Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemana v Číně nadchla jízda rychlovlakem, zkritizoval dusivý smog

Prezident Miloš Zeman v sobotu během své návštěvy Číny podpořil české investice do odstraňování znečištění ve vodách a v ovzduší. Navštívil pobočku společnosti Home Credit a setkal se s představiteli města Tchien-ťin. V podvečer místního času se rychlovlakem přesunul do Pekingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A87n57t80o58n 94M27o36l32n18á35r 4952884806832

Bohužel je to jen cz  figurka , v životě to co tam vidí a ještě snád i proto, co tam doposud viděl, ale nepřiznal, že  neviděl , je schopen zaprodat cely svůj národ i své voliče, ale především hrdost a úroveň českých lidí kteří ho nevolili. 😰.

+4/0
26.10.2014 22:36

A53n15t90o62n75i89n 68N33e68m61e75c 7878793131930

Pan Janata spravne napsal:

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu.

Dodavam: Pokud nemame na opravu silnic ani na nove dalnice, nemame ani zeleznici. Nemame ani na platy ucitelu, na skolky a na zdravotnictvi.

Pokud trvame na rovne dani a OSVC bez dani, pripadne Svarcsystem a o 40% nizsi dane pro firmy, nez na pr v Nemecku, nebudeme mit nikdy.

Na pr, dan z auta privatni osoba neplati, na rozdil od Nemecka  kde plati i privat od 100 do 300 Euro rocne.

0/0
26.10.2014 14:06

M25i58c47h14a30l 65M59a17l51a44t 6561721158862

Zeman v Číně vidí, jak bychom se měli dobře, kdyby v r. 89 vyhráli komunisti;-D

+1/0
26.10.2014 13:21

M21i31l89a94n 91T52o56m44s66a 7890219927966

R^I když chudák obyčejný číňan, tak vtip výborný;-D

0/0
27.10.2014 15:38

M87i57l88a42n 50T47o51m14s41a 7790399437796

Až budu mít plat pana prezidenta, tak klidně vlakem jezdit budu. Ale jet vlakem na lince Most-Praha 2h10min za 210kč, nebo autobusem 1h20 za 80, tak volím rozhodně bus

+2/0
26.10.2014 12:37

R32a48d41e54k 34J55a22n60a62t74a 9645666884172

Ne 210, ale 130: https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5453399&to=5457076

0/0
26.10.2014 13:21

M11i72l12a12n 46T40o53m66s20a 7630869667396

I kdybych byl ochoten si nechat vystavit nějakou kartu a dávat další instituci své osobní údaje stále by bylo dvacetidenní dojíždění o 2000kč dražší (vlak 5200, bus 3200) a strávil bych o 33hod déle na cestách - to je skoro den a půl! A kdo by chtěl zbytečně ztratit jeden den měsíčně?

0/−1
26.10.2014 22:29

R64a48d69e27k 58J25a62n18a75t21a 9275586654672

a) pro cenu 130 nepotřebujete žádnou kartu (vyjma té platební)

b) pro denní dojíždění mají ČD jiné nabidky - především roční IN100 za 19990 Kč

c) zde má vlak nevýhodu že trať vede oklikou

d) až jednou bude VRT Praha-Ústí, bude Praha-Ústí-Most za 70 minut, i kdyby se na trati Most-Ustí nevylepšilo vůbec nic. A o tom vlastně je tento článek.

+1/0
26.10.2014 23:14

M51i74l95a35n 67T85o80m61s95a 7400179377406

a) psal jsem, že musím poskytnout své os. údaje. Ke koupi zlevněné jízdenky je zapotřebí Inkarta, nebo číslo osobního dokladu (OP, ŘP, PAS...)

b) Zaplatit 20k za IN100, je pro mne mnohem rizikovější, než tyto peníze vložit do kampeličky s vidinou 20% úroku.

c) Souhlas + ne všechny spoje jsou bez přestupu.

d) Pominu-li VRT, kde je zatím jen PŔEDPOKLÁDANÁ doba jízdy 70min. (což je jen o 10min méně než bus), tak nemohu pochopit, proč mám ve starém prosezeném vlaku ČD (Rychlík 2tř) platit na trase ÚL - Most platit za 1km 2x víc, než za spoj Praha-Ostrava (EC 151 Hukvaldy - bez nutnosti rezervace).

Ale to už je spíše na ekonomickou debatu a o práci dosazených výborných managerů na ředitelství ČD. A s tím i sebelepší "vyjádření" pana Zemana nic nesvedou.

0/0
27.10.2014 11:50

R42a91d93e74k 44J69a67n55a30t97a 9355936484402

a) ah tak. nevěděl jsem, že mám tu čest s paranoikem. nuže, tzv. "včasnou jízdnenku" si můžete koupit i u pokladny a vaše cenné jméno nemusíte nikomu prozrazovat.

b) ČD mají na rozdíl od kampeličky mezinárodní rating, pokud se obáváte, že by během roku zkrachovaly

d) předpokládal jsem že by trať Ústí-Most zůstala nezměněna. Tedy 30 minut Praha-Ústí a 40 minut Ústí-Most. Náklady na oskm klesají s rostoucím počtem cestujících ve vlaku. A klesají také s vyšší rychlostí vlaku (dopravce nepotřebuje tolik souprav a personálu). Obojí hovoří ve prospěch ostravské trati.

0/0
27.10.2014 13:03

M91i48l63a36n 90T29o81m87s97a 7680879897406

a) Paranoidní nejsem, v tom Vás zklamu. Jen mám pokrk nevyžádané pošty jak e-mailové, tak té papírové. Ale v jednom máte pravdu. Zajímá mne kdo zpracovává osobní údaje. Nač firma, která dle OR má předmět podnikání Hostinskou činnost, pekařství a cukrářství a prodej lihu potřebuje vědět kde a kdy jsem se narodil atd. Nebo jak můžou poskytovat ČD mé os. údaje, která již neexistuje?

b) Chtěl jsem jen říci, že nemám 100% jistotu v tom, že celou částku projedu. V dnešní době bohužel těch jistot není mnoho.

d) S tím by se dalo polemizovat. Minulý týden jsem je 3x MO-UL a zpět. Různé cesty v časech od 8:00h do 16:00h. Vlak byl pokaždé ze 70-80% obsazen. Ve dvou případech šlo skoro o 100% obsazenost. Personál ve vlaku byl jeden průvodčí a asi jeden strojvedoucí (to nevím jistě - do lokomotivy jsem se nedostal) - a kolik je personálu např v Pendolínu?. Méně personálu by šlo zařídit jen dálkovým ovládáním a turnikety. A to jsem ještě nezmínil kvalitu kupé ve 2.tř - péra ze sedadla mám ještě dnes obtisklá na svém pozadí. Vyjímku tvoří osobní vlaky RegioJet. Tam dostává pohodlíR^, ale zase ta rychlost a cena.

Ale to už jsme se dostali úplně k jinému tématu. Mé zamyšlení v příspěvku bylo, že když se teď rozhodnu někam jet, tak je pro mě výhodnější jít na autobus. V čem je pro mě lepší vlak jsem se však od vás stále nedozvěděl. Ani v jednom ze tří vašich příspěvků. Napište mi prosím v čem je vlak lepší rychlost-cena-pohodlí?

0/0
27.10.2014 15:13

R71a77d67e17k 31J28a17n34a76t42a 9295326824302

a) vazbu internetové jízdenky na osobu je z dobrého důvodu, abyste si hjízdneku envytsiknul několikrát a neobdaroval kamarády. a není to jen u ČD, ale je to standard u všech evropských železnic, dokonce i ten 3D kód na jízdence je mezinárodního standardu

b) Nojo, ale podkrušnohorské rychlíky mají méně míst, než vlaky na ostravské trati - teď mimo sezónu dokonce jen 2,5 vozu druhé třídy. V pendolínu moc persoálu navíc není, tzv. vlakušky už nejsou, je tam osádka jídelního vozu - kuchař a číšník.

Do Mostu vlak dnes prohrává, což je jasné už při pohledu na mapu (vyplatí se jen pokud máte IN100, vezete kolo či velkou skupinu lidí). Ale tento článek je o Zemanovi a jeho vízích jak by to mohlo vypadat, pokud bychom měli dopravní politiku jako Čína.

0/0
27.10.2014 18:58

M97i82l29a75n 37T41o90m41s31a 7130919527116

a) A je i mezinárodní standard předávat osobní údaje hospodským, pekařům a neexistujícím společnostem? Vybral jsem náhodou dvě společnosti kterým ČD předávají data a nestačil se divit. Mám už i strach prověřit si ostatní společnosti, abych nezjistil ještě něco horšího. Jinak např. fa. StudentAgency nabízí kreditní jízdenku (Jméno, příjmení, e-mail). Lze dobít částkou min 300kč a sleva na jízdné je 50% - jízdné se odečítá z kreditové jízdenky. Osobní údaje neposkytují třetím osobám. Rozdíl oproti IN 50 je ten, že peníze na kreditní jízdence opravdu projedu.

Žijeme v elektronickém světě. Není problém (při takovém počtu externích IT firem Českých drah) při kontrole ve voze vytisknutou jízdenku pomocí internetu ztotožnit se zakoupenou jízdenkou v databázi a označit jí za použitou. V takovém případě by nebylo možné stejný doklad použít opakovaně.

Dle Vaší informovanosti o ČD bych odhadoval, že máte k této společnosti velice blízko. Nemám relevantní data o počtu přepravených osob na jednotlivých spojích, proto Vám nemohu oponovat.

Pokud by se ČD chtěli alespoň přiblížit k Zemanově vizi, tak by museli úplně převrátit svou obchodní politiku. Zatím jdou ČD proti všem obchodním zvyklostem. Z Vašeho komentáře výše totiž nabývám toho dojmu, že čím pomalejší a horší vlak, tím je dražší jízdné. To se pak nikdo nemůže divit, že takové spoje jsou málo využívané. Raději si nepředstavuji cenu jízdného na ruční drezíně - asi bych se nedoplatil ;-D

0/0
27.10.2014 20:34

P49e23t20r 16V76i75n80t77r24l57í29k 3676864271

Jen takové nedělní zamyšlení, kdyby byl zvolen slavný Kchárl von Schlafen, tak si o obchodu s Čínou můžeme nechat jen zdát... :-P

+2/−1
26.10.2014 12:27

P21e84t23r 86D92u70c95h97o66s98l84a68v 3242134403

možná by jste měl makat i v neděli, aby jste se nezamýšlel;-)

+2/0
26.10.2014 12:52

M86i35c84h27a36l 64M33a37l29a19t 6261161548262

On má ale pravdu. Už Kelner kdysi věděl, že v Číně je budoucnost, když tam má Home kredit svou mateřskou základnu.

0/0
26.10.2014 13:23

P15e14t27r 17V73i14n24t19r28l77í65k 3186774271

Možná by jste mohl argumentovat, místo žvanění o ničem ;)

0/0
26.10.2014 19:05

V21l49a76s89t22i62m20i27l 42P41ř11í98k84a29z88s58k72ý 4611792

Pro naši pidizemičku rychlovlaky až tak nepotřebujeme. Radši ať se investuje do silnic, jsme tranzitní země ve středu Evropy s jedinou dálnicí - to je tragédie.

+2/−5
26.10.2014 10:45

R90a21d82e79k 63J95a95n65a82t21a 9755986574972

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu. Páteřní silniční komunikací u nás je D1. Železnice je zde ovšem z pohledu 21. století špatně trasována (tak jak ji před 150 lety postavili), oklikou přes Českou Třebovou a především klikatým údolím Svitavy. Pokud chcte dopravu v této ose urychlit, musíte to proto udělat zcela novou tratí, a když už stavět novou trať, na 160 to nemá smysl, protože rozdíl v nákladech oproti trati na 300 km/h je minimální. Ovšem rychlá trať má mnohem vyšší přínos, především proto, že s ní dosáhnete systémové jízdní doby 1 hodina (tj. idelání připoje v Praze i Brně do všech směrů - téměř jakoukoliv cestu ze západu ČR na východ byste tak urychlil o 1-2 hodiny).

+7/0
26.10.2014 11:02
Foto

M25i59l11a96n 75K39o63m13e51r93s 3107731429120

Stavět novou trať pro rychlodráhu nepovažuji za rozumné.  Právě vzhledem k naší malé rozloze, členitému terénu a co je velmi podstatné, k obrovské devastaci půdního fondu. Dělá nám problém výkup zemědělské půdy od soukromníků na dostavbu současné dálnice na Hradec Kr., jak by to potom vypadalo s něčím podobným na stavbu koridoru pro rychlodráhu. Jak jsem již uvedl, myslím si, že zcela dostačující, vzhledem k našim podmínkám, velikost země a terén, je rychlost do 160 km. Důraz bych kladl na kvalitu a spolehlivost. Hledejme příklad ve Švýcarsku. X

+2/−4
26.10.2014 11:25

M25i34r97o88s16l44a25v 47G29r37o92s19s57m65a24n60n 8592299354

Švýcarsko už začalo budovat VRT. Zábor půdy je u železnice výrazně menší než u dálnice. Na 160 km/h většina tratí u nás nejde bez změny trasování přebudovat. A novostavba na 160 km/h není zrovna efektivní. I co se týče provozních nákladů dopravců, kteří pak budou potřebovat více vlaků a přitom budou mít slabší tržby.

+6/0
26.10.2014 11:33

R98a36d31e72k 98J71a64n13a61t57a 9785386694952

VRT je užší než dálnice, takže výkup pozemků je snažší, navíc je to spíše otázka legislativní, než technická. Stačí se inspirovat ve Francii. Když je stavba deklatrována prezidentem jako veřejně prospěšná stavba (déclaration d'utilité publique). Vykupuje se snadno. Pokud se někdo nedohodne, nemá to odkladný účinek, stejně se vyvlastní, soudy se řeší až následně vyší odškodnění.

Ještě jednou položím otázku - jak chcete vybudovat trať na 160 km/h, tam kde současná kvůli umožňuje např. 80-100 kvůli terénu. Jedině velkým množstvím přeložek a tunely. Tj. prakticky nová trať, s tou nevýhodou, že to budete dělat za provozu (vyšší náklady, nasranost cestujících) a vysledek bude stále trať sice rovnější, ale stále se zajížďkou (např Praha-Brno peřs ČT). Za jen o málo větší peníze (možná dokonce nižší, protože tu vámi prosazovanou přestavbu neuzná EU jako efektivní a nedá vám na ní přispěvek) byste měl trať na 300. Nemusíte nás tady přesvědčovat, jak o tom nic nevíte. Podívejte se do Německa a nevymýšlejte "českou cestu".

+5/0
26.10.2014 12:10

M31i33r79o95s50l11a68v 90G80r43o63s76s48m45a53n54n 8842789484

A čím tedy motivovat lidi, aby mezi Prahou a Brnem dávali více přednost vlaku? Nebo mají zůstat na dálnici?

0/0
26.10.2014 11:43
Foto

M24i22l76a25n 97K76o25m17e72r60s 3437671799230

Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy. Současná kopíruje Labe a Vltavu a je samá zatáčka. My potřebujeme kvalitní dráhy švýcarského typu, rychlost do 160 km, s kvalitním servisem a hlavně přesné. Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod. X

+2/−6
26.10.2014 10:32

R80a87d69e91k 36J78a33n84a97t67a 9395916644172

"Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy."

To je přece je jednoduché. Z Prahy VRT na sever prostě nebude "samá zatáčka" protože má vést cca podél dálnice D8, ke které se dostane tunelem z Balabenky. Pod Středohořím by samozřejmě byl postaven taky tunel (nejspíš až jako druhá fáze, do té doby by rychlovlaky někde u Lovosic sjely z VRT a ten kousek jely podél Labe).

"Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod."

Protože když už stavět novou trať (což byste musel i pro těch 160 km/h), tak je z hlediska nákladů mezi 160 km/h a 300 km/h jen malý rozdíl. I v tom Švýcarsku, když už staví novou trať, tak má vysokorychlostní parametry (viz Gotthard Base Tunnel).

+5/0
26.10.2014 10:51
Foto

V87i64n25c13e33n53c 89N57o16v21á13k 1790527349539

Pěkná jízda vlakem z peněz daňových poplatníků. Asi stejně jako celá státní návštěva Číny...

+4/0
26.10.2014 10:16

P83e18t82r 29V19i68n31t72r66l25í85k 3216454871

pokud tam budou investovat naše společnosti, tak to smysl má, Vincenci, takhle se to dělá všude po světě, to je překvápko co? I v JůEsEj. ;-)

+1/0
26.10.2014 12:26

D91a27v39i47d 33Š51a64f72r78á51n75e89k 5377964217853

Jestli pak ví, že obdivuje dílo německých inženýrů? Kdyby si zajel do Mnichova, tak tam ty vlaky jezdí taky a nemusí se hnát až kamsi do Asie.

+7/0
26.10.2014 10:07

J25a75n 53Z41e73m24a54n 8826812864772

Když on je takový spíš východní typ.

+5/0
26.10.2014 10:08
Foto

A94l93a40n 66Ř37e14p45k70a 4325206

Kdyby v Česku jezdily vlaky třísetkilometrou rychlostí, tak kdo ví kolik by stála jízdenka (určitě už žádné akce typu LEx - Pha-Ova 99,-Kč) a tudíž opravdu nevím, jestli by se lidi vrátili na železnici ;-)

Jinak proč Zeman se jel projet rychlovlakem v Číně? Se mohl projet Pendolinem projet do Ostravy a zpátky a ještě by ušetřil, od prosince až do Košic ;-D

Btw. Kolik že má Pendolino maximálku?

+1/−2
26.10.2014 10:03
Foto

B62r22o85n29i41s52l20a49v 67G91a41b45r68y13š 2102959681

Nejde o to, jakou může mít maximální rychlost, ale jakou rychlostí smí být trať pojížděna. Ale pokud Vás to zajímá, naše Pendolino může dosáhnout až 250 km/h.

+3/0
26.10.2014 10:21

R44a59d52e25k 91J49a69n77a93t82a 9565446334982

Není žádný důvod, proč by měla být VRT jízdenka výrazně dražší než klasická. VRT soupravy jsou jen o málo dražší než klasické (například Leoše vyšlo jedno sedadlo v "regionálním" Flirtu na 1,26 milonů Kč, italský dopravce NTV nakoupil špičkové 360 km/h AGV za 1,58 milionu Kč na sedadlo). Ale odjezdíte s nimi díky vyšší rychlosti 2-3x více spojů, ve stejném poměru ušetříte i náklady na personál! Cena jízdenky tak bude odpovídat poptávce a kupní síle. Pokud dnes z Prahy do Brna dají při cestě autem lidi 500 Kč jen na benzínu a budou chtít jezdit rychleji vlakem v takové míře, že ten vlak zcela zaplní, tak může být jízdné kldině těch 500 Kč. Ale vzhledem k tomu, že se tak nestane, bude cena nižší, protože se budou snažit motivoat k cestě i stávající cestující, co jezdí do Brna vlakem za 200 Kč.

Jinak doufám že si uvědomujete že cena 99 Kč za 350 km je hluboce pod náklady jak na trati klasické, tak na trati vysokorychlostní. Takže pokud si to někdo i u VRT špatně naplánuje jako Leoš a bude chtít zoufale přilákat lidi aby ukázal investorům "růst", tak se za 99 Kč svezete i rychlovlakem :-)

Zeman se nejel do Číny projet vlakem, ale jel tam "dodat váhu" obchodně-vládní misi. Sám nic konkrétního nedojednává, ale nevím, co by dělal v Košicích.

+6/0
26.10.2014 10:22

D92a75v24i91d 64Š89a29f86r93á23n40e71k 5467204127613

Taková srovnatelná trasa, kde přesně ty vlaky z článku jezdí třísetkilometrovou rychlostí, je Mnichov-Norimberk. Cena lístku je podle DB 55 euro.

+2/0
26.10.2014 10:26

R94a96d34e13k 48J12a87n60a19t95a 9935796714742

Ovšem akční cena (kterou Alan Řepka opěvoval u Leoše) je zde 19 EUR. A majitel BahnCard, což je v Německu téměř každý, kdo jezdí pravidelně vlakem, to má za 14 až 41 EUR.

A především se jedná o Německo. Tam je cena taková, protože to cestující nemá problém zaplatit. Ostatně jízdné "pomalým vlakem" na této trase je cca 15 EUR, což by bylo pro našince taky "hodně".

My bychom se měli podívat spíše do Turecka. I tam už VRT mají a jízdné z rychlovlakem z Istanbulu do Ankary (533 km) stojí 70 lir (684 Kč), při nákupu v předstihu 35 lir (342 Kč). Vlaky mají španělské výroby.

+4/0
26.10.2014 10:44

O26n66d20ř57e18j 45V75e37s85e14l14ý 7539407651319

Tak i my už máme svého Kim-čong-Milouše. Tu vysadí strom, tu spočine blaženým okem na vláčku, tu s otcovskou blahoskloností pokárá tu ministra, tu velvyslance. 

Vždyť je to KOMIK.

+3/0
26.10.2014 9:58

J77i18ř97í 40E82r79b93e49n 1353744886367

Když čtu ten výčet činností ve tvé druhé větě, tak úplně stejně se choval i T. G. Masaryk ;-)

0/0
26.10.2014 13:32

S22t14a14n80i32s91l23a51v 64H55o79r10á54č53e58k 8313958276447

Proč zrovna HOME CREDIT-to mi nějak hlava nebere..

+7/0
26.10.2014 9:08

M96i43l29a52n 74V25á71c72h44a 4425854251177

Typický reprezentant Česka moderní doby s obdivem aparátu Hradu? ;-)

0/0
26.10.2014 10:04

K81a70r86e11l 72J98a98n72í17k 9738182365534

No teď aby si vzal poučení a přestal oživovat plavební kanál na úkor železnice a uhlí na úkor obnovitelných zdrojů.

+3/0
26.10.2014 8:12

A52l59e81x35a50n89d14r 77K70o90s24t69k83a 8372578756514

A) Vlak je užitečný v rámci ČR. Respektive není, protože vzdálenost je malá a přeprava po žleznici trvá nepředtavitelně dlouho. Průplav by byl užitečný v rámci celé Evropy, jelikož by se to u ústí Dunaje přeložilo z obří lodi na menší a pokračovalo až do Hamburku. (A krom toho docela dost zboží by bylo výhodné vykládat blíž k cíli, čili třeba v ČR rovnou..

B) obnovitelné zdroje.. Pokud by je šlo nějak rozumně stabilizovat, aby jen neničily přenosovou síť.. A pokud by vůbec produkovaly víc elektřiny, než kolik stojí jejich výroba. Což v případě "oblíbených" solárů ani není pravda. A stejně tak je nesmysl cpát do bioplynky extra pěstované obilí a podobně.. To má smysl pouze lokálně, pokud se tam užívá odpad.. Vodních elektráren víc nepostvíme, pro větrníky tké není moc prostoru.

+1/−1
26.10.2014 8:34

T77o30m22a93s 84N46o70v86o44t94n53y 3441976698229

Průplav jsou naprosto vyhozené peníze a hlavně zničená půlka republiky. Vlaková doprava je naopak přínosem pro každého. Po průplavu asi těžko objedu ucpanou dálnici do Prahy.

+1/0
26.10.2014 9:58

J78i65ř88í 28E30r83b59e59n 1733274776927

"Zničená půlka republiky"? 8-o

V jakém projektu je zmiňováno zalití poloviny našeho území vodou? Které by bylo realizovatelné leda postavením 200 m vysoké hráze v Hřensku? ;-)

0/0
26.10.2014 13:34

R25a19d58e39k 25J45a58n96a66t58a 9325396654962

Sice Zeman mluvil o vysokorychlostním osobním vlaku, ale i na nákladní by to mělo vliv. Dnes jsou koleje ucpané (zejména v Praze, na trati do Pardubic a v úseku Děčín-Německo). Nákladních vlaků tolik neprojede. VRT by převzaly velkou část dálkové osobní dopravy a kapacitu uvolnily.

Průplav by byl k ničemu. Je to drahé, pomalé, máme málo vody. Stačí se podívat na průplav Rýn-Dunaj. Zeje prázdnotou a to by ti Němci při svém průmyslu i teoreticky měli co vozit. Ale po železnici je to holt lepší.

+1/0
26.10.2014 10:06

Z87b78y13n69ě81k 26Č55e26c10h 4718578905861

Nebyt objednavek z USA a Evropy, tak v Cine pasou kozy. Co budou noveho, po navsteve Zemana, dodavat do CR? Kolik Ceskych tovaren kvuli tomu bude krachovat? Kolik lidi prijde o praci?

+2/−1
26.10.2014 8:10

K33a56r46e62l 43J20a29n91í93k 9288842945154

Ono to má svou příčinu. Dříve to byla cena, dnes je to hlavně flexibilita: zkuste si vymyslet nějaký produkt a shánět někoho, kdo to vyrobí. V Číně ho máte během chvilky, v ČR nebo EU je to problém. Jistě, Číňan to zkopíruje a ukradne, ale vy budete zatím vyrábět.

Druhou věcí je podpora vlády. Zatímco ta čínská dělá vše pro export, evropská dělá vše pro import. Tedy z EU vyhání výrobce administrativními nesmysly a především omezeními, jež na dovoz neplatí. V podstatě jim říká: "přestěhujte se alespoň za hranici, pak budete mít klid".

+7/0
26.10.2014 8:15

Z81b34y62n81ě98k 39Č94e90c27h 4618718935231

Dnes je to stale cena, ktere jsou schopni dosahnout jen v zemi, kde nefunguji zakladni lidska prava a zakony. Zlikvidovane reky, nedychatelny vzduch a nelidske podminky v tovarnach. V civilizovanem svete by 90% tovaren zavreli!

+4/0
26.10.2014 8:19

R18a20d97e63k 42J38a53n86a67t19a 9435116854762

A ještě sociální a vzdělávací politiku. Evropa podporuje mladé lidi v laxním studiu nesmyslů a pak je živí na pracáku (zvlášť viditelné je to ve Španělsku). V Asii se klade na vzdělání extrémní důraz a žádná měkká sociální síť neexistuje. Všichni proto musí pracovat.

0/0
26.10.2014 10:30

Z31b85y67n86ě19k 50Č96e31c49h 4438748185751

Nechci se kamaradit s komunksty!

0/0
26.10.2014 10:39

J91a56n 37Z65e28m10a71n 8256152824822

S kým?

0/0
26.10.2014 10:42

Z29b31y61n75ě38k 47Č94e71c65h 4388198245951

Zmena kurzu. Ted mame radi Rusko a komunisty!

+3/−2
26.10.2014 8:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.