Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemana v Číně nadchla jízda rychlovlakem, zkritizoval dusivý smog

Prezident Miloš Zeman v sobotu během své návštěvy Číny podpořil české investice do odstraňování znečištění ve vodách a v ovzduší. Navštívil pobočku společnosti Home Credit a setkal se s představiteli města Tchien-ťin. V podvečer místního času se rychlovlakem přesunul do Pekingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A95n56t90o42n 72M58o68l42n52á94r 4152844876742

Bohužel je to jen cz  figurka , v životě to co tam vidí a ještě snád i proto, co tam doposud viděl, ale nepřiznal, že  neviděl , je schopen zaprodat cely svůj národ i své voliče, ale především hrdost a úroveň českých lidí kteří ho nevolili. 😰.

+4/0
26.10.2014 22:36

A27n37t50o67n90i57n 76N53e48m52e84c 7818683701520

Pan Janata spravne napsal:

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu.

Dodavam: Pokud nemame na opravu silnic ani na nove dalnice, nemame ani zeleznici. Nemame ani na platy ucitelu, na skolky a na zdravotnictvi.

Pokud trvame na rovne dani a OSVC bez dani, pripadne Svarcsystem a o 40% nizsi dane pro firmy, nez na pr v Nemecku, nebudeme mit nikdy.

Na pr, dan z auta privatni osoba neplati, na rozdil od Nemecka  kde plati i privat od 100 do 300 Euro rocne.

0/0
26.10.2014 14:06

M10i65c71h72a95l 79M11a97l37a14t 6871481148142

Zeman v Číně vidí, jak bychom se měli dobře, kdyby v r. 89 vyhráli komunisti;-D

+1/0
26.10.2014 13:21

M61i17l92a45n 29T59o75m80s45a 7810499287136

R^I když chudák obyčejný číňan, tak vtip výborný;-D

0/0
27.10.2014 15:38

M51i89l86a75n 10T70o98m94s48a 7220249777736

Až budu mít plat pana prezidenta, tak klidně vlakem jezdit budu. Ale jet vlakem na lince Most-Praha 2h10min za 210kč, nebo autobusem 1h20 za 80, tak volím rozhodně bus

+2/0
26.10.2014 12:37

R25a39d22e63k 12J19a72n48a85t45a 9915466484212

Ne 210, ale 130: https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5453399&to=5457076

0/0
26.10.2014 13:21

M76i29l30a89n 33T76o76m59s18a 7490379877766

I kdybych byl ochoten si nechat vystavit nějakou kartu a dávat další instituci své osobní údaje stále by bylo dvacetidenní dojíždění o 2000kč dražší (vlak 5200, bus 3200) a strávil bych o 33hod déle na cestách - to je skoro den a půl! A kdo by chtěl zbytečně ztratit jeden den měsíčně?

0/−1
26.10.2014 22:29

R15a19d22e93k 77J66a55n43a46t67a 9805786394552

a) pro cenu 130 nepotřebujete žádnou kartu (vyjma té platební)

b) pro denní dojíždění mají ČD jiné nabidky - především roční IN100 za 19990 Kč

c) zde má vlak nevýhodu že trať vede oklikou

d) až jednou bude VRT Praha-Ústí, bude Praha-Ústí-Most za 70 minut, i kdyby se na trati Most-Ustí nevylepšilo vůbec nic. A o tom vlastně je tento článek.

+1/0
26.10.2014 23:14

M63i64l53a94n 39T60o59m31s75a 7280329907116

a) psal jsem, že musím poskytnout své os. údaje. Ke koupi zlevněné jízdenky je zapotřebí Inkarta, nebo číslo osobního dokladu (OP, ŘP, PAS...)

b) Zaplatit 20k za IN100, je pro mne mnohem rizikovější, než tyto peníze vložit do kampeličky s vidinou 20% úroku.

c) Souhlas + ne všechny spoje jsou bez přestupu.

d) Pominu-li VRT, kde je zatím jen PŔEDPOKLÁDANÁ doba jízdy 70min. (což je jen o 10min méně než bus), tak nemohu pochopit, proč mám ve starém prosezeném vlaku ČD (Rychlík 2tř) platit na trase ÚL - Most platit za 1km 2x víc, než za spoj Praha-Ostrava (EC 151 Hukvaldy - bez nutnosti rezervace).

Ale to už je spíše na ekonomickou debatu a o práci dosazených výborných managerů na ředitelství ČD. A s tím i sebelepší "vyjádření" pana Zemana nic nesvedou.

0/0
27.10.2014 11:50

R96a65d30e72k 36J23a41n67a39t72a 9505236784922

a) ah tak. nevěděl jsem, že mám tu čest s paranoikem. nuže, tzv. "včasnou jízdnenku" si můžete koupit i u pokladny a vaše cenné jméno nemusíte nikomu prozrazovat.

b) ČD mají na rozdíl od kampeličky mezinárodní rating, pokud se obáváte, že by během roku zkrachovaly

d) předpokládal jsem že by trať Ústí-Most zůstala nezměněna. Tedy 30 minut Praha-Ústí a 40 minut Ústí-Most. Náklady na oskm klesají s rostoucím počtem cestujících ve vlaku. A klesají také s vyšší rychlostí vlaku (dopravce nepotřebuje tolik souprav a personálu). Obojí hovoří ve prospěch ostravské trati.

0/0
27.10.2014 13:03

M77i40l60a49n 20T92o30m22s94a 7630539977376

a) Paranoidní nejsem, v tom Vás zklamu. Jen mám pokrk nevyžádané pošty jak e-mailové, tak té papírové. Ale v jednom máte pravdu. Zajímá mne kdo zpracovává osobní údaje. Nač firma, která dle OR má předmět podnikání Hostinskou činnost, pekařství a cukrářství a prodej lihu potřebuje vědět kde a kdy jsem se narodil atd. Nebo jak můžou poskytovat ČD mé os. údaje, která již neexistuje?

b) Chtěl jsem jen říci, že nemám 100% jistotu v tom, že celou částku projedu. V dnešní době bohužel těch jistot není mnoho.

d) S tím by se dalo polemizovat. Minulý týden jsem je 3x MO-UL a zpět. Různé cesty v časech od 8:00h do 16:00h. Vlak byl pokaždé ze 70-80% obsazen. Ve dvou případech šlo skoro o 100% obsazenost. Personál ve vlaku byl jeden průvodčí a asi jeden strojvedoucí (to nevím jistě - do lokomotivy jsem se nedostal) - a kolik je personálu např v Pendolínu?. Méně personálu by šlo zařídit jen dálkovým ovládáním a turnikety. A to jsem ještě nezmínil kvalitu kupé ve 2.tř - péra ze sedadla mám ještě dnes obtisklá na svém pozadí. Vyjímku tvoří osobní vlaky RegioJet. Tam dostává pohodlíR^, ale zase ta rychlost a cena.

Ale to už jsme se dostali úplně k jinému tématu. Mé zamyšlení v příspěvku bylo, že když se teď rozhodnu někam jet, tak je pro mě výhodnější jít na autobus. V čem je pro mě lepší vlak jsem se však od vás stále nedozvěděl. Ani v jednom ze tří vašich příspěvků. Napište mi prosím v čem je vlak lepší rychlost-cena-pohodlí?

0/0
27.10.2014 15:13

R27a82d42e93k 71J85a65n57a77t25a 9935546654972

a) vazbu internetové jízdenky na osobu je z dobrého důvodu, abyste si hjízdneku envytsiknul několikrát a neobdaroval kamarády. a není to jen u ČD, ale je to standard u všech evropských železnic, dokonce i ten 3D kód na jízdence je mezinárodního standardu

b) Nojo, ale podkrušnohorské rychlíky mají méně míst, než vlaky na ostravské trati - teď mimo sezónu dokonce jen 2,5 vozu druhé třídy. V pendolínu moc persoálu navíc není, tzv. vlakušky už nejsou, je tam osádka jídelního vozu - kuchař a číšník.

Do Mostu vlak dnes prohrává, což je jasné už při pohledu na mapu (vyplatí se jen pokud máte IN100, vezete kolo či velkou skupinu lidí). Ale tento článek je o Zemanovi a jeho vízích jak by to mohlo vypadat, pokud bychom měli dopravní politiku jako Čína.

0/0
27.10.2014 18:58

M87i33l90a12n 80T59o66m80s90a 7240789217966

a) A je i mezinárodní standard předávat osobní údaje hospodským, pekařům a neexistujícím společnostem? Vybral jsem náhodou dvě společnosti kterým ČD předávají data a nestačil se divit. Mám už i strach prověřit si ostatní společnosti, abych nezjistil ještě něco horšího. Jinak např. fa. StudentAgency nabízí kreditní jízdenku (Jméno, příjmení, e-mail). Lze dobít částkou min 300kč a sleva na jízdné je 50% - jízdné se odečítá z kreditové jízdenky. Osobní údaje neposkytují třetím osobám. Rozdíl oproti IN 50 je ten, že peníze na kreditní jízdence opravdu projedu.

Žijeme v elektronickém světě. Není problém (při takovém počtu externích IT firem Českých drah) při kontrole ve voze vytisknutou jízdenku pomocí internetu ztotožnit se zakoupenou jízdenkou v databázi a označit jí za použitou. V takovém případě by nebylo možné stejný doklad použít opakovaně.

Dle Vaší informovanosti o ČD bych odhadoval, že máte k této společnosti velice blízko. Nemám relevantní data o počtu přepravených osob na jednotlivých spojích, proto Vám nemohu oponovat.

Pokud by se ČD chtěli alespoň přiblížit k Zemanově vizi, tak by museli úplně převrátit svou obchodní politiku. Zatím jdou ČD proti všem obchodním zvyklostem. Z Vašeho komentáře výše totiž nabývám toho dojmu, že čím pomalejší a horší vlak, tím je dražší jízdné. To se pak nikdo nemůže divit, že takové spoje jsou málo využívané. Raději si nepředstavuji cenu jízdného na ruční drezíně - asi bych se nedoplatil ;-D

0/0
27.10.2014 20:34

P79e83t69r 66V28i37n85t24r83l95í78k 3786374231

Jen takové nedělní zamyšlení, kdyby byl zvolen slavný Kchárl von Schlafen, tak si o obchodu s Čínou můžeme nechat jen zdát... :-P

+2/−1
26.10.2014 12:27

P44e10t24r 66D93u54c94h42o88s13l60a71v 3482694453

možná by jste měl makat i v neděli, aby jste se nezamýšlel;-)

+2/0
26.10.2014 12:52

M90i28c25h59a88l 84M73a17l58a75t 6271781838132

On má ale pravdu. Už Kelner kdysi věděl, že v Číně je budoucnost, když tam má Home kredit svou mateřskou základnu.

0/0
26.10.2014 13:23

P36e22t33r 53V45i31n80t75r57l83í66k 3116464931

Možná by jste mohl argumentovat, místo žvanění o ničem ;)

0/0
26.10.2014 19:05

V65l15a55s88t25i77m91i77l 62P29ř47í38k70a91z65s89k76ý 4751212

Pro naši pidizemičku rychlovlaky až tak nepotřebujeme. Radši ať se investuje do silnic, jsme tranzitní země ve středu Evropy s jedinou dálnicí - to je tragédie.

+2/−5
26.10.2014 10:45

R39a61d90e37k 28J12a48n64a25t70a 9405926864472

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu. Páteřní silniční komunikací u nás je D1. Železnice je zde ovšem z pohledu 21. století špatně trasována (tak jak ji před 150 lety postavili), oklikou přes Českou Třebovou a především klikatým údolím Svitavy. Pokud chcte dopravu v této ose urychlit, musíte to proto udělat zcela novou tratí, a když už stavět novou trať, na 160 to nemá smysl, protože rozdíl v nákladech oproti trati na 300 km/h je minimální. Ovšem rychlá trať má mnohem vyšší přínos, především proto, že s ní dosáhnete systémové jízdní doby 1 hodina (tj. idelání připoje v Praze i Brně do všech směrů - téměř jakoukoliv cestu ze západu ČR na východ byste tak urychlil o 1-2 hodiny).

+7/0
26.10.2014 11:02
Foto

M78i50l52a29n 37K62o15m20e58r58s 3137151179600

Stavět novou trať pro rychlodráhu nepovažuji za rozumné.  Právě vzhledem k naší malé rozloze, členitému terénu a co je velmi podstatné, k obrovské devastaci půdního fondu. Dělá nám problém výkup zemědělské půdy od soukromníků na dostavbu současné dálnice na Hradec Kr., jak by to potom vypadalo s něčím podobným na stavbu koridoru pro rychlodráhu. Jak jsem již uvedl, myslím si, že zcela dostačující, vzhledem k našim podmínkám, velikost země a terén, je rychlost do 160 km. Důraz bych kladl na kvalitu a spolehlivost. Hledejme příklad ve Švýcarsku. X

+2/−4
26.10.2014 11:25

M88i20r66o17s89l89a17v 42G74r76o37s86s76m22a76n16n 8322359604

Švýcarsko už začalo budovat VRT. Zábor půdy je u železnice výrazně menší než u dálnice. Na 160 km/h většina tratí u nás nejde bez změny trasování přebudovat. A novostavba na 160 km/h není zrovna efektivní. I co se týče provozních nákladů dopravců, kteří pak budou potřebovat více vlaků a přitom budou mít slabší tržby.

+6/0
26.10.2014 11:33

R89a90d50e22k 69J48a22n15a28t13a 9425336224932

VRT je užší než dálnice, takže výkup pozemků je snažší, navíc je to spíše otázka legislativní, než technická. Stačí se inspirovat ve Francii. Když je stavba deklatrována prezidentem jako veřejně prospěšná stavba (déclaration d'utilité publique). Vykupuje se snadno. Pokud se někdo nedohodne, nemá to odkladný účinek, stejně se vyvlastní, soudy se řeší až následně vyší odškodnění.

Ještě jednou položím otázku - jak chcete vybudovat trať na 160 km/h, tam kde současná kvůli umožňuje např. 80-100 kvůli terénu. Jedině velkým množstvím přeložek a tunely. Tj. prakticky nová trať, s tou nevýhodou, že to budete dělat za provozu (vyšší náklady, nasranost cestujících) a vysledek bude stále trať sice rovnější, ale stále se zajížďkou (např Praha-Brno peřs ČT). Za jen o málo větší peníze (možná dokonce nižší, protože tu vámi prosazovanou přestavbu neuzná EU jako efektivní a nedá vám na ní přispěvek) byste měl trať na 300. Nemusíte nás tady přesvědčovat, jak o tom nic nevíte. Podívejte se do Německa a nevymýšlejte "českou cestu".

+5/0
26.10.2014 12:10

M86i75r14o13s33l12a96v 40G46r75o75s91s50m85a91n42n 8522369774

A čím tedy motivovat lidi, aby mezi Prahou a Brnem dávali více přednost vlaku? Nebo mají zůstat na dálnici?

0/0
26.10.2014 11:43
Foto

M54i27l68a47n 96K95o67m77e83r88s 3397411539240

Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy. Současná kopíruje Labe a Vltavu a je samá zatáčka. My potřebujeme kvalitní dráhy švýcarského typu, rychlost do 160 km, s kvalitním servisem a hlavně přesné. Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod. X

+2/−6
26.10.2014 10:32

R91a88d46e72k 12J97a33n62a59t53a 9745466764972

"Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy."

To je přece je jednoduché. Z Prahy VRT na sever prostě nebude "samá zatáčka" protože má vést cca podél dálnice D8, ke které se dostane tunelem z Balabenky. Pod Středohořím by samozřejmě byl postaven taky tunel (nejspíš až jako druhá fáze, do té doby by rychlovlaky někde u Lovosic sjely z VRT a ten kousek jely podél Labe).

"Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod."

Protože když už stavět novou trať (což byste musel i pro těch 160 km/h), tak je z hlediska nákladů mezi 160 km/h a 300 km/h jen malý rozdíl. I v tom Švýcarsku, když už staví novou trať, tak má vysokorychlostní parametry (viz Gotthard Base Tunnel).

+5/0
26.10.2014 10:51
Foto

V35i22n84c59e15n55c 66N75o27v37á17k 1160647339229

Pěkná jízda vlakem z peněz daňových poplatníků. Asi stejně jako celá státní návštěva Číny...

+4/0
26.10.2014 10:16

P50e17t43r 32V77i57n95t55r69l49í37k 3536904671

pokud tam budou investovat naše společnosti, tak to smysl má, Vincenci, takhle se to dělá všude po světě, to je překvápko co? I v JůEsEj. ;-)

+1/0
26.10.2014 12:26

D25a72v59i29d 69Š52a70f13r78á36n96e56k 5257704197643

Jestli pak ví, že obdivuje dílo německých inženýrů? Kdyby si zajel do Mnichova, tak tam ty vlaky jezdí taky a nemusí se hnát až kamsi do Asie.

+7/0
26.10.2014 10:07

J94a43n 98Z50e18m46a40n 8246982494382

Když on je takový spíš východní typ.

+5/0
26.10.2014 10:08

A66l24a20n 77Ř11e75p18k12a 4645566

Kdyby v Česku jezdily vlaky třísetkilometrou rychlostí, tak kdo ví kolik by stála jízdenka (určitě už žádné akce typu LEx - Pha-Ova 99,-Kč) a tudíž opravdu nevím, jestli by se lidi vrátili na železnici ;-)

Jinak proč Zeman se jel projet rychlovlakem v Číně? Se mohl projet Pendolinem projet do Ostravy a zpátky a ještě by ušetřil, od prosince až do Košic ;-D

Btw. Kolik že má Pendolino maximálku?

+1/−2
26.10.2014 10:03
Foto

B86r93o80n50i47s38l17a34v 30G41a35b45r15y53š 2932539501

Nejde o to, jakou může mít maximální rychlost, ale jakou rychlostí smí být trať pojížděna. Ale pokud Vás to zajímá, naše Pendolino může dosáhnout až 250 km/h.

+3/0
26.10.2014 10:21

R58a77d41e44k 29J30a23n14a87t67a 9585946804162

Není žádný důvod, proč by měla být VRT jízdenka výrazně dražší než klasická. VRT soupravy jsou jen o málo dražší než klasické (například Leoše vyšlo jedno sedadlo v "regionálním" Flirtu na 1,26 milonů Kč, italský dopravce NTV nakoupil špičkové 360 km/h AGV za 1,58 milionu Kč na sedadlo). Ale odjezdíte s nimi díky vyšší rychlosti 2-3x více spojů, ve stejném poměru ušetříte i náklady na personál! Cena jízdenky tak bude odpovídat poptávce a kupní síle. Pokud dnes z Prahy do Brna dají při cestě autem lidi 500 Kč jen na benzínu a budou chtít jezdit rychleji vlakem v takové míře, že ten vlak zcela zaplní, tak může být jízdné kldině těch 500 Kč. Ale vzhledem k tomu, že se tak nestane, bude cena nižší, protože se budou snažit motivoat k cestě i stávající cestující, co jezdí do Brna vlakem za 200 Kč.

Jinak doufám že si uvědomujete že cena 99 Kč za 350 km je hluboce pod náklady jak na trati klasické, tak na trati vysokorychlostní. Takže pokud si to někdo i u VRT špatně naplánuje jako Leoš a bude chtít zoufale přilákat lidi aby ukázal investorům "růst", tak se za 99 Kč svezete i rychlovlakem :-)

Zeman se nejel do Číny projet vlakem, ale jel tam "dodat váhu" obchodně-vládní misi. Sám nic konkrétního nedojednává, ale nevím, co by dělal v Košicích.

+6/0
26.10.2014 10:22

D67a53v17i17d 48Š28a98f69r18á33n89e78k 5177134307193

Taková srovnatelná trasa, kde přesně ty vlaky z článku jezdí třísetkilometrovou rychlostí, je Mnichov-Norimberk. Cena lístku je podle DB 55 euro.

+2/0
26.10.2014 10:26

R65a83d56e34k 58J34a33n22a67t73a 9675466584692

Ovšem akční cena (kterou Alan Řepka opěvoval u Leoše) je zde 19 EUR. A majitel BahnCard, což je v Německu téměř každý, kdo jezdí pravidelně vlakem, to má za 14 až 41 EUR.

A především se jedná o Německo. Tam je cena taková, protože to cestující nemá problém zaplatit. Ostatně jízdné "pomalým vlakem" na této trase je cca 15 EUR, což by bylo pro našince taky "hodně".

My bychom se měli podívat spíše do Turecka. I tam už VRT mají a jízdné z rychlovlakem z Istanbulu do Ankary (533 km) stojí 70 lir (684 Kč), při nákupu v předstihu 35 lir (342 Kč). Vlaky mají španělské výroby.

+4/0
26.10.2014 10:44

O58n38d48ř34e66j 91V96e45s54e35l51ý 7879697171549

Tak i my už máme svého Kim-čong-Milouše. Tu vysadí strom, tu spočine blaženým okem na vláčku, tu s otcovskou blahoskloností pokárá tu ministra, tu velvyslance. 

Vždyť je to KOMIK.

+3/0
26.10.2014 9:58

J49i22ř19í 82E78r12b73e47n 1553564436297

Když čtu ten výčet činností ve tvé druhé větě, tak úplně stejně se choval i T. G. Masaryk ;-)

0/0
26.10.2014 13:32

S94t49a74n60i61s21l47a74v 60H39o81r46á38č22e29k 8383318826707

Proč zrovna HOME CREDIT-to mi nějak hlava nebere..

+7/0
26.10.2014 9:08

M63i25l66a27n 61V57á63c79h67a 4835894921767

Typický reprezentant Česka moderní doby s obdivem aparátu Hradu? ;-)

0/0
26.10.2014 10:04

K71a11r95e79l 73J89a76n32í42k 9938202395724

No teď aby si vzal poučení a přestal oživovat plavební kanál na úkor železnice a uhlí na úkor obnovitelných zdrojů.

+3/0
26.10.2014 8:12

A54l66e81x45a26n72d85r 79K13o38s31t22k13a 8972408796904

A) Vlak je užitečný v rámci ČR. Respektive není, protože vzdálenost je malá a přeprava po žleznici trvá nepředtavitelně dlouho. Průplav by byl užitečný v rámci celé Evropy, jelikož by se to u ústí Dunaje přeložilo z obří lodi na menší a pokračovalo až do Hamburku. (A krom toho docela dost zboží by bylo výhodné vykládat blíž k cíli, čili třeba v ČR rovnou..

B) obnovitelné zdroje.. Pokud by je šlo nějak rozumně stabilizovat, aby jen neničily přenosovou síť.. A pokud by vůbec produkovaly víc elektřiny, než kolik stojí jejich výroba. Což v případě "oblíbených" solárů ani není pravda. A stejně tak je nesmysl cpát do bioplynky extra pěstované obilí a podobně.. To má smysl pouze lokálně, pokud se tam užívá odpad.. Vodních elektráren víc nepostvíme, pro větrníky tké není moc prostoru.

+1/−1
26.10.2014 8:34

T69o46m14a23s 65N20o32v58o56t91n92y 3411826728179

Průplav jsou naprosto vyhozené peníze a hlavně zničená půlka republiky. Vlaková doprava je naopak přínosem pro každého. Po průplavu asi těžko objedu ucpanou dálnici do Prahy.

+1/0
26.10.2014 9:58

J31i84ř18í 23E85r48b73e29n 1893524676727

"Zničená půlka republiky"? 8-o

V jakém projektu je zmiňováno zalití poloviny našeho území vodou? Které by bylo realizovatelné leda postavením 200 m vysoké hráze v Hřensku? ;-)

0/0
26.10.2014 13:34

R74a66d70e91k 46J52a51n33a72t34a 9585876554582

Sice Zeman mluvil o vysokorychlostním osobním vlaku, ale i na nákladní by to mělo vliv. Dnes jsou koleje ucpané (zejména v Praze, na trati do Pardubic a v úseku Děčín-Německo). Nákladních vlaků tolik neprojede. VRT by převzaly velkou část dálkové osobní dopravy a kapacitu uvolnily.

Průplav by byl k ničemu. Je to drahé, pomalé, máme málo vody. Stačí se podívat na průplav Rýn-Dunaj. Zeje prázdnotou a to by ti Němci při svém průmyslu i teoreticky měli co vozit. Ale po železnici je to holt lepší.

+1/0
26.10.2014 10:06

Z85b68y80n92ě48k 30Č65e23c90h 4278888265931

Nebyt objednavek z USA a Evropy, tak v Cine pasou kozy. Co budou noveho, po navsteve Zemana, dodavat do CR? Kolik Ceskych tovaren kvuli tomu bude krachovat? Kolik lidi prijde o praci?

+2/−1
26.10.2014 8:10

K51a94r27e23l 70J96a46n57í91k 9848102555874

Ono to má svou příčinu. Dříve to byla cena, dnes je to hlavně flexibilita: zkuste si vymyslet nějaký produkt a shánět někoho, kdo to vyrobí. V Číně ho máte během chvilky, v ČR nebo EU je to problém. Jistě, Číňan to zkopíruje a ukradne, ale vy budete zatím vyrábět.

Druhou věcí je podpora vlády. Zatímco ta čínská dělá vše pro export, evropská dělá vše pro import. Tedy z EU vyhání výrobce administrativními nesmysly a především omezeními, jež na dovoz neplatí. V podstatě jim říká: "přestěhujte se alespoň za hranici, pak budete mít klid".

+7/0
26.10.2014 8:15

Z41b48y44n95ě35k 29Č66e36c61h 4148488965131

Dnes je to stale cena, ktere jsou schopni dosahnout jen v zemi, kde nefunguji zakladni lidska prava a zakony. Zlikvidovane reky, nedychatelny vzduch a nelidske podminky v tovarnach. V civilizovanem svete by 90% tovaren zavreli!

+4/0
26.10.2014 8:19

R47a17d61e75k 52J12a29n57a98t37a 9555206874892

A ještě sociální a vzdělávací politiku. Evropa podporuje mladé lidi v laxním studiu nesmyslů a pak je živí na pracáku (zvlášť viditelné je to ve Španělsku). V Asii se klade na vzdělání extrémní důraz a žádná měkká sociální síť neexistuje. Všichni proto musí pracovat.

0/0
26.10.2014 10:30

Z19b10y92n83ě79k 46Č59e87c26h 4778938915681

Nechci se kamaradit s komunksty!

0/0
26.10.2014 10:39

J59a66n 88Z90e78m26a66n 8596392954262

S kým?

0/0
26.10.2014 10:42

Z41b97y36n39ě42k 20Č88e84c47h 4388578355671

Zmena kurzu. Ted mame radi Rusko a komunisty!

+3/−2
26.10.2014 8:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.