Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákup aut podle úřadů: soutěže ušité na míru koncernu VW

Tuzemští úředníci chtějí jezdit ve vozech značky Škoda Auto nebo Volkswagen až příliš. Výrobcům na míru upravují zadávací podmínky pro soutěž na dodávky nových vozů. Jiná automobilka pak nemá šanci se přihlásit. Antimonopolní úřad už dvě takové zakázky zatrhl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P10e32t88r 76T81u84r56e11č70e12k 8542122547655

Podplácet a podvádět při výběrových řízeních? V ČR nejspíš Simply Clever Rv

0/0
3.11.2014 21:48

V59í27t 68K87o90v77á25ř86í93k 5361147471664

Podle mě je to v pořádku... Pokud se někdo s podmínkama tendru neumí vypořádat, nemůže vyhrát. Nejkvalitnější korejec vyráběný v CZ konkuruje vším možným, ale ne kvalitou a dokonalostí. Mají VW dohnat i v těchle detailech a necpat prachy do reklam o tom jak jsou stejně kvalitní a dobří, když prohrajou tendr na detailu. :)) pitomci... VW group rulez...

+1/−2
3.11.2014 19:11
Foto

P30e66t85r 59T44u17r37e76č86e44k 8692132797325

Je to přesně naopak. Tendr musel být ušit na míru aby to měla škodovka jisté a úředníci si mohli vozit zadky v předražených autech, viz můj příspěvek o trochu níže. Za mě pro ÚOHS palec nahoru, i když se pravděpodobně žádnému úředníkovi ani nikomu ve škodovce nic nestane :-/

+1/0
3.11.2014 21:25

Z67d14e23n21ě69k 78H54a30n50z97l 1641876822534

Aspon Audi A8 pro uredniky

+2/0
3.11.2014 14:47

Z23d37e62n72ě43k 27H36a44n83z52l 1191946272884

Tak bude nova soutez a vyberou nejdrazsi nabidku!Uz to vidim

0/0
3.11.2014 14:43

O71n81d97ř84e20j 55T56o81m79á24š43e68k 9219103269874

A ještě taková poznámka ..státní správa by měla vlastnit co nejméně, měla by si tedy vozidla spíš pronajímat s veškerým servisem jako službu.

+1/0
3.11.2014 13:01

O93n56d33ř82e62j 59T81o96m68á62š95e33k 9299703129744

To je prostě průser zákona o veřejných zakázkách, který na jednu stranu se na oko snaží bránit korupci a zmanipulovaným zakázkám, vedle toho ale znamená hrozbu v podobě podhocených cenových nabídek.Úřady sice hospodaří s veřejnými penězi, ale proč by měly za každou cenu kupovat nekvalitu. Tendry na osobní auta jsou navíc hodně specifické tím, že se obyvkle nikdo moc nezabývá zůstatkou vou hodnotou vozů při prodeji, stejně tak to je o dostupnosti a nákladech na servis. I když u aut to ještě není taková hrůza, opravdu většinou ČSSZ bude auta používat na popojížďky a tam je celkem jedno, větší průser jsou třeba dodávky IT služeb. Leta prověřená firma se kterou je spokojenost, může jít od válu jen proto, že nějaký dobrodruh podsekne cenu.

+3/0
3.11.2014 12:59
Foto

P60e65t57r 67T98u79r76e37č96e40k 8572472387745

Pokud se budeme držet aut, když můžou dát do tendru takovou blbost jako velikost kufru a obsah motoru, proč by tam nemohla být dostupnost servisu, náhradní vozidla, záruka mobility? Za nedodržení sankce. Proč všichni brečíte že Hyundai nabízí auta o pár tisíc levněji? Škodovka má fleetové ceny levnější než korejci, v tomhle problém není. Tady se prostě vyřadila ze soutěže veškerá konkurence, škodovka prodá státu předražená auta a úředníci budou mít služební auta v "plné palbě". Všichni jsou spokojeni, teda až na daňového poplatníka, že?

+1/0
3.11.2014 21:32
Foto

A15l35e28š 95B57a62l70o43u35n 3225108109255

Takže asi takto: Kategorie na výši povinného ručení jsou u nás podle obsahu motoru. To odůvodňuje volbu nižší platby a objemu. Zárověň - když se má podporovat domácí produkce a domácí zaměstnanost zejména z pohledu státní správy, pak domác automobilka by měla býát jasný favorit. Jestli v Nošovicích nemají vůz, splňující požadovaná kritéria kvůli tomu, že mají zastaralou motorovou řadu, která neplní EURO 6, pak těžko vinit úřady za to, že nevybraly korejský výrobek. Do budoucna bude kritérium ještě tvrdší. Motor do 1 litru obsahu a výkon min. 60 kW. Kdo to od letoška nabídne? Nebo v budoucnu nabídne? Takže jestli má stát podporovat domácí zemědělce, strojírenské firmy a další,pak není co řešit. Jinak to bude jako s marockými rajčaty, izraelskými jahodami, polskými jablky, bramborami, salámy... a solí.  [>-]

+4/−3
3.11.2014 10:15

A57l59e33x62a19n22d67r 17K55o52s58t88k24a 8792948856324

Vtip je v tom, že prů účely úřadu, který s autem nikdy v životě nepojede služebku delší než 50 km je motorizace nepodstatná. Ano, objem kvůli povinnému ručení a norma, ale jestli má motor 30 nebo 70 kw je naprosto fuk.

+5/−1
3.11.2014 10:30

A12l44e68š 93M56o69r15b33i22c49e13r 2269402455661

Souhlas, nebuďme blbí, státní správa ať si vozí zadky v automobilech vyrobených na našem území.

+4/−1
3.11.2014 10:34
Foto

P97e64t29r 77T73u77r47e34č69e66k 8592822687175

Tady ale přece vůbec nejde o to jestli mají čeští úředníci jezdit českými auty nebo ne. Podstatné je že díky vyřazení konkurence ze zmanipulované soutěže měli úředníci jezdit předraženými vozy.

A zvýšení nákladů na provoz úřadů znamená zvýšení daní a to bude mít na české hospodářství mnohem horší dopad než pár set prodaných škodovek.

+3/0
3.11.2014 10:44

T43o82m75á57š 13N20a65v41r30á10t88i27l 6387959722644

Nelze vše hodnotit jen pořizovací cenou. Asi nejvhodnější by bylo, kdyby pro státní správu byl stanoven interval obnovy vozového parku (stará vozidla odprodávat). Pak máme určenu dobu použití a lze ji zahrnout do celkových nákladů. Z předchozích let je možné určit roční nájezd km a to jsou již dvě vstupní hodnoty.

Na základě tohoto lze určit roční náklady na provoz vozu včetně servisních prohlídek a toto vše zahrnout do hodnotícího vzorce. Výsledkem je celkové náklady na uvedené období a nyní je ta nejnižší cena mnohem objektivnější. Motorizace je v tomto případě jen o spotřebě paliva a nikoli výkonu motoru. Jde o státní správu a né o závodníky. Výkonná auta lze tolerovat u bezpečnostního sboru a záchranářů obecně.

+2/0
3.11.2014 10:08

R16a90d89i59m 59S26v21o53b63o19d97a 9373959866452

me je uplne sumak, v jakem aute jezdi nejaky urednicek. co me hlavne zajima je proc ta plecka stoji 480k a jak je mozne, ze se do souteze dostane jen jeden vyrobce

+1/0
3.11.2014 10:07
Foto

P26e78t65r 37T68u37r35e11č66e43k 8282882557485

Tak abych to shrnul. Jdu do práce, vydělávat na bonusy jednomu obchoďákovi ze škodovky, protože se mu pravděpodobně úplatkem podařilo prosadit výběrové řízení tak aby nemusel soutěžit s konkurencí cenou a úředníci mohli jezdit ve škodovkách za průměrnou cenu 480 tisíc. Diskutéři na iDnes odhlasovali že je to tak správně. Takovéhle podpoře českého průmyslu opravdu nelze než zatleskat. Rv

+1/0
3.11.2014 10:01

T50o61m15a75s 45N75o77v27o82t32n58y 3451586558559

Jenže hodnotit jen podle ceny je prostě kravina. Já chápu, že Vošický jinak ty auta prodat nedokáže než neustálým hýkáním že mají o pár čudlíků ve výbavě jakože navíc oproti škodovce a cenu o pár tisíc nižší, ale o tom výběr auta není.

+1/−1
3.11.2014 18:04
Foto

P42e92t14r 12T81u22r27e16č36e31k 8862802887325

Četl jste vůbec ten můj příspěvek? Co měly mít ty škodovky za výbavu že při nákupu 417 vozů stál jeden průměrně 480 tisíc? Tohle jsou fleetové ceny? Vždyť je to do očí bijící sprostota. A to by jim nemohlo nikdy projít kdyby se do výběrového řízení dostala konkurence. Jakákoliv. Ford, Peugeot, Hyundai, to je jedno. Já netvrdím že to škodovka nemohla vyhrát, ale dokázal bych úředníkovi koupit tu škodovku levněji v prvním autosalonu co bych potkal. Takhle postoupil jen koncern a mohl úředníkům nabídnout předražené vozy s výbavou kterou k práci vůbec nepotřebují a vše je křišťálově čisté, protože to byla "jediná vhodná nabídka".

+1/0
3.11.2014 21:21

J25a41k37u65b 14Z22a56c92h 3605606203660

Nedávno jsem četl článek, jak při nějaké veřejné zakázce na osobní automobily (něvím jestli pro obec či pro nějaký úřad) vyhrála právě Hyundai, vl. na prvních dvou místech se umístili oficiální dealeři této značky, nakonec ani jeden nepodepsal smlouvu, protože Hyundai právě se svými dealery válčí a oni nemohly garantovat dodej vozů. ;-D;-D

+3/0
3.11.2014 9:58

M98a94t43ú78š 32B77e78n54a33k 9508234862723

Pre Hasičov to bola súťaž.

0/0
3.11.2014 10:17

A36l33e55x77a53n58d94r 87K93o66s89t30k79a 8532438986494

A pro Hyundai úžasná ostuda.

+3/0
3.11.2014 10:31

J41a52k90u24b 23Z31a71c57h 3985186113430

jj máte pravdu ;-)

+2/0
3.11.2014 11:13

A98l74e27x50a91n77d88r 11K24o17s12t24k78a 8142388536574

Pokud jde o auta pro úřad, který má lokální působnost, tak je motorizace naprosto nepodstatná. Takový finančák či sociálka patrně vůz nikdy nepošle na cestu delší než 40 či 50 km. Spíš by se měla řešit celková cena, tj včetně spotřeby a údržby za celou životnost.

+2/0
3.11.2014 9:45

M51i34r45o 55S82l19á70d94e57k 3222118822294

a zůstatkové ceny ...

0/0
1.1.2015 17:12

J53i49ř93í 53S94c91h71w79a86c74h 8538964358336

tvrzení, že 1200 ccm/minimálně70kW má jen Škoda / VW je naprostá lež!

+4/0
3.11.2014 9:42

J50a75n 45H18a92v28l98i56n83a 9654876259643

Socialce bude stacit Dacia Sandero az nad hlavu a za polovicni cenu

+4/−1
3.11.2014 9:34

P56a54v44e65l 87O28b93d62r61ž30á34l19e45k 6806774648582

Zrovna důraz na nejnižší pořizovací cenu je přece už léta ukazován jako zásadní protikorupční opatření. Takže proč se tomu někdo diví?

Vzít ceny a seřadit je od nejnižší je jedinné opravdu tvrdé kritérium, cokoliv dalšího v článku zmiňovaného už jde mnohem snadněji okecat a tedy i dokola napadat odvoláními.

+1/−3
3.11.2014 9:26

J90i58ř57í 84S29c28h22w13a17c63h 8298964658376

"šrot" bude vždy nejlacinější......

+2/0
3.11.2014 9:39

P65a78v36e24l 34O52b19d65r78ž40á70l87e55k 6216974578462

Proto také výběrka mnohdy vyhrávají dodavatelé šrotu ... ať se jedná o auta, nebo dálnice.

+1/0
3.11.2014 9:54
Foto

P31e91t34r 74T39u67r78e36č36e31k 8612802637735

Škoda se umí s fleetovými cenami dostat níže než korejci, když bojuje o soukromou firmu. Takže podle vás to bude asi šrot. V tom případě se shodneme že nakoupit tento šrot pro stát za přemrštěné ceny asi nebude to pravé ořechové, což?

0/0
3.11.2014 21:36

J65i95n92d67ř40i18c65h 53Š21k48o34p78e26k 4245411720105

jenže jednou z povinností zadavatele veřejné zakázky je dostatečně jasně specifikovat, co má vlastně dodavatel dodat. Popis typu osobní automobil pro ČSSZ " je dost málo

0/0
3.11.2014 9:47

P15a58v27e97l 14O40b62d36r21ž56á87l96e30k 6576844258652

Ale právě jasná specifikace toho, co zadavatel chce, je důvodem vzniku článku, který komentujeme.

Specifikace musí být taková, aby podle ní 2 různí lidé ze stejných nabídek vybrali stejné pořadí. Tedy skoro výhradně vyjádřitelné čísly.

Když napíšu, že chci auto s velkým kufrem, spolehlivé a s nízkou spotřebou - je to poukázka na zrušení výběrka.

+1/0
3.11.2014 9:53

T14o91m62a52s 67N48o80v76o79t84n49y 3591506648949

Cena je důležitá, ale zrovna v případě aut hodnotit JEN cenu je prostě hloupost.

+1/0
3.11.2014 18:05

V62a31c56l31a46v 74W60a64n39d41e28r60e77r 8558906909492

Nejezdim sice se Skodovkou, ale to snad by melo byt dano prikazem nakupovat tyhle vozy. Skodovka sype nejvic do naseho rozpoctu a kazda koruna co se takhle utrati byla stejne z velke casti Skodovkou uz zaplacena na danich. Takze tady by melo platit. Cesky uredniku, jezdi JEN ceskym autem.

+11/−2
3.11.2014 9:18

J63i59ř19í 48Š20v56e46c 6203452315336

až na to, že šádovka není česká a peníze z prodeje nejdou rozhodně do státního rozpočtu. Šádovka možná zaplatí vyšší daně, protože více vydělá, ale to je tak vše. Jediné čemu to pomůže je, že češi, kteří pracují v NĚMECKÉ Škodě mají práci.

+2/−7
3.11.2014 9:32

M55a22r76t70i91n 91F44i98l11i63p78c89z52y37k 3321211495873

Tak nejen Škodovka, ale i subdodavatelé. Každopádně by nákup Škodovek měl pro ekonomiku největší přínos, nikoliv však nějaký zásadní. Ale přínos by byl daleko největší, proti ostatním značkám, i Hyundai.

+4/0
3.11.2014 9:35

J12a31k88u93b 10Z95a89c54h 3565526733200

to nemáte až tak pravdu.. je spousta subdodavatelů, kteří jsou v česku a odvádí zde daně, zaměstnávají české zaměstnance atd.. stejně tak i samotná škoda.. odvádí zde přímé i nepřímé daně, zaměstnává spousty lidí,... To že je v rukou koncernu VW... to je jiná věc.. samozřejmě že jde část zisku majiteli, ale to neznamená, že by velká část peněz nezůstávala v ČR... už jen tím, že v česku má škoda vl. vývojové centrum,..

+5/0
3.11.2014 9:56

I21v10a53n 37K18o27t63l56í68n 6854214918897

Taky bych dal příkazem, aby i veškeré vybavení a technika státních úřadů byly české, včetně mobilních telefonů. Jako samozřejmost beru, že stravování státních úředníků bude jen z produkce českých zemědělců a českých výrobců.

+1/0
3.11.2014 9:43

A85l83e69x65a20n86d45r 95K31o43s98t44k61a 8222798806464

Mobily neděláme, respektive ne solidní. Ale co se týká aut, tak je ČR velmocí. A co se toho týká, tak podpora různých kantým, aby nakupovaly v první řadě české brambory, zeleninu, maso by měla být automatická.

+3/0
3.11.2014 9:55
Foto

M45i90r34o89s51l78a46v 25S28t15e56i91n29e26r 1195965138243

V Německu je vyloučené, nakoupit třeba pro policii neněmecké vozy. A žádný protimonopol se do toho nemíchá- státy zásadně podporují vlastní ekonomiku.

V ČR k tomu přichází hustá a už z větší části kvalifikovaná síť servisů Škoda a záruka mobility. Následný prodej ojetých vozů je u Škody také bez problémů- vozy mají především výdrž a minimální sklony ke korozi.

Ekonomickou stránku je třeba hodnotit z hlediska běžné doby užívání služebních vozů- ty bývají zpravidla po 5 letech a přibližně s 200 tisíci km vyřazeny a nahrazeny novými.

U nečeských vozů, snad s výjimkou kompatibilních vozů VW nebo Seat je srovnatelná zbytková cena podstatně nižší ve srovnání s domácími výrobky.

Hyundai je zde výjimka, vyrábí některé modely v ČR, jenomže pro použití jako služební vůz nejsou příliš vhodné- jejich konstrukce směřuje spíše k reprezentaci, než k užitné hodnotě. Pragmatický Němec to také tak vidí- rozšíření prodeje Škody v Německu je stále větší.

+10/−1
3.11.2014 8:58

M21a30r88t45i64n 38F23i88l65i53p91c56z14y83k 3751311505293

Vyloučené to není. Například Fiat Marea nebo i Alfa156 byla v Německu ve službách Polizei ...

+2/0
3.11.2014 9:06
Foto

M66i98r43o15s33l49a91v 81S87t13e12i26n89e47r 1575975688603

Oba jmenované vozy krášlí ve statistice spolehlivosti německého TÜV poslední řádky. Porovnejte si třeba ceny 5-letého VW California a Fiata Marey. Trh je neúplatný, na rozdíl od některých úředníků....

+3/−2
3.11.2014 9:11

M98a36r95t76i62n 22F91i33l70i10p72c26z96y75k 3891391135793

Co má nějaká poruchovost společného s tím, že jsem vám těmi příklady vyloučil vaše tvrzení o tom, že je v Německu vyloučené koupit do služeb neněmecký vůz.

S čím příjdete teď, třeba s tím, že italská více korodují, než německá?

Opět mimo mísu?

+3/−2
3.11.2014 9:17

M16i96c48h52a82l 49M19a85u48e63r 6548982162252

Opravdu reakce mimo. Kdyby to bylo ve sve dobe spatne vozy, tak si je Nemci nekoupili. Opravdu jste na hlavu. A TUV je spise ukazka teoreticke vydrze kompomentu vozu, nez jeho spolehlivosti. Tam zrovna VW taky nevyhrava, odtahu mel a ma dost.

+3/0
3.11.2014 9:20

D24e72n50i92s 69W32i80t92z40k26u 5303802259867

ano škoda má možná největší síť kvalifikovaných měničů dílů, ale chybí jí tam kvalifikovaní mechanici, ostatně jako všude,v tom bych výhodu neviděl

+1/−1
3.11.2014 9:06

P15a50v98e17l 54O27b61d63r18ž56á52l56e66k 6756724378772

Mechanici nejsou dneska v žádném značkovém servisu.

Veškerý značkový servis aut dneska funguje tak, že se připojí diagnostika a vyskočí seznam dílů, které má měnič vyměnit.

Zrovna u Hyundai měl kolega problém s -novým- vozem, který servis záručně řesil 2x výměnou komplet motoru, aniž by zkoumali kde je vlastně problém.

+1/0
3.11.2014 9:29

D71e93n57i11s 33W35i96t69z80k98u 5233652319327

dyť říkám jako všude

0/0
3.11.2014 9:34

M11a34r32t80i97n 63K47o53v87á62ř 2602640923492

Jednak není pravda, že používá pouze německé vozy a jednak má Německo také úplně jinou pozici v rámci EU. My, jakožto evropští pucfleci, nemůžeme zadat jako jedno z kritérií vozidlo domácí výroby kvůli diskriminaci ostatních výrobců a riskovat tak problémy s EU. Takové výběrové řízení by stejně nakonec bylo zrušeno.

+1/0
3.11.2014 9:09

R23o64m14a29n 13P48o57l86á67č84e80k 5256129475

1) Pojistka už je dneska out. Pojištovny řeší kW, takže i 1,2TSI platíte víc než na 1,9 TDi 66kW...

2) Když úředník dostane nabídku od více firem, tak si stejně vybere tu kterou chce. Viz Skarta. Zadávací parametr: počet bankomatů, který splnila jenom ČS, tak to upravili a ČS vyhrála stejně.

U aut PČR a Passaty... Vyhřívané čelní sklo, která má jenom WV. Tak to upravili a stejně vybrali passaty...

Takže si akorát jiný úředník dokazuje svoji důležitost a potřebnost....

+1/−1
3.11.2014 8:49

M72a28r48t97i85n 33F51i31l44i93p73c72z40y28k 3151941495683

1) pojišťovny většinově pojišťují podle obsahu a ne podle výkonu.

3) vyhřívané čelní sklo nemá jen VW u Passat, ale taky například Citroen u C5 nebo Ford u Mondea, namátkou

+6/0
3.11.2014 9:01

T41o56m55á25š 93M92a61c82e74j23k66a 6461102827617

Ale oni tam majít ty nepěkné drátky, VW to má řešené jinak a s dodavatelem pořešené tak, že nikdo jiný než VW to od něj odeírat nesmí.

0/0
3.11.2014 9:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.