Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rekordní pokuta 25 milionů pro České dráhy za nákup railjetů platí

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil rekordní pokutu za zakázky pro České dráhy. Státní firma má zaplatit 25 milionů korun za nezákonný nákup vlaků Railjet bez otevřeného výběrového řízení. Další pokutu dostaly dráhy za pronájem lokomotiv Taurus, které railjety tahají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e78t80r 51N98o70v44o79t81n57y 3409712299772

No co, tak to zaplatí. A trochu si zvednou náhrady za provoz dálkových vlaků.

+1/−2
24.10.2014 21:30

M13a32r96i83e 60Z60e43l89e66n50á 2814251779431

Teda nic proti ničemu, ale poslouchala jsem na ČT 24 vyjádření předsedy ÚOHS Petra Rafaje k oné pokutě. Možná jen neměl "svůj den", ale verbální projev asi nebude jeho nejsilnější stránkou...:-P

+1/0
24.10.2014 15:29

J22i89ř31í 50P91r44a68ž34á85k 9200172851262

Zaplatí pokutu osobně bývalé vedení (Žalud a spol.), které je zodpovědné za "obchod", nebo na to dostanou dotaci ze státního rozpočtu?

+2/−3
24.10.2014 15:17

R52a92d18e44k 66J67a42n65a55t47a 9875416794742

Ani jedno.

0/0
24.10.2014 17:36

J33a38n 97L36a30k36o32m88ý 7601165485374

A z čeho to teda firma co posledních x let jen prodělává zaplatí? Z prodeje nádraží (=skryté a na hraně legální státní podpory)

+1/0
31.10.2014 3:36

J59a53r27e21k 88K96a43l18i50v81o31d83a 7236813221876

Vzhledem k tomu, že dostali hotové schválené soupravy, je to dobrý krok ČD. Kdyby to bylo od Škodovky, čekaly by dráhy na schválení roky, jak je tomu v případě 109e.

+7/−1
24.10.2014 13:29

J74o12s89e70f 26H20o40n35e58š 7881792630363

To snad není pravda.Jaké jiné soupravy ČD mohla vysoutěžit?Homologace od sousedů není jednoduché dostat a má-li vlak být začleněn do dopravy třeba do Berlína,tak tamní mají své požadavky a Rakušané mají také podmínky-a jak  to vyřešit?Nejlepší bylo využít opce rakouských drah,která garantuje nižší cenu než by byla v případě malého počtu kusů.Škoda,že takovému šikanu úřadů nemusí čelit Jančura.Nic ve zlém,ale všem by mělo být měřeno stejně

+20/0
24.10.2014 11:47

A91l85e69x17a16n24d25r 53K65o49s53t33k39a 8922118536844

Máte pravdu, bylo by fér nechat jančuru též líznout smetany z dopravy po bohatě dotovaných trasách. Když stejně tak stejně.

0/−7
24.10.2014 11:49

R54a18d48k56o 86K69ř45i31v26á28n27e67k 7310183435170

Znáte nějakou takovou "trasu"? Uveďte příklad. Dík.

+3/0
24.10.2014 12:52

J25o63s22e24f 77H98o65n67e31š 7341582650413

Jančura si líže z dotací na trase Bratislava-Komárno a ne zrovna málo.Nic proti Jančurovi,ale chvástat se že bude jezdit bez dotací za exkluzivitu mi připadají směšné

+5/0
24.10.2014 14:03

M33i18r86o50s14l80a41v 16Z49i31k49m47u90n87d 7959563314563

Jenže do Berlína jezdit nebude, jednak pro malou kapacitu soupravu jednak proto, že ke komfortnímu vlaku rovnocennému standardu ICE (první série z roku 1991) má RailJet tak daleko asi jako doživotně odsouzený k čistému trestnímu rejstříku ....

Nejlepším řešením bylo zakoupit za 2,7 miliardy 100 rakouských ojetin Ampz, Bmpz, Bmz (poskytujících řádově lepší komfort než RJ), které můžete kombinovat do různě silných souprav (libovolně posilovat) a v nejhorším případě tahat i lok řady 141 (Ex E 499.1) nebo dokonce lok 749.264, když už nic kdysi nic jiného nebylo .... v případě RJ to udělat nemůžete, tam musíte mít lok 1116 / 1216 schválenou pro provoz na tratích SŽDC ... nelze použít ani lok řady 380 ČD, protože si s RJ nerozumí a výrobce se přizpůsobit nechtěl ... odpovědný šéf ČD by mu takovou soupravu hodil na hlavu ...

+1/0
25.10.2014 19:36

J15o46s17e74f 79H86o75n84e87š 7491272320373

Já bych raději vyzval právníky,aby se neutápěli ve svých gulášových zákonech a spíš řešili jak věc vyřešit a ne komplikovat

380 datově nekomunikuje se soupravou,protože Siemens nechce spolupracovat.Staré Taurusy se nevyrábějí,takže tady by měla zasáhnout EU

0/0
26.10.2014 6:39

M14i14l97a17n 41L76a63š50ť76o37v66k93a 8232744323898

Kyperská Schade z Plzně by musela Siemensu zaplatit ta Know-How (software) a to se jí zjevně nechce. Je přece lepší to okopírova (rozuměj ukrást) jako to udělala Bombardieru.

0/0
27.10.2014 5:08

R13a18d46e73k 28K22u57s66á52k 3310213648259

to tady asi nepatří? ale nevím , kudy kam...neznáte je !!!!!!!!!!!!!

0/0
24.10.2014 11:45

P40a24v83e21l 27O45d48r83a55z28i92l 6804799777780

Nechcete se uklidnit?

0/0
24.10.2014 11:49

R23a60d15e63k 84K81u78s13á52k 3130253558479

železnice?dost..

0/−2
24.10.2014 11:44

R54a85d29e22k 47K19u62s53á55k 3750773358489

Kdo je z Ostravy,tak ať si skusí najet na profil moravskosleského hejtmana!! budete zírat :-)

+1/0
24.10.2014 11:42

R43a83d25e65k 92K50u42s44á15k 3460663358829

jako vždy!!!!kufa , co si o sobě myslíte,až,už se do čech vráti češi,už nebudou zlodějští nováci!!!!!

[>-]

0/0
24.10.2014 11:38

J46a37n 70Z79b94o70ř97i92l 3979367169

Ta rychlost na české železnici je beznadějná.... nad 200 Km/ hodinu se u nás bude jezdit nejdřívě za 50 let. Hrůza

0/0
24.10.2014 11:10

P55a70v27e33l 33O46d81r79a25z51i96l 6634479597610

Vzhledem k velikosti republiky to zase taková hrůza není. A stačí mít na klíčových místech lidi, kteří jsou schopni a ochotni dodržovat zákony a není problém.

+2/−1
24.10.2014 11:16

R82a21d41e18k 28K92u38s11á80k 3910723598159

To nemyslíte vážně,v této republice !!

0/0
24.10.2014 11:39

R78a41d50e16k 77J69a93n75a26t19a 9965336654512

VRT Praha-Brno by zkrátila skoro jakoukoliv cestu ze západu na východ ČR o 1-2 hodiny. Stejně tak by zkrátila tranzit - přibyly by vlaky do zahraničí. Navíc by se na dnešní trati uvolnilo více prostoru pro nákladní dopravu. To vám nepřijde jako přínos?

+3/0
24.10.2014 12:30

P83a84v82e89l 21O28d22r59a66z84i78l 6424769537880

To jo, otázka je "kolik za to" a "co za to."

0/0
24.10.2014 13:05

J34a60r73e41k 12K48a73l44i29v92o52d82a 7446733231186

Při velikosti naší republiky o 1-2 hodiny těžko....

0/−2
24.10.2014 13:25

R51a76d19e53k 28J90a80n54a46t54a 9225556714732

Velice snadno. Dnes trvá jízda Praha-Brno 2h40m. Po VRT by trvala cca hodinu. Dnes jede vlak Praha-Brno každou hodinu. Po VRT by jel každou půhodinu, v časech vysoké poptávky i častěji (což mimochodem v některých relacích znamená zkrácení i více než o 2 hodiny).

Po výstavbě VRT Brno-Ostrava (která je rovněž v plánu) by se i do Ostravy začalo jezdit přes Brno. Prostě téměř kterákoliv cesta ze západu na východ vy vedla po této trati a proto se zkrátila.

+1/0
24.10.2014 17:40

J10o25s15e51f 65K45u65b30e27š 9765485659884

Na Rakouské straně z Břeclavi do Vídně je 100 km/h, takže v tomto to máme ještě dobré :)

+1/0
24.10.2014 12:31

P47a37v82e48l 45O57d43r11a32z32i35l 6974539167360

Je naprosto logické, že vypíše-li se výběrové řízení, tak se soutěží o vypsanou dodávku. Pokud vítěz změní plnění, tak porušuje zákon. ČD dostaly pokutu zcela správně a na místě by samozřejmě bylo odpovědné pracovníky vyhodit a zavřít.

+2/−3
24.10.2014 11:05

J85o88s92e12f 70K28o77p47e41c77k38y 9564872345

To jsou hned 2 nesmysly v jednom prispevku. Za 1/ predstava, ze po vysoutezeni je jakakoliv zakazka nemenna je z rise absurdit. Napriklad stavebni zakazky by se takto nemohly soutezit vubec. Za 2/ CD zadnou zakazku na Railjety ani nevypsaly, ani nesoutezily, takze vyhozeni a zavirani muze byt sice vas oblibeny sport. V tomto pripade je ale nesmyslny ;-)

+5/0
24.10.2014 11:21

P10a70v87e38l 53O52d70r97a19z63i21l 6694509767880

Asi se vám nepodařilo pochopit, že od toho se dělají VŘ a VZ, aby každý dal nabídku na to, co se bude dělat. Vám asi připadá v pořádku udělat VŘ na kozí chlívek a pak nechat postavit mrakodrap, ale slušní lidé to vidí jinak.

Vyhození a zavření je zcela logické za způsobenou škodu 25 000 000 Kč.

0/−2
24.10.2014 11:24

J16o96s59e18f 79K40o34p73e76c46k20y 9984952155

Zakazky se po vysoutezeni samozrejme upravuji podle aktualni situace, jinak by neslo stavet silnice, provadet rekonstrukce budov, namesti atd. Nikdy nemuze vedet ani zadavatel ani vykonavatel, co je dopredu ceka. vy spojujete danou skodu za nejake zmeny plneni vyberoveho rizeni, coz je zjevny nesmysl ;-)

+1/0
24.10.2014 11:30

P20a88v69e19l 11O61d44r95a53z11i44l 6384769357800

Ano, při pozemních stavbách může dojít ke změně podmínek, takže jsou úpravy nutné.

Jenomže my se bavíme o objednávání vagonů, jaké podmínky se změnily tady? Nečekaně jiný rozchod? Jiné oblouky? Jiný průjezdný profil? A pardon, tady se nezměnilo nic, že?

Vaše úporná snaha obhajovat lemply je směšná.

0/−2
24.10.2014 11:43

J42o30s50e87f 40K43o28p29e76c56k10y 9354932515

My se ale bavime o objednani vagonu, ktere si neobjednaly CD ale OBB. CD pouze vyuzila volne opce a tudiz neni vazana zadnym poctem ;-)

+1/0
24.10.2014 11:49

P27a53v55e64l 86O30d93r12a68z87i42l 6914629957240

Samozřejmě je - vůči zákonu. To nevíte? Pak se nedivte, že dostáváte pokuty.

0/−1
24.10.2014 11:53

J79o13s15e52f 41K55o94p32e68c62k86y 9904212225

samozrejme ze neni. zadny zakon nenarizuje odebrat nakonec nasmlouvany pocet kusu a uz vubec to nenarizuje firme, ktera puvodni kontrakt ani neuzavrela ;-)

+2/0
24.10.2014 11:55

P19a74v67e92l 78O98d54r79a50z56i40l 6774739417180

Ale je, proto jste dostali pokutu a proto ji zaplatíte i s chlupama, protože jste naprosto neschponí.

0/−2
24.10.2014 11:58

J94o77s46e13f 48K73o51p56e93c47k55y 9944842925

neni a nastudujte si za co CD dostaly pokutu ;-)

+2/0
24.10.2014 12:00

P77a95v18e80l 92O92d30r48a23z62i51l 6444399567730

Za nezákonný nákup, mimo jiné také kvůli změněnému počtu odebraných kusů. Zaplatíte to i s chlupama a je to dobře, protože tak se na experty jako vy musí.

0/−2
24.10.2014 12:02

J74o67s24e85f 36K89o25p82e51c47k70y 9624802305

ano, za nezakonny nakup. To je v poradku, nakup byl nezakonny i presto ze byl levnejsi nez by byl ten zakonny ;-)

+2/0
24.10.2014 12:05

P46a82v24e61l 11O53d47r59a84z79i21l 6684819257940

To bohužel nemáte šanci prokázat. Proto jste také dostali pokutu jak mrak a třeba vás i vyhodí z místa. Pro neschopnost.

0/−2
24.10.2014 12:08

J67o19s27e77f 80K36o32p69e67c94k77y 9934542705

To prokazat je velice jednoduche. Staci mit pristup k podobnym smlouvam. nakup vice jednotek je vzdy vyhodneji nez mene jednotek ;-)

+2/0
24.10.2014 12:09

P19a40v22e10l 12O39d48r89a43z84i18l 6234889867130

A proto jich ČD objednaly polovinu, HA, HA, HA.

Porovnávat "podobné smlouvy" může napadnout opravdu jen někoho, jako jste vy.

0/−2
24.10.2014 12:11

J27o54s74e29f 25K41o30p92e80c53k96y 9764242285

porovnavat podobne smlouvy napadne kazdeho kdo ma logicke mysleni. neb se to vzdy opakuje stejne ;-) ceho objednaly CD polovinu?

+2/0
24.10.2014 12:14

P82a16v98e76l 49O54d67r20a66z51i75l 6154349347180

Porovnávat můžete, ale zákonný postup je jiný.

0/−2
24.10.2014 12:24

J63o91s48e29f 52K23o29p57e78c22k49y 9264582675

ano, je jiny a drazsi ;-)

+2/0
24.10.2014 12:35

P12a35v24e29l 16O36d84r40a73z44i29l 6914599127970

Kdyby ČD neměnily svévolně obsah dodávky, tak by měly nízkou cenu i zákonný postup.

0/−2
24.10.2014 13:19

J23o90s16e21f 38K88o15p76e34c11k98y 9354372865

Menily ho dle svych potreb, coz je mozna z jejich strany vyraz neprofesionailty ale nikoliv nic nelogickeho. dela to tak obcas kazdy treba OBB ;-)

+2/0
24.10.2014 13:21

M36a32r94t98i18n 41K36y56p98r 2962495764894

A proto platí co už jsem vám napsal níže - u výběrového řízení platí jediné kritérium - cena, protože cokoliv jiného se nedá prokázat  a následně hrozí zadavateli pokuta jak mrak.;-D

0/0
24.10.2014 12:11

P56a29v37e91l 20O30d43r87a15z38i87l 6694629347100

Pokud jste zcela neschopný, tak je to tak, jak píšete.

0/−1
24.10.2014 12:13

M23a30r79t97i97n 14K50y49p29r 2822285754514

Absurdní srovnání. Jestli je mezi Railjetem pro OBB a Railjetem pro ČD rozdíl tak asi jako mezi čtyřicetipatrovým mrakodrapem a čtyřicetipatrovým mrakodrapem. Maximálně v 25.patře byly dodány jiné dveře.

+4/0
24.10.2014 11:38

P23a92v66e44l 48O41d85r49a42z89i77l 6904499807970

Změna počtu dodaných souprav vám asi unikla, že.

0/−3
24.10.2014 11:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.