Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chystá centrální mozek hazardu. Gambleři si už nezahrají

Lidé před bankrotem, na sociálních dávkách či neplatiči alimentů už štěstí na hracích automatech pokoušet nebudou. Ministerstvo financí chce zavést centrální informační systém, který ohlídá všechny hráče i provozovatele výherních automatů, a to i na domácím počítači na internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12a62v77e20l 95O89d72r27a44z22i24l 6894119427850

Ale zahrají, karty a kostky, jako dřív.

0/0
24.10.2014 13:31

J73i31ř80í 35H47n66ě82d75ý 1766356955103

Napad dobry, ale trochu pretazeny. Trochu moc detailu na to, aby to fungovalo a nestalo to majlant. Proc to neudelat jednodusejc? Automaty jen v hernach, ktere nesmi prodavat alkohol. Pocet heren omezit nejakou licenci, treba 5 licenci na obec nad 50 tisic obyvatel. Omezit oteviraci dobu, aby tam nechodili nakaleni blazni ve 3 rano. Nevyresi to neplatice a uz zavisle jedince, ale urcite to pomuze "nenakazit" tolik potencialnich gambleru z nove generace. Jakoukoliv snahu s timto neco delat chvalim, je to fakt epidemie, "nakazenych" znam docela dost.

0/−2
23.10.2014 23:13

V39í12ť13a 46N67o15v39á70k 1958913265641

Chléb a hry patřilo vždy ke každému režimu....tento jde k NFC pod kůži a všechny platby přes banky.

0/0
23.10.2014 19:51

J21i35ř37í 54S74t85e69i15e30r 4421834286715

Bojovat proti registraci v nějakém registru je v 21. století naivní. Každý občan je v registru obyvatel, řidiči v registru řidičů a vozidel. Chcete pojistit ? Jste v registru. Stavíte dům, jste v registru stavebního úřadu. Chodíte k lékaři ? Jste v registru. Spácháte trestný čin ? Jste v registru. Atd

0/0
23.10.2014 19:03
Foto

S48t88á44ň28a 44K71o13m61o80r90o70u43s45o51v10á 3445913187819

Ale pokud se přestěhujete nebo si změníte jméno, tak se naběháte, protože ty registry se spolu nedomluvíRv

+2/0
24.10.2014 10:07
Foto

T18o89a47n 96L65e 32N67g27o82c 3646900135498

Ty vole!

0/0
23.10.2014 18:33
Foto

J38i23ř40í 94K68r71á50k75o43r95a 9529373

CMH: Centrální mozek hazardu?

To je dobře. Nic nezlikviduje špatnou vládu rychleji, než předimenzovaná státní zakázka na informační technologie. :-)

+3/0
23.10.2014 13:54
Foto

G78e83o49r47g 25H79o83c11h77m38a36y66e81r 6629371445712

Už teď se většině čechům honí v hlavě, jak to ojebat...

+4/0
23.10.2014 11:56

J95a35n 28L32a30k23o85m57ý 7641895925624

Ale to je přeci dobře ne? Protože pokud bude brát někdo ony dávky, tak bude vesele moc vykouřit 60 cigaret denně, bude si moci denně koupit flašku vodky, ale během měsíce prosázet třeba 200 na hokej ne? Gambler nebude moc přijít do kasína, ale alkoholik bude moci denně sedět v hospodě? A to jako proč - protože nadčlověk BABIŠ rozhodl, že to tak bude Rv

+4/0
23.10.2014 13:57

J76i66ř24í 14S10t22e94i88e43r 4421264756325

Připravuje se návrh zákona, který zvýší možnosti ve vyplácení dávek ve formě poukázek na jídlo.

0/0
23.10.2014 19:00

J64a37n 44K11r67p11e89c 5866473984332

kdyz uz budeme mit onen registr hracu, tak proc ne registr sracu. na kazdem hajzlu jak soukromem tak verejnem ctecka otisku prstu a bude se monitorovat jak casto, dlouho a kde clovek s*re. najme se IT odbornik, architekt systemu a urednici kteri budou vysledky (ty datove) zpracovavat. a jaky bude vysledek? no jasne ze prece HO*NO. tento vysledek by se mel porovnavat s nove zavadenym registrem jedliku, aby bylo zamezeno nelegalnimu se prejidani, pac bude kontrola vstupu a vystupu timto kompletni.

+2/−1
23.10.2014 11:44

Z56d11e59n60ě29k 34H39á31j29e21k 2832741584986

Státu je uplně jedno kdo kolik dluží a že neplatí alimenty, dle např. rakouského vzoru jde o to, že pan Vomáčka má podle daňového přiznání výdělek 20t měsíčně, ale prohrává 15t měsíčně....následně mu stát resp. finanční úřad dopočítá životní náklady a zbylý rozdíl dodaní......to je hlavní záměr, ochrana rodin a věřitelů je pouze hezkou záminkou. Podobný princip funguje i v distribuci alkoholu - online data celní správě, a dá se předpokládat že tyto principy budou zavedeny do všech odvětví.

0/0
23.10.2014 11:01

F66i58l36i31p 76T17ř91e85b15a 6543890308306

Státu (pozor, nikoliv jeho zástupcům) zcela jistě není jedno, kolik kdo dluží, protože kdo dluží moc, toho musí stát živit, a protože věřitel, který bude muset dluh odepsat dluh, bude méně konkurenceschopný, méně ekonomicky výkonný, odvede méně daní, zaměstná méně lidí (které pak opět živí stát) atd., atd.

Upřímně ale to bude další předražená státní zakázka, která nic nepřinese, protože cikáni budou hrát na dědečkovu občanku.

Ekonomicky i sociálně zdaleka nejúčinnější, nejvýhodnější a nejjednodušší řešení by bylo hazard, možná kromě kurzových sázek, zcela zakázat, občas udělat kontrolu, zabavit majetek (automaty), dávat pokuty odvozené od předpokládaných zisků. Nemáme tu Las Vegas, Atlantic City, ani Monte Carlo. V našich končinách příjmy z hazardu prostě nepokryjí náklady  na nápravu souvisejících škod.

A veškeré ostatní benefity hazardu jsou přinejmenším diskutabilní.

+2/−1
23.10.2014 12:03

J30i87ř35í 61K86o79d76ý15d75e65k 7920390816233

Trh si s tím poradí. Budou se hrát karty, skořápky, cokoliv. Kde je poptávka, bude i nabídka.

+7/−1
23.10.2014 10:53

P91e45t10r 45T25a59f35t 9183117324379

Jj, neviditelna ruka trhu, to uz tu bylo a vsichni vime, kolik na ni CR pri privatizaci a nasledne sanaci bank ztratila.

Zkratka nabubrele si myslet, ze vsechno vime nejlepe a muzeme vse vymyslet o piky znova, je hloupost. Nejlepe je se podivat, jak to delaji jinde a co se osvedcilo, to prevzit klidne i 1:1.

+1/−1
23.10.2014 11:51

H20a76n56u48š 19H73o55r73á43k 9181114986333

To tu prave nebylo. Jinak vy se banka nesanovala a nechala normalne zkrachovat.

+2/0
23.10.2014 12:00

P58e23t71r 29T89a53f60t 9653837774199

Je videt, ze nemate ekonomicke vzdelani. Kdyby padly nejvetsi banky, padla by cela ekonomika, proto je stat bohuzel musel zachranit. Problem byl uplne jinde...

0/−2
23.10.2014 12:02

H71a22n18u88š 84H14o69r61á26k 9591644526653

Formalni ekonomicke vzdelani sice nemam, ale: Byl by docasny prudky pokles ekonomiky takovy problem? To je podle me problem soucasneho stavu(soucasne "krize"), kdy ozivujeme mrtvy kone misto toho je zahrabat a poridit novy hribata. Krize ma mit ocistny efekt.

+2/0
23.10.2014 12:08

P37e29t26r 83T65a36f48t 9573377984469

"Docasny prudky pokles ekonomiky" je eufemismus, pokdy by padly banky. Pak by totiz padla i vetsina velkych firem, lidi by prisli o uspory atd. atd. Zkratka to by byla hluboka ekonomicka krize, jejiz docasnost se da tezko predikovat. Vlastne by se karty rozdavaly znovu.

Jsem odpurcem sanaci bank, pokud se ma ale zhroutit cely bankovni system, je levnejsi ho zachranit nez padnout - viz hypotecni krize a intervence USA do tamejsich ustavu.

0/−2
23.10.2014 12:13

J91o10s21e46f 81V41o82m59á20č71k70a 5983114423644

Naopak, levnější je nechat banky padnout. Protože jinak k tomu dojde (a dochází) zase a zase a zase... Prostě z dlouhodobého pohledu nemůže být výhodné trestat zodpovědnost a oceňovat nezodpovědnost a laxnost. Krize by samozřejmě přišla, ale nemyslím, že by měla extra dlouhé trvání, myslím, že lidé se nakonec umějí postarat - a to zejména v situaci, kdy tu podmínky pro normální fungování jsou - schopní lidé, infrastruktura, podniky. Podívejte se třeba na Řecko - oficiálně je tam 30 % nezaměstnaných, ale kde jsou? Umírají na ulicích? Kdepak. Prostě dělají nějakou činnost, ale ne pod dohledem státu. A žijí normálně dál...

+1/0
23.10.2014 15:40

P54e33t95r 38T70a42f63t 9173757344259

Ne, ale vysvetlovat se mi to nechce - je to zakladni ekonomicka pravda.

0/0
23.10.2014 15:43

J40o49s10e22f 82V32o63m80á89č47k21a 5683494783764

Základní ekonomické pravdy jsou čtyři: den má 24 hodin, každý jednou umře, člověk potřebuje k životu jíst a pít a nelze spotřebovat více, než kolik je k dispozici. Všechno ostatní je ekonomická teorie, nikoliv pravda, a dají se o tom vést spory. Ale klidně se mi to pokuste vysvětlit, já se vám to zase pokusím vyvrátit.

Každopádně z důvodů existence mnou uvedených pravd se domnívám, že naše ekonomika nepadá s bankami, ale s produkčními kapacitami. A ty by tu i přes krach bank zůstaly - možná by změnily majitele, možná by bylo nahrazení padlé měny novým nebo alternativním prostředkem směny rychlejší.

+2/0
23.10.2014 16:52

P68e15t26r 56T54a83f63t 9923827134149

Ano, bankovni system se mohl nechat padnout, padla by pak i vetsina podniku a vse by slo "od nuly". Svet by se nezboril a zeme by se tocila dal.

Ale toto reseni by ale bylo nekolikanasobne drazsi, nez banky zachranit a veskere ceske firmy by se dostaly do rukou investoru ze zahranici, coz cesti politici nechteli.

0/0
24.10.2014 9:40

P17e31t67r 57P39e15t17r 6663282708713

Tak uvidíme, pokud dávek a kriminalistů to zastaví...aby to zase nestálo nekřesťanské peníze a nemělo to výsledky.

+1/0
23.10.2014 10:50

M58i26l77o78š 83N64e84r83a68d 4305628853837

Dějiny bohužel neznají žádný případ kdy by restrikce vyřešila nějaký problém. V lepším případě zůstane vše při starém jen se to trochu zakryje aby bylo možno ulici předložit z prstu vycucané příznivé statistiky, většinou se však státem nově vytvořené příležitosti rychle chopí organizovaný zločin. Za bolševika byla jediným legálním hazardem sportka a mates, ale každý kdo měl zájem velmi dobře věděl v které hospodě se v místnosti kdesi za výčepem dává gotes, hraje očko, nebo kostky.  Policajti tato místa samozřejmě velmi dobře znali a často a rádi je  kontrolovali protože věděli, že v kuchyni na ně vždy čeká bezplatná svačinka a nějaká ta výslužka a jako bonus jim hostinský občas práskne nějakého loupežníka se kterým má ostatně sám často problémy. Vzdor těmto dlouhodobým zkušenostem se stále znovu a znovu objevují prosťáčci, kteří se vždy rádi a ochotně vrhnou po hlavě do slepé uličky.

+11/−1
23.10.2014 10:42

J17i28ř98í 83S93t25e57i89e48r 4601754866395

To ale přeci neznamená, že na to budeme rezignovat a zrušíme zákony potírající hazard, prostituci, prodej drog a kriminalitu.

+1/0
23.10.2014 11:47

H89a11n91u49š 70H25o11r85á55k 9831954676853

Ja bych to tak udelal. Myslim, ze zakony potirajici hazard, prostituci a prodej drog jsou kontraproduktivni, stacilo by zakony vymezeni a danovej ramec.

Co se potirani kriminality tyce, i tam by se dalo zakony zjednodusit, ubrat na mnozstvi paragrafu a nektery trestny ciny i proste zrusit.

+1/0
23.10.2014 11:59

M24i97l47o28š 27N47e10r14a70d 4545978873677

Nejhloupější "argument" pro podporu jakéhokoli nesmyslu zní: "Dělají to všichni (nebo všude) tak to musí být dobré". "Argument" typu: "Náš problém to sice něvyřeší, ale je lepší udělat zbytečný nesmysl než nic" řadím v těsném závěsu na druhé místo. Smotal jste navíc tři oddělené problémy do jednoho. Pravdu ale máte v tom, že hazard ani prostituci není třeba kriminalizovat a démonizovat protože ani jedno nepředstavuje žádný reálný problém. Problém drog je dán především následnou kriminalitou, kdy si uživatel potřebuje opatřit vysoké částky peněz na nákup drogy. Příčinou takto vysoké ceny a zároveň zájmu o drogy mezi mládeží je pak skutečnost, že jsou ilegální. Drogy jsou typickým příkladem záporného působení restrikce. Jiným takovým známým případem byla prohibice v USA.

+5/0
23.10.2014 12:05

J44i76ř55í 11S35t38e27i18e76r 4541934676385

Zrušit zákony potírající distribuci drog ? To bychom byli jediní na světě.

0/0
23.10.2014 13:40

M23a24r67t16i42n 52V98e97j57m71o74l50a 1233571693908

No a co. Tak bychom byli jediní. Argument, "že to dělají ostatní" je ten nejhorší možný. Vůbec nejde k podstatě problému ani jeho řešení.

Galileo Galilei byl taky jediný - kdo tvrdil, že se země točí a ostatní mu nevěřili - na správnosti jeho zjištění to kupodivu nic nezměnilo.

0/0
25.10.2014 18:07

J89a95r30o93m72í37r 42K50r78á38l 4940419564969

Hazard lze regulovat pravidly pro herny, pro pobírání dávek, ale ne šmírováním občanů.  Všech, co si občas vsadí, nejen gamblerů.

+2/0
23.10.2014 12:15

P89e69t72r 33T79a71f90t 9563867904549

To je hodne velka hloupost! Gamblerstvi nas podle posledni studie stoji 16 mliard rocne! To je trojnasobek oproti prijmum.

V techto cislech je 100 mega plivnuti do vody a kdyz tech 100 mega usetri 50 %, coz by bylo v realu sakra vic, bylo by to supeeer ;o)

0/−1
23.10.2014 10:40

P25e45t77r 97T38a60f87t 9143607174639

to byla reakce na prispevek, ze tech 100 mega se statu nevrati, ktera se bohuzel spatne zaradila...

0/0
23.10.2014 10:41

R14u70d17o28l51f 40P73e90k73á69r13e25k 9242771599523

Na to se dá snad jen reagovat jen známým citíátem: "Věřím jen těm statistikám, které jsem si zfalšoval."

+2/0
23.10.2014 10:43

P83e46t21r 27T15a73f17t 9813817274149

To nebyla statistika, ale studie a jelikoz ji zadaval stat, urcite je nekde na netu k dohledani a klidne ji muzete rozporovat.

0/0
23.10.2014 11:53

R10u39d65o80l68f 91P39e61k19á28r19e63k 9722151569273

No, buď pro tu "studii" by proveden jakýsi sběr reálných dat, jež byla s největší pravděpodobností následně STATISTICKY zpracována, nebo ne a pak je to jen chiméra, za kterou stát někomu nasypal do "kapsišky" a nemá smysl se jí vůbec zabývat, že ...

0/0
23.10.2014 13:03

P63e50t74r 74T82a24f81t 9383607754709

Si o tom nejdriv neco prectete, nez to zkritizujete

Studie samozrejme sbirala ruzna statisticka data z ruznych oboru i zdroju, odhad je kvalifikovany...

0/0
23.10.2014 14:08

M51i85l65o43š 21N68e57r56a85d 4725408463447

Každá studie dopadne tak, jak potřebuje její zadavatel. Docela by mě zajímalo kolik stála.

+1/−1
23.10.2014 10:43

J55i84ř29í 89S73t27e11i63e41r 4681594646285

Není třeba zadávat studii, stačí nakouknout do některé z mnoha heren u nás.

0/0
23.10.2014 11:49

P75e38t34r 56T50a97f40t 9413627904669

Ale houby - tady zadavatel rekl, ze chce vedet, kolik stat stoji gamblerstvi a jeho dopady. Byla tusim spolufinancovana i z EU penez (konecne smysluplny vydaj) a stala tusim 250 tisic.

Vypracoval ji erudovany tym v oboru, tak myslim, ze tito lide chteli odvest kvalitni praci a zadavatel jim zadnou castku predem nemohl rict, protoze nemel ani tucha...

0/0
23.10.2014 14:14

M42a52r29t61i45n 97P69e76c77i44n37a 4471683

Ten systém nemůže stát jen 100 mega, aby měl fungovat tak jak se tu píše. Jen základní naprogramování takového systému by stálo tolik. A kde v té ceně máte všechen hardware, platy dalších IT, úředníků, policie?

0/0
23.10.2014 11:02

P95e18t69r 12T53a50f32t 9333747604149

No myslim, ze ve 100 mega samozrejme bude i HW. Ono to reseni neni az tak komplikovane, aby muselo tolik stat.

Zivim se IT cely zivot a hodne casto mi hlava nebere, za kolik a jak zbytecne a nepouzivane systemy stat nakupuje...

0/0
23.10.2014 11:48

J48a83r95o45m24í53r 66K98r16á83l 4570439794329

Koho stojí 16 mld ?  Pokud někdo hraje, jsou to jeho peníze.  A nikde není psáno, že by ty prohrané peníze v případě zákazu utratil nějak užitečně.

+1/0
23.10.2014 12:17

P60e93t50r 97T93a95f18t 9813127324709

http://zpravy.idnes.cz/naklady-na-hazard-psychiatrie-dusevni-zdravi-fny-/domaci.aspx?c=A141010_152948_domaci_hv

0/−1
23.10.2014 12:19

J60a46r26o19m29í54r 10K41r68á88l 4290399604419

No a pokud nebudou herny a on se upne třeba na drogy, nebo alkohol, kolik to bude stát ?  Duševní porucha nezmizí, když ji zakážete.

+1/0
23.10.2014 13:25

P12e53t51r 50T70a94f68t 9913887524519

Ale houby. Mimochodem mnoha individua tento trojboj jiz provozuji - alkohol-drogy-automaty. A prave automaty dokazou za noc vysat nejvice penez, protoze zilou ani hrdlem za noc 30 a vic tisic neprozenete...

0/0
23.10.2014 14:09

P98e19t87r 81T62a51f74t 9233427914829

Jina studie dokonce mluvi o 26,5 miliardach, i kdyz vypocet teto studie je hodne teoreticky (vetsina lidi nedosahuje prumerne mzdy, kterou autori berou jako vychozi hodnotu).

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0CEgQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.drnespor.eu%2FGCena6.doc&ei=79VIVLmwNcLRywOq44GIBQ&usg=AFQjCNEYaWY12XGPU7F6LRq58zhm71M58w&sig2=HIodaEhvAkGGTqhbGybViQ&bvm=bv.77880786,d.bGQ

0/0
23.10.2014 12:34

P16e62t89r 73T38a87f79t 9903917144319

lepsi link: www.drnespor.eu/GCena6.doc

0/0
23.10.2014 12:34

E68d43u64a16r37d 59J80a10r64o76m34i30s 8753132119313

Přečetl jsem tuto i druhou výrazně delší studii a nechápu, jak se někdo může dopustit tak závažné chyby. Oni vzali skupinku nejvíce závislých hráčů, dosadili teoretická čísla příjmů, usoudili, že prohrají vše a státu neodvedou daně (přestože mzda je již zdaněna), nekoupí si vůbec nic (jídlo, oblečení, nájem, energie) a vše prohrají. Takto "zjištěná" čísla následně vynásobili teoretickým počtem závislých osob (s poukazem, že jich je sice méně, ale ti další se skrývají) a vyšlo toto neuvěřitelné číslo. Tak takovýmto způsobem dokážu za noc udělat analýzu o obrovských negativních dopadech čehokoliv, třeba i návštěvnosti tohoto serveru. Očekával bych v jakékoliv činnosti méně populismu, posuzování pravdivých informací nejen od nás, ale i ze světa. Projel jsem dost zemí a na hry v různé podobě a nabízené v různých typech provozven jsem narazil všude. Téměř nikde kolem toho ale nebyla taková histerie jako u nás. Někde jsou vlády a lidé benevolentní a automaty jsou i v nákupních centrech vedle pokladen. Jistě, je nad touto činností třeba kontrola a pravidla, která budou regulovat. Ale zase jdeme z extrému do extrému.

+1/0
24.10.2014 0:57

P27e68t60r 68T44a17f15t 9933627104729

Taky jsem psal, ze druha analyza je co se cisel tyka postavena na vode.

Co se her tyka, procestoval jsem cely svet a krome Las Vegas jsem nikde nevidel tolik VLT co u nas. Staci se jen podivat do zapadni Evropy a zkopirovat jejich pravidla, nemusi se vymyslet nic noveho - v nemecke nebo rakouske hospode zkratka na automat nenarazite.

0/0
24.10.2014 9:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.