Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdci Deutsche Bahn zahájili nejdelší stávku od konce války

Strojvůdci osobních vlaků největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn vstoupili v 02:00 SELČ do stávky. Protestní akce potrvá až do pondělního rána, ochromí provoz na německé železnici a postihne i spojení Německa s Českem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I26v82o 53V91a91s57i60c59e24k 3570101314563

V Německu mají 4x vyšší mzdy a produkují o cca 27% více než my. Díky tomu jejich ekonomika funguje - co lidé vydělají utratí. U nás však mají nadstandartní a nízko daněné zisky korporace a banky. Můžeme si za to sami - když si to necháme líbit.

+2/0
7.11.2014 11:23

M30i70r33o60s87l77a37v 24Z15i84k24m40u28n18d 7169543344533

Podle kuloárních informací je problém na straně managementu DB, který hodlá jednat pouze s jednou odborovou organizací (společným zástupcem), která by měla jednat jménem všech a nehodlá se handrkovat s více odborovými organizacemi.

Těžko předpokládat, že odborová organizace strojvedoucích bude úspěšně hájit zájmy třeba pokladních, výpravčích, traťových dělníků ...

Management DB není zjevně zvyklý hrát s více hráči na hřišti. Vzhledem ke své síle a geografické poloze při jednáních se zahraničními partnery o provozních otázkách totiž všichni skáčí, tak jak DB pískají ... to je realita.  A teď si představují, že stejně tak budou poskakovat i odboráři ...

V tuzemsku vedení firmy - ČD / SŽDC jedná se všemi odboráři, ačkoli jejich představy jsou často výrazně odlišné, podobně odboráři v DP Praha.

0/0
6.11.2014 19:16

V43l23a93d16i83m12i91r 97N75e14m24e54c 4141737648169

syčáci... asi tam mají odbory

;-D

to mi tady zatím nevedeme[>-]....

inu

kapitalismus 19.století

0/0
6.11.2014 18:28
Foto

P29a40v91l51í28n86a 39J51u88ř68i48c16o76v27á 8420516176139

Naštěstí nejedu z Německa domů do České republiky, jinak bych nadávala jak špaček. Ale jinak s DB je cestování úžasné vlaky čisté, tiché a doprava rychlá a mají v tom systém. U nás je spíš chaos a ještě bude asi hodně dlouho trvat, než se dostane Česká republika na tuto úroveň. To mně hodně mrzí.

+1/0
6.11.2014 16:27

J75a77n 23L16a76k27o76m85ý 7841385475114

s každou levicově orientovanou stranou to bude opravdu na hodně dlouho až téměř do nikdy

+2/0
7.11.2014 2:49
Foto

P69a68v35l54í53n10a 34J92u60ř90i93c17o75v42á 8230336596689

snad nemáte pravdu

0/0
7.11.2014 8:59
Foto

P36a96v22l62í65n60a 39J51u27ř85i74c11o19v53á 8650596306479

No, naštěstí nejedu domů z Německa. Jinak bych nadávala jak špaček. S DB je super cestování vlaky čisté, rychlé a tiché. Cestuje se v klidu a pohodě mají v tom systém ne jak u nás. (Samozřejmě i jízdenka je mnohem dražší).A to mně mrzí a ještě bude asi dost dlouho trvat, než se u nás v České republice dostaneme na tuto úroveň.

0/0
6.11.2014 16:14

J46a18k90u86b 96S17u78c82h26ý 2314217682

Tady jde krasne videt, ze se zase jedna o dalsi pouze prelozeny clanek - "Volkswagen, BMW and Audi uvedly, ..." Rv!!

0/0
6.11.2014 13:19

J50i44n72d60ř78i77c73h 72M55i71t88t91e70r 6821740743263

Měli by být opatrní. Aby se náhodou nepřišlo na to, že vlaků bude stačit polovina.

+1/0
6.11.2014 13:01

J92a96r32o75m63í13r 22S32t28r15a35š64i58l 81S56t35. 3954734150595

Je jich jen pár tisícovek, ale jsou mocní pomalu jako lékaři.... Německo to přečká -  chaos na silnicích, nějaké zboží nedoputovalo, ale asi vše. Horší je to u lékařů. Ale pokud berou 3-4 tis. euro, pak je asi i v Německu adekvátní.

     Nelze jen ustupvat a cvakat - totiž lidé !!!

     A to platí i v ČR !

0/−1
6.11.2014 10:24

J74a80n 14Č79e52k72a73l 7619285974154

Jj, dobrý způsob, jak postrčit ještě víc věcí na silnici... Už teď DB padají objemy přeprav kvůli uvolnění restrikcí na dálkové autobusy, a tohle zaviní dalších pár procent...

+3/0
6.11.2014 9:43

P45a94v17e50l 14B28l70a28ž67e19k 6571661546551

Tak to snad ne, jenom 37 hodin týdně? To je už hodně málo... Do zvyšování platů ale kecat nechci :-)

0/−2
6.11.2014 9:36

M66i30r17o39s19l23a57v 78Z11i21k43m32u50n71d 7829593484583

Co je na tom divného, strojvedoucí ČD mají průměrnou pracovní dobu 37,5 hodiny týdně už několik let ... zkuste si tolik odjezdit na lokomotivě třeba v mlze s nulovou viditelností rychlostí  160 - 200 km/h ...

0/0
6.11.2014 19:19

R66o85m36a59n 22S85t48o83n91e55k 1439403179701

kde se jezdí v ČR rychlostí 160-200 km ? 8-o8-o

0/0
6.11.2014 20:25

M55a23r96e27k 16Š40i21m67o95n 2324477388498

V Česku ne, ale právě v tom Německu ano.

+1/0
7.11.2014 1:53

T92o83m48á76š 94V35a97š27i95n88a 6794925560270

Belgie také stávkuje... Železnice... !!EU!!

0/−1
6.11.2014 9:28

M32a73r73e85k 54Š76p12l24í79c26h69a62l 5318519359746

Takže teď už jim nejde o pracovní dobu a peníze, ale o to, aby zastupovali všechny odboráře v DB?

+6/0
6.11.2014 8:58

V68l62a89d48i20m43í97r 70K94a62r21e44š 4571943119378

Strojvůdci tam mají na naše peníze 106,000,- Kč (Události dne 5.11. hlasatelka Písařovicová). Proč televize pořád informuje jen o lékařích jak mají chudáci málo proti doktorům v Německu a děkujou a odejdou. Probuďte se tam, mnohonásobně málo proti německu má skoro každý. Tak proč pořád jen komora doktorů, a že jim musíme přidat a bla bla pořád dokola. To není vyvážené zpravodajství. Ono spuštění takové stávky u nás by taky stát bolelo, nejen pořád doktoři.

+11/0
6.11.2014 8:54

V36i46k63t50o72r 57N73á51r93o26ž80n33ý 3969782658

U doktorů je to o tom , že průměrný lékař-absolvent umí jazyky a může odejít a pracovat takřka všude na světě. Kolik českých strojvedoucích má na to , aby se mohli nechat zaměstnat v Německu u DB ?

+2/0
6.11.2014 9:03

P45e95t53r 62N15i34v93n37i83c63k39ý 3872834805497

Nedělej si iluze, že průměrný doktor umí jazyky natolik dobře, aby mohl odejít léčit do zahraničí. A není to jen o jazycích, ale taky o životní změně. Do toho se chce jen málokomu.

+2/0
6.11.2014 9:27

B13e44n 67P74a60v92k24a 1877203287891

No fór je v tom, že lepší než si nechat po medicíně kakat na hlavu tady, je lepší si nechat kakat za lepší peníze na hlavu v SRN. That´s all folks!

0/0
6.11.2014 9:51

V41i73k67t48o81r 88N70á64r42o78ž22n97ý 3569742318

No určitě je mezi lékaři větší podíl těch co jazyky umí , než mezi strojvedoucími.

0/0
6.11.2014 10:45

J22a69r22o88s92l43a63v 20M44e41d30u62n20a 6902838127380

jasn+ s bydlej s rodinama v garsonce za 5 nebo na ubytovně za 2? to je jak Marxovy bludy z Kapitálu

0/0
6.11.2014 9:45

J74i93ř16í 13S94o19c95h90o15r 1932202833691

Stávka v dotovaném prostředí nemůže skončit pro stávkující dobře.

+2/0
6.11.2014 8:53

V64i55k75y14r 28B92o75h49u15m10i48l 39S14t37r47a57n49s11k31y 9867378946279

Zvykejme si, to je v prxi "třídní boj".:-P

+2/−1
6.11.2014 8:38

L10u36c15i66a27n 78P96a52p57a26z33i56a60n 5974637241795

Držíme palce a doufáme ve spravedlnost! Strojvůdci všech spolkových zemí Německa spojte se! Udělejme si dárek k výročí revoluce!

0/−6
6.11.2014 8:32

J83a45r97o54s11l12a56v 79M91e62d67u45n69a 6812478767280

odjeďte do první země revoluce, KLDR, to by byl pro nás dárek

0/0
6.11.2014 9:47

M79a85r28e65k 69Š82i86m31o50n 2864557218238

Myslíte velké Říjnové?

0/0
7.11.2014 2:01

J10i88ř13í 67S72v57a21š81e11k 9814148633709

Německo je hezký příklad, že stávky mohou být běžnou součástí života a nemusí být považovány za něco nepřístojného. Tolik stávek za tak krátkou dobu už je ale přecejen příliš.

+3/0
6.11.2014 8:18

L98u15c89i89a79n 63P73a22p30a45z44i92a64n 5784387701235

Proč se Vám jeví, že je stávek přespříliš? Neukazuje to spíše na špatné světlo majitele železničního dopravce, kterému je vše jedno? Akcionáři by si měli snížit nadměrné zisky nebo příště nebudou mít žádný zisk. Raději krach takové společnosti, která není schopna lidem poctivě pracujícím zaplatit poctivou odměnu za takovou práci. Aspoň uvolní prostor jiným, kteří toho schopni jsou.

+4/−3
6.11.2014 8:34

J80i15ř92í 45S51o53c44h80o78r 1792142693681

Kdyby DB neměly dotace již by dávno skončily.

+3/0
6.11.2014 8:58

V14i27k83t64o29r 26N31á45r95o64ž40n59ý 3369762828

Přesně tak. DB žije jenom díky masivním injekcím ze státního.

+1/0
6.11.2014 9:04

M32a37r63e55k 12Š71i21m90o81n 2654167688478

Pokud by DB skončili, tak na jejich místo nenastoupí nikdo. Osobní železniční doprava se už dnes sama nezaplatí (snad kromě rychlovlaků na střední vzdálenosti srovnatelných s letadlem). Strojvůdci by šli na prácák nebo dělat taxikáře.

0/0
7.11.2014 2:01

Z45d45e82n94ě41k 25J74o74n88á47š 9941739506950

Jsou to vyděrači.... komplikují život celému německu a mají i na německo zcela nereálné požadavky..... co nemůžeš zničit přímo, nasaď tam odbory

+8/−6
6.11.2014 7:56

V59i68k95t79o20r 93N18á13r94o57ž75n16ý 3229112548

U řady případů jsou odbory potřeba , ale u takových kolosů to přehánějí.

Strojvedoucí má mzdu 3-4.000 € za měsíc a zdá se jim to málo.

Na druhou stranu takový skladník-řidič VZV , který pracuje pod hlavičkou externí firmy pro takového elitního zaměstnance , jako je Daimler Chrysler pracuje ve Stuttgartu za nějakých 1000 €/měsíc.

Já se ptám , je takový rozdíl adekvátní ? Vždyť ještě před padesáti lety bylo běžné , že vrcholový manažer pracoval za nějaký sedmi až osmi násobek platu průměrného dělníka... A dnes jenom mezi skladníkem a strojvedoucím je čtyřnásobek..

+9/−1
6.11.2014 8:24

B71e73n 47P60a24v76k58a 1297943757401

Tak to za ten litr nemá dělat. To samé je v ČR. Ale už se začíná dost narážet, jak jsem si všiml. Jako nejsem žádný komunista, ale vidět lidi makat za 12 hrubýho mě trochu hejbe. Taková práce je totiž většinou bullshit a o nějaké hodnotě nemůže být moc řeč. Nezaměstnanost je věc druhá.

0/0
6.11.2014 8:37

V44i66k56t61o74r 17N17á97r69o93ž32n95ý 3209872378

Je otázka , zda může něco jiného dělat.

To je stejné , jako kdybyste řekl , že v Šumperku nemá nikdo dělat za těch 12 brutto. A co ty lidi mají poté dělat ?

+2/0
6.11.2014 8:52

S50t36e78f10a83n 49M68a62r86g91i32t10f13a45l44v91i 4479602250288

tu ani tak nejde o to ci je ta praca bullshit. Ak je, kolko potom zaraba riaditel tej firmy? A preco vobec taka praca existuje? Zrejme je dolezita a pokial firma na tom zaraba tak aj takito zamestnaci by mali dostat lepsi plat.

0/0
6.11.2014 9:15

V77i68k38t10o23r 40N14á93r56o12ž78n24ý 3639142878

Myslím , že si pod sebou řežou větev.

Od té doby , co Německo jako stát umožnilo vedení autobusových linek , které vlakům konkurují , začaly množství lidí ve vlacích klesat. Protože pro řadového Němce , když si má vybrat mezi menší cenou a nižším pohodlím i rychlostí na jedné straně a vyšší cenou , ale větším pohodlím i rychlostí...tak volí variantu č.1...

U nákladní dopravy to může být o tom , že ti poslední věrní zákazníci se budou též přeorientovávat na silníční dopravu. Viz České dráhy a stávky za časů pana Duška , které hodně firem motivovaly v tom , aby likvidovaly svoje technologie pro vykládku a nakládku železničních vagónů... a přešly ke kamionům...

+6/−1
6.11.2014 7:46

P30e77t67r 96M40u59r27č87e98k 3878246830

V Čr je stávka sprosté slovo.

+7/−1
6.11.2014 7:45

P96e65t57r 86F14i72a37l22a 6326580203700

Já pořád nechápu, když ekonomika funguje globálně, jak můžou Němci při takových platech prodávat výrobky s konkurenční cenou. S těma platama co jsou v Česku by jsme měli mít být cenově bezkokurenční a to i když budu uvažovat Čínu

+13/0
6.11.2014 7:43

V82i35k37t57o91r 45N29á30r87o80ž39n14ý 3269822568

Je to o tom , že platy jsou jenom pouze část nákladů..v řadě odvětví nepodstatná.

+2/0
6.11.2014 7:47

B30e47n 18P21a22v24k52a 1887203587451

Takhle bych to asi netvrdil. Že v řadě odvětví jsou mzdové náklady nepodstatné. Moc mě jich nenapadá. Vlastně snad žádné, protože to by byl totální low-tech nebo naopak extrémní hi-tech, jako třeba výroba čipů či ropných plošin. 

Spíše je dobré si uvědomit, že byť malé navýšení koncové ceny se může velmi výrazně promítnout do toho, kolik lidi na těch výplatnicích můžou uvidět.

Asi takovým dobrý demonstrátorem jsou ta auta. Němci prostě můžou prodávat dráž. Tak to prostě je. A pak se to přelévá v tom systému dále. Ke kadeřnicím, do nájmů, do zdravotnictví,... k mašinfírům, protože jízdenka může stát tolik, kolik stojí. Atd.

Obecně se uvádí, že ti Němci mají prostě vyšší přidanou hodnotu. Osobně tam žádnou vyšší přidanou hodnotu nevidím, ale to je jenom slovíčkaření. Prostě vezmu lžičku do kafíčka Made in CR, přebalím na Made in Germany a mám přidanou hodnotu. Už jdu na to.

+1/0
6.11.2014 8:32

V30i37k59t41o59r 18N54á19r86o68ž75n91ý 3599512948

Máte firmy , kde tvoří mzdové náklady 80% všech nákladů a máte firmy , kde to není ani 10%. Jestliže máte plně automatizovanou fabriku , kde vám pracuje 100 seřizovačů a 1200 robotů a celou vaši produkci nakupuje jeden zákazník...tak zvýšení mzdy zaměstnanců o 100% se projeví v celkových nákladech nějakou hodně a hodně nízkou částkou. A o tom to je.. Vysloveně ruční práce  se v Německu moc nenosí. A pokud tam nějaká je , dělají ji Turci za minimální mzdu.

A co se týče Německa..tam je to hlavně o preciznosti a pracovistosti . A o tom , že kvalitní německé výrobky se prodávají velmi dobře po celém světě..

+1/0
6.11.2014 8:59

B78e63n 76P77a76v57k98a 1557543647121

No mě to také s tou maximalizovanou automatizací napadlo. Ale to není dobrý příklad. Protože budete mít ty náklady místo ve mzdách v investicích/odpisech. Takže jste tam, kde jste ve skutečnosti již byl a stejně nemůžete jít se mzdami nahoru, protože vás prostě tlačí investice. Je to tak proto, že ty stroje nahrazují lidskou práci a také se ty investice takhle počítají. Může to být i jinak, ale vesměs je to takhle. Prostě když budete chtít nahradit mašinfíru umělou inteligencí, tak se budete ptát, jestli to ušetří na mzdách. Nikoliv na to, kolik budete moci dát mašinfírovi navíc. Ten tam již nebude a kdyby byl, tak mu dáte stejně, protože musí zarobit na tu automatizaci.

Ufff... doufám, že budu pochopen aspoň zčásti :-)

0/0
6.11.2014 9:48

L20u11c59i70a20n 84P67a80p85a83z98i60a30n 5974537171375

Také proto je třeba, aby i naše cenové náklady, zvláště, když hrají v zásadě nepodstatnou roli, se srovnaly s okolním hospodářským prostorem, kde jsme též očastni. Pokřivené nereálně nízko nastavené ceny práce u nás s požehnáním pravicového tehdejšího vedení státu nás přichází velmi draho, protože z nízkých mezd se odvedou i nízké daně, lidé si nenaspoří na důchody a pak to bude velkým problémem nejen těchto lidí, že se včas neozvali třeba i stávkou, ale hlavně státu. Pokud lidem bude muset trvale vyplácet či dorovnávat důchod do životního minima, tak i když je minimum politicky než ekonomicky nastaveno záměrně velmi nízko než by mělo být ve skutečnosti, tak i  tak to stát přijde na desítky miliard ročně. Devalvace koruny dále snížila i tak nízkou cenu naši práce a tím stát dostává do čím dál svízelnější situace. Je dobře, že nová vláda mění a začala tlačit na zvyšování ceny české práce, i když z mého pohledu velmi pomalu a bojácně. Více smělosti, tarify je třeba změnit během krátké doby mnohem výrazněji. Produktivita práce dávno toto umožňuje! Nebojme se být nároční!

+3/−1
6.11.2014 8:41

B46e43n 77P41a29v61k72a 1567203557811

No jasně. To říkám furt, že má být hyperinflace. Nějaké úspory lidí? Pche.

0/0
6.11.2014 8:46

M67a53r78e59k 84Š15i53m52o97n 2844197158808

Mluvíte nesmysly. Plat Vám zvýší jen tehdy, pokud budou moct prodávat dráž to co jste vyrobil. Dráž to budou prodávat jen tehdy, pokud to bude kvalitní a udrží si to dobrou pověst. Zvýšit cenu práce jen tak povede akorát k nezaměstnanosti.

0/0
7.11.2014 1:58
Foto

P73e82t24r 92P79a77v26l55í58č55e48k 5269273675420

On je ještě SELČ? Já myslel, že už máme SEČ klasický - asi se mi to zdálo . . . .;-D

+6/0
6.11.2014 7:39

P68a40v19e47l 38K57u35n14c 9262549808708

Šestá stávka od srpna? To mi připomíná někdejší čínská vážná varování.

+1/0
6.11.2014 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.