Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jel jsem na dvě směny. Práce a vysvětlování nesmyslů, říká exšéf ČD

Odvolaný šéf Českých drah Daniel Kurucz se domnívá, že za jeho koncem stojí hlavně problémy v komunikaci s ministrem dopravy Antonínem Prachařem. "Pan ministr bohužel nepochopil, že jsme akciová společnost a ne státní organizace," říká v rozhovoru. Změny ve společnosti podle něj budou na konci roku zajímat ratingovou agenturu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T97o82m75a25s 53N96o53v52o27t28n88y 3141566718279

A pro ty další nekoupené Railjety bylo využití nebo ne? Aby se pak nezjistilo, že jsme sice ušetřili "za nákup" (cenově výhodný), ale budou pak chybět soupravy/vagony a místo nich bude jezdit v lepším případně něco, co už dráhy mají, v horším se bude muset udělat výběrko pro zase nějakou neexistující předraženou soupravu od Škodovky.

+1/−1
12.11.2014 15:27

R43a61d86e89k 57J69a83n13a95t62a 9495496984852

Využítí by samozřejmě bylo. Na lince do Budapešti. Tím, že by se proložila s linkou do Vídně by vzniknul mezi Prahou, Brnem a Břeclaví hodinový interval Railjetů, tj. jednotná kvalita, jako produkt by to mnohem lépe vypadalo.

Jiná otázka samozřejmě je, zda je tato relace mezi třemi chudými zeměmi natolik komerčně zajímavá (či alespoň dotovaná), aby si zasloužila 100% podíl zcela nových souprav. To už opravdu nejsem schopen posudit ...

+2/0
12.11.2014 18:02

M76i77r29o63s93l90a21v 49Z29i88k77m10u52n53d 7489683544113

Jenže RailJet je závislý na zahraniční lokomotivě, která nemá v tuzemsku servisní základnu, klasickou soupravu odtáhnete čímkoli, u RJ jste namydlený. Kupovat RJ byla chyba, klasickou soupravu posílíte přidáním dalších vozů, u RJ musíte nechat lidi stát. Technicky lze k RJ vozy přidat, ale ...

0/−2
12.11.2014 18:08

R45a11d45e55k 22J15a75n20a23t78a 9785616134572

Technicky lze vozy nejen přidat, ale i vložit další railjetové. Závislost na lokomotivě je menší, než je závislost vozů 971+071 na 471.

+1/0
12.11.2014 20:00

P54e66t49r 50C68u49ř62í80n 1153934411961

Vyhodil a hned končí sám. Kurucz byl zřejmě překážkou pro nějaké kšefty.

+7/0
12.11.2014 11:39

T22o57m27a40s 64V37a18r47g13a 1965494306645

vidím že pan exšéf si tady udělal celkem slušný píárko. dobře pro něj.

0/−1
12.11.2014 11:30

R24a87d82e77k 41J70a67n84a29t54a 9845146964982

Od takového rozhovoru se snad nic jiného ani čekat nedá.

0/−1
12.11.2014 18:05

D14a48v64i94d 51P24e24c91a 1285914821236

Dejme tomu, že se tam Babišovi dostal pan  Prachař a pan  Kurucz. Otázka je, jak mohl Prachař tak tlačit na to, aby ČD Cargo (potažmo stát) tak nevýhodně odkoupil halu v Lovosicích od developera. De facto to zavání tím, že někteří ministři ANO chtějí krást státní peníze, nebo aspoň nahrávat známým.

+1/−1
12.11.2014 10:52

J50a53k64u53b 57V27r28b84a 4549614788131

nejste doufam prekvapen a nemyslite si, ze se jedna pouze o ministry ANO? ;-)

+3/−1
12.11.2014 10:59

J72a32r72o21m91i12r 41M35a66r38e13s 8980484115970

Kurucz je podle me machr a davam mu palec nahoru R^. Cesky stat potrebuje vic takovych manazeru, kteri se neboji ukazat politikum prostrednicek i za cenu toho ze budou ze strany statu medialne spineni. A navic nema potrebu se nijak snizovat vulgarnim vyjadrovanim nebo kydanim hnoje na druhou stranu. Proste to jednoduse slusne vysvetlil a kazdy rozumny clovek si udela predstavu....

+18/0
12.11.2014 10:25

J16a50k31u69b 90S93o28l30č23á30n74y 3968679842220

Tak zkusíme počítat? Která firma na Lovosicku nyní rozšiřuje provozy? Lovochemie/Preol ... a kdo tedy bude potřebovat skladovací prostory pro hnojiva apod. A komu tyto firmy patří? Hádáte správně, nějakému Babišovi.

+4/−1
12.11.2014 10:24

D54a51v68i61d 31P29e50c13a 1105254601566

spíš se ptejte, kdo za halu měl platit a komu....Vaše domněnka může být správná, ale až ve druhé řadě.

0/0
12.11.2014 10:54

I55v22a49n 65D15ř55í28m22a44l 9327916872187

Vaše domněnka je také správná, ale žel bohu obecně známá. Ale zkusím se podívat do "portmonky", zda nemůžu těmto vládním podnikatelům ještě více přispět alespoň několika dalšími drobnými mincemi.

0/0
12.11.2014 11:08

J54a11n 59S90ů26r14a 4735503543832

Tak až budete počítat, běžte se do té haly podívat a zkuste se zeptat, proč je i přes pronajímání části prostor zdarma nezaplněná.

0/0
12.11.2014 21:18

Z60d39e86n78ě78k 64Z47a31b53a39v47a 1712184726634

Kuruc zapomněl na 3. možnost - je to státní akciovka - a holt MD je hlavní akcionář - resp. vykonává jeho práva...;-)

0/−3
12.11.2014 10:20

R69a51d48e71k 77J31a59n80a52t76a 9275906214822

To jo, ale ani v takovém případě ministr neúkoluje ředitele. Na to jsou jiné mechanismy.

0/0
12.11.2014 18:07

L21a85d15i11s38l88a35v 28P75l49á57n95e11k 7480570691829

Prachař byl nejneschopnější a nejhloupější ministr. Prostě jen a jen "kádr".

+6/0
12.11.2014 9:43
Foto

B92r85o36n56i62s34l77a75v 62G11a58b43r12y61š 2722359481

Bohužel ještě je... :-/

0/0
12.11.2014 9:56
Foto

B41r53o42n69i79s83l37a51v 74G98a24b80r29y21š 2322829931

Aha, tak už není. :-) Jsem o hodinu opožděn.

+3/0
12.11.2014 9:57

N33i14k83o35l57a61j 36M34a74l86í76k 5844733870831

Tak a Prachař už taky skončil :D a má to!

0/0
12.11.2014 9:28

M70i62r16o14s37l22a23v 12M98e15t87e35l63k94a 5421880354594

Odvolal a sám odstoupil,takže splnil zadání,nebo?myslím pana Prachaře.

+1/0
12.11.2014 9:14
Foto

B18r37o67n51i22s83l91a15v 44G14a95b60r66y10š 2202409201

Aspoň je jasné, proč jsou ČD vždycky v takovém průšvihu. Ne, protože ČD, ale protože ministerstvo. Jezdím s nimi docela rád, mají dobrou technologii provozu, ale jsou to díky ministrovi velmi špatní hospodáři s velmi špatným vedením.

+4/−1
12.11.2014 9:12

V65l15a28s54t80i20m12i84l 30S69v35o72b39o42d96a 7513348655594

Ne, protože to je podělanej státem dotovanej a různými státními opatřeními vysoce monopolizovanej moloch!

+1/−4
12.11.2014 9:28
Foto

B25r29o50n32i22s32l76a19v 15G48a48b86r24y32š 2842759831

To je názor odborníka nebo laika, který jel pětkrát v životě vlakem?

+4/0
12.11.2014 9:31

V16l14a36s27t64i65m90i23l 65S41v15o71b97o18d41a 7443608245904

V podstatě odborníka, neboť jsem pár let ve volném čase velmi usilovně studoval ekonomii (dnes již pouze trochu). Vlakem nejezdím sice denně, ale takřka denně po dobu již mnoha let (nemám ŘP, nemám auto).

0/−3
12.11.2014 10:36
Foto

B25r82o16n32i14s11l96a46v 81G82a21b50r54y65š 2232459291

A já jsem vystudoval železnici na VŠ. Ekonom nejsem, jsem technik a technolog. Ale to, že jsou ČD špatní hospodáři, jsem už napsal. Líbí se mi prostě ta jejich technologie, především ITJŘ. Já sice řidičák mám, ale jen z prestiže. Nepotřebuju ho, nepotřebuju ani auto. Vlakem nejezdím denně, ale za posledních 10 let jsem schopen posoudit, jestli se železniční doprava zlepšila nebo ne. Navíc píšu článek, kde analyzuju železniční dopravu na Ostravsku za posledních 25 let. A i pro mě je překvapení, o kolik se navýšily výkony.

+2/0
12.11.2014 10:43

V38l42a59s62t58i18m55i90l 71S46v16o39b16o52d63a 7183938595114

No a kde teda spolu nesouhlasíme? Já jen psal, že to není kvůli ministrovi, ale kvůli tomu, co jsem napsal. A změny, které musí nastat, aby to tak již nebylo, nedokáže prosadit jen ministr.

0/0
12.11.2014 14:14
Foto

B98r81o32n26i67s29l19a40v 53G90a59b15r84y72š 2212159281

No..., asi nějaký informační šum ;-D. Podle mě to tak je. ČD nejsou v takovém stavu jen proto, že to jsou ČD. Podle mě za to může i to, že ČD jsou řízeny ministerstvem. Jen díky němu jsou ČD v takových průšvizích. Pokud ředitel neudělá, co ministr chce, okamžitě jde pryč. Aspoň takhle to chápu já.

0/0
12.11.2014 14:21

M64i37r66o73s59l41a41v 63Z89i16k75m39u57n42d 7609153214453

Tak jako DB AG, SBB AG ... úspěch těchto společností spočívá v tom, že se tam nemění šéf každých 9 měsíců, jako se dělo před 20 - 24 lety ... (1993 - Kunst, Stráský, Šíp [jako zmocněnci vlády], 1995 tři generální ředitelé : Šíp, Bazala, Mládek)

+1/0
12.11.2014 12:12

J47o16s25e90f 42K49u77b12e98š 9215415319664

Každý dopravce v závazku veřejné služby je dotován. A to i autobus... Ale kopat je v módě (a to ne že bych chtěl ČD nějak obhajovat)

0/0
12.11.2014 22:59

D93a47v44i52d 65P92e37c49a 1495894621776

privatizovat

0/−2
12.11.2014 10:55
Foto

B22r43o10n95i58s98l10a73v 37G73a98b12r72y93š 2272959571

Myslíte, že by to pomohlo?

+1/0
12.11.2014 11:23

J41a29k31u68b 49V80r91b22a 4889944228821

statnimu rozpoctu urcite

0/0
12.11.2014 12:34

M94i97r25o62s23l30a15v 76Z15i50k22m41u56n39d 7309483424793

ČD jsou zprivatizovány více jak 10 let ... privatizace proběhla zvláštním zákonem, který "udělal" z ČD akciovku. Podobné zvláštní zákony byly přijaty v Německu (privatizace DB) a ve Švýcarsku (privatizace SBB). Analogie pak v Itálii, Rakousku ...

+1/0
12.11.2014 12:19

L70u74k40a90s 17P70e40l19c 1726613185833

Hmmm, zajímavý rozhovor. Akorát mi tam chybí jedna malinkatá informace, a sice že ministr dopravy je ze strany ANO !! Takže jak by řekl klasik - LIDÉ BDĚTE !!

+1/−1
12.11.2014 9:09

V68l13a86s89t41i75m82i48l 58S73v21o29b52o90d17a 7893218205604

Kukuč tam dřel na dvě směny... v týdnu :-D. Jinak jsou akciovky a akciovky, DPP je taky akciovka, ze 3/4 živená státem, ČD je něco podobného, prostě akciovky hadr :-D.

0/−3
12.11.2014 9:04

M53a78r18t33i46n 51N14o89v54o31t14n56ý 3536676301804

A co jste vlastně chtěl svým příspěvkem říci?

+5/0
12.11.2014 9:11

P18e53t66r 97Ž54á64k 1928302965639

sám neví

+4/0
12.11.2014 9:21

V21l48a26s62t50i96m62i11l 63S14v60o79b50o47d37a 7843388275544

Ty mi vidíš do hlavy? :-D

0/0
12.11.2014 9:25

J26a67k60u31b 19V97r45b53a 4219164888851

co v hlave, to na jazyku :-P

+2/0
12.11.2014 9:28

V87l35a81s40t64i73m90i80l 16S93v52o13b26o30d37a 7123288705684

Chtěl jsem tím říci, že Kukuč minimálně machruje, v horším případě vůbec neví, o čem mluví ;-).

0/−4
12.11.2014 9:22

J36a75n 75M79o94h60y27l16a 6642149539501

Jestli ano, alespoň nejste sám.

0/0
12.11.2014 9:41

M93a74r28t72i53n 67N17o71v21o46t45n47ý 3326256561154

Tak to jste moc nevylepšil.

0/0
12.11.2014 10:42

P88a69v43e34l 50Z46a61h19r21a55d86n78í46k 6666368761626

aspoň bude mít dost času a bude moci v klidu trénovat basket :-)  na ten je odborník stoprocentně ;-D

+2/0
12.11.2014 8:47

A52r57t37u96r 57N83o44v21a97k 6562887403383

Pana Kuruzc je další odborník typ brouk Pytlík, co předtím řídil chemičku Synthesii, tam se zeptejte jaký to byl odborník;-D a pak zase železnici a příště by mohl zachraňovat ČSA;-D. Proč si ho ani Babiš nenechal v Synthesii když je takový úspěšný pracant?

+1/−14
12.11.2014 8:35

J57a79k13u22b 27V93r70b28a 4989564228181

a koho se mame v te synhesii zeptat? pro lopaty je topmanager vzdycky "odbornik". a typl bych si, ze ho babis poslal na zeleznici aby rozsiril svou sferu vlivu, co myslite?

+8/−1
12.11.2014 8:40

J60a97k80u37b 34V54r20b67a 4839784678281

tipl

0/0
12.11.2014 8:40

M17i40r85o97s23l52a89v 72M78e82t96e16l75k34a 5481410164444

pane Nováku,když plivat,tak konkrétně. Jedna paní povídala mě neuspokojí.

+3/0
12.11.2014 8:44

M53a10r25t87i95n 84N62o82v72o12t78n71ý 3536786221834

Proč, to nevíte ani vy. Ale je to naznačeno v tomto článku:

Šéf Synthesie dostal firmu do zisku. A pak mu řekli: Končíš

Zdroj:http://pardubice.idnes.cz/konec-generalni-reditel-synthesie-pardubice-dan-kurucz-pin-/pardubice-zpravy.aspx?c=A130404_1912668_pardubice-zpravy_mt

+8/0
12.11.2014 8:45

M14i85r18o71s14l56a66v 49M39e77t10e74l61k10a 5161770604494

ještě dovětek,udivuje mě,že je tak neschopný a je o něho zájem,že by to byla bývalá struktura,jak to tu někteří odůvodňují?;-D třeba nám to pane Nováku přiblížíte.

+2/−1
12.11.2014 8:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.