Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy si půjčily pět miliard, mají z nich splatit kratší úvěry

České dráhy výrazně ušetří na splátkách úroků ze svých dluhopisů a úvěrů. Firma úspěšně prodala investorům své dluhopisy v hodnotě 180 milionů eur, tedy zhruba pěti miliard korun. Úrok je jedním z nejlevnějších, jakého dráhy dosud v historii dosáhly. Současně jde i o nejdéle splatné dluhopisy firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a97n 69S41e92d32l37á80k 9852857436924

http://finance.idnes.cz/serial-blba-blondyna-klin-klinem-dat-/viteze.aspx?c=A141027_155206_viteze_sov

0/0
11.11.2014 22:49

R59a22d81e57k 98J91a38n37a27t74a 9565596304242

Pokud nevídíte rozdíl, pak to s vaší finační gramotností není valné.

Napovím - "blbá blondýna" nesplácí, ČD splácí. "blbá blondýna" si bere drahé a čím další úvěry (tak jak je postupně stále rizikovějšícm klientem), ČD si nyní naopak berou nyní úvěry levnější a proto se vyplatí jimi ty staré nahradit. U fyzických osob by se to spíše dalo přirovnat k http://www.csas.cz/banka/nav/osobni-finance/konsolidace-pujcek/o-produktu-d00018846

0/0
11.11.2014 23:49

V32í74t 51H29r43a20d97i94l 2864105411262

Příjde mi to jako ekonomicky vydařený krok... O vytloukání klínu klínem tady nemůže být rohodně řeč, protože úroková sazba dluhopisů a úvěrů je diametrálně někde jinde... O celkové zadluženosti ČD si myslím svoje, ale při naši hustoťe traťových spojů to nemůže být výdělečná společnost fungující bez dotací... Jen tak dále... R^

+4/0
10.11.2014 11:10

D76a47v81i76d 16Z67a62j55d45á82k 8205792160481

Uver vytloukat uverem?Trosku mi to pripomina nekonecne diskusec o financni gramotnosti nasich obyvatel.

+5/−5
10.11.2014 5:53

M69a72r42e57k 50B19e21n78d10a 5624384656515

To je takzvaná Řecká cesta.

0/0
10.11.2014 6:59

L32a93d63i35s80l25a82v 24P89a55s49t67o88r96e73k 1773497638705

Dražší úvěr "vytloukat" tím levnějším Zajdo je racionální. ;-)

+9/0
10.11.2014 7:27

M22i94r50e35k 62Z38á59v32o15d97n47ý 7282477490258

Pokud to dopomůže k tomuto cíli: "Zadlužení skupiny má kulminovat letos, od příštího roku postupně klesat.", tak proč ne?

+2/0
10.11.2014 7:30

L39i60b80o56r 38H63o33s33a78k 3275912884616

Jo, kourit prestanu az od zitrka. Dnes kulminuju :-D

0/0
10.11.2014 8:33

L22u46d10ě59k 97K67r52á56l 9817687113962

státní firma  dluží 35 mld korun? ježiš kde to jsme?

+7/−3
9.11.2014 22:49

R31o92m77a26n 51P36o11l28á73č66e23k 5966929355

Stát dluží bilion. Takže v limitu ;-D

+4/0
9.11.2014 23:03

R17a88d71e70k 17J69a48n96a19t67a 9965876304792

Pokud jsou tyto úvěry použity na omlazování základního výrobního prostředku (tj. železničních souprav), což jsou, pak je to v pořádku. Jen se tím vnitřní dluh (průměrné stáří vozidel nad polovinou životnosti) mění v úvěr.

Celová zadluženost ČD v poměru k aktivům se pohybuje kolem 55%. Což není zas taková katastrofa, mnoho českých "hypotékařů" je zadluženo mnohem více (70% i 80% hypotéky ...).

+9/−1
9.11.2014 23:09

J95o68h57a91n 78Z58i17n70g55e17l 2361895896701

Jenže tady je hned v nadpisu řečeno, že České dráhy tím splatí jiné úvěry. Což už tak dobře není. Na ty se mělo vydělat tím, co bylo zaúvěrováno.

+2/−3
9.11.2014 23:35

R87o55m33a13n 66P72o60l63á84č20e60k 5406579335

Ale po přečtení článku je jasné, že to je výhodnější, než držet staré úvěry ;-)

+4/0
10.11.2014 0:39

M82a19r29t63i16n 30R31u14z18i30c27k43a 1272468426637

takova konsolidace...

0/0
10.11.2014 4:08

Z44d27e78n77ě19k 63G44l92a30s 7568298428835

...po devalvaci.

0/0
10.11.2014 5:49

M47i40r47o11s82l86a46v 86Z71i83k68m49u82n46d 7129853334543

Směšná částka, za tohle byste pořídil 700 vozů nasazovaných na EC = tlakostěsná skřň, klimatizace, rychlost 200 km/h ...

0/0
10.11.2014 19:12

L30i30b74o43r 61H79o23s29a73k 3355432584116

34 mld? To nikdy nesplati...

+2/−1
9.11.2014 22:27

A87l30e70x89a78n41d44r 58K95o76s71t42k19a 8372368266424

To není jejich cílem. Cílem je pohodově žít z dotací. Ale aspoň už lidi nevozí takovými dobytčáky.

+5/−6
9.11.2014 22:49

K17a96r12e15l 21N62a71s96t85o30u68p66i71l 3610381340671

Nepleteš si náhodou dotace s platbou za objednanou službu?

+5/0
10.11.2014 9:45

P60a61v75e22l 16K90r20e64u34z53i12g10e51r 7514860120419

ČD už jsou jak ta blbá blondýna. ;-D

+3/−2
9.11.2014 22:22

R28o46m56a94n 76P67o97l92á91č21e74k 5916339245

Proč? :-)

+1/0
9.11.2014 22:24

P43a17v51e76l 74K50r30e10u15z90i50g85e19r 7684950440779

Blbá Blondýna: Půjčila jsem si a ještě mi zbylo? (viz odkaz na článek dole v "kolotoči" - Najdete na iDNES.cz) Aneb vytloukání klínu klínem.

+2/−2
9.11.2014 22:30

R81o64m40a42n 91P77o72l82á93č76e28k 5236799455

Potom jsou blbé blondýny prakticky všechny instituce... Státy takhle fungují od USA po EU... Tenhle kolotoč je o tom, kdo dostane černého petra až se zastaví... Před pár lety si to vyzkoušeli investoři na Řecku a Islandu...

+5/0
9.11.2014 22:33

J72a11k38u68b 91Z10e74m22á60n20e27k 2404653541898

Taky se všechny státy topí v dluzích. Ale firmy by nemusely.

+3/0
9.11.2014 22:48

R57o38m96a57n 42P91o37l91á81č51e39k 5786929795

Když zůstanu v oboru, tak RJ i Leo má soupravy na leasing, takže taky jedou na dluh...

+8/0
9.11.2014 23:07

J72a11n 85L35a55k77o84m80ý 7101135445124

Když zůstaneme v oboru, RJ je vlastněna SA a ta dokáže vytvořit každý rok zisk a současně platit svoje dluhy (některé tedy s větším či menším zpožděním). Připomeneš mi roky kdy byly ČD ziskové (nikoliv provozně, ale skutečně)?

+2/−1
10.11.2014 1:04

J68o13s30e24f 60B22a27l92o45u48n 4310656465521

Můžete nam tady zdelit rok kdy by Regio Jet nebo Leo v zisku?

+1/0
10.11.2014 7:17

J44a18n 56L27a62k30o81m41ý 7871195415144

RegioJet je součástí Student Agency a ta i přes jeho ztrátu byla vždy v zisku. ČD jako takové jsou tím co Student Agency a mají pod sebou další dceřiné firmy, ovšem ony jako matka jsou v mínusu, osobní doprava je v mínusu, nákladní doprava je v mínusu...

0/0
10.11.2014 15:25

M19i75r15o75s37l92a23v 39Z32i33k71m66u89n27d 7609103434343

Jenže SA vytváří zisk v něčem jiném než je RJ. Ten je ve ztrátě a SA ji sanuje ...

0/0
10.11.2014 19:14

V78á29c88l12a42v 76R34o82s49e23n29b37e25r20g 6829567122517

Jde o to, že nové dluhopisy mají nižší úrokovou míru, než ty dosavadní. Nový dluh je tedy "levnější", zaplatí(me) z něj méně na úrocích.

+7/0
9.11.2014 22:38

R68a20d37e52k 16J29a21n45a88t36a 9445696814962

Ne, tohle opravdu není ono. Blbá blondýna si půjčuje stále více a na vysoký úrok, nejlépe tam, kde se "nedívají do registru".

Tady se jedná o refinancování úvěru - nahrazení několika úvěrů jiným o nižším úroku. Což je naopak postup, který banky nabízejí "blbým blondýnám", aby se dostaly z několika drahých spotřebitelských úvěrů.

+4/0
9.11.2014 23:03

R62o39m21a25n 17P43o38l51á54č53e98k 5196949185

Kdo si koupí dluhopisy, tak se do registrů právě kouká více než dost jinak by je za tyhle procenta nekoupili ;-).

Opravdu nevím v čem máte problém... Takhle funguje dnešní finanční společnost... Dyt to jsou jenom papírky;-D. FED a ECB rotačky točí dál a za pár let se u dolaru a eura škrtne nula a bude zase na pár let klid...

+1/−1
9.11.2014 23:14

J60a82n 43S25a19l22o74m23o50n 4769810811315

Prada, já tohle škrtání nul zažil v bývalé Jugolávii zrovna když sem tam byl na táboře. Z 2 000 000 denárů bylo rázem 2000 denárů a bylo vyřešeno. :-)

0/0
10.11.2014 9:17

T40o44m55á15š 52L47u39d61v80í71k 5400948183586

" své dluhopisy v hodnotě 180 milionů korun, tedy zhruba pěti miliard korun." Coto?

+5/0
9.11.2014 22:06
Foto

D27a65v83i52d 95K34r12á84s16e92n29s60k69ý 7327490877

No nic, to první číslo mělo být v eurech ;-D

+2/0
9.11.2014 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.