- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Německu mají 4x vyšší mzdy a produkují o cca 27% více než my. Díky tomu jejich ekonomika funguje - co lidé vydělají utratí. U nás však mají nadstandartní a nízko daněné zisky korporace a banky. Můžeme si za to sami - když si to necháme líbit.
Podle kuloárních informací je problém na straně managementu DB, který hodlá jednat pouze s jednou odborovou organizací (společným zástupcem), která by měla jednat jménem všech a nehodlá se handrkovat s více odborovými organizacemi.
Těžko předpokládat, že odborová organizace strojvedoucích bude úspěšně hájit zájmy třeba pokladních, výpravčích, traťových dělníků ...
Management DB není zjevně zvyklý hrát s více hráči na hřišti. Vzhledem ke své síle a geografické poloze při jednáních se zahraničními partnery o provozních otázkách totiž všichni skáčí, tak jak DB pískají ... to je realita. A teď si představují, že stejně tak budou poskakovat i odboráři ...
V tuzemsku vedení firmy - ČD / SŽDC jedná se všemi odboráři, ačkoli jejich představy jsou často výrazně odlišné, podobně odboráři v DP Praha.
syčáci... asi tam mají odbory
to mi tady zatím nevedeme....
inu
kapitalismus 19.století
Naštěstí nejedu z Německa domů do České republiky, jinak bych nadávala jak špaček. Ale jinak s DB je cestování úžasné vlaky čisté, tiché a doprava rychlá a mají v tom systém. U nás je spíš chaos a ještě bude asi hodně dlouho trvat, než se dostane Česká republika na tuto úroveň. To mně hodně mrzí.
s každou levicově orientovanou stranou to bude opravdu na hodně dlouho až téměř do nikdy
No, naštěstí nejedu domů z Německa. Jinak bych nadávala jak špaček. S DB je super cestování vlaky čisté, rychlé a tiché. Cestuje se v klidu a pohodě mají v tom systém ne jak u nás. (Samozřejmě i jízdenka je mnohem dražší).A to mně mrzí a ještě bude asi dost dlouho trvat, než se u nás v České republice dostaneme na tuto úroveň.
Tady jde krasne videt, ze se zase jedna o dalsi pouze prelozeny clanek - "Volkswagen, BMW and Audi uvedly, ..."
Měli by být opatrní. Aby se náhodou nepřišlo na to, že vlaků bude stačit polovina.
Je jich jen pár tisícovek, ale jsou mocní pomalu jako lékaři.... Německo to přečká - chaos na silnicích, nějaké zboží nedoputovalo, ale asi vše. Horší je to u lékařů. Ale pokud berou 3-4 tis. euro, pak je asi i v Německu adekvátní.
Nelze jen ustupvat a cvakat - totiž lidé !!!
A to platí i v ČR !
Jj, dobrý způsob, jak postrčit ještě víc věcí na silnici... Už teď DB padají objemy přeprav kvůli uvolnění restrikcí na dálkové autobusy, a tohle zaviní dalších pár procent...
Tak to snad ne, jenom 37 hodin týdně? To je už hodně málo... Do zvyšování platů ale kecat nechci :-)
Co je na tom divného, strojvedoucí ČD mají průměrnou pracovní dobu 37,5 hodiny týdně už několik let ... zkuste si tolik odjezdit na lokomotivě třeba v mlze s nulovou viditelností rychlostí 160 - 200 km/h ...