Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správě železnic hrozí dvoumilionová pokuta za kácení stromů

Správě železniční dopravní cesty hrozí až dvoumilionová pokuta za nezákonné kácení stromů. Podle České inspekce životního prostředí porušovali železničáři zákon o ochraně přírody. Správa železnic se hájí bezpečností železniční dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70i81c98h21a68l 42Z52e25t87e34k 3868952150777

Upřímně doufám, že brzy nějaký čelní představitel ekoteror hnutí Arnika pojede vlakem, který vykolejí kvůli starému stromu spadlému na trať po vichřici, a skončí pak na několik měsíců zabalený do sádry.;-€

+1/0
5.11.2014 7:47
Foto

J54i76ř97í 55R56ů63ž39i35č11k67a 5200384201824

Jestli dostanou pokutu, měli by ty ekoteroristy zažalovat za obecné ohrožení.

+2/0
5.11.2014 0:03

O26t17t96o 19P68o47s54p51í50š30i71l 4584195647528

R^

0/0
5.11.2014 6:56

M35i90l71a21n 44L12a54š19ť74o97v25k42a 8692244873828

RvRvEkoteroristické Hnutí Arnika se zase zviditelňuje?Rv

+3/0
4.11.2014 18:27

R57a58d36e17k 90J24a28n57a59t36a 9145566364952

V bezprostředním okolí trati nemá co žádný vzrostlý strom vůbec růst. Stejně jako např. na letišti.

+4/0
4.11.2014 17:49

J46i98ř86í 98K20o95c97u93r18e38k 6175424975938

Tak ať si Úředníček z odboru ŽP místně příslušné "střediskové obce" vymíní svou přítomnost u kácení a dozoruje, co kácet a co nekácet. A pokud skácet nepovolí tak se zadokumentuje a označí.

Přičemž na jeho zodpovědnost půjdou po dobu 6 měsíců případné škody vzniklé pádem onoho stromu. A to do výše dvou měsíčních výplat, jak je ze zákoníku práce dáno.

+2/0
4.11.2014 14:44

P35e77t40r 62N67o71v22o32t12n72y 3379172429212

K čemu budou  SŽDC nějaké dva platy úředníčka, když jim to třeba strhne trolej a škoda bude ve stotisících? A nebo do toho vjede vlak?

+2/0
4.11.2014 16:25

M83i39r55o28s22l38a97v 37Z43i58k27m89u87n49d 7309293744923

Nikoli dva platy, ale celá škoda, byl srozuměn s tím, co může nastat, ale neučinil opatření, ab k tomu nedošlo ... navíc bych ho trestně stíhal ...a obecné ohrožení. Škodu 5 000 zajistí rozbité okno na lokomotivě, poškozená jímka ...

+2/0
4.11.2014 17:20

R30a92d79e29k 73J45a83n23a73t44a 9355596914772

Každý zaměstanec, i úředník, odpovídá za škodu jen do výše 4,5 násobku své mzdy. Je to logické, jinak byste na spoustu pozic, kde se rpacuje s drahými vozdily, stroji, atd. prostě nikoho nesehnal nebo jen nějakého bezdomovce bez majetku, kterému je všechno jedno.

+2/0
4.11.2014 17:46

P83e24t63r 61N19o93v13o98t65n90y 3289222719792

Co je ministerstvu životního prostředí do stromů v ochranném pásmu dráhy?

+3/0
4.11.2014 13:24

B32l91a13ž36e79j 17M24o62t91y20č93k71a 8157487935710

strašidelné dráhy

0/−1
4.11.2014 14:04

M77i51r80o42s75l33a86v 20Z34i70k92m63u11n60d 7169113654613

Velký kulový ...

+2/0
4.11.2014 17:20

R31a69d17k55o 51K76ř24i91v13á69n89e14k 7550193365860

Kolem silnic se vesele kácí a ČIŽP je v pohodě.

1. strom u silnice je obvykle jen sekundární nebezpečí. Náraz auta do stromu není vina stromu, i kdyby spadl na silnici. Řidič je povinen jet rychlostí odpovídající jeho rozhledu. U vlaku to neplatí, padlý strom na nepřehledném místě znamená najetí vlaku a často i vykolejení. (Obdoba je jen strom padlý těsně před jedoucí auto.)

2. Částečné stržení trolejového vedení stromem bez zkratu znamená přiblížení vysokého napětí na dotykovou vzdálenost

3. Vlak strom neobjede, odstranění stromu je otázkou desitek minut až hodin, ale obnovení trolejového vedení často trvá několik dní. Rozvrat dopravy bývá značný.

4. Autům vadí náledí, vlakům obvykle ne. Nejhorší vliv na adhezi kolejových vozidel - tedy i tramvají - má překvapivě rozježděné mokré listí na hlavě kolejnice. Nehod s touto příčinou bylo dost.

!!Dobrá tradice první republiky: Stromy jsou krásné, ale do ochranného pásma dráhy nepatří, kromě souvislých lesních úseků bez akutního rizika polomů a s malým podílem listnatých dřevin. Naši předkové byli moudřejší, než ČIŽP.

+7/0
4.11.2014 11:15

A49l46e78x95a55n44d80r 77K65o85s52t23k11a 8842188386194

Kolem silnic se kácí. Nevím, že by si předem zařídili patřičné povolení? Vždyť to jde, jen se snažit.

0/−2
4.11.2014 11:37

R82a77d85k26o 36K73ř65i50v71á63n96e16k 7770603665750

Jsou dvě rozdílné věci:

1. Okolí tratí během nejbližších let zbavit nebezpečných stromů podle zákona, bohužel razítková bitva úřadů za stromy často nerespektuje  realitu

2. Stomy již akutně hrozící pádem (podmážení, poškození větrem) - a tady již musí pila předběhnout razítko.i po bitvě moudré úředníky.

Říkám to jako skaut nerad, ale některé stromy fakt pryč musí.

+2/0
4.11.2014 12:33

P60e23t36r 15M19a27l49ý 7912517688977

Při porovnání současného leteckého snímkování a toho před dávnou dobou mi plyne, že koridor kolem tratí býval poněkud širší než nyní. Na mnoha železničních fotorafiích z té doby také chybějí nálety a keřová džungle, kterou podél tratí známe dnes.

Ekologům a inspektorům ale lze doporučit jízdu vlakem (pokud si ji dokážou přestavit) s otevřenými okny (a díváním se z oken do krajiny); pro větší efekt po trati s občasným provozem.

+2/0
4.11.2014 10:55

R63e23n17é 94C41v79r30k77a33l 9196609756806

Ten širší koridor souvisel především s požárním rizikem - staré parní lokomotivy produkovaly jiskry. Proto se okolí tratí opravdu doslova holilo. Pokud Vás problematika zajímá, doporučuji najít si na netu rezervaci Váté písky na Moravě, která vznikla právě na tomto vyholeném území podél trati.

0/0
4.11.2014 11:34

K38a34r91e46l 73Ř10e14h29á76č61e86k 9572130281912

Zajímalo by mě, co bude říkat ochránce, až bude stát doprava kvůli spadlému stromu. Bude nadávat na dráhy, že jezdí zpožděné. Nebo až vlak kvůli spadlému stromu vykolejí.

+5/0
4.11.2014 10:46

J84i44ř57í 37P19r52ů43š75a 7325262845989

Ale jen ať úředník pokutu udělí. Ale pak bude muset ze své kapsy zaplatit každou škodu kterou způsobí strom který spadne. 

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Jindrichov_v_S_140204.pdf

+4/0
4.11.2014 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.