Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rekordní pokuta 25 milionů pro České dráhy za nákup railjetů platí

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil rekordní pokutu za zakázky pro České dráhy. Státní firma má zaplatit 25 milionů korun za nezákonný nákup vlaků Railjet bez otevřeného výběrového řízení. Další pokutu dostaly dráhy za pronájem lokomotiv Taurus, které railjety tahají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e66t76r 30N97o41v51o11t82n14y 3839682629972

No co, tak to zaplatí. A trochu si zvednou náhrady za provoz dálkových vlaků.

+1/−2
24.10.2014 21:30

M53a60r84i77e 98Z83e72l49e32n81á 2874831849671

Teda nic proti ničemu, ale poslouchala jsem na ČT 24 vyjádření předsedy ÚOHS Petra Rafaje k oné pokutě. Možná jen neměl "svůj den", ale verbální projev asi nebude jeho nejsilnější stránkou...:-P

+1/0
24.10.2014 15:29

J95i40ř86í 58P86r97a18ž12á58k 9840242301942

Zaplatí pokutu osobně bývalé vedení (Žalud a spol.), které je zodpovědné za "obchod", nebo na to dostanou dotaci ze státního rozpočtu?

+2/−3
24.10.2014 15:17

R62a47d39e16k 70J22a17n86a24t60a 9735426894662

Ani jedno.

0/0
24.10.2014 17:36

J84a43n 94L41a24k55o83m14ý 7521265345814

A z čeho to teda firma co posledních x let jen prodělává zaplatí? Z prodeje nádraží (=skryté a na hraně legální státní podpory)

+1/0
31.10.2014 3:36

J64a88r50e11k 98K62a77l87i19v12o91d75a 7276703771796

Vzhledem k tomu, že dostali hotové schválené soupravy, je to dobrý krok ČD. Kdyby to bylo od Škodovky, čekaly by dráhy na schválení roky, jak je tomu v případě 109e.

+7/−1
24.10.2014 13:29

J96o40s33e68f 63H52o10n73e20š 7581932220803

To snad není pravda.Jaké jiné soupravy ČD mohla vysoutěžit?Homologace od sousedů není jednoduché dostat a má-li vlak být začleněn do dopravy třeba do Berlína,tak tamní mají své požadavky a Rakušané mají také podmínky-a jak  to vyřešit?Nejlepší bylo využít opce rakouských drah,která garantuje nižší cenu než by byla v případě malého počtu kusů.Škoda,že takovému šikanu úřadů nemusí čelit Jančura.Nic ve zlém,ale všem by mělo být měřeno stejně

+20/0
24.10.2014 11:47

A88l56e27x45a22n60d21r 63K11o57s81t50k28a 8242528776144

Máte pravdu, bylo by fér nechat jančuru též líznout smetany z dopravy po bohatě dotovaných trasách. Když stejně tak stejně.

0/−7
24.10.2014 11:49

R43a69d28k11o 60K94ř82i50v27á45n38e56k 7950163375310

Znáte nějakou takovou "trasu"? Uveďte příklad. Dík.

+3/0
24.10.2014 12:52

J71o14s33e60f 63H74o15n57e59š 7331962740703

Jančura si líže z dotací na trase Bratislava-Komárno a ne zrovna málo.Nic proti Jančurovi,ale chvástat se že bude jezdit bez dotací za exkluzivitu mi připadají směšné

+5/0
24.10.2014 14:03

M33i86r38o27s69l61a54v 12Z57i87k50m25u64n11d 7279153174703

Jenže do Berlína jezdit nebude, jednak pro malou kapacitu soupravu jednak proto, že ke komfortnímu vlaku rovnocennému standardu ICE (první série z roku 1991) má RailJet tak daleko asi jako doživotně odsouzený k čistému trestnímu rejstříku ....

Nejlepším řešením bylo zakoupit za 2,7 miliardy 100 rakouských ojetin Ampz, Bmpz, Bmz (poskytujících řádově lepší komfort než RJ), které můžete kombinovat do různě silných souprav (libovolně posilovat) a v nejhorším případě tahat i lok řady 141 (Ex E 499.1) nebo dokonce lok 749.264, když už nic kdysi nic jiného nebylo .... v případě RJ to udělat nemůžete, tam musíte mít lok 1116 / 1216 schválenou pro provoz na tratích SŽDC ... nelze použít ani lok řady 380 ČD, protože si s RJ nerozumí a výrobce se přizpůsobit nechtěl ... odpovědný šéf ČD by mu takovou soupravu hodil na hlavu ...

+1/0
25.10.2014 19:36

J32o85s70e32f 33H90o98n79e93š 7221522100713

Já bych raději vyzval právníky,aby se neutápěli ve svých gulášových zákonech a spíš řešili jak věc vyřešit a ne komplikovat

380 datově nekomunikuje se soupravou,protože Siemens nechce spolupracovat.Staré Taurusy se nevyrábějí,takže tady by měla zasáhnout EU

0/0
26.10.2014 6:39

M84i75l55a21n 50L28a78š46ť75o76v16k23a 8252814453978

Kyperská Schade z Plzně by musela Siemensu zaplatit ta Know-How (software) a to se jí zjevně nechce. Je přece lepší to okopírova (rozuměj ukrást) jako to udělala Bombardieru.

0/0
27.10.2014 5:08

R73a86d52e52k 62K73u87s10á11k 3630473278889

to tady asi nepatří? ale nevím , kudy kam...neznáte je !!!!!!!!!!!!!

0/0
24.10.2014 11:45

P66a41v58e57l 26O64d49r18a88z75i86l 6384339567190

Nechcete se uklidnit?

0/0
24.10.2014 11:49

R63a18d17e18k 63K80u30s34á10k 3570183218869

železnice?dost..

0/−2
24.10.2014 11:44

R55a19d86e79k 60K56u18s44á57k 3650983278949

Kdo je z Ostravy,tak ať si skusí najet na profil moravskosleského hejtmana!! budete zírat :-)

+1/0
24.10.2014 11:42

R89a83d21e65k 23K38u27s78á45k 3910553398639

jako vždy!!!!kufa , co si o sobě myslíte,až,už se do čech vráti češi,už nebudou zlodějští nováci!!!!!

[>-]

0/0
24.10.2014 11:38

J17a46n 17Z57b98o17ř53i61l 3629797879

Ta rychlost na české železnici je beznadějná.... nad 200 Km/ hodinu se u nás bude jezdit nejdřívě za 50 let. Hrůza

0/0
24.10.2014 11:10

P16a77v75e48l 73O15d52r18a89z67i90l 6454239447430

Vzhledem k velikosti republiky to zase taková hrůza není. A stačí mít na klíčových místech lidi, kteří jsou schopni a ochotni dodržovat zákony a není problém.

+2/−1
24.10.2014 11:16

R79a92d17e19k 27K41u50s96á49k 3700373988669

To nemyslíte vážně,v této republice !!

0/0
24.10.2014 11:39

R90a73d42e36k 14J32a58n45a62t78a 9155396494472

VRT Praha-Brno by zkrátila skoro jakoukoliv cestu ze západu na východ ČR o 1-2 hodiny. Stejně tak by zkrátila tranzit - přibyly by vlaky do zahraničí. Navíc by se na dnešní trati uvolnilo více prostoru pro nákladní dopravu. To vám nepřijde jako přínos?

+3/0
24.10.2014 12:30

P48a94v26e11l 92O23d64r37a59z54i53l 6624569647790

To jo, otázka je "kolik za to" a "co za to."

0/0
24.10.2014 13:05

J36a76r46e16k 84K26a26l34i63v41o89d84a 7976273241126

Při velikosti naší republiky o 1-2 hodiny těžko....

0/−2
24.10.2014 13:25

R78a76d92e12k 12J32a69n43a85t11a 9635246874822

Velice snadno. Dnes trvá jízda Praha-Brno 2h40m. Po VRT by trvala cca hodinu. Dnes jede vlak Praha-Brno každou hodinu. Po VRT by jel každou půhodinu, v časech vysoké poptávky i častěji (což mimochodem v některých relacích znamená zkrácení i více než o 2 hodiny).

Po výstavbě VRT Brno-Ostrava (která je rovněž v plánu) by se i do Ostravy začalo jezdit přes Brno. Prostě téměř kterákoliv cesta ze západu na východ vy vedla po této trati a proto se zkrátila.

+1/0
24.10.2014 17:40

J51o75s92e65f 35K12u68b33e63š 9315325699614

Na Rakouské straně z Břeclavi do Vídně je 100 km/h, takže v tomto to máme ještě dobré :)

+1/0
24.10.2014 12:31

P68a13v37e66l 20O44d52r73a84z63i62l 6774139167120

Je naprosto logické, že vypíše-li se výběrové řízení, tak se soutěží o vypsanou dodávku. Pokud vítěz změní plnění, tak porušuje zákon. ČD dostaly pokutu zcela správně a na místě by samozřejmě bylo odpovědné pracovníky vyhodit a zavřít.

+2/−3
24.10.2014 11:05

J29o83s62e12f 46K80o88p24e91c42k90y 9224422545

To jsou hned 2 nesmysly v jednom prispevku. Za 1/ predstava, ze po vysoutezeni je jakakoliv zakazka nemenna je z rise absurdit. Napriklad stavebni zakazky by se takto nemohly soutezit vubec. Za 2/ CD zadnou zakazku na Railjety ani nevypsaly, ani nesoutezily, takze vyhozeni a zavirani muze byt sice vas oblibeny sport. V tomto pripade je ale nesmyslny ;-)

+5/0
24.10.2014 11:21

P22a71v78e41l 70O11d40r58a44z53i78l 6454189657210

Asi se vám nepodařilo pochopit, že od toho se dělají VŘ a VZ, aby každý dal nabídku na to, co se bude dělat. Vám asi připadá v pořádku udělat VŘ na kozí chlívek a pak nechat postavit mrakodrap, ale slušní lidé to vidí jinak.

Vyhození a zavření je zcela logické za způsobenou škodu 25 000 000 Kč.

0/−2
24.10.2014 11:24

J39o86s31e95f 66K14o79p67e30c32k79y 9784872455

Zakazky se po vysoutezeni samozrejme upravuji podle aktualni situace, jinak by neslo stavet silnice, provadet rekonstrukce budov, namesti atd. Nikdy nemuze vedet ani zadavatel ani vykonavatel, co je dopredu ceka. vy spojujete danou skodu za nejake zmeny plneni vyberoveho rizeni, coz je zjevny nesmysl ;-)

+1/0
24.10.2014 11:30

P34a28v32e19l 29O72d91r83a45z42i14l 6704699497190

Ano, při pozemních stavbách může dojít ke změně podmínek, takže jsou úpravy nutné.

Jenomže my se bavíme o objednávání vagonů, jaké podmínky se změnily tady? Nečekaně jiný rozchod? Jiné oblouky? Jiný průjezdný profil? A pardon, tady se nezměnilo nic, že?

Vaše úporná snaha obhajovat lemply je směšná.

0/−2
24.10.2014 11:43

J32o10s71e33f 12K61o54p68e26c75k49y 9414132585

My se ale bavime o objednani vagonu, ktere si neobjednaly CD ale OBB. CD pouze vyuzila volne opce a tudiz neni vazana zadnym poctem ;-)

+1/0
24.10.2014 11:49

P19a89v31e51l 23O19d34r56a36z88i92l 6294559517880

Samozřejmě je - vůči zákonu. To nevíte? Pak se nedivte, že dostáváte pokuty.

0/−1
24.10.2014 11:53

J90o94s44e40f 58K96o31p18e55c85k83y 9784582155

samozrejme ze neni. zadny zakon nenarizuje odebrat nakonec nasmlouvany pocet kusu a uz vubec to nenarizuje firme, ktera puvodni kontrakt ani neuzavrela ;-)

+2/0
24.10.2014 11:55

P42a78v40e87l 34O36d51r82a29z56i39l 6834759737820

Ale je, proto jste dostali pokutu a proto ji zaplatíte i s chlupama, protože jste naprosto neschponí.

0/−2
24.10.2014 11:58

J40o82s15e13f 79K35o80p15e11c54k61y 9864812745

neni a nastudujte si za co CD dostaly pokutu ;-)

+2/0
24.10.2014 12:00

P65a39v39e75l 50O92d19r61a40z31i24l 6464179747860

Za nezákonný nákup, mimo jiné také kvůli změněnému počtu odebraných kusů. Zaplatíte to i s chlupama a je to dobře, protože tak se na experty jako vy musí.

0/−2
24.10.2014 12:02

J10o73s30e57f 34K25o13p77e75c77k79y 9604722395

ano, za nezakonny nakup. To je v poradku, nakup byl nezakonny i presto ze byl levnejsi nez by byl ten zakonny ;-)

+2/0
24.10.2014 12:05

P43a72v49e69l 17O63d27r98a18z35i79l 6734779517830

To bohužel nemáte šanci prokázat. Proto jste také dostali pokutu jak mrak a třeba vás i vyhodí z místa. Pro neschopnost.

0/−2
24.10.2014 12:08

J87o42s27e16f 27K10o79p40e38c57k59y 9614602635

To prokazat je velice jednoduche. Staci mit pristup k podobnym smlouvam. nakup vice jednotek je vzdy vyhodneji nez mene jednotek ;-)

+2/0
24.10.2014 12:09

P96a69v42e45l 32O96d57r74a76z98i20l 6694119657940

A proto jich ČD objednaly polovinu, HA, HA, HA.

Porovnávat "podobné smlouvy" může napadnout opravdu jen někoho, jako jste vy.

0/−2
24.10.2014 12:11

J76o59s46e60f 93K87o44p62e54c54k38y 9624422205

porovnavat podobne smlouvy napadne kazdeho kdo ma logicke mysleni. neb se to vzdy opakuje stejne ;-) ceho objednaly CD polovinu?

+2/0
24.10.2014 12:14

P22a57v11e65l 45O21d64r47a37z55i53l 6354229657270

Porovnávat můžete, ale zákonný postup je jiný.

0/−2
24.10.2014 12:24

J94o57s97e24f 44K61o96p22e10c65k74y 9614172875

ano, je jiny a drazsi ;-)

+2/0
24.10.2014 12:35

P89a92v43e25l 63O63d51r19a14z64i54l 6404399327890

Kdyby ČD neměnily svévolně obsah dodávky, tak by měly nízkou cenu i zákonný postup.

0/−2
24.10.2014 13:19

J17o67s74e77f 44K58o96p39e47c96k58y 9254442105

Menily ho dle svych potreb, coz je mozna z jejich strany vyraz neprofesionailty ale nikoliv nic nelogickeho. dela to tak obcas kazdy treba OBB ;-)

+2/0
24.10.2014 13:21

M98a69r58t56i58n 47K62y19p20r 2572125754854

A proto platí co už jsem vám napsal níže - u výběrového řízení platí jediné kritérium - cena, protože cokoliv jiného se nedá prokázat  a následně hrozí zadavateli pokuta jak mrak.;-D

0/0
24.10.2014 12:11

P53a43v69e13l 31O73d31r92a96z10i82l 6724389927620

Pokud jste zcela neschopný, tak je to tak, jak píšete.

0/−1
24.10.2014 12:13

M94a27r15t48i16n 18K14y93p94r 2832795844374

Absurdní srovnání. Jestli je mezi Railjetem pro OBB a Railjetem pro ČD rozdíl tak asi jako mezi čtyřicetipatrovým mrakodrapem a čtyřicetipatrovým mrakodrapem. Maximálně v 25.patře byly dodány jiné dveře.

+4/0
24.10.2014 11:38

P96a57v26e75l 67O72d53r95a77z92i36l 6504229167120

Změna počtu dodaných souprav vám asi unikla, že.

0/−3
24.10.2014 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.