Diskuze

Chybí tisíce řidičů kamionů. Přeprava zboží začíná mít zpoždění

V Česku chybí kolem pěti tisíc řidičů kamionů. Nedostatek začíná být podle sdružení autodopravců Česmad i dopravních firem vážným problémem. Začíná totiž způsobovat zpoždění dodávek zboží i surovin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jezdím už 25 let a to, kam až toto povolání nechal stát, potažmo vláda zajít je naprosto katastrofální! Tato práce není pro každého, to si musíte uvědomit. Musíte ji mít rád, jinak to nejde dělat pořádně. A pro peníze už vůbec ne. Současná situace je jenom důsledek (ne)jednání a naprostého nezájmu příslušných úřadů. Min. 90% dopr.firem vědomě a záměrně okrádá stát na daních a odvodech za zaměstnance, okrádá nehorázně samotné řidiče, když zahr.diety vydává za plat, jinak ofiko platí tak 10.-12. tisíc hrubého na "pásku" atd. Platí se uplně běžně podle ujetých kilometrů, podle odjetých fúr, atp. A toto všechno je podle vyhlášky EU a AETRu přísně zakázáno pod pohrůžkou vysokých pokut, či odebrání licence. A vidíte, že by se někdo bál? Každý to ví, včetně vlády, ministerstev a příslušných finančních úřadů ale nic se roky a roky neděje!!! Tak se nedivte, že kluci utíkají do zahraničí, kde platí o něco lépe a nebo se na tu práci prostě vybodnou a jdou dělat něco jiného. A řešit to řidiči z východní Evropy? Hahaha, tak na to se fakt moc těším. To pak bude teprve sadomaso. Vím, o čem mluvím. Zažil jsem pár takových "experimentů" a firma pak málem zkrachovala. No nic. Kolegům přeji šťastnou cestu a hlavně kolama na zemi! Čau.R^

2 0
možnosti

J47a68n 75Z77b57o95ř11i70l

24. 10. 2014 11:20

Existuje ještě přepravy vlakem když chybí kapacita a jinak kdo z mladých kluků chce být dneska furt na cestách, nemít volný čas a ještě jako vstupní investici vysolit cca 50 tisíc ? Asi žádný ... a plat 45 tisíc - tomu se mi nechce ani věřit. A za tu ztrátu času to není moc peněz. Dostatečný příjem by to byl při 168 hodinách práce za měsíc , ale ne za 25 dnů mimo rodinu.

0 0
možnosti

45 tisic mesicne..haha to jsem se zasmal. Ceske firmy neplati ridice od hodiny ale od km nebo fakturace. Ja jezdil na MKD pro Ceskou firmu 7 let a doufam,ze uz nikdy nebudu. 

;-€

2 0
možnosti

B39e41n 35P64a75v20k52a

23. 10. 2014 11:23

Jsem se teda jako podíval na pracák, kolik je tam míst na řidiče kamionu. 1242!8-o

0 0
možnosti

8-oPeníze vzhledem k času a odpovědnosti žádné, tak čemu se divit. Navíc co inzerát, tak firma chce s praxí a veškerými doklady i digitální kartou řidiče - pomalu nejlépe i s vlastním vozem... Je třeba se vrátit k osvědčenému modelu výchovy vlastních zaměstnanců. Nikdo se nerodí, jak se říká s lopatou v ruce.;-D

3 0
možnosti
Foto

J18i93ř59í 83E10r92b51e59n

23. 10. 2014 8:33

Jo, spoluviníkem je i fakt, že pomalu a jistě také odcházejí chlapi, kteří si řidičák udělali v rámci služby vlasti (rozuměj na vojně), přičemž důkladně poznali také technické zázemí a provedení auta.

Nováček z úspor není jen tak ochoten vypláznout pár desítek tisíc za to, že se naučí točit volantem a ani nebude vědět, jak vlastně vypadá motor...

5 0
možnosti

Že by se většina z nich vybodovala? ;-D

0 0
možnosti

P10a30v91e43l 77H82o20l87u64b

22. 10. 2014 21:59

Zlatá Lupo!!!!8-o8-o8-o

 Na aktualne.cz byl článek o chybějících tisících řidičů již v sobotu. Článek u vás s křížkem po funuse.... 

idnes.cz dělá vše, aby svůj servr zhnusila co nejvíc čtenářům....

0 0
možnosti

Nepřehánějte. Slovo "zhnusila" je na místě? 8-o Asi to není úplně nový problém, který vznikl včera, nemyslím, že by byl tak urgentní.

0 0
možnosti

D48a84v72i95d 13V22a31c67e31k

22. 10. 2014 20:11

No, já osobně slezl z kamionu před asi 4-mi lety, po najetých asi 2 milionech km. Důvod byly právě peníze neodpovídající času.

Je pravda, že celkový příjmy se pohybovaly v té době kolem cca 40 tisíc, ale má to pár háčků:

- mzda jako taková činila u mě 13 tisíc hrubého. Sice jsem nemarodil, ale kdyby ano, tak si to spočítejte, kolik bych mohl dostat.

-zbytek byly diety, což znamená, že pokud jsem trávil čas v zahraničí, kde je cca 35 až 45 EUR na 24 hodin a nechal tam povolené dva víkendy, tak to šlo. Pokud se mi mezi to dostalo víc ježdění po CZ, tak dieta v CZ je kolem 200,- Kč na 24 hodin, takže to pak šlo s platem rapidně dolů.

- dále se pochopitelně bral ohled na spotřebu, tedy 32 litrů na 100 s DAF XF 420. V českém provozu ji lze udržet velmi obtížně, stačí se nechat párkrát zpomalit a nebo kolona. Za nadspotřebu se krátily diety, někdy kolem 6000 měsíčně.

Pracovní doba většinou znamenala odjezd z domu k autu v neděli večer a návrat domů v pátek další týden, pak volno včetně pondělí,pak krátkej tejden od úterý do soboty a tak dál .

Tyto podmínky ještě zdaleka nejsou špatné, kluci na vnitru jezdili s podobnou časovou náročností, ale tak za 20 tisíc měsíčně. Sem tam se možná dostali v týdnu na noc domů, ale to spíš náhodou. Existuje i jiný systém odměňování, poměrně často se praktikuje nějaká částka za ujetý km, plus základ. Není to sice legální, ale dělá se to, hlavně u firem kde se to vyplatí, protože se hodně nakládá a čeká a legální diety by vyšly draho na prodané km.

Problém řidičů MKD není nebezpečí na silnici, to je pověra, ani práce jako taková, je to celkem jednoduchá záležitost. Problém je nedostatek času na rodinu, koníčky a podobně. A hlavně naprosto nevyhovující poměr času stráveného v práci a výsledného příjmu. Dělali jsme si srandu, že kdyby uklízečku nechali v práci tak dlouho jako kamioňáka, přinese si domů víc peněz než on - řidič MKD se dostane domů tak na dva celé víkendy v měsíci, zřídka na tři, zbytek je mimo bydliště.

17 0
možnosti
Foto

Naprosto trefné.

0 0
možnosti

Řidíčský průkaz C+ E , plus profesní průkaz minimálně 50 000 kč.Pak může 18 .ti letý kluk  může sednout za volant.Í

1 0
možnosti