Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. O nejvíce spojů přijde Přerov

Tři železniční dopravci, kteří se perou na hlavní české železniční trase o cestující, nabídnou od prosincové změny jízdního řádu nepatrně méně spojů, než dosud. Největší změny v jízdních řádech přichystal Leo Express, který se vrací do Pardubic a škrtá část spojů zajíždějících do Přerova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a53n 97M40a92c16h 3593307552740

Někde musí být chyba. Protože LE to jezdí za 3h17m a pendolino za 3h6m, tudíž jak se přišlo na to že LE to pojede za 3h4m?

+1/0
8.11.2014 13:23

R72o68s30t86i77s46l11a20v 57M38a81s40n42ý 2533309614475

Ví někdo kolik bude stát nově IN 100 pro JŘ 2015 pro obyčejné smrtelníky ?

0/0
7.11.2014 16:20
Foto

A47l23a47n 11Ř91e78p19k10a 4315376

Teď stojí na 1rok 19 990,-Kč a nemyslím, že by měla zdražit. ;-)

+2/0
7.11.2014 21:29

R67o44s95t61i41s70l60a83v 54M37a15s16n93ý 2193319794305

Upozorňuji, že ne všichni uživatele IN 100 karty jsou zaměstnanci ČD

0/0
7.11.2014 16:17

M15i44r22o64s85l71a54v 21Z81i42k37m71u76n51d 7779773244733

Zaměstnanci ČD nejsou držiteli IN 100.

+4/0
7.11.2014 17:53

P51e22t41r 29N97o71v91o46t16n20y 3429162539902

Dokonce bych řekl, že ani jeden zaměstnanec nebude držitelem in100.

+4/0
7.11.2014 20:18

J70a98n 87M93a86c24h 3133587332160

Když jezdí za režijky za nula nula prd, proč by si kupovali tak drahou aplikaci?  :D

0/0
8.11.2014 13:24

M30i87r28o56s82l60a63v 37Z26i94k56m37u18n72d 7249243924923

Mohl byste mi upřesnit, kde se pořizuje "režijka" za nula nula prd ... odjakživa se PLATILA, sice spíše symbolickou cenou, ale to co stojí korunu, není ZADARMO ...

0/0
8.11.2014 18:19

O34l48d11ř49i35c83h 79J16a51n89e82č37e59k 8489636183221

"I přesto čeká cestující extrémně vysoký počet spojů v porovnání s jinými tratěmi."

- oh jak překvapivé na klíčové dopravní tepně!! Co takhle třeba konstatovat, že po D1 v okolí Průhonic projede extrémně hodně aut v porovnání s jinými silnicemi?

Mezi Prahou a Pardubicemi je ten provoz samozřejmě ještě hustší.

A myslím, že o dost víc než 227 párů vlaků týdně jezdí třeba i z Vídně do Salzburgu...

+2/0
7.11.2014 14:33

J76a82n 73S89ů32r59a 4775783363952

Tak si porovnejte, kolik vlaků tam jezdilo před rokem 2011.

0/−1
7.11.2014 17:43

P23e71t79r 30N71e10c20h64a97n67i29c47k91ý 7713126538220

Jízdní řád 2010/2011:

Z Prahy. První denní vlak Beskyd ve 4:11 až do Žiliny, v 5:11 Mojmír do Vsetína . Poslední Silesia 21:32 a Excelsior 0:24 (později přibyla Šírava v 22:26). Obráceně z Ostravy: mimo nočních první Ostrava 3:42 z Bohumna se zastávkama i ve Studénce a Suchdolu, k tomu Šírava co vymetá Přerov,Červenku, Mohelnici, Ústí a Přelouč. Pendolino v X ve 4:27. Poslední Beskyd v 19:59 jezdil denně, pak Excelsior 23:33. Vidím teda spíš zhoršení nabídky a jestli jedou za hodinu dva nebo tři spoje ve špičce je mi celkem jedno, důležitější je spíš rozložení do celého dne.

+6/0
8.11.2014 11:44

T47o42m66á96š 87K54n64a11i46f19l 6283440267500

To není tak složité... Ono těch vlaku tam historicky jezdi kvanta už roky....

0/0
9.11.2014 22:35

J71a56n 56S83ů92r79a 4195623643592

Roky od roku 2011 a 2012.

0/0
9.11.2014 22:36

J38i97ř19í 54P57r45ů80š27a 7295152645409

Čili ve špičce ještě víc vlaků a na okrajích dne žádný. :-(

+1/−2
7.11.2014 13:27

O93l38d25ř82i35c64h 70J62a10n46e63č51e77k 8759456253281

Na to jste přišel jak? Vy asi vlakem moc nejezdíte, že.

S vlaky se jejich majitelé zpravidla snaží jezdit co nejvíce, protože převážnou část celkových nákladů tvoří odpisy, kdežto mezní variabilní náklady (ujeté kilometry) jsou poměrně nízké a tak se vyplatí jet i s poloprázdnou jednotkou. Tedy ty (dálkové) vlaky jezdí od rána do večera 7 dní v týdnu, výkyvy ve špičkách jsou minimální. O kolik víc spojů má LE, Regiojet nebo ČD s Pendoliny a EC v pátek a neděli oproti zbytku týdne he??!

+2/0
7.11.2014 14:37

M60i42r37e79k 12Z47á59v55o55d55n87ý 7732467260958

No s tím bych úplně nesouhlasil. Pokud by variabilní náklady na danou jízdu byly vyšší, než tržba za danou jízdu, neměl by moc důvodů si prohlubovat ztrátu. A podívejme se, jak vypadal grafikon nyní a před 10 lety. Přes den jezdilo mnohem méně vlaků, přes noc jezdilo mnohem více vlaků. Pokud se podívejme, jak byly osekány například okrajové spoje EC Beskyd či IC Ostravan -> Moravan.

0/0
7.11.2014 15:33

J45i16ř25í 61P55r76ů95š83a 7965932955379

Asi jezdím více než Vy. Protože vidím že i poloplné vlaky na okrajích dne jsou postupně rušeny. Poplatek za dopravní cestu a další náklady které souvisí přímo z konkrétní jízdou vlaku opravdu nejsou tak nízké aby se vyplatilo jet s poloprázdným vlakem a snížit si tak odpis na jeden ujetý km.

0/0
7.11.2014 16:22

P61e54t13r 78N68e45c12h11a53n32i12c24k36ý 7773326788190

Zrušený Excelsior, v 8 z Ostravy nic nejede, ráno z Prahy taky nic. Mimo pondělí se z Ostravy nedostanete do Prahy na 8 ráno. Poslední vlak z Ostravy do Olomouce je LE v 8 večer mimo neděle, kdy pojede Hutní v 20:20. Nemluvě o cestách do menších stanic. Regiojet ve 20:44 z Ostravy velký Jančura slavnostně odpískal (hlavně, že měl plnou hubu keců jak tam ČD prodělávají, když zajišťovaly i ty okrajové spoje).

+2/0
8.11.2014 11:35

M24i73r36e98k 47Z54á41v68o29d62n72ý 7832457530818

Většinu rýpu do RJ, ale tentokrát si neodpustím kopnout si do LEO. Nezávidím zákazníkům této značku. U ni je téměř jisté, že přístí rok to bude všechno jinak. Ještě teď si vybavuji, jak LEO ještě pár měsíců před vyjetím sliboval, že bude zastavovat Praha - Kolín - Pardubice - Česká Třebová - Zábřeh na Moravě - Olomouc - Hranice na Moravě - (tady si to přesně nevybavuji) ... - Ostrava Svinov, Ostrava hl. n., Bohumín

+1/0
7.11.2014 11:46

T17o50m32a93s 10N52o19v14o11t24n94y 3911826228479

A v čem je problém? Chci někam jet, podívám se co mi ten den jede a tím je to vyřešené. Jízdní řády se měnily vždy a nikdy se to neřešilo, že půlka autobusů nebo vlaků jede každý rok jinak, něco se zruší něco zavede. Prostě se to mění, to je úplně normální věc.

+3/0
7.11.2014 12:20

M28i98r72e15k 87Z79á31v10o61d17n57ý 7472987250488

No, až k vám z jednoho roku poškrtají polovinu spojů, vsadím se, že už napíšete něco jiného :o)

0/0
7.11.2014 12:26

P37e68t86r 58N41e28c36h10a83n18i70c64k32ý 7963336598480

Problém je v tom, že soukromník nic negarantuje a může si škrtat jak se mu zlíbí, pokud nebydlíte na hlavních uzlech Praha, Olomouc, Ostrava, tak se na ně spolehnout nemůžete.

0/0
8.11.2014 11:19

M85i16r25o53s84l71a48v 93Z37i29k32m41u92n93d 7709143844743

Pan Novotný si jako cíl vytyčil "naučit lidi jezdit vlakem" (přetáhnout ze silnice), nechtěl urvat cestující od konkurence. Jenže oni nějak ti cestující nejsou ...

Tak zkouší různé modely = zkusit zkrátit cestovní dobu, tím, že projedu Pardubicemi (minuta přirážky na zastavení, minuta na rozjezd, minuta na pobyt) .... tři minuty proti konkurenci jsou taková úspora jíž nelze odolat ...

Přerov se taky nedařil, ačkoli spojení od osobáku od Otrokovic nabízelo přestup, jemuž nelze odolat ...

Pan Novotný měl zkrátka dobré, leč poněkud naivní představy .... je celkem dostatečně potvrzeno, že cestující si na nové / nová spojení zvykají několik měsíců ...

+4/0
7.11.2014 12:28

M67i33r95e62k 16Z10á71v72o30d79n18ý 7662777640828

Máte pravdu :)

+2/0
7.11.2014 12:33

P97e97t23r 18N32e82c82h24a20n47i89c17k77ý 7523246768920

Na téhle trati byl vlak rychlejší než auto prakticky vždy, někteří díky sníženým cenám začali cestovat častěji, ale nemyslím, že by se mnoho lidí "naučilo jezdit vlakem". LE musí vyzkoušet něco nového, protože těch cestujících pro tři prostě není dostatek, ale nezkouší toho dost, co takový Kolín? Mohl by získat vazby na Rumburské nebo Ústecké rychlíky, co Ústí a Teplice, které sliboval? Tam se nic nestaví, na ČB a Plzeň to nemá cenu, když je tam furt nějaká výluka.

0/0
8.11.2014 11:24

O27l21d57ř90i25c88h 53J19a52n22e98č28e24k 8289616533761

Jedna věc je co chtějí a co slibují, druhá věc je co jim SŽDC povolí - s vlakem to není jako s autobusem, jejž můžete nechat zastavovat jak chcete. Provoz mezi Prahou a Přerovem je hodně hustý, trať pouze dvoukolejná a tak bych úplně klidně věřil tomu, že LE v Kolíně, Třebová a Zábřehu zastavovat chtěl, ale SŽDC to nedovolila, protože by se ty vlaky na koleje neposkládaly. A pokud měl např. na výběr, že mezi Pardubicemi a Olomoucí nezastaví, anebo ano, ale musí v Pardubicích 10 minut stát a čekat až ho předjede Pendolino, tak se není moc co divit.

Samozřejmě ta možnost, že prostě dospěli k závěru, že negativa takového zastavování převažují nad pozitivy, tu stále je.

0/0
7.11.2014 14:41

M20i94r72e89k 75Z51á83v49o80d52n68ý 7192647930768

Možné to samozřejmě je, co píšete, ale osobně tomu nevěřím. Jelikož má LEO vlaky, které mohou jezdit maximální rychlosti na českých kolejích, nemyslím si, že by musel někomu vyloženě uhýbat, pokud by těsně za ním nejelo Pendolino. A tím těsně myslím do 2 minut.

0/0
7.11.2014 15:31

J65i41ř72í 59P52r34ů17š81a 7335642235399

Nejde o to uhýbat,ale aby jízdní dobu takovou aby byl v dalších stanicích tak aby nenarušoval jízdu jiných vlaků. 3 minuty zastavení v Pardubicích mohou znamenat, že z České Třebové musí osobní vlak směr Zábřeh na Moravě odjet o tři minuty později a ten pak před dalším rychlík vlakem nedojede do Zábřehu, musí se cestou předjet a v Zábřehu vznikne nepřípoj směr Šumperk. 

 A 2 minuty není těsně to už je nereálné a odporujícím pravidlům pro tvorbu jízdního řádu, protože provozní intervaly a následná mezidobí mezi vlaky jsou věci které je třeba při tvorbě JŘ respektovat.

0/0
7.11.2014 16:31

M69i24r91o32s70l54a33v 75Z14i81k30m36u44n15d 7179753184113

Sladké tajemství - když se v minulém století budoval trojznaký autoblok, stála oddílová návěstidla v odstupu 1 000 metrů. V rámci modernizace se odstup zvýšil na cca 1 600 metrů, to znamená prodloužila se délka prostorového oddílu a počet prostorových oddílů se snížil, takže na trati může jet současně menší počet vlaků ... čili modernizací se snížila propustnost neboli kapacita dráhy ... ač by tomu mělo být logicky naopak ...

0/0
7.11.2014 17:58

P49e42t57r 14N50o58v86o88t93n33y 3849872899652

Zase se zvysila rychlost.

+1/0
7.11.2014 20:20

O21l37d53ř78i66c59h 45J47a19n70e11č60e59k 8519326173291

Nemyslím si, že cestující mezi Prahou a Ostravou by byli nějak zvlášť věrní jedné společnosti a dělalo jim problém přejít k jiné, když jim nabídne lepší jízdní řád. Snad vyjma zákazníků ČD s IN 100.

Při té frekvenci spojů by to mohl být problém leda pro lidi, kterým rok ve městě staví "skoro všechno", oni si najdou práci s denním dojížděním a příští rok jim najednou nestaví "skoro nic" - anebo jsou z nějakých důvodů vázáni na několik málo konkrétních spojů, které se pak zruší či přesunou.

0/0
7.11.2014 14:44

P98e16t25r 63N72e95c22h19a51n73i83c65k38ý 7513286928390

Důležité je to MEZI. Cestující Praha - Ostrava to tolik necítí, ale mezistanice to cítí docela silně. Mezi Olomoucí a Ostravou je už tak hrozné spojení večer a bude ještě horší (třeba z Ostravy večer nejede nic přímého do Olomouce a přestup v Přerově je přes 20 minut), Lipník nad Bečvou má úplně příšerné spojení v rámci koridoru, z Prahy brzo ráno jedou jen soukromníci. A pokud někde přestupujete, tak si už vůbec nemůžete vybírat a berete co zrovna jede aby to aspoň nějak navazovalo. Věrnost nemá cenu, jede se tím, co v daný čas je k mání.

+1/0
8.11.2014 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.