Diskuze

Zemana v Číně nadchla jízda rychlovlakem, zkritizoval dusivý smog

Prezident Miloš Zeman v sobotu během své návštěvy Číny podpořil české investice do odstraňování znečištění ve vodách a v ovzduší. Navštívil pobočku společnosti Home Credit a setkal se s představiteli města Tchien-ťin. V podvečer místního času se rychlovlakem přesunul do Pekingu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AM

Bohužel je to jen cz  figurka , v životě to co tam vidí a ještě snád i proto, co tam doposud viděl, ale nepřiznal, že  neviděl , je schopen zaprodat cely svůj národ i své voliče, ale především hrdost a úroveň českých lidí kteří ho nevolili. 😰.

4 0
možnosti
AN

Pan Janata spravne napsal:

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu.

Dodavam: Pokud nemame na opravu silnic ani na nove dalnice, nemame ani zeleznici. Nemame ani na platy ucitelu, na skolky a na zdravotnictvi.

Pokud trvame na rovne dani a OSVC bez dani, pripadne Svarcsystem a o 40% nizsi dane pro firmy, nez na pr v Nemecku, nebudeme mit nikdy.

Na pr, dan z auta privatni osoba neplati, na rozdil od Nemecka  kde plati i privat od 100 do 300 Euro rocne.

0 0
možnosti
MM

Zeman v Číně vidí, jak bychom se měli dobře, kdyby v r. 89 vyhráli komunisti;-D

1 0
možnosti
MT

M98i80l14a91n 13T63o62m23s57a

27. 10. 2014 15:38

R^I když chudák obyčejný číňan, tak vtip výborný;-D

0 0
možnosti
MT

M42i52l33a23n 88T85o76m19s32a

26. 10. 2014 12:37

Až budu mít plat pana prezidenta, tak klidně vlakem jezdit budu. Ale jet vlakem na lince Most-Praha 2h10min za 210kč, nebo autobusem 1h20 za 80, tak volím rozhodně bus

2 0
možnosti
PV

Jen takové nedělní zamyšlení, kdyby byl zvolen slavný Kchárl von Schlafen, tak si o obchodu s Čínou můžeme nechat jen zdát... :-P

2 1
možnosti
PD

možná by jste měl makat i v neděli, aby jste se nezamýšlel;-)

2 0
možnosti
VP

Pro naši pidizemičku rychlovlaky až tak nepotřebujeme. Radši ať se investuje do silnic, jsme tranzitní země ve středu Evropy s jedinou dálnicí - to je tragédie.

2 5
možnosti
RJ

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu. Páteřní silniční komunikací u nás je D1. Železnice je zde ovšem z pohledu 21. století špatně trasována (tak jak ji před 150 lety postavili), oklikou přes Českou Třebovou a především klikatým údolím Svitavy. Pokud chcte dopravu v této ose urychlit, musíte to proto udělat zcela novou tratí, a když už stavět novou trať, na 160 to nemá smysl, protože rozdíl v nákladech oproti trati na 300 km/h je minimální. Ovšem rychlá trať má mnohem vyšší přínos, především proto, že s ní dosáhnete systémové jízdní doby 1 hodina (tj. idelání připoje v Praze i Brně do všech směrů - téměř jakoukoliv cestu ze západu ČR na východ byste tak urychlil o 1-2 hodiny).

7 0
možnosti
Foto

Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy. Současná kopíruje Labe a Vltavu a je samá zatáčka. My potřebujeme kvalitní dráhy švýcarského typu, rychlost do 160 km, s kvalitním servisem a hlavně přesné. Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod. X

2 6
možnosti
RJ

"Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy."

To je přece je jednoduché. Z Prahy VRT na sever prostě nebude "samá zatáčka" protože má vést cca podél dálnice D8, ke které se dostane tunelem z Balabenky. Pod Středohořím by samozřejmě byl postaven taky tunel (nejspíš až jako druhá fáze, do té doby by rychlovlaky někde u Lovosic sjely z VRT a ten kousek jely podél Labe).

"Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod."

Protože když už stavět novou trať (což byste musel i pro těch 160 km/h), tak je z hlediska nákladů mezi 160 km/h a 300 km/h jen malý rozdíl. I v tom Švýcarsku, když už staví novou trať, tak má vysokorychlostní parametry (viz Gotthard Base Tunnel).

5 0
možnosti
VN

Pěkná jízda vlakem z peněz daňových poplatníků. Asi stejně jako celá státní návštěva Číny...

4 0
možnosti
PV

pokud tam budou investovat naše společnosti, tak to smysl má, Vincenci, takhle se to dělá všude po světě, to je překvápko co? I v JůEsEj. ;-)

1 0
možnosti

Jestli pak ví, že obdivuje dílo německých inženýrů? Kdyby si zajel do Mnichova, tak tam ty vlaky jezdí taky a nemusí se hnát až kamsi do Asie.

7 0
možnosti
JZ

J90a44n 24Z30e10m49a41n

26. 10. 2014 10:08

Když on je takový spíš východní typ.

5 0
možnosti

A13l79a24n 87Ř77e43p96k91a

26. 10. 2014 10:03

Kdyby v Česku jezdily vlaky třísetkilometrou rychlostí, tak kdo ví kolik by stála jízdenka (určitě už žádné akce typu LEx - Pha-Ova 99,-Kč) a tudíž opravdu nevím, jestli by se lidi vrátili na železnici ;-)

Jinak proč Zeman se jel projet rychlovlakem v Číně? Se mohl projet Pendolinem projet do Ostravy a zpátky a ještě by ušetřil, od prosince až do Košic ;-D

Btw. Kolik že má Pendolino maximálku?

1 2
možnosti
BG

Nejde o to, jakou může mít maximální rychlost, ale jakou rychlostí smí být trať pojížděna. Ale pokud Vás to zajímá, naše Pendolino může dosáhnout až 250 km/h.

3 0
možnosti