Diskuze

Kamiony a autobusy si připlatí na mýtném, schválila vláda

Mýtné pro kamiony a autobusy od ledna zdraží o osm až třicet procent. Zvýšení sazeb, navržené Ministerstvem dopravy, schválila vláda. Dopravci však snáze dosáhnou na množstevní slevy. Dražší mýtné v pátečních odpoledních hodinách zůstane, návrh ministra Prachaře na jeho zrušení totiž neprošel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P54e29t38r 65B38á23č73a

29. 10. 2014 19:43

V poradku, jen jestli to akorat nezvysi pocet kamionu na beznych silnicich kolem dalnice :-/

0 2
možnosti
MN
JS

J41u83r71a20j 34S73e14m88a87n

29. 10. 2014 8:06

V první řadě veškerá mýta zaplatí konečný zákazník,neboť každý dopravce jej zahrne do cenové kalkulace.Slevový systém považuji za zbytečný,neboť u tohoto druhu platby není konkurence. Navíc v našich podmínkách je slevový systém veden samostatně, tudíž jsou nemalé výdaje na jeho provozování.Svým způsobem jediný kdo na slevovém systému vydělá je firma,která systém provozuje. Stát jako příjemce mýtného prodělává nemalý peníz,přitom sleva nemá žádný motivační efekt.Navíc na mýtném systému značně parazituje další státní složka a tou je Celní správa... Mezi řidiči zvaní "kapschovi pohůnci". Tato složka sice řidiče pokutuje i za chyby mýtného systému (nefunkční brána),avšak i tak náklady na tyto hlídky jsou enormní.A při jejich počtu spotřebují značnou částku z vybraného mýta. Připočteme-li ještě že generují další rentiéry,mýtný systém zbytečně prodělává nemalé částky. Celkově mýtný systém v naší zemi je jeden z nejhorších v zemích EU. Což na druhou stranu ani nepřekvapuje.

1 1
možnosti

ale tak je to správně.

Pokud má za několik desetiletí vše řídit volný trh, musí mít všichni stejné podmínky. A pokud např. železniční dopravci platí skutečné náklady za používání kolejí, musí i silniční doprava hradit pokud možné skutečné náklady,n ikoli jen symbolické

5 0
možnosti
DV

D84a45v20i68d 73V79a98c57e45k

28. 10. 2014 14:43

Z čeho to ten kamion a autobus zaplatí?? ;-D To je zase nadpis , kdo tohle vymejšlí??.

Jako by nestačilo napsat, že dopravcům se zdraží vstupy, takže nás zboží vyjde zase o fous dráž a osobní doprava o větší fous dráž...

1 2
možnosti

Mají to vozit vlakem.

2 0
možnosti
RT

R62a66d85e33k 81T67o17m69š24ů

28. 10. 2014 12:42

Tak mě to zdražení u zboží vychází na desítky haléřů, což je pakatel v porovnání s tím, na kolik může cenu zboží ovlivnit třeba cena PHM nebo výkyvy měny během roku. Další věc je, že se tak prodraží tranzit a to nás až tak trápit nemusí. A s ohledem na to, že je potřeba postavit řadu silničních staveb, na které nejsou peníze, opravovat silnice zničené právě nejvíc po jízdách kamionů, mi to nepřijde zase tak tragické. Obzvlášť, když stát vybere na silniční dani směšných 5 mld (což je dokonce méně než před 7 lety), to dnes stačí sotva na pár kilometrů nové dálnice či rychlostní silnice. Jasně, stát nevyužívá spotřební daň z PHM, ale to už je jiná diskuze. Obrovský rozvoj dopravy v posledních dvaceti letech ale je potřeba nějak řešit, stavby zadarmo nejsou a kamionová přeprava patří k těm, které se nejvíc podílí na  využití sítě a potažmo i na její destrukci.

Řada staveb navíc vůbec nebyla v minulosti dimenzovaná na takové zatížení, jako je dnes a popravdě ani dnes často ŘSD nedohlíží na to, aby ve smlouvách zhotovitelé garantovali třeba takovou základní věc alespoň 10 let životnost povrchu třeba na mostních konstrukcích. Přitom jednoduchá věc - oprava na vlastní náklady a za každý den omezení provozu penále. A každý by si pak dal hodně pozor na to, aby to bylo v cajku a nepoužil levnější šmejd a za ušetřené peníze si postavil bůhví co. V Německu rozhodně nenarazíte na to (minimálně ne na každém kroku), na co třeba na Teplicku, že na nově opravených mostech jsou po třech letech přechody u dilatačních spár v dezolátním stavu, protože někdo ošidil materiál na povrch.

4 0
možnosti
JS

J87u98r36a98j 65S98e33m88a40n

29. 10. 2014 8:15

Částečně máte pravdu,bohužel jen částečně. Díky otevření hranic a zavedení EU bohužel došlo k rapidnímu nárůstu dopravy. Avšak takových 30%kamionů jezdí zbytečně prázdných díky konkurenčnímu boji a nespolupráci,další pendlují kvůli daňovým podvodům a celním únikům. Dnes je zcela běžné,že kamion zajíždí i tisíc kilometrů pouze na celnici,psát pro asi nebude mít význam... Navíc ze soběstačné země je dnes země dovozní,takže to co jsme si dovedli vyrobit sami doma, dovážíme. Další elký problém jsou logistická centra,která z úsporných důvodů nejsou napojena na železnici....Což je zásadní chyba. Další chyba je rozdělení českých drah a likvidace nádražních překladišť. Dříve do každé fabriky vedly koleje.... Dnes zarůstají stromy... Nadávat na stále sílící provoz kamionů nepomůže,je třeba tlačit na EU poslance,aby začali tyto problémy řešit,jenže ti jsou jako naše vláda. Hájí zájmy podnikatelů a často i zlodějů.

2 0
možnosti
MP

taková nenápadná daň. Nebo to snad budou platit ze svého?

1 0
možnosti
PB

Aspon se vice podivam do mist jako stara Rozvadovska, stara Hradecka, Husovicky tunel a podobne, bude to zpestreni proti monotonosti jizdy po dalnici...

2 2
možnosti
PH

P47e92t10r 44H54o32r21á90k

28. 10. 2014 7:52

Zvýšení sazeb je v pořádku vzhledem k tomu, že se mnoho let nezvyšovaly.

3 4
možnosti
JZ

Musí se všechny daně a poplatky pořád zvyšovat?

3 0
možnosti
Foto

pokud by vyšší výběr mýtného znamenal zkvalitnění silnic, zrychlení oprav dálnic, snížení ekologických škod obecně-znamenalo by to zvýšení peněz pro dopravu- pak bych to chápal.

vzhledem k tomu, že to dělají aby snížili dopad svých předvolebních slibů tak je to k zblitíRv

11 0
možnosti
LC

Nepřiplatí, začnou o to více jezdit po vedlejších komunikacích. Už teď jich je všude plno.

4 0
možnosti
RV

R72o33m30a22n 88V37í57r91a

28. 10. 2014 10:56

A pane Chvátal, a Vy  se tomu divíte?

0 1
možnosti