Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemana v Číně nadchla jízda rychlovlakem, zkritizoval dusivý smog

Prezident Miloš Zeman v sobotu během své návštěvy Číny podpořil české investice do odstraňování znečištění ve vodách a v ovzduší. Navštívil pobočku společnosti Home Credit a setkal se s představiteli města Tchien-ťin. V podvečer místního času se rychlovlakem přesunul do Pekingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A25n39t61o13n 10M70o91l94n75á53r 4582694206852

Bohužel je to jen cz  figurka , v životě to co tam vidí a ještě snád i proto, co tam doposud viděl, ale nepřiznal, že  neviděl , je schopen zaprodat cely svůj národ i své voliče, ale především hrdost a úroveň českých lidí kteří ho nevolili. 😰.

+4/0
26.10.2014 22:36

A66n90t16o56n15i44n 93N56e95m86e31c 8511620851396

Pan Janata spravne napsal:

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu.

Dodavam: Pokud nemame na opravu silnic ani na nove dalnice, nemame ani zeleznici. Nemame ani na platy ucitelu, na skolky a na zdravotnictvi.

Pokud trvame na rovne dani a OSVC bez dani, pripadne Svarcsystem a o 40% nizsi dane pro firmy, nez na pr v Nemecku, nebudeme mit nikdy.

Na pr, dan z auta privatni osoba neplati, na rozdil od Nemecka  kde plati i privat od 100 do 300 Euro rocne.

0/0
26.10.2014 14:06

M23i35c78h74a86l 53M15a29l44a37t 6361281518562

Zeman v Číně vidí, jak bychom se měli dobře, kdyby v r. 89 vyhráli komunisti;-D

+1/0
26.10.2014 13:21

M15i82l69a60n 41T83o55m63s52a 7740129787316

R^I když chudák obyčejný číňan, tak vtip výborný;-D

0/0
27.10.2014 15:38

M81i65l26a77n 28T39o18m45s40a 7320909447986

Až budu mít plat pana prezidenta, tak klidně vlakem jezdit budu. Ale jet vlakem na lince Most-Praha 2h10min za 210kč, nebo autobusem 1h20 za 80, tak volím rozhodně bus

+2/0
26.10.2014 12:37

R23a85d86e21k 77J17a75n14a48t81a 9475816114542

Ne 210, ale 130: https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5453399&to=5457076

0/0
26.10.2014 13:21

M54i67l70a36n 98T83o74m83s46a 7780209587986

I kdybych byl ochoten si nechat vystavit nějakou kartu a dávat další instituci své osobní údaje stále by bylo dvacetidenní dojíždění o 2000kč dražší (vlak 5200, bus 3200) a strávil bych o 33hod déle na cestách - to je skoro den a půl! A kdo by chtěl zbytečně ztratit jeden den měsíčně?

0/−1
26.10.2014 22:29

R22a48d68e52k 46J69a95n84a42t77a 9655636334702

a) pro cenu 130 nepotřebujete žádnou kartu (vyjma té platební)

b) pro denní dojíždění mají ČD jiné nabidky - především roční IN100 za 19990 Kč

c) zde má vlak nevýhodu že trať vede oklikou

d) až jednou bude VRT Praha-Ústí, bude Praha-Ústí-Most za 70 minut, i kdyby se na trati Most-Ustí nevylepšilo vůbec nic. A o tom vlastně je tento článek.

+1/0
26.10.2014 23:14

M54i76l26a43n 39T46o38m62s89a 7710619637456

a) psal jsem, že musím poskytnout své os. údaje. Ke koupi zlevněné jízdenky je zapotřebí Inkarta, nebo číslo osobního dokladu (OP, ŘP, PAS...)

b) Zaplatit 20k za IN100, je pro mne mnohem rizikovější, než tyto peníze vložit do kampeličky s vidinou 20% úroku.

c) Souhlas + ne všechny spoje jsou bez přestupu.

d) Pominu-li VRT, kde je zatím jen PŔEDPOKLÁDANÁ doba jízdy 70min. (což je jen o 10min méně než bus), tak nemohu pochopit, proč mám ve starém prosezeném vlaku ČD (Rychlík 2tř) platit na trase ÚL - Most platit za 1km 2x víc, než za spoj Praha-Ostrava (EC 151 Hukvaldy - bez nutnosti rezervace).

Ale to už je spíše na ekonomickou debatu a o práci dosazených výborných managerů na ředitelství ČD. A s tím i sebelepší "vyjádření" pana Zemana nic nesvedou.

0/0
27.10.2014 11:50

R24a48d12e49k 41J66a58n75a91t98a 9225936444412

a) ah tak. nevěděl jsem, že mám tu čest s paranoikem. nuže, tzv. "včasnou jízdnenku" si můžete koupit i u pokladny a vaše cenné jméno nemusíte nikomu prozrazovat.

b) ČD mají na rozdíl od kampeličky mezinárodní rating, pokud se obáváte, že by během roku zkrachovaly

d) předpokládal jsem že by trať Ústí-Most zůstala nezměněna. Tedy 30 minut Praha-Ústí a 40 minut Ústí-Most. Náklady na oskm klesají s rostoucím počtem cestujících ve vlaku. A klesají také s vyšší rychlostí vlaku (dopravce nepotřebuje tolik souprav a personálu). Obojí hovoří ve prospěch ostravské trati.

0/0
27.10.2014 13:03

M58i69l35a91n 69T45o60m13s38a 7680619767286

a) Paranoidní nejsem, v tom Vás zklamu. Jen mám pokrk nevyžádané pošty jak e-mailové, tak té papírové. Ale v jednom máte pravdu. Zajímá mne kdo zpracovává osobní údaje. Nač firma, která dle OR má předmět podnikání Hostinskou činnost, pekařství a cukrářství a prodej lihu potřebuje vědět kde a kdy jsem se narodil atd. Nebo jak můžou poskytovat ČD mé os. údaje, která již neexistuje?

b) Chtěl jsem jen říci, že nemám 100% jistotu v tom, že celou částku projedu. V dnešní době bohužel těch jistot není mnoho.

d) S tím by se dalo polemizovat. Minulý týden jsem je 3x MO-UL a zpět. Různé cesty v časech od 8:00h do 16:00h. Vlak byl pokaždé ze 70-80% obsazen. Ve dvou případech šlo skoro o 100% obsazenost. Personál ve vlaku byl jeden průvodčí a asi jeden strojvedoucí (to nevím jistě - do lokomotivy jsem se nedostal) - a kolik je personálu např v Pendolínu?. Méně personálu by šlo zařídit jen dálkovým ovládáním a turnikety. A to jsem ještě nezmínil kvalitu kupé ve 2.tř - péra ze sedadla mám ještě dnes obtisklá na svém pozadí. Vyjímku tvoří osobní vlaky RegioJet. Tam dostává pohodlíR^, ale zase ta rychlost a cena.

Ale to už jsme se dostali úplně k jinému tématu. Mé zamyšlení v příspěvku bylo, že když se teď rozhodnu někam jet, tak je pro mě výhodnější jít na autobus. V čem je pro mě lepší vlak jsem se však od vás stále nedozvěděl. Ani v jednom ze tří vašich příspěvků. Napište mi prosím v čem je vlak lepší rychlost-cena-pohodlí?

0/0
27.10.2014 15:13

R62a83d85e77k 80J83a15n59a69t93a 9755266314652

a) vazbu internetové jízdenky na osobu je z dobrého důvodu, abyste si hjízdneku envytsiknul několikrát a neobdaroval kamarády. a není to jen u ČD, ale je to standard u všech evropských železnic, dokonce i ten 3D kód na jízdence je mezinárodního standardu

b) Nojo, ale podkrušnohorské rychlíky mají méně míst, než vlaky na ostravské trati - teď mimo sezónu dokonce jen 2,5 vozu druhé třídy. V pendolínu moc persoálu navíc není, tzv. vlakušky už nejsou, je tam osádka jídelního vozu - kuchař a číšník.

Do Mostu vlak dnes prohrává, což je jasné už při pohledu na mapu (vyplatí se jen pokud máte IN100, vezete kolo či velkou skupinu lidí). Ale tento článek je o Zemanovi a jeho vízích jak by to mohlo vypadat, pokud bychom měli dopravní politiku jako Čína.

0/0
27.10.2014 18:58

M21i78l84a26n 31T45o11m95s14a 7300469687936

a) A je i mezinárodní standard předávat osobní údaje hospodským, pekařům a neexistujícím společnostem? Vybral jsem náhodou dvě společnosti kterým ČD předávají data a nestačil se divit. Mám už i strach prověřit si ostatní společnosti, abych nezjistil ještě něco horšího. Jinak např. fa. StudentAgency nabízí kreditní jízdenku (Jméno, příjmení, e-mail). Lze dobít částkou min 300kč a sleva na jízdné je 50% - jízdné se odečítá z kreditové jízdenky. Osobní údaje neposkytují třetím osobám. Rozdíl oproti IN 50 je ten, že peníze na kreditní jízdence opravdu projedu.

Žijeme v elektronickém světě. Není problém (při takovém počtu externích IT firem Českých drah) při kontrole ve voze vytisknutou jízdenku pomocí internetu ztotožnit se zakoupenou jízdenkou v databázi a označit jí za použitou. V takovém případě by nebylo možné stejný doklad použít opakovaně.

Dle Vaší informovanosti o ČD bych odhadoval, že máte k této společnosti velice blízko. Nemám relevantní data o počtu přepravených osob na jednotlivých spojích, proto Vám nemohu oponovat.

Pokud by se ČD chtěli alespoň přiblížit k Zemanově vizi, tak by museli úplně převrátit svou obchodní politiku. Zatím jdou ČD proti všem obchodním zvyklostem. Z Vašeho komentáře výše totiž nabývám toho dojmu, že čím pomalejší a horší vlak, tím je dražší jízdné. To se pak nikdo nemůže divit, že takové spoje jsou málo využívané. Raději si nepředstavuji cenu jízdného na ruční drezíně - asi bych se nedoplatil ;-D

0/0
27.10.2014 20:34

P98e62t44r 73V79i79n89t40r23l18í23k 3446234591

Jen takové nedělní zamyšlení, kdyby byl zvolen slavný Kchárl von Schlafen, tak si o obchodu s Čínou můžeme nechat jen zdát... :-P

+2/−1
26.10.2014 12:27

P36e97t98r 41D26u53c24h94o91s58l83a45v 3542814603

možná by jste měl makat i v neděli, aby jste se nezamýšlel;-)

+2/0
26.10.2014 12:52

M86i80c57h43a25l 21M60a17l58a11t 6451511748802

On má ale pravdu. Už Kelner kdysi věděl, že v Číně je budoucnost, když tam má Home kredit svou mateřskou základnu.

0/0
26.10.2014 13:23

P64e75t12r 85V31i50n69t16r30l15í52k 3496844671

Možná by jste mohl argumentovat, místo žvanění o ničem ;)

0/0
26.10.2014 19:05

V52l24a95s43t45i57m62i31l 41P85ř78í44k25a47z91s81k24ý 4181722

Pro naši pidizemičku rychlovlaky až tak nepotřebujeme. Radši ať se investuje do silnic, jsme tranzitní země ve středu Evropy s jedinou dálnicí - to je tragédie.

+2/−5
26.10.2014 10:45

R30a20d93e18k 42J67a60n19a27t74a 9365386714702

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu. Páteřní silniční komunikací u nás je D1. Železnice je zde ovšem z pohledu 21. století špatně trasována (tak jak ji před 150 lety postavili), oklikou přes Českou Třebovou a především klikatým údolím Svitavy. Pokud chcte dopravu v této ose urychlit, musíte to proto udělat zcela novou tratí, a když už stavět novou trať, na 160 to nemá smysl, protože rozdíl v nákladech oproti trati na 300 km/h je minimální. Ovšem rychlá trať má mnohem vyšší přínos, především proto, že s ní dosáhnete systémové jízdní doby 1 hodina (tj. idelání připoje v Praze i Brně do všech směrů - téměř jakoukoliv cestu ze západu ČR na východ byste tak urychlil o 1-2 hodiny).

+7/0
26.10.2014 11:02
Foto

M74i49l16a86n 49K17o39m32e12r54s 3707981519150

Stavět novou trať pro rychlodráhu nepovažuji za rozumné.  Právě vzhledem k naší malé rozloze, členitému terénu a co je velmi podstatné, k obrovské devastaci půdního fondu. Dělá nám problém výkup zemědělské půdy od soukromníků na dostavbu současné dálnice na Hradec Kr., jak by to potom vypadalo s něčím podobným na stavbu koridoru pro rychlodráhu. Jak jsem již uvedl, myslím si, že zcela dostačující, vzhledem k našim podmínkám, velikost země a terén, je rychlost do 160 km. Důraz bych kladl na kvalitu a spolehlivost. Hledejme příklad ve Švýcarsku. X

+2/−4
26.10.2014 11:25

M54i67r38o32s37l41a21v 46G41r29o87s11s76m96a52n14n 8652599504

Švýcarsko už začalo budovat VRT. Zábor půdy je u železnice výrazně menší než u dálnice. Na 160 km/h většina tratí u nás nejde bez změny trasování přebudovat. A novostavba na 160 km/h není zrovna efektivní. I co se týče provozních nákladů dopravců, kteří pak budou potřebovat více vlaků a přitom budou mít slabší tržby.

+6/0
26.10.2014 11:33

R71a53d71e51k 74J37a68n65a89t87a 9905626714672

VRT je užší než dálnice, takže výkup pozemků je snažší, navíc je to spíše otázka legislativní, než technická. Stačí se inspirovat ve Francii. Když je stavba deklatrována prezidentem jako veřejně prospěšná stavba (déclaration d'utilité publique). Vykupuje se snadno. Pokud se někdo nedohodne, nemá to odkladný účinek, stejně se vyvlastní, soudy se řeší až následně vyší odškodnění.

Ještě jednou položím otázku - jak chcete vybudovat trať na 160 km/h, tam kde současná kvůli umožňuje např. 80-100 kvůli terénu. Jedině velkým množstvím přeložek a tunely. Tj. prakticky nová trať, s tou nevýhodou, že to budete dělat za provozu (vyšší náklady, nasranost cestujících) a vysledek bude stále trať sice rovnější, ale stále se zajížďkou (např Praha-Brno peřs ČT). Za jen o málo větší peníze (možná dokonce nižší, protože tu vámi prosazovanou přestavbu neuzná EU jako efektivní a nedá vám na ní přispěvek) byste měl trať na 300. Nemusíte nás tady přesvědčovat, jak o tom nic nevíte. Podívejte se do Německa a nevymýšlejte "českou cestu".

+5/0
26.10.2014 12:10

M18i13r72o16s97l15a44v 39G62r12o74s66s61m15a62n35n 8592509144

A čím tedy motivovat lidi, aby mezi Prahou a Brnem dávali více přednost vlaku? Nebo mají zůstat na dálnici?

0/0
26.10.2014 11:43
Foto

M49i11l43a10n 95K85o57m10e71r55s 3557531389340

Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy. Současná kopíruje Labe a Vltavu a je samá zatáčka. My potřebujeme kvalitní dráhy švýcarského typu, rychlost do 160 km, s kvalitním servisem a hlavně přesné. Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod. X

+2/−6
26.10.2014 10:32

R39a18d88e48k 40J59a60n45a37t24a 9185496104692

"Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy."

To je přece je jednoduché. Z Prahy VRT na sever prostě nebude "samá zatáčka" protože má vést cca podél dálnice D8, ke které se dostane tunelem z Balabenky. Pod Středohořím by samozřejmě byl postaven taky tunel (nejspíš až jako druhá fáze, do té doby by rychlovlaky někde u Lovosic sjely z VRT a ten kousek jely podél Labe).

"Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod."

Protože když už stavět novou trať (což byste musel i pro těch 160 km/h), tak je z hlediska nákladů mezi 160 km/h a 300 km/h jen malý rozdíl. I v tom Švýcarsku, když už staví novou trať, tak má vysokorychlostní parametry (viz Gotthard Base Tunnel).

+5/0
26.10.2014 10:51
Foto

V17i59n37c62e41n22c 66N27o16v69á71k 1200227579449

Pěkná jízda vlakem z peněz daňových poplatníků. Asi stejně jako celá státní návštěva Číny...

+4/0
26.10.2014 10:16

P66e17t55r 31V38i37n75t54r45l21í19k 3546884651

pokud tam budou investovat naše společnosti, tak to smysl má, Vincenci, takhle se to dělá všude po světě, to je překvápko co? I v JůEsEj. ;-)

+1/0
26.10.2014 12:26

D16a85v87i45d 56Š39a64f95r28á89n96e21k 5717894817773

Jestli pak ví, že obdivuje dílo německých inženýrů? Kdyby si zajel do Mnichova, tak tam ty vlaky jezdí taky a nemusí se hnát až kamsi do Asie.

+7/0
26.10.2014 10:07

J68a48n 47Z86e91m56a10n 8926782404792

Když on je takový spíš východní typ.

+5/0
26.10.2014 10:08
Foto

A82l82a26n 29Ř13e22p38k49a 4635846

Kdyby v Česku jezdily vlaky třísetkilometrou rychlostí, tak kdo ví kolik by stála jízdenka (určitě už žádné akce typu LEx - Pha-Ova 99,-Kč) a tudíž opravdu nevím, jestli by se lidi vrátili na železnici ;-)

Jinak proč Zeman se jel projet rychlovlakem v Číně? Se mohl projet Pendolinem projet do Ostravy a zpátky a ještě by ušetřil, od prosince až do Košic ;-D

Btw. Kolik že má Pendolino maximálku?

+1/−2
26.10.2014 10:03

B31r75o10n14i12s21l37a40v 41G25a14b64r62y42š 6495154510

Nejde o to, jakou může mít maximální rychlost, ale jakou rychlostí smí být trať pojížděna. Ale pokud Vás to zajímá, naše Pendolino může dosáhnout až 250 km/h.

+3/0
26.10.2014 10:21

R77a23d39e86k 52J77a97n84a22t44a 9735766174592

Není žádný důvod, proč by měla být VRT jízdenka výrazně dražší než klasická. VRT soupravy jsou jen o málo dražší než klasické (například Leoše vyšlo jedno sedadlo v "regionálním" Flirtu na 1,26 milonů Kč, italský dopravce NTV nakoupil špičkové 360 km/h AGV za 1,58 milionu Kč na sedadlo). Ale odjezdíte s nimi díky vyšší rychlosti 2-3x více spojů, ve stejném poměru ušetříte i náklady na personál! Cena jízdenky tak bude odpovídat poptávce a kupní síle. Pokud dnes z Prahy do Brna dají při cestě autem lidi 500 Kč jen na benzínu a budou chtít jezdit rychleji vlakem v takové míře, že ten vlak zcela zaplní, tak může být jízdné kldině těch 500 Kč. Ale vzhledem k tomu, že se tak nestane, bude cena nižší, protože se budou snažit motivoat k cestě i stávající cestující, co jezdí do Brna vlakem za 200 Kč.

Jinak doufám že si uvědomujete že cena 99 Kč za 350 km je hluboce pod náklady jak na trati klasické, tak na trati vysokorychlostní. Takže pokud si to někdo i u VRT špatně naplánuje jako Leoš a bude chtít zoufale přilákat lidi aby ukázal investorům "růst", tak se za 99 Kč svezete i rychlovlakem :-)

Zeman se nejel do Číny projet vlakem, ale jel tam "dodat váhu" obchodně-vládní misi. Sám nic konkrétního nedojednává, ale nevím, co by dělal v Košicích.

+6/0
26.10.2014 10:22

D60a41v23i82d 27Š71a86f86r53á88n64e47k 5987634787283

Taková srovnatelná trasa, kde přesně ty vlaky z článku jezdí třísetkilometrovou rychlostí, je Mnichov-Norimberk. Cena lístku je podle DB 55 euro.

+2/0
26.10.2014 10:26

R63a86d62e16k 86J71a49n55a44t33a 9315166274972

Ovšem akční cena (kterou Alan Řepka opěvoval u Leoše) je zde 19 EUR. A majitel BahnCard, což je v Německu téměř každý, kdo jezdí pravidelně vlakem, to má za 14 až 41 EUR.

A především se jedná o Německo. Tam je cena taková, protože to cestující nemá problém zaplatit. Ostatně jízdné "pomalým vlakem" na této trase je cca 15 EUR, což by bylo pro našince taky "hodně".

My bychom se měli podívat spíše do Turecka. I tam už VRT mají a jízdné z rychlovlakem z Istanbulu do Ankary (533 km) stojí 70 lir (684 Kč), při nákupu v předstihu 35 lir (342 Kč). Vlaky mají španělské výroby.

+4/0
26.10.2014 10:44

O92n66d63ř17e54j 13V30e28s66e87l78ý 7899367841969

Tak i my už máme svého Kim-čong-Milouše. Tu vysadí strom, tu spočine blaženým okem na vláčku, tu s otcovskou blahoskloností pokárá tu ministra, tu velvyslance. 

Vždyť je to KOMIK.

+3/0
26.10.2014 9:58

J86i40ř98í 30E43r25b20e89n 1533524736697

Když čtu ten výčet činností ve tvé druhé větě, tak úplně stejně se choval i T. G. Masaryk ;-)

0/0
26.10.2014 13:32

S73t37a81n48i65s80l36a90v 71H80o44r55á34č25e42k 3675956284

Proč zrovna HOME CREDIT-to mi nějak hlava nebere..

+7/0
26.10.2014 9:08

M17i80l23a69n 46V45á90c16h95a 4635764551737

Typický reprezentant Česka moderní doby s obdivem aparátu Hradu? ;-)

0/0
26.10.2014 10:04

K63a11r38e60l 54J39a15n40í34k 9558572155254

No teď aby si vzal poučení a přestal oživovat plavební kanál na úkor železnice a uhlí na úkor obnovitelných zdrojů.

+3/0
26.10.2014 8:12

A58l63e74x19a10n76d32r 57K34o66s87t59k66a 8442128746734

A) Vlak je užitečný v rámci ČR. Respektive není, protože vzdálenost je malá a přeprava po žleznici trvá nepředtavitelně dlouho. Průplav by byl užitečný v rámci celé Evropy, jelikož by se to u ústí Dunaje přeložilo z obří lodi na menší a pokračovalo až do Hamburku. (A krom toho docela dost zboží by bylo výhodné vykládat blíž k cíli, čili třeba v ČR rovnou..

B) obnovitelné zdroje.. Pokud by je šlo nějak rozumně stabilizovat, aby jen neničily přenosovou síť.. A pokud by vůbec produkovaly víc elektřiny, než kolik stojí jejich výroba. Což v případě "oblíbených" solárů ani není pravda. A stejně tak je nesmysl cpát do bioplynky extra pěstované obilí a podobně.. To má smysl pouze lokálně, pokud se tam užívá odpad.. Vodních elektráren víc nepostvíme, pro větrníky tké není moc prostoru.

+1/−1
26.10.2014 8:34

T39o37m93a34s 70N91o32v85o81t22n66y 3221756568679

Průplav jsou naprosto vyhozené peníze a hlavně zničená půlka republiky. Vlaková doprava je naopak přínosem pro každého. Po průplavu asi těžko objedu ucpanou dálnici do Prahy.

+1/0
26.10.2014 9:58

J21i41ř30í 41E52r31b53e76n 1783514156767

"Zničená půlka republiky"? 8-o

V jakém projektu je zmiňováno zalití poloviny našeho území vodou? Které by bylo realizovatelné leda postavením 200 m vysoké hráze v Hřensku? ;-)

0/0
26.10.2014 13:34

R71a71d94e72k 69J38a58n80a28t77a 9305336914812

Sice Zeman mluvil o vysokorychlostním osobním vlaku, ale i na nákladní by to mělo vliv. Dnes jsou koleje ucpané (zejména v Praze, na trati do Pardubic a v úseku Děčín-Německo). Nákladních vlaků tolik neprojede. VRT by převzaly velkou část dálkové osobní dopravy a kapacitu uvolnily.

Průplav by byl k ničemu. Je to drahé, pomalé, máme málo vody. Stačí se podívat na průplav Rýn-Dunaj. Zeje prázdnotou a to by ti Němci při svém průmyslu i teoreticky měli co vozit. Ale po železnici je to holt lepší.

+1/0
26.10.2014 10:06

Z85b23y94n19ě89k 21Č89e41c91h 4548138815431

Nebyt objednavek z USA a Evropy, tak v Cine pasou kozy. Co budou noveho, po navsteve Zemana, dodavat do CR? Kolik Ceskych tovaren kvuli tomu bude krachovat? Kolik lidi prijde o praci?

+2/−1
26.10.2014 8:10

K30a18r82e26l 55J29a85n55í24k 9208272935514

Ono to má svou příčinu. Dříve to byla cena, dnes je to hlavně flexibilita: zkuste si vymyslet nějaký produkt a shánět někoho, kdo to vyrobí. V Číně ho máte během chvilky, v ČR nebo EU je to problém. Jistě, Číňan to zkopíruje a ukradne, ale vy budete zatím vyrábět.

Druhou věcí je podpora vlády. Zatímco ta čínská dělá vše pro export, evropská dělá vše pro import. Tedy z EU vyhání výrobce administrativními nesmysly a především omezeními, jež na dovoz neplatí. V podstatě jim říká: "přestěhujte se alespoň za hranici, pak budete mít klid".

+7/0
26.10.2014 8:15

Z47b97y85n92ě63k 98Č17e60c49h 4668638825411

Dnes je to stale cena, ktere jsou schopni dosahnout jen v zemi, kde nefunguji zakladni lidska prava a zakony. Zlikvidovane reky, nedychatelny vzduch a nelidske podminky v tovarnach. V civilizovanem svete by 90% tovaren zavreli!

+4/0
26.10.2014 8:19

R25a64d80e39k 12J27a66n55a25t60a 9195936134772

A ještě sociální a vzdělávací politiku. Evropa podporuje mladé lidi v laxním studiu nesmyslů a pak je živí na pracáku (zvlášť viditelné je to ve Španělsku). V Asii se klade na vzdělání extrémní důraz a žádná měkká sociální síť neexistuje. Všichni proto musí pracovat.

0/0
26.10.2014 10:30

Z72b94y40n97ě83k 91Č94e69c52h 4438158605491

Nechci se kamaradit s komunksty!

0/0
26.10.2014 10:39

J82a35n 69Z68e26m62a71n 8866702894422

S kým?

0/0
26.10.2014 10:42

Z79b24y75n84ě90k 81Č35e83c68h 4948398875531

Zmena kurzu. Ted mame radi Rusko a komunisty!

+3/−2
26.10.2014 8:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.