Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda začne vyrábět hybridní auta, žádá úřady o rozšíření závodu

Automobilka Škoda Auto poprvé oficiálně potvrdila, že chystá výrobu aut, která budou jezdit částečně na elektřinu. Prvním vozem s hybridním pohonem má být podle informací MF DNES v roce 2016 superb, hybridní octavia pak dorazí o rok později. Kvůli výrobě se rozšíří závod v Mladé Boleslavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L97u14b76o53š 54H11o72l16í23k 5917720462230

Plug-in hybrid je skutečně něco pro zlepšení prostředí - představa, že z města vyjedu čistě na elektřinu, po dálnici funguji jako hybrid (co nejstabilnější výkon spalovacího motoru, při požadavku na vyšší výkon si "docucnu" z baterie a rekuperací při brzdění nebo při cestě z kopce to tam vrátím) v cílovém městě zas čistě na elektřinu, kterou tam dobiju... Prostě ideální.

Bohužel, cena zařízení, životnost baterií, minimum dobíjecích stanic jsou silné argumenty proti - věřím že jen zatím. Taky je otázkou, zda elektřinu pro dobíjení doma nebo v nabíjecích stanicích z dotované fotovoltaiky nebo špinavého uhlí

+1/0
15.11.2014 18:29

J13i17ř60í 67Š39v14e41c 6583922325496

kdo z čecháčků si koupí hybridní šádovku? Nehledě na to, že hybrid je k ničemu. Je málo stanic kde nabíjet, niv to nevydrží a hlavně jsou i dost drahé.

0/−3
14.11.2014 14:10

E23m59i30l 30P82l86í44h82a43l 7354989491711

Jedine, co ma smysl je rekuperovat ztratove energie primo ve vozidle. Hlavne z brzdeni. Tuto uchovat v kondenzatoru/kersu a pouzit pro rozjezd. Nejhorsi pro spotrebu jsou rozjedrozjedy, prudke zzmeny rychlosti a provoz motoru ve vysokych otackach. Kdyz se k tomu prida rozumny styl jizdy, da se jezdit usporne. Mam motor se 120 konmi a prumer za posledni rok 4.3. Jezdim mirne nad limity.

+2/−1
13.11.2014 13:26

J47i20n61d46ř17i81c87h 35Š17k80o73p46e18k 4735601110275

jenže musíš vzít v úvahu fakt, že čím větší motor, tím méně u něj ovlivňuje spotřebu profil silnice a částečně i styl jízdy.

Protože takový přeplňovaný 3 válec o závratném objemu 1 l má sice díky turbu výkon, ale jede na hranici svých možností, čemuž odpovídá i spotřeba vč. životnosti.

Plnohodnotný motor s objemem několika litrů má výkonovou rezervu, při běžném provozu jeden na zlomek svých možností, což se pozitivně projevuje i na spotřebě.

0/0
13.11.2014 17:59

J69i14ř81í 37Š40v94e80c 6513322355566

přesně jak píše p. Škopek. Je sice krásný (ikdyž mě to přijde hnusné) mít malý motor, ale daň za nějaké malé půl litrové kožátko je pak turbo a honení ve vyšších otáčkách. Takže kvalitou je to slušně řečeno v...

Rekuperace v osobním autě podle mne ani nejde, není to kam dát. Blbý EU furt tlačí na emise, takže se stále snižuje hmotnost aut. Sice možná ušetříte na 1l na 100km, ale ve finále vám odejde motor po 200tis. Rozumný styl jízdy? To by mě zajímalo co to je? Ve městě 51, mimo 55 a na závratná rychlost dálníci 78?

Já mám 445 koní a za 5 let co mám auto je spotřeba kolem 17l a jezdím hodně nad limity :-D

0/0
14.11.2014 14:19

L89u13k87á13š 67V88a30ň28u51r93a 1515214433233

Hybridní pohon by měl smysl v případě, že by se místo baterií používaly velkokapacitní kondenzátory. Nebo baterie, které půjdou rychle dobít.

0/0
13.11.2014 12:43

L15u77k56á83š 73K22m83e81n26t 5649937664430

Njn ... ale vemte si, že zásadním problémem baterie dneška je malá hustota energie na 1kg hmotnosti. A teď si vemte kondenzátory. Ty sice jsou efektivnější v rychlém ukládání a zase rychlém výdeji energie, ale hustotu energie mají proti bateriím poloviční. Takže prostě na stejnou kapacitu zaberou 2x tolik místa co baterie a auto bude ještě těžší. Což je také problém, protože hmotnost má zásadní vliv na všechny jízdní vlastnosti.

+1/−1
13.11.2014 13:14

L17u24k80á93š 83V56a40ň45u14r92a 1695774283533

Je to čisto o tom, aby došlo k pokroku ve vývoji kondenzátorů. Ale v poslední době bylo publikováno několik objevů, které by pomohli tuto problematiku řešit. Ono v podstatě není u hybridu nutné energii držet dlouho, ale rychle nabít, rychle vybít. Prostě jen překlenout rozjezdy a využít brzdění.

0/0
13.11.2014 13:21

L41u58k32á28š 92K47m23e34n27t 5339677584220

Ona je pak ale otázka, zda chcete tu baterku/kondenzátor v tom autě vozit jenom kvůli tomu, abyste si uložil energii vzniklou při brzdění. Jde o to, že ty baterie a elektromotor něco váží a zda je to pak skutečně efektivní vozit v autě 100kg navíc jenom kvůli uložení energie z brzd. Protože těch 100kg navíc poznáte na jízdních vlastnostech a úsporu paliva pocítíte jen při popojíždění po městě. 

Čili jako technologie se to hodí do malého auta s čistě městským využitím, ale to si zase nikdo nekoupí, když bude stát jako slušně vybavený vůz střední třídy. Navíc má takové auto omezený prostor pro uložení bateriíí. Hybrid reálně uspoří 2 litry paliva na 100km při jízdě výhradně po městě. Za jak dlouho se zaplatí, kdy cenu vozu posune někam úplně do jiné kategorie a navíc bude mít díky vyšší hmotnosti horší jízdní vlastnosti.

0/0
13.11.2014 14:48

T72o17m85á32š 19Z10e54m22a14n 3695108674645

U kondenzátoru bohatě stačí když bude dodávat energii pár vtěřin při rozjezdu a naakumuluje ji při brždění.

0/0
13.11.2014 22:53

L12u77k11á84š 85V15a54ň68u52r32a 1935464113293

Hybridy jsou problém, většinou je jejich cena tak šílená, že se nikdy nevrátí. Proto se hybridy staví jako velká a drahá auta. Lepší jsou čisté elektromobily do města, malá a lehká auta. Rozumné řešení je doplnění o plynovou turbínu s generátorem elektřiny. Takže ve městě na elektriku a mimo město s podporou turbíny.

0/0
13.11.2014 12:40

M30a82r96t57i36n 35D43u67f37e27k 3692607778734

Možná máte pravdu s velkými a drahými auty, nicméně Prius, Auris, Accord bychom museli chápat jako výjimky

0/0
13.11.2014 17:38

L40u36k87á32š 59K38m44e45n32t 5429467614130

Celá tahle snaha EU ve skutečnosti produkuje mnohem víc škodlivin než kdyby EU nic nedělala. 

Vemte si jenom, jak se za posledních 15 let veškerá výroba přesunula do Číny, protože v EU se nedá nic vyrábět se rozumnými náklady. V EU se v podstatě kromě aut skoro nic nevyrábí. Všechno se sem vozí námořní dopravou. Zkuste si někdy zjistit, na co ty lodě jezdí. Je to ten nejhorší odpad ze zpracování ropy a jeho pálením vzniká neskutečný bordel. Většina lodí dokonce musí mít dvě nádrže, protože nesmí toto palivo používat, když jsou v přístavu. 

Dalším výsledkem nesmyslných restrikcí EU je nárůst prodejů dieselových aut. Diesely v takové míře jako v EU nenajdete nikde na světě. Všude jinde je to okrajová záležitost pro dodávky a náklaďáky. Tady tvoří už prakticky polovinu prodejů. Přitom spalováním nafty opět vzniká neskutečný bordel, ale mají nižší spotřebu a menší produkci CO2, tak jsou fajn že. To že produkují nebezpečný jemný prach a řadu rakovinotvorných látek, to nikoho nezajímá. Ono totiž kdyby měly mít diesely povinně filtr pevných částic už před 20 lety, tak by se zase špatně prodávaly že. Ostatně taky nikdo moc nehlásá, že pálením biolihu vzniká opět nebezpečný přízemní ozón a na jeho výrobu se nenávratně vypálil kus pralesa a hektary půdy postupně proměnily v poušť. 

EU produkuje pouze nesmysly a paskvily a ono se není čemu divit. Do EK posíláme politiky, kterým jde především o teplou trafiku. Do EP posíláme poslance, kterých se doma chceme na domácí politické scéně zbavit nebo se už nevejdou do senátu. A jako prezidenta EU nám byl zvolen úředník, kterého nikdo nezná a v podstatě ho nikdo nepotřebuje. 

RVHP to je hadr proti EU.

+13/−4
13.11.2014 11:00

M53i30l83o91š 85S17e80t33í39k 3169229734420

R^ Není co dodat.

0/0
13.11.2014 11:55

D31r44a49h82o24m35í37r 80S37t25r44o70u85h71a83l 4845598642204

Pravda je, že jsem slyšel, že 50% světové spotřeby ropných paliv má na svědomí 10 největších lodí.

Co se ale týče alternativních paliv... Naturalu evidentně není dost pro všechny. Proto se rozšířila nafta. A není to jen klasická kapitalistická poučka, že při nedostatku se zvýší cena. Kdyby se nafta nepoužívala, tak bychom měli cenu benzínu klidně přes šedesát korun za litr i víc. Však vidíte, že navzdory vysokým cenám aut přibývá.

Ale není to jen o tom. Ty prachy by šly do kapes především Rusku a Arabům. Už teď se jim sype ostošest a jak se zdá, ropa jim nějak nedochází. Je tedy jedno, jestli se vymlouváme na ekologii, nebo na ropný peak, či geopolitickou situaci. Hledat alternativy je vždy dobrá cesta. Pokud obhajujete jenom jednu jedinou cestu, navíc extrémě zastaralou, stáváte se zpátečníkem a dogmatistou a to snad nechcete.

Ten vtip je v tom, že kdyby nedošlo ke globálnímu rozšíření dieslových motorů u osobních automobilů, všichni by na nějaké filtry kvůli náklaďákům kašlali. Stejně když nebudou elektromobily, bude se kašlat na připojovací místa. Když ale elektromobily budeme mít, dojde k posílení stability elektrické sítě, protože se stabilizuje odběr v noci. Tím pádem bude moci zlevnit odběr ve dne. Dokážu si představit ty Němce, jak spěchají se svým autem ke stojanu, protože jim mobilní aplikace řekla, že je levnější proud kvůli silnému větru :-).

+1/0
13.11.2014 15:01

J73a31n 88N47o52v35á82k 6524964496113

Aha mýtus se dále mění. Ještě nedávno se tenhle argument používal pro emise CO2. Ve skutečnposti se jednalo o emise SO2 (v benzínu a naftě je síry minimum, v mazutu celkem dost). Tenhle problém vyřešila jedna technická mezinárodní dohoda o kvalitě lodních paliv, která efektivně snížila emise SO2 na desetinu. Síra se dá celkem lehce dostat pryč a dále zpeněžit na chemickou výrobu.

0/0
13.11.2014 17:00

J30a74n 58N27o17v10á94k 6484274216343

Průměrné osobní auto 96% času někde stojí. Není technický problém, aby po tu dobu bylo v zásuvce. V Berlíně se aktuálně buduje systém 1 kandelábr - 1 zásuvka.

+1/0
13.11.2014 17:02

J31i26ř15í 49Š31v98e45c 6953482785506

souhlasím s Vámi. Bohužel Eu zničila klasické atmosférické motory, ale už nevidí že přepravní lodě a vlastní přeprava materiálu výrobků znečistí planetu mnohonásobně více než auta v EU. Ale lepší je prudit občany. EU je neuvěřitelně slepá.

+1/0
14.11.2014 14:22

J12a98r20o41s96l95a57v 40K82a40d40l36e93c 5681229682641

Myslím, že je to krok zpět, chtělo by to elektroautomobily.

0/0
13.11.2014 11:00

M83a88r20t47i98n 48D10u72f41e13k 3132827178104

to je co?

0/0
13.11.2014 17:53

M11i31c78h72a58l 16T74o12m98i90n85s38k93ý 9901885207794

4,4kWh baterka Priusu nestačí ani na ujetí 10km.

Ale stačí na to aby výrobce naměřil ty správné spotřeby paliva a emise.

Dostal EURO7

A nalákal zákazníka na nižší potřebu. Za cenu drahé technologie a baterií.

+6/0
13.11.2014 10:40

P18a40v79e21l 58Ř68a13p13e60k 7202686649925

Směšné. Hybridní pohon vůbec nic neřeší!!! Je to komplikovaná záležitost s prakticky nulovým přínosem a spoustou nevyřešených otázek, včetně ekologické zátěže od výroby a likvidace akumulátorů.

Je potřeba přehodnotit celý systém. Masový automobilismus je socialistický výtvor, který se tak rozmohl jenom proto, že každý jeho účastník přenáší na všechny okolo podstatnou část nákladů na přepravu.

Masový automobilismus v dnešním pojetí je Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky, a tyhle snahy o hybridní cosi to jen potvrzují.

+1/−9
13.11.2014 10:32

J53a56n 74S39a39l14o24m94o62n 4629880811895

Eh? S tím socialistickým výtvorem ve formě masového automobilismu jste tak nějak těžce mimo mísu. Socialismus totiž prosazoval masovou hromadnou dopravu oproti té individuální. Individuální se naopak snažil relativně potlačit (například vysokou cenou automobilů). Masový automobilismus vznikl v USA díky velice levné ceně benzínu a díky velice levné ceně na lince montovaného Fordu T, to nemá se socialismem absolutně nic společného. :-)

+8/0
13.11.2014 10:41

P29a60v70e54l 19Ř82a31p32e94k 7522366879515

Mimo je v první řadě ten, kdo srovnává situaci v USA před 100 lety a situaci u nás dnes. Hlavní rozdíl je totiž ve velikosti prostoru, který je k dispozici, a v osídlení. To, co tehdy bylo v USA výhodné, nás dnes tady ekonomicky, morálně a v neposlední řadě i zdravotně ruinuje. Aut je moc, a moc jich je proto, že stát automobilismus územně zvýhodňuje, a to obrovskou měrou.

+1/−2
13.11.2014 10:49

J62a75n 69S97a95l16o47m15o46n 4389620631605

Kde to prosímvás srovnávám? Vy někde vidíte srovnání? Já jsem jen popsal jak masový automobilismus vznikl a nesrovnávám ho s dneškem. Celkem s vámi i souhlasím, že to má veliký ekologický dopad a dopady na zdraví, ale to je věc naprosto jiná než to očem já jsem psal.

+3/0
13.11.2014 10:52
Foto

J83i94t84k54a 77M89a39c67h49o51v42á 7157116846427

Nebýt spotřební daně z paliv, tak nevím, z čeho by stát financoval veřejnou dopravu...

+1/0
13.11.2014 13:58

J69i58n14d48ř50i86c51h 48L35u64k65á82š 8437831810325

Masový automobilismus je socialistický výtvor, to myslíte vážně? Právě socialistické země preferovaly hromadnou dopravu, automobil totiž dává člověku svobodu.

+4/0
13.11.2014 10:45

P17a89v57e97l 36Ř47a49p74e45k 7582826229335

To doufám nemyslíte vážně, ten nesmysl o svobodě. Co je svobodného na systému, který je financován z uloupených peněz (daní), který je násilím šířen, dokonce za použití vyvlastňování, a který obyvatelům kolem silnic nekompenzuje újmu způsobenou následky hustého provozu?

Na hromadné dopravě principiálně není nic socialistického. Než vlády de facto znárodnily veškerou dopravu, byla hromadná doprava soukromá.

+2/−4
13.11.2014 10:51

J37a91r94o30s14l45a87v 34F23r22a73n42t55i58š89e21k 17B94r83ü66m29m34e24r 1521866163320

Nesmysl. Daně z paliv, a automobilové daně, alespoň v Evropě, jsou mnohem vyšší, než stojí výstavba a udržování silniční sítě. Navíc tu silniční síť potřebujete tak jako tak, i kdyby neexistovala žádná soukromá auta.

+4/0
13.11.2014 10:55

P18a38v12e91l 13Ř38a24p96e72k 7702616399485

Vy zcela pomýleně považujete daně zaplacené v souvislosti s automobilismem za hodnotu, kterou automobilismus vytvořil, zatímco ve skutečnosti je to naopak, je to hodnota, která byla spotřebována. Vysoké daně jsou argumentem PROTI a nikoli PRO.

+1/−1
13.11.2014 11:00

J93a96r93o77s83l65a79v 87F59r62a38n62t98i55š14e13k 76B51r43ü96m22m78e94r 1211296693130

Jenže jsou to daně vydané relativně dobrovolně.

0/0
13.11.2014 11:05

M40a61r26t50i54n 65K44a71r31á40s46e68k 9308363448588

Ne, jde o to, ze automobilismus formou dani plati za svoji existenci vice, nez kolik dostava formou vystavby cest, vykupu pozemku apod - tim padem neni dotovan, ale naopak dotuje ostatni cinnosti....

+1/0
13.11.2014 16:48

M75a73r39t14i82n 20K93a95r29á27s42e36k 9258123818578

A co se tyce hodnoty vyvorene automobilismem - sam o sobe hodnotu nevytvari, ale setri cas, ktery pak lide vyuzivaji pro tvorbu hodnot - diky tomu ze jezdim autem usetrim minimalne 2 hodiny denne oproti hormadne doprave a tak je realne pracovat v sezone deledobeji 10 hodin denne - kdybych mel byt v praci 10  hodin + hodina obed + 3 hodiny cestovani MHD tak za tyden padnu unavou, kdyz stravim o dve hodiny mene cestovanim tak je to unosne...

+2/0
13.11.2014 16:51

M23a62r48e36k 42M22a82l96ý 1642828811720

Tak ať je zase hromadná doprava soukromá a tím myslím i MHD např. v Praze. A uvidíme, kolik bude stát jízdenka, pokud nebude dotováná z městského rozpočtu, to znamená i z peněz uloupených občanům, kteří tento druh dopravy nevyužívají.

0/0
13.11.2014 10:55

J39a81r23o70s77l29a29v 46F88r64a30n29t66i30š31e36k 32B18r56ü29m57m87e54r 1671866173250

Zde bych byl opatrný, kolik by stála jízdenka. Když se skoro polovina nákladů rozkrade, tak by to reálně nemuselo být dražší.

+1/0
13.11.2014 10:59

M62i89c42h49a98l 38C31h65a46l14u70p57a 6948810449673

Kolik se rozkrade nevím, ale v Praze se MHD dotuje docela slušnou částkou (bylo to určitě přes miliardu), tolik se na jízdném nikdy nevybere. A pokud by se zdražilo jízdné, tak bude jezdit ještě méně lidí. MHD je ztrátová snad všude, ale "zaplatí" se to jinak (třeba menší zácpy v ulicích a tím znečištění vzduchu).

0/0
22.11.2014 18:00

J58a41n 28S68a22l90o55m73o55n 4369620241505

Hromadná doprava je z principu sociální právě proto, že je hromadná, kdežto automobilismus je z principu individuální protože přepravuje převážně jednotlivce. Poučte se někde o tom co to je sociální a individuální než začnete dštít síru na diskuzích. :-)

Mimoto vám určitě vadí, že tím že prosazujete hromadnou dopravu (což je chválihodné a já jsem s vámi v tom zajedno) prosazujete cosi "sociálního" ne-li přímo "socialistického". ;-D

+2/0
13.11.2014 10:56

P37a54v82e69l 13Ř65a56p56e25k 7302906459635

V pojízdné popelnici se cítíte svobodný jen proto, že všem okolo kus z jejich svobody ukrajujete !!!!!!

+1/−2
13.11.2014 10:54

J83a32r60o59s60l46a22v 30F95r35a67n48t13i70š44e68k 92B71r75ü16m24m19e59r 1871876913260

Neměl byste to tolik kouřit.

+2/0
13.11.2014 10:55

J87a21n 42S20a37l33o57m16o33n 4229950751255

Začínám z vás mít pocit, že nejen že nemáte auto, ale vy nemáte ani řidičák a asi ho ani mít nemůžete a tak prostě a jednoduše závidíte.

Kdežto já řidičák mám a auto jsem kdysi míval také, už ho nechci a nemám a jsem zatím spokojen s hromadnou dopravou. :-)

0/0
13.11.2014 10:58

J12o30s40e29f 24B31a10l93o21u86n 4320586255381

Tak je to určitě skvělá zpráva,ještě by mohl stát,jako kompenzaci za solární tunel,nařídit aby u každého solárního parku vyrostla dobíjecí stanice a dobíjela vozy za výrobní cenu proudu bez marží a příplatků ;-)

+1/0
13.11.2014 10:29

T49o74m71á72š 71F68i30j33a18l63a 4242403243540

V době, kdy je zájem o hybridy celkem na vzestupu, i když velmi pozvolném, je to velmi dobrá zpráva§

Škodovka nebude pozadu a to je dobře.

+2/−2
13.11.2014 10:18

Z64d20e56n95ě95k 59J14o92n77á40š 9721659906310

A ohledně ekologické stopy, doporučuji například tento článek http://science.howstuffworks.com/science-vs-myth/everyday-myths/does-hybrid-car-production-waste-offset-hybrid-benefits.htm

Pokud tedy někdo z vás umí anglicky, překládat to nebudu.

0/0
13.11.2014 10:12

Z75d33e20n61ě22k 93J18o40n60á48š 9341179946770

Baterie v Priusu, V ČR ještě nebylo zapotřebí žádnou měnit. Výměna případně stojí baterie 28 000,- Kč. 

Než tu začnete plácat nesmysly, přečtěte si o tom něco!!

+6/0
13.11.2014 10:07

M22i76c14h83a16l 55T39o11m40i35n61s64k34ý 9551965417104

Nevím, neznám konkrétní čísla.

Ale Prius je hybrid, není to elektromobil. Baterka tam slouží k rozjezdu.

0/−3
13.11.2014 10:09

Z15d76e98n56ě83k 52J62o28n30á45š 9331599186710

a není článek snad o hybridech?

+4/0
13.11.2014 10:11

M35i80c11h35a87l 58T44o90m74i92n83s98k56ý 9681615437284

ale diskutujete o elektromobilech.

Baterka do Priusu má jen 4,4KWh. Což je úplný prd za 28 tisíc Kč. Téměř nic se neušetří.

Navíc úspora hybridu je vylhaná. Předpokládá se totiž že vyjíždíte s nabitou baterií. Která se ovšem vybije hned prvních 10km jízdy.

+2/0
13.11.2014 10:33

M47i28c39h95a30l 37T33o50m64i85n19s15k50ý 9321625727984

ale těch 10km jízdy stačí na to aby výrobce auto otestoval na spotřebu a nalákal na ní zákazníky.

+1/0
13.11.2014 10:36

M98a74r94e15k 21M55a41l17ý 1802908681620

Tak si přečtěte reálný test spotřeby třeba hybridního Lexusu RX 450h:

http://www.tipcar.cz/lexus-rx-450h-v-kolonach-nulova-spotreba-4228.html

Myslím, že naměřená spotřeba je oproti benzínu podstatně nižší (myšleno auto stejné velikosti a výkonu) a je zhruba na úrovni dieselového pohonu.

+1/0
13.11.2014 11:01

J60a83r89o40s69l52a58v 68F14r52a76n83t32i72š35e84k 33B70r31ü36m57m69e86r 1471226353720

No na úrovni dieselu. To se mají čím chlubit.

0/0
13.11.2014 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.