- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Upřímně řečeno, nejlepší by bylo, zakázat viněty v celé EU. Jakékoliv zpoplatňování cestovního ruchu je proti základním pravidlům EU- volný pohyb osob a zboží. To by ale museli i Rakušáci a Češi, Slovinci atd. spolupracovat.
Mám auto registrované v Bavorsku. V pondělí jsem chtěl vyzvednout dceru, která přilétla z Holandska, na Ruzyni. Koupil jsem tedy desetidenní (tu nejlevnější) vinětu za 310 Kč na poště a vyjel jsem o hodinu dříve, abych měl jistotu, že na letiště včas dojedu. Startoval jsem z Blatné. Jenomže už na výjezdu z Jíloviště byla nehoda a čekali jsme 1 a půl hodiny, než bude dálnice uvolněná. Takže dcera jela do hotelu taxíkem, my jsme jeli přímo do Michalské ulice, o dvě hodiny později, než naplánováno.
Na zpáteční cestě do Blatné nás v Milíně policejní hlídka vyvedla z R4, něco se tam stalo. Takže jsme jeli po silnicích třetí třídy až do Blatné, přes Březnici.
Vyhozené peníze za pár kilometrů po "dálnici" plné stavenišť a nehod. V Německu vás čeká opravdu sjízdná dálnice a to na tisících kilometrů.
To snad nemyslíte vážně! Nepolemizuji o tisících kilometrů dálnic - to je fakt, ale sjízdné?!? Píšete o Bavorsku - tak jen namátkou: obchvat Mnichova (A99) včetně paralerních a navazujících komunikací ráno mezi sedmou a devátou a odpoledne od cca čtyř do sedmi, průtah Regensburgem (A93) v zhruba stejném čase, taktéž takřka všechny dálnice kolem Norimberka (A6 vždy, A71 převážně - hlavně v aglomeraci) mi tedy rozhodně bez problému sjízdné nepřipadají. Dál permanentní staveniště s názvem "dálnice A8" (zejména kolem Stuttgartu, ale třeba i v Augsburgu) a celé kritické úseky A6... A mohu pokračovat až do nekonečna... Stačí malý ťukanec dvou neopatrných osobáků a hned se kolony počítají na kilometry... Vám to asi říkat nemusím, ale pro ostatní - stačí si naladit kteroukoli rozhlasovou stanici v Německu a jejich "dopravní servis" je nekonečný seznam kolon na dálnicích i mimo ně, přičemž kolonou v délce jednoho či dvou kiolmetrů se tam pro nedostatek prostoru ani nezabývají - rekordní kolonu jsem naštěstí jen zaslechl právě minulý týden - v pátek odpoledne na A6 u Schwabishe Hall byla kolona přes 18 km a čekalo se v ní 1 hodinu a 45 minut
Takže dálnice mají rozhodně pěkné, ale když mám někam jet ve špičce, tak si rozhodně dávám rezervu minimálně hodinu a když se stane opravdu vážná nehoda se zraněním nebo horší - tak lze mluvit o velkém štěstí, když dálnici "otevřou" za hodinu a půl...
Super, asi nejpřijatelnější varianta. Pošlu někam přes kartu nebo SEPA převodem prachy a nemusím se o nic starat.....
Jen slepe verit ze system neselze. Ale jinak ano.
Proc to tahle dobre nejde u nas?
Kdy se u dálničních poplatků dočkáme něčeho jako je roaming u mobilů? Každá země má zcela nekompatibilní systém a žádné přeshraniční či panevropské "roamingové" nálepky či krabičky neexistují.
V CZ se plati vic za tech par dalnic, protoze kazda rozvojova zeme vysava svy ovcany vic nez vyspela zeme svy obcany
No, o tom by se dalo s úspěchem pochybovat. Německo vysává svý lidi hodně silně. Ale aspoň jim za to něco nabízí...
Dostali rozum? Presne tohle jsem predvidal. Rikal jsem, ze nahlasi zpoplatneni vsech silnic. A pak to zase zrusi, aby vypadali jako dobraci.
Kolik km dálnic že je v Německu? ...abychom mohli porovnat cenu našich dálnic, kde za pár kilometrů ...často skoro polňačky platíme 1500,- ...?
Německo 12 879 Km v roce 2012
Tak nakonec dostali rozum Jenom doufám, že registrace a platba půjde on-line a nebudu muset po přejezdu hranic hledat nějakou budku, aby si mě do systému zavedli.
Pokud to bude stejné jako v Maďarsku, tak to přes internet udělat lze. Jen se zadá SPZ a zaplatí a to je vše. Jak jednoduché, bohužel u nás budeme lepit známku jak blbci a dělat šílené nájezdy na benzínky, kde nám řeknou, že už nemají. V Maďarsku Vás na benzínce jen zaregistrují, takže žádné známky vyprodat nemohou.
No tak sláva. Německé pohraniční regiony navštěvuji celkem často za účelem rekreace. Pokud by zavedli plošné mýto, velmi bych zvažoval, jestli ho platit kvůli pár desítkám kilometrů, které tam najedu. Za dálnici si zaplatím, pokud budu potřebovat, s tím nemám problém.
Proto jsme také Dobrindta zavalili protesty- třeba ve Zwieselu je podíl českých zákazníků u Reálu, Lidlu nebo Aldi velmi vysoký. Viněta by znamenala, zničit obrat v německém pohraničí. Němci , zejména Bavoráci, jsou z těch českých zákazníků šťastní- konečně nežijí na konci civilizace!