Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chybí tisíce řidičů kamionů. Přeprava zboží začíná mít zpoždění

V Česku chybí kolem pěti tisíc řidičů kamionů. Nedostatek začíná být podle sdružení autodopravců Česmad i dopravních firem vážným problémem. Začíná totiž způsobovat zpoždění dodávek zboží i surovin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P69a16v51e23l 87C53h62a87l49o16u15p15k18a 1283336401346

Jezdím už 25 let a to, kam až toto povolání nechal stát, potažmo vláda zajít je naprosto katastrofální! Tato práce není pro každého, to si musíte uvědomit. Musíte ji mít rád, jinak to nejde dělat pořádně. A pro peníze už vůbec ne. Současná situace je jenom důsledek (ne)jednání a naprostého nezájmu příslušných úřadů. Min. 90% dopr.firem vědomě a záměrně okrádá stát na daních a odvodech za zaměstnance, okrádá nehorázně samotné řidiče, když zahr.diety vydává za plat, jinak ofiko platí tak 10.-12. tisíc hrubého na "pásku" atd. Platí se uplně běžně podle ujetých kilometrů, podle odjetých fúr, atp. A toto všechno je podle vyhlášky EU a AETRu přísně zakázáno pod pohrůžkou vysokých pokut, či odebrání licence. A vidíte, že by se někdo bál? Každý to ví, včetně vlády, ministerstev a příslušných finančních úřadů ale nic se roky a roky neděje!!! Tak se nedivte, že kluci utíkají do zahraničí, kde platí o něco lépe a nebo se na tu práci prostě vybodnou a jdou dělat něco jiného. A řešit to řidiči z východní Evropy? Hahaha, tak na to se fakt moc těším. To pak bude teprve sadomaso. Vím, o čem mluvím. Zažil jsem pár takových "experimentů" a firma pak málem zkrachovala. No nic. Kolegům přeji šťastnou cestu a hlavně kolama na zemi! Čau.R^

+2/0
25.10.2014 14:23

J72a43n 85Z10b63o72ř23i63l 3859447679

Existuje ještě přepravy vlakem když chybí kapacita a jinak kdo z mladých kluků chce být dneska furt na cestách, nemít volný čas a ještě jako vstupní investici vysolit cca 50 tisíc ? Asi žádný ... a plat 45 tisíc - tomu se mi nechce ani věřit. A za tu ztrátu času to není moc peněz. Dostatečný příjem by to byl při 168 hodinách práce za měsíc , ale ne za 25 dnů mimo rodinu.

0/0
24.10.2014 11:20

Z95d13e43n54e65k 39S51u74r50i41k 2552648301196

45 tisic mesicne..haha to jsem se zasmal. Ceske firmy neplati ridice od hodiny ale od km nebo fakturace. Ja jezdil na MKD pro Ceskou firmu 7 let a doufam,ze uz nikdy nebudu. 

;-€

+2/0
23.10.2014 12:36

B35e95n 58P41a20v78k70a 1377923947251

Jsem se teda jako podíval na pracák, kolik je tam míst na řidiče kamionu. 1242!8-o

0/0
23.10.2014 11:23

J36a57r15o42s38l59a12v 18K94a90d46l72e59c 5491789762581

8-oPeníze vzhledem k času a odpovědnosti žádné, tak čemu se divit. Navíc co inzerát, tak firma chce s praxí a veškerými doklady i digitální kartou řidiče - pomalu nejlépe i s vlastním vozem... Je třeba se vrátit k osvědčenému modelu výchovy vlastních zaměstnanců. Nikdo se nerodí, jak se říká s lopatou v ruce.;-D

+3/0
23.10.2014 9:53

J88i91ř27í 78E64r89b37e75n 1633324746647

Jo, spoluviníkem je i fakt, že pomalu a jistě také odcházejí chlapi, kteří si řidičák udělali v rámci služby vlasti (rozuměj na vojně), přičemž důkladně poznali také technické zázemí a provedení auta.

Nováček z úspor není jen tak ochoten vypláznout pár desítek tisíc za to, že se naučí točit volantem a ani nebude vědět, jak vlastně vypadá motor...

+5/0
23.10.2014 8:33

M95a67r19t48i38n 39H80a45v41l22í81k 4530555347273

Že by se většina z nich vybodovala? ;-D

0/0
23.10.2014 8:09

P88a33v98e91l 41H12o22l48u11b 1769464704674

Zlatá Lupo!!!!8-o8-o8-o

 Na aktualne.cz byl článek o chybějících tisících řidičů již v sobotu. Článek u vás s křížkem po funuse.... 

idnes.cz dělá vše, aby svůj servr zhnusila co nejvíc čtenářům....

0/0
22.10.2014 21:59

V77í66t73e37k 36V52e97č33e37r33e30k 7198979413275

Nepřehánějte. Slovo "zhnusila" je na místě? 8-o Asi to není úplně nový problém, který vznikl včera, nemyslím, že by byl tak urgentní.

0/0
23.10.2014 10:24

D75a20v73i33d 39V71a48c52e64k 1409437624834

No, já osobně slezl z kamionu před asi 4-mi lety, po najetých asi 2 milionech km. Důvod byly právě peníze neodpovídající času.

Je pravda, že celkový příjmy se pohybovaly v té době kolem cca 40 tisíc, ale má to pár háčků:

- mzda jako taková činila u mě 13 tisíc hrubého. Sice jsem nemarodil, ale kdyby ano, tak si to spočítejte, kolik bych mohl dostat.

-zbytek byly diety, což znamená, že pokud jsem trávil čas v zahraničí, kde je cca 35 až 45 EUR na 24 hodin a nechal tam povolené dva víkendy, tak to šlo. Pokud se mi mezi to dostalo víc ježdění po CZ, tak dieta v CZ je kolem 200,- Kč na 24 hodin, takže to pak šlo s platem rapidně dolů.

- dále se pochopitelně bral ohled na spotřebu, tedy 32 litrů na 100 s DAF XF 420. V českém provozu ji lze udržet velmi obtížně, stačí se nechat párkrát zpomalit a nebo kolona. Za nadspotřebu se krátily diety, někdy kolem 6000 měsíčně.

Pracovní doba většinou znamenala odjezd z domu k autu v neděli večer a návrat domů v pátek další týden, pak volno včetně pondělí,pak krátkej tejden od úterý do soboty a tak dál .

Tyto podmínky ještě zdaleka nejsou špatné, kluci na vnitru jezdili s podobnou časovou náročností, ale tak za 20 tisíc měsíčně. Sem tam se možná dostali v týdnu na noc domů, ale to spíš náhodou. Existuje i jiný systém odměňování, poměrně často se praktikuje nějaká částka za ujetý km, plus základ. Není to sice legální, ale dělá se to, hlavně u firem kde se to vyplatí, protože se hodně nakládá a čeká a legální diety by vyšly draho na prodané km.

Problém řidičů MKD není nebezpečí na silnici, to je pověra, ani práce jako taková, je to celkem jednoduchá záležitost. Problém je nedostatek času na rodinu, koníčky a podobně. A hlavně naprosto nevyhovující poměr času stráveného v práci a výsledného příjmu. Dělali jsme si srandu, že kdyby uklízečku nechali v práci tak dlouho jako kamioňáka, přinese si domů víc peněz než on - řidič MKD se dostane domů tak na dva celé víkendy v měsíci, zřídka na tři, zbytek je mimo bydliště.

+17/0
22.10.2014 20:11

M28a18r70t91i68n 23I66r74e48i54n 5260122360932

Naprosto trefné.

0/0
22.10.2014 20:58

J60i98ř78í 81D43v69o94ř72á89k 5138223408950

Řidíčský průkaz C+ E , plus profesní průkaz minimálně 50 000 kč.Pak může 18 .ti letý kluk  může sednout za volant.Í

+1/0
22.10.2014 19:55

P38e23t18r 95P92o88s24p15í29š61i37l 4498834736526

Řidič je pořád jednou nohou v krimu, hrozí mu pokuty a oficiálně přes pásku dostává 10 hrubého. Pak dostane něco načerno z diet, které si na ně píše zaměstnavatel. Takže většinou pracuje za 15 čistého a jeho pracovní doba není 8 hodin denně. Ani se nedivím, že to nikdo nechce dělat. Ti co jezdí do zahraničí mají o něco více, ale zato nejsou třeba tejden doma. Prostě práce snů.

+1/0
22.10.2014 19:32

M37a65r56e30k 13G77a86j53d85a 4573104926882

Tak to vozte vlakem, no. Každá fabrika má vlečku. A hned bude stačit polovina kamionů na potraviny. :-/

0/0
22.10.2014 19:24

P55a27v67e78l 38H26o37l60u39b 1579334234224

Právě že už nemá, vlečky mají jen staré fabriky. A kolik že jich zbylo? jestli napíšu 5%, tak silně přeháním. Ale je pravda, že se za komoušů vše vozilo vlakama, a až v okresním městě rozváželo do fabrik a obchodů. Ať už železo, cement, dřevo, uhlí či mouka a maso.:-/:-/

+2/0
22.10.2014 22:03

V87a41c46l50a42v 58W94a51n45d33e55r91e36r 8278516699322

to jsou vjecy ;-D;-D;-D Tak oni ti lini Cesi nechteji delat za desitku? Oni utikaji do Nemecka? TO SE NESMI!! Zavrit hranice;-D;-D

+3/0
22.10.2014 18:12

M48a92r95e34k 58H11r93u57b20y 6677462901968

Nejsou kapacity? Tak co treba (podle zakonu trhu) zvysit ceny? ;-):-P

+1/0
22.10.2014 18:09

A17l33e16x89a88n55d16r 44K25o50s97t46k20a 8922218866114

Přijde pšonek, který vůbec neřeší takové "zbytečnosti" jako třeba technická.. A podstřelí vás v ceně o 2 kč/km.

+1/0
22.10.2014 18:57

V97á85c90l16a19v 40P27o86u39s40t52k92a 3310901582

Jo? A jak to ten pšonk dělá? A co brání čecháčkovi neřešit tato zbytečnosti stejně jako ten pšonk?

0/0
22.10.2014 20:13

A60l47e25x32a84n45d38r 94K62o87s33t51k97a 8872488176814

Pšonek to řeší třeba tím, že nemá brzdy, protože oprava je drahá. Nebo gumy tak sjeté, že z nich koukají dráty. S tím opravdu civilizovaný člověk nevyjede.

0/0
22.10.2014 20:23

J70a18r68o59s98l89a97v 92K88a13d59l25e63c 5501929592481

Tak ono je to u spousty firem stejné.

0/0
23.10.2014 9:56

V85í71t76e88k 11V65e69č90e38r28e85k 7878299983895

;-D To je fakt tak drsný nebo si děláte srandu?

0/0
23.10.2014 10:25

M32i69r31o22s32l98a60v 56Z27i39k94m42u78n79d 7979463394903

Spousta přeprav "nezkazitelného zboží" se dá převést na koleje ... například uhlí, dřevo  ... kancelářský papír ... stavební materiál ...

+1/−1
22.10.2014 18:03

V58á11c75l39a92v 68P52o97u68s70t71k22a 3140691132

Vy mě dovezete stavební materiál na stavbu vlakem?

+1/−1
22.10.2014 18:06

M68a91r93e29k 80G37a49j35d25a 4593584156322

Dříve to tak bylo. Stačilo by jen chtít.

0/0
22.10.2014 19:26

V89á21c40l80a55v 96P69o96u24s92t76k61a 3680331392

Vlečku ke každému rodinnému domku.....;-D;-D;-D;-D

+1/−1
22.10.2014 20:11

J88i84ř15í 35E35r39b19e86n 1133274586627

Kolik kamionů běžně jezdí k těm rodinným domkům? Nepletete si náhodou distribuci od výrobce do prodejny a drobný rozvoz od prodejny ke stavebníkům?

+5/0
22.10.2014 20:34

V18í75t60e78k 43V63e29č17e57r40e90k 7658169103155

No z místního skladu už dodávkou, ale do toho skladu tisíc km od výrobce by to vlakem mohlo.

0/0
23.10.2014 10:26

F53r98a27n66t21i14š19e45k 39M54o33s79s 8922803339369

No stačí zvednout platy a je po problému :-)

Jo a ty částky uvedené v článku jsou tak leda dohromady s dietama.

+6/0
22.10.2014 17:30

V62á96c43l60a31v 63P23o42u97s48t25k81a 3580921482

V superhrubém.

+1/0
22.10.2014 17:51

M29a34r33t65i86n 85P60o47s58p98í40š30i34l 8205821366367

vždyť to tam píšou, že je to včetně

jejichž platy se včetně příplatků pohybují od 30 tisíc do 45 tisíc korun měsíčně

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-chybi-pet-tisic-ridicu-kamionu-dxl-/eko-doprava.aspx?c=A141022_111834_eko-doprava_fih#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ekonomikah&utm_content=main

0/0
22.10.2014 17:56

A33l13e37x67a71n48d83r 89K85o83s67t71k87a 8362858466154

Tak leda ve vlhkých snech. možná při najetých 300 hodinách těch 30.. 45 nikdy.

+2/0
22.10.2014 19:26

F14r54a69n25t46i49š12e59k 84L61o89s 2420873312246

A bude to čím dál horší' pokud si politici taky "podnikatelé" myslí, že lidé budou dělat za minimální mzdu tak to prostě skončí, začali to řidiči MKD a bude to pokračovat dalšími profesemi až po prodavačky v supermarketech. S platem 100 tis. Kč a spaním v parlamentu se to mudruje o ničem' ale zkuste si sednout za volant a jet na otočku Hamburk nebo si jít "sednout" na 10 hodin do kasy a mít hmotnou zodpovědnost bez možnosti si odskočit na WC. 

Tady nepomůže ani "Kurzarbeit" vážení politici a "podnikatelé"

+1/0
22.10.2014 17:28

J22o87s58e54f 64H80e56n85d49r74i10c11h 8910754696711

Dovezeme Ukrajince, Poláky, Slováky a co já vím kdo další se tady domáhá práce - klidně za pár šupů. Ty vyhnat a pak se páni podnikatelé budou snažit zaplatit. Je to tady všechno nějak pochroumané.

+1/0
22.10.2014 20:36

P53e83t28r 16F38i66a21l85a 6626350183860

nejsou řidiči, nejsou technici, nejsou učitelé... hlavně, že je dost ekonomů, právníků, úředníků a politiků R^

+4/0
22.10.2014 17:13
Foto

J86a92n 57B96r62a52u58n 1988778403805

sociologů, ekologů a historiků...

0/0
23.10.2014 4:20

J34a56n 68N29o49v45o48t19n82ý 7246883463583

a politologů.........

0/0
23.10.2014 9:20

V68í25t85e55k 76V71e90č39e71r69e97k 7558279123485

Všechno by měl regulovat trh, tak by mělo být zakázáno říkat, že je něčeho málo. Pokud někdo nesežene kamion a potřebuje něco převézt, ať připlatí a sežene.

Akorát na úředníky a politiky trh nemůže. Právníků je málo i podle mě, soudy nestíhají a pokud advokáti berou 500/hod, tak jich je málo.

+1/0
23.10.2014 10:30

P48e26t70r 93F23i12a93l58a 6696460703490

řešení je jednoduché: zvýšit daně a poslat dopravcům dotace ;-D

0/0
22.10.2014 17:11

V24á25c34l71a96v 56P97o38u46s66t13k32a 3150481502

Dotace kamion neuřídí. Nejsou lidi.

+1/0
22.10.2014 17:15

P62e86t69r 72F32i42a98l69a 6666530943320

Třeba za takových 100 000 měsíčně bych řídil kamion i já

+2/0
22.10.2014 17:21

A55n74t65o26n18i15n 32K76a23d46l96c10e98k 9282739111816

Tak prijdte do US, tady to dostanete ;)

+3/0
22.10.2014 17:58

P23a47v88e73l 61K41r71e98u72z48i17g25e55r 7674280120339

Já doufám, že to pan Fiala myslel jako vtip.

0/0
22.10.2014 17:38

V52á62c80l50a94v 26P82o71u37s25t88k68a 3730141682

Myslel. Má tam rozchechtaného smajlíka.

+1/0
22.10.2014 17:51

P96e87t52r 15F15i58a93l43a 6936260443660

je to tak :-)

0/0
22.10.2014 21:12

J24a60r67o77s78l97a75v 75D21r30o40b28n30ý 6166128337257

35 až 45 centů za míli pro řidiče po odečtení nájmu kamionu je v USA normální taxa.

+1/0
23.10.2014 0:03

P81a40v98e43l 47K27r66e25u22z95i74g58e29r 7854330590599

Upřímný vzkaz veřejnosti na jednom britském kamionu, jehož fotka teď koluje internetem: "Don't like trucks? Stop buying shit. Problem sloved." (Nemáte rádi kamiony? Přestaňte kupovat šmejdy. Problém vyřešen.) Jinak já bych kamioňáka nemohl dělat ani za dvojnásobek těch částek. Kamioňáci žijou jak psi - žerou z konzervy a čůrají na patníky. A pak hlavně ta byrokracie, policejní buzerace a nově taky sledování pomocí GPS. Nemožnost zastavit na parkovišti supermarketu, aby si mohl koupit nějaké slušnější jídlo než bagetu na pumpě. Kamioňáci jsou pro mě hrdinové, já bych jejich práci fakt dělat nemohl.

+4/0
22.10.2014 16:54

A67n21t68o46n20i70n 96K38a57d76l57c34e83k 9982569691276

Ne smejdy, ale spise tak poulicne jako "veci".

0/0
22.10.2014 17:27

P22a85v45e32l 76K42r11e62u66z11i11g27e90r 7434160670709

No já jsem měl na mysli šmejdy jako nepotřebné, ne nutně nefunkční věci. Ale souhlasím, dá se to česky vyjádřit i líp. Jinak jsem si všiml překlepu, má tam být "solved".

0/0
22.10.2014 17:41

A47n89t63o77n70i69n 11K15a89d50l19c89e37k 9952279871116

Ono se klidne take pouziva oznaceni pro potrebne veci jako "shit". Proto si myslim, ze to ten kamionak myslel jako, ze vse co je vlastne privezeno do obchodu musi prijet na nakladaku.

0/0
22.10.2014 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.