Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové navrhli „průhledné“ letadlo, okna nahradí ohebné displeje

Britská technologická kancelář vymyslela letadlo bez oken. Pohled ven by cestujícím zprostředkovaly ohebné displeje s vysokým rozlišením, kterými by bylo letadlo zevnitř vytapetováno. Firma argumentuje, že by se tak ušetřilo palivo, náklady i životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L42a20d31i58s14l78a28v 18S42c75h21e32r72z79i41n62g94e84r 7341983587299

A když letadlo bude padat, tak uvidí i jejich pád :D

+5/0
22.11.2014 13:10

P74a35v12e48l 27J76i69n17d92ř76i50š89e88k 3620405706480

to zhasnou LCDčka :-)

0/0
26.11.2014 8:32

L61u11b91o87š 88T41i21c37h58ý 3917608684583

A k obrazovkám kolem dokola zavedou také létání vestoje.

http://edition.cnn.com/2014/07/10/travel/standing-cabin-plane-study/

+1/0
21.11.2014 11:10

L18u84b39o17š 17T82i41c37h18ý 3207248644343

Budoucí zážitek z letu: Když jsme letěli nad Grónskem, pořídil jsme nádherné snímky obrazovky :-)

0/0
21.11.2014 11:01

B30r43o20n49i70s23l42a83v 42J21a69k86l 8620965535555

Wow, to musi byt asi velka technologicka firma, kdyz vymyslela takovou bombu ..... promitat deni z kamer vne letadla, to jeste nikoho nenapadlo .... ne, pockat, vlastne napadlo ..... ono je to vlastne dnes zcela bezne ..... akorat misto maleho displaye by tam byl velky, ktery by nesel vypnout a rusil tak dalsich 10 lidi ..... rikam, to musel byt tezky brainstorming, tohle vymyslet!!!

0/0
20.11.2014 10:18
Foto

V66l18a21s98t17a 46C43o82u16f31a13l 7627379469455

Jsou lidé, kterým pohled z výšky nevadí. Když jsem poprvé letěl na rogalu, tak jsem byl překvapen, kolik toho narozdíl od letadla vidím okolo sebe a pod sebou. A když jsem poprvé visel na padáku, bylo to ještě intenzivnější. Co ale ti, kdo se bojí i na žebříku? .

+1/0
17.11.2014 8:30

D66a66n54i31e71l66a 44U58r75b35a46n47o96v76á 2194630365736

já mám s výškami problém a tohle by mi tedy moc dobře nedělalo.

+2/0
18.11.2014 15:33

J28a96n 21N16o28v90á47k 8377886466

Pokud by to zapli až hodně vysoko, tak cajk, to je jako mapa. Ale pokud bych už dole rozeznával auta a popelnice a vnímal tu výšku, brrr!

0/0
24.11.2014 20:03
Foto

P18a85v95e47l 74Č54e24r65n89í40k 1188965890810

kdyby to byl hologram, tak to je v pohodě. Ale v opačném případě to je designová studie popírající fyzikální zákony - respektive - se současnou technologií je nemožné aby to vypadalo tak jako na videu.

příklad je vidět v čase 0:21, kdy je pohled ze zadní části letadla dopředu. Stěna vypadá jako kdyby byla průhledná. Pokud ale takto namapovaný obrázek bude vypadat hezky ze zadní části letadla, pak bude perspektiva zcela obrácená při pohledu z přední části letadla.

Displeje prostě zatím neumožňují aby se obraz měnil podle úhlu pozorování. To je koneckonců i výpočetně velmi složité protože nestačí namapovat obrázek na pár pixelů ale je potřeba jej namapovat pro každý jednotlivý úhel.

+6/0
15.11.2014 9:26
Foto

R73a60d20e69k 34V28o78j56á83č65e26k 5403279753294

Právě přemýšlím nad formulací příspěvku ohledně perspektivy pohledu pod různými úhly a napsal jsi to trefně, dík za usnadněnou práci R^

0/0
25.11.2014 1:17

K27a42r35e57l 58U62r37b60a91n 2334414851779

A co závrať. ;-D

+4/0
14.11.2014 14:53

Z55d38e82n46e32k 59V95r57b66a 8299575413617

No, spíše než více místa se přidá další sloupec sedaček. V tom bych si iluze moc nedělal. A iluze letadla bez stěn může být pro některé cestující hodně nepříjemná, takže bych to viděl zase jen jako další komerci - aneb místo pro reklamy. Ono to s létáním v dobytčácích dopadne vždy stejně a ačkoliv se mluví o bazénech, barech a kdo ví čem ještě ve skutečnosti vždy zvítězí mamon a ekonomický tlak. Co nejekonomičtější letadlo, co nejvíc lidí dovnitř a maximalizovat zisky. Když je konkurenční boj tak z toho profitujeme díky cenové dostupnosti letenek.

+4/0
12.11.2014 21:42

P51a68v64e30l 97R35e96z33n64i81c58e44k 3615314804372

Na jednu stranu vas zcela chapu.. Na druhou stranu, pokud byste nebyl zakaznikem (cestujicim) ale poskytovatelem sluzby (tedy majitelem aerolinky), taky vam pujde o zisk a tedy spise o kvantitu.

Druha vec je pak ta, ze zminene bary atd v letadlech opravdu jsou - v premiovych tridach v B747 a A380 - avsak aerolinky si za tento komort taky nechaji tucne zaplatit.

Vite kolik by musela stat letenka treba jen do New Yorku, kdyby cely A380 byl vybaven pouze sedackami business class, pripadne vyssimi a kde by spoustu prostoru zabralo nekolik baru? to by si nikdo z beznych cestujicich nemohl takovou letenku dovolit... Kdezto kdyz je business trida a pripadne i vyssi trida jen v omezenem poctu (a fest draha) a tedy staci 1 bar, je potom mozne zaplnit zbytek letadla economy tridou a tedy pokryt naklady a vydelat na kvantite - mimo nakladu na samotny let a mzdu personalu primo se ucastniciho daneho letu je totiz potreba brat v potaz spousty dalsich nakladu (poplatky na letistich, spravu webu a rezervacniho systemu, hosting aplikaci, zakaznickou linku atd atd atd. Tot vsechno by se ani nahodou nedalo pokryt z vydelku kdy by cele letadlo bylo pouze business class a s bary... anebo dalo ale za cenu za kterou by si nikdo z nas letenku do new yorku stejne nekoupil

0/0
19.11.2014 14:25
Foto

J77i82r55i 71K50o72c47m42a65n 5449684199985

Ty náklady, které uvádíte jsou spíše minoritní. Samozřejmě nejvíc stojí samotné provozní náklady letadla. na dálkových letech jsou to až stovky tun paliva, je třeba počítat samotnou cenu letounu a jeho amortizaci + údržbu, je třeba počítat palubní personál (ten je poměrně výraznou složkou nákladů aerolinek), technický a administrativní personál...

Náklady na rezervační systémy a jejich správu, náklady na zákaznická servis,  apod. nejsou až tak hrozivé částky. Pokud A380 žere v průměru 12 tun a B747-800 9 tun na hodinu letu, tak je to v případě A380 nějakého čtvrt milionu korun za jednu hodinu letu...

0/0
21.11.2014 15:25

M68i10c72h16a88l 96M17i61l66l36e18r 9306942959922

A380 ma obvykle bary dva.

Jeden pro 1.tridu, dalsi pro business. V Emirates a Qantasu rozhodne.

Qantas ma typ samoobsluzneho "baru " take pro economy uplne vzadu na dolni palube. Cestujici se mohou z lednice se sklenenymi okenky sami obslouzit nealkoholickymi napoji, ovocem (obvykle jablka nebo banany) a sacky se sladkymi, slanymi susenkami, orisky.

0/0
26.11.2014 10:23

J31a24n51a 32S27t74e20p56a16n68e24k 8198133303619

to vypada ohromne! ale nebude se lidem tocit hlava z toho vyhledu? :-)

+2/0
11.11.2014 7:48

M88i35c37h32a91l 75H69o47r54a69k 8232100699617

juhůůůů a další skvělé místo na reklamy :-(

+8/−2
10.11.2014 14:10

M60i75c57h51a32l 90M43i26l92l98e52r 9616412579952

ne vsechno v letadlech je jako vas domaci TV porad

0/−2
11.11.2014 3:13

A85n75d55r71e41a 97Č84i38e28r36n55a 5756547370310

Jo a pokud se jim to podělá, tak se poletí v uzavřené rakvi bez oken... výborně .ne, že by ta okna nějak moc pomohla, jsou prťavá, ale ta klaustrofobie je někdy mrcha...

+6/0
10.11.2014 12:09

M57i23c58h79a58l 26M91i27l69l14e67r 9886812749902

okenkove panely by byly v letadlech instalovany prave k zamezeni pocitu klaustrofobie.

Tohle znaji uz hodne dlouho ruzne lodni spolecnosti poradajici okruzni zamorske zajezdy lodi. Ve vnitrnich kabinach, ktere nemaji zadna okna, instaluji v jedne stene "falesne okno" se zaclonami kolem nebo zrcadlo v ramu ve tvaru okna. Nejnovejsi technologie je instalace podobneho panelu s displejem, co vidi kamera ve vyhledu na more - az na to ze panel ma uhlopricku 2.03m, jde od podlahy skoro az ke stropu a rikaji tomu "virtualni balkon". Viz

http://www.royalcaribbeanblog.com/2013/08/05/everything-we-know-about-virtual-balcony

+1/0
11.11.2014 3:20

J44a79n 82M70o98t96ů81r11e84k 7330422491119

Hmm, a co to dát i do MHD a promítat video z letu? :)

+7/0
10.11.2014 11:49

R74o77b63e21r68t 79Š49i71m12e24č65e77k 6265711868818

to je ale úchylný :)

+2/−1
10.11.2014 11:16

J58a33n 92N92o48v52á83k 8757566546

Úchylárny já rád. Ale ne tak vysoko. ;-)

0/0
24.11.2014 20:09

J30a71n 89M26o40t57ů51r23e63k 7580442871489

...... aneb kino ve vzduchu.....

0/0
10.11.2014 11:14

J20a71n 76M78o11t66ů97r21e24k 7320772901399

A když bude zataženo, tak tam pustí video s minulého letu .... :)

+21/−1
10.11.2014 11:14

J92a96n 27P97š30e18n90i95č89k33a 2400548723512

A kdyz poleti raketa BUK ....

+2/−1
10.11.2014 14:47

A24d67o36l98f 43Ř47í60h26a 7248475842846

Tak tě to už nemusí zajímat:-)

+6/0
10.11.2014 14:54
Foto

M64a42r32e51k 80B59a32š43i39s52t92a 7553662483970

Myslíš jak se bude přibližovat Ukrajinská stíhačka, že ju piloti zoomnou aby se cestující kochali?

+1/−1
13.11.2014 11:18

L25u78d26ě14k 37F85u98x70a 9226800844267

;-D A až bude ta stíhačka střílet z boku do kabiny, jako bude muset mít kadenci aby trefila cíl letící 989Km/h?:-) Jak rychle vystřelené po sobě musí ty kulky být, aby byly 15cm od sebe?

+1/0
14.11.2014 15:59

O74t25o 55N22o41v43ý 7868851485259

ta ta ta ta ta ta ta ta ta

0/0
20.11.2014 17:48

J39a10n 96N24o29v57á68k 8107876116

Teď jste nám zase připomněl tu kauzu o tom, že Rusové používají naše ďábelské západní technologie jako je Photoshop. :-)

0/0
24.11.2014 20:15

J27a67n 43M22o86t60ů84r23e51k 7600462351159

Pak už je jen otázka, proč kvůli tomu letět letadlem a nenalepit si to doma na stěny...

+2/0
10.11.2014 11:13

V44i76t30a 97K18a15b68o28u32r67e24k 4810110832788

Nelétá se kvůli výhledu ale spíš kvůli potřebě se dostat na určité místo ;-)

+12/0
10.11.2014 11:16

R27o98m82a21n 62P26o81l62á38k 7942361273915

No třeba kvůli tomu, aby jste nemusel jet vlakem, nebo pěšky. ;-)

+3/0
10.11.2014 11:16

J36a48n 23M19o94t33ů75r26e21k 7520982811659

Ale v tom vlaku by se toto dalo aplikovat také, ne? :)

+1/0
10.11.2014 11:48

I42v12a85n41k37a 18P42o85s40p40í97š30i52l52o16v80á 8934798262787

Není to nic nového, navíc tenhle koncept vypadá lépe :)

https://www.youtube.com/watch?v=Q5K1ZDs-li0

+1/0
10.11.2014 11:09

V30i14t22a 72K90a15b84o71u35r28e27k 4270770602398

A budou i na podlaze? ;-D

+1/0
10.11.2014 11:04

O49n34d30r62e50j 86F61l37i27d70r 3665870518817

Podle nekterejch navrhu co se motaj na webu......ano. A ja doufam ze jo, bude to super

0/0
10.11.2014 14:00

J46i94ř72í 78B76o52č68e20k 6791564655813

American Airlines v 70.letech zavedly pohled z kamery. po nehodě v Chicagu v roce 79 z toho rycgle vycouvaly

+2/−2
10.11.2014 10:03

M24i68c23h61a46l 89M12i27l85l28e53r 9916642509122

asi se tedy budes divit, ze dnes je mozne v letadlech na delsich trasach, na sve vlastni obrazovce, bezne zvolit pohled z kamery a ze je to mezi cestujicicmi popularni. Zalezi samozrejme na aerolince a typu letadla, ale napr. Emirates davaji moznost 3 zaberu

pohled z kokpitu vpred,

pohled vpred z kamery umistene na ocase (nejlepsi)

pohled z kamery mirici primo dolu pod letadlo

+2/0
11.11.2014 2:57

V43l55a83d48i33m47í76r 61F48l49é73g18l 5497585924684

pošly link R^;-)

0/0
12.11.2014 20:41

P47a47v80e73l 98R90e37z67n48i12c33e37k 3545404324752

souhlasim s vami..  a hlavne behem vzletu a pristani je uplne supr si mezi temito kamerami prepinat ;)

0/0
19.11.2014 14:28
Foto

P42a95v84e71l 56F19r88u29m74e28r48t 5527964407188

"A pokud by už pasažéry výhledy znudily, mohou displeje například ztmavnout, aby jim pomohly usnout."

Takže kdo bude chtít spát, projekci vypne, a kdo se bude chtít kochat, nechá to zapnuté? Co mi na tom sakra nesedí? ;-D Aha už vím, budou muset být 2 paralelní lety v časy se dvěma stavy vypnuto a zapnuto. Aneb ptákovina na entou.

0/0
10.11.2014 10:02

L58á47ď79a 71V28r64a59n74ý 7748168808257

Při dálkových letech i dnes máte spánek "poviný".

0/0
10.11.2014 10:17

M94i92c45h39a72l 17M77i33l77l12e83r 9796282729622

NIKDO NEMA POVINNY spanek pri dalkovych letech.

V kabine sice po odklizeni tacu s jidlem vypnou svetla, ale kdo chce, rozsviti si osobni lampicku v konzole nad sebou, ktera je nasmerovana pouze na jeho sedadlo, aby mohl treba cist.

Kdo chce, diva se na svuj osobni monitor na jeden z mnoha poradu zabavniho systemu.

Kdo sedi u okna a nechce mit stazenou roletku, at je venku jakakoliv denni nebo nocni doba, nemusi. A kdo se chce jit protahnout do volneho prostou u jednoho z vychodu a zacvicit si, udela prave tak.

+2/0
11.11.2014 3:12

M35i55c92h95a58l 89M64i52l65l35e75r 9726112679892

8-o8-o8-o

Nevim, co na tom nechapes. Asi jsi nikdy neletel letadlem, v nemz maji cestujici na sve osobni obrazovce, umistene na sedadle pred nimi, moznost sledovat prubeh cesty z kamer umistenych v kokpitu, pod letadlem a na ocase letadla. Kazdy z nich ma moznost zvolit ktery pohled chce, nebo prepnout na jeden z mnoha zabavnych poradu/filmu nebi proste system vypnout = "nechat obrazovku ztmavnout" a spat.

Tyhle projektovane "okenkove panely" nejsou nic jineho, nez stejny system. Bud se chces divat- nechas zapnute, divat se nechces - vypnes a tvoje obrazovka zhasne, ale neovlivni to obrazovky jinych cestujicich.

U vas doma vam televize bezi porad protoze ty nechapes jak ji vypnout a nedochazi ti, ze kdyz vypnes tuto, nekdo jiny u vas doma bude moci nadale sledovat stejny porad na jinem televizoru?

0/0
11.11.2014 3:07

P13e55t60r 25B52o88c12e21k 7706282280383

Taky bych se chtěl takto živit vymýšlením kravin.... (nejlépe za miliony dolarů) ;-D;-D;-D

0/−2
10.11.2014 9:47

P34a78v28e17l 19R92e18z65n78i25c26e26k 3725394664692

a co vam brani v tom se tim tedy zivit?

0/0
19.11.2014 14:47

P66e70t49r 86B30o31c50e67k 7366382700513

Blbec co by mě platil.... ;-D;-D;-D

0/0
19.11.2014 15:20

J63i37ř74í 66Ř34e20h45o44ř 9568428666168

zajímavé ale do praxe se to dostane v následující podobě: 1.Obrazovky budou pouze v přibližné velikosti současných okének. Budou to tedy klasické obrazovky, jaké už jsou nyní na sedadlech. 2. Všechny budou vysílat stejný obraz z jedné kamery. Protože není důvod, aby každá obrazovka měla svojí kameru zvnějšku trupu. Jedna souvislá obrazovka tak jak je to na videu není možná, jak už tu v diskuzi někdo zmínil. Z důvodu potřeby stovky kamer. A vypočítávání jakéhosi panoramatického videoobrazu. 3. Ten obraz na obrazovkách ani nebude muset být online z letu. Stačí když to natočí jednou za ideálního počasí. Takže to bude prostě video. 4. Takže jde jen o zrušení okének a zvýšení počtu obrazovek a zlepšení konstrukce letadla.

+9/−1
10.11.2014 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.