Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správě železnic hrozí dvoumilionová pokuta za kácení stromů

Správě železniční dopravní cesty hrozí až dvoumilionová pokuta za nezákonné kácení stromů. Podle České inspekce životního prostředí porušovali železničáři zákon o ochraně přírody. Správa železnic se hájí bezpečností železniční dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45i61c29h34a78l 63Z65e19t30e40k 3268112100637

Upřímně doufám, že brzy nějaký čelní představitel ekoteror hnutí Arnika pojede vlakem, který vykolejí kvůli starému stromu spadlému na trať po vichřici, a skončí pak na několik měsíců zabalený do sádry.;-€

+1/0
5.11.2014 7:47
Foto

J96i37ř57í 36R94ů19ž83i43č24k49a 5560754291794

Jestli dostanou pokutu, měli by ty ekoteroristy zažalovat za obecné ohrožení.

+2/0
5.11.2014 0:03

O37t88t49o 20P35o49s71p58í96š21i50l 4954245777108

R^

0/0
5.11.2014 6:56

M33i44l34a88n 20L45a67š11ť74o25v72k95a 8122464783768

RvRvEkoteroristické Hnutí Arnika se zase zviditelňuje?Rv

+3/0
4.11.2014 18:27

R13a43d84e81k 41J90a15n74a60t91a 9485406464842

V bezprostředním okolí trati nemá co žádný vzrostlý strom vůbec růst. Stejně jako např. na letišti.

+4/0
4.11.2014 17:49

J97i93ř15í 42K89o15c32u86r19e43k 6685864735938

Tak ať si Úředníček z odboru ŽP místně příslušné "střediskové obce" vymíní svou přítomnost u kácení a dozoruje, co kácet a co nekácet. A pokud skácet nepovolí tak se zadokumentuje a označí.

Přičemž na jeho zodpovědnost půjdou po dobu 6 měsíců případné škody vzniklé pádem onoho stromu. A to do výše dvou měsíčních výplat, jak je ze zákoníku práce dáno.

+2/0
4.11.2014 14:44

P61e52t69r 21N27o43v47o61t38n95y 3689412389582

K čemu budou  SŽDC nějaké dva platy úředníčka, když jim to třeba strhne trolej a škoda bude ve stotisících? A nebo do toho vjede vlak?

+2/0
4.11.2014 16:25

M38i28r96o37s64l88a27v 78Z89i68k56m72u54n25d 7349503234533

Nikoli dva platy, ale celá škoda, byl srozuměn s tím, co může nastat, ale neučinil opatření, ab k tomu nedošlo ... navíc bych ho trestně stíhal ...a obecné ohrožení. Škodu 5 000 zajistí rozbité okno na lokomotivě, poškozená jímka ...

+2/0
4.11.2014 17:20

R26a21d22e18k 31J37a22n12a47t46a 9645196734582

Každý zaměstanec, i úředník, odpovídá za škodu jen do výše 4,5 násobku své mzdy. Je to logické, jinak byste na spoustu pozic, kde se rpacuje s drahými vozdily, stroji, atd. prostě nikoho nesehnal nebo jen nějakého bezdomovce bez majetku, kterému je všechno jedno.

+2/0
4.11.2014 17:46

P76e72t58r 89N46o40v31o83t76n82y 3619102649542

Co je ministerstvu životního prostředí do stromů v ochranném pásmu dráhy?

+3/0
4.11.2014 13:24

B88l31a36ž86e82j 24M25o26t45y30č95k69a 8257627515790

strašidelné dráhy

0/−1
4.11.2014 14:04

M23i80r94o97s94l80a66v 44Z14i81k32m41u44n39d 7559313714673

Velký kulový ...

+2/0
4.11.2014 17:20

R23a25d19k76o 36K58ř42i59v37á38n93e75k 7250683425950

Kolem silnic se vesele kácí a ČIŽP je v pohodě.

1. strom u silnice je obvykle jen sekundární nebezpečí. Náraz auta do stromu není vina stromu, i kdyby spadl na silnici. Řidič je povinen jet rychlostí odpovídající jeho rozhledu. U vlaku to neplatí, padlý strom na nepřehledném místě znamená najetí vlaku a často i vykolejení. (Obdoba je jen strom padlý těsně před jedoucí auto.)

2. Částečné stržení trolejového vedení stromem bez zkratu znamená přiblížení vysokého napětí na dotykovou vzdálenost

3. Vlak strom neobjede, odstranění stromu je otázkou desitek minut až hodin, ale obnovení trolejového vedení často trvá několik dní. Rozvrat dopravy bývá značný.

4. Autům vadí náledí, vlakům obvykle ne. Nejhorší vliv na adhezi kolejových vozidel - tedy i tramvají - má překvapivě rozježděné mokré listí na hlavě kolejnice. Nehod s touto příčinou bylo dost.

!!Dobrá tradice první republiky: Stromy jsou krásné, ale do ochranného pásma dráhy nepatří, kromě souvislých lesních úseků bez akutního rizika polomů a s malým podílem listnatých dřevin. Naši předkové byli moudřejší, než ČIŽP.

+7/0
4.11.2014 11:15

A68l80e15x66a58n17d64r 91K82o10s91t82k81a 8152738746964

Kolem silnic se kácí. Nevím, že by si předem zařídili patřičné povolení? Vždyť to jde, jen se snažit.

0/−2
4.11.2014 11:37

R56a49d35k70o 45K53ř45i64v45á53n38e50k 7370653635980

Jsou dvě rozdílné věci:

1. Okolí tratí během nejbližších let zbavit nebezpečných stromů podle zákona, bohužel razítková bitva úřadů za stromy často nerespektuje  realitu

2. Stomy již akutně hrozící pádem (podmážení, poškození větrem) - a tady již musí pila předběhnout razítko.i po bitvě moudré úředníky.

Říkám to jako skaut nerad, ale některé stromy fakt pryč musí.

+2/0
4.11.2014 12:33

P47e69t74r 26M15a18l15ý 7602277938357

Při porovnání současného leteckého snímkování a toho před dávnou dobou mi plyne, že koridor kolem tratí býval poněkud širší než nyní. Na mnoha železničních fotorafiích z té doby také chybějí nálety a keřová džungle, kterou podél tratí známe dnes.

Ekologům a inspektorům ale lze doporučit jízdu vlakem (pokud si ji dokážou přestavit) s otevřenými okny (a díváním se z oken do krajiny); pro větší efekt po trati s občasným provozem.

+2/0
4.11.2014 10:55

R66e59n77é 31C63v28r78k67a28l 9176359326366

Ten širší koridor souvisel především s požárním rizikem - staré parní lokomotivy produkovaly jiskry. Proto se okolí tratí opravdu doslova holilo. Pokud Vás problematika zajímá, doporučuji najít si na netu rezervaci Váté písky na Moravě, která vznikla právě na tomto vyholeném území podél trati.

0/0
4.11.2014 11:34

K68a11r23e62l 35Ř51e54h44á37č83e44k 9452970571912

Zajímalo by mě, co bude říkat ochránce, až bude stát doprava kvůli spadlému stromu. Bude nadávat na dráhy, že jezdí zpožděné. Nebo až vlak kvůli spadlému stromu vykolejí.

+5/0
4.11.2014 10:46

J48i43ř73í 52P51r27ů78š14a 7675312735319

Ale jen ať úředník pokutu udělí. Ale pak bude muset ze své kapsy zaplatit každou škodu kterou způsobí strom který spadne. 

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Jindrichov_v_S_140204.pdf

+4/0
4.11.2014 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.