- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bohužel je to jen cz figurka , v životě to co tam vidí a ještě snád i proto, co tam doposud viděl, ale nepřiznal, že neviděl , je schopen zaprodat cely svůj národ i své voliče, ale především hrdost a úroveň českých lidí kteří ho nevolili. 😰.
Pan Janata spravne napsal:
Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.
A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu.
Dodavam: Pokud nemame na opravu silnic ani na nove dalnice, nemame ani zeleznici. Nemame ani na platy ucitelu, na skolky a na zdravotnictvi.
Pokud trvame na rovne dani a OSVC bez dani, pripadne Svarcsystem a o 40% nizsi dane pro firmy, nez na pr v Nemecku, nebudeme mit nikdy.
Na pr, dan z auta privatni osoba neplati, na rozdil od Nemecka kde plati i privat od 100 do 300 Euro rocne.
Zeman v Číně vidí, jak bychom se měli dobře, kdyby v r. 89 vyhráli komunisti
I když chudák obyčejný číňan, tak vtip výborný
Až budu mít plat pana prezidenta, tak klidně vlakem jezdit budu. Ale jet vlakem na lince Most-Praha 2h10min za 210kč, nebo autobusem 1h20 za 80, tak volím rozhodně bus
Jen takové nedělní zamyšlení, kdyby byl zvolen slavný Kchárl von Schlafen, tak si o obchodu s Čínou můžeme nechat jen zdát...
možná by jste měl makat i v neděli, aby jste se nezamýšlel
Pro naši pidizemičku rychlovlaky až tak nepotřebujeme. Radši ať se investuje do silnic, jsme tranzitní země ve středu Evropy s jedinou dálnicí - to je tragédie.
Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.
A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu. Páteřní silniční komunikací u nás je D1. Železnice je zde ovšem z pohledu 21. století špatně trasována (tak jak ji před 150 lety postavili), oklikou přes Českou Třebovou a především klikatým údolím Svitavy. Pokud chcte dopravu v této ose urychlit, musíte to proto udělat zcela novou tratí, a když už stavět novou trať, na 160 to nemá smysl, protože rozdíl v nákladech oproti trati na 300 km/h je minimální. Ovšem rychlá trať má mnohem vyšší přínos, především proto, že s ní dosáhnete systémové jízdní doby 1 hodina (tj. idelání připoje v Praze i Brně do všech směrů - téměř jakoukoliv cestu ze západu ČR na východ byste tak urychlil o 1-2 hodiny).
Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy. Současná kopíruje Labe a Vltavu a je samá zatáčka. My potřebujeme kvalitní dráhy švýcarského typu, rychlost do 160 km, s kvalitním servisem a hlavně přesné. Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod.
"Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy."
To je přece je jednoduché. Z Prahy VRT na sever prostě nebude "samá zatáčka" protože má vést cca podél dálnice D8, ke které se dostane tunelem z Balabenky. Pod Středohořím by samozřejmě byl postaven taky tunel (nejspíš až jako druhá fáze, do té doby by rychlovlaky někde u Lovosic sjely z VRT a ten kousek jely podél Labe).
"Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod."
Protože když už stavět novou trať (což byste musel i pro těch 160 km/h), tak je z hlediska nákladů mezi 160 km/h a 300 km/h jen malý rozdíl. I v tom Švýcarsku, když už staví novou trať, tak má vysokorychlostní parametry (viz Gotthard Base Tunnel).
Pěkná jízda vlakem z peněz daňových poplatníků. Asi stejně jako celá státní návštěva Číny...
pokud tam budou investovat naše společnosti, tak to smysl má, Vincenci, takhle se to dělá všude po světě, to je překvápko co? I v JůEsEj.
Jestli pak ví, že obdivuje dílo německých inženýrů? Kdyby si zajel do Mnichova, tak tam ty vlaky jezdí taky a nemusí se hnát až kamsi do Asie.
Kdyby v Česku jezdily vlaky třísetkilometrou rychlostí, tak kdo ví kolik by stála jízdenka (určitě už žádné akce typu LEx - Pha-Ova 99,-Kč) a tudíž opravdu nevím, jestli by se lidi vrátili na železnici
Jinak proč Zeman se jel projet rychlovlakem v Číně? Se mohl projet Pendolinem projet do Ostravy a zpátky a ještě by ušetřil, od prosince až do Košic
Btw. Kolik že má Pendolino maximálku?
Nejde o to, jakou může mít maximální rychlost, ale jakou rychlostí smí být trať pojížděna. Ale pokud Vás to zajímá, naše Pendolino může dosáhnout až 250 km/h.