- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hrozne me dojimaji diskuteri kteri pevne veri tomu, ze kdyby stat nedotoval verejnou dopravu, lidi by se nedokazali rano dostat do prace a o vikendu na chatu.
Stát nic nedotuje ... pokud si kupujete rohlíky, dotujete snad pekaře. Stát / kraj si objednal dopravu proto, aby se lidé co nemají auta, protože si na ně nemohou vydělat, mohli dostat do práce, do školy, protože desetileté dítě nemůže řídit auto ...
Na jednotlivé tratě by měla být vypisována transparentní výběrová řízený s jasně definovanými kritérii. Na druhou stranu je dobře, že se má železniční doprava regulovat, protože současná podoba je jednoduše bordel.
Zajimavý příklad MHD Ostrava: 7 km s mhd 20 Kč. S dotacema 60 Kč (za 7 km!!!). Diselové auto 15Kč. A to je to úsporná elektrická tramvaj. Koupená komunisty. Nebo mají dotace z EU na pořízení nových. Kde je smysl nebo nějaká motivace jezdit a používat MHD.
To snad jedině pokud jste to auto ukradl. Za 7km počítejte spíše 45 - 50 Kč.
však pan Mládek se už před volbami "ukecl" celkem jasně, že?
A ČSSD znovu bez výběrového řízení přidělila na dlouhé roky krajské "koleje" ČD!...
A teď by tu ČSSD měla parazity trpět, když už si to s NEZÁVISLÝMI oranžovými odbory tak krásně bratrsky rozdělily?
To je správné. Konkurence na tratích, kde jezdí státem dotované (ztrátové) vlaky nepatří. Ve finále to jen a jen zhorší služby a dopravní obslužnost. Už nyní je paušálně vidět nevýhodnost konkurenčního prostředí a otevření tratě Praha-Ostrava v podobě rušení nočních a okrajových spojů. Ale kdo chce kam, c*uj s ním.
Stát nemá co dotovat dopravu. Má případně přispět konkrétním sociálním případům na dopravu.
Takže jim nestačí to, že mají na rozdíl od konkurence dotované vlaky? Přece proti dotaci se bojuje velmi obtížně. Kde jsou dotace, tam těžko bude jezdit někdo jiný. Mě by zajímalo, kdo to vymýšlí.. Asi něco jako povinné měření tepla v domech. Sice máme pro teplárensky lobistickou vyhlášku rozúčtování tepla, kterou chtějí ještě zhoršit. Kdy šetřit se moc nevyplácí, zbylé úspory pak sežere cejchování a servis měřičů a tím i měřiče ztrácí částečně smysl. Proto je někteří odmítali. A jaká byla reakce? Ale co. Protlačíme to povinností měřičů ze zákona. Teplárny se nažerou. Prodejci měřáků a servis se taky nažere..
Ale jděte. Dokud jsme neměli měřáky, platili jsme jako mourovatí a sousedům nebylo trapné mít i při -10 °C celý den otevřenou větračku nad zapnutým radiátorem (snímek z termokamery byl strašidelný).
Po osazení meřáků, které nás přišly na cca 200 Kč/ks s platností kalibrace 10 let a s dálkovým odečtem 10 Kč/ks jednou ročně, jsme pořád řádově několik tisíc korun v plusu. A to máme v paneláku 22-23 °C v obytných místnostech a 20 °C v ložnici, takže nijak přehnaně nešetříme...
Nový zákon rozhodně není v pořádku a nespokojenost soukromých dopravců je na místě. Nicméně Leoš Novotný se do toho trochu položil. "...státních drah, které neví, jak reagovat na ohromný odliv pasažérů. Místo toho, aby prázdná Pendolina a jiné vlaky zrušili, chtějí mít právo regulovat levnější a lepší služby soukromé konkurence"
Ohromný odliv pasažérů? V posledních letech se počet cestujících ČD zvyšuje, v posledních deseti letech můžeme možná říct, že vývoj počtu pasažérů stagnuje, rozhodně se však nedá mluvit o ohromném odlivu.
Lepší služby konkurence? To si docela věří...
A s těmi prázdnými Pendoliny to rozhodně také není tak horké, ono totiž jeho příchod skutečně tak na lopatky ČD nepoložil.
To mě taky praštilo do očí a hned jsem začal hledat data. Zatím jsem našel 41,4 milionu cestujících u ČD za první čtvrtletí 2014, což je +1,4 % oproti stejnému období 2013. To na masivní úbytek cestujících moc nevypadá
A jeste pro zajimavost - jizdenka na vlak Schiphol - Amsterdam Centraal - Schiphol (zpatecni, celkem tedy asi 25 km, jedna mezizastavka), stoji pro dva 18 Eur, tedy asi 500 Kc. A to je vytizena a tedy lukrativni trasa. Jj, prachy na rostouci dotace a socialni davky se holt nekde sebrat musi, u nas k tomu take milovymi kroky smerujeme :-(
To se tady zase vyrojilo ajzponaku. Jejich zaslepenost je hrozna.
Zaslepenost se projevuje spíš u opačné strany.
Vláčkaři musejí argumentovat konkrétními fakty a čísly, zatímco antivláčkaři hrají na city a plkají obecné líbivé fráze o státním rypáku, tržním hospodářství a "nech odpadne, čo je kolísavé"...