Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chybí tisíce řidičů kamionů. Přeprava zboží začíná mít zpoždění

V Česku chybí kolem pěti tisíc řidičů kamionů. Nedostatek začíná být podle sdružení autodopravců Česmad i dopravních firem vážným problémem. Začíná totiž způsobovat zpoždění dodávek zboží i surovin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P14a92v38e69l 61C86h87a49l63o79u87p45k30a 1543416561386

Jezdím už 25 let a to, kam až toto povolání nechal stát, potažmo vláda zajít je naprosto katastrofální! Tato práce není pro každého, to si musíte uvědomit. Musíte ji mít rád, jinak to nejde dělat pořádně. A pro peníze už vůbec ne. Současná situace je jenom důsledek (ne)jednání a naprostého nezájmu příslušných úřadů. Min. 90% dopr.firem vědomě a záměrně okrádá stát na daních a odvodech za zaměstnance, okrádá nehorázně samotné řidiče, když zahr.diety vydává za plat, jinak ofiko platí tak 10.-12. tisíc hrubého na "pásku" atd. Platí se uplně běžně podle ujetých kilometrů, podle odjetých fúr, atp. A toto všechno je podle vyhlášky EU a AETRu přísně zakázáno pod pohrůžkou vysokých pokut, či odebrání licence. A vidíte, že by se někdo bál? Každý to ví, včetně vlády, ministerstev a příslušných finančních úřadů ale nic se roky a roky neděje!!! Tak se nedivte, že kluci utíkají do zahraničí, kde platí o něco lépe a nebo se na tu práci prostě vybodnou a jdou dělat něco jiného. A řešit to řidiči z východní Evropy? Hahaha, tak na to se fakt moc těším. To pak bude teprve sadomaso. Vím, o čem mluvím. Zažil jsem pár takových "experimentů" a firma pak málem zkrachovala. No nic. Kolegům přeji šťastnou cestu a hlavně kolama na zemi! Čau.R^

+2/0
25.10.2014 14:23

J58a62n 44Z13b26o20ř97i84l 3789327789

Existuje ještě přepravy vlakem když chybí kapacita a jinak kdo z mladých kluků chce být dneska furt na cestách, nemít volný čas a ještě jako vstupní investici vysolit cca 50 tisíc ? Asi žádný ... a plat 45 tisíc - tomu se mi nechce ani věřit. A za tu ztrátu času to není moc peněz. Dostatečný příjem by to byl při 168 hodinách práce za měsíc , ale ne za 25 dnů mimo rodinu.

0/0
24.10.2014 11:20

Z65d46e56n36e35k 31S72u96r20i62k 2882538981986

45 tisic mesicne..haha to jsem se zasmal. Ceske firmy neplati ridice od hodiny ale od km nebo fakturace. Ja jezdil na MKD pro Ceskou firmu 7 let a doufam,ze uz nikdy nebudu. 

;-€

+2/0
23.10.2014 12:36

B36e95n 46P70a14v32k38a 1417873557411

Jsem se teda jako podíval na pracák, kolik je tam míst na řidiče kamionu. 1242!8-o

0/0
23.10.2014 11:23

J11a26r53o74s88l73a51v 67K94a31d32l58e86c 5661199382401

8-oPeníze vzhledem k času a odpovědnosti žádné, tak čemu se divit. Navíc co inzerát, tak firma chce s praxí a veškerými doklady i digitální kartou řidiče - pomalu nejlépe i s vlastním vozem... Je třeba se vrátit k osvědčenému modelu výchovy vlastních zaměstnanců. Nikdo se nerodí, jak se říká s lopatou v ruce.;-D

+3/0
23.10.2014 9:53

J28i59ř77í 64E80r46b10e42n 1473324956537

Jo, spoluviníkem je i fakt, že pomalu a jistě také odcházejí chlapi, kteří si řidičák udělali v rámci služby vlasti (rozuměj na vojně), přičemž důkladně poznali také technické zázemí a provedení auta.

Nováček z úspor není jen tak ochoten vypláznout pár desítek tisíc za to, že se naučí točit volantem a ani nebude vědět, jak vlastně vypadá motor...

+5/0
23.10.2014 8:33

M87a92r48t46i72n 45H76a73v97l82í66k 4520815937753

Že by se většina z nich vybodovala? ;-D

0/0
23.10.2014 8:09

P97a63v58e25l 71H31o21l87u23b 1659674584584

Zlatá Lupo!!!!8-o8-o8-o

 Na aktualne.cz byl článek o chybějících tisících řidičů již v sobotu. Článek u vás s křížkem po funuse.... 

idnes.cz dělá vše, aby svůj servr zhnusila co nejvíc čtenářům....

0/0
22.10.2014 21:59

V57í52t66e24k 64V10e84č92e91r40e36k 7878539573935

Nepřehánějte. Slovo "zhnusila" je na místě? 8-o Asi to není úplně nový problém, který vznikl včera, nemyslím, že by byl tak urgentní.

0/0
23.10.2014 10:24

D27a27v40i42d 83V92a21c48e97k 1859337174214

No, já osobně slezl z kamionu před asi 4-mi lety, po najetých asi 2 milionech km. Důvod byly právě peníze neodpovídající času.

Je pravda, že celkový příjmy se pohybovaly v té době kolem cca 40 tisíc, ale má to pár háčků:

- mzda jako taková činila u mě 13 tisíc hrubého. Sice jsem nemarodil, ale kdyby ano, tak si to spočítejte, kolik bych mohl dostat.

-zbytek byly diety, což znamená, že pokud jsem trávil čas v zahraničí, kde je cca 35 až 45 EUR na 24 hodin a nechal tam povolené dva víkendy, tak to šlo. Pokud se mi mezi to dostalo víc ježdění po CZ, tak dieta v CZ je kolem 200,- Kč na 24 hodin, takže to pak šlo s platem rapidně dolů.

- dále se pochopitelně bral ohled na spotřebu, tedy 32 litrů na 100 s DAF XF 420. V českém provozu ji lze udržet velmi obtížně, stačí se nechat párkrát zpomalit a nebo kolona. Za nadspotřebu se krátily diety, někdy kolem 6000 měsíčně.

Pracovní doba většinou znamenala odjezd z domu k autu v neděli večer a návrat domů v pátek další týden, pak volno včetně pondělí,pak krátkej tejden od úterý do soboty a tak dál .

Tyto podmínky ještě zdaleka nejsou špatné, kluci na vnitru jezdili s podobnou časovou náročností, ale tak za 20 tisíc měsíčně. Sem tam se možná dostali v týdnu na noc domů, ale to spíš náhodou. Existuje i jiný systém odměňování, poměrně často se praktikuje nějaká částka za ujetý km, plus základ. Není to sice legální, ale dělá se to, hlavně u firem kde se to vyplatí, protože se hodně nakládá a čeká a legální diety by vyšly draho na prodané km.

Problém řidičů MKD není nebezpečí na silnici, to je pověra, ani práce jako taková, je to celkem jednoduchá záležitost. Problém je nedostatek času na rodinu, koníčky a podobně. A hlavně naprosto nevyhovující poměr času stráveného v práci a výsledného příjmu. Dělali jsme si srandu, že kdyby uklízečku nechali v práci tak dlouho jako kamioňáka, přinese si domů víc peněz než on - řidič MKD se dostane domů tak na dva celé víkendy v měsíci, zřídka na tři, zbytek je mimo bydliště.

+17/0
22.10.2014 20:11

M28a50r62t16i92n 93I78r31e84i12n 5920662320532

Naprosto trefné.

0/0
22.10.2014 20:58

J85i75ř45í 59D14v72o62ř39á69k 5988523928570

Řidíčský průkaz C+ E , plus profesní průkaz minimálně 50 000 kč.Pak může 18 .ti letý kluk  může sednout za volant.Í

+1/0
22.10.2014 19:55

P72e59t73r 82P38o21s40p45í97š23i19l 4578214726106

Řidič je pořád jednou nohou v krimu, hrozí mu pokuty a oficiálně přes pásku dostává 10 hrubého. Pak dostane něco načerno z diet, které si na ně píše zaměstnavatel. Takže většinou pracuje za 15 čistého a jeho pracovní doba není 8 hodin denně. Ani se nedivím, že to nikdo nechce dělat. Ti co jezdí do zahraničí mají o něco více, ale zato nejsou třeba tejden doma. Prostě práce snů.

+1/0
22.10.2014 19:32

M15a77r41e55k 60G85a10j30d56a 4333264236262

Tak to vozte vlakem, no. Každá fabrika má vlečku. A hned bude stačit polovina kamionů na potraviny. :-/

0/0
22.10.2014 19:24

P49a29v76e13l 98H37o56l76u98b 1359574164274

Právě že už nemá, vlečky mají jen staré fabriky. A kolik že jich zbylo? jestli napíšu 5%, tak silně přeháním. Ale je pravda, že se za komoušů vše vozilo vlakama, a až v okresním městě rozváželo do fabrik a obchodů. Ať už železo, cement, dřevo, uhlí či mouka a maso.:-/:-/

+2/0
22.10.2014 22:03

V80a32c46l74a60v 60W78a15n65d20e34r69e64r 8458416239752

to jsou vjecy ;-D;-D;-D Tak oni ti lini Cesi nechteji delat za desitku? Oni utikaji do Nemecka? TO SE NESMI!! Zavrit hranice;-D;-D

+3/0
22.10.2014 18:12

M69a28r63e28k 71H96r17u40b25y 6657222241158

Nejsou kapacity? Tak co treba (podle zakonu trhu) zvysit ceny? ;-):-P

+1/0
22.10.2014 18:09

A57l84e32x43a71n83d80r 37K55o23s24t88k92a 8522778776504

Přijde pšonek, který vůbec neřeší takové "zbytečnosti" jako třeba technická.. A podstřelí vás v ceně o 2 kč/km.

+1/0
22.10.2014 18:57

V30á38c95l75a88v 82P55o66u11s27t79k63a 3350891242

Jo? A jak to ten pšonk dělá? A co brání čecháčkovi neřešit tato zbytečnosti stejně jako ten pšonk?

0/0
22.10.2014 20:13

A68l34e95x57a10n45d80r 22K51o78s62t86k48a 8622598816124

Pšonek to řeší třeba tím, že nemá brzdy, protože oprava je drahá. Nebo gumy tak sjeté, že z nich koukají dráty. S tím opravdu civilizovaný člověk nevyjede.

0/0
22.10.2014 20:23

J82a39r43o77s52l30a76v 57K76a30d57l94e87c 5841769452721

Tak ono je to u spousty firem stejné.

0/0
23.10.2014 9:56

V67í63t55e12k 87V67e73č70e93r58e19k 7288309753865

;-D To je fakt tak drsný nebo si děláte srandu?

0/0
23.10.2014 10:25

M57i54r67o76s89l77a86v 21Z53i78k47m58u42n59d 7919953604133

Spousta přeprav "nezkazitelného zboží" se dá převést na koleje ... například uhlí, dřevo  ... kancelářský papír ... stavební materiál ...

+1/−1
22.10.2014 18:03

V18á29c80l39a80v 16P81o66u57s94t35k88a 3720981842

Vy mě dovezete stavební materiál na stavbu vlakem?

+1/−1
22.10.2014 18:06

M83a36r33e38k 74G56a15j92d92a 4613524776482

Dříve to tak bylo. Stačilo by jen chtít.

0/0
22.10.2014 19:26

V53á93c17l10a63v 60P52o85u19s70t43k23a 3970521282

Vlečku ke každému rodinnému domku.....;-D;-D;-D;-D

+1/−1
22.10.2014 20:11

J53i60ř61í 81E86r54b33e40n 1213664786967

Kolik kamionů běžně jezdí k těm rodinným domkům? Nepletete si náhodou distribuci od výrobce do prodejny a drobný rozvoz od prodejny ke stavebníkům?

+5/0
22.10.2014 20:34

V35í62t32e44k 54V27e19č66e72r20e97k 7648439343375

No z místního skladu už dodávkou, ale do toho skladu tisíc km od výrobce by to vlakem mohlo.

0/0
23.10.2014 10:26

F78r43a40n75t31i78š65e48k 97M54o52s23s 8872113189979

No stačí zvednout platy a je po problému :-)

Jo a ty částky uvedené v článku jsou tak leda dohromady s dietama.

+6/0
22.10.2014 17:30

V38á30c47l54a42v 89P26o82u60s25t65k73a 3300301492

V superhrubém.

+1/0
22.10.2014 17:51

M25a17r57t97i76n 87P31o33s78p26í94š59i34l 8565611746427

vždyť to tam píšou, že je to včetně

jejichž platy se včetně příplatků pohybují od 30 tisíc do 45 tisíc korun měsíčně

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-chybi-pet-tisic-ridicu-kamionu-dxl-/eko-doprava.aspx?c=A141022_111834_eko-doprava_fih#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ekonomikah&utm_content=main

0/0
22.10.2014 17:56

A44l40e64x34a67n12d58r 22K93o41s31t77k64a 8772478886564

Tak leda ve vlhkých snech. možná při najetých 300 hodinách těch 30.. 45 nikdy.

+2/0
22.10.2014 19:26

F24r92a49n56t75i17š22e46k 85L38o76s 2250953612206

A bude to čím dál horší' pokud si politici taky "podnikatelé" myslí, že lidé budou dělat za minimální mzdu tak to prostě skončí, začali to řidiči MKD a bude to pokračovat dalšími profesemi až po prodavačky v supermarketech. S platem 100 tis. Kč a spaním v parlamentu se to mudruje o ničem' ale zkuste si sednout za volant a jet na otočku Hamburk nebo si jít "sednout" na 10 hodin do kasy a mít hmotnou zodpovědnost bez možnosti si odskočit na WC. 

Tady nepomůže ani "Kurzarbeit" vážení politici a "podnikatelé"

+1/0
22.10.2014 17:28

J10o57s26e31f 52H61e92n82d77r80i80c38h 8960764266501

Dovezeme Ukrajince, Poláky, Slováky a co já vím kdo další se tady domáhá práce - klidně za pár šupů. Ty vyhnat a pak se páni podnikatelé budou snažit zaplatit. Je to tady všechno nějak pochroumané.

+1/0
22.10.2014 20:36

P62e24t92r 91F37i17a39l85a 6286690913450

nejsou řidiči, nejsou technici, nejsou učitelé... hlavně, že je dost ekonomů, právníků, úředníků a politiků R^

+4/0
22.10.2014 17:13
Foto

J33a92n 43B55r52a74u63n 1708378903235

sociologů, ekologů a historiků...

0/0
23.10.2014 4:20

J48a12n 55N63o28v97o91t25n84ý 7746373283983

a politologů.........

0/0
23.10.2014 9:20

V73í18t58e17k 74V47e50č71e32r94e16k 7618409283245

Všechno by měl regulovat trh, tak by mělo být zakázáno říkat, že je něčeho málo. Pokud někdo nesežene kamion a potřebuje něco převézt, ať připlatí a sežene.

Akorát na úředníky a politiky trh nemůže. Právníků je málo i podle mě, soudy nestíhají a pokud advokáti berou 500/hod, tak jich je málo.

+1/0
23.10.2014 10:30

P83e88t42r 33F37i73a31l44a 6706150913830

řešení je jednoduché: zvýšit daně a poslat dopravcům dotace ;-D

0/0
22.10.2014 17:11

V24á49c70l69a32v 15P63o38u35s61t25k73a 3720241562

Dotace kamion neuřídí. Nejsou lidi.

+1/0
22.10.2014 17:15

P85e70t88r 89F79i91a50l75a 6256290523610

Třeba za takových 100 000 měsíčně bych řídil kamion i já

+2/0
22.10.2014 17:21

A33n46t36o22n67i84n 19K53a17d89l32c71e96k 9932859391626

Tak prijdte do US, tady to dostanete ;)

+3/0
22.10.2014 17:58

P54a71v27e44l 89K17r93e98u45z69i77g59e20r 7454170160419

Já doufám, že to pan Fiala myslel jako vtip.

0/0
22.10.2014 17:38

V90á24c78l75a53v 84P81o43u63s44t93k72a 3700361392

Myslel. Má tam rozchechtaného smajlíka.

+1/0
22.10.2014 17:51

P27e39t87r 16F84i75a24l92a 6286310453230

je to tak :-)

0/0
22.10.2014 21:12

J21a58r30o59s69l27a35v 76D51r49o54b59n71ý 6806738217567

35 až 45 centů za míli pro řidiče po odečtení nájmu kamionu je v USA normální taxa.

+1/0
23.10.2014 0:03

P82a63v38e62l 46K68r95e65u41z62i56g18e79r 7244400590219

Upřímný vzkaz veřejnosti na jednom britském kamionu, jehož fotka teď koluje internetem: "Don't like trucks? Stop buying shit. Problem sloved." (Nemáte rádi kamiony? Přestaňte kupovat šmejdy. Problém vyřešen.) Jinak já bych kamioňáka nemohl dělat ani za dvojnásobek těch částek. Kamioňáci žijou jak psi - žerou z konzervy a čůrají na patníky. A pak hlavně ta byrokracie, policejní buzerace a nově taky sledování pomocí GPS. Nemožnost zastavit na parkovišti supermarketu, aby si mohl koupit nějaké slušnější jídlo než bagetu na pumpě. Kamioňáci jsou pro mě hrdinové, já bych jejich práci fakt dělat nemohl.

+4/0
22.10.2014 16:54

A21n16t34o27n64i84n 63K51a63d13l45c68e83k 9482629121446

Ne smejdy, ale spise tak poulicne jako "veci".

0/0
22.10.2014 17:27

P97a70v75e94l 85K80r78e20u24z66i62g94e76r 7374960750179

No já jsem měl na mysli šmejdy jako nepotřebné, ne nutně nefunkční věci. Ale souhlasím, dá se to česky vyjádřit i líp. Jinak jsem si všiml překlepu, má tam být "solved".

0/0
22.10.2014 17:41

A52n21t74o87n86i97n 95K10a89d60l25c50e11k 9132449961736

Ono se klidne take pouziva oznaceni pro potrebne veci jako "shit". Proto si myslim, ze to ten kamionak myslel jako, ze vse co je vlastne privezeno do obchodu musi prijet na nakladaku.

0/0
22.10.2014 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.