- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím , že si pod sebou řežou větev.
V nákladní dopravě národní železniční dopravci už tak moc zákazníků nemají , stávkou přijdou o další....neboť ještě jsem neslyšel , že by v německu stávkovali řidiči kamionů , či strojvedoucí některého ze soukromých dopravců.
V autobusové dopravě v Německu zase hodně expandují nové firmy , které založily svoje podnikání na přetahování cestujících z vlaků.
Dále dopředu jdou i nové technologie.Takže je otázka , zda tyto stávky neurychlí vývoj v oblasti automatických systémů vedení vlaků.
Takže do budoucna bude potřeba v Německu strojvedoucích spíše méně než dnes....
Vyvíjet zařízení na automatické vedení vlaků není potřeba, v Česku funguje více než 15 let ... jenže i tohle zařízení je závislé na strojvedoucím, který jeho činnost kontroluje ...
Prototypově bylo používáno na elektrických jednotkách 470.001+470.002, 470,003+470.004 a lok 163.034 již v minulém tisíciletí, v současné době jsou jím vybaveny všechny jednotky 471 a lok řady 380.
Jezdit bez strojvedoucího lze jen na uzavřeném drážním systému, např. metro.
Pokud začnou stávkovat zaměstnanci DB Netz, tak jsou namydlení všichni dopravci ...
O co se stavkuje: ve vcerejsim clanku to je jakz takz dobre:
momentalne je v popredi stavky debata o tom pro koho vlastne smi GDL vyjednavat - momentalne jsou to jenom strojvudci ale v odborech jsou i zamestnanci z obsluhy vlaku (pruvodci, pracovnici bistra atd.) a doted smi tarify pro tuto skupinu vyjednavat jen odbory EVG a to je to co se sefovi GDL nelibi, ze nemuze vyjednavat pro vsechny ktere zastupuje.
Na druhou stranu DB nechteji mit pro jednu skupinu zamestnancu dve ruzne tarifni smlouvy podle toho ktere odbory daneho zamestnance zastupuji.
V jejich poslednim navrhu se pokouseli navrhnout 'zastoupeni na oko', tj. GDL by smela tak trochu vyjednavat, podavat navrhy i pro ostatni skupiny, ale ve vysledku by zase rozhodovala jednani s EVG. A presne tenhle navrh/nenavrh Weselskyho spis rozcilil a vedl k aktualni stavce.
No, snad mají tihle odborářský bossové dostatek soudnosti a ví, že si neřežou vlastní větev (já o tom - i když informovaný pouze ze zdejších zdrojů - pochybuju).
Začínající strojvedoucí v Německu má plat v přepočtu na Kč 80 tisíc, a náš ministr vnitra slibuje "excelentním" policistům zvýšit plat na 70 tisíc Kč. Kdy bude u nás generální stávka za rovnost platů, za stejnou práci v EU a ne jen zvyšování našich cen na úroveň Německa? Po té sametové revoluci jsme jen pracovním táborem pro cizáky.
V momentě kdy budeme mit stejné platy jako Němci tak nevyrobime už ani šroubek. Jediný důvod proč nám Němci dávají práci je ten ze se jim to vyplatí.
Aneb prostavkujeme se k prosperite.
Problem je v tom, ze uz nyni je nemecka draha silene draha. Napriklad listek z Norimberka do Frankfurtu 40 Eur se slevou (cca 1100 Kc - pouze cesta tam, zpatecni samozrejme dvojnasobek) a 55 plna cena (1500 Kc). A to neni nejak extra daleko (230 km). Pokud chcete napriklad z Frankfurtu do Berlina, tak je levnejsi (a rychlejsi) letet letadlem. Autobusove jizdenky na podobne trasy (Nor-Fra) pritom stoji kolem 20 Eur.
Pro nemce, ktery vlastni auto, je dokonce stale vyhodnejsi jet (i pouze sam) autem nez stejnou trasu vlakem, a kdyz se autem veze vice lidi nez 1 uz neni vubec o cem premyslet.
Nevim, jestli v takove situaci je pro nemecke drahy vhodne dale zdrazovat, aby mohli pridavat zamestnancum, kteri nakonec zase nemaji ty platy tak hrozne (v Nemecku spise nadprumerne). Navic po techhle ztrratach zpusobenych stavkami uz vubec nebudou mit zdroje na to komukoliv pridavat a budou radi kdyz nezkrachuji.
je třeba srovnávat i mzdy, úroveň služeb a ne jen co kolik stojí,
Tato stávka je neekologická , nechápu proč nezasáhli zelení.
On pan předseda odborů, už moc dlouho předsedat nebude.
za min prace vice penez. to je asi nejaka vyjednavaci taktika, aby mohli jako pristoupit na kompromis, ze teda kratsi pracovni doba, ale za stejnou mzdu, tak nejak to podle me dopadne.
Stavkujici zamestnanci by meli byt na hodinu propusteni, nebot svym chovanim vyznamne poskozuji sveho zamestnavatele. Vim, ze to neni ze zakona mozne, a je tedy cas zmenit zakony. Odbory a stavky patrily do 18. a 19. stoleti, kde mely mozna i smysl, ale do teto doby uz rozhodne nepatri.
Do této doby samozřejmě patří, stejně jako do začátku 20 století. Jsou to stávky a odbory kdo nám naprosté většině zaměstnané společnosti zajistil podmínky pro životy jaké vedeme a západní společnost udělal tak spokojenou a zajištěnou.
Bez nich by situace naprosté většiny lidí byla daleko horší.
Tak buďto stávkuji za zkrácení pracovní doby, nebo za zvýšení mzdy. Chtít obojí mi přijde tak trochu zvláštní. Ale u odborářů mě to nepřekvapuje. Ani u těch německých.
Proč? Mzda je zcela jistě hodinová, takže v požadavku na vyšší hodinovou mzdu a zároveň za kratší pracovní dobu nevidím žádný rozpor.