Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chybí tisíce řidičů kamionů. Přeprava zboží začíná mít zpoždění

V Česku chybí kolem pěti tisíc řidičů kamionů. Nedostatek začíná být podle sdružení autodopravců Česmad i dopravních firem vážným problémem. Začíná totiž způsobovat zpoždění dodávek zboží i surovin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P49a62v44e39l 24C68h90a34l73o22u86p13k32a 1323106801366

Jezdím už 25 let a to, kam až toto povolání nechal stát, potažmo vláda zajít je naprosto katastrofální! Tato práce není pro každého, to si musíte uvědomit. Musíte ji mít rád, jinak to nejde dělat pořádně. A pro peníze už vůbec ne. Současná situace je jenom důsledek (ne)jednání a naprostého nezájmu příslušných úřadů. Min. 90% dopr.firem vědomě a záměrně okrádá stát na daních a odvodech za zaměstnance, okrádá nehorázně samotné řidiče, když zahr.diety vydává za plat, jinak ofiko platí tak 10.-12. tisíc hrubého na "pásku" atd. Platí se uplně běžně podle ujetých kilometrů, podle odjetých fúr, atp. A toto všechno je podle vyhlášky EU a AETRu přísně zakázáno pod pohrůžkou vysokých pokut, či odebrání licence. A vidíte, že by se někdo bál? Každý to ví, včetně vlády, ministerstev a příslušných finančních úřadů ale nic se roky a roky neděje!!! Tak se nedivte, že kluci utíkají do zahraničí, kde platí o něco lépe a nebo se na tu práci prostě vybodnou a jdou dělat něco jiného. A řešit to řidiči z východní Evropy? Hahaha, tak na to se fakt moc těším. To pak bude teprve sadomaso. Vím, o čem mluvím. Zažil jsem pár takových "experimentů" a firma pak málem zkrachovala. No nic. Kolegům přeji šťastnou cestu a hlavně kolama na zemi! Čau.R^

+2/0
25.10.2014 14:23

J43a87n 44Z13b72o66ř78i61l 3109297509

Existuje ještě přepravy vlakem když chybí kapacita a jinak kdo z mladých kluků chce být dneska furt na cestách, nemít volný čas a ještě jako vstupní investici vysolit cca 50 tisíc ? Asi žádný ... a plat 45 tisíc - tomu se mi nechce ani věřit. A za tu ztrátu času to není moc peněz. Dostatečný příjem by to byl při 168 hodinách práce za měsíc , ale ne za 25 dnů mimo rodinu.

0/0
24.10.2014 11:20

Z14d24e54n36e80k 69S64u10r76i42k 2512378711576

45 tisic mesicne..haha to jsem se zasmal. Ceske firmy neplati ridice od hodiny ale od km nebo fakturace. Ja jezdil na MKD pro Ceskou firmu 7 let a doufam,ze uz nikdy nebudu. 

;-€

+2/0
23.10.2014 12:36

B35e73n 64P45a97v37k60a 1307923737321

Jsem se teda jako podíval na pracák, kolik je tam míst na řidiče kamionu. 1242!8-o

0/0
23.10.2014 11:23

J81a70r76o95s65l77a24v 48K50a30d58l67e59c 5321619672981

8-oPeníze vzhledem k času a odpovědnosti žádné, tak čemu se divit. Navíc co inzerát, tak firma chce s praxí a veškerými doklady i digitální kartou řidiče - pomalu nejlépe i s vlastním vozem... Je třeba se vrátit k osvědčenému modelu výchovy vlastních zaměstnanců. Nikdo se nerodí, jak se říká s lopatou v ruce.;-D

+3/0
23.10.2014 9:53

J13i93ř91í 60E71r55b46e92n 1233264116907

Jo, spoluviníkem je i fakt, že pomalu a jistě také odcházejí chlapi, kteří si řidičák udělali v rámci služby vlasti (rozuměj na vojně), přičemž důkladně poznali také technické zázemí a provedení auta.

Nováček z úspor není jen tak ochoten vypláznout pár desítek tisíc za to, že se naučí točit volantem a ani nebude vědět, jak vlastně vypadá motor...

+5/0
23.10.2014 8:33

M88a82r30t79i13n 98H98a86v14l20í64k 4360875307363

Že by se většina z nich vybodovala? ;-D

0/0
23.10.2014 8:09

P75a15v14e23l 46H68o61l26u98b 1819714194254

Zlatá Lupo!!!!8-o8-o8-o

 Na aktualne.cz byl článek o chybějících tisících řidičů již v sobotu. Článek u vás s křížkem po funuse.... 

idnes.cz dělá vše, aby svůj servr zhnusila co nejvíc čtenářům....

0/0
22.10.2014 21:59

V39í13t52e60k 23V56e61č46e38r86e56k 7338619803945

Nepřehánějte. Slovo "zhnusila" je na místě? 8-o Asi to není úplně nový problém, který vznikl včera, nemyslím, že by byl tak urgentní.

0/0
23.10.2014 10:24

D91a38v64i71d 51V28a70c86e19k 1129637324374

No, já osobně slezl z kamionu před asi 4-mi lety, po najetých asi 2 milionech km. Důvod byly právě peníze neodpovídající času.

Je pravda, že celkový příjmy se pohybovaly v té době kolem cca 40 tisíc, ale má to pár háčků:

- mzda jako taková činila u mě 13 tisíc hrubého. Sice jsem nemarodil, ale kdyby ano, tak si to spočítejte, kolik bych mohl dostat.

-zbytek byly diety, což znamená, že pokud jsem trávil čas v zahraničí, kde je cca 35 až 45 EUR na 24 hodin a nechal tam povolené dva víkendy, tak to šlo. Pokud se mi mezi to dostalo víc ježdění po CZ, tak dieta v CZ je kolem 200,- Kč na 24 hodin, takže to pak šlo s platem rapidně dolů.

- dále se pochopitelně bral ohled na spotřebu, tedy 32 litrů na 100 s DAF XF 420. V českém provozu ji lze udržet velmi obtížně, stačí se nechat párkrát zpomalit a nebo kolona. Za nadspotřebu se krátily diety, někdy kolem 6000 měsíčně.

Pracovní doba většinou znamenala odjezd z domu k autu v neděli večer a návrat domů v pátek další týden, pak volno včetně pondělí,pak krátkej tejden od úterý do soboty a tak dál .

Tyto podmínky ještě zdaleka nejsou špatné, kluci na vnitru jezdili s podobnou časovou náročností, ale tak za 20 tisíc měsíčně. Sem tam se možná dostali v týdnu na noc domů, ale to spíš náhodou. Existuje i jiný systém odměňování, poměrně často se praktikuje nějaká částka za ujetý km, plus základ. Není to sice legální, ale dělá se to, hlavně u firem kde se to vyplatí, protože se hodně nakládá a čeká a legální diety by vyšly draho na prodané km.

Problém řidičů MKD není nebezpečí na silnici, to je pověra, ani práce jako taková, je to celkem jednoduchá záležitost. Problém je nedostatek času na rodinu, koníčky a podobně. A hlavně naprosto nevyhovující poměr času stráveného v práci a výsledného příjmu. Dělali jsme si srandu, že kdyby uklízečku nechali v práci tak dlouho jako kamioňáka, přinese si domů víc peněz než on - řidič MKD se dostane domů tak na dva celé víkendy v měsíci, zřídka na tři, zbytek je mimo bydliště.

+17/0
22.10.2014 20:11

M66a31r97t40i88n 83I56r10e67i13n 5230402680882

Naprosto trefné.

0/0
22.10.2014 20:58

J47i28ř57í 89D83v87o66ř34á69k 5268983678950

Řidíčský průkaz C+ E , plus profesní průkaz minimálně 50 000 kč.Pak může 18 .ti letý kluk  může sednout za volant.Í

+1/0
22.10.2014 19:55

P26e42t58r 58P34o33s79p16í87š25i43l 4778334936336

Řidič je pořád jednou nohou v krimu, hrozí mu pokuty a oficiálně přes pásku dostává 10 hrubého. Pak dostane něco načerno z diet, které si na ně píše zaměstnavatel. Takže většinou pracuje za 15 čistého a jeho pracovní doba není 8 hodin denně. Ani se nedivím, že to nikdo nechce dělat. Ti co jezdí do zahraničí mají o něco více, ale zato nejsou třeba tejden doma. Prostě práce snů.

+1/0
22.10.2014 19:32

M35a51r41e81k 38G32a67j60d22a 4783434706422

Tak to vozte vlakem, no. Každá fabrika má vlečku. A hned bude stačit polovina kamionů na potraviny. :-/

0/0
22.10.2014 19:24

P31a87v86e83l 34H54o63l15u44b 1189404394414

Právě že už nemá, vlečky mají jen staré fabriky. A kolik že jich zbylo? jestli napíšu 5%, tak silně přeháním. Ale je pravda, že se za komoušů vše vozilo vlakama, a až v okresním městě rozváželo do fabrik a obchodů. Ať už železo, cement, dřevo, uhlí či mouka a maso.:-/:-/

+2/0
22.10.2014 22:03

V55a16c64l72a10v 44W74a67n84d66e45r57e81r 8468786909622

to jsou vjecy ;-D;-D;-D Tak oni ti lini Cesi nechteji delat za desitku? Oni utikaji do Nemecka? TO SE NESMI!! Zavrit hranice;-D;-D

+3/0
22.10.2014 18:12

M47a55r16e83k 22H88r45u19b98y 6797862351478

Nejsou kapacity? Tak co treba (podle zakonu trhu) zvysit ceny? ;-):-P

+1/0
22.10.2014 18:09

A30l91e37x29a65n71d78r 97K41o25s16t72k45a 8302508366524

Přijde pšonek, který vůbec neřeší takové "zbytečnosti" jako třeba technická.. A podstřelí vás v ceně o 2 kč/km.

+1/0
22.10.2014 18:57

V18á83c24l80a70v 83P32o57u43s26t28k62a 3110641872

Jo? A jak to ten pšonk dělá? A co brání čecháčkovi neřešit tato zbytečnosti stejně jako ten pšonk?

0/0
22.10.2014 20:13

A41l47e46x53a29n62d79r 17K22o64s15t39k10a 8212758686944

Pšonek to řeší třeba tím, že nemá brzdy, protože oprava je drahá. Nebo gumy tak sjeté, že z nich koukají dráty. S tím opravdu civilizovaný člověk nevyjede.

0/0
22.10.2014 20:23

J81a55r71o12s21l65a58v 17K14a71d32l54e59c 5441409602271

Tak ono je to u spousty firem stejné.

0/0
23.10.2014 9:56

V40í97t82e96k 17V89e37č76e11r25e64k 7548329453665

;-D To je fakt tak drsný nebo si děláte srandu?

0/0
23.10.2014 10:25

M57i33r80o54s91l84a29v 80Z86i45k24m89u57n61d 7619303744783

Spousta přeprav "nezkazitelného zboží" se dá převést na koleje ... například uhlí, dřevo  ... kancelářský papír ... stavební materiál ...

+1/−1
22.10.2014 18:03

V82á79c77l84a96v 74P64o43u34s20t49k93a 3620811352

Vy mě dovezete stavební materiál na stavbu vlakem?

+1/−1
22.10.2014 18:06

M64a96r36e62k 84G67a41j21d26a 4953604916982

Dříve to tak bylo. Stačilo by jen chtít.

0/0
22.10.2014 19:26

V79á25c48l94a89v 75P49o65u87s71t35k16a 3890581602

Vlečku ke každému rodinnému domku.....;-D;-D;-D;-D

+1/−1
22.10.2014 20:11

J19i41ř91í 82E41r64b91e63n 1353674886207

Kolik kamionů běžně jezdí k těm rodinným domkům? Nepletete si náhodou distribuci od výrobce do prodejny a drobný rozvoz od prodejny ke stavebníkům?

+5/0
22.10.2014 20:34

V50í68t61e88k 45V81e64č63e19r70e54k 7148869423685

No z místního skladu už dodávkou, ale do toho skladu tisíc km od výrobce by to vlakem mohlo.

0/0
23.10.2014 10:26

F76r35a11n56t94i19š80e11k 84M13o77s60s 8442863619239

No stačí zvednout platy a je po problému :-)

Jo a ty částky uvedené v článku jsou tak leda dohromady s dietama.

+6/0
22.10.2014 17:30

V36á11c65l97a96v 36P81o88u33s34t93k51a 3470851872

V superhrubém.

+1/0
22.10.2014 17:51

M95a97r94t25i38n 34P21o92s10p68í66š76i85l 8675311306767

vždyť to tam píšou, že je to včetně

jejichž platy se včetně příplatků pohybují od 30 tisíc do 45 tisíc korun měsíčně

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-chybi-pet-tisic-ridicu-kamionu-dxl-/eko-doprava.aspx?c=A141022_111834_eko-doprava_fih#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ekonomikah&utm_content=main

0/0
22.10.2014 17:56

A56l56e27x13a31n43d71r 50K52o21s32t70k24a 8392628976244

Tak leda ve vlhkých snech. možná při najetých 300 hodinách těch 30.. 45 nikdy.

+2/0
22.10.2014 19:26

F80r61a48n70t33i88š25e17k 64L38o40s 2590953302126

A bude to čím dál horší' pokud si politici taky "podnikatelé" myslí, že lidé budou dělat za minimální mzdu tak to prostě skončí, začali to řidiči MKD a bude to pokračovat dalšími profesemi až po prodavačky v supermarketech. S platem 100 tis. Kč a spaním v parlamentu se to mudruje o ničem' ale zkuste si sednout za volant a jet na otočku Hamburk nebo si jít "sednout" na 10 hodin do kasy a mít hmotnou zodpovědnost bez možnosti si odskočit na WC. 

Tady nepomůže ani "Kurzarbeit" vážení politici a "podnikatelé"

+1/0
22.10.2014 17:28

J13o27s93e90f 67H83e74n64d33r74i84c22h 8870324846391

Dovezeme Ukrajince, Poláky, Slováky a co já vím kdo další se tady domáhá práce - klidně za pár šupů. Ty vyhnat a pak se páni podnikatelé budou snažit zaplatit. Je to tady všechno nějak pochroumané.

+1/0
22.10.2014 20:36

P13e77t70r 85F69i81a15l33a 6676120943650

nejsou řidiči, nejsou technici, nejsou učitelé... hlavně, že je dost ekonomů, právníků, úředníků a politiků R^

+4/0
22.10.2014 17:13
Foto

J15a41n 89B56r89a29u66n 1968448713395

sociologů, ekologů a historiků...

0/0
23.10.2014 4:20

J40a16n 96N25o95v47o75t36n84ý 7786973363803

a politologů.........

0/0
23.10.2014 9:20

V34í43t42e31k 21V69e32č65e87r18e59k 7908839383315

Všechno by měl regulovat trh, tak by mělo být zakázáno říkat, že je něčeho málo. Pokud někdo nesežene kamion a potřebuje něco převézt, ať připlatí a sežene.

Akorát na úředníky a politiky trh nemůže. Právníků je málo i podle mě, soudy nestíhají a pokud advokáti berou 500/hod, tak jich je málo.

+1/0
23.10.2014 10:30

P68e64t87r 94F40i47a40l79a 6726660193850

řešení je jednoduché: zvýšit daně a poslat dopravcům dotace ;-D

0/0
22.10.2014 17:11

V90á74c20l86a16v 14P19o31u55s86t45k85a 3730491732

Dotace kamion neuřídí. Nejsou lidi.

+1/0
22.10.2014 17:15

P51e97t47r 33F21i18a53l67a 6296900133950

Třeba za takových 100 000 měsíčně bych řídil kamion i já

+2/0
22.10.2014 17:21

A42n93t63o69n63i11n 83K41a90d77l31c52e85k 9742169751806

Tak prijdte do US, tady to dostanete ;)

+3/0
22.10.2014 17:58

P29a11v30e90l 73K88r80e34u43z97i76g46e16r 7894950120189

Já doufám, že to pan Fiala myslel jako vtip.

0/0
22.10.2014 17:38

V75á37c90l26a80v 83P89o17u81s72t76k93a 3460461112

Myslel. Má tam rozchechtaného smajlíka.

+1/0
22.10.2014 17:51

P77e86t10r 88F82i15a68l14a 6816440303130

je to tak :-)

0/0
22.10.2014 21:12

J16a93r83o86s35l50a77v 97D78r83o64b47n27ý 6396828907257

35 až 45 centů za míli pro řidiče po odečtení nájmu kamionu je v USA normální taxa.

+1/0
23.10.2014 0:03

P14a40v95e60l 75K67r29e89u16z29i12g17e32r 7194810590799

Upřímný vzkaz veřejnosti na jednom britském kamionu, jehož fotka teď koluje internetem: "Don't like trucks? Stop buying shit. Problem sloved." (Nemáte rádi kamiony? Přestaňte kupovat šmejdy. Problém vyřešen.) Jinak já bych kamioňáka nemohl dělat ani za dvojnásobek těch částek. Kamioňáci žijou jak psi - žerou z konzervy a čůrají na patníky. A pak hlavně ta byrokracie, policejní buzerace a nově taky sledování pomocí GPS. Nemožnost zastavit na parkovišti supermarketu, aby si mohl koupit nějaké slušnější jídlo než bagetu na pumpě. Kamioňáci jsou pro mě hrdinové, já bych jejich práci fakt dělat nemohl.

+4/0
22.10.2014 16:54

A83n23t97o84n51i52n 68K47a32d93l31c61e70k 9522329771876

Ne smejdy, ale spise tak poulicne jako "veci".

0/0
22.10.2014 17:27

P77a13v34e52l 40K36r64e96u28z31i74g90e55r 7744820870469

No já jsem měl na mysli šmejdy jako nepotřebné, ne nutně nefunkční věci. Ale souhlasím, dá se to česky vyjádřit i líp. Jinak jsem si všiml překlepu, má tam být "solved".

0/0
22.10.2014 17:41

A55n69t92o40n62i87n 37K23a52d73l96c38e44k 9752799381446

Ono se klidne take pouziva oznaceni pro potrebne veci jako "shit". Proto si myslim, ze to ten kamionak myslel jako, ze vse co je vlastne privezeno do obchodu musi prijet na nakladaku.

0/0
22.10.2014 17:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.