- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a proč tedy není problém s Jízdomatem? Nebo o tom je neslušné mluvit?
jako, chápu to dobře, že bych měl v autě cizí lidi....?
Ne že bych se chtěl zastávat taxikářů, ale.. Lze pochopit že pár naivů se aplikace Uber bude zastávat do roztrhání těla, protože je moderní a chytrej telefon, že ano Otázka pro přemýšlející je, jestli tímhle přístupem nevznikne anarchie a taxikáře bude dělat kdejaký moula. Kterému se nebude chtít samozřejmě platit daně, poplatky atd.
Za chvíli ta samá aplikace vznikne na řemesla jako taková a máme tu parádní nárůst šedé ekonomiky, propad příjmů státu a v důsledku toho omezení výdajů. A jako první budou řvát právě ti pitomci, kteří by si pro ušetřenou desetikorunu za taxík nechali vrtat koleno.
no....problém je v tom, že půlka lidí co jede taxíkem dnes jede tak, že vyjde z baru, přijde k němu a na ceně se domluví....taxikář nezapne taxametr a peníze mu jdou na ruku, takže to čím tady strašíte už stejně funguje.
Tahle civilizace zanikne pod tíhou svých vlastních norem, předpisů, zákonů, vyhlášek a nařízení, které ve větší míře dělají z lidí jen ovce, které chodí do pravého úhlu po chodníku... na jedné straně je křeč, že velká města jsou znečištěna velkým množstvím poloprázdných měst, někde to "inteligence" vyřešila zákazem vzejdu aut do centra, které nesplňují normy Euro XY atd. atd. atd... Tahle myšlenka je inovativní a stačí ji jen dobře uchopit a použít. Když přijedu do velkého města, přes takovou aplikaci si během několika vteřin najdu někoho s autem, který pojede stejným směrem a bude ochotný mě vzít s sebou a já mu za to zaplatím část nákladů za cestu, je to ideální pro obě strany... Aha, já zapomněl - nepřinese to nic těm našim nenažrancům, co nás tak láskyplně chrání, opatrují, starají se o nás a vládnou nám...
Uber je dalším přákladem toho jak jsou nesmyslně a nevymahatelně nastaveny zákony. Uber se prezentuje jako prostředník mezi "zákazníkem" a "řidičem", takže moc nechápu za co na tom protizákonného.
Podnikání je podle NOZ definováno jako činnost: soustavná, samostatná, na vlastní zodpovědnost, pod vlastním jménem a (podle mě nejdůležitější) za dosažením zisku. Neměl by tedy stát postihovat ty kterým prokáže neoprávněné podnikání. Tzn. neuvádějí svoje jméno nebo mají zisk - přijaté čátky za přepravu jsou větší než jejich náklady, etc.
Pokud budu chtít využít taxi s veškerou státní garancí tak si zavolám taxi, pokud budu chtít využít spolujízdu tak někoho najdu třeba přes Uber.
Ve státech i třeba v německu po řidičích jdou , a to dost tvrdě. A samozřejmě, že mohou jít i po provozovatelovi Uberu, protože z toho má finanční prospěch a podníká vědomě s protizákonným jednáním - přímo se na něm podílí. Tahle mahrovinka pak může vyjít poměrně draho.
A při tom je to naprosto ideální nástroj na spolujízdu -
pokud zrovna někam jedu můžu tímto způsobem svét klidně 3 lidi... když se vracím od rodičů od prahy v neděli je to naprosto ideální postup jak snížit vlastní náklady (nechat je poplatit cestu)
zároveň se sníží spotřeba paliv (to se státu nelíbí - nedostane peníze na daních) ti lidi nebudou potřebovat vlastnit auta (to se státu opět nelíbí - nedostane peníze na daních)
a je to mnohem lepší příspěvek k ekologii než cokoliv jiného - automaticky omezuje spotřebu kovů v automobilkách, snižuje množství spotřebovaných energíí.
Tisíckrát lepší než podporovat nějaké stupidní solární panely.
No já nevím, zastánci taxikářů se neustále ohání kontrolou a postihy, ale podívejte se kam to vede. Nikam. Taxikáři stejně stále kradou, jezdí černí taxikáři, a že by danili všechny příjmy o tom si dovolím velmi vážně pochybovat.
Naopak jestliže budete mít v aplikaci zabudovaný systém hodnocení spokojenosti, vyúčtování a sledování trasy pomocí GPS a nemožnost cinknout koho dotyčný vezl a za kolik, tak by to celé prostředí mohlo celkem rychle zkultivovat i bez neschopných úředníků a státní bezzubé a neúčinné kontroly.
A jestliže se taxikařinou někdo živí, tak by mu nemělo dělat problém se do systému zapojit a jezdil i pro Uber, v tom snad žádný problém není. Nikdo přeci stávajícím taxikářům nebrání se do systému zapojit, nebo snad ano?
jestli víte o konkrétním taxikářovi, který krade, nahlaste jej na policii. Do té doby jsou to jen prázdné obecné kecy.
Taxikař musi: mit registrovane vozidlo taxi u magistratu,muso casteji na technickou, musi mit cenik na dverich, svitilnu taxi, taxametr s plombou - porizeni cca 15tisic, musi delat mesicni uzaverky v taxametru,musi platit dane, musi mit zkousku z mistopisu na magistratu - ktera neni lehka. Prokazuje spolehlivost na zaklade zaznamu u policie. Muze ho zkontrolovat ČOI kdykoliv. Pri nesrovnalostech berou prukazku taxikare - jste bez prace tak na mesic. Pri chyceni bez prukazu ridice taxi od magistratu mate na miste 100 tisic. Toto je vycet povinosti taxikare vymahanych zakonem. A Uber toto nema. Tudiz krati dane a neni nijak kontrolovan co je ridic zac a pod. Jedno z toho se musi zrusit.
Uber má cenu definovanou v aplikaci když zákazník obědnává na základě GPS mapy.
(Cena na dveřích je díky novým technologiím absolutně zbytečná)
Svítilna taxi... nějak sem nikdy nepochopil k čemu tahle zbytečnost je.
taxametr - viz mobilní softwarová aplikace a GPS- taxametr ve vozidle je technologicky zastaralá záležitost která vozidlo zbytečně prodražuje.
Měsíční uzávěrku zvládne digitální software s GPS.
A místopis je díky GPS taky věc již absolutně nepodstatná.
co by se mělo změnit je ten zákon z doby kamenné.
Já jsem nezažila ještě problém s taxikem, ale asi proto, že volám stále na stejná čísla, když už ho potřebuju. V Brně funguje docela dobře rozjezd MHD z kterékoliv části města do kterékoliv jiné i v nočních hodinách, takže zas tak potřeba pro mne není. Chápu, že mezi nima budou i pěkní vykukové, ale v tomto mají asi pravdu, pokud jsou oni nuceni dodržovat nějaká zákonná pravidla, které vždycky znamenají především náklady na podnikání, pak by je měl dodržovat každý z toho oboru. A je pravděpodobné, že všechna postupně zavedená pravidla od kontroly jízd, taxametrů, odvádění daní, by taxikáři také raději zrušili ...
tady vás kontroluje GPSka ve vašem mobilu která definuje cestu.
kontrolu tedy provádí zákazník, a nepotřebuje k tomu stát.
A to je ta hlavní věc která se státu nelíbí... že by se lidi mohli obejít bez něj a úředníci by přišli o moc a zaměsnání.
Pokud neco prospesneho a nikoho neomezujiciho zakazuje zakon, je na case ho zrusit.
zprostředkovatel sdílení je něco jiného než zprostředkovatel neoprávněně provozované taxislužby nebo smluvní přepravy.. je třeba se s tímhle vypořádat.....na koleje tramvaje si taky nemůžete přinést vlastní kolovou drezínu pro celou rodinu, např.