Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát otevře trh s mýtem konkurenci. Odstřihne Kapsch od miliard

Stát bude i po roce 2016 vybírat peníze z mýta pomocí mýtných bran a systému, který ho stál přes pět miliard korun. Ministr dopravy Antonín Prachař však začíná zásadně uvažovat o tom, že výběr mýta přejde ze sdružení vedeného firmou Kapsch na stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V12l37a88d68i62m57í70r 53V13o75l59k60o 6730952617439

kapschRv

0/0
22.10.2014 17:02

J89a51n 39M64a53t40ě39j19k50a 4932304457

největším zlodějem tu nejsou romové, p. Zelenka, či jiní,co něco ukradnou jen jednou, bo víckrát, ale je to samotný STÁT,(SENÁTOŘI a Posr... lanci) to je již dávno jasné, jak jinak by jsme mohli živit zbytečný Senát, KAPSCH a další instituce, kteří si z toho udělali byznys na dlouhou dobu. Až bude mýtné i pro osobáky, (nemyslím tím dálniční známku, která již plní tuto funkci) nepojedu po dálnici ani kilometr abych nekrmil mojí pohodlností státní kasu. Velebnosti, chce se mi blejt.;-€;-O

+2/−2
22.10.2014 10:20

J22i90ř85í 22Š80v62e43c 6583432585386

souhlasím s tím, že největší zloděj je stát. Stačí se podívat, kolika procenty daní zisky podnikatelům. Senátoři a poslanci nejsou zase tak moc velký budget, ikdyž mají docela vysoký plat, na to co dělají a jakou mají odpovědnost. Spíše bych to viděl tak, že stát neumí hospodařit, hraje si na sociální a hlavně je tu plno lidí, kteří si nechají něco do kapsy.

0/0
22.10.2014 11:12

P69e48t12r 95M38a84l98i78š26k67a 6881305371603

Stát nemůže být zloděj, jen poslanci a senátoři.

0/0
27.10.2014 18:35

J70a23k71u97b 78F27e68i37f34a41r 7229899476799

Vybírat jakýkoli typ poplatku za dálnice pro auta pod 3,5t je naprostý nesmysl.

+2/−1
22.10.2014 10:01

J20i61n12d10ř40i23c68h 26M50i44t11t34e50r 6241140763323

To máte pravdu, o to pravděpodobnější je, že to naše politiky časem napadne. Už nevědí, kde by nás obrali.

+1/−1
22.10.2014 10:56

L70u58k60á19š 49B71r60a63n40d68e42j23s 2703825481471

Vždyť už to tady dávno je, nebo na co myslíte, že jsou dálniční známky? 8-o

0/0
25.10.2014 7:50
Foto

V28l68a64d65a 88V88a23n91e53k 9723366964548

Neřešila dřive počet ujetých kilometrů daň  z pohoných hmot ? Ta už nyní nestačí ani  na neefektivní provoz SúS ,a jejich opakované  flikování mokrých děr ! :-P

+2/−1
22.10.2014 9:43
Foto

R75a53d33e57k 18P51o41l85i70c70k88ý 6501453981544

neřešila-jezdí přes nás i tranzitní doprava co u nás netankuje.

0/−1
22.10.2014 10:15

J36i13n79d61ř61i86c31h 55M48i20t43t80e44r 6671640763453

Proč u nás netankuje ? Žeby vysoká spotřebni daň ? To mýto zaplatíme my spotřebitelé v ceně dopravy zboží.

+1/−1
22.10.2014 10:58

J63i19n63d25ř18i64c61h 40Š17k60o57p97e74k 4245531880685

ale to je správné. Člověk má možnost výběru - místní zboží bude levnější díky přepravě, dovoz z druhého konce světa drahý. Proč ne, konečně budou rovný podmínky

+1/0
22.10.2014 11:01

J64i50n91d74ř44i66c54h 97M83i46t74t69e95r 6271150923533

Ale přece dovoz z druhého konce světa už drahý je. Máte náklady na dopravu. To je cena paliva, personálu, dopravních prostředků atd. Rovné podmínky by byly pokud by nebyla cla a jiné obchodní bariéry. A mě je celkem jedno jaký má zboží původ. Pokud mi vyhovuje kvalita a cena, koupím.

+1/−1
22.10.2014 11:22
Foto

R86a35d45e38k 27P48o27l30i54c36k73ý 6571733941894

Vám to jedno je ale státu není jedno, že po státních silnicích jezdí a ničí je dopravci ze kterých stát nic nemá.

0/0
22.10.2014 14:38

J91i74n13d24ř83i69c28h 51M19i26t34t27e86r 6701200423513

Stát jsem taky já spolu s 10 miliony dalších. Naši dopravci zase jezdí v cizině , která z nich taky nic nemá. A já s každou nádrží, kterou natankuji zaplatím 1300 Kč do státního rozpočtu. Tyto peníze v něm zahučí a na investice do dopravní infrastruktury nejdou, nebo jen zlomek. Výběr spotřební daně z nafty a benzínu je 80 mld. Kč za rok, investice do dopravní infrastruktury jsou 70 mld. Takže 10 mld jako motoristé přeplácíme. A to tam není ještě DPH, která to naše saldo ještě zvýší.

+1/0
22.10.2014 15:04
Foto

R14a30d36e27k 53P39o46l11i74c54k89ý 6401793491204

všechny okolní státy mýto vybírají

výběr sám o sobě něco stojí, peníze jdou i do ministerstva dopravy-to je taky kvůli silnicím, peníze jdou na ekologie-tu doprava poškozuje

takto by se dalo pokračovat dále

0/0
22.10.2014 15:39
Foto

R50a83d77e31k 24P90o19l83i67c82k35ý 6221923301394

Ale jen u zboží pro které jsme cílovou destinací.

Navíc svou spotřebu ovlivńujete vy sám ne stát

0/0
22.10.2014 12:22
Foto

R58a43d93e31k 53P52o67l71i48c44k65ý 6221193241384

Ještě doplním-pokud by se snížila spotřební daň není jisté, že se zvedne její výnos a o kolik-ale v podstatě jsem spíše pro.

Každopádně by ale její výnos nenahradil výnosy z mýtného-takže dań klidně snížit-mýtné zachovat nebo i zvýšit

0/0
22.10.2014 12:26

J21i39n75d24ř75i12c91h 88M27i60t93t46e68r 6431280273533

Jaké jsou náklady na výběr 1 Kč mýtného ?

V letech 2007 až 2011 se na mýtném vybralo 31,3 miliardy korun, avšak náklady na jeho výběr dosáhly 15,6 miliardy, tedy téměř 50 procent vybrané částky."[10]. Zdroj Wiki.

Takže polovina jde Kapschi. To moc efektivní není. A pokud jde o zboží, kde jsme cílovou destinací ? Dnes se vozí všechno do logistických center a odtud do celé Evropy. Je třeba uvažovat jako Evropan. Takže se nást to týká všech jako daňových poplatníků. Tady musíme být solidární s ostatními  v EU.

+1/0
22.10.2014 12:48
Foto

R80a44d94e55k 46P58o95l66i82c22k39ý 6851583781104

A byly to náklady na výběr nebo i splátka systému?

A ano týká se to celé evropy-celá Evropa mýto vybírá a pokud bysme ho my nevybírali byla by to naše hloupost. každopádně snížení spotřební daně na PHM by těch 15mld navíc nepřineslo,

Nízká efektivita výběru mýta znamená, že musíme řešit jak to zefektivnit ne zrušit

0/0
22.10.2014 14:12

J68i39n71d95ř45i78c54h 37M66i54t75t70e58r 6151980373303

Asi i splátka systému, ale to mi je jedno. Je to tunel. Jakmile se systém splatí, je třeba vymyslet jiný, však to už píšou v článku. A něco co dělá stát lze zefektivnit jen stěží. proč by to dělali ? Takhle jim od Kapsche určitě něco káplo. Podívejte se třeba na OPENCARD . Nalili do toho miliardu a teď to ruší a budou kupovat systém, který má umět to samé za 40 mil. To je 25x nižší cena !!! A tak zo je tady se vším. A to mýto je chybné v celé Evropě. Vždyť stát si bere 20 Kč z litru paliva, to jim fakt nestačí ?   A snížení spotřební daně by přineslo nižší ceny paliva, menší zisky pro pašeráky PHM, větší mobilitu pracovní síly, nižší nezaměstanost, tím menší nároky na dávky...

+1/0
22.10.2014 14:33
Foto

R27a21d41e73k 29P82o74l79i79c56k92ý 6891623121684

Opencard mělo původně stát podstatně méně a mělo mít podstatně více funkcí.

Navíc v době kdy opencard vznikalo byly zcela jiné ceny.

U mýtného je nový systém nutný kvůli požadavkům EU-jinak by mohl jet stávající v režii ČR.

0/0
22.10.2014 14:36

J80i93n77d38ř71i31c81h 73M36i17t38t10e69r 6861470613823

Ano Opencard mělo stát méně a mělo mít více funkcí. Ale dopadlo to jako vždycky, že. V soukromé sféře je důležitý výsledek, jak to mělo být nikoho nezajímá. A právě požadavky EU jsou často nesmyslné. Výsledek je prostě ten, že stát inkasuje zase víc peněz a ty půjdou z našich kapes. Jiný zdroj stát nemá.

0/0
22.10.2014 14:55
Foto

R83a19d68e46k 47P35o49l55i95c25k65ý 6311603461134

Ano že spoustu požadavku EU jsou nesmyslné to se shodneme, že jsou problémy s hospodařením s veřejnými prostředky v tom se shodneme a že to vše zaplatíme se taky shodneme.

nic z toho ale nesouvisí s novým systémem mýta -přes satelit je to lepší.

Je jen škoda, že satelitní systém nebyl u nás od začátku-o je ale dotaz na ČSSD proč vybrali ten systém co máme o kterém bylo jasné, že nemá budoucnost

0/0
22.10.2014 15:43

J51i17n88d63ř37i70c65h 97M44i47t14t66e89r 6811140913413

Ano satelit je technologie o řád lepší, souhlasím.

0/0
22.10.2014 16:49

J94i20n15d53ř43i31c43h 68Š38k81o74p16e25k 4515741690355

spotřební daň nějak nefunguje zvlášť v případech, kdy kamiony u nás netankují

0/0
22.10.2014 10:37

M57i62c96h82a34l 21Z28e20l33e98n42ý 6674583735916

Stat cas nepromrhal. To jen ANO chtelo dostat od Kapsche svuj dil, stejne jako jine vladni strany pred nim. Ze Kapsch pase politicke strany, to je verejne tajemstvi.

+2/−4
22.10.2014 9:22
Foto

J32i33ř36í 50K41r59a18t84ě55n94a 1971872897907

To je blábol. Veřejné tajemství je že mám dvě nemanželské děti a pravda to není.

0/0
22.10.2014 9:30
Foto

V28l94a39d95a 63V34a51n93e58k 9703976854428

Máš tři ? ;-D

0/0
22.10.2014 9:32
Foto

J19i31ř10í 10K78r18a82t82ě91n25a 1341382757497

Bohužel ani jedno. Ale lidem je to fuk. Někdo někde plácnul a já musel manželce vysvětlovat že je to nesmysl. Ale v lidech už to prostě zůstane.

0/0
22.10.2014 12:35

J76i51n87d35ř33i38c29h 14M14i13t70t94e48r 6501380743653

Pokud z toho politici něco mají, jsou to zločinci. Pokud z toho nic nemají, jsou to idioti. Takhle jim jít na ruku zadarmo....  Ale jak je znám, kluci u vesla jsou všechno možné, jen ne hlupáci.

0/0
22.10.2014 11:00
Foto

J51i54ř26í 98K63r55a93t29ě78n16a 1181362787157

Vidíte a nikoho nenapadne další možnost ikdyž tu právě tu by přivítali .A to že může být nějaký politik poctivý.

0/0
22.10.2014 12:37

J67i87n83d73ř52i69c45h 74M57i23t14t27e96r 6381830683423

To spadá do kategorie idiotů, protože kdyby byl poctivý a inteligentní, potom by tak nevýhodné podmínky pro stát by nevyjednal. Takže platí co jsem napsal. Je možná poctivý , ale idiot.

0/0
22.10.2014 12:42

J54i26r59i 82B82e58c49v23a94r 7922169536

Nejen strany, ale i některé ministry a jejich rodinné příslušníky. Myslím tím "sponzorování" týmů okruhových závodů s VIP jezdci.

0/0
22.10.2014 9:34

J31i20ř77í 34H96u13m16p64o75l84í14k 4304767966131

ANO uvažuje;-D

+1/−1
22.10.2014 9:21

J93i45ř57í 65H44u19m73p63o19l29í32k 4844387446601

My jsme děcka z StB

bereme však na sebe

podobu Andreje

co se nezky usměje

(Ne)byl agent vědomý

my jsme všichni pitomí

koupil i minulost

našim dětem pro radost

(ale párků bude dost)

+4/−1
22.10.2014 9:21
Foto

V56l76a38d30a 35V12a36n92e98k 9353776144668

Úžasně vtipný ! Tos vyplodil sám šikulo ? Rv ;-D

+1/0
22.10.2014 9:31
Foto

J68i22ř38í 16K84r55a55t76ě46n37a 1701442577567

A proč ne?

0/0
22.10.2014 9:31

L67u14c74i28a76n 30P24a37p37a90z55i71a10n 5674527581405

Místo uvažování ať koná, včera bylo pozdě. Bohužel i díky vládám ODS.

+3/−3
22.10.2014 9:09

I66v14o 17S93c96h89l25ä98g82e87l 9820209497672

Naštěstí vlády čssd se na tom nijak nepodílely.;-D

+5/0
22.10.2014 9:24
Foto

V85l76a55d67a 87V33a17n10e83k 9513416834478

Ty kapsovaly jinak! Tak nějak "křišťálově čistě" za pomoci marťanů,nebo krabic s vínem ! ;-D

+2/0
22.10.2014 9:34

J59o23s55e87f 34B87a96l13o39u50n 4620706235581

Pro ty vo tu volaji po elektronickem myti i pro osobni auta bych rad poznamenal ze plati presumpce viny.pokud vam nepipne krabicka treba i kvuli zavade mytne brany je vina na vas.musite si zaridit doplaceni jinak je to pro vss pokuta od celni spravy 1 000,- a vice.

+3/0
22.10.2014 8:24

J28o92h41a41n 27Z87i32n69g93e53l 2981635346321

Ano, takhle nerovný postavení vůči státu se začíná šířit daňovými zákony (včetně vyhlášek a zákonů o poplatcích) jako lavina splašek. Ale co dělá občan? Sedí a bere to na vědomí. Někteří to dokonce vítají.

+5/0
22.10.2014 8:42
Foto

V66l30a65d61a 22V52a65n85e37k 9103576314528

Proč  by nevítali ? Vždyť je to pro blaho "obyčejných lidí " !;-D

0/0
22.10.2014 9:36

J63o56h36a92n 96Z74i73n87g16e52l 2191245956241

No jo no. Obyčejný člověk má radost z biče na kamiony, na banky, nebo na prodejny, ale už mu nedojde, že to nakonec zaplatí on.

0/0
22.10.2014 11:02

M89a28r11t87i70n 63K73a46r18á83s10e57k 9708923418658

Ono je trochu problem poresit to jinak, protoze neni nic jendodussiho nez hodit mytnou krabicku do plechovky a pak tvrdit ze brana nezafungovala

+4/0
22.10.2014 8:52

J40o83h95a45n 67Z22i67n60g12e88l 2591435596761

Tak to pak nelze používat. V Itálii to řeší závorou. Není možný vybírat poplatek jen protože proto.

0/0
22.10.2014 9:05

P55a47v25e37l 74Ř67a36p22e85k 7672776279475

Systém mýtného v ČR je jedna z největších pitomostí, které kdy člověk za celou dobu své existence vytvořil.

Je to pouze systém dalšího plošného zdanění obyvatelstva a systém, který umožňuje privilegovaným skupinám takto parazitovat. Nepřináší nám to vůbec nic. Korunu tomu všemu nasazuje skutečnost, že zpoplatněny jsou přesně ty úseky, které by zpoplatněny být neměly, nebo až jako poslední v řadě. Kamiony působí daleko větší problémy a škody jinde, zejména na nevyhovujících průtazích obcemi. Namísto zpoplatnění právě těchto úseků zpoplatňujeme kapacitní komunikace, které jsou na průjezd kamionů stavěny. Tím se celý problém ještě zhoršuje. Rv

+10/−1
22.10.2014 8:23

J51o91h48a13n 80Z56i50n21g35e27l 2601565766601

Vrcholem státní zvůle je mýto na úseku Hradec Králové - Náchod, kde se stát dodnes neobtěžoval postavit dálnici, ale protože mu peníze nesmrdí, nechává si platit i ze standardní dvouproudé komunikace.

+4/0
22.10.2014 8:44

J49o84h81a13n 39Z86i41n38g61e42l 2431275736391

Ještě jsem si vzpomněl na státní zvůli na úseku Miličín - Veselí nad Lužnicí, kde na 40km jsou 4 uzavírky, z toho dvě způsobené špatnou prací státu (na jednom úseku zrušil soud stavební povolení, další úsek stát dosud nepřevzal od dodavatele) a přesto se zde mýto a dálniční známky vyžadují. Dokonce uprostřed uzavírky u Tábora pravidelně hlídkujou benga s celníkama. V podstatě soukromý dodavatel úvěruje státu dálnici.

0/0
22.10.2014 8:47

J28i96n38d66ř50i74c25h 68Š63k84o78p86e18k 4655301290645

pravda je, že satelitní mýto mělo být již dávno a taxa při objíždění dálnice řádově vyšší než při využití dálnic a silnic I. tříd

+3/0
22.10.2014 9:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.