Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. O nejvíce spojů přijde Přerov

Tři železniční dopravci, kteří se perou na hlavní české železniční trase o cestující, nabídnou od prosincové změny jízdního řádu nepatrně méně spojů, než dosud. Největší změny v jízdních řádech přichystal Leo Express, který se vrací do Pardubic a škrtá část spojů zajíždějících do Přerova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a59n 64M77a85c51h 3823267772460

Někde musí být chyba. Protože LE to jezdí za 3h17m a pendolino za 3h6m, tudíž jak se přišlo na to že LE to pojede za 3h4m?

+1/0
8.11.2014 13:23

R72o57s93t42i11s49l91a11v 87M96a20s30n47ý 2893969224185

Ví někdo kolik bude stát nově IN 100 pro JŘ 2015 pro obyčejné smrtelníky ?

0/0
7.11.2014 16:20

A66l56a90n 79Ř56e67p93k10a 4555206

Teď stojí na 1rok 19 990,-Kč a nemyslím, že by měla zdražit. ;-)

+2/0
7.11.2014 21:29

R18o84s37t20i31s20l11a20v 26M12a25s92n45ý 2683299964315

Upozorňuji, že ne všichni uživatele IN 100 karty jsou zaměstnanci ČD

0/0
7.11.2014 16:17

M67i26r62o38s93l50a93v 29Z66i25k35m67u96n30d 7919813454193

Zaměstnanci ČD nejsou držiteli IN 100.

+4/0
7.11.2014 17:53

P17e49t52r 35N46o43v85o10t10n81y 3289802589462

Dokonce bych řekl, že ani jeden zaměstnanec nebude držitelem in100.

+4/0
7.11.2014 20:18

J65a83n 82M53a94c28h 3723257182220

Když jezdí za režijky za nula nula prd, proč by si kupovali tak drahou aplikaci?  :D

0/0
8.11.2014 13:24

M10i51r83o56s86l17a73v 97Z25i11k13m71u62n69d 7959703554573

Mohl byste mi upřesnit, kde se pořizuje "režijka" za nula nula prd ... odjakživa se PLATILA, sice spíše symbolickou cenou, ale to co stojí korunu, není ZADARMO ...

0/0
8.11.2014 18:19

O41l85d79ř24i88c87h 33J20a29n91e10č26e38k 8589126853511

"I přesto čeká cestující extrémně vysoký počet spojů v porovnání s jinými tratěmi."

- oh jak překvapivé na klíčové dopravní tepně!! Co takhle třeba konstatovat, že po D1 v okolí Průhonic projede extrémně hodně aut v porovnání s jinými silnicemi?

Mezi Prahou a Pardubicemi je ten provoz samozřejmě ještě hustší.

A myslím, že o dost víc než 227 párů vlaků týdně jezdí třeba i z Vídně do Salzburgu...

+2/0
7.11.2014 14:33

J89a90n 81S37ů65r20a 4675583933802

Tak si porovnejte, kolik vlaků tam jezdilo před rokem 2011.

0/−1
7.11.2014 17:43

P36e94t45r 30N29e56c23h15a50n46i81c86k85ý 7413596428220

Jízdní řád 2010/2011:

Z Prahy. První denní vlak Beskyd ve 4:11 až do Žiliny, v 5:11 Mojmír do Vsetína . Poslední Silesia 21:32 a Excelsior 0:24 (později přibyla Šírava v 22:26). Obráceně z Ostravy: mimo nočních první Ostrava 3:42 z Bohumna se zastávkama i ve Studénce a Suchdolu, k tomu Šírava co vymetá Přerov,Červenku, Mohelnici, Ústí a Přelouč. Pendolino v X ve 4:27. Poslední Beskyd v 19:59 jezdil denně, pak Excelsior 23:33. Vidím teda spíš zhoršení nabídky a jestli jedou za hodinu dva nebo tři spoje ve špičce je mi celkem jedno, důležitější je spíš rozložení do celého dne.

+6/0
8.11.2014 11:44

T45o86m23á82š 39K59n76a77i55f41l 6123370767370

To není tak složité... Ono těch vlaku tam historicky jezdi kvanta už roky....

0/0
9.11.2014 22:35

J47a34n 43S28ů46r64a 4445163693102

Roky od roku 2011 a 2012.

0/0
9.11.2014 22:36

J18i14ř24í 67P53r70ů62š79a 7515152275229

Čili ve špičce ještě víc vlaků a na okrajích dne žádný. :-(

+1/−2
7.11.2014 13:27

O22l92d50ř63i85c87h 17J20a35n90e66č16e31k 8209176843281

Na to jste přišel jak? Vy asi vlakem moc nejezdíte, že.

S vlaky se jejich majitelé zpravidla snaží jezdit co nejvíce, protože převážnou část celkových nákladů tvoří odpisy, kdežto mezní variabilní náklady (ujeté kilometry) jsou poměrně nízké a tak se vyplatí jet i s poloprázdnou jednotkou. Tedy ty (dálkové) vlaky jezdí od rána do večera 7 dní v týdnu, výkyvy ve špičkách jsou minimální. O kolik víc spojů má LE, Regiojet nebo ČD s Pendoliny a EC v pátek a neděli oproti zbytku týdne he??!

+2/0
7.11.2014 14:37

M39i83r67e59k 75Z58á95v41o39d22n20ý 7342417370688

No s tím bych úplně nesouhlasil. Pokud by variabilní náklady na danou jízdu byly vyšší, než tržba za danou jízdu, neměl by moc důvodů si prohlubovat ztrátu. A podívejme se, jak vypadal grafikon nyní a před 10 lety. Přes den jezdilo mnohem méně vlaků, přes noc jezdilo mnohem více vlaků. Pokud se podívejme, jak byly osekány například okrajové spoje EC Beskyd či IC Ostravan -> Moravan.

0/0
7.11.2014 15:33

J32i32ř65í 88P57r83ů83š92a 7105522865949

Asi jezdím více než Vy. Protože vidím že i poloplné vlaky na okrajích dne jsou postupně rušeny. Poplatek za dopravní cestu a další náklady které souvisí přímo z konkrétní jízdou vlaku opravdu nejsou tak nízké aby se vyplatilo jet s poloprázdným vlakem a snížit si tak odpis na jeden ujetý km.

0/0
7.11.2014 16:22

P21e73t14r 66N82e54c69h25a23n59i15c90k82ý 7423776678570

Zrušený Excelsior, v 8 z Ostravy nic nejede, ráno z Prahy taky nic. Mimo pondělí se z Ostravy nedostanete do Prahy na 8 ráno. Poslední vlak z Ostravy do Olomouce je LE v 8 večer mimo neděle, kdy pojede Hutní v 20:20. Nemluvě o cestách do menších stanic. Regiojet ve 20:44 z Ostravy velký Jančura slavnostně odpískal (hlavně, že měl plnou hubu keců jak tam ČD prodělávají, když zajišťovaly i ty okrajové spoje).

+2/0
8.11.2014 11:35

M32i51r75e25k 18Z19á89v79o94d74n92ý 7962567980378

Většinu rýpu do RJ, ale tentokrát si neodpustím kopnout si do LEO. Nezávidím zákazníkům této značku. U ni je téměř jisté, že přístí rok to bude všechno jinak. Ještě teď si vybavuji, jak LEO ještě pár měsíců před vyjetím sliboval, že bude zastavovat Praha - Kolín - Pardubice - Česká Třebová - Zábřeh na Moravě - Olomouc - Hranice na Moravě - (tady si to přesně nevybavuji) ... - Ostrava Svinov, Ostrava hl. n., Bohumín

+1/0
7.11.2014 11:46

T52o92m16a82s 55N38o27v34o88t49n73y 3211576618329

A v čem je problém? Chci někam jet, podívám se co mi ten den jede a tím je to vyřešené. Jízdní řády se měnily vždy a nikdy se to neřešilo, že půlka autobusů nebo vlaků jede každý rok jinak, něco se zruší něco zavede. Prostě se to mění, to je úplně normální věc.

+3/0
7.11.2014 12:20

M73i38r24e76k 86Z92á81v14o37d40n35ý 7982357320278

No, až k vám z jednoho roku poškrtají polovinu spojů, vsadím se, že už napíšete něco jiného :o)

0/0
7.11.2014 12:26

P49e97t51r 94N10e13c47h13a74n59i75c52k47ý 7713246138160

Problém je v tom, že soukromník nic negarantuje a může si škrtat jak se mu zlíbí, pokud nebydlíte na hlavních uzlech Praha, Olomouc, Ostrava, tak se na ně spolehnout nemůžete.

0/0
8.11.2014 11:19

M34i65r56o68s18l17a35v 26Z93i41k83m18u26n23d 7499463954673

Pan Novotný si jako cíl vytyčil "naučit lidi jezdit vlakem" (přetáhnout ze silnice), nechtěl urvat cestující od konkurence. Jenže oni nějak ti cestující nejsou ...

Tak zkouší různé modely = zkusit zkrátit cestovní dobu, tím, že projedu Pardubicemi (minuta přirážky na zastavení, minuta na rozjezd, minuta na pobyt) .... tři minuty proti konkurenci jsou taková úspora jíž nelze odolat ...

Přerov se taky nedařil, ačkoli spojení od osobáku od Otrokovic nabízelo přestup, jemuž nelze odolat ...

Pan Novotný měl zkrátka dobré, leč poněkud naivní představy .... je celkem dostatečně potvrzeno, že cestující si na nové / nová spojení zvykají několik měsíců ...

+4/0
7.11.2014 12:28

M68i82r27e35k 32Z48á16v95o37d88n50ý 7852137340918

Máte pravdu :)

+2/0
7.11.2014 12:33

P34e74t56r 74N11e35c36h91a93n78i80c55k16ý 7503686268310

Na téhle trati byl vlak rychlejší než auto prakticky vždy, někteří díky sníženým cenám začali cestovat častěji, ale nemyslím, že by se mnoho lidí "naučilo jezdit vlakem". LE musí vyzkoušet něco nového, protože těch cestujících pro tři prostě není dostatek, ale nezkouší toho dost, co takový Kolín? Mohl by získat vazby na Rumburské nebo Ústecké rychlíky, co Ústí a Teplice, které sliboval? Tam se nic nestaví, na ČB a Plzeň to nemá cenu, když je tam furt nějaká výluka.

0/0
8.11.2014 11:24

O76l82d28ř96i17c51h 16J31a22n48e65č42e76k 8159606693201

Jedna věc je co chtějí a co slibují, druhá věc je co jim SŽDC povolí - s vlakem to není jako s autobusem, jejž můžete nechat zastavovat jak chcete. Provoz mezi Prahou a Přerovem je hodně hustý, trať pouze dvoukolejná a tak bych úplně klidně věřil tomu, že LE v Kolíně, Třebová a Zábřehu zastavovat chtěl, ale SŽDC to nedovolila, protože by se ty vlaky na koleje neposkládaly. A pokud měl např. na výběr, že mezi Pardubicemi a Olomoucí nezastaví, anebo ano, ale musí v Pardubicích 10 minut stát a čekat až ho předjede Pendolino, tak se není moc co divit.

Samozřejmě ta možnost, že prostě dospěli k závěru, že negativa takového zastavování převažují nad pozitivy, tu stále je.

0/0
7.11.2014 14:41

M27i22r57e54k 80Z65á58v34o13d97n72ý 7582307360628

Možné to samozřejmě je, co píšete, ale osobně tomu nevěřím. Jelikož má LEO vlaky, které mohou jezdit maximální rychlosti na českých kolejích, nemyslím si, že by musel někomu vyloženě uhýbat, pokud by těsně za ním nejelo Pendolino. A tím těsně myslím do 2 minut.

0/0
7.11.2014 15:31

J24i92ř19í 55P20r75ů27š34a 7875582785579

Nejde o to uhýbat,ale aby jízdní dobu takovou aby byl v dalších stanicích tak aby nenarušoval jízdu jiných vlaků. 3 minuty zastavení v Pardubicích mohou znamenat, že z České Třebové musí osobní vlak směr Zábřeh na Moravě odjet o tři minuty později a ten pak před dalším rychlík vlakem nedojede do Zábřehu, musí se cestou předjet a v Zábřehu vznikne nepřípoj směr Šumperk. 

 A 2 minuty není těsně to už je nereálné a odporujícím pravidlům pro tvorbu jízdního řádu, protože provozní intervaly a následná mezidobí mezi vlaky jsou věci které je třeba při tvorbě JŘ respektovat.

0/0
7.11.2014 16:31

M53i73r95o70s39l49a84v 37Z29i59k88m98u77n66d 7379953344933

Sladké tajemství - když se v minulém století budoval trojznaký autoblok, stála oddílová návěstidla v odstupu 1 000 metrů. V rámci modernizace se odstup zvýšil na cca 1 600 metrů, to znamená prodloužila se délka prostorového oddílu a počet prostorových oddílů se snížil, takže na trati může jet současně menší počet vlaků ... čili modernizací se snížila propustnost neboli kapacita dráhy ... ač by tomu mělo být logicky naopak ...

0/0
7.11.2014 17:58

P72e67t67r 10N82o52v11o62t95n61y 3969852949402

Zase se zvysila rychlost.

+1/0
7.11.2014 20:20

O87l56d13ř23i37c79h 48J70a71n57e14č69e29k 8229836803351

Nemyslím si, že cestující mezi Prahou a Ostravou by byli nějak zvlášť věrní jedné společnosti a dělalo jim problém přejít k jiné, když jim nabídne lepší jízdní řád. Snad vyjma zákazníků ČD s IN 100.

Při té frekvenci spojů by to mohl být problém leda pro lidi, kterým rok ve městě staví "skoro všechno", oni si najdou práci s denním dojížděním a příští rok jim najednou nestaví "skoro nic" - anebo jsou z nějakých důvodů vázáni na několik málo konkrétních spojů, které se pak zruší či přesunou.

0/0
7.11.2014 14:44

P42e95t68r 97N88e57c74h16a68n74i14c55k21ý 7693606598150

Důležité je to MEZI. Cestující Praha - Ostrava to tolik necítí, ale mezistanice to cítí docela silně. Mezi Olomoucí a Ostravou je už tak hrozné spojení večer a bude ještě horší (třeba z Ostravy večer nejede nic přímého do Olomouce a přestup v Přerově je přes 20 minut), Lipník nad Bečvou má úplně příšerné spojení v rámci koridoru, z Prahy brzo ráno jedou jen soukromníci. A pokud někde přestupujete, tak si už vůbec nemůžete vybírat a berete co zrovna jede aby to aspoň nějak navazovalo. Věrnost nemá cenu, jede se tím, co v daný čas je k mání.

+1/0
8.11.2014 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.