Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové navrhli „průhledné“ letadlo, okna nahradí ohebné displeje

Britská technologická kancelář vymyslela letadlo bez oken. Pohled ven by cestujícím zprostředkovaly ohebné displeje s vysokým rozlišením, kterými by bylo letadlo zevnitř vytapetováno. Firma argumentuje, že by se tak ušetřilo palivo, náklady i životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L86a63d40i32s82l33a12v 56S85c59h43e23r40z81i26n76g50e44r 7301273547289

A když letadlo bude padat, tak uvidí i jejich pád :D

+5/0
22.11.2014 13:10

P51a86v47e44l 85J14i44n93d89ř78i70š49e18k 3640765426600

to zhasnou LCDčka :-)

0/0
26.11.2014 8:32

L82u89b71o73š 86T91i98c25h53ý 3127648184563

A k obrazovkám kolem dokola zavedou také létání vestoje.

http://edition.cnn.com/2014/07/10/travel/standing-cabin-plane-study/

+1/0
21.11.2014 11:10

L76u70b72o68š 22T53i84c47h46ý 3977218904683

Budoucí zážitek z letu: Když jsme letěli nad Grónskem, pořídil jsme nádherné snímky obrazovky :-)

0/0
21.11.2014 11:01

B64r51o89n72i61s10l18a82v 46J37a81k54l 8640935475295

Wow, to musi byt asi velka technologicka firma, kdyz vymyslela takovou bombu ..... promitat deni z kamer vne letadla, to jeste nikoho nenapadlo .... ne, pockat, vlastne napadlo ..... ono je to vlastne dnes zcela bezne ..... akorat misto maleho displaye by tam byl velky, ktery by nesel vypnout a rusil tak dalsich 10 lidi ..... rikam, to musel byt tezky brainstorming, tohle vymyslet!!!

0/0
20.11.2014 10:18
Foto

V42l12a78s85t43a 12C98o76u49f51a32l 7567239459905

Jsou lidé, kterým pohled z výšky nevadí. Když jsem poprvé letěl na rogalu, tak jsem byl překvapen, kolik toho narozdíl od letadla vidím okolo sebe a pod sebou. A když jsem poprvé visel na padáku, bylo to ještě intenzivnější. Co ale ti, kdo se bojí i na žebříku? .

+1/0
17.11.2014 8:30

D59a82n27i37e57l34a 79U49r64b98a73n39o43v89á 2244570595476

já mám s výškami problém a tohle by mi tedy moc dobře nedělalo.

+2/0
18.11.2014 15:33

J28a14n 95N42o14v34á61k 8517236326

Pokud by to zapli až hodně vysoko, tak cajk, to je jako mapa. Ale pokud bych už dole rozeznával auta a popelnice a vnímal tu výšku, brrr!

0/0
24.11.2014 20:03
Foto

P19a76v60e69l 10Č45e32r70n46í65k 1888935610610

kdyby to byl hologram, tak to je v pohodě. Ale v opačném případě to je designová studie popírající fyzikální zákony - respektive - se současnou technologií je nemožné aby to vypadalo tak jako na videu.

příklad je vidět v čase 0:21, kdy je pohled ze zadní části letadla dopředu. Stěna vypadá jako kdyby byla průhledná. Pokud ale takto namapovaný obrázek bude vypadat hezky ze zadní části letadla, pak bude perspektiva zcela obrácená při pohledu z přední části letadla.

Displeje prostě zatím neumožňují aby se obraz měnil podle úhlu pozorování. To je koneckonců i výpočetně velmi složité protože nestačí namapovat obrázek na pár pixelů ale je potřeba jej namapovat pro každý jednotlivý úhel.

+6/0
15.11.2014 9:26
Foto

R23a85d69e71k 65V85o35j93á71č19e93k 5413949263774

Právě přemýšlím nad formulací příspěvku ohledně perspektivy pohledu pod různými úhly a napsal jsi to trefně, dík za usnadněnou práci R^

0/0
25.11.2014 1:17

K91a75r15e20l 56U40r86b48a13n 2394974661529

A co závrať. ;-D

+4/0
14.11.2014 14:53

Z20d93e57n33e51k 43V28r27b64a 8899855363967

No, spíše než více místa se přidá další sloupec sedaček. V tom bych si iluze moc nedělal. A iluze letadla bez stěn může být pro některé cestující hodně nepříjemná, takže bych to viděl zase jen jako další komerci - aneb místo pro reklamy. Ono to s létáním v dobytčácích dopadne vždy stejně a ačkoliv se mluví o bazénech, barech a kdo ví čem ještě ve skutečnosti vždy zvítězí mamon a ekonomický tlak. Co nejekonomičtější letadlo, co nejvíc lidí dovnitř a maximalizovat zisky. Když je konkurenční boj tak z toho profitujeme díky cenové dostupnosti letenek.

+4/0
12.11.2014 21:42

P25a14v50e74l 68R49e15z92n54i89c83e82k 3155314364472

Na jednu stranu vas zcela chapu.. Na druhou stranu, pokud byste nebyl zakaznikem (cestujicim) ale poskytovatelem sluzby (tedy majitelem aerolinky), taky vam pujde o zisk a tedy spise o kvantitu.

Druha vec je pak ta, ze zminene bary atd v letadlech opravdu jsou - v premiovych tridach v B747 a A380 - avsak aerolinky si za tento komort taky nechaji tucne zaplatit.

Vite kolik by musela stat letenka treba jen do New Yorku, kdyby cely A380 byl vybaven pouze sedackami business class, pripadne vyssimi a kde by spoustu prostoru zabralo nekolik baru? to by si nikdo z beznych cestujicich nemohl takovou letenku dovolit... Kdezto kdyz je business trida a pripadne i vyssi trida jen v omezenem poctu (a fest draha) a tedy staci 1 bar, je potom mozne zaplnit zbytek letadla economy tridou a tedy pokryt naklady a vydelat na kvantite - mimo nakladu na samotny let a mzdu personalu primo se ucastniciho daneho letu je totiz potreba brat v potaz spousty dalsich nakladu (poplatky na letistich, spravu webu a rezervacniho systemu, hosting aplikaci, zakaznickou linku atd atd atd. Tot vsechno by se ani nahodou nedalo pokryt z vydelku kdy by cele letadlo bylo pouze business class a s bary... anebo dalo ale za cenu za kterou by si nikdo z nas letenku do new yorku stejne nekoupil

0/0
19.11.2014 14:25
Foto

J65i42r67i 29K81o82c77m61a69n 5889604979595

Ty náklady, které uvádíte jsou spíše minoritní. Samozřejmě nejvíc stojí samotné provozní náklady letadla. na dálkových letech jsou to až stovky tun paliva, je třeba počítat samotnou cenu letounu a jeho amortizaci + údržbu, je třeba počítat palubní personál (ten je poměrně výraznou složkou nákladů aerolinek), technický a administrativní personál...

Náklady na rezervační systémy a jejich správu, náklady na zákaznická servis,  apod. nejsou až tak hrozivé částky. Pokud A380 žere v průměru 12 tun a B747-800 9 tun na hodinu letu, tak je to v případě A380 nějakého čtvrt milionu korun za jednu hodinu letu...

0/0
21.11.2014 15:25

M37i85c29h82a58l 25M82i96l37l70e57r 9606592659132

A380 ma obvykle bary dva.

Jeden pro 1.tridu, dalsi pro business. V Emirates a Qantasu rozhodne.

Qantas ma typ samoobsluzneho "baru " take pro economy uplne vzadu na dolni palube. Cestujici se mohou z lednice se sklenenymi okenky sami obslouzit nealkoholickymi napoji, ovocem (obvykle jablka nebo banany) a sacky se sladkymi, slanymi susenkami, orisky.

0/0
26.11.2014 10:23

J72a49n46a 22S91t79e97p56a27n17e25k 8418363873159

to vypada ohromne! ale nebude se lidem tocit hlava z toho vyhledu? :-)

+2/0
11.11.2014 7:48

M78i88c17h42a27l 14H64o10r55a16k 8522500379707

juhůůůů a další skvělé místo na reklamy :-(

+8/−2
10.11.2014 14:10

M20i67c32h27a74l 88M29i52l48l16e79r 9386382119752

ne vsechno v letadlech je jako vas domaci TV porad

0/−2
11.11.2014 3:13

A43n82d56r18e32a 91Č68i53e27r48n98a 5186497890160

Jo a pokud se jim to podělá, tak se poletí v uzavřené rakvi bez oken... výborně .ne, že by ta okna nějak moc pomohla, jsou prťavá, ale ta klaustrofobie je někdy mrcha...

+6/0
10.11.2014 12:09

M48i38c69h85a17l 48M92i23l60l98e84r 9356492109612

okenkove panely by byly v letadlech instalovany prave k zamezeni pocitu klaustrofobie.

Tohle znaji uz hodne dlouho ruzne lodni spolecnosti poradajici okruzni zamorske zajezdy lodi. Ve vnitrnich kabinach, ktere nemaji zadna okna, instaluji v jedne stene "falesne okno" se zaclonami kolem nebo zrcadlo v ramu ve tvaru okna. Nejnovejsi technologie je instalace podobneho panelu s displejem, co vidi kamera ve vyhledu na more - az na to ze panel ma uhlopricku 2.03m, jde od podlahy skoro az ke stropu a rikaji tomu "virtualni balkon". Viz

http://www.royalcaribbeanblog.com/2013/08/05/everything-we-know-about-virtual-balcony

+1/0
11.11.2014 3:20

J87a75n 63M33o22t32ů95r42e14k 7780502241149

Hmm, a co to dát i do MHD a promítat video z letu? :)

+7/0
10.11.2014 11:49

R78o74b79e79r62t 41Š67i51m68e52č92e37k 6505681948188

to je ale úchylný :)

+2/−1
10.11.2014 11:16

J47a65n 28N52o64v59á33k 8547266776

Úchylárny já rád. Ale ne tak vysoko. ;-)

0/0
24.11.2014 20:09

J83a51n 95M64o16t65ů34r87e44k 7850292141729

...... aneb kino ve vzduchu.....

0/0
10.11.2014 11:14

J18a42n 20M29o32t69ů95r71e62k 7110332661239

A když bude zataženo, tak tam pustí video s minulého letu .... :)

+21/−1
10.11.2014 11:14

J32a70n 49P28š50e35n62i83č57k25a 2540138453362

A kdyz poleti raketa BUK ....

+2/−1
10.11.2014 14:47

A13d61o34l18f 88Ř42í92h19a 7208535402106

Tak tě to už nemusí zajímat:-)

+6/0
10.11.2014 14:54
Foto

M83a30r15e30k 49B71a97š92i43s62t47a 7253442923510

Myslíš jak se bude přibližovat Ukrajinská stíhačka, že ju piloti zoomnou aby se cestující kochali?

+1/−1
13.11.2014 11:18
Foto

L87u60d26ě64k 25F86u43x91a 9196380914447

;-D A až bude ta stíhačka střílet z boku do kabiny, jako bude muset mít kadenci aby trefila cíl letící 989Km/h?:-) Jak rychle vystřelené po sobě musí ty kulky být, aby byly 15cm od sebe?

+1/0
14.11.2014 15:59

O33t30o 23N59o94v87ý 7508511425779

ta ta ta ta ta ta ta ta ta

0/0
20.11.2014 17:48

J36a75n 82N15o52v92á49k 8237186736

Teď jste nám zase připomněl tu kauzu o tom, že Rusové používají naše ďábelské západní technologie jako je Photoshop. :-)

0/0
24.11.2014 20:15

J94a90n 14M58o93t88ů24r23e49k 7370952911569

Pak už je jen otázka, proč kvůli tomu letět letadlem a nenalepit si to doma na stěny...

+2/0
10.11.2014 11:13

V36i74t71a 29K12a52b36o93u51r18e19k 4330490812208

Nelétá se kvůli výhledu ale spíš kvůli potřebě se dostat na určité místo ;-)

+12/0
10.11.2014 11:16

R43o50m52a94n 29P28o49l41á25k 7632651163735

No třeba kvůli tomu, aby jste nemusel jet vlakem, nebo pěšky. ;-)

+3/0
10.11.2014 11:16

J36a11n 14M81o44t28ů55r40e79k 7720472701809

Ale v tom vlaku by se toto dalo aplikovat také, ne? :)

+1/0
10.11.2014 11:48

I79v52a81n93k35a 53P16o14s79p98í84š10i71l37o86v42á 8564658452467

Není to nic nového, navíc tenhle koncept vypadá lépe :)

https://www.youtube.com/watch?v=Q5K1ZDs-li0

+1/0
10.11.2014 11:09

V62i66t50a 14K37a87b31o35u79r62e76k 4140330472488

A budou i na podlaze? ;-D

+1/0
10.11.2014 11:04

O95n58d30r38e22j 98F68l56i11d29r 3805710898687

Podle nekterejch navrhu co se motaj na webu......ano. A ja doufam ze jo, bude to super

0/0
10.11.2014 14:00

J96i33ř17í 11B34o28č22e12k 6771664465323

American Airlines v 70.letech zavedly pohled z kamery. po nehodě v Chicagu v roce 79 z toho rycgle vycouvaly

+2/−2
10.11.2014 10:03

M80i34c26h31a79l 75M34i88l89l82e35r 9366332469922

asi se tedy budes divit, ze dnes je mozne v letadlech na delsich trasach, na sve vlastni obrazovce, bezne zvolit pohled z kamery a ze je to mezi cestujicicmi popularni. Zalezi samozrejme na aerolince a typu letadla, ale napr. Emirates davaji moznost 3 zaberu

pohled z kokpitu vpred,

pohled vpred z kamery umistene na ocase (nejlepsi)

pohled z kamery mirici primo dolu pod letadlo

+2/0
11.11.2014 2:57

V19l48a83d55i25m40í66r 81F39l69é13g98l 5297365934804

pošly link R^;-)

0/0
12.11.2014 20:41

P63a91v88e28l 44R40e78z48n15i47c11e78k 3235964794762

souhlasim s vami..  a hlavne behem vzletu a pristani je uplne supr si mezi temito kamerami prepinat ;)

0/0
19.11.2014 14:28
Foto

P86a34v12e62l 92F20r30u91m23e51r86t 5607764767148

"A pokud by už pasažéry výhledy znudily, mohou displeje například ztmavnout, aby jim pomohly usnout."

Takže kdo bude chtít spát, projekci vypne, a kdo se bude chtít kochat, nechá to zapnuté? Co mi na tom sakra nesedí? ;-D Aha už vím, budou muset být 2 paralelní lety v časy se dvěma stavy vypnuto a zapnuto. Aneb ptákovina na entou.

0/0
10.11.2014 10:02

L61á94ď12a 71V44r44a28n57ý 7788688458507

Při dálkových letech i dnes máte spánek "poviný".

0/0
10.11.2014 10:17

M77i38c87h67a41l 89M36i21l93l33e41r 9866522719962

NIKDO NEMA POVINNY spanek pri dalkovych letech.

V kabine sice po odklizeni tacu s jidlem vypnou svetla, ale kdo chce, rozsviti si osobni lampicku v konzole nad sebou, ktera je nasmerovana pouze na jeho sedadlo, aby mohl treba cist.

Kdo chce, diva se na svuj osobni monitor na jeden z mnoha poradu zabavniho systemu.

Kdo sedi u okna a nechce mit stazenou roletku, at je venku jakakoliv denni nebo nocni doba, nemusi. A kdo se chce jit protahnout do volneho prostou u jednoho z vychodu a zacvicit si, udela prave tak.

+2/0
11.11.2014 3:12

M14i91c52h27a71l 37M42i48l82l21e35r 9456422689752

8-o8-o8-o

Nevim, co na tom nechapes. Asi jsi nikdy neletel letadlem, v nemz maji cestujici na sve osobni obrazovce, umistene na sedadle pred nimi, moznost sledovat prubeh cesty z kamer umistenych v kokpitu, pod letadlem a na ocase letadla. Kazdy z nich ma moznost zvolit ktery pohled chce, nebo prepnout na jeden z mnoha zabavnych poradu/filmu nebi proste system vypnout = "nechat obrazovku ztmavnout" a spat.

Tyhle projektovane "okenkove panely" nejsou nic jineho, nez stejny system. Bud se chces divat- nechas zapnute, divat se nechces - vypnes a tvoje obrazovka zhasne, ale neovlivni to obrazovky jinych cestujicich.

U vas doma vam televize bezi porad protoze ty nechapes jak ji vypnout a nedochazi ti, ze kdyz vypnes tuto, nekdo jiny u vas doma bude moci nadale sledovat stejny porad na jinem televizoru?

0/0
11.11.2014 3:07

P33e92t57r 69B52o62c35e83k 7546702500653

Taky bych se chtěl takto živit vymýšlením kravin.... (nejlépe za miliony dolarů) ;-D;-D;-D

0/−2
10.11.2014 9:47

P20a38v63e25l 28R72e46z24n64i36c50e73k 3225444884142

a co vam brani v tom se tim tedy zivit?

0/0
19.11.2014 14:47

P56e16t54r 93B52o27c10e47k 7396812280433

Blbec co by mě platil.... ;-D;-D;-D

0/0
19.11.2014 15:20

J78i18ř96í 56Ř31e71h32o20ř 9298958166728

zajímavé ale do praxe se to dostane v následující podobě: 1.Obrazovky budou pouze v přibližné velikosti současných okének. Budou to tedy klasické obrazovky, jaké už jsou nyní na sedadlech. 2. Všechny budou vysílat stejný obraz z jedné kamery. Protože není důvod, aby každá obrazovka měla svojí kameru zvnějšku trupu. Jedna souvislá obrazovka tak jak je to na videu není možná, jak už tu v diskuzi někdo zmínil. Z důvodu potřeby stovky kamer. A vypočítávání jakéhosi panoramatického videoobrazu. 3. Ten obraz na obrazovkách ani nebude muset být online z letu. Stačí když to natočí jednou za ideálního počasí. Takže to bude prostě video. 4. Takže jde jen o zrušení okének a zvýšení počtu obrazovek a zlepšení konstrukce letadla.

+9/−1
10.11.2014 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.