- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je pro ČR typické, že za všechno byl a zas bude postihován původní vlastník, tedy ten, kdo dodržel zákon, zatímco o vině vlastníka nového se vůbec neuvažuje.
To je tanečků okolo těch vraků? Proč si lidé radši nekoupí nové auto?
Protože nepotřebují utrácet zbytečně stovky tisíc?
Clovek malem az slzu uroni. Takhle alespon ubyde svindlu se "zprostredkovanim" prodeje jakozto figlem proti zakonem dane zaruce
Jak nám ta byrokracie přibývá, mohla alespoň zlevnit, když už zabírá čas
Je to jako se vším ostatním:
Na začátku se určí, kolik je potřeba vybrat na výplaty a tak.
Pak se zjistí, jaké se tak dělají úkony pro prosté občany a kolik jich tak do roka je.
A pak už se jenom dělí v Excelu.
Proč asi lidi jezdili v polopřevodu? Zákone to nebyl schopen podchytit a stálo to kupujícího zbytečné peníze.
já měl problém s motorkou, protože si při evidenčce vymejšleli kraviny, jako že tam musím mít správný obutí a tak. Než sem to dal dohromady, tak uběhlo asi 20 dni.
Na evidenčce jsou to těžce vydřený prachy!
Chlapec 15 minut porovnával VIN v TP a na štítku!
A to byl prosím pěkně vyražený štítek, krásně čitelný!
Chudáci lidi, co si koupí moto italské výroby: tam je občas štítek ražený tak, že technik na STK prostě nevěří, že je to z fabriky!
Pak je to na Dekru a to je měsíc v tahu jako nic.
Já mám podle některých diskutujicích dojem, že si nečetli článek.
Protože ten zákon je jednoznačně plus.
Doteď: chtěli jste auto rozprodat na díly. To se muselo řešit značkami v depozitu - nepořád. Pořád jste ale byli v registru.
Nově: dáte značky do depozitu a po nějaké době (18 měsíců) je auto automaticky odhlášené. Bez jakéhokoliv papíru o ekologické likvidaci.
Tak nevím, zda jednoznačné.
Pokud nenahlásím do 10- dnů tak pokuta 50 000 ? A co takhle půl miliónu, nebo rovnou miliónů 5 ?
Pokuta má být přísná, ale ne snad téměř likvidační. Když budu marodit 14 dní, tak to abych pak kvůli pokutě prodal byt...
Přitom sám stát neplní ani "své" zákony a nic se neděje.
Maly priklad, jak to funguje u "nas" na Novem Zelandu. Prodavajici a kupujici se dohodnou, kupujici si zajde na postu (otevreno kazdy vsedni den, nekde i soboty), vyplni jeden jednoduchy formular (jmeno, spz), zaplati v prepoctu asi 170 Kc a je hotovo. Prodavajici vyplni opet jednoduchy formular (jmeno, spz), vlozi do obalky a posle bezplatne na dopravaky. Pokud ma clovek NZ ridicak, vse muze udelat online. Zadny technicky prukaz se tu neresi, vse maji v pocitacich. Nejaka buzerace s evidencni prohlidkou taktez ne, jako sorry, ale davat 800 za to ze mi nekdo zkontroluje 3 cisla to je fakt hnus.
No, řekl bych, že na Novém Zélandu nemají čtvrtstoletí zkušeností s podvody a krádežemi, že nemají za jedněmi hranicemi přeplněné německé autobazary, za druhými hranicemi šikovné polské kšeftaře a za dalšími hranicemi bezedný běloruský, ukrajinský a ruský trh
A co s auty, která byla odhlášená před léty a přesto chybou úředníka v registru jsou ?
Ty prostě k 31.12.2015 spadnou do "depozitu" a za dlší půlrok přestanou oficiálně existovat.
Prostě to udělá PUF! a kára zmizí.
Mám pocit, že nás tady zase někdo trochu mystifikuje a straší. Tak jak je popsán převod auta z majitele na majitele. Tak to funguje stejně i dnes. Není to nic složitého ani náročného. Ten popis s tím, že by se převádělo všechno na úřadě prodávajícího se mi zdá trošku podivné jak to provést s registrační značkou. To mi přijde v tom článku nějaké divné. Pokud se jedná o bazaristy nezdá se mi to jako něco strašného, aby dělali to co my všichni. Evidenční kontrola stojí 200,- Kč, ověření podpisu na poště 30 Kč. Co to jsou za náklady a pokud je mi známo ty velké bazary jako AAA nebo ESA přece nemůžou mít problém si vyřídit možnost provádět evidenční kontroly ( je to jen kontrola VIN kódu za těžký peníze na STK) Nikdy jsem nepochopil blba, který toto vymyslel. VIN kód se při koupi nebo prodeji kontroluje naprosto běžně a je to každého zájem. Není nutno krmit STK a ověřování podpisů na smlouvě a plných mocích. Tak to už není vůbec žádný problém na pár korun. Dělají z toho zbytečnou bublinu a problém tam, kde žádný není
Není to tak trochu zásah do základních práv a svobod ? Přece mi někdo nebude určovat kdy a jak mám kupovat vozidlo. A pokud vozidlo nemůže na evidenční kontrolu a to z jakéhokoliv důvodu.....mne nutit pod tvrdou sankcí splnit nesmyslný termín 10 dnů. To jako dostanu třeba ostravskou značku když jsem z lb ?? bo budu muset znova v lb pro novou značku ?? To je skoro na trestní oznámení pro šikanování.....
Souhlasím napůl ...
- stát nikoho nenutí auto kupovat, ale pokud chce - musí respektovat pravidla. Nebo se někdo rozčiluje, že bez nákupního povolení nemůže jít koupit pistoli?
- s těmi značkami to také nechápu, pokud se má převod udělat na jednm místě a prodávající a kupující jsou z různých krajů, nedovedu si to technicky představit