Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stávkujeme, rozhodli stevardi a letušky ČSA. Firma to chce zakázat

Letušky a stevardi ČSA budou příští týden ve čtvrtek kvůli propouštění a snižování mezd stávkovat. Aerolinky se kvůli tomu obrátily na soud, chtějí stávku předběžným opatřením zakázat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D42a56v58i89d 24Z37a96j24d93á39k 8965802750191

A ja si myslel,ze inveztora do CSA pustili hlavne pro to,aby z te zumpy pomohl.Aby

prisel treba nejaky impuls a koncepce.Jenze to by tam nesmeli nechat cesky management.

0/0
24.10.2014 14:48

J66o26s39e50f 70P10o76n83e31r21t 1238877112690

Jak jsem tady četl ty příspěvky jak je stávka hrozná věc a že to ČSA položí uplně apod. tak se musím jen pousmát, jak jsou všichni chytří. Vždyť ještě ani odbory nevědí jakým způsobem stávka bude probíhat. Je také možné, že budou lidem na palubách rozdávat listy se svými požadavky ohledně stávky, nebo, že budou mít jasné označení na uniformách, že stávkují, nebo že každý let zpozdí. Stávka nemusí znamenat hned striktní přerušení pracovní činnosti. Stávka je nahlášena, ovšem forma ještě ne!

+2/0
24.10.2014 14:12

D89a83v40i31d 35Z80a98j94d61á97k 8435242600731

U nas se stavkuje vyjadrenim loajality.Jak vypadaji stavky,je videt treba v polsku nebo Francii.Tady se vedeni jakekoliv firmy pri slove stavka tak maximalne pousmeje.My na tyhle veci nikdy nemeli a nebudeme mit koule.

+2/0
24.10.2014 14:51
Foto

F19r95a11n14t61i12š47e27k 58C15h78m94e11l58a35ř 5465766368369

Být to ve Francii, tak už mají z ředitelství pastoušku, dostali by pár přes drž... pardón, přes ústa a byl by to pořádný rachot.

Akorát u nás mudrujeme o tom, jak bezchybné a dokonalé vedení ČSA, jehož strmý nárůst konkurenceschopnosti, kvality a perfektnosti nastartoval jeden z nejlepších managerů v dějinách ČR (tedy hned po křišťálově čistém Grossovi) Tvrdík, o jehož působnosti dnes netuším.

+2/0
24.10.2014 13:45

J19i98ř75í 55Č93e19r71n64ý 7402166561

Stávka je naprosto legitimní. Manažeři, by měli dostat výpověď.

+3/0
24.10.2014 13:22

D49a12v74i34d 19D18i36r98g32a 7725341358

Proč?

0/0
26.10.2014 11:38

J52i40ř79í 50P69l24a31v17s86k33ý 9500986961359

tak alespon vedeni csa nemusi dlouho premyslet nad tim, koho propustit ... ;-)

+1/−3
24.10.2014 11:37

J58i66r91i 75V62o28r97r31e54t98h 2829106370679

Odbory nám napsaly nám e-mailem, že stávka začíná 30. října. Nevíme, kolik lidí se jí zúčastní, jak dlouho stávka potrvá ani jak bude vypadat, jestli si jen připnou stužky, nebo zastaví letadla

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/stavka-letusky-stevardi-csa-d1l-/eko-doprava.aspx?c=A141024_062440_eko-doprava_wlk

V tom clanku asi meli poradne napsat, jaky duvod uvadi CSA pro to predbezne opatreni. Podle mne to ohlaseni stavky nema zakonem predepsane nalezitosti. Odbory totiz musi oznamit dostatecne doprevu duvod a rozsah stavky (kteri zamestnanci, kdy presne a jakym zpusobem).

+1/−1
24.10.2014 11:32

M10i37c14h60a83l 72P33a24v24l68á11t 9503193984689

Jiste. Pokud dodrzeli zakonem stanovene podminky pro stavku, soud do toho nebude nijak zasahovat. Zda je stavka rozumna, to je uplne jina otazka. Pravdepodobne neni.

+1/−1
24.10.2014 13:11

F25r61a74n37t83i59š69e16k 56V19a16n36ě30k 1847794667697

Zcela normální a legální a není na tom nic komunistického ani socialistického. Zcela kapitalistickým a demokratický zemích je to stávka normální záležitost a ani se nikdo nad tím nepozastavuje.

+6/−1
24.10.2014 11:17

P86a62v16l58a 29H88r25a33d11i43l51o32v73a 3227181981614

R^

+2/0
24.10.2014 11:19

J18i71ř52í 18D39r30a57h50o77t46a 1130395449126

Když jsem včera viděl v televizi tu jejich odborářku, tak jsem se musel smát. Na otázku, co požadují neodpověděla vůbec a po opakované otázce, co chtějí konkrétně začala blábolit o tom, že "tomu by diváci stejně nerozuměli". No, tak si holt budou muset hledat práci jinde. Leteckých společností je spousta, jistě někde na úklid letadel nebo hangárů někteří práci seženou. Možná i tato odborářka. :-)

+2/−2
24.10.2014 11:13

J40o62s55e91f 20P95o71n59e13r81t 1258277832810

Váš příspěvek je o ničem, hlavně něco napsat - a ještě ta vaše závistivá předposlední věta - říká vám něco  "potrefená husa" ?

+2/0
24.10.2014 14:02

M96i96c37h67a54l 42K58o97h43o53u75t 6375709471474

Gratuluji zaměstnancům ČSA k solidaritě... Díky tomu jim propuštění zaměstnanci nebudou muset závidět, protože díky těmto stávkám ČSA krachnout úplně a budou "na dlažbě" všichni.

Ale třeba jim někdo řekl, že se dá prostávkovat k prosperitě.;-D Škoda, že takhle neprotestovali spíš proti diletantovi Tvrdíkovi, který je počáteční příčinou současného stavu ČSA.

+6/−3
24.10.2014 11:07

V86á97c14l17a29v 42Š58u62b16r51t 9437743578677

Zajímavé, že ještě nezkrachovala Lufthansa ani Air France, kde se stávkuje (z banálnějších příčin) ob týden.

+4/−1
24.10.2014 11:15

P70a92v22l46a 75H52r79a19d44i83l11o53v42a 3297121251814

Lufthansa je dlouhodobe vydelecna. AirFrance je zhusta dotovan statem.

+3/0
24.10.2014 11:21

V34l34a22d26i82s21l20a63v 48M48i44č30k25a 2216675101394

Víte o tom houby a kecáte....ono stávkovat není vždycky špatný, v Německu taky stávkovali piloti a to že se stávkuje ve Francii skoro každý týden tak o tom ani nemluvim. Jen tady na to nejsme nějak zvyklý. Když si dáte dohromady 1+1, tak Vám dojde, že pokud firma prodělává, tak se to nedá vyřešit jen propouštěním...sice se ušetří na výplatách, ale ty peníze budou mizet dál, když se nezamezí tomu plýtvání...

+3/−1
24.10.2014 12:03

L63u90k94a93s 66C76o62d29r 6158752980391

Tak zrovna ta stavka pilotu Air France je odbornou leteckou verejnosti hodnocena prevazne negativne, protoze oddaluje nutnou transformaci firmy, ktera jinak nebude schopna konkurovat na kratsich linkach lowcostum. Pripadne stavka u CSA navic nevyresi vubec nic a na beh firmy nebude mit vetsi vliv (stavkujici palubni personal nahradi bud personal TVS nebo primo wet lease jejich letadel, protoze v zimni sezone nejsou jejich letadla ani posadky tak vytizene).

Videno touhle optikou bych byl na vasem miste velmi opatrny v hodnoceni toho, kdo vi nebo nevi o situaci houby.

+1/−1
24.10.2014 12:42

P60a90v69l19a 49H45r50a86d80i11l81o36v14a 3447881291724

Pan Micka asi nemysles zrovna stavku AF, ale obecne tradici stavek. V CR se hned zacne vsem nadavat do komunistu, i kdyz nekdy jsou pozadavky stavkujicich zcela legitimni a opravnene.

+1/0
24.10.2014 14:09

J43o53s13e55f 50P60o89n38e39r54t 1488297902150

Vy byste si nechal sr.t na hlavu ?? Někdo má ovšem hranice své důstojnosti jinde než vy

+1/0
24.10.2014 14:04

P87e48t18r 83G38r54e12g27o64r 4879842781626

A co na to luftjarda Tvrdík, příčina všeho?

+4/0
24.10.2014 11:02

J18a68n 88H31a87j43s56k71ý 7312950821190

Nějak se v těch lidských právech nevyznám: Existuje právo zaměstnance stávkovat? (samozřejmě kromě profesí, kde se v pracovní smlouvě zaměstnanec tohoto práva vzdává -voják, policista a pod.)

Podepsali něco takového zaměstnanci ČSA? Jestliže ne, mají na stávku právo a soud by do toho neměl zasahovat.

+9/0
24.10.2014 11:01

P39a78v79l20a 89H12r66a88d94i93l86o94v60a 3597731691254

Moje rec. Stavka je legalni.

+1/0
24.10.2014 11:05

M88a25r69t71i96n 81F69a49l32t59a 7850446422663

Ale pak si musí uvědomit, že jich bez práce nebude jen polovina, ale všichni.

Nicméně, na stávku a svojí volbu mají právo. Jen musí být připravení přijmout důsledky svých rozhodnutí a činů.

+3/0
24.10.2014 11:05

V52á35c74l98a75v 31Š17u73b85r27t 9887663248807

Ovšem nevím, k čemu potom Korejcům bude letecká společnost bez pilotů a letušek. Ale možná je od počátku jejich cílem zničení konkurence tím, že ČSA zasadí poslední ránu (po té, co jí mnoho let decimoval nekompetentní politiky dosazený management).

0/0
24.10.2014 11:30

M93a70r38t68i85n 55V42e80j22m46o41l96a 1203691673518

Jednoduše najmou jiné piloty a letušky za mnohem lepších podminek. Na trhu práce je fůra pilotů a letušek, kteří budou rádi a dobře dělat svoji práci za mnohem rélnějšich mzdových podmínek.

+3/0
24.10.2014 12:25

P80e54t61r 37J44u69r84č60e97k 4489184240

Spíš by měli vymést tu kancelářskou budovu, kde sedí příčina nynější finanční situace. To upnutí se na Rusko vymyslel snad chorý mozek. Teď se Putin rozhádal s EU a ČSA jsou v pr... a to ještě nevstoupily na linku do Moskvy Transaero a Travel Service, to teprve bude masakr. ;-D V neposlední řadě je tu ještě ta slavná linka do Soulu, která se na ztrátě podílí celými 30 procenty. Laik žasne, odborník se diví. 8-o

+5/0
24.10.2014 10:58

M38a51r81t39i66n 87F55a60l31t26a 7580856332713

A zisková linka do New Yorku se zrušila, protože bylo nutné prodat letadla.

+3/0
24.10.2014 11:00

V22á37c66l78a21v 46Š16u43b46r44t 9147863468337

Tím spíše (pokud je to pravda) jde o potvrzení nesmyslnosti propouštění pilotů a letušek a zbavování se letadel. Pokud třetinu ztráty představuje jediná linka, stačilo by prostě zrušit tuto linku.

0/0
24.10.2014 11:01

P84e77t70r 46J47u27r51č69e63k 4129394320

Bohužel je to tak. Podle informací z tisku je provozní ztráta linky do Soulu cca 300 mil. Kč od začátku roku. Drtivou většinu cestujících tvoří Korejci, kteří ale raději létají s vlastními, takže lety Korean Air praskají ve švech (od jara plánují nasazení A380) a obsazenost letů ČSA je asi 30%. Rovněž očekávané zvýšení podílu tranzitních cestujících na navazující linky ČSA se nenaplnilo. V Praze jich přestupuje jen asi 15%.

+1/0
24.10.2014 11:14

V24á16c30l63a94v 75Š13u71b57r57t 9927293378707

Nedivil bych se, kdyby to byl výmysl těch Korejců: "Podívejte, jaké máte ztráty!!" ...a hned mají alibi pro masivní propouštění.

0/0
24.10.2014 11:17

P18a94v15l47a 34H79r50a31d75i52l55o21v48a 3167291511724

Ja spis myslim, ze stat chce svuj podil CSA prodat konkurenci (TS) a beztak jsou tam paky, aby to bylo za hubicku. ;-)

+2/0
24.10.2014 11:32

M64i48c87h32a10l 23P81a48v38l83á73t 9753373834509

On ten Drang nach Osten nebyl tehdy vubec spatny napad. Jenom to bylo moc vajicek v jednom kosiku a Vladimir Vladimirovic do nej kopnul. Vycitat dnes nekomu, ze s tim nepocital, to prece neni fer.

+1/0
24.10.2014 13:10

V19á75c19l56a64v 26Š76u58b80r91t 9407763188837

Nezbývá, než jim držet palce a doufat, že se na poslední chvíli nepo...Mohli by být dobrým vzorem pro ostatní, například pro zaměstnance velkých bank, kteří v minulých letech čelili též masivnímu propouštění, a to navzdory mnohamiliardovým ziskům odvětví. A propos, kdo je většinovým majitelem, když Korean Air je menšinový vlastník?

+6/−2
24.10.2014 10:50

J36i96ř52í 15V83o38n79d48r48á18č80e32k 5986944950754

Předpokládám, že stát.

+1/0
24.10.2014 10:52

V55á47c67l14a11v 71Š96u72b85r56t 9867893178407

To znamená, že stát rozhoduje, byť by to bylo tím, že nic nedělá. Restrukturalizační plán, který spíše připomíná řízenou likvidaci, či marginalizaci značky, je dílem Korejců. Stát by měl jednat (proč si jinak drží tu majoritu?) a zabránit tomu!

0/0
24.10.2014 10:56

M69a45r73t63i12n 85F31a69l52t54a 7700706372103

Problém je, že stát, jakkoli je majoritním vlastníkem, tak nemůže do ČSA vložit ani korunu, protože by to byla nepovolená státní podpora a EU by státu (tzn. nám, daňovým poplatníkům) napařila pořádnou pokutu. Takže ty peníze musí dát Korejci. A stále platí, že kdo dává peníze, ten určuje pravidla.

0/0
24.10.2014 11:00

V74á41c26l80a62v 15Š45u91b18r13t 9817633108787

To si nemyslím. Neznám přesně tato pravidla, ale to by nemohl bez soukromého kapitálu existovat žádný státní podnik. Pochybuji, že Lufthansa funguje ze soukromých peněz.

+1/0
24.10.2014 11:03

P28a37v51l89a 41H18r48a45d58i45l92o19v53a 3857941231434

Lufthansa je soukroma spolecnost. Byla plne zprivatizovana v 90. letech.

+1/0
24.10.2014 11:19

J40o44s95e96f 54P39o16n37e11r93t 1768367702800

Air France

0/0
24.10.2014 14:13

P47a85v51l50a 25H13r79a38d28i61l39o82v80a 3867521601594

Jasne. Je jen asi klasikou, ze privatni LH vydelava a statni AF prodelava.:-/

0/0
24.10.2014 14:40

P96ř94e68m51e28k 13P81a73v96k44a 8628392238701

Zajímalo by mě, jestli už dozorčí rada přišla o svoje majetky, když jimi ručí za svoje rozhodování a také za to bere nemalé odměny ... ale ono u nás funguje jenom A a na B se nějak zapomíná.

+4/0
24.10.2014 10:19

M18a87r63t54i32n 11K44a78r19á63s11e26k 9438673708588

O cem rozhoduje dozorci rada??? firmu ridi predstavenstvo...

0/0
24.10.2014 10:42

J28i83ř50í 44V79o40n11d39r28á82č69e75k 5276674270984

A dozorčí rada dělá co ?

0/0
24.10.2014 10:45

J15o90s30e94f 26H41o29l58e24č27e85k 8151496124691

Za predpokladu, ze v prumeru je zamestnanec stoji 500 000,-, tak usetri jen 156 500 000. To jim jeste zbyva na tu vykazanou ztratu jeste hodne propousteni :-/.

Chtelo by to zabrat taky trochu jinde ;-).

+2/0
24.10.2014 10:17

V24á12c47l26a77v 88Š77u89b76r85t 9347353498417

Takový pilot rozhodně nestojí 500 tisíc...to spíš 5 milionů. Na druhou stranu nevím, jak chtějí provozovat aerolinky bez nich.

0/0
24.10.2014 10:47

J68o61s50e45f 12H20o52l46e75č41e85k 8631906304611

Průměrný hrubý měsíčny plat pro pilot Česká republika je 90 429 Kč

Průměrný hrubý měsíčny plat pro stevard Česká republika je 22 256 Kč

Průměrný hrubý měsíčny plat pro administrace, referent Česká republika je 17 840 Kč

Průměr: 43 508

ano, je to vic nez 500 000 ;-)

ale tech stevardu je podstatne vice nez ostatnich, takze muj odhad sedi.

+4/0
24.10.2014 10:57

V54á94c88l26a23v 55Š72u79b51r48t 9197363108527

To je asi trochu podhodnocené. Ale souhlas, že platy jsou v ČR směšně nízké. 90 tisíc pro pilota dopravního letadla by byl výsměch, protože na západ od nás to dostane každý šmudla. Už jen proto by stávkovat rozhodně měli, protože vysoké mzdy v ČR je značně nepravděpodobná příčina špatného hospodaření...

+1/0
24.10.2014 11:13
Foto

P18e91t15e78r 27Ž55m65o44l68í47k 3903264773

Want  a relaxed, safe and family friendly island base? Rishworth Aviation on behalf of our client Beijing Capital Airlines are pleased to announce an exciting opportunity for A320 Captains based in Sanya, on Hainan Island.

Great benefits include a 4 weeks on 4 weeks off or 6 weeks on 2 weeks off roster and great pay with up to $24,166 USD per month (approx)....

0/0
24.10.2014 12:36

L35u16k39a23s 96C57o37d32r 6908442190361

Litat v Cine je za trest. Ale furt lepsi nez u Lion Air :-)

0/0
24.10.2014 12:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.