Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát otevře trh s mýtem konkurenci. Odstřihne Kapsch od miliard

Stát bude i po roce 2016 vybírat peníze z mýta pomocí mýtných bran a systému, který ho stál přes pět miliard korun. Ministr dopravy Antonín Prachař však začíná zásadně uvažovat o tom, že výběr mýta přejde ze sdružení vedeného firmou Kapsch na stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V31l96a90d55i77m13í65r 80V28o73l72k27o 6160552457359

kapschRv

0/0
22.10.2014 17:02

J45a35n 71M38a52t19ě45j83k78a 4792454947

největším zlodějem tu nejsou romové, p. Zelenka, či jiní,co něco ukradnou jen jednou, bo víckrát, ale je to samotný STÁT,(SENÁTOŘI a Posr... lanci) to je již dávno jasné, jak jinak by jsme mohli živit zbytečný Senát, KAPSCH a další instituce, kteří si z toho udělali byznys na dlouhou dobu. Až bude mýtné i pro osobáky, (nemyslím tím dálniční známku, která již plní tuto funkci) nepojedu po dálnici ani kilometr abych nekrmil mojí pohodlností státní kasu. Velebnosti, chce se mi blejt.;-€;-O

+2/−2
22.10.2014 10:20

J33i28ř18í 24Š87v51e27c 6883312165286

souhlasím s tím, že největší zloděj je stát. Stačí se podívat, kolika procenty daní zisky podnikatelům. Senátoři a poslanci nejsou zase tak moc velký budget, ikdyž mají docela vysoký plat, na to co dělají a jakou mají odpovědnost. Spíše bych to viděl tak, že stát neumí hospodařit, hraje si na sociální a hlavně je tu plno lidí, kteří si nechají něco do kapsy.

0/0
22.10.2014 11:12

P85e21t75r 48M97a97l41i57š82k28a 6461495311343

Stát nemůže být zloděj, jen poslanci a senátoři.

0/0
27.10.2014 18:35

J26a48k82u61b 18F38e54i50f41a12r 7349589606139

Vybírat jakýkoli typ poplatku za dálnice pro auta pod 3,5t je naprostý nesmysl.

+2/−1
22.10.2014 10:01

J72i39n43d60ř17i94c72h 20M88i50t32t19e51r 6331170473753

To máte pravdu, o to pravděpodobnější je, že to naše politiky časem napadne. Už nevědí, kde by nás obrali.

+1/−1
22.10.2014 10:56

L22u22k61á53š 70B15r87a46n24d90e41j69s 2443465731491

Vždyť už to tady dávno je, nebo na co myslíte, že jsou dálniční známky? 8-o

0/0
25.10.2014 7:50
Foto

V79l54a19d88a 12V88a24n38e52k 9383926214848

Neřešila dřive počet ujetých kilometrů daň  z pohoných hmot ? Ta už nyní nestačí ani  na neefektivní provoz SúS ,a jejich opakované  flikování mokrých děr ! :-P

+2/−1
22.10.2014 9:43
Foto

R29a12d27e34k 64P57o46l48i50c29k67ý 6381723701804

neřešila-jezdí přes nás i tranzitní doprava co u nás netankuje.

0/−1
22.10.2014 10:15

J81i78n28d16ř85i45c12h 52M61i37t86t19e33r 6471240273763

Proč u nás netankuje ? Žeby vysoká spotřebni daň ? To mýto zaplatíme my spotřebitelé v ceně dopravy zboží.

+1/−1
22.10.2014 10:58

J93i34n38d70ř38i51c20h 80Š25k12o40p14e89k 4305731250535

ale to je správné. Člověk má možnost výběru - místní zboží bude levnější díky přepravě, dovoz z druhého konce světa drahý. Proč ne, konečně budou rovný podmínky

+1/0
22.10.2014 11:01

J57i69n58d73ř15i97c83h 10M74i71t36t70e36r 6251130153493

Ale přece dovoz z druhého konce světa už drahý je. Máte náklady na dopravu. To je cena paliva, personálu, dopravních prostředků atd. Rovné podmínky by byly pokud by nebyla cla a jiné obchodní bariéry. A mě je celkem jedno jaký má zboží původ. Pokud mi vyhovuje kvalita a cena, koupím.

+1/−1
22.10.2014 11:22
Foto

R60a77d45e51k 20P50o75l94i14c30k98ý 6211573471654

Vám to jedno je ale státu není jedno, že po státních silnicích jezdí a ničí je dopravci ze kterých stát nic nemá.

0/0
22.10.2014 14:38

J45i17n92d66ř57i28c30h 29M39i86t37t76e47r 6541530753253

Stát jsem taky já spolu s 10 miliony dalších. Naši dopravci zase jezdí v cizině , která z nich taky nic nemá. A já s každou nádrží, kterou natankuji zaplatím 1300 Kč do státního rozpočtu. Tyto peníze v něm zahučí a na investice do dopravní infrastruktury nejdou, nebo jen zlomek. Výběr spotřební daně z nafty a benzínu je 80 mld. Kč za rok, investice do dopravní infrastruktury jsou 70 mld. Takže 10 mld jako motoristé přeplácíme. A to tam není ještě DPH, která to naše saldo ještě zvýší.

+1/0
22.10.2014 15:04
Foto

R11a83d79e23k 46P18o15l58i18c96k19ý 6921633111624

všechny okolní státy mýto vybírají

výběr sám o sobě něco stojí, peníze jdou i do ministerstva dopravy-to je taky kvůli silnicím, peníze jdou na ekologie-tu doprava poškozuje

takto by se dalo pokračovat dále

0/0
22.10.2014 15:39
Foto

R24a88d15e90k 17P19o48l91i42c57k26ý 6211333221984

Ale jen u zboží pro které jsme cílovou destinací.

Navíc svou spotřebu ovlivńujete vy sám ne stát

0/0
22.10.2014 12:22
Foto

R57a59d75e33k 95P56o62l85i32c69k84ý 6611973201324

Ještě doplním-pokud by se snížila spotřební daň není jisté, že se zvedne její výnos a o kolik-ale v podstatě jsem spíše pro.

Každopádně by ale její výnos nenahradil výnosy z mýtného-takže dań klidně snížit-mýtné zachovat nebo i zvýšit

0/0
22.10.2014 12:26

J19i45n33d36ř23i33c65h 48M83i17t90t45e86r 6791880903923

Jaké jsou náklady na výběr 1 Kč mýtného ?

V letech 2007 až 2011 se na mýtném vybralo 31,3 miliardy korun, avšak náklady na jeho výběr dosáhly 15,6 miliardy, tedy téměř 50 procent vybrané částky."[10]. Zdroj Wiki.

Takže polovina jde Kapschi. To moc efektivní není. A pokud jde o zboží, kde jsme cílovou destinací ? Dnes se vozí všechno do logistických center a odtud do celé Evropy. Je třeba uvažovat jako Evropan. Takže se nást to týká všech jako daňových poplatníků. Tady musíme být solidární s ostatními  v EU.

+1/0
22.10.2014 12:48
Foto

R35a94d97e61k 43P86o77l66i66c35k28ý 6681473341854

A byly to náklady na výběr nebo i splátka systému?

A ano týká se to celé evropy-celá Evropa mýto vybírá a pokud bysme ho my nevybírali byla by to naše hloupost. každopádně snížení spotřební daně na PHM by těch 15mld navíc nepřineslo,

Nízká efektivita výběru mýta znamená, že musíme řešit jak to zefektivnit ne zrušit

0/0
22.10.2014 14:12

J92i32n34d16ř74i98c85h 84M33i93t37t48e87r 6641270973513

Asi i splátka systému, ale to mi je jedno. Je to tunel. Jakmile se systém splatí, je třeba vymyslet jiný, však to už píšou v článku. A něco co dělá stát lze zefektivnit jen stěží. proč by to dělali ? Takhle jim od Kapsche určitě něco káplo. Podívejte se třeba na OPENCARD . Nalili do toho miliardu a teď to ruší a budou kupovat systém, který má umět to samé za 40 mil. To je 25x nižší cena !!! A tak zo je tady se vším. A to mýto je chybné v celé Evropě. Vždyť stát si bere 20 Kč z litru paliva, to jim fakt nestačí ?   A snížení spotřební daně by přineslo nižší ceny paliva, menší zisky pro pašeráky PHM, větší mobilitu pracovní síly, nižší nezaměstanost, tím menší nároky na dávky...

+1/0
22.10.2014 14:33
Foto

R92a67d72e24k 34P57o12l46i58c55k65ý 6391293251694

Opencard mělo původně stát podstatně méně a mělo mít podstatně více funkcí.

Navíc v době kdy opencard vznikalo byly zcela jiné ceny.

U mýtného je nový systém nutný kvůli požadavkům EU-jinak by mohl jet stávající v režii ČR.

0/0
22.10.2014 14:36

J66i58n92d57ř63i84c27h 36M18i22t37t48e58r 6381780123173

Ano Opencard mělo stát méně a mělo mít více funkcí. Ale dopadlo to jako vždycky, že. V soukromé sféře je důležitý výsledek, jak to mělo být nikoho nezajímá. A právě požadavky EU jsou často nesmyslné. Výsledek je prostě ten, že stát inkasuje zase víc peněz a ty půjdou z našich kapes. Jiný zdroj stát nemá.

0/0
22.10.2014 14:55
Foto

R29a27d65e40k 28P30o17l10i57c72k61ý 6371383661634

Ano že spoustu požadavku EU jsou nesmyslné to se shodneme, že jsou problémy s hospodařením s veřejnými prostředky v tom se shodneme a že to vše zaplatíme se taky shodneme.

nic z toho ale nesouvisí s novým systémem mýta -přes satelit je to lepší.

Je jen škoda, že satelitní systém nebyl u nás od začátku-o je ale dotaz na ČSSD proč vybrali ten systém co máme o kterém bylo jasné, že nemá budoucnost

0/0
22.10.2014 15:43

J17i33n28d97ř67i14c92h 27M17i49t46t15e22r 6291620863293

Ano satelit je technologie o řád lepší, souhlasím.

0/0
22.10.2014 16:49

J76i63n31d10ř97i13c35h 40Š72k50o62p36e54k 4735801820705

spotřební daň nějak nefunguje zvlášť v případech, kdy kamiony u nás netankují

0/0
22.10.2014 10:37

M84i51c15h60a13l 49Z24e33l48e33n77ý 6834113875376

Stat cas nepromrhal. To jen ANO chtelo dostat od Kapsche svuj dil, stejne jako jine vladni strany pred nim. Ze Kapsch pase politicke strany, to je verejne tajemstvi.

+2/−4
22.10.2014 9:22
Foto

J19i74ř17í 61K12r41a17t35ě24n72a 1371412527637

To je blábol. Veřejné tajemství je že mám dvě nemanželské děti a pravda to není.

0/0
22.10.2014 9:30
Foto

V79l94a71d33a 38V58a77n45e23k 9263606814848

Máš tři ? ;-D

0/0
22.10.2014 9:32
Foto

J73i63ř11í 61K88r48a74t98ě44n98a 1731312677527

Bohužel ani jedno. Ale lidem je to fuk. Někdo někde plácnul a já musel manželce vysvětlovat že je to nesmysl. Ale v lidech už to prostě zůstane.

0/0
22.10.2014 12:35

J43i79n45d39ř21i82c80h 84M52i82t21t76e59r 6781410383923

Pokud z toho politici něco mají, jsou to zločinci. Pokud z toho nic nemají, jsou to idioti. Takhle jim jít na ruku zadarmo....  Ale jak je znám, kluci u vesla jsou všechno možné, jen ne hlupáci.

0/0
22.10.2014 11:00
Foto

J44i51ř58í 32K60r60a70t75ě52n14a 1881802597727

Vidíte a nikoho nenapadne další možnost ikdyž tu právě tu by přivítali .A to že může být nějaký politik poctivý.

0/0
22.10.2014 12:37

J59i17n89d34ř12i43c79h 30M70i12t92t77e58r 6781770703253

To spadá do kategorie idiotů, protože kdyby byl poctivý a inteligentní, potom by tak nevýhodné podmínky pro stát by nevyjednal. Takže platí co jsem napsal. Je možná poctivý , ale idiot.

0/0
22.10.2014 12:42

J13i69r79i 85B26e92c21v28a84r 7672459396

Nejen strany, ale i některé ministry a jejich rodinné příslušníky. Myslím tím "sponzorování" týmů okruhových závodů s VIP jezdci.

0/0
22.10.2014 9:34

J75i95ř70í 32H47u27m51p87o16l36í59k 4644307876291

ANO uvažuje;-D

+1/−1
22.10.2014 9:21

J67i81ř21í 95H74u42m72p60o56l13í78k 4304737406891

My jsme děcka z StB

bereme však na sebe

podobu Andreje

co se nezky usměje

(Ne)byl agent vědomý

my jsme všichni pitomí

koupil i minulost

našim dětem pro radost

(ale párků bude dost)

+4/−1
22.10.2014 9:21
Foto

V24l94a61d35a 71V26a81n87e56k 9393526724418

Úžasně vtipný ! Tos vyplodil sám šikulo ? Rv ;-D

+1/0
22.10.2014 9:31
Foto

J95i43ř30í 31K94r15a90t60ě13n55a 1481642437327

A proč ne?

0/0
22.10.2014 9:31

L20u74c44i48a31n 23P75a45p44a69z67i62a57n 5504107331495

Místo uvažování ať koná, včera bylo pozdě. Bohužel i díky vládám ODS.

+3/−3
22.10.2014 9:09

I44v88o 10S28c60h69l57ä98g77e35l 9970629907152

Naštěstí vlády čssd se na tom nijak nepodílely.;-D

+5/0
22.10.2014 9:24
Foto

V85l17a82d58a 77V81a94n14e50k 9273296964858

Ty kapsovaly jinak! Tak nějak "křišťálově čistě" za pomoci marťanů,nebo krabic s vínem ! ;-D

+2/0
22.10.2014 9:34

J61o37s52e43f 20B13a32l98o29u53n 4310906235741

Pro ty vo tu volaji po elektronickem myti i pro osobni auta bych rad poznamenal ze plati presumpce viny.pokud vam nepipne krabicka treba i kvuli zavade mytne brany je vina na vas.musite si zaridit doplaceni jinak je to pro vss pokuta od celni spravy 1 000,- a vice.

+3/0
22.10.2014 8:24

J89o31h45a50n 46Z80i77n61g76e49l 2671505556661

Ano, takhle nerovný postavení vůči státu se začíná šířit daňovými zákony (včetně vyhlášek a zákonů o poplatcích) jako lavina splašek. Ale co dělá občan? Sedí a bere to na vědomí. Někteří to dokonce vítají.

+5/0
22.10.2014 8:42
Foto

V84l58a10d41a 71V71a47n50e81k 9643526874828

Proč  by nevítali ? Vždyť je to pro blaho "obyčejných lidí " !;-D

0/0
22.10.2014 9:36

J85o86h38a36n 85Z68i30n23g29e81l 2781595146821

No jo no. Obyčejný člověk má radost z biče na kamiony, na banky, nebo na prodejny, ale už mu nedojde, že to nakonec zaplatí on.

0/0
22.10.2014 11:02

M74a75r92t51i61n 75K41a80r68á72s89e80k 9128283838938

Ono je trochu problem poresit to jinak, protoze neni nic jendodussiho nez hodit mytnou krabicku do plechovky a pak tvrdit ze brana nezafungovala

+4/0
22.10.2014 8:52

J67o81h38a88n 78Z89i62n39g23e68l 2971285706391

Tak to pak nelze používat. V Itálii to řeší závorou. Není možný vybírat poplatek jen protože proto.

0/0
22.10.2014 9:05

P27a61v22e66l 63Ř75a16p70e10k 7362166539165

Systém mýtného v ČR je jedna z největších pitomostí, které kdy člověk za celou dobu své existence vytvořil.

Je to pouze systém dalšího plošného zdanění obyvatelstva a systém, který umožňuje privilegovaným skupinám takto parazitovat. Nepřináší nám to vůbec nic. Korunu tomu všemu nasazuje skutečnost, že zpoplatněny jsou přesně ty úseky, které by zpoplatněny být neměly, nebo až jako poslední v řadě. Kamiony působí daleko větší problémy a škody jinde, zejména na nevyhovujících průtazích obcemi. Namísto zpoplatnění právě těchto úseků zpoplatňujeme kapacitní komunikace, které jsou na průjezd kamionů stavěny. Tím se celý problém ještě zhoršuje. Rv

+10/−1
22.10.2014 8:23

J68o63h95a86n 28Z94i45n87g20e76l 2751935946841

Vrcholem státní zvůle je mýto na úseku Hradec Králové - Náchod, kde se stát dodnes neobtěžoval postavit dálnici, ale protože mu peníze nesmrdí, nechává si platit i ze standardní dvouproudé komunikace.

+4/0
22.10.2014 8:44

J40o22h48a17n 43Z61i97n42g71e29l 2881605296281

Ještě jsem si vzpomněl na státní zvůli na úseku Miličín - Veselí nad Lužnicí, kde na 40km jsou 4 uzavírky, z toho dvě způsobené špatnou prací státu (na jednom úseku zrušil soud stavební povolení, další úsek stát dosud nepřevzal od dodavatele) a přesto se zde mýto a dálniční známky vyžadují. Dokonce uprostřed uzavírky u Tábora pravidelně hlídkujou benga s celníkama. V podstatě soukromý dodavatel úvěruje státu dálnici.

0/0
22.10.2014 8:47

J60i21n37d62ř72i45c56h 69Š59k72o21p10e74k 4925391510445

pravda je, že satelitní mýto mělo být již dávno a taxa při objíždění dálnice řádově vyšší než při využití dálnic a silnic I. tříd

+3/0
22.10.2014 9:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.