Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákup aut podle úřadů: soutěže ušité na míru koncernu VW

Tuzemští úředníci chtějí jezdit ve vozech značky Škoda Auto nebo Volkswagen až příliš. Výrobcům na míru upravují zadávací podmínky pro soutěž na dodávky nových vozů. Jiná automobilka pak nemá šanci se přihlásit. Antimonopolní úřad už dvě takové zakázky zatrhl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P42e33t68r 93T46u48r61e41č21e36k 8172252967705

Podplácet a podvádět při výběrových řízeních? V ČR nejspíš Simply Clever Rv

0/0
3.11.2014 21:48

V72í49t 34K60o36v81á38ř87í41k 5551357591144

Podle mě je to v pořádku... Pokud se někdo s podmínkama tendru neumí vypořádat, nemůže vyhrát. Nejkvalitnější korejec vyráběný v CZ konkuruje vším možným, ale ne kvalitou a dokonalostí. Mají VW dohnat i v těchle detailech a necpat prachy do reklam o tom jak jsou stejně kvalitní a dobří, když prohrajou tendr na detailu. :)) pitomci... VW group rulez...

+1/−2
3.11.2014 19:11
Foto

P12e34t29r 76T69u47r84e14č13e69k 8122142397515

Je to přesně naopak. Tendr musel být ušit na míru aby to měla škodovka jisté a úředníci si mohli vozit zadky v předražených autech, viz můj příspěvek o trochu níže. Za mě pro ÚOHS palec nahoru, i když se pravděpodobně žádnému úředníkovi ani nikomu ve škodovce nic nestane :-/

+1/0
3.11.2014 21:25

Z43d18e24n48ě98k 61H26a80n81z24l 1401516282294

Aspon Audi A8 pro uredniky

+2/0
3.11.2014 14:47

Z54d91e22n68ě85k 43H58a17n90z59l 1461776222664

Tak bude nova soutez a vyberou nejdrazsi nabidku!Uz to vidim

0/0
3.11.2014 14:43

O68n79d31ř56e96j 40T94o78m27á17š35e97k 9879313529154

A ještě taková poznámka ..státní správa by měla vlastnit co nejméně, měla by si tedy vozidla spíš pronajímat s veškerým servisem jako službu.

+1/0
3.11.2014 13:01

O45n28d29ř64e58j 21T57o43m27á94š91e36k 9279643129314

To je prostě průser zákona o veřejných zakázkách, který na jednu stranu se na oko snaží bránit korupci a zmanipulovaným zakázkám, vedle toho ale znamená hrozbu v podobě podhocených cenových nabídek.Úřady sice hospodaří s veřejnými penězi, ale proč by měly za každou cenu kupovat nekvalitu. Tendry na osobní auta jsou navíc hodně specifické tím, že se obyvkle nikdo moc nezabývá zůstatkou vou hodnotou vozů při prodeji, stejně tak to je o dostupnosti a nákladech na servis. I když u aut to ještě není taková hrůza, opravdu většinou ČSSZ bude auta používat na popojížďky a tam je celkem jedno, větší průser jsou třeba dodávky IT služeb. Leta prověřená firma se kterou je spokojenost, může jít od válu jen proto, že nějaký dobrodruh podsekne cenu.

+3/0
3.11.2014 12:59
Foto

P48e59t21r 11T92u82r53e87č34e74k 8732152427875

Pokud se budeme držet aut, když můžou dát do tendru takovou blbost jako velikost kufru a obsah motoru, proč by tam nemohla být dostupnost servisu, náhradní vozidla, záruka mobility? Za nedodržení sankce. Proč všichni brečíte že Hyundai nabízí auta o pár tisíc levněji? Škodovka má fleetové ceny levnější než korejci, v tomhle problém není. Tady se prostě vyřadila ze soutěže veškerá konkurence, škodovka prodá státu předražená auta a úředníci budou mít služební auta v "plné palbě". Všichni jsou spokojeni, teda až na daňového poplatníka, že?

+1/0
3.11.2014 21:32
Foto

A55l37e63š 85B23a27l58o56u17n 3575328869395

Takže asi takto: Kategorie na výši povinného ručení jsou u nás podle obsahu motoru. To odůvodňuje volbu nižší platby a objemu. Zárověň - když se má podporovat domácí produkce a domácí zaměstnanost zejména z pohledu státní správy, pak domác automobilka by měla býát jasný favorit. Jestli v Nošovicích nemají vůz, splňující požadovaná kritéria kvůli tomu, že mají zastaralou motorovou řadu, která neplní EURO 6, pak těžko vinit úřady za to, že nevybraly korejský výrobek. Do budoucna bude kritérium ještě tvrdší. Motor do 1 litru obsahu a výkon min. 60 kW. Kdo to od letoška nabídne? Nebo v budoucnu nabídne? Takže jestli má stát podporovat domácí zemědělce, strojírenské firmy a další,pak není co řešit. Jinak to bude jako s marockými rajčaty, izraelskými jahodami, polskými jablky, bramborami, salámy... a solí.  [>-]

+4/−3
3.11.2014 10:15

A11l48e68x61a61n14d14r 58K38o20s50t22k61a 8732408396824

Vtip je v tom, že prů účely úřadu, který s autem nikdy v životě nepojede služebku delší než 50 km je motorizace nepodstatná. Ano, objem kvůli povinnému ručení a norma, ale jestli má motor 30 nebo 70 kw je naprosto fuk.

+5/−1
3.11.2014 10:30

A46l52e11š 39M49o63r71b40i50c83e72r 2919512625781

Souhlas, nebuďme blbí, státní správa ať si vozí zadky v automobilech vyrobených na našem území.

+4/−1
3.11.2014 10:34
Foto

P15e53t52r 48T65u23r21e10č38e38k 8262262237725

Tady ale přece vůbec nejde o to jestli mají čeští úředníci jezdit českými auty nebo ne. Podstatné je že díky vyřazení konkurence ze zmanipulované soutěže měli úředníci jezdit předraženými vozy.

A zvýšení nákladů na provoz úřadů znamená zvýšení daní a to bude mít na české hospodářství mnohem horší dopad než pár set prodaných škodovek.

+3/0
3.11.2014 10:44

T53o27m26á33š 20N79a85v10r60á83t95i30l 6217309402664

Nelze vše hodnotit jen pořizovací cenou. Asi nejvhodnější by bylo, kdyby pro státní správu byl stanoven interval obnovy vozového parku (stará vozidla odprodávat). Pak máme určenu dobu použití a lze ji zahrnout do celkových nákladů. Z předchozích let je možné určit roční nájezd km a to jsou již dvě vstupní hodnoty.

Na základě tohoto lze určit roční náklady na provoz vozu včetně servisních prohlídek a toto vše zahrnout do hodnotícího vzorce. Výsledkem je celkové náklady na uvedené období a nyní je ta nejnižší cena mnohem objektivnější. Motorizace je v tomto případě jen o spotřebě paliva a nikoli výkonu motoru. Jde o státní správu a né o závodníky. Výkonná auta lze tolerovat u bezpečnostního sboru a záchranářů obecně.

+2/0
3.11.2014 10:08

R85a56d71i16m 17S31v90o73b69o35d51a 9723109326472

me je uplne sumak, v jakem aute jezdi nejaky urednicek. co me hlavne zajima je proc ta plecka stoji 480k a jak je mozne, ze se do souteze dostane jen jeden vyrobce

+1/0
3.11.2014 10:07
Foto

P58e66t88r 40T55u74r27e52č98e29k 8532902647695

Tak abych to shrnul. Jdu do práce, vydělávat na bonusy jednomu obchoďákovi ze škodovky, protože se mu pravděpodobně úplatkem podařilo prosadit výběrové řízení tak aby nemusel soutěžit s konkurencí cenou a úředníci mohli jezdit ve škodovkách za průměrnou cenu 480 tisíc. Diskutéři na iDnes odhlasovali že je to tak správně. Takovéhle podpoře českého průmyslu opravdu nelze než zatleskat. Rv

+1/0
3.11.2014 10:01

T91o10m79a96s 71N40o68v50o66t53n32y 3351526638849

Jenže hodnotit jen podle ceny je prostě kravina. Já chápu, že Vošický jinak ty auta prodat nedokáže než neustálým hýkáním že mají o pár čudlíků ve výbavě jakože navíc oproti škodovce a cenu o pár tisíc nižší, ale o tom výběr auta není.

+1/−1
3.11.2014 18:04
Foto

P37e22t98r 37T45u47r62e31č89e83k 8902672147725

Četl jste vůbec ten můj příspěvek? Co měly mít ty škodovky za výbavu že při nákupu 417 vozů stál jeden průměrně 480 tisíc? Tohle jsou fleetové ceny? Vždyť je to do očí bijící sprostota. A to by jim nemohlo nikdy projít kdyby se do výběrového řízení dostala konkurence. Jakákoliv. Ford, Peugeot, Hyundai, to je jedno. Já netvrdím že to škodovka nemohla vyhrát, ale dokázal bych úředníkovi koupit tu škodovku levněji v prvním autosalonu co bych potkal. Takhle postoupil jen koncern a mohl úředníkům nabídnout předražené vozy s výbavou kterou k práci vůbec nepotřebují a vše je křišťálově čisté, protože to byla "jediná vhodná nabídka".

+1/0
3.11.2014 21:21

J86a63k39u36b 14Z76a34c71h 3745386913770

Nedávno jsem četl článek, jak při nějaké veřejné zakázce na osobní automobily (něvím jestli pro obec či pro nějaký úřad) vyhrála právě Hyundai, vl. na prvních dvou místech se umístili oficiální dealeři této značky, nakonec ani jeden nepodepsal smlouvu, protože Hyundai právě se svými dealery válčí a oni nemohly garantovat dodej vozů. ;-D;-D

+3/0
3.11.2014 9:58

M17a10t45ú17š 30B31e63n67a70k 9168544622283

Pre Hasičov to bola súťaž.

0/0
3.11.2014 10:17

A31l38e78x89a23n79d72r 64K77o78s88t91k97a 8482868596654

A pro Hyundai úžasná ostuda.

+3/0
3.11.2014 10:31

J47a70k45u67b 39Z61a84c81h 3625696143460

jj máte pravdu ;-)

+2/0
3.11.2014 11:13

A12l80e19x76a17n81d47r 55K81o61s58t29k22a 8392318556254

Pokud jde o auta pro úřad, který má lokální působnost, tak je motorizace naprosto nepodstatná. Takový finančák či sociálka patrně vůz nikdy nepošle na cestu delší než 40 či 50 km. Spíš by se měla řešit celková cena, tj včetně spotřeby a údržby za celou životnost.

+2/0
3.11.2014 9:45

M31i82r75o 17S15l68á83d27e60k 3912768922184

a zůstatkové ceny ...

0/0
1.1.2015 17:12

J59i20ř67í 28S75c96h79w25a90c66h 8488144828846

tvrzení, že 1200 ccm/minimálně70kW má jen Škoda / VW je naprostá lež!

+4/0
3.11.2014 9:42

J21a26n 55H10a40v39l65i40n86a 9374386959223

Socialce bude stacit Dacia Sandero az nad hlavu a za polovicni cenu

+4/−1
3.11.2014 9:34

P25a37v12e31l 82O71b10d14r90ž45á63l51e28k 6326404888782

Zrovna důraz na nejnižší pořizovací cenu je přece už léta ukazován jako zásadní protikorupční opatření. Takže proč se tomu někdo diví?

Vzít ceny a seřadit je od nejnižší je jedinné opravdu tvrdé kritérium, cokoliv dalšího v článku zmiňovaného už jde mnohem snadněji okecat a tedy i dokola napadat odvoláními.

+1/−3
3.11.2014 9:26

J61i46ř16í 62S64c10h70w10a35c74h 8388624588516

"šrot" bude vždy nejlacinější......

+2/0
3.11.2014 9:39

P96a34v97e31l 81O25b29d14r83ž47á30l44e94k 6476584608212

Proto také výběrka mnohdy vyhrávají dodavatelé šrotu ... ať se jedná o auta, nebo dálnice.

+1/0
3.11.2014 9:54
Foto

P98e97t44r 52T54u39r10e86č28e61k 8402622137565

Škoda se umí s fleetovými cenami dostat níže než korejci, když bojuje o soukromou firmu. Takže podle vás to bude asi šrot. V tom případě se shodneme že nakoupit tento šrot pro stát za přemrštěné ceny asi nebude to pravé ořechové, což?

0/0
3.11.2014 21:36

J90i16n92d78ř52i53c87h 11Š57k45o56p62e67k 4425291150325

jenže jednou z povinností zadavatele veřejné zakázky je dostatečně jasně specifikovat, co má vlastně dodavatel dodat. Popis typu osobní automobil pro ČSSZ " je dost málo

0/0
3.11.2014 9:47

P50a74v63e39l 64O24b97d52r94ž96á44l63e62k 6886504798902

Ale právě jasná specifikace toho, co zadavatel chce, je důvodem vzniku článku, který komentujeme.

Specifikace musí být taková, aby podle ní 2 různí lidé ze stejných nabídek vybrali stejné pořadí. Tedy skoro výhradně vyjádřitelné čísly.

Když napíšu, že chci auto s velkým kufrem, spolehlivé a s nízkou spotřebou - je to poukázka na zrušení výběrka.

+1/0
3.11.2014 9:53

T39o38m11a68s 16N16o33v96o49t97n94y 3901706678669

Cena je důležitá, ale zrovna v případě aut hodnotit JEN cenu je prostě hloupost.

+1/0
3.11.2014 18:05

V22a38c89l86a49v 26W36a90n94d35e57r55e52r 8478936569162

Nejezdim sice se Skodovkou, ale to snad by melo byt dano prikazem nakupovat tyhle vozy. Skodovka sype nejvic do naseho rozpoctu a kazda koruna co se takhle utrati byla stejne z velke casti Skodovkou uz zaplacena na danich. Takze tady by melo platit. Cesky uredniku, jezdi JEN ceskym autem.

+11/−2
3.11.2014 9:18

J81i76ř13í 90Š13v63e44c 6683402415246

až na to, že šádovka není česká a peníze z prodeje nejdou rozhodně do státního rozpočtu. Šádovka možná zaplatí vyšší daně, protože více vydělá, ale to je tak vše. Jediné čemu to pomůže je, že češi, kteří pracují v NĚMECKÉ Škodě mají práci.

+2/−7
3.11.2014 9:32

M26a12r60t34i39n 77F50i34l97i62p40c73z12y46k 3161421585593

Tak nejen Škodovka, ale i subdodavatelé. Každopádně by nákup Škodovek měl pro ekonomiku největší přínos, nikoliv však nějaký zásadní. Ale přínos by byl daleko největší, proti ostatním značkám, i Hyundai.

+4/0
3.11.2014 9:35

J79a59k54u50b 88Z19a93c64h 3745196733550

to nemáte až tak pravdu.. je spousta subdodavatelů, kteří jsou v česku a odvádí zde daně, zaměstnávají české zaměstnance atd.. stejně tak i samotná škoda.. odvádí zde přímé i nepřímé daně, zaměstnává spousty lidí,... To že je v rukou koncernu VW... to je jiná věc.. samozřejmě že jde část zisku majiteli, ale to neznamená, že by velká část peněz nezůstávala v ČR... už jen tím, že v česku má škoda vl. vývojové centrum,..

+5/0
3.11.2014 9:56

I28v18a83n 21K74o91t74l33í26n 6734954698577

Taky bych dal příkazem, aby i veškeré vybavení a technika státních úřadů byly české, včetně mobilních telefonů. Jako samozřejmost beru, že stravování státních úředníků bude jen z produkce českých zemědělců a českých výrobců.

+1/0
3.11.2014 9:43

A53l50e12x10a53n95d31r 85K18o59s81t69k75a 8232518396734

Mobily neděláme, respektive ne solidní. Ale co se týká aut, tak je ČR velmocí. A co se toho týká, tak podpora různých kantým, aby nakupovaly v první řadě české brambory, zeleninu, maso by měla být automatická.

+3/0
3.11.2014 9:55
Foto

M12i40r59o52s43l31a88v 90S71t24e66i35n43e16r 6628844913455

V Německu je vyloučené, nakoupit třeba pro policii neněmecké vozy. A žádný protimonopol se do toho nemíchá- státy zásadně podporují vlastní ekonomiku.

V ČR k tomu přichází hustá a už z větší části kvalifikovaná síť servisů Škoda a záruka mobility. Následný prodej ojetých vozů je u Škody také bez problémů- vozy mají především výdrž a minimální sklony ke korozi.

Ekonomickou stránku je třeba hodnotit z hlediska běžné doby užívání služebních vozů- ty bývají zpravidla po 5 letech a přibližně s 200 tisíci km vyřazeny a nahrazeny novými.

U nečeských vozů, snad s výjimkou kompatibilních vozů VW nebo Seat je srovnatelná zbytková cena podstatně nižší ve srovnání s domácími výrobky.

Hyundai je zde výjimka, vyrábí některé modely v ČR, jenomže pro použití jako služební vůz nejsou příliš vhodné- jejich konstrukce směřuje spíše k reprezentaci, než k užitné hodnotě. Pragmatický Němec to také tak vidí- rozšíření prodeje Škody v Německu je stále větší.

+10/−1
3.11.2014 8:58

M67a90r64t30i23n 52F69i20l58i12p51c98z78y32k 3921511715653

Vyloučené to není. Například Fiat Marea nebo i Alfa156 byla v Německu ve službách Polizei ...

+2/0
3.11.2014 9:06
Foto

M20i14r19o28s22l18a81v 80S63t59e73i53n29e83r 6828774823475

Oba jmenované vozy krášlí ve statistice spolehlivosti německého TÜV poslední řádky. Porovnejte si třeba ceny 5-letého VW California a Fiata Marey. Trh je neúplatný, na rozdíl od některých úředníků....

+3/−2
3.11.2014 9:11

M19a81r27t16i82n 33F72i86l49i71p45c44z41y90k 3431961735863

Co má nějaká poruchovost společného s tím, že jsem vám těmi příklady vyloučil vaše tvrzení o tom, že je v Německu vyloučené koupit do služeb neněmecký vůz.

S čím příjdete teď, třeba s tím, že italská více korodují, než německá?

Opět mimo mísu?

+3/−2
3.11.2014 9:17

M36i49c78h55a48l 41M87a19u45e15r 6818662252102

Opravdu reakce mimo. Kdyby to bylo ve sve dobe spatne vozy, tak si je Nemci nekoupili. Opravdu jste na hlavu. A TUV je spise ukazka teoreticke vydrze kompomentu vozu, nez jeho spolehlivosti. Tam zrovna VW taky nevyhrava, odtahu mel a ma dost.

+3/0
3.11.2014 9:20

D49e54n42i89s 47W13i31t84z55k35u 5683192459297

ano škoda má možná největší síť kvalifikovaných měničů dílů, ale chybí jí tam kvalifikovaní mechanici, ostatně jako všude,v tom bych výhodu neviděl

+1/−1
3.11.2014 9:06

P28a82v19e32l 20O94b51d43r68ž62á42l84e27k 6736874668142

Mechanici nejsou dneska v žádném značkovém servisu.

Veškerý značkový servis aut dneska funguje tak, že se připojí diagnostika a vyskočí seznam dílů, které má měnič vyměnit.

Zrovna u Hyundai měl kolega problém s -novým- vozem, který servis záručně řesil 2x výměnou komplet motoru, aniž by zkoumali kde je vlastně problém.

+1/0
3.11.2014 9:29

D81e55n44i94s 86W58i53t58z70k65u 5503922539867

dyť říkám jako všude

0/0
3.11.2014 9:34

M38a94r68t89i62n 95K59o56v29á58ř 2152850793562

Jednak není pravda, že používá pouze německé vozy a jednak má Německo také úplně jinou pozici v rámci EU. My, jakožto evropští pucfleci, nemůžeme zadat jako jedno z kritérií vozidlo domácí výroby kvůli diskriminaci ostatních výrobců a riskovat tak problémy s EU. Takové výběrové řízení by stejně nakonec bylo zrušeno.

+1/0
3.11.2014 9:09

R62o84m56a96n 88P30o85l63á11č34e41k 5346649725

1) Pojistka už je dneska out. Pojištovny řeší kW, takže i 1,2TSI platíte víc než na 1,9 TDi 66kW...

2) Když úředník dostane nabídku od více firem, tak si stejně vybere tu kterou chce. Viz Skarta. Zadávací parametr: počet bankomatů, který splnila jenom ČS, tak to upravili a ČS vyhrála stejně.

U aut PČR a Passaty... Vyhřívané čelní sklo, která má jenom WV. Tak to upravili a stejně vybrali passaty...

Takže si akorát jiný úředník dokazuje svoji důležitost a potřebnost....

+1/−1
3.11.2014 8:49

M48a39r10t50i25n 74F14i88l57i82p35c69z54y35k 3361841885103

1) pojišťovny většinově pojišťují podle obsahu a ne podle výkonu.

3) vyhřívané čelní sklo nemá jen VW u Passat, ale taky například Citroen u C5 nebo Ford u Mondea, namátkou

+6/0
3.11.2014 9:01

T78o96m95á84š 19M53a14c32e11j74k93a 6441582387417

Ale oni tam majít ty nepěkné drátky, VW to má řešené jinak a s dodavatelem pořešené tak, že nikdo jiný než VW to od něj odeírat nesmí.

0/0
3.11.2014 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.