Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákup aut podle úřadů: soutěže ušité na míru koncernu VW

Tuzemští úředníci chtějí jezdit ve vozech značky Škoda Auto nebo Volkswagen až příliš. Výrobcům na míru upravují zadávací podmínky pro soutěž na dodávky nových vozů. Jiná automobilka pak nemá šanci se přihlásit. Antimonopolní úřad už dvě takové zakázky zatrhl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P36e49t74r 10T58u13r83e29č84e18k 8172162717205

Podplácet a podvádět při výběrových řízeních? V ČR nejspíš Simply Clever Rv

0/0
3.11.2014 21:48

V65í66t 41K13o69v10á28ř76í98k 5141987311394

Podle mě je to v pořádku... Pokud se někdo s podmínkama tendru neumí vypořádat, nemůže vyhrát. Nejkvalitnější korejec vyráběný v CZ konkuruje vším možným, ale ne kvalitou a dokonalostí. Mají VW dohnat i v těchle detailech a necpat prachy do reklam o tom jak jsou stejně kvalitní a dobří, když prohrajou tendr na detailu. :)) pitomci... VW group rulez...

+1/−2
3.11.2014 19:11
Foto

P54e71t76r 98T72u29r72e14č76e42k 8892292427555

Je to přesně naopak. Tendr musel být ušit na míru aby to měla škodovka jisté a úředníci si mohli vozit zadky v předražených autech, viz můj příspěvek o trochu níže. Za mě pro ÚOHS palec nahoru, i když se pravděpodobně žádnému úředníkovi ani nikomu ve škodovce nic nestane :-/

+1/0
3.11.2014 21:25

Z45d25e63n24ě78k 80H35a21n90z51l 1171916562784

Aspon Audi A8 pro uredniky

+2/0
3.11.2014 14:47

Z59d49e69n10ě36k 73H39a56n18z19l 1431856972164

Tak bude nova soutez a vyberou nejdrazsi nabidku!Uz to vidim

0/0
3.11.2014 14:43

O88n33d50ř83e36j 54T82o60m45á89š30e50k 9139423809344

A ještě taková poznámka ..státní správa by měla vlastnit co nejméně, měla by si tedy vozidla spíš pronajímat s veškerým servisem jako službu.

+1/0
3.11.2014 13:01

O90n79d72ř93e54j 36T72o89m91á68š26e87k 9179533799914

To je prostě průser zákona o veřejných zakázkách, který na jednu stranu se na oko snaží bránit korupci a zmanipulovaným zakázkám, vedle toho ale znamená hrozbu v podobě podhocených cenových nabídek.Úřady sice hospodaří s veřejnými penězi, ale proč by měly za každou cenu kupovat nekvalitu. Tendry na osobní auta jsou navíc hodně specifické tím, že se obyvkle nikdo moc nezabývá zůstatkou vou hodnotou vozů při prodeji, stejně tak to je o dostupnosti a nákladech na servis. I když u aut to ještě není taková hrůza, opravdu většinou ČSSZ bude auta používat na popojížďky a tam je celkem jedno, větší průser jsou třeba dodávky IT služeb. Leta prověřená firma se kterou je spokojenost, může jít od válu jen proto, že nějaký dobrodruh podsekne cenu.

+3/0
3.11.2014 12:59
Foto

P81e29t32r 66T10u32r65e12č94e97k 8142782787855

Pokud se budeme držet aut, když můžou dát do tendru takovou blbost jako velikost kufru a obsah motoru, proč by tam nemohla být dostupnost servisu, náhradní vozidla, záruka mobility? Za nedodržení sankce. Proč všichni brečíte že Hyundai nabízí auta o pár tisíc levněji? Škodovka má fleetové ceny levnější než korejci, v tomhle problém není. Tady se prostě vyřadila ze soutěže veškerá konkurence, škodovka prodá státu předražená auta a úředníci budou mít služební auta v "plné palbě". Všichni jsou spokojeni, teda až na daňového poplatníka, že?

+1/0
3.11.2014 21:32
Foto

A69l95e75š 82B27a63l22o14u60n 3615608609915

Takže asi takto: Kategorie na výši povinného ručení jsou u nás podle obsahu motoru. To odůvodňuje volbu nižší platby a objemu. Zárověň - když se má podporovat domácí produkce a domácí zaměstnanost zejména z pohledu státní správy, pak domác automobilka by měla býát jasný favorit. Jestli v Nošovicích nemají vůz, splňující požadovaná kritéria kvůli tomu, že mají zastaralou motorovou řadu, která neplní EURO 6, pak těžko vinit úřady za to, že nevybraly korejský výrobek. Do budoucna bude kritérium ještě tvrdší. Motor do 1 litru obsahu a výkon min. 60 kW. Kdo to od letoška nabídne? Nebo v budoucnu nabídne? Takže jestli má stát podporovat domácí zemědělce, strojírenské firmy a další,pak není co řešit. Jinak to bude jako s marockými rajčaty, izraelskými jahodami, polskými jablky, bramborami, salámy... a solí.  [>-]

+4/−3
3.11.2014 10:15

A66l38e93x52a90n19d37r 67K82o20s23t34k68a 8242708976554

Vtip je v tom, že prů účely úřadu, který s autem nikdy v životě nepojede služebku delší než 50 km je motorizace nepodstatná. Ano, objem kvůli povinnému ručení a norma, ale jestli má motor 30 nebo 70 kw je naprosto fuk.

+5/−1
3.11.2014 10:30

A32l92e20š 15M97o29r22b34i36c26e79r 2779672695161

Souhlas, nebuďme blbí, státní správa ať si vozí zadky v automobilech vyrobených na našem území.

+4/−1
3.11.2014 10:34
Foto

P49e40t98r 73T11u55r23e68č50e28k 8862842617585

Tady ale přece vůbec nejde o to jestli mají čeští úředníci jezdit českými auty nebo ne. Podstatné je že díky vyřazení konkurence ze zmanipulované soutěže měli úředníci jezdit předraženými vozy.

A zvýšení nákladů na provoz úřadů znamená zvýšení daní a to bude mít na české hospodářství mnohem horší dopad než pár set prodaných škodovek.

+3/0
3.11.2014 10:44

T58o48m51á15š 15N39a66v49r85á67t18i80l 6287649922574

Nelze vše hodnotit jen pořizovací cenou. Asi nejvhodnější by bylo, kdyby pro státní správu byl stanoven interval obnovy vozového parku (stará vozidla odprodávat). Pak máme určenu dobu použití a lze ji zahrnout do celkových nákladů. Z předchozích let je možné určit roční nájezd km a to jsou již dvě vstupní hodnoty.

Na základě tohoto lze určit roční náklady na provoz vozu včetně servisních prohlídek a toto vše zahrnout do hodnotícího vzorce. Výsledkem je celkové náklady na uvedené období a nyní je ta nejnižší cena mnohem objektivnější. Motorizace je v tomto případě jen o spotřebě paliva a nikoli výkonu motoru. Jde o státní správu a né o závodníky. Výkonná auta lze tolerovat u bezpečnostního sboru a záchranářů obecně.

+2/0
3.11.2014 10:08

R88a24d49i17m 84S38v25o96b96o10d18a 9333689866212

me je uplne sumak, v jakem aute jezdi nejaky urednicek. co me hlavne zajima je proc ta plecka stoji 480k a jak je mozne, ze se do souteze dostane jen jeden vyrobce

+1/0
3.11.2014 10:07
Foto

P43e60t74r 76T76u37r72e62č40e48k 8982532407645

Tak abych to shrnul. Jdu do práce, vydělávat na bonusy jednomu obchoďákovi ze škodovky, protože se mu pravděpodobně úplatkem podařilo prosadit výběrové řízení tak aby nemusel soutěžit s konkurencí cenou a úředníci mohli jezdit ve škodovkách za průměrnou cenu 480 tisíc. Diskutéři na iDnes odhlasovali že je to tak správně. Takovéhle podpoře českého průmyslu opravdu nelze než zatleskat. Rv

+1/0
3.11.2014 10:01

T36o58m75a92s 38N71o45v54o73t30n33y 3541176158309

Jenže hodnotit jen podle ceny je prostě kravina. Já chápu, že Vošický jinak ty auta prodat nedokáže než neustálým hýkáním že mají o pár čudlíků ve výbavě jakože navíc oproti škodovce a cenu o pár tisíc nižší, ale o tom výběr auta není.

+1/−1
3.11.2014 18:04
Foto

P42e80t98r 56T74u30r52e86č25e30k 8262612197675

Četl jste vůbec ten můj příspěvek? Co měly mít ty škodovky za výbavu že při nákupu 417 vozů stál jeden průměrně 480 tisíc? Tohle jsou fleetové ceny? Vždyť je to do očí bijící sprostota. A to by jim nemohlo nikdy projít kdyby se do výběrového řízení dostala konkurence. Jakákoliv. Ford, Peugeot, Hyundai, to je jedno. Já netvrdím že to škodovka nemohla vyhrát, ale dokázal bych úředníkovi koupit tu škodovku levněji v prvním autosalonu co bych potkal. Takhle postoupil jen koncern a mohl úředníkům nabídnout předražené vozy s výbavou kterou k práci vůbec nepotřebují a vše je křišťálově čisté, protože to byla "jediná vhodná nabídka".

+1/0
3.11.2014 21:21

J83a84k41u76b 72Z59a57c75h 3575486973160

Nedávno jsem četl článek, jak při nějaké veřejné zakázce na osobní automobily (něvím jestli pro obec či pro nějaký úřad) vyhrála právě Hyundai, vl. na prvních dvou místech se umístili oficiální dealeři této značky, nakonec ani jeden nepodepsal smlouvu, protože Hyundai právě se svými dealery válčí a oni nemohly garantovat dodej vozů. ;-D;-D

+3/0
3.11.2014 9:58

M41a69t83ú14š 50B18e75n24a51k 9408714472603

Pre Hasičov to bola súťaž.

0/0
3.11.2014 10:17

A13l97e61x66a39n11d51r 76K89o88s97t14k45a 8372718296234

A pro Hyundai úžasná ostuda.

+3/0
3.11.2014 10:31

J20a15k69u34b 26Z49a30c24h 3125746233840

jj máte pravdu ;-)

+2/0
3.11.2014 11:13

A39l86e34x60a16n36d33r 31K16o46s70t62k50a 8802858106154

Pokud jde o auta pro úřad, který má lokální působnost, tak je motorizace naprosto nepodstatná. Takový finančák či sociálka patrně vůz nikdy nepošle na cestu delší než 40 či 50 km. Spíš by se měla řešit celková cena, tj včetně spotřeby a údržby za celou životnost.

+2/0
3.11.2014 9:45

M79i13r93o 37S30l66á77d36e86k 3572408522364

a zůstatkové ceny ...

0/0
1.1.2015 17:12

J35i37ř91í 58S58c20h78w84a30c45h 8958914138676

tvrzení, že 1200 ccm/minimálně70kW má jen Škoda / VW je naprostá lež!

+4/0
3.11.2014 9:42

J97a71n 74H68a44v23l96i94n20a 9894136199303

Socialce bude stacit Dacia Sandero az nad hlavu a za polovicni cenu

+4/−1
3.11.2014 9:34

P55a33v29e77l 91O77b78d20r42ž69á91l31e74k 6306294588672

Zrovna důraz na nejnižší pořizovací cenu je přece už léta ukazován jako zásadní protikorupční opatření. Takže proč se tomu někdo diví?

Vzít ceny a seřadit je od nejnižší je jedinné opravdu tvrdé kritérium, cokoliv dalšího v článku zmiňovaného už jde mnohem snadněji okecat a tedy i dokola napadat odvoláními.

+1/−3
3.11.2014 9:26

J97i45ř26í 98S78c64h21w88a95c38h 8388404278126

"šrot" bude vždy nejlacinější......

+2/0
3.11.2014 9:39

P54a49v89e33l 61O11b66d13r23ž34á56l65e11k 6826474688922

Proto také výběrka mnohdy vyhrávají dodavatelé šrotu ... ať se jedná o auta, nebo dálnice.

+1/0
3.11.2014 9:54
Foto

P77e45t51r 91T67u91r31e75č67e17k 8882952497495

Škoda se umí s fleetovými cenami dostat níže než korejci, když bojuje o soukromou firmu. Takže podle vás to bude asi šrot. V tom případě se shodneme že nakoupit tento šrot pro stát za přemrštěné ceny asi nebude to pravé ořechové, což?

0/0
3.11.2014 21:36

J79i24n67d47ř81i84c95h 67Š56k11o93p32e91k 4515231630385

jenže jednou z povinností zadavatele veřejné zakázky je dostatečně jasně specifikovat, co má vlastně dodavatel dodat. Popis typu osobní automobil pro ČSSZ " je dost málo

0/0
3.11.2014 9:47

P51a36v44e60l 93O75b20d86r56ž68á56l92e93k 6766174738842

Ale právě jasná specifikace toho, co zadavatel chce, je důvodem vzniku článku, který komentujeme.

Specifikace musí být taková, aby podle ní 2 různí lidé ze stejných nabídek vybrali stejné pořadí. Tedy skoro výhradně vyjádřitelné čísly.

Když napíšu, že chci auto s velkým kufrem, spolehlivé a s nízkou spotřebou - je to poukázka na zrušení výběrka.

+1/0
3.11.2014 9:53

T75o50m43a45s 64N83o95v20o88t50n96y 3451106788629

Cena je důležitá, ale zrovna v případě aut hodnotit JEN cenu je prostě hloupost.

+1/0
3.11.2014 18:05

V14a77c47l68a14v 87W84a48n57d59e34r25e49r 8738626339862

Nejezdim sice se Skodovkou, ale to snad by melo byt dano prikazem nakupovat tyhle vozy. Skodovka sype nejvic do naseho rozpoctu a kazda koruna co se takhle utrati byla stejne z velke casti Skodovkou uz zaplacena na danich. Takze tady by melo platit. Cesky uredniku, jezdi JEN ceskym autem.

+11/−2
3.11.2014 9:18

J58i16ř74í 71Š29v92e85c 6513482505156

až na to, že šádovka není česká a peníze z prodeje nejdou rozhodně do státního rozpočtu. Šádovka možná zaplatí vyšší daně, protože více vydělá, ale to je tak vše. Jediné čemu to pomůže je, že češi, kteří pracují v NĚMECKÉ Škodě mají práci.

+2/−7
3.11.2014 9:32

M34a22r51t56i89n 92F87i26l38i47p68c95z90y12k 3841841405683

Tak nejen Škodovka, ale i subdodavatelé. Každopádně by nákup Škodovek měl pro ekonomiku největší přínos, nikoliv však nějaký zásadní. Ale přínos by byl daleko největší, proti ostatním značkám, i Hyundai.

+4/0
3.11.2014 9:35

J56a45k36u26b 20Z85a92c13h 3905836833610

to nemáte až tak pravdu.. je spousta subdodavatelů, kteří jsou v česku a odvádí zde daně, zaměstnávají české zaměstnance atd.. stejně tak i samotná škoda.. odvádí zde přímé i nepřímé daně, zaměstnává spousty lidí,... To že je v rukou koncernu VW... to je jiná věc.. samozřejmě že jde část zisku majiteli, ale to neznamená, že by velká část peněz nezůstávala v ČR... už jen tím, že v česku má škoda vl. vývojové centrum,..

+5/0
3.11.2014 9:56

I26v64a47n 79K23o44t18l77í35n 6554844468937

Taky bych dal příkazem, aby i veškeré vybavení a technika státních úřadů byly české, včetně mobilních telefonů. Jako samozřejmost beru, že stravování státních úředníků bude jen z produkce českých zemědělců a českých výrobců.

+1/0
3.11.2014 9:43

A48l88e20x83a68n43d18r 55K82o91s14t77k17a 8122648626854

Mobily neděláme, respektive ne solidní. Ale co se týká aut, tak je ČR velmocí. A co se toho týká, tak podpora různých kantým, aby nakupovaly v první řadě české brambory, zeleninu, maso by měla být automatická.

+3/0
3.11.2014 9:55
Foto

M12i13r41o76s31l13a57v 20S87t50e76i62n43e10r 6598894323705

V Německu je vyloučené, nakoupit třeba pro policii neněmecké vozy. A žádný protimonopol se do toho nemíchá- státy zásadně podporují vlastní ekonomiku.

V ČR k tomu přichází hustá a už z větší části kvalifikovaná síť servisů Škoda a záruka mobility. Následný prodej ojetých vozů je u Škody také bez problémů- vozy mají především výdrž a minimální sklony ke korozi.

Ekonomickou stránku je třeba hodnotit z hlediska běžné doby užívání služebních vozů- ty bývají zpravidla po 5 letech a přibližně s 200 tisíci km vyřazeny a nahrazeny novými.

U nečeských vozů, snad s výjimkou kompatibilních vozů VW nebo Seat je srovnatelná zbytková cena podstatně nižší ve srovnání s domácími výrobky.

Hyundai je zde výjimka, vyrábí některé modely v ČR, jenomže pro použití jako služební vůz nejsou příliš vhodné- jejich konstrukce směřuje spíše k reprezentaci, než k užitné hodnotě. Pragmatický Němec to také tak vidí- rozšíření prodeje Škody v Německu je stále větší.

+10/−1
3.11.2014 8:58

M96a82r29t31i49n 75F16i42l72i43p11c15z42y52k 3241481525803

Vyloučené to není. Například Fiat Marea nebo i Alfa156 byla v Německu ve službách Polizei ...

+2/0
3.11.2014 9:06
Foto

M14i26r27o84s61l73a79v 92S40t91e49i90n53e87r 6848414663795

Oba jmenované vozy krášlí ve statistice spolehlivosti německého TÜV poslední řádky. Porovnejte si třeba ceny 5-letého VW California a Fiata Marey. Trh je neúplatný, na rozdíl od některých úředníků....

+3/−2
3.11.2014 9:11

M66a80r63t64i70n 87F40i24l18i82p18c33z47y93k 3561771845153

Co má nějaká poruchovost společného s tím, že jsem vám těmi příklady vyloučil vaše tvrzení o tom, že je v Německu vyloučené koupit do služeb neněmecký vůz.

S čím příjdete teď, třeba s tím, že italská více korodují, než německá?

Opět mimo mísu?

+3/−2
3.11.2014 9:17

M52i21c30h54a50l 56M44a23u92e80r 6898222302102

Opravdu reakce mimo. Kdyby to bylo ve sve dobe spatne vozy, tak si je Nemci nekoupili. Opravdu jste na hlavu. A TUV je spise ukazka teoreticke vydrze kompomentu vozu, nez jeho spolehlivosti. Tam zrovna VW taky nevyhrava, odtahu mel a ma dost.

+3/0
3.11.2014 9:20

D84e43n81i71s 27W49i55t39z54k47u 5643962849177

ano škoda má možná největší síť kvalifikovaných měničů dílů, ale chybí jí tam kvalifikovaní mechanici, ostatně jako všude,v tom bych výhodu neviděl

+1/−1
3.11.2014 9:06

P53a55v43e74l 13O79b87d55r58ž21á39l16e30k 6576944588342

Mechanici nejsou dneska v žádném značkovém servisu.

Veškerý značkový servis aut dneska funguje tak, že se připojí diagnostika a vyskočí seznam dílů, které má měnič vyměnit.

Zrovna u Hyundai měl kolega problém s -novým- vozem, který servis záručně řesil 2x výměnou komplet motoru, aniž by zkoumali kde je vlastně problém.

+1/0
3.11.2014 9:29

D94e62n17i47s 14W22i84t60z45k58u 5233662819887

dyť říkám jako všude

0/0
3.11.2014 9:34

M52a71r36t68i46n 46K24o19v49á22ř 2392830693412

Jednak není pravda, že používá pouze německé vozy a jednak má Německo také úplně jinou pozici v rámci EU. My, jakožto evropští pucfleci, nemůžeme zadat jako jedno z kritérií vozidlo domácí výroby kvůli diskriminaci ostatních výrobců a riskovat tak problémy s EU. Takové výběrové řízení by stejně nakonec bylo zrušeno.

+1/0
3.11.2014 9:09

R21o28m97a43n 95P23o69l44á76č69e49k 5436589245

1) Pojistka už je dneska out. Pojištovny řeší kW, takže i 1,2TSI platíte víc než na 1,9 TDi 66kW...

2) Když úředník dostane nabídku od více firem, tak si stejně vybere tu kterou chce. Viz Skarta. Zadávací parametr: počet bankomatů, který splnila jenom ČS, tak to upravili a ČS vyhrála stejně.

U aut PČR a Passaty... Vyhřívané čelní sklo, která má jenom WV. Tak to upravili a stejně vybrali passaty...

Takže si akorát jiný úředník dokazuje svoji důležitost a potřebnost....

+1/−1
3.11.2014 8:49

M67a30r73t87i75n 32F86i44l92i87p57c21z19y85k 3221931175293

1) pojišťovny většinově pojišťují podle obsahu a ne podle výkonu.

3) vyhřívané čelní sklo nemá jen VW u Passat, ale taky například Citroen u C5 nebo Ford u Mondea, namátkou

+6/0
3.11.2014 9:01

T52o52m49á26š 60M78a70c68e29j18k93a 6661282137877

Ale oni tam majít ty nepěkné drátky, VW to má řešené jinak a s dodavatelem pořešené tak, že nikdo jiný než VW to od něj odeírat nesmí.

0/0
3.11.2014 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.