Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamiony a autobusy si připlatí na mýtném, schválila vláda

Mýtné pro kamiony a autobusy od ledna zdraží o osm až třicet procent. Zvýšení sazeb, navržené Ministerstvem dopravy, schválila vláda. Dopravci však snáze dosáhnou na množstevní slevy. Dražší mýtné v pátečních odpoledních hodinách zůstane, návrh ministra Prachaře na jeho zrušení totiž neprošel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e94t23r 14B29á61č91a 8585956435405

V poradku, jen jestli to akorat nezvysi pocet kamionu na beznych silnicich kolem dalnice :-/

0/−2
29.10.2014 19:43

M51a94r78t53i30n 16N24o90v56o42t41n90ý 3496246491954

Správný krok. R^

0/−1
29.10.2014 19:25

J93u17r10a63j 85S30e17m39a97n 3810357224849

V první řadě veškerá mýta zaplatí konečný zákazník,neboť každý dopravce jej zahrne do cenové kalkulace.Slevový systém považuji za zbytečný,neboť u tohoto druhu platby není konkurence. Navíc v našich podmínkách je slevový systém veden samostatně, tudíž jsou nemalé výdaje na jeho provozování.Svým způsobem jediný kdo na slevovém systému vydělá je firma,která systém provozuje. Stát jako příjemce mýtného prodělává nemalý peníz,přitom sleva nemá žádný motivační efekt.Navíc na mýtném systému značně parazituje další státní složka a tou je Celní správa... Mezi řidiči zvaní "kapschovi pohůnci". Tato složka sice řidiče pokutuje i za chyby mýtného systému (nefunkční brána),avšak i tak náklady na tyto hlídky jsou enormní.A při jejich počtu spotřebují značnou částku z vybraného mýta. Připočteme-li ještě že generují další rentiéry,mýtný systém zbytečně prodělává nemalé částky. Celkově mýtný systém v naší zemi je jeden z nejhorších v zemích EU. Což na druhou stranu ani nepřekvapuje.

+1/−1
29.10.2014 8:06

J26i50n28d31ř37i76c25h 67Š86k57o11p66e66k 4505671250885

ale tak je to správně.

Pokud má za několik desetiletí vše řídit volný trh, musí mít všichni stejné podmínky. A pokud např. železniční dopravci platí skutečné náklady za používání kolejí, musí i silniční doprava hradit pokud možné skutečné náklady,n ikoli jen symbolické

+5/0
29.10.2014 8:22

D56a78v84i49d 30V62a70c19e81k 1329867294904

Z čeho to ten kamion a autobus zaplatí?? ;-D To je zase nadpis , kdo tohle vymejšlí??.

Jako by nestačilo napsat, že dopravcům se zdraží vstupy, takže nás zboží vyjde zase o fous dráž a osobní doprava o větší fous dráž...

+1/−2
28.10.2014 14:43

L16u16k31á53š 86Š81m11a46h62e28l 2777804242554

Mají to vozit vlakem.

+2/0
28.10.2014 20:58

J23i52n92d18ř93i34c12h 83Š34k47o21p40e62k 4115691780595

pokud cena zboží bude ve větší míře zohledňovat délku přepravy, je to jen dobře

+2/0
29.10.2014 6:56

R60a10d75e66k 22T30o20m21š52ů 3175723662931

Tak mě to zdražení u zboží vychází na desítky haléřů, což je pakatel v porovnání s tím, na kolik může cenu zboží ovlivnit třeba cena PHM nebo výkyvy měny během roku. Další věc je, že se tak prodraží tranzit a to nás až tak trápit nemusí. A s ohledem na to, že je potřeba postavit řadu silničních staveb, na které nejsou peníze, opravovat silnice zničené právě nejvíc po jízdách kamionů, mi to nepřijde zase tak tragické. Obzvlášť, když stát vybere na silniční dani směšných 5 mld (což je dokonce méně než před 7 lety), to dnes stačí sotva na pár kilometrů nové dálnice či rychlostní silnice. Jasně, stát nevyužívá spotřební daň z PHM, ale to už je jiná diskuze. Obrovský rozvoj dopravy v posledních dvaceti letech ale je potřeba nějak řešit, stavby zadarmo nejsou a kamionová přeprava patří k těm, které se nejvíc podílí na  využití sítě a potažmo i na její destrukci.

Řada staveb navíc vůbec nebyla v minulosti dimenzovaná na takové zatížení, jako je dnes a popravdě ani dnes často ŘSD nedohlíží na to, aby ve smlouvách zhotovitelé garantovali třeba takovou základní věc alespoň 10 let životnost povrchu třeba na mostních konstrukcích. Přitom jednoduchá věc - oprava na vlastní náklady a za každý den omezení provozu penále. A každý by si pak dal hodně pozor na to, aby to bylo v cajku a nepoužil levnější šmejd a za ušetřené peníze si postavil bůhví co. V Německu rozhodně nenarazíte na to (minimálně ne na každém kroku), na co třeba na Teplicku, že na nově opravených mostech jsou po třech letech přechody u dilatačních spár v dezolátním stavu, protože někdo ošidil materiál na povrch.

+4/0
28.10.2014 12:42

J82u40r45a69j 30S50e24m20a37n 3120107294119

Částečně máte pravdu,bohužel jen částečně. Díky otevření hranic a zavedení EU bohužel došlo k rapidnímu nárůstu dopravy. Avšak takových 30%kamionů jezdí zbytečně prázdných díky konkurenčnímu boji a nespolupráci,další pendlují kvůli daňovým podvodům a celním únikům. Dnes je zcela běžné,že kamion zajíždí i tisíc kilometrů pouze na celnici,psát pro asi nebude mít význam... Navíc ze soběstačné země je dnes země dovozní,takže to co jsme si dovedli vyrobit sami doma, dovážíme. Další elký problém jsou logistická centra,která z úsporných důvodů nejsou napojena na železnici....Což je zásadní chyba. Další chyba je rozdělení českých drah a likvidace nádražních překladišť. Dříve do každé fabriky vedly koleje.... Dnes zarůstají stromy... Nadávat na stále sílící provoz kamionů nepomůže,je třeba tlačit na EU poslance,aby začali tyto problémy řešit,jenže ti jsou jako naše vláda. Hájí zájmy podnikatelů a často i zlodějů.

+2/0
29.10.2014 8:15

R83a45d54e45k 50T73o98m63š13ů 3375583742141

Díky. Jen pro úplnost, já na to nenadávám, beru to jako fakt. Bohužel využívání kamionové přepravy je tak oblíbené proto, že je daleko flexibilnější (dle vyjádření objednavatelů) než doprava železniční. S tím těžko něco dělat a nejsem si jist, zda by ta logistická centra napojená na železniční dopravu nějak výrazně pomohla, asi nějaké % dolů by šlo, ale.... Souhlasím ale s vámi, že podpora železniční přepravy je slabá.

+1/0
30.10.2014 6:55

M50a79r59t21i19n 24P56o34s84p13í68š79i13l 8855931256347

taková nenápadná daň. Nebo to snad budou platit ze svého?

+1/0
28.10.2014 12:36

P47e86t10r 62B98e83z93s96t31a92r47o34s24t52i 2859466163741

Aspon se vice podivam do mist jako stara Rozvadovska, stara Hradecka, Husovicky tunel a podobne, bude to zpestreni proti monotonosti jizdy po dalnici...

+2/−2
28.10.2014 8:59

P90e74t72r 53H28o43r68á62k 1389873109924

Zvýšení sazeb je v pořádku vzhledem k tomu, že se mnoho let nezvyšovaly.

+3/−4
28.10.2014 7:52

J43o58h62a41n 38Z40i39n36g87e28l 2321795306211

Musí se všechny daně a poplatky pořád zvyšovat?

+3/0
28.10.2014 8:52

R16a24d37e41k 24J93a70n97a20t37a 9365376674912

V inflačním finančním systému ano.

+11/0
28.10.2014 9:50
Foto

R39a19d52e57k 81P74o91l60i10c20k93ý 6891863281524

pokud by vyšší výběr mýtného znamenal zkvalitnění silnic, zrychlení oprav dálnic, snížení ekologických škod obecně-znamenalo by to zvýšení peněz pro dopravu- pak bych to chápal.

vzhledem k tomu, že to dělají aby snížili dopad svých předvolebních slibů tak je to k zblitíRv

+11/0
28.10.2014 7:50

L71u52b92o33m16í36r 53C35h96v73á16t31a44l 5486348155113

Nepřiplatí, začnou o to více jezdit po vedlejších komunikacích. Už teď jich je všude plno.

+4/0
27.10.2014 23:57

R72o46m96a77n 75V73í96r55a 6296555

A pane Chvátal, a Vy  se tomu divíte?

0/−1
28.10.2014 10:56

V24a26c46l34a17v 51P55e48r84o43u13t60k64a 6848827554821

z článku lze též vyčíst,že Prachař hodlá zakoupit kamion, proč jinak by snížil mýtné a dokonce bojoval proti pátečnímu omezení jízdy...

0/−1
27.10.2014 23:22

M75a52r56t22i74n 15Z92e26l50e31n73y 2957770949779

Přijde mi jako absolutní nesmysl, že platí mýtné autobusy - prostředek, který de facto snižuje individuální dopravu je takhle odměněnRv.

+17/−1
27.10.2014 20:55

M86a80r39t19i59n 48T98e78p87l98a49n 9707970215803

A to si představte, že vlaky musí platit za dopravní cestu na všech tratích. Nejen na hlavních koridorech...

+8/0
27.10.2014 21:05

J21o93s29e90f 31B12a71l43o48u21n 4530176655301

A to si představte že autobusy musí platit silniční daň a to i když stojí.

+3/−3
28.10.2014 7:29

R80a51d16e47k 35J73a83n55a73t94a 9445766724682

Ovšem tato daň je nízká (pár tisíc), konstantní (nezohledňuje kdo jezdí více) a velká část autobusů ji neplatí vůbec (ty co jsou nasazeny v pravidelné linkové dopravě).

+3/0
28.10.2014 9:54

D94a14v69i19d 78Č75e86r72n74o24h46o90r96s16k40ý 1426584176566

vlak ji snizuji taky a kolik plati za ujety km .... autobus v porovnani s vlakem jezdi zadarmo

+3/−2
27.10.2014 21:05

J43o33s71e47f 95B65a30l34o56u54n 4390136315221

To je hloupost!Náklady na autobus není pouze mýto a navíc se náklady rozpočítávají na obsaditelnost,no a tam je to pro vlak za hubičku 

;-)

+3/−2
28.10.2014 7:28

O76t58t13o 95P20o11s75p28í73š59i59l 4464635757878

Veřejnou dopravu pohřbívají přesně tyto žabomyší války o to, kdo vlastně je větším chudáčkem a platí za cesty víc... Lidé s auty, které by neplnily ekologické normy už ani v prostoru uhelných elektráren, se mohou smát. Individuální doprava zase vítězí.

+1/−1
28.10.2014 9:09

R13a43d23e60k 64T90o20m32š66ů 3725523582511

Ono to je těžké, dneska už to není tolik jako dřív, že by někde lidé masivně jezdili do práce na šestou. Každý pracuje jinak a jinde a přizpůsobit tomu dopravu je značně obtížné. Pokud někdo má jet MHD 1-2 hodiny nebo autem půl hodiny, co myslíte, že si vybere? A když vezmu třeba autobus, tak ten je dnes extrémně levný. Cesta třeba Teplice - Praha stojí už přes 10 let stále kolem 100 Kč. Vlak mezitím zdražil několikrát a stejná cesta bez průkazky vás vyjde na 170 Kč. Problém dle mého je v určité zkostnatělosti veřejné dopravy. Vždyť na řadě míst platí jízdní řády staré víc jak 20 let a situace je samozřejmě dnes úplně jiná. A bohužel ti co veřejnou dopravu úplně opustili se k ní teď budou vracet jen velmi těžko, přesto, že její kvalita jde v poslední době nahoru.

+1/−2
28.10.2014 12:52

R40a28d44e20k 25J77a29n57a37t46a 9475156804242

Zrovna vlak Teplice-Praha vadí asi jenom Vám - za poslední roky se totiž zvýšil počet cestujících ve vlaku v této relaci několikanásobně (zdroj http://www.railvolution.net/czechraildays/2011/seminare/1.3_md_vichta.pdf strana 5).  Především díky tomu, že zde byl zaveden celodenní 2h interval přímých rychlíků (1h 27m na Holešovice) proložený spojením s přestupem (Os+EC). Takže rychlé spojení každou hodinu, což autobusy nenabízejí.

A pokud se týká ceny, cenu 170 Kč platí málokdo. Většina lidí totiž ví, že stačí jít do eShopu a je to za 130 Kč (bez inkarty) nebo za 110 Kč (s inkartou). Při nákupu pár dní předem dokonce ještě méně.

+2/0
28.10.2014 20:22

R58a22d87e58k 12T53o45m52š20ů 3255513652311

Tady zřejmě došlo k určitému nedorozumění, já jsem nikde nepsal, že mi ten vlak vadí. Já ho naopak využívám ;-) Srovnával jsem to, když chci okamžitě jet busem nebo vlakem, jaký je rozdíl v ceně. Ostatně i na ten bus je tuším nějaká možnost jak se dostat po 100 Kč. Takže vlak vychází pořád dražší (ano je to více km), ale je to třeba i o daleko větším pohodlí než v autobuse. Primárně ale šlo o to ukázat, že jízdné v autobusech stojí dlouhou dobu přibližně stejně a domnívám se, že na mnohých trasách od roku 2005 vůbec zdražování nepokrylo inflaci.

Mimochodem mimo diskuzi to spojení EC+Os je třeba v 16:30 z Phy k ničemu ;-) Ale jinak ten 2h takt je super R^

0/0
30.10.2014 7:21

L66u35k45á32š 67Š52m34a87h55e25l 2487314852564

Kolik lidí jezdí MHD dvě hodiny??? (A má to přitom autem půl hodiny.) Takové případy musí být extrémní, a tudíž velice nestandardní. Já mohu jet do práce vlakem (13-14 minut, zpáteční 30 Kč, při zakoupení měsíční či čtvrtletní jízdenky 20 Kč), autobusem (14-19 minut, zpáteční 42 Kč, bez další možnosti slevy), autem (12-19 minut, zpáteční jen za benzín 60 Kč). Tak co si vyberu? Překvapivě ten vlak.:-)

+1/0
28.10.2014 21:03

R74a96d75e55k 83T75o61m19š78ů 3235503152151

Ona je to kombinace MHD + MHD nebo MHD + vlak + MHD. Od nového roku to bude MHD + meziměstský bus + MHD. Fakticky jde o spojení dvou měst (Teplice - Ústí), ale pokud bydlíte a pracujete na koncích měst. To časové rozpětí může být necelá hodina a půl, ale o víkendu naopak i dost přes dvě hodiny.

0/0
30.10.2014 7:40

A86n18t28o67n58i55n 62N31e90m24e79c 8611560361136

Autobus je dotovany diky silnicim a dalnicim mnohem vice, nez zeleznice.

Pokud by stat za 25 roku investoval do novych trati, mohla byt zeleznice konkurence schopna.

Koleje jsou jeste od Franz Josefa, diky za to, jinak bycjhom nemeli zadne.

Pokud ovsem volici voli strany, ktere nemini vybirat dane na pr. od OSVC a Svarcsystemu, potom je to vule lidi a je to o.k.

Potom ovsem neni mozne nadavat na stat, ze neopravuje silnice a zeleznice.

+4/0
29.10.2014 10:57

V96a48c37l25a96v 16H77a23j49e94k 3816549159

Vlaky i linkové autobusy objednávají u dopravců v regionální dopravě kraje, v dálkové ministerstvo. Kraje návrh zveřejňují na webu k připomínkám jak občany, tak obcemi. Kolik jste k jízním řádům ve vašem regionu uplatnil připomínek?? Letos už to nestihnete, ale příští rok máte tak do konce srppna šanci to napravit a pokusit se jízdní řády ovlivnit. Hlas obce má ovšem  větší výhu než jednotlivce.

+1/0
29.10.2014 15:18

R26a66d18e26k 47T29o10m47š95ů 3795713392931

Nebojte, než jsem si koupil auto, tak jsem připomínky uplatňoval. Obzvlášť, když mi byla zrušena ranní návaznost spojů v roce 2004 z i do práce. Kraj to sice řešil, ale místní DP a kraj se navzájem obviňovali, že za to může ten nebo ten. Výsledkem sice nakonec bylo, že to po pár letech vrátili na původní stav, ale to už bylo pozdě. Měl jsem auto a ušetřený čas dokážu dnes využít pro sebe. ;-)

0/−1
30.10.2014 7:29

O17t82t82o 94P92o36s49p58í22š39i84l 4344175977198

Možná by stálo za to, aby zpoplatněna byla individuální doprava. Ovšem ne jen na dálnicích, ale komplexně. Paradoxně nejdražší (ve vztahu k dopravnímu přínosu) je totiž údržba kdejaké zapadlé "trojky", kde projede pár aut za den... Ale něco takového u nás pochopitelně neprojde, protože populismus a politický alibismus něco takového nepřipustí.

+4/−3
28.10.2014 9:07

T93o78m71á76š 11V56e15s33e15l63ý 5245378350659

ale individuální doprava přece dávno zpoplatněná je - spotřební daň z paliv dělá korunu až dvě na každý ujetý kilometr osobního auta... To že se ty peníze prožerou jinde je úplně jiný problém.

0/−2
29.10.2014 9:43

V10a67c65l85a13v 97H93a40j53e12k 3546159569

Ano, ale tu platí všichni, tedy i MHD linkové busy a dráhy. Tak jak je tedy zpoplatněná??

+2/0
29.10.2014 14:53

T13o36m32á90š 39V30e90s52e27l17ý 5935378460119

je to úplně stejný nesmysl jako zpoplatnění obchvatů měst.

0/−1
29.10.2014 9:39

V59a76c41l78a98v 23P91e22r71o29u48t14k10a 6248637344691

to je asi první asociální krok této vlády. V Německu autobusy mýtné neplatí u nás zaplatí 30% navíc.

+8/−3
27.10.2014 20:41

M31a95r98t12i95n 81Č71a84r16n43e22c82k59ý 2705574659955

V Německu, jestli se nepletu, neplatí mýtné ani jiné dálniční poplatky nikdo do 12,5 t.

+6/0
27.10.2014 21:11

P44a62v21e32l 54S90ý63k90o64r13a 7517342297761

Ridici jiz plati 100 miliard na danich z benzinu a nafty a porad to nestaci ? [>-]

Dnes mi rikal unamy. Celorocni naklady na topeni 3,5 kubiku dreva.

Omezime spotřebu, omezime jezdeni. Ne zvyšovat vydelky, ale srazit naklady. ;-€Sobestacnost, ...

+1/−2
27.10.2014 20:27

P88a92v47e72l 41S46ý98k62o94r68a 7937912787791

Kamiony ani autobusy si nepriplati nic. To obcan plati Kapschi do vacku. [>-]  Budeme to mit v kazdem rohliku...

+8/0
27.10.2014 20:25

A39n21t57o89n47i13n 79N10e22m47e75c 8141450211416

Je varianta, ze obcan bude vice kupovat rohliky od mistnich pekaren a nebudou se prevazet pres polovinu republiky. Podobne vino - je mozne pit vino z Moravy a nemusime dovazet vina z USA letecky.

Kdo chce vino z Australie nebo jizni Afriky, tak si proste priplalti.

+2/−5
27.10.2014 20:33

J77i30ř59í 86K66o33d88ý22d97e25k 7280960816673

Letecky? Slyšel jste někdy o kombinované dopravě? Ano, ta je nejlevnější a s transitujícími kamiony nemá co do činění.

0/0
27.10.2014 20:43

P52e38t62r 21N83o61v52á55k 8615869250

také bych chtěl mít monopol ;-€

zaplatí to koncový zákazník ;-€ ani nemrkne -me

kecy o úsporach zefektivnění, likvidaci byrokracie ...   joooo ANO 8-o;-D

0/−2
27.10.2014 20:14

A95n88t79o10n96í36n 11Z87e31l26e48n43ý 2154223561496

Nač úspory? Prostě zdražíme.

+9/0
27.10.2014 19:41

J98o59h73a29n 16Z97i41n69g18e23l 2921615596871

Jo jo, dalo se to vod Bureše čekat.

+2/−4
27.10.2014 20:12

J32o67s72e70f 70P44o19r22t10i88k 8277199604

Od kohokoliv. Všichni se musejí chovat stejně, jinak je tlupa ubije. Tam je úplně jedno kdo tam bude

+4/0
27.10.2014 20:24

J50o13s93e56f 98P36o21r53t94i86k 8667189974

Základ je jen dát lidem najíst aby je nepověsili

+1/0
27.10.2014 20:24

J56o20h90a82n 43Z49i37n42g93e80l 2701445516221

Ale jedinej Babiš se kasal, že začne šetřit, nebude krást a tím ušetří 300 mld.

0/0
27.10.2014 20:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.