Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český autoland míří k rekordu. Vyrobí nejvíce aut v historii

Výroba osobních aut v Česku letos s největší pravděpodobností dosáhne nového rekordu a překoná hranici 1,2 milionu vozů. Další růst přitom může přijít ještě další rok. Automobilky věří, že stát podpoří další růst především zavedením eura a podporou technických škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12e76t60r 57V43i85n98t61r51l35í96k 3556814781

před pár lety jsem četl vizi Škody Auto,že se chtějí stát jednou z deseti nejvíce prodávanějších značek světa, zatím se zlepšují a mají dobré trhy, tak jim to přeji R^

0/0
24.10.2014 21:53

J64i93ř93í 75Z79á66h40o39r40a 5593895502979

Euro by bylo super! Křivka výroby aut mě nechává chladným, vždycky se dá vyrobit více a rekordy jsou od toho, aby se překonávali.

+1/0
24.10.2014 15:34

P74e29t58r 44V80i45n96t37r27l67í27k 3286444711

i když za první větu jsem chtěl dát mínus...

0/0
24.10.2014 21:54

L84u39k83á43š 92V97a22ň97u65r30a 1615744273953

Neverte jim, jsou to posluhovaci zahranicnim majitelum. Zavedeni eura by bylo pro cr znicujici. Ale to se normalni Cech nedozvi, protoze ceska media zadrzuji informace. A nadprumerne platy v automobilkach nejsou.

+3/−2
23.10.2014 14:54

V36á96c93l27a14v 55H48r71á11d37e32k 6352330445831

Pred 10 lety se vyrabelo za smenu cca 180 Octavii a dnes pres 400 vozu. Pan Jahn ma zkreslene pocty u mzdovych nakladu. Nemel by byt plat min. Dvojnasobny k prumernemu platu pred 10 lety? Kdo si mysli ze je to med na vyrobnich linkach muze to zkusit. Bohuzel , ale pres agenturu a ta ho jeste z penez odrbe.

+4/0
22.10.2014 15:19

M47a61r98t22i20n 94W87u14n21s24c41h 8355598311812

jenže jednou ten rekord začne klesat ?a co potom

+1/−1
22.10.2014 11:52

J79i76ř74í 52Z50á31h91o47r77a 5663345382939

vyropba zacne klesat, rekord zustane. i potom.

+1/0
24.10.2014 15:30

M31a95r84e75k 39H95r27u90b68y 6987872441938

Schvalne, jak dlouho lze podle prumerneho ekonoma kazdorocne zvysovat vyrobu? ;-):-P

+2/0
22.10.2014 9:03

J14i92ř59í 60Z66á88h22o90r10a 5733235112779

u aut se obvykle navysuje na ukor nekoho jineho, to znamena tak dloiho, dokud bude konkurence.

0/0
24.10.2014 15:31

P28e71t19r 58P90o27s57p20í46š85i84l 4478144626456

Lidi mají práci a to je dobře. Co mě znepokojuje, je obrovský nárůst množství aut na našich silnicích, přeplněná města, dopravní zácpy atd. Já vím, že snem každého výrobce je to, aby stát tento cirkus podporoval a bylo pokud možno 5 aut v každé rodině. Ale žádný strom neroste až do nebe.

0/0
22.10.2014 6:27

D16a49n80i57e61l 80T31o14m13e82k 8619415778426

Tak z těch 1,2 mil. zde vyrobených vozů se prodá v ČR minimum - jednotky procent (celkové prodeje Škoda 2013 v ČR jsou pod 50 tis. vozů, ostatní zde vyrobená auta budou určitě pod 20 tis.).

0/0
22.10.2014 10:20

J63a17r71o83s39l32a14v 89D89r79o25b34n45ý 6236758127507

TPCA do 1000 vozů za rok

0/0
24.10.2014 16:05

V29a13c36l52a94v 20W76a93n38d47e24r57e76r 8688236549362

Euro rozhodne NE!!! Mam plat v eurech a chtelo by to jeste 2x nebo 3x devalvaci od CNB, aby bylo pro me v CR jeste levneji ;-D;-D. Buresovsko Sobotkovska koalice zatne sekyru jeste hloubeji, takze k tomu stejne dojde. Nakonec.....jeste se nam s ani "pravicove korupcni" ci "levicove populistickou" politikou nepodarilo ani jedenkrat splnit kriteria pro prijeti eura, takze vsichni lide v CR muzou byt klidni, euro v CR nebude.... a ja nakonec taky;-D.

+2/−1
21.10.2014 15:25

P84a54v17e14l 50V55e72t31e19š58n53í71k 7895508875777

Tak nevím, které kritérium nesplnili? 3% deficit?

+1/0
21.10.2014 16:20

P47e48t64r 75V91i43n13t44r40l44í21k 3376944611

nápodobně, také mi devalvace měny vyhovuje R^

0/0
24.10.2014 21:55

J42i11ř76í 67V53i61n57k23l44e57r 1291487540639

Ale ten sešup bude pořádně bolet;-D

+4/−1
21.10.2014 14:43

V13i71k29t87o69r 85N85á28r35o75ž88n45ý 3889402218

Napadlo mne totéž..

+1/0
21.10.2014 15:50

D16a51n37i89e73l 46T26o75m38e18k 8859115788936

To záleží, jestli se čeká se založenýma rukama, nebo se o průmysl pečuje. Tím nemyslím jen stát, ale obecně veřejnost, zda si uvědomuje, že nás to živí.

0/0
22.10.2014 10:21

M12i28r78o98s55l25a91v 89B57r33o33z41i54k 7401899814357

Euro? V žádném případě.

Euro je sice dobrý sluha, když se daří, ale zlý pán, když se náhodou něco zvrtne..

+3/−6
21.10.2014 14:30

A33l97a67n 88Ř37e47p21k74a 4805546

USA mají taky společnou měnu a fungují. Proč by EU jí nemohla mít taky a ve všech státech? Je to jako slib v manželství, manželé při sobě mají stát v dobrém i zlém ;-)

+4/−1
21.10.2014 14:33

M63i54r20o96s67l74a46v 54B10r86o35z64i51k 7461589524857

Jenomže USA mají FED, a tiskárnu na peníze, jestli jste si náhodou nevšiml.

Euro je technická měna. Její kurz byl uměle stanoven v návaznosti na Německou Marku a absolutně neodpovídá 40 let zaostalým ekonomikám post-komunistických zemí.

Když se ČR dostane do problémů, například s deflací, ECB nám nikdy nepomůže. Zatímco ČNB může dočasně devalvovat Korunu (i když budou všichni kvičet) a předejít tak stagnaci ekonomiky.

Už to chápete?

+3/−1
21.10.2014 15:41

P86a79v34e25l 86V16e23t56e80š76n93í40k 7245618815707

EU má ECB.

Rozdíl je tu hlavně v přístupu, kdy EU zastává konzervativnější přístup a ECB má za úkol měnovou stabilitu, zatímco FED má za úkol stabilitu+zaměstnanost+hospodářský růst.

+1/0
21.10.2014 16:23

Z61d61e67n59ě56k 93D64u22f82e21k 2744864178

Tak se radujte zatím dokud to vše funguje. Jak jsem někde slyšel, že se nemá život věšet na jeden hřebík. A co budeme dělat až zlaté časy skončí a čínská konkurence začne vyrábět okopírované kvalitnější auta, která projdou evropskou homologací a budou za polovinu  ceny věhlasných značek.

+1/−2
21.10.2014 14:28

V18í86ť43a 41K52r43u98t20i59š 1670394715517

Když chcete vyrábět kvalitní auta, tak potřebujete kvalifikovanou pracovní sílu, moderní technologie a výrobní zařízení. A ty nejsou levné, ani v Číně. Takže když bude chtít Čína stavět auta na evropsko-japonsko-americkém standardu, tak většinu nákladů budou mít shodnou jako kdekoliv jinde.

A třeba cena práce roste v Číně dle oboru a oblasti o 15-50% (!!!) ročně, přičemž už nyní je ekonomický růst Číny bržděn mj. tím, že "nemají" lidi.  apokud ještě před pár lety platilo, že Číňan bere v přepočtu 3.000 kč/měs., tak nyní jsou oblasti, kde je průměr na úrovni Prahy.

+1/0
21.10.2014 15:59

V87l40a40d52a 16S58i69m21o31n95i69k 3259503343215

Přesně tak. Fluktuace na některých odborných místech je tak tragická, že už se řízení některých projektů  i projekty samotné přesunují zpátky do Evropy a Ameriky. Když máte třetího logistika a čtvrtého customer inženýra za půl roku, tak to moc na kvalitu není.

0/0
25.10.2014 21:24

J73o68s91e51f 11B72á69r12t17a 8337166745480

Mohl by ten kecopán vysvětlit v čem je tak výhodné zavedení EURa ? Ve většině států kde zavedli EUR to přineslo víc škody než užitku, proč si ten pán myslí, že by tomu bylo u nás jinak ? Samozřejmě dementní politika čnb tomu trochu nahrává, ale jinak buďme rádi za CZK.

+3/−3
21.10.2014 14:26

V19l28a68d49a 95S36i34m50o41n32i43k 3569633123375

Rádi za co? Za to, že pět osvícených rozhodne o znehodnocení měny?

Jasně, mně osobně se to hodí, jelikož mám příjmy v Eurech, takže bych měl říkat - ano, za korunu slabou a ještě slabší. Ale jinak jenom strašíte ... jedna měna by se stala měnou jinou, přičemž by zmizelo riziko změny kurzu a hodně transakčních nákladů, což by nejvíc obrečely banky.

0/0
25.10.2014 21:28

F72r30a31n46t38i93š18e42k 28V96r82á94n88a 5399792463561

Jj, chudáci Češi - makají jak šrouby na pásech, aby lidi na Západě mohli jezdit v nových autech, a sami jezdí ve vracích z bazarů, protože na koupi aut, jejichž výrobou si nechají zplundrovat zemi, jim jejich páni nedají vydělat. To už ten Ford aspoň těm svým ovečkám ty auta masově prodával ;-D

+7/−6
21.10.2014 13:40

V62í86t 24N31o31v86á41k 5164525341729

aha, to jsem nevěděl že všichni zákazníci v českých autosalonech jsou cizinci;-D

+3/−1
21.10.2014 13:51

S65v26a59t41o46p68l60u69k 13S46i74l17n87ý 4802396559868

Ale prd. Já např. jezdím v ojetém autě (nikoliv z bazaru), ale ne z toho důvodu, že na nové nemám, ale proto, že koupě nového auta mi přijde jako ekonomický nesmysl.

+14/0
21.10.2014 13:51

B93e16n 52P57a37v53k26a 1827653807201

Socko;-D

+2/−2
21.10.2014 13:56

S42v16a25t17o17p76l35u75k 72S19i39l72n78ý 4482986879128

To víš, investuji do úplně jiných věcí, než do spotřební záležitosti, jako je auto ;-)

+1/−1
21.10.2014 14:10

B27e21n 83P55a78v53k34a 1227773857701

Já taky.

0/0
21.10.2014 14:36

M20a17r82t18i24n 43N85ě47m65e63c 1748818658321

No oni zaměstnanci automobilek taky mají na nová auta slevy pokud vím takže nechápu o čem je ten komentář????

+1/−1
21.10.2014 14:50

M47a19r67t40i78n 48K97a80r47á44s65e92k 9188253938418

Mate pocit ze clovek se mzdou pres 30k (delnicky prumer v automobilkach) si nemuze dovolik koupit nove auto?

0/−1
21.10.2014 15:32

M60a37r33t10i62n 93V33a67j61d70a 8644903720671

mam strach, ze za 10 let si nikdo na boom nevzpomene a polovina lidi navazana na automobilovy prumysl bude bez prace

+4/−1
21.10.2014 13:36

V41í73ť28a 91K14r71u68t88i40š 1750124795387

A se jako potřeba přemisťovat bude řešit jinak než automobily?

+5/0
21.10.2014 13:40

P44e20t42r 95B51a80u71e55r 9590865347719

Když vezmu v úvahu Vaše obavy - já si to dokážu představit jedině tak, že by se do deseti let všichni výrobci se svými závody odstěhovali mimo Evropu. Nemyslím si, že k tomu dojde. Tu polovinu lidí by mohla ¨vyšachovat¨ automatizace, kdyby to šlo tak rychle (což se tak úplně nestává, nový Superb má například na svařovně více ručních pracovišť než Oktáva III, přitom technollgie pro Oktávu se budovala už skoro o tři roky dříve než ta pro Superba), ale jsou pořád ještě procesy, které se bez lidské síly neobejdou. A jezdit autem se nepřestane.

0/0
21.10.2014 13:56

J19i85ř67í 76H83r24a39d29e75c 2794742301496

Jak může říci, že mzdové náklady nejsou výhodou? Český dělník je rád, když má 1100 EUR, ve Španělsku bere dělník v automobilce kolem 2000 EUR a v Německu je to ještě mnohem více. Nižší mzdové náklady jsou udávány jako jeden z důvodů, proč se SUV Seat bude montovat v ČR. Když je schopný vypustit z úst takovou hloupost, těžko brát vážně jeho další názory.

+15/−2
21.10.2014 13:33

D82a30v23i68d 33R61y41c73h63e57t65s80k42ý 9306791390710

A co na tu Rumun nebo Bulhar. Nebo Turek, Albánec, Maročan..?

0/0
21.10.2014 14:03

Z89d92e55n45ě54k 83D44u27f30e88k 2444134538

co teprve číňan a vietnamec? Za hrst rýže smontuje auto.

0/0
21.10.2014 14:29

A29l80a23n 29Ř70e15p51k15a 4755666

Co by, agentury je sem přivezou jako levnou pracovní sílu ;-D

+1/0
21.10.2014 14:31

V21i12k85t34o36r 12N30á66r73o47ž43n58ý 3939892768

Španělsko jde do kytek i díky nekonkurenceschopným mzdám.

Německo to řeší trochu jinak... outsourcingem různých činností mimo firmu , kde i ten dělník u externí firmy dostane cca 50% co dostane kmenový dělník v automobilce...

Navíc mzdové náklady v ČR jsou třeba vyšší než v Polsku či Maďarsku a srovnatelné se Slovenskem. A mnohem vyšší než v Turecku (Renault,Hyundai) , Rumunsku či Bulharsku. Pan Jáhn má pravdu.

0/0
21.10.2014 15:55

B92e37n 66P32a78v76k95a 1557433677301

To jsme rádi, to jsme rádi, že akcionář VW bude mít penízky;-D

+3/−1
21.10.2014 13:27

T77o87m11á98š 25F52i28r86b14a39c78h27e32r 9240430644180

Akcionáři jsou majitelé akcií u kterých hodnota klesá nebo stoupá podle vývoje na kapitálových trzích, ;-)

+2/−1
21.10.2014 13:37

B10e33n 61P16a75v85k22a 1207603387811

A rozdělení zisku vám nic neříká?

+1/0
21.10.2014 13:42

S38v53a78t16o57p39l56u85k 97S52i68l54n57ý 4942736349748

Vyplácení divident není automatické ;-)

0/0
21.10.2014 13:52

B50e62n 92P10a58v73k41a 1987133227771

Domnívám se, že Německý stát je automatický.

Nebo se pletu a VW nevlastní SRN?

+1/−1
21.10.2014 13:57

S64v48a91t48o65p15l75u52k 11S95i87l78n44ý 4372166789538

Ne. Asi 20 % akcií vlastní země Dolní Sasko, 17 % Quatar Holding a přes 50 % Porsche Automobil Holding SE (což není to samé jako Porsche AG vyrábějící auta Porsche, kterou naopak ze 100 % vlastní VW). 

Navíc o výplatě divident pokud vím rozhoduje představenstvo, ne vlastník akcií.

+4/−1
21.10.2014 14:07

B46e62n 63P17a41v63k25a 1867133167871

Díky za osvěžení paměti.

0/0
21.10.2014 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.