Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Britové navrhli „průhledné“ letadlo, okna nahradí ohebné displeje

Britská technologická kancelář vymyslela letadlo bez oken. Pohled ven by cestujícím zprostředkovaly ohebné displeje s vysokým rozlišením, kterými by bylo letadlo zevnitř vytapetováno. Firma argumentuje, že by se tak ušetřilo palivo, náklady i životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L35a61d36i44s62l90a65v 31S39c41h59e75r86z20i46n16g45e60r 7251343317599

A když letadlo bude padat, tak uvidí i jejich pád :D

+5/0
22.11.2014 13:10

P81a26v95e38l 95J33i92n12d45ř65i75š78e26k 3290525286760

to zhasnou LCDčka :-)

0/0
26.11.2014 8:32

L69u88b15o80š 13T67i10c50h66ý 3547258544193

A k obrazovkám kolem dokola zavedou také létání vestoje.

http://edition.cnn.com/2014/07/10/travel/standing-cabin-plane-study/

+1/0
21.11.2014 11:10

L49u24b97o75š 78T20i47c33h94ý 3427388364943

Budoucí zážitek z letu: Když jsme letěli nad Grónskem, pořídil jsme nádherné snímky obrazovky :-)

0/0
21.11.2014 11:01

B93r98o18n92i26s62l26a83v 54J44a25k77l 8770585945875

Wow, to musi byt asi velka technologicka firma, kdyz vymyslela takovou bombu ..... promitat deni z kamer vne letadla, to jeste nikoho nenapadlo .... ne, pockat, vlastne napadlo ..... ono je to vlastne dnes zcela bezne ..... akorat misto maleho displaye by tam byl velky, ktery by nesel vypnout a rusil tak dalsich 10 lidi ..... rikam, to musel byt tezky brainstorming, tohle vymyslet!!!

0/0
20.11.2014 10:18
Foto

V38l78a76s57t36a 26C61o80u49f49a42l 7797539749565

Jsou lidé, kterým pohled z výšky nevadí. Když jsem poprvé letěl na rogalu, tak jsem byl překvapen, kolik toho narozdíl od letadla vidím okolo sebe a pod sebou. A když jsem poprvé visel na padáku, bylo to ještě intenzivnější. Co ale ti, kdo se bojí i na žebříku? .

+1/0
17.11.2014 8:30

D76a53n18i73e11l42a 72U37r61b37a35n93o78v81á 2964110615516

já mám s výškami problém a tohle by mi tedy moc dobře nedělalo.

+2/0
18.11.2014 15:33

J44a65n 63N60o78v68á77k 8477366526

Pokud by to zapli až hodně vysoko, tak cajk, to je jako mapa. Ale pokud bych už dole rozeznával auta a popelnice a vnímal tu výšku, brrr!

0/0
24.11.2014 20:03
Foto

P76a30v45e39l 79Č87e48r34n69í84k 1938545650510

kdyby to byl hologram, tak to je v pohodě. Ale v opačném případě to je designová studie popírající fyzikální zákony - respektive - se současnou technologií je nemožné aby to vypadalo tak jako na videu.

příklad je vidět v čase 0:21, kdy je pohled ze zadní části letadla dopředu. Stěna vypadá jako kdyby byla průhledná. Pokud ale takto namapovaný obrázek bude vypadat hezky ze zadní části letadla, pak bude perspektiva zcela obrácená při pohledu z přední části letadla.

Displeje prostě zatím neumožňují aby se obraz měnil podle úhlu pozorování. To je koneckonců i výpočetně velmi složité protože nestačí namapovat obrázek na pár pixelů ale je potřeba jej namapovat pro každý jednotlivý úhel.

+6/0
15.11.2014 9:26
Foto

R24a29d11e31k 81V97o52j47á80č37e18k 5183919253734

Právě přemýšlím nad formulací příspěvku ohledně perspektivy pohledu pod různými úhly a napsal jsi to trefně, dík za usnadněnou práci R^

0/0
25.11.2014 1:17

K48a95r63e15l 29U59r41b90a94n 2234904431729

A co závrať. ;-D

+4/0
14.11.2014 14:53

Z41d76e57n89e10k 22V45r59b66a 8559645373107

No, spíše než více místa se přidá další sloupec sedaček. V tom bych si iluze moc nedělal. A iluze letadla bez stěn může být pro některé cestující hodně nepříjemná, takže bych to viděl zase jen jako další komerci - aneb místo pro reklamy. Ono to s létáním v dobytčácích dopadne vždy stejně a ačkoliv se mluví o bazénech, barech a kdo ví čem ještě ve skutečnosti vždy zvítězí mamon a ekonomický tlak. Co nejekonomičtější letadlo, co nejvíc lidí dovnitř a maximalizovat zisky. Když je konkurenční boj tak z toho profitujeme díky cenové dostupnosti letenek.

+4/0
12.11.2014 21:42

P49a17v30e70l 94R32e59z30n87i40c49e45k 3905824374152

Na jednu stranu vas zcela chapu.. Na druhou stranu, pokud byste nebyl zakaznikem (cestujicim) ale poskytovatelem sluzby (tedy majitelem aerolinky), taky vam pujde o zisk a tedy spise o kvantitu.

Druha vec je pak ta, ze zminene bary atd v letadlech opravdu jsou - v premiovych tridach v B747 a A380 - avsak aerolinky si za tento komort taky nechaji tucne zaplatit.

Vite kolik by musela stat letenka treba jen do New Yorku, kdyby cely A380 byl vybaven pouze sedackami business class, pripadne vyssimi a kde by spoustu prostoru zabralo nekolik baru? to by si nikdo z beznych cestujicich nemohl takovou letenku dovolit... Kdezto kdyz je business trida a pripadne i vyssi trida jen v omezenem poctu (a fest draha) a tedy staci 1 bar, je potom mozne zaplnit zbytek letadla economy tridou a tedy pokryt naklady a vydelat na kvantite - mimo nakladu na samotny let a mzdu personalu primo se ucastniciho daneho letu je totiz potreba brat v potaz spousty dalsich nakladu (poplatky na letistich, spravu webu a rezervacniho systemu, hosting aplikaci, zakaznickou linku atd atd atd. Tot vsechno by se ani nahodou nedalo pokryt z vydelku kdy by cele letadlo bylo pouze business class a s bary... anebo dalo ale za cenu za kterou by si nikdo z nas letenku do new yorku stejne nekoupil

0/0
19.11.2014 14:25
Foto

J17i90r64i 78K16o13c79m28a18n 5799794249805

Ty náklady, které uvádíte jsou spíše minoritní. Samozřejmě nejvíc stojí samotné provozní náklady letadla. na dálkových letech jsou to až stovky tun paliva, je třeba počítat samotnou cenu letounu a jeho amortizaci + údržbu, je třeba počítat palubní personál (ten je poměrně výraznou složkou nákladů aerolinek), technický a administrativní personál...

Náklady na rezervační systémy a jejich správu, náklady na zákaznická servis,  apod. nejsou až tak hrozivé částky. Pokud A380 žere v průměru 12 tun a B747-800 9 tun na hodinu letu, tak je to v případě A380 nějakého čtvrt milionu korun za jednu hodinu letu...

0/0
21.11.2014 15:25

M49i97c76h28a30l 90M82i74l51l95e21r 9236202879262

A380 ma obvykle bary dva.

Jeden pro 1.tridu, dalsi pro business. V Emirates a Qantasu rozhodne.

Qantas ma typ samoobsluzneho "baru " take pro economy uplne vzadu na dolni palube. Cestujici se mohou z lednice se sklenenymi okenky sami obslouzit nealkoholickymi napoji, ovocem (obvykle jablka nebo banany) a sacky se sladkymi, slanymi susenkami, orisky.

0/0
26.11.2014 10:23

J49a63n30a 61S31t61e47p73a72n30e31k 8458373123629

to vypada ohromne! ale nebude se lidem tocit hlava z toho vyhledu? :-)

+2/0
11.11.2014 7:48

M24i51c44h48a47l 42H71o26r70a91k 8542400659937

juhůůůů a další skvělé místo na reklamy :-(

+8/−2
10.11.2014 14:10

M53i65c95h25a63l 77M54i58l27l92e29r 9126342149972

ne vsechno v letadlech je jako vas domaci TV porad

0/−2
11.11.2014 3:13

A97n54d55r71e88a 80Č68i78e70r49n83a 5776467590680

Jo a pokud se jim to podělá, tak se poletí v uzavřené rakvi bez oken... výborně .ne, že by ta okna nějak moc pomohla, jsou prťavá, ale ta klaustrofobie je někdy mrcha...

+6/0
10.11.2014 12:09

M76i30c81h78a29l 64M35i30l72l33e18r 9646332509292

okenkove panely by byly v letadlech instalovany prave k zamezeni pocitu klaustrofobie.

Tohle znaji uz hodne dlouho ruzne lodni spolecnosti poradajici okruzni zamorske zajezdy lodi. Ve vnitrnich kabinach, ktere nemaji zadna okna, instaluji v jedne stene "falesne okno" se zaclonami kolem nebo zrcadlo v ramu ve tvaru okna. Nejnovejsi technologie je instalace podobneho panelu s displejem, co vidi kamera ve vyhledu na more - az na to ze panel ma uhlopricku 2.03m, jde od podlahy skoro az ke stropu a rikaji tomu "virtualni balkon". Viz

http://www.royalcaribbeanblog.com/2013/08/05/everything-we-know-about-virtual-balcony

+1/0
11.11.2014 3:20

J45a17n 67M28o71t47ů97r67e75k 7220832861349

Hmm, a co to dát i do MHD a promítat video z letu? :)

+7/0
10.11.2014 11:49

R75o79b10e17r98t 58Š26i97m30e54č83e43k 6715341828488

to je ale úchylný :)

+2/−1
10.11.2014 11:16

J80a26n 44N37o51v14á75k 8197286866

Úchylárny já rád. Ale ne tak vysoko. ;-)

0/0
24.11.2014 20:09

J31a77n 62M15o66t44ů76r11e53k 7920322101659

...... aneb kino ve vzduchu.....

0/0
10.11.2014 11:14

J74a34n 30M24o62t82ů84r98e23k 7240292931959

A když bude zataženo, tak tam pustí video s minulého letu .... :)

+21/−1
10.11.2014 11:14

J49a59n 81P71š14e89n87i22č36k47a 2450248863492

A kdyz poleti raketa BUK ....

+2/−1
10.11.2014 14:47

A65d70o79l89f 25Ř79í60h68a 7138315882226

Tak tě to už nemusí zajímat:-)

+6/0
10.11.2014 14:54
Foto

M36a43r86e18k 63B42a21š69i94s27t28a 7813872413210

Myslíš jak se bude přibližovat Ukrajinská stíhačka, že ju piloti zoomnou aby se cestující kochali?

+1/−1
13.11.2014 11:18
Foto

L52u48d85ě83k 10F74u43x28a 9386420344137

;-D A až bude ta stíhačka střílet z boku do kabiny, jako bude muset mít kadenci aby trefila cíl letící 989Km/h?:-) Jak rychle vystřelené po sobě musí ty kulky být, aby byly 15cm od sebe?

+1/0
14.11.2014 15:59

O24t45o 79N56o59v81ý 7908631545349

ta ta ta ta ta ta ta ta ta

0/0
20.11.2014 17:48

J28a83n 12N13o27v53á47k 8517976116

Teď jste nám zase připomněl tu kauzu o tom, že Rusové používají naše ďábelské západní technologie jako je Photoshop. :-)

0/0
24.11.2014 20:15

J83a67n 17M30o26t47ů88r46e92k 7240582751389

Pak už je jen otázka, proč kvůli tomu letět letadlem a nenalepit si to doma na stěny...

+2/0
10.11.2014 11:13

V39i96t34a 25K70a68b10o96u77r66e28k 4300120802958

Nelétá se kvůli výhledu ale spíš kvůli potřebě se dostat na určité místo ;-)

+12/0
10.11.2014 11:16

R57o88m79a85n 44P32o29l55á37k 7582391223925

No třeba kvůli tomu, aby jste nemusel jet vlakem, nebo pěšky. ;-)

+3/0
10.11.2014 11:16

J53a69n 40M74o52t54ů72r16e91k 7380762821969

Ale v tom vlaku by se toto dalo aplikovat také, ne? :)

+1/0
10.11.2014 11:48

I11v87a10n24k65a 91P88o14s43p72í40š15i20l50o95v65á 8404558162527

Není to nic nového, navíc tenhle koncept vypadá lépe :)

https://www.youtube.com/watch?v=Q5K1ZDs-li0

+1/0
10.11.2014 11:09

V17i35t52a 77K56a18b89o65u59r13e12k 4460280232538

A budou i na podlaze? ;-D

+1/0
10.11.2014 11:04

O49n58d25r55e10j 64F65l96i12d21r 3485610648947

Podle nekterejch navrhu co se motaj na webu......ano. A ja doufam ze jo, bude to super

0/0
10.11.2014 14:00

J72i45ř37í 90B61o96č75e44k 6321664575123

American Airlines v 70.letech zavedly pohled z kamery. po nehodě v Chicagu v roce 79 z toho rycgle vycouvaly

+2/−2
10.11.2014 10:03

M32i54c39h69a93l 86M96i95l56l17e25r 9106162869512

asi se tedy budes divit, ze dnes je mozne v letadlech na delsich trasach, na sve vlastni obrazovce, bezne zvolit pohled z kamery a ze je to mezi cestujicicmi popularni. Zalezi samozrejme na aerolince a typu letadla, ale napr. Emirates davaji moznost 3 zaberu

pohled z kokpitu vpred,

pohled vpred z kamery umistene na ocase (nejlepsi)

pohled z kamery mirici primo dolu pod letadlo

+2/0
11.11.2014 2:57

V37l50a65d18i55m34í70r 85F66l74é55g66l 5257775144354

pošly link R^;-)

0/0
12.11.2014 20:41

P58a96v97e41l 21R66e41z27n61i64c67e47k 3655304374832

souhlasim s vami..  a hlavne behem vzletu a pristani je uplne supr si mezi temito kamerami prepinat ;)

0/0
19.11.2014 14:28
Foto

P73a55v47e93l 65F57r11u76m61e67r72t 5947474307808

"A pokud by už pasažéry výhledy znudily, mohou displeje například ztmavnout, aby jim pomohly usnout."

Takže kdo bude chtít spát, projekci vypne, a kdo se bude chtít kochat, nechá to zapnuté? Co mi na tom sakra nesedí? ;-D Aha už vím, budou muset být 2 paralelní lety v časy se dvěma stavy vypnuto a zapnuto. Aneb ptákovina na entou.

0/0
10.11.2014 10:02

L28á52ď80a 65V12r17a54n39ý 7698188488567

Při dálkových letech i dnes máte spánek "poviný".

0/0
10.11.2014 10:17

M90i65c32h30a46l 47M70i91l69l39e20r 9686102949312

NIKDO NEMA POVINNY spanek pri dalkovych letech.

V kabine sice po odklizeni tacu s jidlem vypnou svetla, ale kdo chce, rozsviti si osobni lampicku v konzole nad sebou, ktera je nasmerovana pouze na jeho sedadlo, aby mohl treba cist.

Kdo chce, diva se na svuj osobni monitor na jeden z mnoha poradu zabavniho systemu.

Kdo sedi u okna a nechce mit stazenou roletku, at je venku jakakoliv denni nebo nocni doba, nemusi. A kdo se chce jit protahnout do volneho prostou u jednoho z vychodu a zacvicit si, udela prave tak.

+2/0
11.11.2014 3:12

M78i52c93h46a78l 40M82i49l94l83e63r 9346762289252

8-o8-o8-o

Nevim, co na tom nechapes. Asi jsi nikdy neletel letadlem, v nemz maji cestujici na sve osobni obrazovce, umistene na sedadle pred nimi, moznost sledovat prubeh cesty z kamer umistenych v kokpitu, pod letadlem a na ocase letadla. Kazdy z nich ma moznost zvolit ktery pohled chce, nebo prepnout na jeden z mnoha zabavnych poradu/filmu nebi proste system vypnout = "nechat obrazovku ztmavnout" a spat.

Tyhle projektovane "okenkove panely" nejsou nic jineho, nez stejny system. Bud se chces divat- nechas zapnute, divat se nechces - vypnes a tvoje obrazovka zhasne, ale neovlivni to obrazovky jinych cestujicich.

U vas doma vam televize bezi porad protoze ty nechapes jak ji vypnout a nedochazi ti, ze kdyz vypnes tuto, nekdo jiny u vas doma bude moci nadale sledovat stejny porad na jinem televizoru?

0/0
11.11.2014 3:07

P77e84t27r 11B19o20c39e46k 7356572760383

Taky bych se chtěl takto živit vymýšlením kravin.... (nejlépe za miliony dolarů) ;-D;-D;-D

0/−2
10.11.2014 9:47

P21a87v41e22l 65R16e85z74n86i74c71e68k 3255184264362

a co vam brani v tom se tim tedy zivit?

0/0
19.11.2014 14:47

P46e81t22r 93B72o53c61e35k 7516972850203

Blbec co by mě platil.... ;-D;-D;-D

0/0
19.11.2014 15:20

J49i16ř68í 88Ř11e12h71o60ř 9638718976288

zajímavé ale do praxe se to dostane v následující podobě: 1.Obrazovky budou pouze v přibližné velikosti současných okének. Budou to tedy klasické obrazovky, jaké už jsou nyní na sedadlech. 2. Všechny budou vysílat stejný obraz z jedné kamery. Protože není důvod, aby každá obrazovka měla svojí kameru zvnějšku trupu. Jedna souvislá obrazovka tak jak je to na videu není možná, jak už tu v diskuzi někdo zmínil. Z důvodu potřeby stovky kamer. A vypočítávání jakéhosi panoramatického videoobrazu. 3. Ten obraz na obrazovkách ani nebude muset být online z letu. Stačí když to natočí jednou za ideálního počasí. Takže to bude prostě video. 4. Takže jde jen o zrušení okének a zvýšení počtu obrazovek a zlepšení konstrukce letadla.

+9/−1
10.11.2014 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.