Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy si půjčily pět miliard, mají z nich splatit kratší úvěry

České dráhy výrazně ušetří na splátkách úroků ze svých dluhopisů a úvěrů. Firma úspěšně prodala investorům své dluhopisy v hodnotě 180 milionů eur, tedy zhruba pěti miliard korun. Úrok je jedním z nejlevnějších, jakého dráhy dosud v historii dosáhly. Současně jde i o nejdéle splatné dluhopisy firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a95n 65S25e62d32l25á21k 9702337356284

http://finance.idnes.cz/serial-blba-blondyna-klin-klinem-dat-/viteze.aspx?c=A141027_155206_viteze_sov

0/0
11.11.2014 22:49

R12a39d94e68k 19J46a74n33a32t55a 9285666144752

Pokud nevídíte rozdíl, pak to s vaší finační gramotností není valné.

Napovím - "blbá blondýna" nesplácí, ČD splácí. "blbá blondýna" si bere drahé a čím další úvěry (tak jak je postupně stále rizikovějšícm klientem), ČD si nyní naopak berou nyní úvěry levnější a proto se vyplatí jimi ty staré nahradit. U fyzických osob by se to spíše dalo přirovnat k http://www.csas.cz/banka/nav/osobni-finance/konsolidace-pujcek/o-produktu-d00018846

0/0
11.11.2014 23:49

V94í86t 90H46r42a46d21i72l 2494605891472

Příjde mi to jako ekonomicky vydařený krok... O vytloukání klínu klínem tady nemůže být rohodně řeč, protože úroková sazba dluhopisů a úvěrů je diametrálně někde jinde... O celkové zadluženosti ČD si myslím svoje, ale při naši hustoťe traťových spojů to nemůže být výdělečná společnost fungující bez dotací... Jen tak dále... R^

+4/0
10.11.2014 11:10

D76a17v84i80d 71Z74a80j20d12á75k 8475772100101

Uver vytloukat uverem?Trosku mi to pripomina nekonecne diskusec o financni gramotnosti nasich obyvatel.

+5/−5
10.11.2014 5:53

M19a81r33e31k 77B98e21n86d36a 5384304346895

To je takzvaná Řecká cesta.

0/0
10.11.2014 6:59

L87a17d39i88s44l77a70v 69P67a48s50t82o52r85e92k 1723297498235

Dražší úvěr "vytloukat" tím levnějším Zajdo je racionální. ;-)

+9/0
10.11.2014 7:27

M45i41r37e38k 48Z28á82v90o36d89n79ý 7552607470838

Pokud to dopomůže k tomuto cíli: "Zadlužení skupiny má kulminovat letos, od příštího roku postupně klesat.", tak proč ne?

+2/0
10.11.2014 7:30

L91i13b72o85r 13H98o39s40a50k 3435812484346

Jo, kourit prestanu az od zitrka. Dnes kulminuju :-D

0/0
10.11.2014 8:33

L22u27d23ě17k 87K17r87á58l 9607787893702

státní firma  dluží 35 mld korun? ježiš kde to jsme?

+7/−3
9.11.2014 22:49

R60o86m43a79n 86P91o89l44á68č92e89k 5106429455

Stát dluží bilion. Takže v limitu ;-D

+4/0
9.11.2014 23:03

R23a16d11e85k 93J65a79n57a77t19a 9755726674532

Pokud jsou tyto úvěry použity na omlazování základního výrobního prostředku (tj. železničních souprav), což jsou, pak je to v pořádku. Jen se tím vnitřní dluh (průměrné stáří vozidel nad polovinou životnosti) mění v úvěr.

Celová zadluženost ČD v poměru k aktivům se pohybuje kolem 55%. Což není zas taková katastrofa, mnoho českých "hypotékařů" je zadluženo mnohem více (70% i 80% hypotéky ...).

+9/−1
9.11.2014 23:09

J59o35h41a33n 81Z25i51n22g94e60l 2631515916131

Jenže tady je hned v nadpisu řečeno, že České dráhy tím splatí jiné úvěry. Což už tak dobře není. Na ty se mělo vydělat tím, co bylo zaúvěrováno.

+2/−3
9.11.2014 23:35

R65o29m36a23n 73P51o92l80á56č73e83k 5336909125

Ale po přečtení článku je jasné, že to je výhodnější, než držet staré úvěry ;-)

+4/0
10.11.2014 0:39

M18a34r13t23i34n 45R83u42z60i65c27k27a 1932118216507

takova konsolidace...

0/0
10.11.2014 4:08

Z32d52e73n75ě91k 58G81l62a98s 7258608788785

...po devalvaci.

0/0
10.11.2014 5:49

M67i49r57o34s48l13a70v 56Z49i27k55m29u32n67d 7699943554573

Směšná částka, za tohle byste pořídil 700 vozů nasazovaných na EC = tlakostěsná skřň, klimatizace, rychlost 200 km/h ...

0/0
10.11.2014 19:12

L90i69b16o50r 41H59o24s20a59k 3525502244186

34 mld? To nikdy nesplati...

+2/−1
9.11.2014 22:27

A84l15e63x92a26n68d92r 54K97o49s92t81k34a 8272568686904

To není jejich cílem. Cílem je pohodově žít z dotací. Ale aspoň už lidi nevozí takovými dobytčáky.

+5/−6
9.11.2014 22:49

K21a66r52e66l 68N18a71s26t17o97u19p38i53l 3270161350181

Nepleteš si náhodou dotace s platbou za objednanou službu?

+5/0
10.11.2014 9:45

P70a23v68e73l 53K36r62e13u92z29i22g68e16r 7414670510679

ČD už jsou jak ta blbá blondýna. ;-D

+3/−2
9.11.2014 22:22

R40o83m70a51n 26P95o90l75á18č70e83k 5266549315

Proč? :-)

+1/0
9.11.2014 22:24

P86a55v26e56l 42K10r26e66u40z89i62g75e88r 7594570110659

Blbá Blondýna: Půjčila jsem si a ještě mi zbylo? (viz odkaz na článek dole v "kolotoči" - Najdete na iDNES.cz) Aneb vytloukání klínu klínem.

+2/−2
9.11.2014 22:30

R51o85m84a86n 32P64o66l54á26č76e97k 5456649785

Potom jsou blbé blondýny prakticky všechny instituce... Státy takhle fungují od USA po EU... Tenhle kolotoč je o tom, kdo dostane černého petra až se zastaví... Před pár lety si to vyzkoušeli investoři na Řecku a Islandu...

+5/0
9.11.2014 22:33

J86a48k96u35b 22Z89e84m34á51n50e72k 2534793871498

Taky se všechny státy topí v dluzích. Ale firmy by nemusely.

+3/0
9.11.2014 22:48

R17o41m28a17n 15P41o39l68á44č63e90k 5596119255

Když zůstanu v oboru, tak RJ i Leo má soupravy na leasing, takže taky jedou na dluh...

+8/0
9.11.2014 23:07

J32a28n 31L74a21k75o36m90ý 7331445205794

Když zůstaneme v oboru, RJ je vlastněna SA a ta dokáže vytvořit každý rok zisk a současně platit svoje dluhy (některé tedy s větším či menším zpožděním). Připomeneš mi roky kdy byly ČD ziskové (nikoliv provozně, ale skutečně)?

+2/−1
10.11.2014 1:04

J26o44s43e23f 78B84a77l14o19u45n 4780376595461

Můžete nam tady zdelit rok kdy by Regio Jet nebo Leo v zisku?

+1/0
10.11.2014 7:17

J57a78n 61L70a31k40o82m19ý 7281325505774

RegioJet je součástí Student Agency a ta i přes jeho ztrátu byla vždy v zisku. ČD jako takové jsou tím co Student Agency a mají pod sebou další dceřiné firmy, ovšem ony jako matka jsou v mínusu, osobní doprava je v mínusu, nákladní doprava je v mínusu...

0/0
10.11.2014 15:25

M67i21r23o26s17l82a95v 34Z25i93k34m31u84n15d 7809963164863

Jenže SA vytváří zisk v něčem jiném než je RJ. Ten je ve ztrátě a SA ji sanuje ...

0/0
10.11.2014 19:14

V48á93c25l74a28v 56R38o62s22e79n95b16e26r21g 6719107262657

Jde o to, že nové dluhopisy mají nižší úrokovou míru, než ty dosavadní. Nový dluh je tedy "levnější", zaplatí(me) z něj méně na úrocích.

+7/0
9.11.2014 22:38

R90a91d37e94k 41J35a30n62a54t40a 9845256594852

Ne, tohle opravdu není ono. Blbá blondýna si půjčuje stále více a na vysoký úrok, nejlépe tam, kde se "nedívají do registru".

Tady se jedná o refinancování úvěru - nahrazení několika úvěrů jiným o nižším úroku. Což je naopak postup, který banky nabízejí "blbým blondýnám", aby se dostaly z několika drahých spotřebitelských úvěrů.

+4/0
9.11.2014 23:03

R12o41m82a56n 62P92o92l65á86č54e70k 5266379195

Kdo si koupí dluhopisy, tak se do registrů právě kouká více než dost jinak by je za tyhle procenta nekoupili ;-).

Opravdu nevím v čem máte problém... Takhle funguje dnešní finanční společnost... Dyt to jsou jenom papírky;-D. FED a ECB rotačky točí dál a za pár let se u dolaru a eura škrtne nula a bude zase na pár let klid...

+1/−1
9.11.2014 23:14

J76a22n 58S84a88l24o16m23o58n 4539620891545

Prada, já tohle škrtání nul zažil v bývalé Jugolávii zrovna když sem tam byl na táboře. Z 2 000 000 denárů bylo rázem 2000 denárů a bylo vyřešeno. :-)

0/0
10.11.2014 9:17

T64o12m96á76š 96L30u20d13v83í38k 5240478333726

" své dluhopisy v hodnotě 180 milionů korun, tedy zhruba pěti miliard korun." Coto?

+5/0
9.11.2014 22:06
Foto

D35a14v82i34d 24K96r21á85s41e81n10s36k44ý 7797880827

No nic, to první číslo mělo být v eurech ;-D

+2/0
9.11.2014 22:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.