Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdci Deutsche Bahn zahájili nejdelší stávku od konce války

Strojvůdci osobních vlaků největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn vstoupili v 02:00 SELČ do stávky. Protestní akce potrvá až do pondělního rána, ochromí provoz na německé železnici a postihne i spojení Německa s Českem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I11v31o 15V70a42s61i74c72e66k 3870821904153

V Německu mají 4x vyšší mzdy a produkují o cca 27% více než my. Díky tomu jejich ekonomika funguje - co lidé vydělají utratí. U nás však mají nadstandartní a nízko daněné zisky korporace a banky. Můžeme si za to sami - když si to necháme líbit.

+2/0
7.11.2014 11:23

M96i75r61o17s90l13a11v 96Z94i80k68m11u22n83d 7689503164433

Podle kuloárních informací je problém na straně managementu DB, který hodlá jednat pouze s jednou odborovou organizací (společným zástupcem), která by měla jednat jménem všech a nehodlá se handrkovat s více odborovými organizacemi.

Těžko předpokládat, že odborová organizace strojvedoucích bude úspěšně hájit zájmy třeba pokladních, výpravčích, traťových dělníků ...

Management DB není zjevně zvyklý hrát s více hráči na hřišti. Vzhledem ke své síle a geografické poloze při jednáních se zahraničními partnery o provozních otázkách totiž všichni skáčí, tak jak DB pískají ... to je realita.  A teď si představují, že stejně tak budou poskakovat i odboráři ...

V tuzemsku vedení firmy - ČD / SŽDC jedná se všemi odboráři, ačkoli jejich představy jsou často výrazně odlišné, podobně odboráři v DP Praha.

0/0
6.11.2014 19:16

V20l95a89d14i94m15i43r 62N96e21m21e86c 4321227358599

syčáci... asi tam mají odbory

;-D

to mi tady zatím nevedeme[>-]....

inu

kapitalismus 19.století

0/0
6.11.2014 18:28
Foto

P68a86v74l45í82n88a 30J67u15ř50i46c68o29v76á 8160326596549

Naštěstí nejedu z Německa domů do České republiky, jinak bych nadávala jak špaček. Ale jinak s DB je cestování úžasné vlaky čisté, tiché a doprava rychlá a mají v tom systém. U nás je spíš chaos a ještě bude asi hodně dlouho trvat, než se dostane Česká republika na tuto úroveň. To mně hodně mrzí.

+1/0
6.11.2014 16:27

J71a94n 25L91a79k56o72m37ý 7161895855184

s každou levicově orientovanou stranou to bude opravdu na hodně dlouho až téměř do nikdy

+2/0
7.11.2014 2:49
Foto

P58a55v74l62í25n80a 74J70u60ř30i74c31o98v54á 8670736436309

snad nemáte pravdu

0/0
7.11.2014 8:59
Foto

P14a87v37l76í49n40a 43J75u17ř28i71c54o82v40á 8810966906899

No, naštěstí nejedu domů z Německa. Jinak bych nadávala jak špaček. S DB je super cestování vlaky čisté, rychlé a tiché. Cestuje se v klidu a pohodě mají v tom systém ne jak u nás. (Samozřejmě i jízdenka je mnohem dražší).A to mně mrzí a ještě bude asi dost dlouho trvat, než se u nás v České republice dostaneme na tuto úroveň.

0/0
6.11.2014 16:14

J93a66k60u34b 57S88u93c51h29ý 2924927352

Tady jde krasne videt, ze se zase jedna o dalsi pouze prelozeny clanek - "Volkswagen, BMW and Audi uvedly, ..." Rv!!

0/0
6.11.2014 13:19

J87i98n93d84ř84i96c79h 80M15i44t28t48e73r 6561970153473

Měli by být opatrní. Aby se náhodou nepřišlo na to, že vlaků bude stačit polovina.

+1/0
6.11.2014 13:01

J44a48r11o62m77í79r 75S68t79r40a48š82i97l 21S50t82. 3804394710605

Je jich jen pár tisícovek, ale jsou mocní pomalu jako lékaři.... Německo to přečká -  chaos na silnicích, nějaké zboží nedoputovalo, ale asi vše. Horší je to u lékařů. Ale pokud berou 3-4 tis. euro, pak je asi i v Německu adekvátní.

     Nelze jen ustupvat a cvakat - totiž lidé !!!

     A to platí i v ČR !

0/−1
6.11.2014 10:24

J97a54n 83Č26e20k83a59l 7479225604104

Jj, dobrý způsob, jak postrčit ještě víc věcí na silnici... Už teď DB padají objemy přeprav kvůli uvolnění restrikcí na dálkové autobusy, a tohle zaviní dalších pár procent...

+3/0
6.11.2014 9:43

P89a88v13e83l 53B90l71a20ž29e27k 6251151666411

Tak to snad ne, jenom 37 hodin týdně? To je už hodně málo... Do zvyšování platů ale kecat nechci :-)

0/−2
6.11.2014 9:36

M97i17r32o77s65l91a26v 35Z53i49k88m64u84n52d 7929303374563

Co je na tom divného, strojvedoucí ČD mají průměrnou pracovní dobu 37,5 hodiny týdně už několik let ... zkuste si tolik odjezdit na lokomotivě třeba v mlze s nulovou viditelností rychlostí  160 - 200 km/h ...

0/0
6.11.2014 19:19

R28o39m58a92n 93S36t95o90n18e29k 1529423819491

kde se jezdí v ČR rychlostí 160-200 km ? 8-o8-o

0/0
6.11.2014 20:25

M27a83r21e76k 36Š69i55m67o83n 2634447638948

V Česku ne, ale právě v tom Německu ano.

+1/0
7.11.2014 1:53

T88o16m29á27š 98V88a68š85i37n82a 6144225950810

Belgie také stávkuje... Železnice... !!EU!!

0/−1
6.11.2014 9:28

M74a82r96e82k 20Š66p49l46í10c41h25a92l 5678119609556

Takže teď už jim nejde o pracovní dobu a peníze, ale o to, aby zastupovali všechny odboráře v DB?

+6/0
6.11.2014 8:58

V94l58a40d40i16m84í88r 11K53a52r22e62š 4891113169638

Strojvůdci tam mají na naše peníze 106,000,- Kč (Události dne 5.11. hlasatelka Písařovicová). Proč televize pořád informuje jen o lékařích jak mají chudáci málo proti doktorům v Německu a děkujou a odejdou. Probuďte se tam, mnohonásobně málo proti německu má skoro každý. Tak proč pořád jen komora doktorů, a že jim musíme přidat a bla bla pořád dokola. To není vyvážené zpravodajství. Ono spuštění takové stávky u nás by taky stát bolelo, nejen pořád doktoři.

+11/0
6.11.2014 8:54

V39i87k80t83o85r 79N33á95r54o51ž15n86ý 3119152318

U doktorů je to o tom , že průměrný lékař-absolvent umí jazyky a může odejít a pracovat takřka všude na světě. Kolik českých strojvedoucích má na to , aby se mohli nechat zaměstnat v Německu u DB ?

+2/0
6.11.2014 9:03

P67e35t80r 87N55i81v64n74i88c93k94ý 3382674535857

Nedělej si iluze, že průměrný doktor umí jazyky natolik dobře, aby mohl odejít léčit do zahraničí. A není to jen o jazycích, ale taky o životní změně. Do toho se chce jen málokomu.

+2/0
6.11.2014 9:27

B56e98n 34P61a63v79k29a 1757683247351

No fór je v tom, že lepší než si nechat po medicíně kakat na hlavu tady, je lepší si nechat kakat za lepší peníze na hlavu v SRN. That´s all folks!

0/0
6.11.2014 9:51

V43i84k63t78o11r 10N48á31r54o37ž18n22ý 3599802738

No určitě je mezi lékaři větší podíl těch co jazyky umí , než mezi strojvedoucími.

0/0
6.11.2014 10:45

J22a90r89o89s51l65a51v 68M94e16d61u49n50a 6502478587220

jasn+ s bydlej s rodinama v garsonce za 5 nebo na ubytovně za 2? to je jak Marxovy bludy z Kapitálu

0/0
6.11.2014 9:45

J73i30ř48í 78S20o20c91h94o89r 1452982573481

Stávka v dotovaném prostředí nemůže skončit pro stávkující dobře.

+2/0
6.11.2014 8:53

V85i73k79y89r 66B38o85h77u72m68i90l 26S68t71r48a59n96s79k17y 9787958486399

Zvykejme si, to je v prxi "třídní boj".:-P

+2/−1
6.11.2014 8:38

L42u93c11i79a96n 94P60a30p52a20z56i29a86n 5694607821185

Držíme palce a doufáme ve spravedlnost! Strojvůdci všech spolkových zemí Německa spojte se! Udělejme si dárek k výročí revoluce!

0/−6
6.11.2014 8:32

J71a43r11o60s56l62a50v 47M52e45d91u64n90a 6782518477440

odjeďte do první země revoluce, KLDR, to by byl pro nás dárek

0/0
6.11.2014 9:47

M46a94r64e58k 87Š82i21m48o48n 2154227518608

Myslíte velké Říjnové?

0/0
7.11.2014 2:01

J89i46ř95í 97S17v61a47š77e84k 9404608413549

Německo je hezký příklad, že stávky mohou být běžnou součástí života a nemusí být považovány za něco nepřístojného. Tolik stávek za tak krátkou dobu už je ale přecejen příliš.

+3/0
6.11.2014 8:18

L58u68c64i60a41n 14P81a52p32a64z28i59a82n 5604887221185

Proč se Vám jeví, že je stávek přespříliš? Neukazuje to spíše na špatné světlo majitele železničního dopravce, kterému je vše jedno? Akcionáři by si měli snížit nadměrné zisky nebo příště nebudou mít žádný zisk. Raději krach takové společnosti, která není schopna lidem poctivě pracujícím zaplatit poctivou odměnu za takovou práci. Aspoň uvolní prostor jiným, kteří toho schopni jsou.

+4/−3
6.11.2014 8:34

J56i38ř95í 90S54o54c67h92o70r 1892102653611

Kdyby DB neměly dotace již by dávno skončily.

+3/0
6.11.2014 8:58

V63i14k26t43o33r 52N83á86r72o18ž69n18ý 3679812778

Přesně tak. DB žije jenom díky masivním injekcím ze státního.

+1/0
6.11.2014 9:04

M48a33r11e57k 65Š75i83m31o45n 2624147238958

Pokud by DB skončili, tak na jejich místo nenastoupí nikdo. Osobní železniční doprava se už dnes sama nezaplatí (snad kromě rychlovlaků na střední vzdálenosti srovnatelných s letadlem). Strojvůdci by šli na prácák nebo dělat taxikáře.

0/0
7.11.2014 2:01

Z67d69e23n81ě86k 69J10o23n42á48š 9361469376310

Jsou to vyděrači.... komplikují život celému německu a mají i na německo zcela nereálné požadavky..... co nemůžeš zničit přímo, nasaď tam odbory

+8/−6
6.11.2014 7:56

V82i30k35t82o86r 72N89á54r47o88ž51n98ý 3849792828

U řady případů jsou odbory potřeba , ale u takových kolosů to přehánějí.

Strojvedoucí má mzdu 3-4.000 € za měsíc a zdá se jim to málo.

Na druhou stranu takový skladník-řidič VZV , který pracuje pod hlavičkou externí firmy pro takového elitního zaměstnance , jako je Daimler Chrysler pracuje ve Stuttgartu za nějakých 1000 €/měsíc.

Já se ptám , je takový rozdíl adekvátní ? Vždyť ještě před padesáti lety bylo běžné , že vrcholový manažer pracoval za nějaký sedmi až osmi násobek platu průměrného dělníka... A dnes jenom mezi skladníkem a strojvedoucím je čtyřnásobek..

+9/−1
6.11.2014 8:24

B80e80n 29P38a86v29k13a 1937873317961

Tak to za ten litr nemá dělat. To samé je v ČR. Ale už se začíná dost narážet, jak jsem si všiml. Jako nejsem žádný komunista, ale vidět lidi makat za 12 hrubýho mě trochu hejbe. Taková práce je totiž většinou bullshit a o nějaké hodnotě nemůže být moc řeč. Nezaměstnanost je věc druhá.

0/0
6.11.2014 8:37

V64i15k83t73o21r 37N54á10r11o19ž79n26ý 3499162238

Je otázka , zda může něco jiného dělat.

To je stejné , jako kdybyste řekl , že v Šumperku nemá nikdo dělat za těch 12 brutto. A co ty lidi mají poté dělat ?

+2/0
6.11.2014 8:52

S32t34e39f86a83n 30M39a61r67g17i17t50f11a79l35v47i 4619882910348

tu ani tak nejde o to ci je ta praca bullshit. Ak je, kolko potom zaraba riaditel tej firmy? A preco vobec taka praca existuje? Zrejme je dolezita a pokial firma na tom zaraba tak aj takito zamestnaci by mali dostat lepsi plat.

0/0
6.11.2014 9:15

V49i62k24t40o70r 40N79á80r70o11ž12n87ý 3809162798

Myslím , že si pod sebou řežou větev.

Od té doby , co Německo jako stát umožnilo vedení autobusových linek , které vlakům konkurují , začaly množství lidí ve vlacích klesat. Protože pro řadového Němce , když si má vybrat mezi menší cenou a nižším pohodlím i rychlostí na jedné straně a vyšší cenou , ale větším pohodlím i rychlostí...tak volí variantu č.1...

U nákladní dopravy to může být o tom , že ti poslední věrní zákazníci se budou též přeorientovávat na silníční dopravu. Viz České dráhy a stávky za časů pana Duška , které hodně firem motivovaly v tom , aby likvidovaly svoje technologie pro vykládku a nakládku železničních vagónů... a přešly ke kamionům...

+6/−1
6.11.2014 7:46

P68e57t43r 22M60u34r52č26e66k 3138866520

V Čr je stávka sprosté slovo.

+7/−1
6.11.2014 7:45

P29e74t71r 27F36i57a80l73a 6696200983250

Já pořád nechápu, když ekonomika funguje globálně, jak můžou Němci při takových platech prodávat výrobky s konkurenční cenou. S těma platama co jsou v Česku by jsme měli mít být cenově bezkokurenční a to i když budu uvažovat Čínu

+13/0
6.11.2014 7:43

V53i49k57t90o65r 14N28á68r94o10ž66n88ý 3279762418

Je to o tom , že platy jsou jenom pouze část nákladů..v řadě odvětví nepodstatná.

+2/0
6.11.2014 7:47

B98e95n 45P56a36v83k86a 1597163977821

Takhle bych to asi netvrdil. Že v řadě odvětví jsou mzdové náklady nepodstatné. Moc mě jich nenapadá. Vlastně snad žádné, protože to by byl totální low-tech nebo naopak extrémní hi-tech, jako třeba výroba čipů či ropných plošin. 

Spíše je dobré si uvědomit, že byť malé navýšení koncové ceny se může velmi výrazně promítnout do toho, kolik lidi na těch výplatnicích můžou uvidět.

Asi takovým dobrý demonstrátorem jsou ta auta. Němci prostě můžou prodávat dráž. Tak to prostě je. A pak se to přelévá v tom systému dále. Ke kadeřnicím, do nájmů, do zdravotnictví,... k mašinfírům, protože jízdenka může stát tolik, kolik stojí. Atd.

Obecně se uvádí, že ti Němci mají prostě vyšší přidanou hodnotu. Osobně tam žádnou vyšší přidanou hodnotu nevidím, ale to je jenom slovíčkaření. Prostě vezmu lžičku do kafíčka Made in CR, přebalím na Made in Germany a mám přidanou hodnotu. Už jdu na to.

+1/0
6.11.2014 8:32

V75i40k98t42o20r 58N57á27r68o20ž76n60ý 3599622838

Máte firmy , kde tvoří mzdové náklady 80% všech nákladů a máte firmy , kde to není ani 10%. Jestliže máte plně automatizovanou fabriku , kde vám pracuje 100 seřizovačů a 1200 robotů a celou vaši produkci nakupuje jeden zákazník...tak zvýšení mzdy zaměstnanců o 100% se projeví v celkových nákladech nějakou hodně a hodně nízkou částkou. A o tom to je.. Vysloveně ruční práce  se v Německu moc nenosí. A pokud tam nějaká je , dělají ji Turci za minimální mzdu.

A co se týče Německa..tam je to hlavně o preciznosti a pracovistosti . A o tom , že kvalitní německé výrobky se prodávají velmi dobře po celém světě..

+1/0
6.11.2014 8:59

B27e57n 29P18a81v10k59a 1257813767331

No mě to také s tou maximalizovanou automatizací napadlo. Ale to není dobrý příklad. Protože budete mít ty náklady místo ve mzdách v investicích/odpisech. Takže jste tam, kde jste ve skutečnosti již byl a stejně nemůžete jít se mzdami nahoru, protože vás prostě tlačí investice. Je to tak proto, že ty stroje nahrazují lidskou práci a také se ty investice takhle počítají. Může to být i jinak, ale vesměs je to takhle. Prostě když budete chtít nahradit mašinfíru umělou inteligencí, tak se budete ptát, jestli to ušetří na mzdách. Nikoliv na to, kolik budete moci dát mašinfírovi navíc. Ten tam již nebude a kdyby byl, tak mu dáte stejně, protože musí zarobit na tu automatizaci.

Ufff... doufám, že budu pochopen aspoň zčásti :-)

0/0
6.11.2014 9:48

L62u72c41i65a89n 51P91a82p38a87z69i61a88n 5184417981175

Také proto je třeba, aby i naše cenové náklady, zvláště, když hrají v zásadě nepodstatnou roli, se srovnaly s okolním hospodářským prostorem, kde jsme též očastni. Pokřivené nereálně nízko nastavené ceny práce u nás s požehnáním pravicového tehdejšího vedení státu nás přichází velmi draho, protože z nízkých mezd se odvedou i nízké daně, lidé si nenaspoří na důchody a pak to bude velkým problémem nejen těchto lidí, že se včas neozvali třeba i stávkou, ale hlavně státu. Pokud lidem bude muset trvale vyplácet či dorovnávat důchod do životního minima, tak i když je minimum politicky než ekonomicky nastaveno záměrně velmi nízko než by mělo být ve skutečnosti, tak i  tak to stát přijde na desítky miliard ročně. Devalvace koruny dále snížila i tak nízkou cenu naši práce a tím stát dostává do čím dál svízelnější situace. Je dobře, že nová vláda mění a začala tlačit na zvyšování ceny české práce, i když z mého pohledu velmi pomalu a bojácně. Více smělosti, tarify je třeba změnit během krátké doby mnohem výrazněji. Produktivita práce dávno toto umožňuje! Nebojme se být nároční!

+3/−1
6.11.2014 8:41

B30e32n 45P84a93v51k65a 1397403977261

No jasně. To říkám furt, že má být hyperinflace. Nějaké úspory lidí? Pche.

0/0
6.11.2014 8:46

M82a25r24e26k 65Š85i94m84o85n 2124307348678

Mluvíte nesmysly. Plat Vám zvýší jen tehdy, pokud budou moct prodávat dráž to co jste vyrobil. Dráž to budou prodávat jen tehdy, pokud to bude kvalitní a udrží si to dobrou pověst. Zvýšit cenu práce jen tak povede akorát k nezaměstnanosti.

0/0
7.11.2014 1:58
Foto

P76e34t95r 57P94a40v98l50í10č51e94k 5599403475670

On je ještě SELČ? Já myslel, že už máme SEČ klasický - asi se mi to zdálo . . . .;-D

+6/0
6.11.2014 7:39

P30a74v36e59l 53K75u10n22c 9722529958128

Šestá stávka od srpna? To mi připomíná někdejší čínská vážná varování.

+1/0
6.11.2014 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.