Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jel jsem na dvě směny. Práce a vysvětlování nesmyslů, říká exšéf ČD

Odvolaný šéf Českých drah Daniel Kurucz se domnívá, že za jeho koncem stojí hlavně problémy v komunikaci s ministrem dopravy Antonínem Prachařem. "Pan ministr bohužel nepochopil, že jsme akciová společnost a ne státní organizace," říká v rozhovoru. Změny ve společnosti podle něj budou na konci roku zajímat ratingovou agenturu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T66o37m47a40s 44N51o40v39o68t50n61y 3111406188729

A pro ty další nekoupené Railjety bylo využití nebo ne? Aby se pak nezjistilo, že jsme sice ušetřili "za nákup" (cenově výhodný), ale budou pak chybět soupravy/vagony a místo nich bude jezdit v lepším případně něco, co už dráhy mají, v horším se bude muset udělat výběrko pro zase nějakou neexistující předraženou soupravu od Škodovky.

+1/−1
12.11.2014 15:27

R75a67d19e29k 42J84a22n45a97t59a 9515216954212

Využítí by samozřejmě bylo. Na lince do Budapešti. Tím, že by se proložila s linkou do Vídně by vzniknul mezi Prahou, Brnem a Břeclaví hodinový interval Railjetů, tj. jednotná kvalita, jako produkt by to mnohem lépe vypadalo.

Jiná otázka samozřejmě je, zda je tato relace mezi třemi chudými zeměmi natolik komerčně zajímavá (či alespoň dotovaná), aby si zasloužila 100% podíl zcela nových souprav. To už opravdu nejsem schopen posudit ...

+2/0
12.11.2014 18:02

M50i67r63o62s17l32a73v 49Z94i56k32m69u70n60d 7759233244403

Jenže RailJet je závislý na zahraniční lokomotivě, která nemá v tuzemsku servisní základnu, klasickou soupravu odtáhnete čímkoli, u RJ jste namydlený. Kupovat RJ byla chyba, klasickou soupravu posílíte přidáním dalších vozů, u RJ musíte nechat lidi stát. Technicky lze k RJ vozy přidat, ale ...

0/−2
12.11.2014 18:08

R94a98d86e63k 75J26a11n43a98t28a 9275966584392

Technicky lze vozy nejen přidat, ale i vložit další railjetové. Závislost na lokomotivě je menší, než je závislost vozů 971+071 na 471.

+1/0
12.11.2014 20:00

P93e41t18r 97C50u14ř29í66n 1153214141111

Vyhodil a hned končí sám. Kurucz byl zřejmě překážkou pro nějaké kšefty.

+7/0
12.11.2014 11:39

T96o68m44a26s 88V74a88r79g60a 1305964356375

vidím že pan exšéf si tady udělal celkem slušný píárko. dobře pro něj.

0/−1
12.11.2014 11:30

R67a63d30e67k 96J33a93n23a33t51a 9525636264832

Od takového rozhovoru se snad nic jiného ani čekat nedá.

0/−1
12.11.2014 18:05

D29a98v85i11d 46P59e56c58a 1955314941266

Dejme tomu, že se tam Babišovi dostal pan  Prachař a pan  Kurucz. Otázka je, jak mohl Prachař tak tlačit na to, aby ČD Cargo (potažmo stát) tak nevýhodně odkoupil halu v Lovosicích od developera. De facto to zavání tím, že někteří ministři ANO chtějí krást státní peníze, nebo aspoň nahrávat známým.

+1/−1
12.11.2014 10:52

J30a37k23u22b 15V65r29b27a 4889824318411

nejste doufam prekvapen a nemyslite si, ze se jedna pouze o ministry ANO? ;-)

+3/−1
12.11.2014 10:59

J76a53r50o80m38i71r 21M32a74r51e47s 8360964145220

Kurucz je podle me machr a davam mu palec nahoru R^. Cesky stat potrebuje vic takovych manazeru, kteri se neboji ukazat politikum prostrednicek i za cenu toho ze budou ze strany statu medialne spineni. A navic nema potrebu se nijak snizovat vulgarnim vyjadrovanim nebo kydanim hnoje na druhou stranu. Proste to jednoduse slusne vysvetlil a kazdy rozumny clovek si udela predstavu....

+18/0
12.11.2014 10:25

J15a38k80u61b 83S18o49l74č96á90n37y 3348329352120

Tak zkusíme počítat? Která firma na Lovosicku nyní rozšiřuje provozy? Lovochemie/Preol ... a kdo tedy bude potřebovat skladovací prostory pro hnojiva apod. A komu tyto firmy patří? Hádáte správně, nějakému Babišovi.

+4/−1
12.11.2014 10:24

D70a24v42i66d 82P56e75c34a 1275294771546

spíš se ptejte, kdo za halu měl platit a komu....Vaše domněnka může být správná, ale až ve druhé řadě.

0/0
12.11.2014 10:54

I45v90a65n 12D89ř40í23m80a90l 9917786182357

Vaše domněnka je také správná, ale žel bohu obecně známá. Ale zkusím se podívat do "portmonky", zda nemůžu těmto vládním podnikatelům ještě více přispět alespoň několika dalšími drobnými mincemi.

0/0
12.11.2014 11:08

J47a71n 87S96ů30r31a 4455343823232

Tak až budete počítat, běžte se do té haly podívat a zkuste se zeptat, proč je i přes pronajímání části prostor zdarma nezaplněná.

0/0
12.11.2014 21:18

Z22d14e70n11ě51k 90Z94a24b78a37v42a 1252574776234

Kuruc zapomněl na 3. možnost - je to státní akciovka - a holt MD je hlavní akcionář - resp. vykonává jeho práva...;-)

0/−3
12.11.2014 10:20

R82a88d40e68k 98J80a82n28a84t91a 9635956254902

To jo, ale ani v takovém případě ministr neúkoluje ředitele. Na to jsou jiné mechanismy.

0/0
12.11.2014 18:07

L80a16d65i48s70l44a66v 64P56l10á68n85e31k 7760660441519

Prachař byl nejneschopnější a nejhloupější ministr. Prostě jen a jen "kádr".

+6/0
12.11.2014 9:43
Foto

B56r18o69n86i16s87l56a69v 39G33a72b11r12y70š 2172769381

Bohužel ještě je... :-/

0/0
12.11.2014 9:56
Foto

B86r72o45n98i66s96l16a27v 50G69a34b41r25y36š 2282269151

Aha, tak už není. :-) Jsem o hodinu opožděn.

+3/0
12.11.2014 9:57

N42i28k57o55l38a58j 56M77a82l38í78k 5184853690451

Tak a Prachař už taky skončil :D a má to!

0/0
12.11.2014 9:28

M23i29r74o95s36l74a28v 31M95e50t16e31l58k63a 5221810124754

Odvolal a sám odstoupil,takže splnil zadání,nebo?myslím pana Prachaře.

+1/0
12.11.2014 9:14
Foto

B69r54o80n58i21s80l40a27v 50G20a68b57r69y71š 2852959621

Aspoň je jasné, proč jsou ČD vždycky v takovém průšvihu. Ne, protože ČD, ale protože ministerstvo. Jezdím s nimi docela rád, mají dobrou technologii provozu, ale jsou to díky ministrovi velmi špatní hospodáři s velmi špatným vedením.

+4/−1
12.11.2014 9:12

V16l49a57s80t91i22m53i61l 29S62v40o35b81o42d31a 7573598325574

Ne, protože to je podělanej státem dotovanej a různými státními opatřeními vysoce monopolizovanej moloch!

+1/−4
12.11.2014 9:28
Foto

B62r20o52n14i50s55l26a17v 49G65a33b64r21y89š 2152519201

To je názor odborníka nebo laika, který jel pětkrát v životě vlakem?

+4/0
12.11.2014 9:31

V26l79a16s48t40i10m39i88l 27S72v88o89b15o27d43a 7893538735154

V podstatě odborníka, neboť jsem pár let ve volném čase velmi usilovně studoval ekonomii (dnes již pouze trochu). Vlakem nejezdím sice denně, ale takřka denně po dobu již mnoha let (nemám ŘP, nemám auto).

0/−3
12.11.2014 10:36
Foto

B56r27o98n28i81s68l48a20v 72G45a32b85r26y18š 2652469691

A já jsem vystudoval železnici na VŠ. Ekonom nejsem, jsem technik a technolog. Ale to, že jsou ČD špatní hospodáři, jsem už napsal. Líbí se mi prostě ta jejich technologie, především ITJŘ. Já sice řidičák mám, ale jen z prestiže. Nepotřebuju ho, nepotřebuju ani auto. Vlakem nejezdím denně, ale za posledních 10 let jsem schopen posoudit, jestli se železniční doprava zlepšila nebo ne. Navíc píšu článek, kde analyzuju železniční dopravu na Ostravsku za posledních 25 let. A i pro mě je překvapení, o kolik se navýšily výkony.

+2/0
12.11.2014 10:43

V26l15a52s93t72i96m12i25l 25S76v59o47b59o75d30a 7833878185294

No a kde teda spolu nesouhlasíme? Já jen psal, že to není kvůli ministrovi, ale kvůli tomu, co jsem napsal. A změny, které musí nastat, aby to tak již nebylo, nedokáže prosadit jen ministr.

0/0
12.11.2014 14:14
Foto

B71r15o11n91i22s10l21a17v 58G33a77b26r69y93š 2572729441

No..., asi nějaký informační šum ;-D. Podle mě to tak je. ČD nejsou v takovém stavu jen proto, že to jsou ČD. Podle mě za to může i to, že ČD jsou řízeny ministerstvem. Jen díky němu jsou ČD v takových průšvizích. Pokud ředitel neudělá, co ministr chce, okamžitě jde pryč. Aspoň takhle to chápu já.

0/0
12.11.2014 14:21

M17i68r86o10s93l74a86v 95Z50i18k57m30u55n35d 7789573894253

Tak jako DB AG, SBB AG ... úspěch těchto společností spočívá v tom, že se tam nemění šéf každých 9 měsíců, jako se dělo před 20 - 24 lety ... (1993 - Kunst, Stráský, Šíp [jako zmocněnci vlády], 1995 tři generální ředitelé : Šíp, Bazala, Mládek)

+1/0
12.11.2014 12:12

J84o37s96e32f 31K67u95b19e12š 9245645529874

Každý dopravce v závazku veřejné služby je dotován. A to i autobus... Ale kopat je v módě (a to ne že bych chtěl ČD nějak obhajovat)

0/0
12.11.2014 22:59

D36a96v13i24d 93P59e56c36a 1965414151216

privatizovat

0/−2
12.11.2014 10:55
Foto

B16r45o29n61i81s68l68a48v 47G32a93b86r27y52š 2112729951

Myslíte, že by to pomohlo?

+1/0
12.11.2014 11:23

J52a64k38u54b 97V55r15b89a 4819894318911

statnimu rozpoctu urcite

0/0
12.11.2014 12:34

M22i70r42o47s75l94a69v 63Z14i89k17m28u32n36d 7539373444743

ČD jsou zprivatizovány více jak 10 let ... privatizace proběhla zvláštním zákonem, který "udělal" z ČD akciovku. Podobné zvláštní zákony byly přijaty v Německu (privatizace DB) a ve Švýcarsku (privatizace SBB). Analogie pak v Itálii, Rakousku ...

+1/0
12.11.2014 12:19

L56u37k61a49s 79P88e13l48c 1206923635333

Hmmm, zajímavý rozhovor. Akorát mi tam chybí jedna malinkatá informace, a sice že ministr dopravy je ze strany ANO !! Takže jak by řekl klasik - LIDÉ BDĚTE !!

+1/−1
12.11.2014 9:09

V37l70a23s43t56i49m14i64l 34S39v39o39b58o76d69a 7673898935644

Kukuč tam dřel na dvě směny... v týdnu :-D. Jinak jsou akciovky a akciovky, DPP je taky akciovka, ze 3/4 živená státem, ČD je něco podobného, prostě akciovky hadr :-D.

0/−3
12.11.2014 9:04

M96a71r58t63i76n 63N77o95v85o19t23n54ý 3896746101514

A co jste vlastně chtěl svým příspěvkem říci?

+5/0
12.11.2014 9:11

P96e35t68r 12Ž26á66k 1308402985869

sám neví

+4/0
12.11.2014 9:21

V57l83a54s58t73i19m61i26l 93S64v46o75b57o46d84a 7893508875694

Ty mi vidíš do hlavy? :-D

0/0
12.11.2014 9:25

J61a42k52u48b 62V24r77b25a 4929234988451

co v hlave, to na jazyku :-P

+2/0
12.11.2014 9:28

V89l60a60s95t56i65m86i32l 65S70v44o25b36o42d45a 7183738465784

Chtěl jsem tím říci, že Kukuč minimálně machruje, v horším případě vůbec neví, o čem mluví ;-).

0/−4
12.11.2014 9:22

J89a72n 92M24o95h17y95l83a 6952409659221

Jestli ano, alespoň nejste sám.

0/0
12.11.2014 9:41

M63a78r86t31i82n 44N46o48v10o88t36n72ý 3156766651264

Tak to jste moc nevylepšil.

0/0
12.11.2014 10:42

P95a53v43e98l 66Z79a63h36r25a24d80n16í83k 6716718351586

aspoň bude mít dost času a bude moci v klidu trénovat basket :-)  na ten je odborník stoprocentně ;-D

+2/0
12.11.2014 8:47

A73r59t28u94r 76N32o54v93a59k 6562177373563

Pana Kuruzc je další odborník typ brouk Pytlík, co předtím řídil chemičku Synthesii, tam se zeptejte jaký to byl odborník;-D a pak zase železnici a příště by mohl zachraňovat ČSA;-D. Proč si ho ani Babiš nenechal v Synthesii když je takový úspěšný pracant?

+1/−14
12.11.2014 8:35

J74a95k27u68b 20V90r62b98a 4949664358521

a koho se mame v te synhesii zeptat? pro lopaty je topmanager vzdycky "odbornik". a typl bych si, ze ho babis poslal na zeleznici aby rozsiril svou sferu vlivu, co myslite?

+8/−1
12.11.2014 8:40

J32a26k64u82b 21V83r73b55a 4669304158921

tipl

0/0
12.11.2014 8:40

M90i47r78o82s79l70a13v 40M81e30t64e34l97k56a 5251950384404

pane Nováku,když plivat,tak konkrétně. Jedna paní povídala mě neuspokojí.

+3/0
12.11.2014 8:44

M15a48r37t41i76n 37N87o68v16o33t90n72ý 3736636221534

Proč, to nevíte ani vy. Ale je to naznačeno v tomto článku:

Šéf Synthesie dostal firmu do zisku. A pak mu řekli: Končíš

Zdroj:http://pardubice.idnes.cz/konec-generalni-reditel-synthesie-pardubice-dan-kurucz-pin-/pardubice-zpravy.aspx?c=A130404_1912668_pardubice-zpravy_mt

+8/0
12.11.2014 8:45

M23i52r70o57s15l14a28v 56M69e52t54e60l51k39a 5621190304684

ještě dovětek,udivuje mě,že je tak neschopný a je o něho zájem,že by to byla bývalá struktura,jak to tu někteří odůvodňují?;-D třeba nám to pane Nováku přiblížíte.

+2/−1
12.11.2014 8:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.