Diskuze

Nákup aut podle úřadů: soutěže ušité na míru koncernu VW

Tuzemští úředníci chtějí jezdit ve vozech značky Škoda Auto nebo Volkswagen až příliš. Výrobcům na míru upravují zadávací podmínky pro soutěž na dodávky nových vozů. Jiná automobilka pak nemá šanci se přihlásit. Antimonopolní úřad už dvě takové zakázky zatrhl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Podplácet a podvádět při výběrových řízeních? V ČR nejspíš Simply Clever Rv

0 0
možnosti
VK

Podle mě je to v pořádku... Pokud se někdo s podmínkama tendru neumí vypořádat, nemůže vyhrát. Nejkvalitnější korejec vyráběný v CZ konkuruje vším možným, ale ne kvalitou a dokonalostí. Mají VW dohnat i v těchle detailech a necpat prachy do reklam o tom jak jsou stejně kvalitní a dobří, když prohrajou tendr na detailu. :)) pitomci... VW group rulez...

1 2
možnosti
Foto

Je to přesně naopak. Tendr musel být ušit na míru aby to měla škodovka jisté a úředníci si mohli vozit zadky v předražených autech, viz můj příspěvek o trochu níže. Za mě pro ÚOHS palec nahoru, i když se pravděpodobně žádnému úředníkovi ani nikomu ve škodovce nic nestane :-/

1 0
možnosti
ZH

Aspon Audi A8 pro uredniky

2 0
možnosti
ZH

Tak bude nova soutez a vyberou nejdrazsi nabidku!Uz to vidim

0 0
možnosti
OT

A ještě taková poznámka ..státní správa by měla vlastnit co nejméně, měla by si tedy vozidla spíš pronajímat s veškerým servisem jako službu.

1 0
možnosti
OT

To je prostě průser zákona o veřejných zakázkách, který na jednu stranu se na oko snaží bránit korupci a zmanipulovaným zakázkám, vedle toho ale znamená hrozbu v podobě podhocených cenových nabídek.Úřady sice hospodaří s veřejnými penězi, ale proč by měly za každou cenu kupovat nekvalitu. Tendry na osobní auta jsou navíc hodně specifické tím, že se obyvkle nikdo moc nezabývá zůstatkou vou hodnotou vozů při prodeji, stejně tak to je o dostupnosti a nákladech na servis. I když u aut to ještě není taková hrůza, opravdu většinou ČSSZ bude auta používat na popojížďky a tam je celkem jedno, větší průser jsou třeba dodávky IT služeb. Leta prověřená firma se kterou je spokojenost, může jít od válu jen proto, že nějaký dobrodruh podsekne cenu.

3 0
možnosti
Foto

Pokud se budeme držet aut, když můžou dát do tendru takovou blbost jako velikost kufru a obsah motoru, proč by tam nemohla být dostupnost servisu, náhradní vozidla, záruka mobility? Za nedodržení sankce. Proč všichni brečíte že Hyundai nabízí auta o pár tisíc levněji? Škodovka má fleetové ceny levnější než korejci, v tomhle problém není. Tady se prostě vyřadila ze soutěže veškerá konkurence, škodovka prodá státu předražená auta a úředníci budou mít služební auta v "plné palbě". Všichni jsou spokojeni, teda až na daňového poplatníka, že?

1 0
možnosti
Foto

A66l88e56š 93B20a15l96o88u76n

3. 11. 2014 10:15

Takže asi takto: Kategorie na výši povinného ručení jsou u nás podle obsahu motoru. To odůvodňuje volbu nižší platby a objemu. Zárověň - když se má podporovat domácí produkce a domácí zaměstnanost zejména z pohledu státní správy, pak domác automobilka by měla býát jasný favorit. Jestli v Nošovicích nemají vůz, splňující požadovaná kritéria kvůli tomu, že mají zastaralou motorovou řadu, která neplní EURO 6, pak těžko vinit úřady za to, že nevybraly korejský výrobek. Do budoucna bude kritérium ještě tvrdší. Motor do 1 litru obsahu a výkon min. 60 kW. Kdo to od letoška nabídne? Nebo v budoucnu nabídne? Takže jestli má stát podporovat domácí zemědělce, strojírenské firmy a další,pak není co řešit. Jinak to bude jako s marockými rajčaty, izraelskými jahodami, polskými jablky, bramborami, salámy... a solí.  [>-]

4 3
možnosti
AK

Vtip je v tom, že prů účely úřadu, který s autem nikdy v životě nepojede služebku delší než 50 km je motorizace nepodstatná. Ano, objem kvůli povinnému ručení a norma, ale jestli má motor 30 nebo 70 kw je naprosto fuk.

5 1
možnosti
TN

Nelze vše hodnotit jen pořizovací cenou. Asi nejvhodnější by bylo, kdyby pro státní správu byl stanoven interval obnovy vozového parku (stará vozidla odprodávat). Pak máme určenu dobu použití a lze ji zahrnout do celkových nákladů. Z předchozích let je možné určit roční nájezd km a to jsou již dvě vstupní hodnoty.

Na základě tohoto lze určit roční náklady na provoz vozu včetně servisních prohlídek a toto vše zahrnout do hodnotícího vzorce. Výsledkem je celkové náklady na uvedené období a nyní je ta nejnižší cena mnohem objektivnější. Motorizace je v tomto případě jen o spotřebě paliva a nikoli výkonu motoru. Jde o státní správu a né o závodníky. Výkonná auta lze tolerovat u bezpečnostního sboru a záchranářů obecně.

2 0
možnosti
RS

me je uplne sumak, v jakem aute jezdi nejaky urednicek. co me hlavne zajima je proc ta plecka stoji 480k a jak je mozne, ze se do souteze dostane jen jeden vyrobce

1 0
možnosti
Foto

Tak abych to shrnul. Jdu do práce, vydělávat na bonusy jednomu obchoďákovi ze škodovky, protože se mu pravděpodobně úplatkem podařilo prosadit výběrové řízení tak aby nemusel soutěžit s konkurencí cenou a úředníci mohli jezdit ve škodovkách za průměrnou cenu 480 tisíc. Diskutéři na iDnes odhlasovali že je to tak správně. Takovéhle podpoře českého průmyslu opravdu nelze než zatleskat. Rv

1 0
možnosti
TN

Jenže hodnotit jen podle ceny je prostě kravina. Já chápu, že Vošický jinak ty auta prodat nedokáže než neustálým hýkáním že mají o pár čudlíků ve výbavě jakože navíc oproti škodovce a cenu o pár tisíc nižší, ale o tom výběr auta není.

1 1
možnosti