Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony a autobusy si připlatí na mýtném, schválila vláda

Mýtné pro kamiony a autobusy od ledna zdraží o osm až třicet procent. Zvýšení sazeb, navržené Ministerstvem dopravy, schválila vláda. Dopravci však snáze dosáhnou na množstevní slevy. Dražší mýtné v pátečních odpoledních hodinách zůstane, návrh ministra Prachaře na jeho zrušení totiž neprošel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e54t75r 13B17á62č88a 8195356165565

V poradku, jen jestli to akorat nezvysi pocet kamionu na beznych silnicich kolem dalnice :-/

0/−2
29.10.2014 19:43

M34a51r98t27i66n 31N66o21v48o14t60n49ý 3206776281574

Správný krok. R^

0/−1
29.10.2014 19:25

J19u63r97a68j 88S64e98m69a20n 3790717194209

V první řadě veškerá mýta zaplatí konečný zákazník,neboť každý dopravce jej zahrne do cenové kalkulace.Slevový systém považuji za zbytečný,neboť u tohoto druhu platby není konkurence. Navíc v našich podmínkách je slevový systém veden samostatně, tudíž jsou nemalé výdaje na jeho provozování.Svým způsobem jediný kdo na slevovém systému vydělá je firma,která systém provozuje. Stát jako příjemce mýtného prodělává nemalý peníz,přitom sleva nemá žádný motivační efekt.Navíc na mýtném systému značně parazituje další státní složka a tou je Celní správa... Mezi řidiči zvaní "kapschovi pohůnci". Tato složka sice řidiče pokutuje i za chyby mýtného systému (nefunkční brána),avšak i tak náklady na tyto hlídky jsou enormní.A při jejich počtu spotřebují značnou částku z vybraného mýta. Připočteme-li ještě že generují další rentiéry,mýtný systém zbytečně prodělává nemalé částky. Celkově mýtný systém v naší zemi je jeden z nejhorších v zemích EU. Což na druhou stranu ani nepřekvapuje.

+1/−1
29.10.2014 8:06

J13i43n85d20ř58i61c79h 11Š95k59o37p53e51k 4735571670145

ale tak je to správně.

Pokud má za několik desetiletí vše řídit volný trh, musí mít všichni stejné podmínky. A pokud např. železniční dopravci platí skutečné náklady za používání kolejí, musí i silniční doprava hradit pokud možné skutečné náklady,n ikoli jen symbolické

+5/0
29.10.2014 8:22

D65a35v87i15d 78V54a37c47e66k 1689527384174

Z čeho to ten kamion a autobus zaplatí?? ;-D To je zase nadpis , kdo tohle vymejšlí??.

Jako by nestačilo napsat, že dopravcům se zdraží vstupy, takže nás zboží vyjde zase o fous dráž a osobní doprava o větší fous dráž...

+1/−2
28.10.2014 14:43

L86u58k56á10š 44Š70m73a39h60e25l 2487564232144

Mají to vozit vlakem.

+2/0
28.10.2014 20:58

J69i25n47d90ř51i11c15h 24Š46k31o15p34e87k 4585721910915

pokud cena zboží bude ve větší míře zohledňovat délku přepravy, je to jen dobře

+2/0
29.10.2014 6:56

R37a71d88e72k 78T95o50m38š85ů 3935743142191

Tak mě to zdražení u zboží vychází na desítky haléřů, což je pakatel v porovnání s tím, na kolik může cenu zboží ovlivnit třeba cena PHM nebo výkyvy měny během roku. Další věc je, že se tak prodraží tranzit a to nás až tak trápit nemusí. A s ohledem na to, že je potřeba postavit řadu silničních staveb, na které nejsou peníze, opravovat silnice zničené právě nejvíc po jízdách kamionů, mi to nepřijde zase tak tragické. Obzvlášť, když stát vybere na silniční dani směšných 5 mld (což je dokonce méně než před 7 lety), to dnes stačí sotva na pár kilometrů nové dálnice či rychlostní silnice. Jasně, stát nevyužívá spotřební daň z PHM, ale to už je jiná diskuze. Obrovský rozvoj dopravy v posledních dvaceti letech ale je potřeba nějak řešit, stavby zadarmo nejsou a kamionová přeprava patří k těm, které se nejvíc podílí na  využití sítě a potažmo i na její destrukci.

Řada staveb navíc vůbec nebyla v minulosti dimenzovaná na takové zatížení, jako je dnes a popravdě ani dnes často ŘSD nedohlíží na to, aby ve smlouvách zhotovitelé garantovali třeba takovou základní věc alespoň 10 let životnost povrchu třeba na mostních konstrukcích. Přitom jednoduchá věc - oprava na vlastní náklady a za každý den omezení provozu penále. A každý by si pak dal hodně pozor na to, aby to bylo v cajku a nepoužil levnější šmejd a za ušetřené peníze si postavil bůhví co. V Německu rozhodně nenarazíte na to (minimálně ne na každém kroku), na co třeba na Teplicku, že na nově opravených mostech jsou po třech letech přechody u dilatačních spár v dezolátním stavu, protože někdo ošidil materiál na povrch.

+4/0
28.10.2014 12:42

J48u57r65a50j 66S32e29m77a10n 3360117724229

Částečně máte pravdu,bohužel jen částečně. Díky otevření hranic a zavedení EU bohužel došlo k rapidnímu nárůstu dopravy. Avšak takových 30%kamionů jezdí zbytečně prázdných díky konkurenčnímu boji a nespolupráci,další pendlují kvůli daňovým podvodům a celním únikům. Dnes je zcela běžné,že kamion zajíždí i tisíc kilometrů pouze na celnici,psát pro asi nebude mít význam... Navíc ze soběstačné země je dnes země dovozní,takže to co jsme si dovedli vyrobit sami doma, dovážíme. Další elký problém jsou logistická centra,která z úsporných důvodů nejsou napojena na železnici....Což je zásadní chyba. Další chyba je rozdělení českých drah a likvidace nádražních překladišť. Dříve do každé fabriky vedly koleje.... Dnes zarůstají stromy... Nadávat na stále sílící provoz kamionů nepomůže,je třeba tlačit na EU poslance,aby začali tyto problémy řešit,jenže ti jsou jako naše vláda. Hájí zájmy podnikatelů a často i zlodějů.

+2/0
29.10.2014 8:15

R35a94d20e81k 24T66o67m33š21ů 3835333402891

Díky. Jen pro úplnost, já na to nenadávám, beru to jako fakt. Bohužel využívání kamionové přepravy je tak oblíbené proto, že je daleko flexibilnější (dle vyjádření objednavatelů) než doprava železniční. S tím těžko něco dělat a nejsem si jist, zda by ta logistická centra napojená na železniční dopravu nějak výrazně pomohla, asi nějaké % dolů by šlo, ale.... Souhlasím ale s vámi, že podpora železniční přepravy je slabá.

+1/0
30.10.2014 6:55

M28a96r61t64i17n 40P19o36s81p56í67š47i91l 8495721236367

taková nenápadná daň. Nebo to snad budou platit ze svého?

+1/0
28.10.2014 12:36

P45e87t10r 66B70e54z27s14t78a18r46o85s37t73i 2419196763131

Aspon se vice podivam do mist jako stara Rozvadovska, stara Hradecka, Husovicky tunel a podobne, bude to zpestreni proti monotonosti jizdy po dalnici...

+2/−2
28.10.2014 8:59

P31e26t44r 28H69o62r84á52k 1489523439324

Zvýšení sazeb je v pořádku vzhledem k tomu, že se mnoho let nezvyšovaly.

+3/−4
28.10.2014 7:52

J26o94h19a83n 48Z45i40n33g57e51l 2431605386311

Musí se všechny daně a poplatky pořád zvyšovat?

+3/0
28.10.2014 8:52

R72a49d54e82k 35J38a24n46a50t96a 9915266274462

V inflačním finančním systému ano.

+11/0
28.10.2014 9:50
Foto

R80a27d16e74k 69P55o91l50i76c52k35ý 6941773521554

pokud by vyšší výběr mýtného znamenal zkvalitnění silnic, zrychlení oprav dálnic, snížení ekologických škod obecně-znamenalo by to zvýšení peněz pro dopravu- pak bych to chápal.

vzhledem k tomu, že to dělají aby snížili dopad svých předvolebních slibů tak je to k zblitíRv

+11/0
28.10.2014 7:50

L78u82b83o89m47í89r 44C97h65v26á15t17a79l 5546228915313

Nepřiplatí, začnou o to více jezdit po vedlejších komunikacích. Už teď jich je všude plno.

+4/0
27.10.2014 23:57

R28o92m51a39n 45V67í89r81a 6396315

A pane Chvátal, a Vy  se tomu divíte?

0/−1
28.10.2014 10:56

V12a56c40l59a71v 89P70e24r17o36u78t56k45a 6298497584631

z článku lze též vyčíst,že Prachař hodlá zakoupit kamion, proč jinak by snížil mýtné a dokonce bojoval proti pátečnímu omezení jízdy...

0/−1
27.10.2014 23:22

M47a22r94t64i59n 13Z76e84l10e26n43y 2247920179189

Přijde mi jako absolutní nesmysl, že platí mýtné autobusy - prostředek, který de facto snižuje individuální dopravu je takhle odměněnRv.

+17/−1
27.10.2014 20:55

M67a71r95t18i85n 55T45e88p83l96a84n 9937480465163

A to si představte, že vlaky musí platit za dopravní cestu na všech tratích. Nejen na hlavních koridorech...

+8/0
27.10.2014 21:05

J20o95s19e36f 43B27a36l17o51u53n 4620746705721

A to si představte že autobusy musí platit silniční daň a to i když stojí.

+3/−3
28.10.2014 7:29

R37a98d24e28k 70J87a72n32a41t71a 9185126324212

Ovšem tato daň je nízká (pár tisíc), konstantní (nezohledňuje kdo jezdí více) a velká část autobusů ji neplatí vůbec (ty co jsou nasazeny v pravidelné linkové dopravě).

+3/0
28.10.2014 9:54

D66a74v18i37d 47Č93e15r47n14o66h72o89r41s63k53ý 1646324806736

vlak ji snizuji taky a kolik plati za ujety km .... autobus v porovnani s vlakem jezdi zadarmo

+3/−2
27.10.2014 21:05

J25o56s97e69f 75B77a58l42o86u64n 4470276415941

To je hloupost!Náklady na autobus není pouze mýto a navíc se náklady rozpočítávají na obsaditelnost,no a tam je to pro vlak za hubičku 

;-)

+3/−2
28.10.2014 7:28

O24t50t76o 44P34o36s75p67í88š94i57l 4544795557198

Veřejnou dopravu pohřbívají přesně tyto žabomyší války o to, kdo vlastně je větším chudáčkem a platí za cesty víc... Lidé s auty, které by neplnily ekologické normy už ani v prostoru uhelných elektráren, se mohou smát. Individuální doprava zase vítězí.

+1/−1
28.10.2014 9:09

R77a75d49e37k 37T16o64m68š14ů 3425593872611

Ono to je těžké, dneska už to není tolik jako dřív, že by někde lidé masivně jezdili do práce na šestou. Každý pracuje jinak a jinde a přizpůsobit tomu dopravu je značně obtížné. Pokud někdo má jet MHD 1-2 hodiny nebo autem půl hodiny, co myslíte, že si vybere? A když vezmu třeba autobus, tak ten je dnes extrémně levný. Cesta třeba Teplice - Praha stojí už přes 10 let stále kolem 100 Kč. Vlak mezitím zdražil několikrát a stejná cesta bez průkazky vás vyjde na 170 Kč. Problém dle mého je v určité zkostnatělosti veřejné dopravy. Vždyť na řadě míst platí jízdní řády staré víc jak 20 let a situace je samozřejmě dnes úplně jiná. A bohužel ti co veřejnou dopravu úplně opustili se k ní teď budou vracet jen velmi těžko, přesto, že její kvalita jde v poslední době nahoru.

+1/−2
28.10.2014 12:52

R28a82d65e48k 41J94a26n23a76t29a 9975536964572

Zrovna vlak Teplice-Praha vadí asi jenom Vám - za poslední roky se totiž zvýšil počet cestujících ve vlaku v této relaci několikanásobně (zdroj http://www.railvolution.net/czechraildays/2011/seminare/1.3_md_vichta.pdf strana 5).  Především díky tomu, že zde byl zaveden celodenní 2h interval přímých rychlíků (1h 27m na Holešovice) proložený spojením s přestupem (Os+EC). Takže rychlé spojení každou hodinu, což autobusy nenabízejí.

A pokud se týká ceny, cenu 170 Kč platí málokdo. Většina lidí totiž ví, že stačí jít do eShopu a je to za 130 Kč (bez inkarty) nebo za 110 Kč (s inkartou). Při nákupu pár dní předem dokonce ještě méně.

+2/0
28.10.2014 20:22

R66a12d21e30k 96T12o32m18š87ů 3975893142871

Tady zřejmě došlo k určitému nedorozumění, já jsem nikde nepsal, že mi ten vlak vadí. Já ho naopak využívám ;-) Srovnával jsem to, když chci okamžitě jet busem nebo vlakem, jaký je rozdíl v ceně. Ostatně i na ten bus je tuším nějaká možnost jak se dostat po 100 Kč. Takže vlak vychází pořád dražší (ano je to více km), ale je to třeba i o daleko větším pohodlí než v autobuse. Primárně ale šlo o to ukázat, že jízdné v autobusech stojí dlouhou dobu přibližně stejně a domnívám se, že na mnohých trasách od roku 2005 vůbec zdražování nepokrylo inflaci.

Mimochodem mimo diskuzi to spojení EC+Os je třeba v 16:30 z Phy k ničemu ;-) Ale jinak ten 2h takt je super R^

0/0
30.10.2014 7:21

L59u81k71á11š 73Š47m24a49h16e38l 2197234842394

Kolik lidí jezdí MHD dvě hodiny??? (A má to přitom autem půl hodiny.) Takové případy musí být extrémní, a tudíž velice nestandardní. Já mohu jet do práce vlakem (13-14 minut, zpáteční 30 Kč, při zakoupení měsíční či čtvrtletní jízdenky 20 Kč), autobusem (14-19 minut, zpáteční 42 Kč, bez další možnosti slevy), autem (12-19 minut, zpáteční jen za benzín 60 Kč). Tak co si vyberu? Překvapivě ten vlak.:-)

+1/0
28.10.2014 21:03

R95a11d55e50k 82T39o57m97š65ů 3915213622851

Ona je to kombinace MHD + MHD nebo MHD + vlak + MHD. Od nového roku to bude MHD + meziměstský bus + MHD. Fakticky jde o spojení dvou měst (Teplice - Ústí), ale pokud bydlíte a pracujete na koncích měst. To časové rozpětí může být necelá hodina a půl, ale o víkendu naopak i dost přes dvě hodiny.

0/0
30.10.2014 7:40

A38n19t93o67n57i36n 16N66e41m14e27c 7338153821180

Autobus je dotovany diky silnicim a dalnicim mnohem vice, nez zeleznice.

Pokud by stat za 25 roku investoval do novych trati, mohla byt zeleznice konkurence schopna.

Koleje jsou jeste od Franz Josefa, diky za to, jinak bycjhom nemeli zadne.

Pokud ovsem volici voli strany, ktere nemini vybirat dane na pr. od OSVC a Svarcsystemu, potom je to vule lidi a je to o.k.

Potom ovsem neni mozne nadavat na stat, ze neopravuje silnice a zeleznice.

+4/0
29.10.2014 10:57

V59a72c12l17a21v 72H36a17j41e56k 3166749409

Vlaky i linkové autobusy objednávají u dopravců v regionální dopravě kraje, v dálkové ministerstvo. Kraje návrh zveřejňují na webu k připomínkám jak občany, tak obcemi. Kolik jste k jízním řádům ve vašem regionu uplatnil připomínek?? Letos už to nestihnete, ale příští rok máte tak do konce srppna šanci to napravit a pokusit se jízdní řády ovlivnit. Hlas obce má ovšem  větší výhu než jednotlivce.

+1/0
29.10.2014 15:18

R60a25d78e89k 20T61o85m39š21ů 3695603852771

Nebojte, než jsem si koupil auto, tak jsem připomínky uplatňoval. Obzvlášť, když mi byla zrušena ranní návaznost spojů v roce 2004 z i do práce. Kraj to sice řešil, ale místní DP a kraj se navzájem obviňovali, že za to může ten nebo ten. Výsledkem sice nakonec bylo, že to po pár letech vrátili na původní stav, ale to už bylo pozdě. Měl jsem auto a ušetřený čas dokážu dnes využít pro sebe. ;-)

0/−1
30.10.2014 7:29

O71t63t95o 37P27o77s56p48í47š91i89l 4144505237118

Možná by stálo za to, aby zpoplatněna byla individuální doprava. Ovšem ne jen na dálnicích, ale komplexně. Paradoxně nejdražší (ve vztahu k dopravnímu přínosu) je totiž údržba kdejaké zapadlé "trojky", kde projede pár aut za den... Ale něco takového u nás pochopitelně neprojde, protože populismus a politický alibismus něco takového nepřipustí.

+4/−3
28.10.2014 9:07

T11o62m21á50š 61V75e16s25e35l37ý 5225538960779

ale individuální doprava přece dávno zpoplatněná je - spotřební daň z paliv dělá korunu až dvě na každý ujetý kilometr osobního auta... To že se ty peníze prožerou jinde je úplně jiný problém.

0/−2
29.10.2014 9:43

V47a12c50l30a43v 11H71a20j13e38k 3386289909

Ano, ale tu platí všichni, tedy i MHD linkové busy a dráhy. Tak jak je tedy zpoplatněná??

+2/0
29.10.2014 14:53

T22o32m88á84š 69V48e83s38e58l58ý 5205348110649

je to úplně stejný nesmysl jako zpoplatnění obchvatů měst.

0/−1
29.10.2014 9:39

V48a70c10l15a34v 58P69e10r88o48u82t17k21a 6388907584811

to je asi první asociální krok této vlády. V Německu autobusy mýtné neplatí u nás zaplatí 30% navíc.

+8/−3
27.10.2014 20:41

M21a43r84t92i92n 45Č51a52r14n22e49c88k53ý 2405954429455

V Německu, jestli se nepletu, neplatí mýtné ani jiné dálniční poplatky nikdo do 12,5 t.

+6/0
27.10.2014 21:11

P33a49v13e33l 14S68ý30k22o42r49a 7127612367551

Ridici jiz plati 100 miliard na danich z benzinu a nafty a porad to nestaci ? [>-]

Dnes mi rikal unamy. Celorocni naklady na topeni 3,5 kubiku dreva.

Omezime spotřebu, omezime jezdeni. Ne zvyšovat vydelky, ale srazit naklady. ;-€Sobestacnost, ...

+1/−2
27.10.2014 20:27

P46a98v75e97l 89S25ý71k54o34r57a 7627292467301

Kamiony ani autobusy si nepriplati nic. To obcan plati Kapschi do vacku. [>-]  Budeme to mit v kazdem rohliku...

+8/0
27.10.2014 20:25

A21n45t18o86n73i75n 14N50e55m58e16c 7748643801590

Je varianta, ze obcan bude vice kupovat rohliky od mistnich pekaren a nebudou se prevazet pres polovinu republiky. Podobne vino - je mozne pit vino z Moravy a nemusime dovazet vina z USA letecky.

Kdo chce vino z Australie nebo jizni Afriky, tak si proste priplalti.

+2/−5
27.10.2014 20:33

J95i49ř89í 77K66o12d88ý76d41e15k 7260720776253

Letecky? Slyšel jste někdy o kombinované dopravě? Ano, ta je nejlevnější a s transitujícími kamiony nemá co do činění.

0/0
27.10.2014 20:43

P55e70t84r 31N10o11v96á41k 8245879590

také bych chtěl mít monopol ;-€

zaplatí to koncový zákazník ;-€ ani nemrkne -me

kecy o úsporach zefektivnění, likvidaci byrokracie ...   joooo ANO 8-o;-D

0/−2
27.10.2014 20:14

A50n95t53o27n90í25n 60Z90e94l38e17n71ý 2504793271316

Nač úspory? Prostě zdražíme.

+9/0
27.10.2014 19:41

J67o76h80a57n 12Z35i35n98g87e31l 2531635786621

Jo jo, dalo se to vod Bureše čekat.

+2/−4
27.10.2014 20:12

J63o35s12e27f 25P16o44r59t49i89k 8657819824

Od kohokoliv. Všichni se musejí chovat stejně, jinak je tlupa ubije. Tam je úplně jedno kdo tam bude

+4/0
27.10.2014 20:24

J85o47s97e43f 50P82o78r38t64i42k 8397569244

Základ je jen dát lidem najíst aby je nepověsili

+1/0
27.10.2014 20:24

J69o53h39a69n 71Z95i21n41g73e81l 2691325636201

Ale jedinej Babiš se kasal, že začne šetřit, nebude krást a tím ušetří 300 mld.

0/0
27.10.2014 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.