Diskuze

Škoda začne vyrábět hybridní auta, žádá úřady o rozšíření závodu

Automobilka Škoda Auto poprvé oficiálně potvrdila, že chystá výrobu aut, která budou jezdit částečně na elektřinu. Prvním vozem s hybridním pohonem má být podle informací MF DNES v roce 2016 superb, hybridní octavia pak dorazí o rok později. Kvůli výrobě se rozšíří závod v Mladé Boleslavi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

L28u57b34o72š 76H96o62l41í97k

15. 11. 2014 18:29

Plug-in hybrid je skutečně něco pro zlepšení prostředí - představa, že z města vyjedu čistě na elektřinu, po dálnici funguji jako hybrid (co nejstabilnější výkon spalovacího motoru, při požadavku na vyšší výkon si "docucnu" z baterie a rekuperací při brzdění nebo při cestě z kopce to tam vrátím) v cílovém městě zas čistě na elektřinu, kterou tam dobiju... Prostě ideální.

Bohužel, cena zařízení, životnost baterií, minimum dobíjecích stanic jsou silné argumenty proti - věřím že jen zatím. Taky je otázkou, zda elektřinu pro dobíjení doma nebo v nabíjecích stanicích z dotované fotovoltaiky nebo špinavého uhlí

1 0
možnosti

J34i32ř10í 63Š77v10e51c

14. 11. 2014 14:10

kdo z čecháčků si koupí hybridní šádovku? Nehledě na to, že hybrid je k ničemu. Je málo stanic kde nabíjet, niv to nevydrží a hlavně jsou i dost drahé.

0 3
možnosti
EP

E31m70i53l 69P41l11í44h30a18l

13. 11. 2014 13:26

Jedine, co ma smysl je rekuperovat ztratove energie primo ve vozidle. Hlavne z brzdeni. Tuto uchovat v kondenzatoru/kersu a pouzit pro rozjezd. Nejhorsi pro spotrebu jsou rozjedrozjedy, prudke zzmeny rychlosti a provoz motoru ve vysokych otackach. Kdyz se k tomu prida rozumny styl jizdy, da se jezdit usporne. Mam motor se 120 konmi a prumer za posledni rok 4.3. Jezdim mirne nad limity.

2 1
možnosti

jenže musíš vzít v úvahu fakt, že čím větší motor, tím méně u něj ovlivňuje spotřebu profil silnice a částečně i styl jízdy.

Protože takový přeplňovaný 3 válec o závratném objemu 1 l má sice díky turbu výkon, ale jede na hranici svých možností, čemuž odpovídá i spotřeba vč. životnosti.

Plnohodnotný motor s objemem několika litrů má výkonovou rezervu, při běžném provozu jeden na zlomek svých možností, což se pozitivně projevuje i na spotřebě.

0 0
možnosti
LV

Hybridní pohon by měl smysl v případě, že by se místo baterií používaly velkokapacitní kondenzátory. Nebo baterie, které půjdou rychle dobít.

0 0
možnosti
LK

L73u24k60á45š 68K75m26e22n13t

13. 11. 2014 13:14

Njn ... ale vemte si, že zásadním problémem baterie dneška je malá hustota energie na 1kg hmotnosti. A teď si vemte kondenzátory. Ty sice jsou efektivnější v rychlém ukládání a zase rychlém výdeji energie, ale hustotu energie mají proti bateriím poloviční. Takže prostě na stejnou kapacitu zaberou 2x tolik místa co baterie a auto bude ještě těžší. Což je také problém, protože hmotnost má zásadní vliv na všechny jízdní vlastnosti.

1 1
možnosti
LV

Hybridy jsou problém, většinou je jejich cena tak šílená, že se nikdy nevrátí. Proto se hybridy staví jako velká a drahá auta. Lepší jsou čisté elektromobily do města, malá a lehká auta. Rozumné řešení je doplnění o plynovou turbínu s generátorem elektřiny. Takže ve městě na elektriku a mimo město s podporou turbíny.

0 0
možnosti
MD

Možná máte pravdu s velkými a drahými auty, nicméně Prius, Auris, Accord bychom museli chápat jako výjimky

0 0
možnosti
LK

L25u24k72á19š 36K79m76e17n18t

13. 11. 2014 11:00

Celá tahle snaha EU ve skutečnosti produkuje mnohem víc škodlivin než kdyby EU nic nedělala. 

Vemte si jenom, jak se za posledních 15 let veškerá výroba přesunula do Číny, protože v EU se nedá nic vyrábět se rozumnými náklady. V EU se v podstatě kromě aut skoro nic nevyrábí. Všechno se sem vozí námořní dopravou. Zkuste si někdy zjistit, na co ty lodě jezdí. Je to ten nejhorší odpad ze zpracování ropy a jeho pálením vzniká neskutečný bordel. Většina lodí dokonce musí mít dvě nádrže, protože nesmí toto palivo používat, když jsou v přístavu. 

Dalším výsledkem nesmyslných restrikcí EU je nárůst prodejů dieselových aut. Diesely v takové míře jako v EU nenajdete nikde na světě. Všude jinde je to okrajová záležitost pro dodávky a náklaďáky. Tady tvoří už prakticky polovinu prodejů. Přitom spalováním nafty opět vzniká neskutečný bordel, ale mají nižší spotřebu a menší produkci CO2, tak jsou fajn že. To že produkují nebezpečný jemný prach a řadu rakovinotvorných látek, to nikoho nezajímá. Ono totiž kdyby měly mít diesely povinně filtr pevných částic už před 20 lety, tak by se zase špatně prodávaly že. Ostatně taky nikdo moc nehlásá, že pálením biolihu vzniká opět nebezpečný přízemní ozón a na jeho výrobu se nenávratně vypálil kus pralesa a hektary půdy postupně proměnily v poušť. 

EU produkuje pouze nesmysly a paskvily a ono se není čemu divit. Do EK posíláme politiky, kterým jde především o teplou trafiku. Do EP posíláme poslance, kterých se doma chceme na domácí politické scéně zbavit nebo se už nevejdou do senátu. A jako prezidenta EU nám byl zvolen úředník, kterého nikdo nezná a v podstatě ho nikdo nepotřebuje. 

RVHP to je hadr proti EU.

13 4
možnosti
MS

M24i29l47o36š 67S68e79t43í51k

13. 11. 2014 11:55

R^ Není co dodat.

0 0
možnosti
JK

Myslím, že je to krok zpět, chtělo by to elektroautomobily.

0 0
možnosti
MT

4,4kWh baterka Priusu nestačí ani na ujetí 10km.

Ale stačí na to aby výrobce naměřil ty správné spotřeby paliva a emise.

Dostal EURO7

A nalákal zákazníka na nižší potřebu. Za cenu drahé technologie a baterií.

6 0
možnosti

P51a77v49e45l 51Ř22a27p39e81k

13. 11. 2014 10:32

Směšné. Hybridní pohon vůbec nic neřeší!!! Je to komplikovaná záležitost s prakticky nulovým přínosem a spoustou nevyřešených otázek, včetně ekologické zátěže od výroby a likvidace akumulátorů.

Je potřeba přehodnotit celý systém. Masový automobilismus je socialistický výtvor, který se tak rozmohl jenom proto, že každý jeho účastník přenáší na všechny okolo podstatnou část nákladů na přepravu.

Masový automobilismus v dnešním pojetí je Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky, a tyhle snahy o hybridní cosi to jen potvrzují.

1 9
možnosti
JS

J78a74n 84S53a95l31o88m15o62n

13. 11. 2014 10:41

Eh? S tím socialistickým výtvorem ve formě masového automobilismu jste tak nějak těžce mimo mísu. Socialismus totiž prosazoval masovou hromadnou dopravu oproti té individuální. Individuální se naopak snažil relativně potlačit (například vysokou cenou automobilů). Masový automobilismus vznikl v USA díky velice levné ceně benzínu a díky velice levné ceně na lince montovaného Fordu T, to nemá se socialismem absolutně nic společného. :-)

8 0
možnosti
JB

Tak je to určitě skvělá zpráva,ještě by mohl stát,jako kompenzaci za solární tunel,nařídit aby u každého solárního parku vyrostla dobíjecí stanice a dobíjela vozy za výrobní cenu proudu bez marží a příplatků ;-)

1 0
možnosti