n 91Ř52e22p41k43a 4895196

USA mají taky společnou měnu a fungují. Proč by EU jí nemohla mít taky a ve všech státech? Je to jako slib v manželství, manželé při sobě mají stát v dobrém i zlém ;-)

+4/−1
21.10.2014 14:33

M34i36r38o74s75l30a34v 95B61r84o72z48i17k 7561469864257

Jenomže USA mají FED, a tiskárnu na peníze, jestli jste si náhodou nevšiml.

Euro je technická měna. Její kurz byl uměle stanoven v návaznosti na Německou Marku a absolutně neodpovídá 40 let zaostalým ekonomikám post-komunistických zemí.

Když se ČR dostane do problémů, například s deflací, ECB nám nikdy nepomůže. Zatímco ČNB může dočasně devalvovat Korunu (i když budou všichni kvičet) a předejít tak stagnaci ekonomiky.

Už to chápete?

+3/−1
21.10.2014 15:41

P53a46v69e61l 53V62e15t86e94š60n20í60k 7335438795607

EU má ECB.

Rozdíl je tu hlavně v přístupu, kdy EU zastává konzervativnější přístup a ECB má za úkol měnovou stabilitu, zatímco FED má za úkol stabilitu+zaměstnanost+hospodářský růst.

+1/0
21.10.2014 16:23

Z40d85e76n87ě91k 18D18u11f87e63k 2594264238

Tak se radujte zatím dokud to vše funguje. Jak jsem někde slyšel, že se nemá život věšet na jeden hřebík. A co budeme dělat až zlaté časy skončí a čínská konkurence začne vyrábět okopírované kvalitnější auta, která projdou evropskou homologací a budou za polovinu  ceny věhlasných značek.

+1/−2
21.10.2014 14:28

V25í64ť17a 78K72r33u85t52i31š 1190824905157

Když chcete vyrábět kvalitní auta, tak potřebujete kvalifikovanou pracovní sílu, moderní technologie a výrobní zařízení. A ty nejsou levné, ani v Číně. Takže když bude chtít Čína stavět auta na evropsko-japonsko-americkém standardu, tak většinu nákladů budou mít shodnou jako kdekoliv jinde.

A třeba cena práce roste v Číně dle oboru a oblasti o 15-50% (!!!) ročně, přičemž už nyní je ekonomický růst Číny bržděn mj. tím, že "nemají" lidi.  apokud ještě před pár lety platilo, že Číňan bere v přepočtu 3.000 kč/měs., tak nyní jsou oblasti, kde je průměr na úrovni Prahy.

+1/0
21.10.2014 15:59

V59l92a73d60a 54S95i84m16o96n60i43k 3199273253535

Přesně tak. Fluktuace na některých odborných místech je tak tragická, že už se řízení některých projektů  i projekty samotné přesunují zpátky do Evropy a Ameriky. Když máte třetího logistika a čtvrtého customer inženýra za půl roku, tak to moc na kvalitu není.

0/0
25.10.2014 21:24

J25o54s68e40f 21B49á25r26t93a 8887826255760

Mohl by ten kecopán vysvětlit v čem je tak výhodné zavedení EURa ? Ve většině států kde zavedli EUR to přineslo víc škody než užitku, proč si ten pán myslí, že by tomu bylo u nás jinak ? Samozřejmě dementní politika čnb tomu trochu nahrává, ale jinak buďme rádi za CZK.

+3/−3
21.10.2014 14:26

V22l24a84d90a 20S62i46m49o71n22i68k 3959673193475

Rádi za co? Za to, že pět osvícených rozhodne o znehodnocení měny?

Jasně, mně osobně se to hodí, jelikož mám příjmy v Eurech, takže bych měl říkat - ano, za korunu slabou a ještě slabší. Ale jinak jenom strašíte ... jedna měna by se stala měnou jinou, přičemž by zmizelo riziko změny kurzu a hodně transakčních nákladů, což by nejvíc obrečely banky.

0/0
25.10.2014 21:28

F25r93a66n91t35i36š92e77k 75V48r98á70n54a 5589652463941

Jj, chudáci Češi - makají jak šrouby na pásech, aby lidi na Západě mohli jezdit v nových autech, a sami jezdí ve vracích z bazarů, protože na koupi aut, jejichž výrobou si nechají zplundrovat zemi, jim jejich páni nedají vydělat. To už ten Ford aspoň těm svým ovečkám ty auta masově prodával ;-D

+7/−6
21.10.2014 13:40

V33í35t 40N10o43v50á67k 5634475631339

aha, to jsem nevěděl že všichni zákazníci v českých autosalonech jsou cizinci;-D

+3/−1
21.10.2014 13:51

S44v15a93t71o77p13l56u96k 31S73i76l60n28ý 4562926659838

Ale prd. Já např. jezdím v ojetém autě (nikoliv z bazaru), ale ne z toho důvodu, že na nové nemám, ale proto, že koupě nového auta mi přijde jako ekonomický nesmysl.

+14/0
21.10.2014 13:51

B68e68n 72P32a23v97k51a 1187523117291

Socko;-D

+2/−2
21.10.2014 13:56

S70v40a61t34o91p51l19u22k 10S44i46l19n52ý 4712746279308

To víš, investuji do úplně jiných věcí, než do spotřební záležitosti, jako je auto ;-)

+1/−1
21.10.2014 14:10

B78e42n 77P69a73v17k45a 1907703677601

Já taky.

0/0
21.10.2014 14:36

M46a34r97t54i88n 58N55ě23m30e74c 1408568258401

No oni zaměstnanci automobilek taky mají na nová auta slevy pokud vím takže nechápu o čem je ten komentář????

+1/−1
21.10.2014 14:50

M36a12r49t61i29n 55K31a77r12á75s19e73k 9788583168468

Mate pocit ze clovek se mzdou pres 30k (delnicky prumer v automobilkach) si nemuze dovolik koupit nove auto?

0/−1
21.10.2014 15:32

M73a46r33t21i95n 23V57a49j48d38a 8174623210831

mam strach, ze za 10 let si nikdo na boom nevzpomene a polovina lidi navazana na automobilovy prumysl bude bez prace

+4/−1
21.10.2014 13:36

V40í19ť41a 41K90r82u78t36i87š 1440434515897

A se jako potřeba přemisťovat bude řešit jinak než automobily?

+5/0
21.10.2014 13:40

P96e96t31r 78B92a85u68e31r 9940775687399

Když vezmu v úvahu Vaše obavy - já si to dokážu představit jedině tak, že by se do deseti let všichni výrobci se svými závody odstěhovali mimo Evropu. Nemyslím si, že k tomu dojde. Tu polovinu lidí by mohla ¨vyšachovat¨ automatizace, kdyby to šlo tak rychle (což se tak úplně nestává, nový Superb má například na svařovně více ručních pracovišť než Oktáva III, přitom technollgie pro Oktávu se budovala už skoro o tři roky dříve než ta pro Superba), ale jsou pořád ještě procesy, které se bez lidské síly neobejdou. A jezdit autem se nepřestane.

0/0
21.10.2014 13:56

J10i89ř16í 55H75r37a20d18e42c 2194932681496

Jak může říci, že mzdové náklady nejsou výhodou? Český dělník je rád, když má 1100 EUR, ve Španělsku bere dělník v automobilce kolem 2000 EUR a v Německu je to ještě mnohem více. Nižší mzdové náklady jsou udávány jako jeden z důvodů, proč se SUV Seat bude montovat v ČR. Když je schopný vypustit z úst takovou hloupost, těžko brát vážně jeho další názory.

+15/−2
21.10.2014 13:33

D83a89v49i58d 22R21y94c66h42e48t83s47k35ý 9436691150160

A co na tu Rumun nebo Bulhar. Nebo Turek, Albánec, Maročan..?

0/0
21.10.2014 14:03

Z65d25e53n63ě79k 10D35u73f88e60k 2484324428

co teprve číňan a vietnamec? Za hrst rýže smontuje auto.

0/0
21.10.2014 14:29
Foto

A59l98a43n 76Ř76e39p48k19a 4715616

Co by, agentury je sem přivezou jako levnou pracovní sílu ;-D

+1/0
21.10.2014 14:31

V77i87k93t53o45r 68N28á26r50o36ž22n83ý 3459242868

Španělsko jde do kytek i díky nekonkurenceschopným mzdám.

Německo to řeší trochu jinak... outsourcingem různých činností mimo firmu , kde i ten dělník u externí firmy dostane cca 50% co dostane kmenový dělník v automobilce...

Navíc mzdové náklady v ČR jsou třeba vyšší než v Polsku či Maďarsku a srovnatelné se Slovenskem. A mnohem vyšší než v Turecku (Renault,Hyundai) , Rumunsku či Bulharsku. Pan Jáhn má pravdu.

0/0
21.10.2014 15:55

B65e21n 77P88a34v70k63a 1447683177741

To jsme rádi, to jsme rádi, že akcionář VW bude mít penízky;-D

+3/−1
21.10.2014 13:27

T90o38m61á14š 55F64i44r12b68a32c97h40e16r 9770800584230

Akcionáři jsou majitelé akcií u kterých hodnota klesá nebo stoupá podle vývoje na kapitálových trzích, ;-)

+2/−1
21.10.2014 13:37

B93e84n 68P22a75v25k64a 1217973637811

A rozdělení zisku vám nic neříká?

+1/0
21.10.2014 13:42

S65v48a65t13o61p38l93u80k 76S97i78l21n14ý 4102886989738

Vyplácení divident není automatické ;-)

0/0
21.10.2014 13:52

B47e38n 28P40a61v25k47a 1257753107211

Domnívám se, že Německý stát je automatický.

Nebo se pletu a VW nevlastní SRN?

+1/−1
21.10.2014 13:57

S58v97a77t29o89p52l70u76k 86S54i76l15n55ý 4532856909118

Ne. Asi 20 % akcií vlastní země Dolní Sasko, 17 % Quatar Holding a přes 50 % Porsche Automobil Holding SE (což není to samé jako Porsche AG vyrábějící auta Porsche, kterou naopak ze 100 % vlastní VW). 

Navíc o výplatě divident pokud vím rozhoduje představenstvo, ne vlastník akcií.

+4/−1
21.10.2014 14:07

B36e84n 31P75a77v43k61a 1317783987821

Díky za osvěžení paměti.

0/0
21.10.2014 17:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.