Diskuze

Správě železnic hrozí dvoumilionová pokuta za kácení stromů

Správě železniční dopravní cesty hrozí až dvoumilionová pokuta za nezákonné kácení stromů. Podle České inspekce životního prostředí porušovali železničáři zákon o ochraně přírody. Správa železnic se hájí bezpečností železniční dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Upřímně doufám, že brzy nějaký čelní představitel ekoteror hnutí Arnika pojede vlakem, který vykolejí kvůli starému stromu spadlému na trať po vichřici, a skončí pak na několik měsíců zabalený do sádry.;-€

1 0
možnosti
Foto

Jestli dostanou pokutu, měli by ty ekoteroristy zažalovat za obecné ohrožení.

2 0
možnosti

RvRvEkoteroristické Hnutí Arnika se zase zviditelňuje?Rv

3 0
možnosti

V bezprostředním okolí trati nemá co žádný vzrostlý strom vůbec růst. Stejně jako např. na letišti.

4 0
možnosti

Tak ať si Úředníček z odboru ŽP místně příslušné "střediskové obce" vymíní svou přítomnost u kácení a dozoruje, co kácet a co nekácet. A pokud skácet nepovolí tak se zadokumentuje a označí.

Přičemž na jeho zodpovědnost půjdou po dobu 6 měsíců případné škody vzniklé pádem onoho stromu. A to do výše dvou měsíčních výplat, jak je ze zákoníku práce dáno.

2 0
možnosti

K čemu budou  SŽDC nějaké dva platy úředníčka, když jim to třeba strhne trolej a škoda bude ve stotisících? A nebo do toho vjede vlak?

2 0
možnosti

Co je ministerstvu životního prostředí do stromů v ochranném pásmu dráhy?

3 0
možnosti

Kolem silnic se vesele kácí a ČIŽP je v pohodě.

1. strom u silnice je obvykle jen sekundární nebezpečí. Náraz auta do stromu není vina stromu, i kdyby spadl na silnici. Řidič je povinen jet rychlostí odpovídající jeho rozhledu. U vlaku to neplatí, padlý strom na nepřehledném místě znamená najetí vlaku a často i vykolejení. (Obdoba je jen strom padlý těsně před jedoucí auto.)

2. Částečné stržení trolejového vedení stromem bez zkratu znamená přiblížení vysokého napětí na dotykovou vzdálenost

3. Vlak strom neobjede, odstranění stromu je otázkou desitek minut až hodin, ale obnovení trolejového vedení často trvá několik dní. Rozvrat dopravy bývá značný.

4. Autům vadí náledí, vlakům obvykle ne. Nejhorší vliv na adhezi kolejových vozidel - tedy i tramvají - má překvapivě rozježděné mokré listí na hlavě kolejnice. Nehod s touto příčinou bylo dost.

!!Dobrá tradice první republiky: Stromy jsou krásné, ale do ochranného pásma dráhy nepatří, kromě souvislých lesních úseků bez akutního rizika polomů a s malým podílem listnatých dřevin. Naši předkové byli moudřejší, než ČIŽP.

7 0
možnosti

Kolem silnic se kácí. Nevím, že by si předem zařídili patřičné povolení? Vždyť to jde, jen se snažit.

0 2
možnosti

P33e96t98r 13M50a32l88ý

4. 11. 2014 10:55

Při porovnání současného leteckého snímkování a toho před dávnou dobou mi plyne, že koridor kolem tratí býval poněkud širší než nyní. Na mnoha železničních fotorafiích z té doby také chybějí nálety a keřová džungle, kterou podél tratí známe dnes.

Ekologům a inspektorům ale lze doporučit jízdu vlakem (pokud si ji dokážou přestavit) s otevřenými okny (a díváním se z oken do krajiny); pro větší efekt po trati s občasným provozem.

2 0
možnosti

R76e78n66é 42C89v13r45k19a57l

4. 11. 2014 11:34

Ten širší koridor souvisel především s požárním rizikem - staré parní lokomotivy produkovaly jiskry. Proto se okolí tratí opravdu doslova holilo. Pokud Vás problematika zajímá, doporučuji najít si na netu rezervaci Váté písky na Moravě, která vznikla právě na tomto vyholeném území podél trati.

0 0
možnosti

Zajímalo by mě, co bude říkat ochránce, až bude stát doprava kvůli spadlému stromu. Bude nadávat na dráhy, že jezdí zpožděné. Nebo až vlak kvůli spadlému stromu vykolejí.

5 0
možnosti

J89i32ř80í 83P34r58ů81š78a

4. 11. 2014 10:28

Ale jen ať úředník pokutu udělí. Ale pak bude muset ze své kapsy zaplatit každou škodu kterou způsobí strom který spadne. 

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Jindrichov_v_S_140204.pdf

4 0
možnosti