Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. O nejvíce spojů přijde Přerov

Tři železniční dopravci, kteří se perou na hlavní české železniční trase o cestující, nabídnou od prosincové změny jízdního řádu nepatrně méně spojů, než dosud. Největší změny v jízdních řádech přichystal Leo Express, který se vrací do Pardubic a škrtá část spojů zajíždějících do Přerova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a51n 63M65a44c22h 3113147112760

Někde musí být chyba. Protože LE to jezdí za 3h17m a pendolino za 3h6m, tudíž jak se přišlo na to že LE to pojede za 3h4m?

+1/0
8.11.2014 13:23

R19o17s37t94i49s69l55a58v 79M92a54s31n31ý 2503909874325

Ví někdo kolik bude stát nově IN 100 pro JŘ 2015 pro obyčejné smrtelníky ?

0/0
7.11.2014 16:20
Foto

A63l52a40n 76Ř48e36p32k48a 4985766

Teď stojí na 1rok 19 990,-Kč a nemyslím, že by měla zdražit. ;-)

+2/0
7.11.2014 21:29

R90o41s52t50i31s76l85a48v 47M91a97s91n60ý 2313489574225

Upozorňuji, že ne všichni uživatele IN 100 karty jsou zaměstnanci ČD

0/0
7.11.2014 16:17

M54i66r30o23s73l56a89v 47Z60i70k10m69u80n15d 7569493924643

Zaměstnanci ČD nejsou držiteli IN 100.

+4/0
7.11.2014 17:53

P27e36t52r 33N54o44v11o53t95n33y 3719912189382

Dokonce bych řekl, že ani jeden zaměstnanec nebude držitelem in100.

+4/0
7.11.2014 20:18

J76a80n 78M63a26c84h 3613137692160

Když jezdí za režijky za nula nula prd, proč by si kupovali tak drahou aplikaci?  :D

0/0
8.11.2014 13:24

M85i77r66o85s51l52a67v 66Z31i30k69m31u22n84d 7219303604663

Mohl byste mi upřesnit, kde se pořizuje "režijka" za nula nula prd ... odjakživa se PLATILA, sice spíše symbolickou cenou, ale to co stojí korunu, není ZADARMO ...

0/0
8.11.2014 18:19

O75l68d61ř70i78c66h 38J74a69n38e48č41e74k 8489626473571

"I přesto čeká cestující extrémně vysoký počet spojů v porovnání s jinými tratěmi."

- oh jak překvapivé na klíčové dopravní tepně!! Co takhle třeba konstatovat, že po D1 v okolí Průhonic projede extrémně hodně aut v porovnání s jinými silnicemi?

Mezi Prahou a Pardubicemi je ten provoz samozřejmě ještě hustší.

A myslím, že o dost víc než 227 párů vlaků týdně jezdí třeba i z Vídně do Salzburgu...

+2/0
7.11.2014 14:33

J33a86n 19S81ů29r33a 4515163703532

Tak si porovnejte, kolik vlaků tam jezdilo před rokem 2011.

0/−1
7.11.2014 17:43

P54e68t93r 52N94e34c94h37a11n53i24c97k10ý 7573766818380

Jízdní řád 2010/2011:

Z Prahy. První denní vlak Beskyd ve 4:11 až do Žiliny, v 5:11 Mojmír do Vsetína . Poslední Silesia 21:32 a Excelsior 0:24 (později přibyla Šírava v 22:26). Obráceně z Ostravy: mimo nočních první Ostrava 3:42 z Bohumna se zastávkama i ve Studénce a Suchdolu, k tomu Šírava co vymetá Přerov,Červenku, Mohelnici, Ústí a Přelouč. Pendolino v X ve 4:27. Poslední Beskyd v 19:59 jezdil denně, pak Excelsior 23:33. Vidím teda spíš zhoršení nabídky a jestli jedou za hodinu dva nebo tři spoje ve špičce je mi celkem jedno, důležitější je spíš rozložení do celého dne.

+6/0
8.11.2014 11:44

T28o88m54á30š 68K73n36a87i43f51l 6833560447200

To není tak složité... Ono těch vlaku tam historicky jezdi kvanta už roky....

0/0
9.11.2014 22:35

J18a22n 82S15ů74r85a 4525173783202

Roky od roku 2011 a 2012.

0/0
9.11.2014 22:36

J61i93ř42í 34P85r60ů14š46a 7935332275259

Čili ve špičce ještě víc vlaků a na okrajích dne žádný. :-(

+1/−2
7.11.2014 13:27

O32l84d94ř67i64c61h 81J20a80n65e43č59e89k 8869746713161

Na to jste přišel jak? Vy asi vlakem moc nejezdíte, že.

S vlaky se jejich majitelé zpravidla snaží jezdit co nejvíce, protože převážnou část celkových nákladů tvoří odpisy, kdežto mezní variabilní náklady (ujeté kilometry) jsou poměrně nízké a tak se vyplatí jet i s poloprázdnou jednotkou. Tedy ty (dálkové) vlaky jezdí od rána do večera 7 dní v týdnu, výkyvy ve špičkách jsou minimální. O kolik víc spojů má LE, Regiojet nebo ČD s Pendoliny a EC v pátek a neděli oproti zbytku týdne he??!

+2/0
7.11.2014 14:37

M52i74r80e75k 20Z17á79v92o62d56n90ý 7792197500858

No s tím bych úplně nesouhlasil. Pokud by variabilní náklady na danou jízdu byly vyšší, než tržba za danou jízdu, neměl by moc důvodů si prohlubovat ztrátu. A podívejme se, jak vypadal grafikon nyní a před 10 lety. Přes den jezdilo mnohem méně vlaků, přes noc jezdilo mnohem více vlaků. Pokud se podívejme, jak byly osekány například okrajové spoje EC Beskyd či IC Ostravan -> Moravan.

0/0
7.11.2014 15:33

J47i92ř88í 96P19r17ů31š89a 7345682395949

Asi jezdím více než Vy. Protože vidím že i poloplné vlaky na okrajích dne jsou postupně rušeny. Poplatek za dopravní cestu a další náklady které souvisí přímo z konkrétní jízdou vlaku opravdu nejsou tak nízké aby se vyplatilo jet s poloprázdným vlakem a snížit si tak odpis na jeden ujetý km.

0/0
7.11.2014 16:22

P59e82t44r 98N84e42c39h51a57n45i48c22k77ý 7253746118150

Zrušený Excelsior, v 8 z Ostravy nic nejede, ráno z Prahy taky nic. Mimo pondělí se z Ostravy nedostanete do Prahy na 8 ráno. Poslední vlak z Ostravy do Olomouce je LE v 8 večer mimo neděle, kdy pojede Hutní v 20:20. Nemluvě o cestách do menších stanic. Regiojet ve 20:44 z Ostravy velký Jančura slavnostně odpískal (hlavně, že měl plnou hubu keců jak tam ČD prodělávají, když zajišťovaly i ty okrajové spoje).

+2/0
8.11.2014 11:35

M90i40r70e25k 56Z22á95v97o76d61n98ý 7312847550178

Většinu rýpu do RJ, ale tentokrát si neodpustím kopnout si do LEO. Nezávidím zákazníkům této značku. U ni je téměř jisté, že přístí rok to bude všechno jinak. Ještě teď si vybavuji, jak LEO ještě pár měsíců před vyjetím sliboval, že bude zastavovat Praha - Kolín - Pardubice - Česká Třebová - Zábřeh na Moravě - Olomouc - Hranice na Moravě - (tady si to přesně nevybavuji) ... - Ostrava Svinov, Ostrava hl. n., Bohumín

+1/0
7.11.2014 11:46

T79o21m29a19s 28N57o15v46o79t97n38y 3111536758299

A v čem je problém? Chci někam jet, podívám se co mi ten den jede a tím je to vyřešené. Jízdní řády se měnily vždy a nikdy se to neřešilo, že půlka autobusů nebo vlaků jede každý rok jinak, něco se zruší něco zavede. Prostě se to mění, to je úplně normální věc.

+3/0
7.11.2014 12:20

M93i42r29e84k 43Z37á67v79o12d70n47ý 7112187800408

No, až k vám z jednoho roku poškrtají polovinu spojů, vsadím se, že už napíšete něco jiného :o)

0/0
7.11.2014 12:26

P30e72t88r 41N42e65c94h64a81n56i85c92k90ý 7263286208510

Problém je v tom, že soukromník nic negarantuje a může si škrtat jak se mu zlíbí, pokud nebydlíte na hlavních uzlech Praha, Olomouc, Ostrava, tak se na ně spolehnout nemůžete.

0/0
8.11.2014 11:19

M31i57r66o65s11l98a22v 78Z21i41k27m48u79n55d 7959653494773

Pan Novotný si jako cíl vytyčil "naučit lidi jezdit vlakem" (přetáhnout ze silnice), nechtěl urvat cestující od konkurence. Jenže oni nějak ti cestující nejsou ...

Tak zkouší různé modely = zkusit zkrátit cestovní dobu, tím, že projedu Pardubicemi (minuta přirážky na zastavení, minuta na rozjezd, minuta na pobyt) .... tři minuty proti konkurenci jsou taková úspora jíž nelze odolat ...

Přerov se taky nedařil, ačkoli spojení od osobáku od Otrokovic nabízelo přestup, jemuž nelze odolat ...

Pan Novotný měl zkrátka dobré, leč poněkud naivní představy .... je celkem dostatečně potvrzeno, že cestující si na nové / nová spojení zvykají několik měsíců ...

+4/0
7.11.2014 12:28

M65i21r22e43k 62Z97á77v47o37d56n44ý 7762637820598

Máte pravdu :)

+2/0
7.11.2014 12:33

P94e79t60r 24N73e28c72h76a62n30i34c77k25ý 7113116888370

Na téhle trati byl vlak rychlejší než auto prakticky vždy, někteří díky sníženým cenám začali cestovat častěji, ale nemyslím, že by se mnoho lidí "naučilo jezdit vlakem". LE musí vyzkoušet něco nového, protože těch cestujících pro tři prostě není dostatek, ale nezkouší toho dost, co takový Kolín? Mohl by získat vazby na Rumburské nebo Ústecké rychlíky, co Ústí a Teplice, které sliboval? Tam se nic nestaví, na ČB a Plzeň to nemá cenu, když je tam furt nějaká výluka.

0/0
8.11.2014 11:24

O50l47d62ř97i39c86h 93J67a87n63e71č64e44k 8449766433881

Jedna věc je co chtějí a co slibují, druhá věc je co jim SŽDC povolí - s vlakem to není jako s autobusem, jejž můžete nechat zastavovat jak chcete. Provoz mezi Prahou a Přerovem je hodně hustý, trať pouze dvoukolejná a tak bych úplně klidně věřil tomu, že LE v Kolíně, Třebová a Zábřehu zastavovat chtěl, ale SŽDC to nedovolila, protože by se ty vlaky na koleje neposkládaly. A pokud měl např. na výběr, že mezi Pardubicemi a Olomoucí nezastaví, anebo ano, ale musí v Pardubicích 10 minut stát a čekat až ho předjede Pendolino, tak se není moc co divit.

Samozřejmě ta možnost, že prostě dospěli k závěru, že negativa takového zastavování převažují nad pozitivy, tu stále je.

0/0
7.11.2014 14:41

M84i75r45e51k 74Z58á91v44o59d23n38ý 7292617450368

Možné to samozřejmě je, co píšete, ale osobně tomu nevěřím. Jelikož má LEO vlaky, které mohou jezdit maximální rychlosti na českých kolejích, nemyslím si, že by musel někomu vyloženě uhýbat, pokud by těsně za ním nejelo Pendolino. A tím těsně myslím do 2 minut.

0/0
7.11.2014 15:31

J66i16ř35í 25P30r60ů65š91a 7655552855649

Nejde o to uhýbat,ale aby jízdní dobu takovou aby byl v dalších stanicích tak aby nenarušoval jízdu jiných vlaků. 3 minuty zastavení v Pardubicích mohou znamenat, že z České Třebové musí osobní vlak směr Zábřeh na Moravě odjet o tři minuty později a ten pak před dalším rychlík vlakem nedojede do Zábřehu, musí se cestou předjet a v Zábřehu vznikne nepřípoj směr Šumperk. 

 A 2 minuty není těsně to už je nereálné a odporujícím pravidlům pro tvorbu jízdního řádu, protože provozní intervaly a následná mezidobí mezi vlaky jsou věci které je třeba při tvorbě JŘ respektovat.

0/0
7.11.2014 16:31

M11i21r28o85s56l44a36v 26Z34i52k85m75u88n69d 7639793734643

Sladké tajemství - když se v minulém století budoval trojznaký autoblok, stála oddílová návěstidla v odstupu 1 000 metrů. V rámci modernizace se odstup zvýšil na cca 1 600 metrů, to znamená prodloužila se délka prostorového oddílu a počet prostorových oddílů se snížil, takže na trati může jet současně menší počet vlaků ... čili modernizací se snížila propustnost neboli kapacita dráhy ... ač by tomu mělo být logicky naopak ...

0/0
7.11.2014 17:58

P47e35t28r 44N97o37v18o61t22n37y 3289832799942

Zase se zvysila rychlost.

+1/0
7.11.2014 20:20

O88l92d90ř32i41c37h 81J84a35n28e12č24e30k 8599356593961

Nemyslím si, že cestující mezi Prahou a Ostravou by byli nějak zvlášť věrní jedné společnosti a dělalo jim problém přejít k jiné, když jim nabídne lepší jízdní řád. Snad vyjma zákazníků ČD s IN 100.

Při té frekvenci spojů by to mohl být problém leda pro lidi, kterým rok ve městě staví "skoro všechno", oni si najdou práci s denním dojížděním a příští rok jim najednou nestaví "skoro nic" - anebo jsou z nějakých důvodů vázáni na několik málo konkrétních spojů, které se pak zruší či přesunou.

0/0
7.11.2014 14:44

P84e28t11r 17N59e46c65h23a89n76i93c31k97ý 7973496728890

Důležité je to MEZI. Cestující Praha - Ostrava to tolik necítí, ale mezistanice to cítí docela silně. Mezi Olomoucí a Ostravou je už tak hrozné spojení večer a bude ještě horší (třeba z Ostravy večer nejede nic přímého do Olomouce a přestup v Přerově je přes 20 minut), Lipník nad Bečvou má úplně příšerné spojení v rámci koridoru, z Prahy brzo ráno jedou jen soukromníci. A pokud někde přestupujete, tak si už vůbec nemůžete vybírat a berete co zrovna jede aby to aspoň nějak navazovalo. Věrnost nemá cenu, jede se tím, co v daný čas je k mání.

+1/0
8.11.2014 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.