Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rekordní pokuta 25 milionů pro České dráhy za nákup railjetů platí

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil rekordní pokutu za zakázky pro České dráhy. Státní firma má zaplatit 25 milionů korun za nezákonný nákup vlaků Railjet bez otevřeného výběrového řízení. Další pokutu dostaly dráhy za pronájem lokomotiv Taurus, které railjety tahají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e67t83r 10N98o73v30o22t13n88y 3909452559402

No co, tak to zaplatí. A trochu si zvednou náhrady za provoz dálkových vlaků.

+1/−2
24.10.2014 21:30

M11a67r47i75e 60Z56e92l46e65n47á 2164551669931

Teda nic proti ničemu, ale poslouchala jsem na ČT 24 vyjádření předsedy ÚOHS Petra Rafaje k oné pokutě. Možná jen neměl "svůj den", ale verbální projev asi nebude jeho nejsilnější stránkou...:-P

+1/0
24.10.2014 15:29

J84i50ř73í 61P23r62a21ž33á33k 9710392711402

Zaplatí pokutu osobně bývalé vedení (Žalud a spol.), které je zodpovědné za "obchod", nebo na to dostanou dotaci ze státního rozpočtu?

+2/−3
24.10.2014 15:17

R77a94d66e24k 62J22a43n18a33t46a 9455736874982

Ani jedno.

0/0
24.10.2014 17:36

J66a12n 46L92a53k17o35m36ý 7611245395324

A z čeho to teda firma co posledních x let jen prodělává zaplatí? Z prodeje nádraží (=skryté a na hraně legální státní podpory)

+1/0
31.10.2014 3:36

J91a29r77e43k 74K45a88l26i24v51o97d32a 7536423331846

Vzhledem k tomu, že dostali hotové schválené soupravy, je to dobrý krok ČD. Kdyby to bylo od Škodovky, čekaly by dráhy na schválení roky, jak je tomu v případě 109e.

+7/−1
24.10.2014 13:29

J61o14s37e87f 34H62o53n30e86š 7771842640143

To snad není pravda.Jaké jiné soupravy ČD mohla vysoutěžit?Homologace od sousedů není jednoduché dostat a má-li vlak být začleněn do dopravy třeba do Berlína,tak tamní mají své požadavky a Rakušané mají také podmínky-a jak  to vyřešit?Nejlepší bylo využít opce rakouských drah,která garantuje nižší cenu než by byla v případě malého počtu kusů.Škoda,že takovému šikanu úřadů nemusí čelit Jančura.Nic ve zlém,ale všem by mělo být měřeno stejně

+20/0
24.10.2014 11:47

A51l42e51x84a39n30d23r 40K88o70s98t84k71a 8842258136234

Máte pravdu, bylo by fér nechat jančuru též líznout smetany z dopravy po bohatě dotovaných trasách. Když stejně tak stejně.

0/−7
24.10.2014 11:49

R49a21d82k50o 74K57ř86i51v96á38n74e56k 7550963595330

Znáte nějakou takovou "trasu"? Uveďte příklad. Dík.

+3/0
24.10.2014 12:52

J22o72s18e55f 47H23o21n19e54š 7711422370123

Jančura si líže z dotací na trase Bratislava-Komárno a ne zrovna málo.Nic proti Jančurovi,ale chvástat se že bude jezdit bez dotací za exkluzivitu mi připadají směšné

+5/0
24.10.2014 14:03

M62i77r38o26s73l38a73v 80Z62i75k84m64u43n42d 7919483824433

Jenže do Berlína jezdit nebude, jednak pro malou kapacitu soupravu jednak proto, že ke komfortnímu vlaku rovnocennému standardu ICE (první série z roku 1991) má RailJet tak daleko asi jako doživotně odsouzený k čistému trestnímu rejstříku ....

Nejlepším řešením bylo zakoupit za 2,7 miliardy 100 rakouských ojetin Ampz, Bmpz, Bmz (poskytujících řádově lepší komfort než RJ), které můžete kombinovat do různě silných souprav (libovolně posilovat) a v nejhorším případě tahat i lok řady 141 (Ex E 499.1) nebo dokonce lok 749.264, když už nic kdysi nic jiného nebylo .... v případě RJ to udělat nemůžete, tam musíte mít lok 1116 / 1216 schválenou pro provoz na tratích SŽDC ... nelze použít ani lok řady 380 ČD, protože si s RJ nerozumí a výrobce se přizpůsobit nechtěl ... odpovědný šéf ČD by mu takovou soupravu hodil na hlavu ...

+1/0
25.10.2014 19:36

J72o49s60e58f 22H17o56n74e35š 7101732940133

Já bych raději vyzval právníky,aby se neutápěli ve svých gulášových zákonech a spíš řešili jak věc vyřešit a ne komplikovat

380 datově nekomunikuje se soupravou,protože Siemens nechce spolupracovat.Staré Taurusy se nevyrábějí,takže tady by měla zasáhnout EU

0/0
26.10.2014 6:39

M24i58l48a43n 60L46a40š81ť68o85v51k58a 8952324903148

Kyperská Schade z Plzně by musela Siemensu zaplatit ta Know-How (software) a to se jí zjevně nechce. Je přece lepší to okopírova (rozuměj ukrást) jako to udělala Bombardieru.

0/0
27.10.2014 5:08

R80a29d69e71k 38K69u87s51á13k 3640303688979

to tady asi nepatří? ale nevím , kudy kam...neznáte je !!!!!!!!!!!!!

0/0
24.10.2014 11:45

P13a72v17e66l 72O69d15r93a97z40i11l 6524609147620

Nechcete se uklidnit?

0/0
24.10.2014 11:49

R18a10d25e83k 65K70u53s80á13k 3330733548709

železnice?dost..

0/−2
24.10.2014 11:44

R95a40d95e26k 70K83u65s23á44k 3900333618849

Kdo je z Ostravy,tak ať si skusí najet na profil moravskosleského hejtmana!! budete zírat :-)

+1/0
24.10.2014 11:42

R19a81d87e68k 29K76u64s35á42k 3130483458139

jako vždy!!!!kufa , co si o sobě myslíte,až,už se do čech vráti češi,už nebudou zlodějští nováci!!!!!

[>-]

0/0
24.10.2014 11:38

J37a58n 90Z13b43o97ř25i44l 3969677449

Ta rychlost na české železnici je beznadějná.... nad 200 Km/ hodinu se u nás bude jezdit nejdřívě za 50 let. Hrůza

0/0
24.10.2014 11:10

P84a81v76e48l 49O72d18r91a31z79i60l 6714929447140

Vzhledem k velikosti republiky to zase taková hrůza není. A stačí mít na klíčových místech lidi, kteří jsou schopni a ochotni dodržovat zákony a není problém.

+2/−1
24.10.2014 11:16

R96a89d45e63k 37K56u79s66á55k 3170313418579

To nemyslíte vážně,v této republice !!

0/0
24.10.2014 11:39

R35a46d50e22k 23J52a83n47a10t26a 9855686934562

VRT Praha-Brno by zkrátila skoro jakoukoliv cestu ze západu na východ ČR o 1-2 hodiny. Stejně tak by zkrátila tranzit - přibyly by vlaky do zahraničí. Navíc by se na dnešní trati uvolnilo více prostoru pro nákladní dopravu. To vám nepřijde jako přínos?

+3/0
24.10.2014 12:30

P24a32v75e85l 97O68d38r11a35z98i43l 6404879157240

To jo, otázka je "kolik za to" a "co za to."

0/0
24.10.2014 13:05

J30a41r27e41k 60K66a83l39i48v57o49d59a 7666953721596

Při velikosti naší republiky o 1-2 hodiny těžko....

0/−2
24.10.2014 13:25

R93a42d10e64k 43J78a30n32a71t28a 9335216504772

Velice snadno. Dnes trvá jízda Praha-Brno 2h40m. Po VRT by trvala cca hodinu. Dnes jede vlak Praha-Brno každou hodinu. Po VRT by jel každou půhodinu, v časech vysoké poptávky i častěji (což mimochodem v některých relacích znamená zkrácení i více než o 2 hodiny).

Po výstavbě VRT Brno-Ostrava (která je rovněž v plánu) by se i do Ostravy začalo jezdit přes Brno. Prostě téměř kterákoliv cesta ze západu na východ vy vedla po této trati a proto se zkrátila.

+1/0
24.10.2014 17:40

J82o64s78e32f 78K84u67b37e43š 9885395929374

Na Rakouské straně z Břeclavi do Vídně je 100 km/h, takže v tomto to máme ještě dobré :)

+1/0
24.10.2014 12:31

P38a57v18e71l 14O61d49r49a96z86i49l 6794509207930

Je naprosto logické, že vypíše-li se výběrové řízení, tak se soutěží o vypsanou dodávku. Pokud vítěz změní plnění, tak porušuje zákon. ČD dostaly pokutu zcela správně a na místě by samozřejmě bylo odpovědné pracovníky vyhodit a zavřít.

+2/−3
24.10.2014 11:05

J68o41s42e72f 87K69o73p84e80c43k27y 9874902655

To jsou hned 2 nesmysly v jednom prispevku. Za 1/ predstava, ze po vysoutezeni je jakakoliv zakazka nemenna je z rise absurdit. Napriklad stavebni zakazky by se takto nemohly soutezit vubec. Za 2/ CD zadnou zakazku na Railjety ani nevypsaly, ani nesoutezily, takze vyhozeni a zavirani muze byt sice vas oblibeny sport. V tomto pripade je ale nesmyslny ;-)

+5/0
24.10.2014 11:21

P98a20v35e49l 51O90d73r63a56z28i59l 6114379857760

Asi se vám nepodařilo pochopit, že od toho se dělají VŘ a VZ, aby každý dal nabídku na to, co se bude dělat. Vám asi připadá v pořádku udělat VŘ na kozí chlívek a pak nechat postavit mrakodrap, ale slušní lidé to vidí jinak.

Vyhození a zavření je zcela logické za způsobenou škodu 25 000 000 Kč.

0/−2
24.10.2014 11:24

J38o52s37e73f 72K67o11p55e66c15k67y 9634722365

Zakazky se po vysoutezeni samozrejme upravuji podle aktualni situace, jinak by neslo stavet silnice, provadet rekonstrukce budov, namesti atd. Nikdy nemuze vedet ani zadavatel ani vykonavatel, co je dopredu ceka. vy spojujete danou skodu za nejake zmeny plneni vyberoveho rizeni, coz je zjevny nesmysl ;-)

+1/0
24.10.2014 11:30

P37a86v72e57l 82O96d76r23a39z98i28l 6294159847240

Ano, při pozemních stavbách může dojít ke změně podmínek, takže jsou úpravy nutné.

Jenomže my se bavíme o objednávání vagonů, jaké podmínky se změnily tady? Nečekaně jiný rozchod? Jiné oblouky? Jiný průjezdný profil? A pardon, tady se nezměnilo nic, že?

Vaše úporná snaha obhajovat lemply je směšná.

0/−2
24.10.2014 11:43

J22o85s41e87f 17K51o90p88e24c27k96y 9974632685

My se ale bavime o objednani vagonu, ktere si neobjednaly CD ale OBB. CD pouze vyuzila volne opce a tudiz neni vazana zadnym poctem ;-)

+1/0
24.10.2014 11:49

P43a82v37e11l 36O28d41r85a52z54i87l 6104259227380

Samozřejmě je - vůči zákonu. To nevíte? Pak se nedivte, že dostáváte pokuty.

0/−1
24.10.2014 11:53

J54o52s62e25f 41K53o29p35e74c65k83y 9464972585

samozrejme ze neni. zadny zakon nenarizuje odebrat nakonec nasmlouvany pocet kusu a uz vubec to nenarizuje firme, ktera puvodni kontrakt ani neuzavrela ;-)

+2/0
24.10.2014 11:55

P40a84v98e22l 54O94d25r90a28z77i66l 6814369427860

Ale je, proto jste dostali pokutu a proto ji zaplatíte i s chlupama, protože jste naprosto neschponí.

0/−2
24.10.2014 11:58

J10o17s36e78f 59K69o73p44e81c31k25y 9244572615

neni a nastudujte si za co CD dostaly pokutu ;-)

+2/0
24.10.2014 12:00

P45a51v81e42l 36O22d68r87a86z69i26l 6224629347840

Za nezákonný nákup, mimo jiné také kvůli změněnému počtu odebraných kusů. Zaplatíte to i s chlupama a je to dobře, protože tak se na experty jako vy musí.

0/−2
24.10.2014 12:02

J58o59s26e85f 48K74o58p57e66c47k88y 9654502265

ano, za nezakonny nakup. To je v poradku, nakup byl nezakonny i presto ze byl levnejsi nez by byl ten zakonny ;-)

+2/0
24.10.2014 12:05

P89a38v80e67l 39O82d35r84a48z98i30l 6284219297660

To bohužel nemáte šanci prokázat. Proto jste také dostali pokutu jak mrak a třeba vás i vyhodí z místa. Pro neschopnost.

0/−2
24.10.2014 12:08

J62o46s16e49f 58K33o71p97e38c19k85y 9854932245

To prokazat je velice jednoduche. Staci mit pristup k podobnym smlouvam. nakup vice jednotek je vzdy vyhodneji nez mene jednotek ;-)

+2/0
24.10.2014 12:09

P94a47v56e27l 71O96d40r44a54z33i50l 6584739207260

A proto jich ČD objednaly polovinu, HA, HA, HA.

Porovnávat "podobné smlouvy" může napadnout opravdu jen někoho, jako jste vy.

0/−2
24.10.2014 12:11

J65o29s63e38f 89K14o10p82e25c90k92y 9284392525

porovnavat podobne smlouvy napadne kazdeho kdo ma logicke mysleni. neb se to vzdy opakuje stejne ;-) ceho objednaly CD polovinu?

+2/0
24.10.2014 12:14

P57a52v95e41l 69O53d61r72a10z49i32l 6354279917810

Porovnávat můžete, ale zákonný postup je jiný.

0/−2
24.10.2014 12:24

J98o10s59e61f 81K71o88p32e57c13k20y 9934642415

ano, je jiny a drazsi ;-)

+2/0
24.10.2014 12:35

P35a77v77e10l 91O96d80r53a27z13i65l 6634919287230

Kdyby ČD neměnily svévolně obsah dodávky, tak by měly nízkou cenu i zákonný postup.

0/−2
24.10.2014 13:19

J16o64s85e18f 10K26o90p43e66c57k79y 9684292485

Menily ho dle svych potreb, coz je mozna z jejich strany vyraz neprofesionailty ale nikoliv nic nelogickeho. dela to tak obcas kazdy treba OBB ;-)

+2/0
24.10.2014 13:21

M37a59r59t96i41n 74K70y53p34r 2342935114544

A proto platí co už jsem vám napsal níže - u výběrového řízení platí jediné kritérium - cena, protože cokoliv jiného se nedá prokázat  a následně hrozí zadavateli pokuta jak mrak.;-D

0/0
24.10.2014 12:11

P82a55v94e27l 79O69d18r50a47z33i84l 6644249447440

Pokud jste zcela neschopný, tak je to tak, jak píšete.

0/−1
24.10.2014 12:13

M21a52r22t38i60n 15K88y53p16r 2662605534514

Absurdní srovnání. Jestli je mezi Railjetem pro OBB a Railjetem pro ČD rozdíl tak asi jako mezi čtyřicetipatrovým mrakodrapem a čtyřicetipatrovým mrakodrapem. Maximálně v 25.patře byly dodány jiné dveře.

+4/0
24.10.2014 11:38

P62a40v60e23l 97O71d17r86a70z39i98l 6974209977880

Změna počtu dodaných souprav vám asi unikla, že.

0/−3
24.10.2014 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.