Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony a autobusy si připlatí na mýtném, schválila vláda

Mýtné pro kamiony a autobusy od ledna zdraží o osm až třicet procent. Zvýšení sazeb, navržené Ministerstvem dopravy, schválila vláda. Dopravci však snáze dosáhnou na množstevní slevy. Dražší mýtné v pátečních odpoledních hodinách zůstane, návrh ministra Prachaře na jeho zrušení totiž neprošel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e16t80r 41B80á66č14a 8575876275545

V poradku, jen jestli to akorat nezvysi pocet kamionu na beznych silnicich kolem dalnice :-/

0/−2
29.10.2014 19:43

M95a64r56t18i49n 23N93o19v63o87t18n26ý 3506796481774

Správný krok. R^

0/−1
29.10.2014 19:25

J75u69r86a65j 25S45e73m15a51n 3210927694809

V první řadě veškerá mýta zaplatí konečný zákazník,neboť každý dopravce jej zahrne do cenové kalkulace.Slevový systém považuji za zbytečný,neboť u tohoto druhu platby není konkurence. Navíc v našich podmínkách je slevový systém veden samostatně, tudíž jsou nemalé výdaje na jeho provozování.Svým způsobem jediný kdo na slevovém systému vydělá je firma,která systém provozuje. Stát jako příjemce mýtného prodělává nemalý peníz,přitom sleva nemá žádný motivační efekt.Navíc na mýtném systému značně parazituje další státní složka a tou je Celní správa... Mezi řidiči zvaní "kapschovi pohůnci". Tato složka sice řidiče pokutuje i za chyby mýtného systému (nefunkční brána),avšak i tak náklady na tyto hlídky jsou enormní.A při jejich počtu spotřebují značnou částku z vybraného mýta. Připočteme-li ještě že generují další rentiéry,mýtný systém zbytečně prodělává nemalé částky. Celkově mýtný systém v naší zemi je jeden z nejhorších v zemích EU. Což na druhou stranu ani nepřekvapuje.

+1/−1
29.10.2014 8:06

J34i22n23d17ř72i53c34h 64Š31k88o95p49e13k 4895931240655

ale tak je to správně.

Pokud má za několik desetiletí vše řídit volný trh, musí mít všichni stejné podmínky. A pokud např. železniční dopravci platí skutečné náklady za používání kolejí, musí i silniční doprava hradit pokud možné skutečné náklady,n ikoli jen symbolické

+5/0
29.10.2014 8:22

D67a46v70i12d 25V49a71c76e73k 1569867794484

Z čeho to ten kamion a autobus zaplatí?? ;-D To je zase nadpis , kdo tohle vymejšlí??.

Jako by nestačilo napsat, že dopravcům se zdraží vstupy, takže nás zboží vyjde zase o fous dráž a osobní doprava o větší fous dráž...

+1/−2
28.10.2014 14:43

L61u56k78á73š 88Š82m66a14h56e20l 2667534622564

Mají to vozit vlakem.

+2/0
28.10.2014 20:58

J78i91n70d20ř19i82c61h 25Š53k65o90p40e96k 4565491350825

pokud cena zboží bude ve větší míře zohledňovat délku přepravy, je to jen dobře

+2/0
29.10.2014 6:56

R31a48d81e27k 29T74o55m13š23ů 3745133202671

Tak mě to zdražení u zboží vychází na desítky haléřů, což je pakatel v porovnání s tím, na kolik může cenu zboží ovlivnit třeba cena PHM nebo výkyvy měny během roku. Další věc je, že se tak prodraží tranzit a to nás až tak trápit nemusí. A s ohledem na to, že je potřeba postavit řadu silničních staveb, na které nejsou peníze, opravovat silnice zničené právě nejvíc po jízdách kamionů, mi to nepřijde zase tak tragické. Obzvlášť, když stát vybere na silniční dani směšných 5 mld (což je dokonce méně než před 7 lety), to dnes stačí sotva na pár kilometrů nové dálnice či rychlostní silnice. Jasně, stát nevyužívá spotřební daň z PHM, ale to už je jiná diskuze. Obrovský rozvoj dopravy v posledních dvaceti letech ale je potřeba nějak řešit, stavby zadarmo nejsou a kamionová přeprava patří k těm, které se nejvíc podílí na  využití sítě a potažmo i na její destrukci.

Řada staveb navíc vůbec nebyla v minulosti dimenzovaná na takové zatížení, jako je dnes a popravdě ani dnes často ŘSD nedohlíží na to, aby ve smlouvách zhotovitelé garantovali třeba takovou základní věc alespoň 10 let životnost povrchu třeba na mostních konstrukcích. Přitom jednoduchá věc - oprava na vlastní náklady a za každý den omezení provozu penále. A každý by si pak dal hodně pozor na to, aby to bylo v cajku a nepoužil levnější šmejd a za ušetřené peníze si postavil bůhví co. V Německu rozhodně nenarazíte na to (minimálně ne na každém kroku), na co třeba na Teplicku, že na nově opravených mostech jsou po třech letech přechody u dilatačních spár v dezolátním stavu, protože někdo ošidil materiál na povrch.

+4/0
28.10.2014 12:42

J96u23r42a81j 66S30e63m89a42n 3270917824639

Částečně máte pravdu,bohužel jen částečně. Díky otevření hranic a zavedení EU bohužel došlo k rapidnímu nárůstu dopravy. Avšak takových 30%kamionů jezdí zbytečně prázdných díky konkurenčnímu boji a nespolupráci,další pendlují kvůli daňovým podvodům a celním únikům. Dnes je zcela běžné,že kamion zajíždí i tisíc kilometrů pouze na celnici,psát pro asi nebude mít význam... Navíc ze soběstačné země je dnes země dovozní,takže to co jsme si dovedli vyrobit sami doma, dovážíme. Další elký problém jsou logistická centra,která z úsporných důvodů nejsou napojena na železnici....Což je zásadní chyba. Další chyba je rozdělení českých drah a likvidace nádražních překladišť. Dříve do každé fabriky vedly koleje.... Dnes zarůstají stromy... Nadávat na stále sílící provoz kamionů nepomůže,je třeba tlačit na EU poslance,aby začali tyto problémy řešit,jenže ti jsou jako naše vláda. Hájí zájmy podnikatelů a často i zlodějů.

+2/0
29.10.2014 8:15

R17a63d79e10k 14T88o12m53š75ů 3235653982391

Díky. Jen pro úplnost, já na to nenadávám, beru to jako fakt. Bohužel využívání kamionové přepravy je tak oblíbené proto, že je daleko flexibilnější (dle vyjádření objednavatelů) než doprava železniční. S tím těžko něco dělat a nejsem si jist, zda by ta logistická centra napojená na železniční dopravu nějak výrazně pomohla, asi nějaké % dolů by šlo, ale.... Souhlasím ale s vámi, že podpora železniční přepravy je slabá.

+1/0
30.10.2014 6:55

M66a87r87t69i10n 44P94o77s19p86í26š31i52l 8385661846187

taková nenápadná daň. Nebo to snad budou platit ze svého?

+1/0
28.10.2014 12:36

P16e98t59r 98B20e65z69s95t82a30r55o60s42t42i 2429776773271

Aspon se vice podivam do mist jako stara Rozvadovska, stara Hradecka, Husovicky tunel a podobne, bude to zpestreni proti monotonosti jizdy po dalnici...

+2/−2
28.10.2014 8:59

P20e23t29r 60H92o53r96á28k 1749203989684

Zvýšení sazeb je v pořádku vzhledem k tomu, že se mnoho let nezvyšovaly.

+3/−4
28.10.2014 7:52

J92o33h43a87n 95Z43i56n10g98e12l 2781625116841

Musí se všechny daně a poplatky pořád zvyšovat?

+3/0
28.10.2014 8:52

R95a67d53e26k 30J48a32n82a16t52a 9755736314802

V inflačním finančním systému ano.

+11/0
28.10.2014 9:50
Foto

R80a10d52e50k 44P89o76l58i41c66k32ý 6431183841924

pokud by vyšší výběr mýtného znamenal zkvalitnění silnic, zrychlení oprav dálnic, snížení ekologických škod obecně-znamenalo by to zvýšení peněz pro dopravu- pak bych to chápal.

vzhledem k tomu, že to dělají aby snížili dopad svých předvolebních slibů tak je to k zblitíRv

+11/0
28.10.2014 7:50

L75u34b33o27m46í52r 97C25h95v56á96t83a95l 5656898715743

Nepřiplatí, začnou o to více jezdit po vedlejších komunikacích. Už teď jich je všude plno.

+4/0
27.10.2014 23:57

R93o33m27a91n 59V13í87r79a 6136255

A pane Chvátal, a Vy  se tomu divíte?

0/−1
28.10.2014 10:56

V66a11c75l85a58v 54P34e73r84o53u40t22k95a 6868337274271

z článku lze též vyčíst,že Prachař hodlá zakoupit kamion, proč jinak by snížil mýtné a dokonce bojoval proti pátečnímu omezení jízdy...

0/−1
27.10.2014 23:22

M26a53r33t60i26n 70Z74e45l34e87n37y 2857620579339

Přijde mi jako absolutní nesmysl, že platí mýtné autobusy - prostředek, který de facto snižuje individuální dopravu je takhle odměněnRv.

+17/−1
27.10.2014 20:55

M22a35r15t64i91n 67T27e79p80l97a88n 9947870455783

A to si představte, že vlaky musí platit za dopravní cestu na všech tratích. Nejen na hlavních koridorech...

+8/0
27.10.2014 21:05

J92o27s74e59f 57B66a16l37o43u82n 4580696155311

A to si představte že autobusy musí platit silniční daň a to i když stojí.

+3/−3
28.10.2014 7:29

R73a57d23e77k 94J87a17n59a46t64a 9685926414962

Ovšem tato daň je nízká (pár tisíc), konstantní (nezohledňuje kdo jezdí více) a velká část autobusů ji neplatí vůbec (ty co jsou nasazeny v pravidelné linkové dopravě).

+3/0
28.10.2014 9:54

D54a60v78i16d 27Č53e17r38n96o67h68o87r43s42k86ý 1896424206596

vlak ji snizuji taky a kolik plati za ujety km .... autobus v porovnani s vlakem jezdi zadarmo

+3/−2
27.10.2014 21:05

J73o52s64e15f 45B28a39l56o29u69n 4610806615781

To je hloupost!Náklady na autobus není pouze mýto a navíc se náklady rozpočítávají na obsaditelnost,no a tam je to pro vlak za hubičku 

;-)

+3/−2
28.10.2014 7:28

O98t77t95o 28P89o75s73p33í28š95i44l 4714765447108

Veřejnou dopravu pohřbívají přesně tyto žabomyší války o to, kdo vlastně je větším chudáčkem a platí za cesty víc... Lidé s auty, které by neplnily ekologické normy už ani v prostoru uhelných elektráren, se mohou smát. Individuální doprava zase vítězí.

+1/−1
28.10.2014 9:09

R30a49d96e98k 15T97o64m67š70ů 3465943672791

Ono to je těžké, dneska už to není tolik jako dřív, že by někde lidé masivně jezdili do práce na šestou. Každý pracuje jinak a jinde a přizpůsobit tomu dopravu je značně obtížné. Pokud někdo má jet MHD 1-2 hodiny nebo autem půl hodiny, co myslíte, že si vybere? A když vezmu třeba autobus, tak ten je dnes extrémně levný. Cesta třeba Teplice - Praha stojí už přes 10 let stále kolem 100 Kč. Vlak mezitím zdražil několikrát a stejná cesta bez průkazky vás vyjde na 170 Kč. Problém dle mého je v určité zkostnatělosti veřejné dopravy. Vždyť na řadě míst platí jízdní řády staré víc jak 20 let a situace je samozřejmě dnes úplně jiná. A bohužel ti co veřejnou dopravu úplně opustili se k ní teď budou vracet jen velmi těžko, přesto, že její kvalita jde v poslední době nahoru.

+1/−2
28.10.2014 12:52

R64a73d90e31k 49J57a85n23a27t37a 9605586804732

Zrovna vlak Teplice-Praha vadí asi jenom Vám - za poslední roky se totiž zvýšil počet cestujících ve vlaku v této relaci několikanásobně (zdroj http://www.railvolution.net/czechraildays/2011/seminare/1.3_md_vichta.pdf strana 5).  Především díky tomu, že zde byl zaveden celodenní 2h interval přímých rychlíků (1h 27m na Holešovice) proložený spojením s přestupem (Os+EC). Takže rychlé spojení každou hodinu, což autobusy nenabízejí.

A pokud se týká ceny, cenu 170 Kč platí málokdo. Většina lidí totiž ví, že stačí jít do eShopu a je to za 130 Kč (bez inkarty) nebo za 110 Kč (s inkartou). Při nákupu pár dní předem dokonce ještě méně.

+2/0
28.10.2014 20:22

R73a67d86e55k 52T65o33m10š72ů 3265193842441

Tady zřejmě došlo k určitému nedorozumění, já jsem nikde nepsal, že mi ten vlak vadí. Já ho naopak využívám ;-) Srovnával jsem to, když chci okamžitě jet busem nebo vlakem, jaký je rozdíl v ceně. Ostatně i na ten bus je tuším nějaká možnost jak se dostat po 100 Kč. Takže vlak vychází pořád dražší (ano je to více km), ale je to třeba i o daleko větším pohodlí než v autobuse. Primárně ale šlo o to ukázat, že jízdné v autobusech stojí dlouhou dobu přibližně stejně a domnívám se, že na mnohých trasách od roku 2005 vůbec zdražování nepokrylo inflaci.

Mimochodem mimo diskuzi to spojení EC+Os je třeba v 16:30 z Phy k ničemu ;-) Ale jinak ten 2h takt je super R^

0/0
30.10.2014 7:21

L97u57k55á30š 89Š70m75a67h59e35l 2967754192634

Kolik lidí jezdí MHD dvě hodiny??? (A má to přitom autem půl hodiny.) Takové případy musí být extrémní, a tudíž velice nestandardní. Já mohu jet do práce vlakem (13-14 minut, zpáteční 30 Kč, při zakoupení měsíční či čtvrtletní jízdenky 20 Kč), autobusem (14-19 minut, zpáteční 42 Kč, bez další možnosti slevy), autem (12-19 minut, zpáteční jen za benzín 60 Kč). Tak co si vyberu? Překvapivě ten vlak.:-)

+1/0
28.10.2014 21:03

R45a55d57e74k 58T56o21m51š50ů 3425853462861

Ona je to kombinace MHD + MHD nebo MHD + vlak + MHD. Od nového roku to bude MHD + meziměstský bus + MHD. Fakticky jde o spojení dvou měst (Teplice - Ústí), ale pokud bydlíte a pracujete na koncích měst. To časové rozpětí může být necelá hodina a půl, ale o víkendu naopak i dost přes dvě hodiny.

0/0
30.10.2014 7:40

A15n89t15o14n74i96n 90N62e22m53e21c 7508723451750

Autobus je dotovany diky silnicim a dalnicim mnohem vice, nez zeleznice.

Pokud by stat za 25 roku investoval do novych trati, mohla byt zeleznice konkurence schopna.

Koleje jsou jeste od Franz Josefa, diky za to, jinak bycjhom nemeli zadne.

Pokud ovsem volici voli strany, ktere nemini vybirat dane na pr. od OSVC a Svarcsystemu, potom je to vule lidi a je to o.k.

Potom ovsem neni mozne nadavat na stat, ze neopravuje silnice a zeleznice.

+4/0
29.10.2014 10:57

V26a22c65l65a80v 89H64a49j46e28k 3436759799

Vlaky i linkové autobusy objednávají u dopravců v regionální dopravě kraje, v dálkové ministerstvo. Kraje návrh zveřejňují na webu k připomínkám jak občany, tak obcemi. Kolik jste k jízním řádům ve vašem regionu uplatnil připomínek?? Letos už to nestihnete, ale příští rok máte tak do konce srppna šanci to napravit a pokusit se jízdní řády ovlivnit. Hlas obce má ovšem  větší výhu než jednotlivce.

+1/0
29.10.2014 15:18

R62a11d97e54k 40T23o63m26š19ů 3915213392321

Nebojte, než jsem si koupil auto, tak jsem připomínky uplatňoval. Obzvlášť, když mi byla zrušena ranní návaznost spojů v roce 2004 z i do práce. Kraj to sice řešil, ale místní DP a kraj se navzájem obviňovali, že za to může ten nebo ten. Výsledkem sice nakonec bylo, že to po pár letech vrátili na původní stav, ale to už bylo pozdě. Měl jsem auto a ušetřený čas dokážu dnes využít pro sebe. ;-)

0/−1
30.10.2014 7:29

O58t54t50o 53P10o61s65p58í38š95i31l 4444725507398

Možná by stálo za to, aby zpoplatněna byla individuální doprava. Ovšem ne jen na dálnicích, ale komplexně. Paradoxně nejdražší (ve vztahu k dopravnímu přínosu) je totiž údržba kdejaké zapadlé "trojky", kde projede pár aut za den... Ale něco takového u nás pochopitelně neprojde, protože populismus a politický alibismus něco takového nepřipustí.

+4/−3
28.10.2014 9:07

T73o92m47á19š 25V11e96s71e16l91ý 5175968650229

ale individuální doprava přece dávno zpoplatněná je - spotřební daň z paliv dělá korunu až dvě na každý ujetý kilometr osobního auta... To že se ty peníze prožerou jinde je úplně jiný problém.

0/−2
29.10.2014 9:43

V24a23c20l34a67v 35H47a40j54e16k 3146539309

Ano, ale tu platí všichni, tedy i MHD linkové busy a dráhy. Tak jak je tedy zpoplatněná??

+2/0
29.10.2014 14:53

T18o60m54á54š 78V57e14s87e22l70ý 5765658800299

je to úplně stejný nesmysl jako zpoplatnění obchvatů měst.

0/−1
29.10.2014 9:39

V80a56c15l90a45v 63P60e65r88o39u37t75k83a 6268587784361

to je asi první asociální krok této vlády. V Německu autobusy mýtné neplatí u nás zaplatí 30% navíc.

+8/−3
27.10.2014 20:41

M83a57r74t59i41n 61Č84a13r53n44e14c63k68ý 2655554209305

V Německu, jestli se nepletu, neplatí mýtné ani jiné dálniční poplatky nikdo do 12,5 t.

+6/0
27.10.2014 21:11

P59a27v82e39l 47S71ý11k36o13r48a 7637422927531

Ridici jiz plati 100 miliard na danich z benzinu a nafty a porad to nestaci ? [>-]

Dnes mi rikal unamy. Celorocni naklady na topeni 3,5 kubiku dreva.

Omezime spotřebu, omezime jezdeni. Ne zvyšovat vydelky, ale srazit naklady. ;-€Sobestacnost, ...

+1/−2
27.10.2014 20:27

P31a32v40e48l 88S95ý12k32o76r78a 7167872877111

Kamiony ani autobusy si nepriplati nic. To obcan plati Kapschi do vacku. [>-]  Budeme to mit v kazdem rohliku...

+8/0
27.10.2014 20:25

A34n37t54o34n32i49n 22N93e20m70e37c 7468533101230

Je varianta, ze obcan bude vice kupovat rohliky od mistnich pekaren a nebudou se prevazet pres polovinu republiky. Podobne vino - je mozne pit vino z Moravy a nemusime dovazet vina z USA letecky.

Kdo chce vino z Australie nebo jizni Afriky, tak si proste priplalti.

+2/−5
27.10.2014 20:33

J77i54ř64í 80K42o76d59ý30d11e23k 7260760376933

Letecky? Slyšel jste někdy o kombinované dopravě? Ano, ta je nejlevnější a s transitujícími kamiony nemá co do činění.

0/0
27.10.2014 20:43

P52e89t57r 74N97o14v35á69k 8565539140

také bych chtěl mít monopol ;-€

zaplatí to koncový zákazník ;-€ ani nemrkne -me

kecy o úsporach zefektivnění, likvidaci byrokracie ...   joooo ANO 8-o;-D

0/−2
27.10.2014 20:14

A51n95t94o85n24í66n 56Z89e37l66e17n78ý 2514433111206

Nač úspory? Prostě zdražíme.

+9/0
27.10.2014 19:41

J58o98h69a50n 16Z44i43n88g68e23l 2291765716291

Jo jo, dalo se to vod Bureše čekat.

+2/−4
27.10.2014 20:12

J35o63s16e15f 44P72o34r60t53i69k 8227349404

Od kohokoliv. Všichni se musejí chovat stejně, jinak je tlupa ubije. Tam je úplně jedno kdo tam bude

+4/0
27.10.2014 20:24

J98o65s74e90f 28P17o75r68t61i77k 8127699504

Základ je jen dát lidem najíst aby je nepověsili

+1/0
27.10.2014 20:24

J85o45h85a54n 25Z49i55n93g76e47l 2641315666391

Ale jedinej Babiš se kasal, že začne šetřit, nebude krást a tím ušetří 300 mld.

0/0
27.10.2014 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.