Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stovky tisíc lidí si musí do konce roku pořídit měřák tepla

Doslova na poslední chvíli přichází stát s novou vyhláškou o zařízeních na měření spotřeby tepla v bytech. Kdo si ho nepořídí, může hned po Novém roce dostat za nesplnění povinnosti pokutu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a95r38o20s61l14a76v 50M63a80t89ě26j72k71a 2940538653404

Byt je z části vytápěn stoupačkami,náklady se rozpočítají.Měřáky má naše družstvo od nepaměti,nyní už digitální,takže nemusíme nic řešit.Bydlel jsem v krajním bytě.Po rozvodu jsem se přestěhoval do středního bytu,tak se mě to zprůměrovalo.Problém nemám.Souhlasím s kolegou,že se po úporách cena časem zvýší.

0/−1
9.1.2015 12:29

J37a79n 26S48e67d16l93á74k 9832877836664

takže nás čeká teplá zima a ještě všichni letos ušetří za teplo, to je prima, příští rok však můžete všichni čekat zdražení tepláren můj odhad je tak 10-15%

0/−1
11.11.2014 22:57

R64o27b40e96r73t 16K15r62i20s71t18e61k 5510936828356

Tuhle zimu netopím nechám to na sousedech, za ušetřené peníze pojedu k moři a sousedi mi to zaplatí, je to dost blbost, lidi tak mají možnost netopit a ti co mají severní pokoje, potěš prso

+1/−1
11.11.2014 18:05

J48i47ř16í 18E60r53b56e92n 1133504376317

Stejně budete platit poměrnou část. Měřáky nerozhodují o 100 % ceny dodané energie.

Ještě předloni jsme platili vytápění my sousedům, kteří i v mrazech měli celý den otevřené okno nad zapnutým radiátorem. Karta se obrátila.

+4/0
11.11.2014 18:13

M26i86l29o88š 66V96o26n72d85r74u96š88k48a 5125301647704

Jojo u nás se stalo něco podobného, jedna zapomnětlivá důchodkyně odjela na svátky za dcerou a nechala otevřené dveře na balkón. Když jsme jí volali ať si je zavře tak jen řekla že to nestojí za to. Bylo to před měřákama, dnes by se asi divila...

+1/0
12.11.2014 23:08

I64v95a 72K33r67i36s46t80o75f15o20v70á 7465933322772

Není pravda. Z měřáku se platí pouze poměrná část (ta menší) a zbytek z podlahové plochy.

0/0
12.11.2014 7:29

P82a46v33e51l 28B94e54n77v20e49r 9728495276687

Především jsou měřáky na radiátorech dálkově ovládané a ten kdo provádí odečty těchto měřáků, v hodně případech si spotřebu sami navýší v neprospěch majitele bytu nebo nájemníka, prostě se udělala další registrovaná zlodějina na většinu občanů, většina ne-li  všichni si sami tuto spotřebu nedokáží spočítat a proto jsou vesele okrádáni a v budoucnu budou také, stát nemá právo nutit soukromé majitele domů osazovat radiátory měřáky, je to horší než za komoušů !!!

Občané musíte se zamyslet nad tím zda-li někdo naplánoval zlodějinu a nebo to bude plus pro občana ?

0/−3
11.11.2014 10:40

J57i32ř90í 31E48r54b63e97n 1573594816187

Paranoia je svinstvo. ;-)

+1/0
11.11.2014 12:04

P90a90v15e11l 49B80e74n20v65e65r 9958225526687

Blbec zůstane blbcem, zloděj zlodějem a kretén kreténem !!!8-o

0/−3
11.11.2014 14:18

J50i94ř23í 28E62r96b62e16n 1563864796247

Hodně dlouho jste se dnes ráno díval do zrcadla, že?

+1/0
11.11.2014 18:11

J55o77s23e84f 88Š72e69m20e14l63í72k 7189101900747

To, že je někdo paranoik ještě neznamená, že po něm nejdou. ;-)

0/0
14.11.2014 3:50

M36i77l78o78š 14V68o84n38d96r84u55š84k43a 5275311347354

Každý elektronický indikátor má displej a na vyúčtování máte kolik jednotek Vám bylo naměřeno, tedy porovnat si zdali byl použit správný stav není nic složitého. A v indikátoru teply je uloženo více věci, např. teplota 1m před radiátorem, teplota radiátoru, průměrná teplota za měsíc, rok atd... Nevěřím že by někdo s těmi údaji fixloval.

+1/0
12.11.2014 23:15

P95a95v79e76l 33B52e42n64v85e31r 9148275706327

Vážený pane Vondruško, když jste dokázal reagovat na můj dopis, předpokládám také že rozumíte PC, pokud lze dálkově odečítat indikátor měření na radiátoru, je to takzvané skenování na dálku, v těchto případech lze také pozměňovat stav na indikátoru měření, informujte se u nějakého odborníka který profesně pracuje s PC.

S pozdravem Benver

0/−1
13.11.2014 9:28

A55l12e64s 60Z11i44m75a 7736537989597

Pokud se sníží výdaje za topení, sníží se i růst HDP a stejně se zaplatí stejně, protože teplárny a doly lidi nepropustí. A také, povinnost instalovat RTN je další sáhnutí do kapes nemajetných lidem v nájemních a družstevních bytech.  Měřák něco stojí a pokud vím, platí se z každého měřáku měsíčně poplatek za odečty a vedení údajů.  Přitom je měřák asi tak zbytečný, jako byly kdysi "magnetické" vodoměry.  Stačí pustit radiátor co to dá a z podlahy na RTN zešikma nasměrovat nějaký malý stolní ventilátor z výprodeje. Doma bude hic a "dílky" budou skákat tak 5x pomaleji než kdyby byl radiátor nastavený úsporně a doma byla kosa. Někteří lidé také používají ventilátorové chladiče notebooků, které zastrčí mezi litinové žebra (jde ale jen u starých radiátorů). požít se dají i ventilátorky ze starých zdrojů z PC. Nejpohodlnější je ale první možnost- tj. ofukovat RTN a radiátor stolním ventilátorem. 

Při použití měřáků se počítá 40-50% z plochy bytu a k tomu všemu ještě velká nebo malá spotřeba uměle upraví tak, aby nebyly rozdíly velké.

Platí pro "radiové" měřáky Techemu, ale u ostatních to bude asi stejné. Je to všechno lehce ovlivnitelný šmejd.

+1/−4
10.11.2014 15:04

P75e83t63r 28T29y55č86k74a 6655772209322

Takže ti doma nonstop poběží ventilátor jo? Tak to je luxus.

+5/0
10.11.2014 15:15

P25e12t34r 46H23á27j47e79k 4200352611984

A u každého radiátoru jeden. v našem bytě by to bylo 6 kusů... :)

0/0
12.11.2014 14:51

J81i78ř65í 29E88r58b32e52n 1793264566677

Měřák s dálkovým odečtem stojí cca 200 Kč/ks (byťáky a sdružení s více partajemi dosáhnou na slušné množstevní slevy) a za ten odečet si naúčtují zpravidla 10-20 Kč/ks ročně. Jestli díky tomu ušetřím na ročním zúčtování tepla 2 až 5000 Kč, jsem ve vysokém plusu.

+2/0
10.11.2014 20:19

K77u46b65a 75A26u51e15r 3544449788481

A provoz 30W ventilátor nonstop vyjde na 1500 měsíčně...

0/−1
10.11.2014 20:48

S58t76a97n62i56s16l28a48v 50S32t64u46d50e88n67o85v16s55k67y 4511980544656

8-o 0.03 x 24 x 31 = 22 kWh x 6Kc = 132 Kc mesicne.

+1/0
10.11.2014 21:50

J60a71n 63F67r29o17l63í13k 6396170515904

Chtěl bych článek opravit. MUSÍTE jen umřít. Vše ostatní můžete. Pokud soudruzi vydali v listopadu vyhlášku tak po dodržení všech pravidel (schválení finančního výdaje shromáždením vlastníků svolané dle OZ

3 týdny předem, výběrového řízení na zhotovitele, uzavření smlouvy a realizace) se dostaneme, když to dobře půjde, někam do poloviny roku 2015. Pokud by se snad dostavil nějaký soudruh z inspekce a chtěl by snad hovořit o pokutě pak je jistě na místě žalovat u soudu vládu, která nezabezpečila dostatečnou dobu na realizaci opatření.

+4/−1
10.11.2014 15:00

M94i75c45h61a76l 16S45l23a98v25í85č57e65k 1979978762369

Když o nás pečuje stát.

Slibuji, že toto je můj poslední výkřik k tématu (tedy krom odpovědí na případné reakce :-)). Občánku, zaplať, šetři energie a zase zaplať zvýšení jejich cen díky menšímu obratu jejich výrobců. A tak porád furt!

Jestliže chce stát motivovat občany k energetickým úsporám, měl by v prvé řadě začít u producentů energií. V tomto případě mám na mysli dodavatele tepla a TUV.

Nebylo by od věci spočítat a tím definovat cenu za GJ. Šlo to u cigaret,(myslím stanovení ceny), proč by to nešlo zde? Dodavatele el. energie a plynu můžete změnit, u těchto dodavatelů je to nemožné. A tak mohou diktovat ceny, aniž se snaží o minimalizaci ztrát či aplikace nových technologií (podobně jako dodavalé pitné vody). Jistě všichni znáte "provizorní" parovody, dávno postrádající izolaci. Item v zimě mohutně "dýmající" kolektory. O kamenem zarostlých výměníkových stanicích nemluvě.

A stejně mi to nedá. K čemu jsou nesmyslně osvětlené silnice v městských lokalitách, kde na stovkách metrů není žádný obytný dům? Stejně jako mohutně nasvícená parkoviště nákupních center? A tedy jde celkově o GW. Nehledě na to, že se nepodíváte na hvězdnou oblohu a idiotský poutač z km vzdálené benzínky či ulltrahypersupermarketu vám svítí přímo do ložnice? :-)

+6/0
10.11.2014 12:47

M49i13c20h38a85l 94T43o64m79i30n24s10k43ý 9201815267934

To je takzvaný Jevonsův paradox.

Je to ekonomický fakt, že kdykoliv lidé začnou používat úspornější spotřebič - čím více šetří - tím více se toho kterého zdroje spotřebuje větší množství.

0/0
10.11.2014 12:52

M21i79c31h89a31l 48T30o55m76i44n85s16k12ý 9311185867754

tj, že úspornější spotřebič nikdy nevede k úspoře, tak jak si někdo logicky myslí, ale naopak k většímu plýtvání zdrojů. Když je to tak levné, tak se osvíítí více nákupních center, více silnic atd....

0/0
10.11.2014 12:54

J89i14ř41í 61E19r79b12e95n 1953854306237

Souhlasím.

 "Mámo, když už máme ty LEDky, tak je přece nebudeme zhasínat, ať se nám to vyplatí!" :-/

+1/−2
10.11.2014 12:56

V65á14c13l41a71v 86K28a54f45t28a63n 7895829193596

Ale prd, všichni nejsou vidláci :)

+2/0
10.11.2014 12:58

M57i58c77h97a16l 22T66o30m77i83n42s11k98ý 9291925357614

já to na sobě pozoruji také. Jdu si lehnout a vzpomenu si, že jsem v kuchyni zapoměl rosvícenou úspornou žárovku. Do rána spotřebuje tak 100watt, to je tak 0,4Kč. Na noční proud 0,2Kč.

Vyplatí se vstát a jít tam zhasnout ?

0/−1
10.11.2014 12:59

M98i41c20h39a81e73l 40M44e89n41s39i71k 8491516770102

"Do rána spotřebuje tak 100watt"?

Že ty máš v těch jednotkách nějakej guláš ;-D

+2/−2
10.11.2014 13:08

M29i53c47h27a87l 24T10o98m83i34n56s38k84ý 9281355517914

ok, slovíčkaříte....... tak dobře..... 100Wh

;-)

+1/0
10.11.2014 13:13

V12á89c50l97a30v 74K83a47f63t25a79n 7365589383426

To opravdu není slovíčkaření :D Když půjdete na šichtu, tak vám bude připadat jako slovíčkaření jestli budete makat za stovku, nebo za stovku na hodinu ? :) Jinak já vstávám, i kdyby to žralo 0,2Wh, půjdu to vypnout :) Ale to je trošku otázka zvyku.

+3/0
10.11.2014 13:22

M63i11c78h74a55l 17T73o84m41i21n55s56k27ý 9111585707164

ok, tak ušetříte a co za ušetřené peníze koupíte. Litr dieslu do svého auta navíc ?

0/0
10.11.2014 13:26

P86. 78N46o60v36á11k 1985789636

Elektrický přímotop, abych mohl topit tam, kde měřáky nemám...;-D;-D;-D

0/0
10.11.2014 14:37

P79. 33N97o29v71á35k 1955249746

p.Kaftan - Pokud řeknu, že do rána vydělám stovku, tak inteligentní člověk pochopí, co tím myslím a opravdu nebude trapně slovíčkařit... Ona lidská běžná mluva většinou bývá o porozuimění a ne o hloupých připomínkách. Některé firmy počítají, kolik vagonů obilí přivezly. A přitom jim do firmy ani nevedou koleje !!! Ti jsou hloupí, viďte ? ;-D;-D;-D

+1/−1
10.11.2014 14:45

J82a48n 59F95r84o38l15í19k 6866730275664

Od té doby co jsou k dispozici LED necháváme vnoučkům svítit aby se u dědečka nebáli a trefili třeba na záchod. Je to paráda, když tam mám LED 1,5 W což je méně než spotřeba set-top-boxu v stand-by režimu.;-)

+2/0
10.11.2014 14:51

M54i73c49h79a90l 80S36l10a79v95í90č37e49k 1859228482309

Inu, jak komu. Rodinnou ekonomiku Vám to nerozbourá. Ale osobně bych měl špatné spaní.;-(

+2/0
10.11.2014 13:58

V60á12c35l74a31v 55K89a92f18t55a27n 7245349603966

Tj. že úspornější spotřebič nemusí vést k úspoře.

0/0
10.11.2014 12:57

M42i28c53h54a32l 54S15l42a47v82í68č63e15k 1579878282969

Což je trochu mimo mísu. Jevonsův paradox je primárně zaměřen na spotřebu el. energie. Není dost dobře aplikovatelný na spotřebu třeba tepla či vody. Tam je paradox spíše opačný. Čím méně se spotřebuje, tím je zboží dražší. Viz spotřeba pitnévody, když se jí začalo šetřit a skokový nárůst vodného a stočného. Podobná situace je i u tepla. Velkododavatelé mají monopol a diktují ceny, aniž by na ně byl vyvíjen tlak na ekonomizaci jejich podnikání. V tomto případě je idea stále roztočeného kohoutku u vodovodu i radiátoru velice zcestná!

+3/0
10.11.2014 13:43

M47i53l66o63š 20V39o32n28d58r85u81š35k19a 5855551447934

Docela by mě zajímalo jak se bude situace s dálkovým vytápěním vyvíjet dále. Dnes si Pražská teplárenská účtuje 720Kč/GJ. Doposud jen každý rok zdražovala a svými lobistickými tlaky dělala vše proto, aby stavební úřad nepovoloval lokální plynové kotelny (prý dálkové teplo je ekologičtější). Jenže dnes už je i přímotop levnější, tak pokud ještě dojde k nějakému zdražení, tak si lidé spočítají, že je výhodnější topit přímotopem či akumulací. A zakazovat lidem takto topit již půjde těžko.

+2/0
10.11.2014 14:19

M93i31c41h66a26l 74S54l69a87v90í62č91e84k 1459308362299

Bohužel, je to jen teorie. Ačkoliv jsme zatím v Ústí n. L na cenách kol 550 Kč, heč, trend je stejný.:-)

Bohužel, instalaci přímotopů (cenovou kalkulaci jsem neprováděl) Vám neumožní stávající rozvody el. energie. Natož instalaci rozvodu pro noční proud a použití akumulaček. Ani nevím, zda se ještě vyrábějí.

Prostě, žijete-li na sídlišti v paneláku družstevním, či v osobním vlastnictví a sdružení majitelů, moc možností nemáte. A u dodavatelů tepla a TUV už vůbec žádné. Ale o tom jsem již psal, že právě tady by měl nastoupit přiměřený regulační vliv státu.

Bohužel, ten zasahuje jen vůči občanům, které chce vydojit na krev. A všechny prostředky jsou dobré, včetně znehodnocení jejich úspor zásahy ČNB. Hnus, velebnosti!:-(

+3/0
10.11.2014 15:18

J75i79ř93í 42E32r87b31e36n 1733674326177

Ty promrhané gigawatty pak platíte v každém rohlíku, v každém litru benzínu a v každé vstupence do kina...

Cena za GJ je pokaždé jiná. Je rozdíl, zda jde o kotelnu pro čtyřicetibytový dům, nebo pro třítisícové sídliště, zda je to dálkově řízený blok nebo o dvacet let starý výměník se stálým dozorem - vždy jsou úplně jiné režijní náklady, revize, obsluhu...

0/0
10.11.2014 12:55

M38i96c23h28a21l 62S65l86a40v31í78č21e93k 1329478692359

V tom s Vámi souhlasím. I s rozdílnými náklady na výrobu 1GJ. Teď se ale zabývejme velkododavateli. U 40ti bytového domu, což je střední 2vchodový panelák, se uživatelé dohodnou celkem snadno. Kvůli nim se zákon neměnil. Ono jde hlavně o problém velkých sídlišť. Tam jsou místní kotelny jsou už raritou. Velká sídliště, často o desítkách tisíc obyvatel, ta jsou závislá na velkododavateli. A právě proto by na ně měl stát tlačit ve smyslu minimalizace nákladů a ztrát, což nečiní.

Mají v podstatě monopol.

0/0
10.11.2014 13:21

M72i50c61h97a88l 19T74o49m60i71n42s20k39ý 9521165327614

Ofukování topení ventilátorem nepodctivcům nikdo prokázat nemůže. Snižují tím teplotu radiátoru pro měřáky, a zároveň odebírají více tepla.

RvRvRvRvRv

+1/0
10.11.2014 12:32

M58i93c48h72a73l 81T63o49m88i53n11s82k48ý 9981495607104

jeden jediný takový čloěk v domě a všichní, kteří budou šetřit budou platit víc.

0/0
10.11.2014 12:35

T10o27m70á19š 48Z87e47m77a59n 3905338764105

A spotřebovaná el. energie je zadarmo..

To se nemůže vypaltit.

+1/0
10.11.2014 12:37

J78o71s88e41f 72Č53v30a62n97č68a97r58a 2982649723661

Napajeni ventilatoru vytahnes z nejakeho USB portu (v PC, notasu...).

0/0
10.11.2014 12:39

M21i71c91h58a39l 51T88o61m52i19n16s10k93ý 9231895397714

Spotřebovaná energie větráku ?

Větrák má spotřebu cca 10 Watt/h,

Radiátor dodává energii dle typu ... běžně 1500 Watt/h

Taže se to určitě vyplatí.

Nejhorší je, když o tom rozhodují ti co tomu nerozumí.

+1/0
10.11.2014 12:39

V88á74c39l92a17v 36K94a40f47t11a58n 7715599493326

No, ale vy tomu zřejmě rozumíte :D Je to samozřejmě nesmysl. Koukněte se která plocha poměrového měřiče se dotýká tělesa radiátoru a teď mi řekněte, jak na ní dofouknete :)

+1/0
10.11.2014 13:00

M74i21c48h29a40l 27T69o37m82i37n88s62k47ý 9291675847774

nebudu foukat na měřič, ale na část radiátoru před ním. Viz ilustrační foto.

K měřiči se pak žádné teplo nedostane.Resp. jen minimální.

0/0
10.11.2014 13:07

V67á85c19l89a43v 72K14a44f95t28a91n 7495399883916

Jj, ještěže máte radiátor z tepelně nevodivého materiálu :) Omlouvám se, ale je to nesmysl, nejspíše z hlavy nějakého humanitního vědce. Určitě by radiátor šel ochladit ventilátorem, kdyby byl třeba podobný vrtuli helikoptéry :)

+1/−1
10.11.2014 13:15

M69i82c35h82a74l 70T98o53m28i47n55s65k27ý 9721575207784

Právě že čím více vodí teplo, tím lépe lze vychladit.

+1/0
10.11.2014 13:30

V26á80c14l73a39v 42K40a47f44t83a43n 7985779863526

Takto jednoduše to prostě nefunguje. Ale jestli chcete, foukejte si na to :) To klidně můžete. Stejně jako to tu nějaký kutil strká do ledničky a podobně :)

+1/−1
10.11.2014 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.