Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správě železnic hrozí dvoumilionová pokuta za kácení stromů

Správě železniční dopravní cesty hrozí až dvoumilionová pokuta za nezákonné kácení stromů. Podle České inspekce životního prostředí porušovali železničáři zákon o ochraně přírody. Správa železnic se hájí bezpečností železniční dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i72c74h44a80l 16Z61e79t69e11k 3668292500377

Upřímně doufám, že brzy nějaký čelní představitel ekoteror hnutí Arnika pojede vlakem, který vykolejí kvůli starému stromu spadlému na trať po vichřici, a skončí pak na několik měsíců zabalený do sádry.;-€

+1/0
5.11.2014 7:47
Foto

J28i54ř50í 80R69ů74ž34i73č57k50a 5980634511694

Jestli dostanou pokutu, měli by ty ekoteroristy zažalovat za obecné ohrožení.

+2/0
5.11.2014 0:03

O39t78t45o 40P56o11s67p72í69š27i67l 4494855847688

R^

0/0
5.11.2014 6:56

M44i27l32a38n 62L50a85š30ť62o86v31k74a 8792384453328

RvRvEkoteroristické Hnutí Arnika se zase zviditelňuje?Rv

+3/0
4.11.2014 18:27

R10a34d69e20k 28J81a64n57a37t82a 9405836884652

V bezprostředním okolí trati nemá co žádný vzrostlý strom vůbec růst. Stejně jako např. na letišti.

+4/0
4.11.2014 17:49

J75i15ř97í 63K46o29c40u76r37e58k 6195934245458

Tak ať si Úředníček z odboru ŽP místně příslušné "střediskové obce" vymíní svou přítomnost u kácení a dozoruje, co kácet a co nekácet. A pokud skácet nepovolí tak se zadokumentuje a označí.

Přičemž na jeho zodpovědnost půjdou po dobu 6 měsíců případné škody vzniklé pádem onoho stromu. A to do výše dvou měsíčních výplat, jak je ze zákoníku práce dáno.

+2/0
4.11.2014 14:44

P96e89t87r 31N27o85v60o97t86n33y 3699792689942

K čemu budou  SŽDC nějaké dva platy úředníčka, když jim to třeba strhne trolej a škoda bude ve stotisících? A nebo do toho vjede vlak?

+2/0
4.11.2014 16:25

M55i31r66o95s64l85a80v 33Z21i43k19m15u54n71d 7749603254133

Nikoli dva platy, ale celá škoda, byl srozuměn s tím, co může nastat, ale neučinil opatření, ab k tomu nedošlo ... navíc bych ho trestně stíhal ...a obecné ohrožení. Škodu 5 000 zajistí rozbité okno na lokomotivě, poškozená jímka ...

+2/0
4.11.2014 17:20

R45a67d67e48k 60J23a96n38a67t87a 9815386834762

Každý zaměstanec, i úředník, odpovídá za škodu jen do výše 4,5 násobku své mzdy. Je to logické, jinak byste na spoustu pozic, kde se rpacuje s drahými vozdily, stroji, atd. prostě nikoho nesehnal nebo jen nějakého bezdomovce bez majetku, kterému je všechno jedno.

+2/0
4.11.2014 17:46

P34e84t54r 70N62o54v17o42t22n85y 3559782269712

Co je ministerstvu životního prostředí do stromů v ochranném pásmu dráhy?

+3/0
4.11.2014 13:24

B23l85a46ž71e29j 33M21o10t55y94č18k69a 8677957975980

strašidelné dráhy

0/−1
4.11.2014 14:04

M93i36r65o83s29l10a11v 21Z16i18k70m33u81n21d 7699443504823

Velký kulový ...

+2/0
4.11.2014 17:20

R51a30d26k61o 15K71ř76i78v88á45n11e94k 7570183435270

Kolem silnic se vesele kácí a ČIŽP je v pohodě.

1. strom u silnice je obvykle jen sekundární nebezpečí. Náraz auta do stromu není vina stromu, i kdyby spadl na silnici. Řidič je povinen jet rychlostí odpovídající jeho rozhledu. U vlaku to neplatí, padlý strom na nepřehledném místě znamená najetí vlaku a často i vykolejení. (Obdoba je jen strom padlý těsně před jedoucí auto.)

2. Částečné stržení trolejového vedení stromem bez zkratu znamená přiblížení vysokého napětí na dotykovou vzdálenost

3. Vlak strom neobjede, odstranění stromu je otázkou desitek minut až hodin, ale obnovení trolejového vedení často trvá několik dní. Rozvrat dopravy bývá značný.

4. Autům vadí náledí, vlakům obvykle ne. Nejhorší vliv na adhezi kolejových vozidel - tedy i tramvají - má překvapivě rozježděné mokré listí na hlavě kolejnice. Nehod s touto příčinou bylo dost.

!!Dobrá tradice první republiky: Stromy jsou krásné, ale do ochranného pásma dráhy nepatří, kromě souvislých lesních úseků bez akutního rizika polomů a s malým podílem listnatých dřevin. Naši předkové byli moudřejší, než ČIŽP.

+7/0
4.11.2014 11:15

A58l89e93x95a71n22d73r 40K62o58s10t39k88a 8852608676854

Kolem silnic se kácí. Nevím, že by si předem zařídili patřičné povolení? Vždyť to jde, jen se snažit.

0/−2
4.11.2014 11:37

R25a74d81k47o 88K64ř88i15v39á63n10e26k 7570103375150

Jsou dvě rozdílné věci:

1. Okolí tratí během nejbližších let zbavit nebezpečných stromů podle zákona, bohužel razítková bitva úřadů za stromy často nerespektuje  realitu

2. Stomy již akutně hrozící pádem (podmážení, poškození větrem) - a tady již musí pila předběhnout razítko.i po bitvě moudré úředníky.

Říkám to jako skaut nerad, ale některé stromy fakt pryč musí.

+2/0
4.11.2014 12:33

P32e31t74r 47M77a70l77ý 7892637138157

Při porovnání současného leteckého snímkování a toho před dávnou dobou mi plyne, že koridor kolem tratí býval poněkud širší než nyní. Na mnoha železničních fotorafiích z té doby také chybějí nálety a keřová džungle, kterou podél tratí známe dnes.

Ekologům a inspektorům ale lze doporučit jízdu vlakem (pokud si ji dokážou přestavit) s otevřenými okny (a díváním se z oken do krajiny); pro větší efekt po trati s občasným provozem.

+2/0
4.11.2014 10:55

R41e87n91é 38C77v24r79k82a36l 9946379936116

Ten širší koridor souvisel především s požárním rizikem - staré parní lokomotivy produkovaly jiskry. Proto se okolí tratí opravdu doslova holilo. Pokud Vás problematika zajímá, doporučuji najít si na netu rezervaci Váté písky na Moravě, která vznikla právě na tomto vyholeném území podél trati.

0/0
4.11.2014 11:34

K88a65r18e22l 57Ř82e62h30á93č16e66k 9212220881252

Zajímalo by mě, co bude říkat ochránce, až bude stát doprava kvůli spadlému stromu. Bude nadávat na dráhy, že jezdí zpožděné. Nebo až vlak kvůli spadlému stromu vykolejí.

+5/0
4.11.2014 10:46

J47i84ř28í 43P83r32ů11š22a 7115842845469

Ale jen ať úředník pokutu udělí. Ale pak bude muset ze své kapsy zaplatit každou škodu kterou způsobí strom který spadne. 

www.dicr.cz

+4/0
4.11.2014 10:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.