Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdci Deutsche Bahn zahájili nejdelší stávku od konce války

Strojvůdci osobních vlaků největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn vstoupili v 02:00 SELČ do stávky. Protestní akce potrvá až do pondělního rána, ochromí provoz na německé železnici a postihne i spojení Německa s Českem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I75v69o 14V78a47s22i37c60e71k 3260271894613

V Německu mají 4x vyšší mzdy a produkují o cca 27% více než my. Díky tomu jejich ekonomika funguje - co lidé vydělají utratí. U nás však mají nadstandartní a nízko daněné zisky korporace a banky. Můžeme si za to sami - když si to necháme líbit.

+2/0
7.11.2014 11:23

M23i72r72o23s16l61a46v 94Z90i44k78m45u65n64d 7329703884673

Podle kuloárních informací je problém na straně managementu DB, který hodlá jednat pouze s jednou odborovou organizací (společným zástupcem), která by měla jednat jménem všech a nehodlá se handrkovat s více odborovými organizacemi.

Těžko předpokládat, že odborová organizace strojvedoucích bude úspěšně hájit zájmy třeba pokladních, výpravčích, traťových dělníků ...

Management DB není zjevně zvyklý hrát s více hráči na hřišti. Vzhledem ke své síle a geografické poloze při jednáních se zahraničními partnery o provozních otázkách totiž všichni skáčí, tak jak DB pískají ... to je realita.  A teď si představují, že stejně tak budou poskakovat i odboráři ...

V tuzemsku vedení firmy - ČD / SŽDC jedná se všemi odboráři, ačkoli jejich představy jsou často výrazně odlišné, podobně odboráři v DP Praha.

0/0
6.11.2014 19:16

V40l58a12d42i79m28i74r 92N71e48m12e28c 4291967458849

syčáci... asi tam mají odbory

;-D

to mi tady zatím nevedeme[>-]....

inu

kapitalismus 19.století

0/0
6.11.2014 18:28
Foto

P91a39v41l44í23n33a 18J87u12ř43i91c93o16v92á 8550116926969

Naštěstí nejedu z Německa domů do České republiky, jinak bych nadávala jak špaček. Ale jinak s DB je cestování úžasné vlaky čisté, tiché a doprava rychlá a mají v tom systém. U nás je spíš chaos a ještě bude asi hodně dlouho trvat, než se dostane Česká republika na tuto úroveň. To mně hodně mrzí.

+1/0
6.11.2014 16:27

J35a24n 20L39a92k93o40m68ý 7731565875264

s každou levicově orientovanou stranou to bude opravdu na hodně dlouho až téměř do nikdy

+2/0
7.11.2014 2:49
Foto

P59a47v30l79í40n41a 56J33u35ř16i49c24o40v46á 8350806856779

snad nemáte pravdu

0/0
7.11.2014 8:59
Foto

P91a11v34l31í71n30a 73J61u45ř46i13c54o58v61á 8980846826549

No, naštěstí nejedu domů z Německa. Jinak bych nadávala jak špaček. S DB je super cestování vlaky čisté, rychlé a tiché. Cestuje se v klidu a pohodě mají v tom systém ne jak u nás. (Samozřejmě i jízdenka je mnohem dražší).A to mně mrzí a ještě bude asi dost dlouho trvat, než se u nás v České republice dostaneme na tuto úroveň.

0/0
6.11.2014 16:14

J73a36k62u24b 53S69u70c28h74ý 2944977552

Tady jde krasne videt, ze se zase jedna o dalsi pouze prelozeny clanek - "Volkswagen, BMW and Audi uvedly, ..." Rv!!

0/0
6.11.2014 13:19

J59i82n95d63ř85i91c37h 75M98i15t77t94e20r 6301800573863

Měli by být opatrní. Aby se náhodou nepřišlo na to, že vlaků bude stačit polovina.

+1/0
6.11.2014 13:01

J64a60r52o55m78í62r 89S77t52r71a62š96i23l 92S55t77. 1747300833296

Je jich jen pár tisícovek, ale jsou mocní pomalu jako lékaři.... Německo to přečká -  chaos na silnicích, nějaké zboží nedoputovalo, ale asi vše. Horší je to u lékařů. Ale pokud berou 3-4 tis. euro, pak je asi i v Německu adekvátní.

     Nelze jen ustupvat a cvakat - totiž lidé !!!

     A to platí i v ČR !

0/−1
6.11.2014 10:24

J89a70n 86Č79e53k92a86l 7529325804864

Jj, dobrý způsob, jak postrčit ještě víc věcí na silnici... Už teď DB padají objemy přeprav kvůli uvolnění restrikcí na dálkové autobusy, a tohle zaviní dalších pár procent...

+3/0
6.11.2014 9:43

P38a37v76e33l 52B36l24a15ž42e77k 6191941886121

Tak to snad ne, jenom 37 hodin týdně? To je už hodně málo... Do zvyšování platů ale kecat nechci :-)

0/−2
6.11.2014 9:36

M61i17r13o41s38l40a57v 24Z25i70k80m68u98n19d 7969903984483

Co je na tom divného, strojvedoucí ČD mají průměrnou pracovní dobu 37,5 hodiny týdně už několik let ... zkuste si tolik odjezdit na lokomotivě třeba v mlze s nulovou viditelností rychlostí  160 - 200 km/h ...

0/0
6.11.2014 19:19

R80o20m83a65n 77S54t32o93n68e24k 1109703809751

kde se jezdí v ČR rychlostí 160-200 km ? 8-o8-o

0/0
6.11.2014 20:25

M77a91r84e83k 21Š93i49m38o24n 2214167518838

V Česku ne, ale právě v tom Německu ano.

+1/0
7.11.2014 1:53

T36o15m17á51š 77V69a23š78i27n95a 6384575190440

Belgie také stávkuje... Železnice... !!EU!!

0/−1
6.11.2014 9:28

M70a43r23e54k 89Š15p70l31í27c21h16a87l 5548419819696

Takže teď už jim nejde o pracovní dobu a peníze, ale o to, aby zastupovali všechny odboráře v DB?

+6/0
6.11.2014 8:58

V71l12a47d66i63m16í58r 91K20a61r28e59š 4951563359118

Strojvůdci tam mají na naše peníze 106,000,- Kč (Události dne 5.11. hlasatelka Písařovicová). Proč televize pořád informuje jen o lékařích jak mají chudáci málo proti doktorům v Německu a děkujou a odejdou. Probuďte se tam, mnohonásobně málo proti německu má skoro každý. Tak proč pořád jen komora doktorů, a že jim musíme přidat a bla bla pořád dokola. To není vyvážené zpravodajství. Ono spuštění takové stávky u nás by taky stát bolelo, nejen pořád doktoři.

+11/0
6.11.2014 8:54

V58i78k94t10o65r 26N46á22r15o87ž95n44ý 3899252818

U doktorů je to o tom , že průměrný lékař-absolvent umí jazyky a může odejít a pracovat takřka všude na světě. Kolik českých strojvedoucích má na to , aby se mohli nechat zaměstnat v Německu u DB ?

+2/0
6.11.2014 9:03

P95e57t50r 65N55i70v77n17i37c63k62ý 3782524515707

Nedělej si iluze, že průměrný doktor umí jazyky natolik dobře, aby mohl odejít léčit do zahraničí. A není to jen o jazycích, ale taky o životní změně. Do toho se chce jen málokomu.

+2/0
6.11.2014 9:27

B31e63n 80P85a95v62k86a 1687873557651

No fór je v tom, že lepší než si nechat po medicíně kakat na hlavu tady, je lepší si nechat kakat za lepší peníze na hlavu v SRN. That´s all folks!

0/0
6.11.2014 9:51

V34i60k75t19o24r 12N94á79r32o12ž54n90ý 3799402798

No určitě je mezi lékaři větší podíl těch co jazyky umí , než mezi strojvedoucími.

0/0
6.11.2014 10:45

J70a66r45o13s46l92a70v 43M65e42d63u13n28a 6292198877620

jasn+ s bydlej s rodinama v garsonce za 5 nebo na ubytovně za 2? to je jak Marxovy bludy z Kapitálu

0/0
6.11.2014 9:45

J19i88ř45í 27S41o28c49h59o83r 1722292683761

Stávka v dotovaném prostředí nemůže skončit pro stávkující dobře.

+2/0
6.11.2014 8:53

V72i10k55y25r 90B29o33h84u19m71i63l 26S19t75r59a98n75s60k22y 9247908806899

Zvykejme si, to je v prxi "třídní boj".:-P

+2/−1
6.11.2014 8:38

L93u62c39i48a95n 52P61a30p50a74z88i69a62n 5564137371895

Držíme palce a doufáme ve spravedlnost! Strojvůdci všech spolkových zemí Německa spojte se! Udělejme si dárek k výročí revoluce!

0/−6
6.11.2014 8:32

J64a77r10o27s81l10a32v 51M88e60d18u21n17a 6542848907200

odjeďte do první země revoluce, KLDR, to by byl pro nás dárek

0/0
6.11.2014 9:47

M61a62r61e79k 37Š41i56m51o22n 2514297168968

Myslíte velké Říjnové?

0/0
7.11.2014 2:01

J51i71ř32í 31S59v23a80š72e21k 9614168963169

Německo je hezký příklad, že stávky mohou být běžnou součástí života a nemusí být považovány za něco nepřístojného. Tolik stávek za tak krátkou dobu už je ale přecejen příliš.

+3/0
6.11.2014 8:18

L91u53c18i43a30n 13P77a52p94a49z75i20a36n 5454527741685

Proč se Vám jeví, že je stávek přespříliš? Neukazuje to spíše na špatné světlo majitele železničního dopravce, kterému je vše jedno? Akcionáři by si měli snížit nadměrné zisky nebo příště nebudou mít žádný zisk. Raději krach takové společnosti, která není schopna lidem poctivě pracujícím zaplatit poctivou odměnu za takovou práci. Aspoň uvolní prostor jiným, kteří toho schopni jsou.

+4/−3
6.11.2014 8:34

J58i12ř44í 91S19o45c88h84o94r 1712202473491

Kdyby DB neměly dotace již by dávno skončily.

+3/0
6.11.2014 8:58

V10i54k81t30o49r 12N42á77r30o25ž37n53ý 3569312568

Přesně tak. DB žije jenom díky masivním injekcím ze státního.

+1/0
6.11.2014 9:04

M21a32r76e37k 96Š52i13m14o61n 2234817188298

Pokud by DB skončili, tak na jejich místo nenastoupí nikdo. Osobní železniční doprava se už dnes sama nezaplatí (snad kromě rychlovlaků na střední vzdálenosti srovnatelných s letadlem). Strojvůdci by šli na prácák nebo dělat taxikáře.

0/0
7.11.2014 2:01

Z58d35e41n67ě15k 54J49o31n37á16š 9951499426900

Jsou to vyděrači.... komplikují život celému německu a mají i na německo zcela nereálné požadavky..... co nemůžeš zničit přímo, nasaď tam odbory

+8/−6
6.11.2014 7:56

V37i85k16t47o62r 23N41á72r71o93ž81n49ý 3969962498

U řady případů jsou odbory potřeba , ale u takových kolosů to přehánějí.

Strojvedoucí má mzdu 3-4.000 € za měsíc a zdá se jim to málo.

Na druhou stranu takový skladník-řidič VZV , který pracuje pod hlavičkou externí firmy pro takového elitního zaměstnance , jako je Daimler Chrysler pracuje ve Stuttgartu za nějakých 1000 €/měsíc.

Já se ptám , je takový rozdíl adekvátní ? Vždyť ještě před padesáti lety bylo běžné , že vrcholový manažer pracoval za nějaký sedmi až osmi násobek platu průměrného dělníka... A dnes jenom mezi skladníkem a strojvedoucím je čtyřnásobek..

+9/−1
6.11.2014 8:24

B29e16n 66P93a23v29k94a 1837693487111

Tak to za ten litr nemá dělat. To samé je v ČR. Ale už se začíná dost narážet, jak jsem si všiml. Jako nejsem žádný komunista, ale vidět lidi makat za 12 hrubýho mě trochu hejbe. Taková práce je totiž většinou bullshit a o nějaké hodnotě nemůže být moc řeč. Nezaměstnanost je věc druhá.

0/0
6.11.2014 8:37

V81i35k83t25o79r 86N64á60r74o27ž55n75ý 3299932868

Je otázka , zda může něco jiného dělat.

To je stejné , jako kdybyste řekl , že v Šumperku nemá nikdo dělat za těch 12 brutto. A co ty lidi mají poté dělat ?

+2/0
6.11.2014 8:52

S85t62e46f84a64n 57M51a80r17g98i39t55f28a71l41v12i 4469982610408

tu ani tak nejde o to ci je ta praca bullshit. Ak je, kolko potom zaraba riaditel tej firmy? A preco vobec taka praca existuje? Zrejme je dolezita a pokial firma na tom zaraba tak aj takito zamestnaci by mali dostat lepsi plat.

0/0
6.11.2014 9:15

V16i87k56t24o93r 84N45á31r31o73ž40n46ý 3109352428

Myslím , že si pod sebou řežou větev.

Od té doby , co Německo jako stát umožnilo vedení autobusových linek , které vlakům konkurují , začaly množství lidí ve vlacích klesat. Protože pro řadového Němce , když si má vybrat mezi menší cenou a nižším pohodlím i rychlostí na jedné straně a vyšší cenou , ale větším pohodlím i rychlostí...tak volí variantu č.1...

U nákladní dopravy to může být o tom , že ti poslední věrní zákazníci se budou též přeorientovávat na silníční dopravu. Viz České dráhy a stávky za časů pana Duška , které hodně firem motivovaly v tom , aby likvidovaly svoje technologie pro vykládku a nakládku železničních vagónů... a přešly ke kamionům...

+6/−1
6.11.2014 7:46

P82e52t39r 53M76u26r50č41e45k 3888426250

V Čr je stávka sprosté slovo.

+7/−1
6.11.2014 7:45

P75e67t62r 80F96i16a32l90a 6786220303580

Já pořád nechápu, když ekonomika funguje globálně, jak můžou Němci při takových platech prodávat výrobky s konkurenční cenou. S těma platama co jsou v Česku by jsme měli mít být cenově bezkokurenční a to i když budu uvažovat Čínu

+13/0
6.11.2014 7:43

V42i68k91t55o91r 38N98á64r62o26ž18n11ý 3619212398

Je to o tom , že platy jsou jenom pouze část nákladů..v řadě odvětví nepodstatná.

+2/0
6.11.2014 7:47

B55e87n 15P65a64v78k46a 1547453367241

Takhle bych to asi netvrdil. Že v řadě odvětví jsou mzdové náklady nepodstatné. Moc mě jich nenapadá. Vlastně snad žádné, protože to by byl totální low-tech nebo naopak extrémní hi-tech, jako třeba výroba čipů či ropných plošin. 

Spíše je dobré si uvědomit, že byť malé navýšení koncové ceny se může velmi výrazně promítnout do toho, kolik lidi na těch výplatnicích můžou uvidět.

Asi takovým dobrý demonstrátorem jsou ta auta. Němci prostě můžou prodávat dráž. Tak to prostě je. A pak se to přelévá v tom systému dále. Ke kadeřnicím, do nájmů, do zdravotnictví,... k mašinfírům, protože jízdenka může stát tolik, kolik stojí. Atd.

Obecně se uvádí, že ti Němci mají prostě vyšší přidanou hodnotu. Osobně tam žádnou vyšší přidanou hodnotu nevidím, ale to je jenom slovíčkaření. Prostě vezmu lžičku do kafíčka Made in CR, přebalím na Made in Germany a mám přidanou hodnotu. Už jdu na to.

+1/0
6.11.2014 8:32

V92i13k40t19o94r 43N57á58r85o52ž60n43ý 3609552588

Máte firmy , kde tvoří mzdové náklady 80% všech nákladů a máte firmy , kde to není ani 10%. Jestliže máte plně automatizovanou fabriku , kde vám pracuje 100 seřizovačů a 1200 robotů a celou vaši produkci nakupuje jeden zákazník...tak zvýšení mzdy zaměstnanců o 100% se projeví v celkových nákladech nějakou hodně a hodně nízkou částkou. A o tom to je.. Vysloveně ruční práce  se v Německu moc nenosí. A pokud tam nějaká je , dělají ji Turci za minimální mzdu.

A co se týče Německa..tam je to hlavně o preciznosti a pracovistosti . A o tom , že kvalitní německé výrobky se prodávají velmi dobře po celém světě..

+1/0
6.11.2014 8:59

B59e61n 28P84a75v58k38a 1397653417521

No mě to také s tou maximalizovanou automatizací napadlo. Ale to není dobrý příklad. Protože budete mít ty náklady místo ve mzdách v investicích/odpisech. Takže jste tam, kde jste ve skutečnosti již byl a stejně nemůžete jít se mzdami nahoru, protože vás prostě tlačí investice. Je to tak proto, že ty stroje nahrazují lidskou práci a také se ty investice takhle počítají. Může to být i jinak, ale vesměs je to takhle. Prostě když budete chtít nahradit mašinfíru umělou inteligencí, tak se budete ptát, jestli to ušetří na mzdách. Nikoliv na to, kolik budete moci dát mašinfírovi navíc. Ten tam již nebude a kdyby byl, tak mu dáte stejně, protože musí zarobit na tu automatizaci.

Ufff... doufám, že budu pochopen aspoň zčásti :-)

0/0
6.11.2014 9:48

L76u13c23i18a47n 91P71a49p69a22z76i90a66n 5764817241755

Také proto je třeba, aby i naše cenové náklady, zvláště, když hrají v zásadě nepodstatnou roli, se srovnaly s okolním hospodářským prostorem, kde jsme též očastni. Pokřivené nereálně nízko nastavené ceny práce u nás s požehnáním pravicového tehdejšího vedení státu nás přichází velmi draho, protože z nízkých mezd se odvedou i nízké daně, lidé si nenaspoří na důchody a pak to bude velkým problémem nejen těchto lidí, že se včas neozvali třeba i stávkou, ale hlavně státu. Pokud lidem bude muset trvale vyplácet či dorovnávat důchod do životního minima, tak i když je minimum politicky než ekonomicky nastaveno záměrně velmi nízko než by mělo být ve skutečnosti, tak i  tak to stát přijde na desítky miliard ročně. Devalvace koruny dále snížila i tak nízkou cenu naši práce a tím stát dostává do čím dál svízelnější situace. Je dobře, že nová vláda mění a začala tlačit na zvyšování ceny české práce, i když z mého pohledu velmi pomalu a bojácně. Více smělosti, tarify je třeba změnit během krátké doby mnohem výrazněji. Produktivita práce dávno toto umožňuje! Nebojme se být nároční!

+3/−1
6.11.2014 8:41

B95e93n 53P53a19v15k28a 1837353597601

No jasně. To říkám furt, že má být hyperinflace. Nějaké úspory lidí? Pche.

0/0
6.11.2014 8:46

M64a63r72e74k 77Š51i66m53o45n 2764147678718

Mluvíte nesmysly. Plat Vám zvýší jen tehdy, pokud budou moct prodávat dráž to co jste vyrobil. Dráž to budou prodávat jen tehdy, pokud to bude kvalitní a udrží si to dobrou pověst. Zvýšit cenu práce jen tak povede akorát k nezaměstnanosti.

0/0
7.11.2014 1:58
Foto

P21e85t46r 82P70a61v18l92í44č62e43k 5709863975660

On je ještě SELČ? Já myslel, že už máme SEČ klasický - asi se mi to zdálo . . . .;-D

+6/0
6.11.2014 7:39

P97a93v34e22l 42K21u83n15c 9492119238248

Šestá stávka od srpna? To mi připomíná někdejší čínská vážná varování.

+1/0
6.11.2014 7:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.