Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy si půjčily pět miliard, mají z nich splatit kratší úvěry

České dráhy výrazně ušetří na splátkách úroků ze svých dluhopisů a úvěrů. Firma úspěšně prodala investorům své dluhopisy v hodnotě 180 milionů eur, tedy zhruba pěti miliard korun. Úrok je jedním z nejlevnějších, jakého dráhy dosud v historii dosáhly. Současně jde i o nejdéle splatné dluhopisy firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a87n 94S92e27d34l37á59k 9262917736874

http://finance.idnes.cz/serial-blba-blondyna-klin-klinem-dat-/viteze.aspx?c=A141027_155206_viteze_sov

0/0
11.11.2014 22:49

R92a54d46e26k 12J71a94n55a98t80a 9475156914722

Pokud nevídíte rozdíl, pak to s vaší finační gramotností není valné.

Napovím - "blbá blondýna" nesplácí, ČD splácí. "blbá blondýna" si bere drahé a čím další úvěry (tak jak je postupně stále rizikovějšícm klientem), ČD si nyní naopak berou nyní úvěry levnější a proto se vyplatí jimi ty staré nahradit. U fyzických osob by se to spíše dalo přirovnat k http://www.csas.cz/banka/nav/osobni-finance/konsolidace-pujcek/o-produktu-d00018846

0/0
11.11.2014 23:49

V19í63t 22H93r89a63d65i92l 2474475961282

Příjde mi to jako ekonomicky vydařený krok... O vytloukání klínu klínem tady nemůže být rohodně řeč, protože úroková sazba dluhopisů a úvěrů je diametrálně někde jinde... O celkové zadluženosti ČD si myslím svoje, ale při naši hustoťe traťových spojů to nemůže být výdělečná společnost fungující bez dotací... Jen tak dále... R^

+4/0
10.11.2014 11:10

D95a12v30i28d 81Z90a33j30d38á39k 8925632790311

Uver vytloukat uverem?Trosku mi to pripomina nekonecne diskusec o financni gramotnosti nasich obyvatel.

+5/−5
10.11.2014 5:53

M98a14r11e46k 92B48e93n46d86a 5324664536815

To je takzvaná Řecká cesta.

0/0
10.11.2014 6:59

L20a74d97i64s81l60a18v 33P57a57s79t84o44r84e72k 1903287408915

Dražší úvěr "vytloukat" tím levnějším Zajdo je racionální. ;-)

+9/0
10.11.2014 7:27

M64i60r69e11k 22Z25á47v91o26d59n19ý 7812347440138

Pokud to dopomůže k tomuto cíli: "Zadlužení skupiny má kulminovat letos, od příštího roku postupně klesat.", tak proč ne?

+2/0
10.11.2014 7:30

L11i62b84o56r 82H87o81s66a26k 3535912224456

Jo, kourit prestanu az od zitrka. Dnes kulminuju :-D

0/0
10.11.2014 8:33

L89u23d61ě52k 46K93r62á63l 9787827423142

státní firma  dluží 35 mld korun? ježiš kde to jsme?

+7/−3
9.11.2014 22:49

R22o59m94a18n 20P64o62l35á35č12e48k 5556249385

Stát dluží bilion. Takže v limitu ;-D

+4/0
9.11.2014 23:03

R38a79d14e86k 23J40a57n30a48t33a 9465736904202

Pokud jsou tyto úvěry použity na omlazování základního výrobního prostředku (tj. železničních souprav), což jsou, pak je to v pořádku. Jen se tím vnitřní dluh (průměrné stáří vozidel nad polovinou životnosti) mění v úvěr.

Celová zadluženost ČD v poměru k aktivům se pohybuje kolem 55%. Což není zas taková katastrofa, mnoho českých "hypotékařů" je zadluženo mnohem více (70% i 80% hypotéky ...).

+9/−1
9.11.2014 23:09

J82o60h63a67n 32Z92i13n14g48e62l 2141935966131

Jenže tady je hned v nadpisu řečeno, že České dráhy tím splatí jiné úvěry. Což už tak dobře není. Na ty se mělo vydělat tím, co bylo zaúvěrováno.

+2/−3
9.11.2014 23:35

R34o34m60a35n 26P44o55l16á48č50e54k 5626109345

Ale po přečtení článku je jasné, že to je výhodnější, než držet staré úvěry ;-)

+4/0
10.11.2014 0:39

M45a63r59t88i26n 38R87u60z20i38c71k63a 1742698566207

takova konsolidace...

0/0
10.11.2014 4:08

Z83d18e91n94ě25k 54G36l42a48s 7668598578435

...po devalvaci.

0/0
10.11.2014 5:49

M29i22r25o53s61l59a85v 62Z79i57k42m52u45n18d 7319473654333

Směšná částka, za tohle byste pořídil 700 vozů nasazovaných na EC = tlakostěsná skřň, klimatizace, rychlost 200 km/h ...

0/0
10.11.2014 19:12

L26i44b84o75r 83H15o88s50a36k 3715642724706

34 mld? To nikdy nesplati...

+2/−1
9.11.2014 22:27

A12l54e22x53a77n24d29r 54K56o40s66t31k58a 8152418456964

To není jejich cílem. Cílem je pohodově žít z dotací. Ale aspoň už lidi nevozí takovými dobytčáky.

+5/−6
9.11.2014 22:49

K92a88r12e57l 38N19a77s95t94o79u68p85i74l 3790731390301

Nepleteš si náhodou dotace s platbou za objednanou službu?

+5/0
10.11.2014 9:45

P70a87v71e46l 28K92r52e78u48z30i65g30e36r 7744310280779

ČD už jsou jak ta blbá blondýna. ;-D

+3/−2
9.11.2014 22:22

R65o32m37a73n 18P64o19l94á49č14e50k 5586619595

Proč? :-)

+1/0
9.11.2014 22:24

P97a44v82e35l 67K16r75e32u11z40i20g19e26r 7344260560599

Blbá Blondýna: Půjčila jsem si a ještě mi zbylo? (viz odkaz na článek dole v "kolotoči" - Najdete na iDNES.cz) Aneb vytloukání klínu klínem.

+2/−2
9.11.2014 22:30

R13o65m48a15n 51P20o52l14á64č43e72k 5206379435

Potom jsou blbé blondýny prakticky všechny instituce... Státy takhle fungují od USA po EU... Tenhle kolotoč je o tom, kdo dostane černého petra až se zastaví... Před pár lety si to vyzkoušeli investoři na Řecku a Islandu...

+5/0
9.11.2014 22:33

J82a97k26u24b 70Z74e24m33á82n93e40k 2644313961858

Taky se všechny státy topí v dluzích. Ale firmy by nemusely.

+3/0
9.11.2014 22:48

R62o77m83a40n 87P26o42l14á10č94e78k 5446309255

Když zůstanu v oboru, tak RJ i Leo má soupravy na leasing, takže taky jedou na dluh...

+8/0
9.11.2014 23:07

J94a33n 27L45a95k47o98m87ý 7901425585434

Když zůstaneme v oboru, RJ je vlastněna SA a ta dokáže vytvořit každý rok zisk a současně platit svoje dluhy (některé tedy s větším či menším zpožděním). Připomeneš mi roky kdy byly ČD ziskové (nikoliv provozně, ale skutečně)?

+2/−1
10.11.2014 1:04

J87o93s73e89f 28B36a57l73o10u22n 4750336735641

Můžete nam tady zdelit rok kdy by Regio Jet nebo Leo v zisku?

+1/0
10.11.2014 7:17

J97a66n 37L97a38k69o24m38ý 7141595205494

RegioJet je součástí Student Agency a ta i přes jeho ztrátu byla vždy v zisku. ČD jako takové jsou tím co Student Agency a mají pod sebou další dceřiné firmy, ovšem ony jako matka jsou v mínusu, osobní doprava je v mínusu, nákladní doprava je v mínusu...

0/0
10.11.2014 15:25

M35i72r67o27s80l46a41v 98Z34i98k54m66u16n83d 7699393964683

Jenže SA vytváří zisk v něčem jiném než je RJ. Ten je ve ztrátě a SA ji sanuje ...

0/0
10.11.2014 19:14

V75á53c45l83a70v 74R24o35s43e91n15b89e65r13g 6759887312967

Jde o to, že nové dluhopisy mají nižší úrokovou míru, než ty dosavadní. Nový dluh je tedy "levnější", zaplatí(me) z něj méně na úrocích.

+7/0
9.11.2014 22:38

R63a60d85e13k 65J56a82n61a35t38a 9725386254572

Ne, tohle opravdu není ono. Blbá blondýna si půjčuje stále více a na vysoký úrok, nejlépe tam, kde se "nedívají do registru".

Tady se jedná o refinancování úvěru - nahrazení několika úvěrů jiným o nižším úroku. Což je naopak postup, který banky nabízejí "blbým blondýnám", aby se dostaly z několika drahých spotřebitelských úvěrů.

+4/0
9.11.2014 23:03

R32o30m88a79n 52P66o95l24á80č96e75k 5656839975

Kdo si koupí dluhopisy, tak se do registrů právě kouká více než dost jinak by je za tyhle procenta nekoupili ;-).

Opravdu nevím v čem máte problém... Takhle funguje dnešní finanční společnost... Dyt to jsou jenom papírky;-D. FED a ECB rotačky točí dál a za pár let se u dolaru a eura škrtne nula a bude zase na pár let klid...

+1/−1
9.11.2014 23:14

J65a62n 60S25a27l66o63m17o46n 4779880841975

Prada, já tohle škrtání nul zažil v bývalé Jugolávii zrovna když sem tam byl na táboře. Z 2 000 000 denárů bylo rázem 2000 denárů a bylo vyřešeno. :-)

0/0
10.11.2014 9:17

T66o19m66á52š 81L66u75d26v37í86k 5270668113186

" své dluhopisy v hodnotě 180 milionů korun, tedy zhruba pěti miliard korun." Coto?

+5/0
9.11.2014 22:06
Foto

D83a18v28i16d 50K75r85á84s68e53n73s72k62ý 7957160127

No nic, to první číslo mělo být v eurech ;-D

+2/0
9.11.2014 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.