Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jel jsem na dvě směny. Práce a vysvětlování nesmyslů, říká exšéf ČD

Odvolaný šéf Českých drah Daniel Kurucz se domnívá, že za jeho koncem stojí hlavně problémy v komunikaci s ministrem dopravy Antonínem Prachařem. "Pan ministr bohužel nepochopil, že jsme akciová společnost a ne státní organizace," říká v rozhovoru. Změny ve společnosti podle něj budou na konci roku zajímat ratingovou agenturu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o92m96a76s 79N68o74v27o19t12n80y 3451936268399

A pro ty další nekoupené Railjety bylo využití nebo ne? Aby se pak nezjistilo, že jsme sice ušetřili "za nákup" (cenově výhodný), ale budou pak chybět soupravy/vagony a místo nich bude jezdit v lepším případně něco, co už dráhy mají, v horším se bude muset udělat výběrko pro zase nějakou neexistující předraženou soupravu od Škodovky.

+1/−1
12.11.2014 15:27

R20a71d64e49k 45J34a63n85a93t73a 9915986654532

Využítí by samozřejmě bylo. Na lince do Budapešti. Tím, že by se proložila s linkou do Vídně by vzniknul mezi Prahou, Brnem a Břeclaví hodinový interval Railjetů, tj. jednotná kvalita, jako produkt by to mnohem lépe vypadalo.

Jiná otázka samozřejmě je, zda je tato relace mezi třemi chudými zeměmi natolik komerčně zajímavá (či alespoň dotovaná), aby si zasloužila 100% podíl zcela nových souprav. To už opravdu nejsem schopen posudit ...

+2/0
12.11.2014 18:02

M56i59r16o40s20l95a11v 29Z50i84k49m20u61n51d 7899743944813

Jenže RailJet je závislý na zahraniční lokomotivě, která nemá v tuzemsku servisní základnu, klasickou soupravu odtáhnete čímkoli, u RJ jste namydlený. Kupovat RJ byla chyba, klasickou soupravu posílíte přidáním dalších vozů, u RJ musíte nechat lidi stát. Technicky lze k RJ vozy přidat, ale ...

0/−2
12.11.2014 18:08

R41a38d40e19k 24J91a22n32a49t16a 9125126874692

Technicky lze vozy nejen přidat, ale i vložit další railjetové. Závislost na lokomotivě je menší, než je závislost vozů 971+071 na 471.

+1/0
12.11.2014 20:00

P18e73t62r 51C73u14ř82í30n 1373894311791

Vyhodil a hned končí sám. Kurucz byl zřejmě překážkou pro nějaké kšefty.

+7/0
12.11.2014 11:39

T98o35m71a22s 95V29a78r20g66a 1365224466445

vidím že pan exšéf si tady udělal celkem slušný píárko. dobře pro něj.

0/−1
12.11.2014 11:30

R23a27d87e55k 93J27a48n95a79t11a 9865886474102

Od takového rozhovoru se snad nic jiného ani čekat nedá.

0/−1
12.11.2014 18:05

D89a97v21i10d 49P87e44c91a 1855594371206

Dejme tomu, že se tam Babišovi dostal pan  Prachař a pan  Kurucz. Otázka je, jak mohl Prachař tak tlačit na to, aby ČD Cargo (potažmo stát) tak nevýhodně odkoupil halu v Lovosicích od developera. De facto to zavání tím, že někteří ministři ANO chtějí krást státní peníze, nebo aspoň nahrávat známým.

+1/−1
12.11.2014 10:52

J81a33k76u13b 81V60r25b16a 4599864948731

nejste doufam prekvapen a nemyslite si, ze se jedna pouze o ministry ANO? ;-)

+3/−1
12.11.2014 10:59

J43a72r82o82m29i34r 84M33a58r28e87s 8210544365710

Kurucz je podle me machr a davam mu palec nahoru R^. Cesky stat potrebuje vic takovych manazeru, kteri se neboji ukazat politikum prostrednicek i za cenu toho ze budou ze strany statu medialne spineni. A navic nema potrebu se nijak snizovat vulgarnim vyjadrovanim nebo kydanim hnoje na druhou stranu. Proste to jednoduse slusne vysvetlil a kazdy rozumny clovek si udela predstavu....

+18/0
12.11.2014 10:25

J58a10k31u40b 38S28o83l44č24á29n76y 3298369722400

Tak zkusíme počítat? Která firma na Lovosicku nyní rozšiřuje provozy? Lovochemie/Preol ... a kdo tedy bude potřebovat skladovací prostory pro hnojiva apod. A komu tyto firmy patří? Hádáte správně, nějakému Babišovi.

+4/−1
12.11.2014 10:24

D50a13v13i47d 66P76e15c61a 1725604741146

spíš se ptejte, kdo za halu měl platit a komu....Vaše domněnka může být správná, ale až ve druhé řadě.

0/0
12.11.2014 10:54

I61v62a45n 64D57ř55í87m66a16l 9387556652557

Vaše domněnka je také správná, ale žel bohu obecně známá. Ale zkusím se podívat do "portmonky", zda nemůžu těmto vládním podnikatelům ještě více přispět alespoň několika dalšími drobnými mincemi.

0/0
12.11.2014 11:08

J59a38n 67S63ů51r15a 4575593273772

Tak až budete počítat, běžte se do té haly podívat a zkuste se zeptat, proč je i přes pronajímání části prostor zdarma nezaplněná.

0/0
12.11.2014 21:18

Z83d18e17n68ě94k 53Z48a57b79a63v23a 1312804786634

Kuruc zapomněl na 3. možnost - je to státní akciovka - a holt MD je hlavní akcionář - resp. vykonává jeho práva...;-)

0/−3
12.11.2014 10:20

R28a72d47e16k 33J21a57n46a91t17a 9475466974302

To jo, ale ani v takovém případě ministr neúkoluje ředitele. Na to jsou jiné mechanismy.

0/0
12.11.2014 18:07

L54a26d54i43s84l60a56v 50P85l92á22n67e79k 7750110411379

Prachař byl nejneschopnější a nejhloupější ministr. Prostě jen a jen "kádr".

+6/0
12.11.2014 9:43

B57r88o98n32i41s19l52a92v 66G36a70b25r60y57š 6165494370

Bohužel ještě je... :-/

0/0
12.11.2014 9:56

B34r47o68n87i95s27l16a77v 86G54a92b65r41y80š 6445594790

Aha, tak už není. :-) Jsem o hodinu opožděn.

+3/0
12.11.2014 9:57

N89i57k97o96l23a16j 11M49a28l34í84k 5354353440161

Tak a Prachař už taky skončil :D a má to!

0/0
12.11.2014 9:28

M27i51r51o63s71l49a61v 70M92e54t54e64l58k37a 5341540354644

Odvolal a sám odstoupil,takže splnil zadání,nebo?myslím pana Prachaře.

+1/0
12.11.2014 9:14

B79r66o58n51i39s20l40a67v 47G77a92b31r51y60š 6195864470

Aspoň je jasné, proč jsou ČD vždycky v takovém průšvihu. Ne, protože ČD, ale protože ministerstvo. Jezdím s nimi docela rád, mají dobrou technologii provozu, ale jsou to díky ministrovi velmi špatní hospodáři s velmi špatným vedením.

+4/−1
12.11.2014 9:12

V88l39a80s87t40i37m86i14l 52S67v51o51b22o92d78a 7583708545764

Ne, protože to je podělanej státem dotovanej a různými státními opatřeními vysoce monopolizovanej moloch!

+1/−4
12.11.2014 9:28

B57r75o22n40i33s13l12a83v 76G71a12b93r54y71š 6885444240

To je názor odborníka nebo laika, který jel pětkrát v životě vlakem?

+4/0
12.11.2014 9:31

V54l75a49s39t71i46m85i52l 88S26v34o83b23o71d80a 7163418395714

V podstatě odborníka, neboť jsem pár let ve volném čase velmi usilovně studoval ekonomii (dnes již pouze trochu). Vlakem nejezdím sice denně, ale takřka denně po dobu již mnoha let (nemám ŘP, nemám auto).

0/−3
12.11.2014 10:36

B76r98o56n84i38s53l19a42v 49G73a96b79r32y58š 6635134940

A já jsem vystudoval železnici na VŠ. Ekonom nejsem, jsem technik a technolog. Ale to, že jsou ČD špatní hospodáři, jsem už napsal. Líbí se mi prostě ta jejich technologie, především ITJŘ. Já sice řidičák mám, ale jen z prestiže. Nepotřebuju ho, nepotřebuju ani auto. Vlakem nejezdím denně, ale za posledních 10 let jsem schopen posoudit, jestli se železniční doprava zlepšila nebo ne. Navíc píšu článek, kde analyzuju železniční dopravu na Ostravsku za posledních 25 let. A i pro mě je překvapení, o kolik se navýšily výkony.

+2/0
12.11.2014 10:43

V14l47a84s38t35i86m43i86l 76S98v63o98b31o86d22a 7413278675254

No a kde teda spolu nesouhlasíme? Já jen psal, že to není kvůli ministrovi, ale kvůli tomu, co jsem napsal. A změny, které musí nastat, aby to tak již nebylo, nedokáže prosadit jen ministr.

0/0
12.11.2014 14:14

B96r89o21n84i62s13l45a78v 91G45a12b35r58y67š 6855114930

No..., asi nějaký informační šum ;-D. Podle mě to tak je. ČD nejsou v takovém stavu jen proto, že to jsou ČD. Podle mě za to může i to, že ČD jsou řízeny ministerstvem. Jen díky němu jsou ČD v takových průšvizích. Pokud ředitel neudělá, co ministr chce, okamžitě jde pryč. Aspoň takhle to chápu já.

0/0
12.11.2014 14:21

M53i43r50o21s22l96a60v 54Z54i42k28m85u83n47d 7159893484153

Tak jako DB AG, SBB AG ... úspěch těchto společností spočívá v tom, že se tam nemění šéf každých 9 měsíců, jako se dělo před 20 - 24 lety ... (1993 - Kunst, Stráský, Šíp [jako zmocněnci vlády], 1995 tři generální ředitelé : Šíp, Bazala, Mládek)

+1/0
12.11.2014 12:12

J14o92s62e32f 34K88u17b51e50š 9745735149414

Každý dopravce v závazku veřejné služby je dotován. A to i autobus... Ale kopat je v módě (a to ne že bych chtěl ČD nějak obhajovat)

0/0
12.11.2014 22:59

D45a85v28i87d 83P26e13c84a 1925594391176

privatizovat

0/−2
12.11.2014 10:55

B70r27o92n17i97s95l44a20v 61G80a18b40r30y18š 6605134700

Myslíte, že by to pomohlo?

+1/0
12.11.2014 11:23

J56a85k80u49b 11V82r98b65a 4599314728441

statnimu rozpoctu urcite

0/0
12.11.2014 12:34

M30i21r42o33s25l63a71v 24Z44i52k77m38u93n78d 7639773874663

ČD jsou zprivatizovány více jak 10 let ... privatizace proběhla zvláštním zákonem, který "udělal" z ČD akciovku. Podobné zvláštní zákony byly přijaty v Německu (privatizace DB) a ve Švýcarsku (privatizace SBB). Analogie pak v Itálii, Rakousku ...

+1/0
12.11.2014 12:19

L74u65k10a23s 45P73e58l66c 1686433925513

Hmmm, zajímavý rozhovor. Akorát mi tam chybí jedna malinkatá informace, a sice že ministr dopravy je ze strany ANO !! Takže jak by řekl klasik - LIDÉ BDĚTE !!

+1/−1
12.11.2014 9:09

V47l74a70s74t40i69m74i17l 15S53v87o88b35o14d17a 7513558325294

Kukuč tam dřel na dvě směny... v týdnu :-D. Jinak jsou akciovky a akciovky, DPP je taky akciovka, ze 3/4 živená státem, ČD je něco podobného, prostě akciovky hadr :-D.

0/−3
12.11.2014 9:04

M31a77r92t55i17n 44N16o74v67o73t58n94ý 3386306921144

A co jste vlastně chtěl svým příspěvkem říci?

+5/0
12.11.2014 9:11

P13e67t28r 47Ž92á12k 1798602315769

sám neví

+4/0
12.11.2014 9:21

V20l87a41s65t17i20m46i24l 71S73v54o28b62o40d34a 7943178425564

Ty mi vidíš do hlavy? :-D

0/0
12.11.2014 9:25

J58a59k67u42b 10V13r82b37a 4839354298961

co v hlave, to na jazyku :-P

+2/0
12.11.2014 9:28

V41l34a40s33t28i42m12i66l 47S57v24o58b29o58d84a 7143868235974

Chtěl jsem tím říci, že Kukuč minimálně machruje, v horším případě vůbec neví, o čem mluví ;-).

0/−4
12.11.2014 9:22

J94a47n 14M71o26h52y54l41a 6612339829611

Jestli ano, alespoň nejste sám.

0/0
12.11.2014 9:41

M87a52r75t23i92n 32N16o15v62o14t75n19ý 3106456191234

Tak to jste moc nevylepšil.

0/0
12.11.2014 10:42

P50a28v78e49l 70Z37a33h59r37a61d23n80í72k 6106498431636

aspoň bude mít dost času a bude moci v klidu trénovat basket :-)  na ten je odborník stoprocentně ;-D

+2/0
12.11.2014 8:47

A95r35t15u52r 45N90o80v80a17k 6442897703943

Pana Kuruzc je další odborník typ brouk Pytlík, co předtím řídil chemičku Synthesii, tam se zeptejte jaký to byl odborník;-D a pak zase železnici a příště by mohl zachraňovat ČSA;-D. Proč si ho ani Babiš nenechal v Synthesii když je takový úspěšný pracant?

+1/−14
12.11.2014 8:35

J71a80k42u41b 89V43r53b43a 4909594288261

a koho se mame v te synhesii zeptat? pro lopaty je topmanager vzdycky "odbornik". a typl bych si, ze ho babis poslal na zeleznici aby rozsiril svou sferu vlivu, co myslite?

+8/−1
12.11.2014 8:40

J84a40k19u35b 41V61r64b42a 4549144208131

tipl

0/0
12.11.2014 8:40

M69i15r36o96s67l62a91v 43M87e41t89e41l48k41a 5191150884294

pane Nováku,když plivat,tak konkrétně. Jedna paní povídala mě neuspokojí.

+3/0
12.11.2014 8:44

M14a74r86t36i59n 59N70o55v75o82t34n38ý 3496666701384

Proč, to nevíte ani vy. Ale je to naznačeno v tomto článku:

Šéf Synthesie dostal firmu do zisku. A pak mu řekli: Končíš

Zdroj:http://pardubice.idnes.cz/konec-generalni-reditel-synthesie-pardubice-dan-kurucz-pin-/pardubice-zpravy.aspx?c=A130404_1912668_pardubice-zpravy_mt

+8/0
12.11.2014 8:45

M70i84r16o56s74l38a67v 83M38e53t49e77l85k98a 5511580534344

ještě dovětek,udivuje mě,že je tak neschopný a je o něho zájem,že by to byla bývalá struktura,jak to tu někteří odůvodňují?;-D třeba nám to pane Nováku přiblížíte.

+2/−1
12.11.2014 8:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.