- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Plug-in hybrid je skutečně něco pro zlepšení prostředí - představa, že z města vyjedu čistě na elektřinu, po dálnici funguji jako hybrid (co nejstabilnější výkon spalovacího motoru, při požadavku na vyšší výkon si "docucnu" z baterie a rekuperací při brzdění nebo při cestě z kopce to tam vrátím) v cílovém městě zas čistě na elektřinu, kterou tam dobiju... Prostě ideální.
Bohužel, cena zařízení, životnost baterií, minimum dobíjecích stanic jsou silné argumenty proti - věřím že jen zatím. Taky je otázkou, zda elektřinu pro dobíjení doma nebo v nabíjecích stanicích z dotované fotovoltaiky nebo špinavého uhlí
kdo z čecháčků si koupí hybridní šádovku? Nehledě na to, že hybrid je k ničemu. Je málo stanic kde nabíjet, niv to nevydrží a hlavně jsou i dost drahé.
Jedine, co ma smysl je rekuperovat ztratove energie primo ve vozidle. Hlavne z brzdeni. Tuto uchovat v kondenzatoru/kersu a pouzit pro rozjezd. Nejhorsi pro spotrebu jsou rozjedrozjedy, prudke zzmeny rychlosti a provoz motoru ve vysokych otackach. Kdyz se k tomu prida rozumny styl jizdy, da se jezdit usporne. Mam motor se 120 konmi a prumer za posledni rok 4.3. Jezdim mirne nad limity.
jenže musíš vzít v úvahu fakt, že čím větší motor, tím méně u něj ovlivňuje spotřebu profil silnice a částečně i styl jízdy.
Protože takový přeplňovaný 3 válec o závratném objemu 1 l má sice díky turbu výkon, ale jede na hranici svých možností, čemuž odpovídá i spotřeba vč. životnosti.
Plnohodnotný motor s objemem několika litrů má výkonovou rezervu, při běžném provozu jeden na zlomek svých možností, což se pozitivně projevuje i na spotřebě.
Hybridní pohon by měl smysl v případě, že by se místo baterií používaly velkokapacitní kondenzátory. Nebo baterie, které půjdou rychle dobít.
Njn ... ale vemte si, že zásadním problémem baterie dneška je malá hustota energie na 1kg hmotnosti. A teď si vemte kondenzátory. Ty sice jsou efektivnější v rychlém ukládání a zase rychlém výdeji energie, ale hustotu energie mají proti bateriím poloviční. Takže prostě na stejnou kapacitu zaberou 2x tolik místa co baterie a auto bude ještě těžší. Což je také problém, protože hmotnost má zásadní vliv na všechny jízdní vlastnosti.
Hybridy jsou problém, většinou je jejich cena tak šílená, že se nikdy nevrátí. Proto se hybridy staví jako velká a drahá auta. Lepší jsou čisté elektromobily do města, malá a lehká auta. Rozumné řešení je doplnění o plynovou turbínu s generátorem elektřiny. Takže ve městě na elektriku a mimo město s podporou turbíny.
Možná máte pravdu s velkými a drahými auty, nicméně Prius, Auris, Accord bychom museli chápat jako výjimky
Celá tahle snaha EU ve skutečnosti produkuje mnohem víc škodlivin než kdyby EU nic nedělala.
Vemte si jenom, jak se za posledních 15 let veškerá výroba přesunula do Číny, protože v EU se nedá nic vyrábět se rozumnými náklady. V EU se v podstatě kromě aut skoro nic nevyrábí. Všechno se sem vozí námořní dopravou. Zkuste si někdy zjistit, na co ty lodě jezdí. Je to ten nejhorší odpad ze zpracování ropy a jeho pálením vzniká neskutečný bordel. Většina lodí dokonce musí mít dvě nádrže, protože nesmí toto palivo používat, když jsou v přístavu.
Dalším výsledkem nesmyslných restrikcí EU je nárůst prodejů dieselových aut. Diesely v takové míře jako v EU nenajdete nikde na světě. Všude jinde je to okrajová záležitost pro dodávky a náklaďáky. Tady tvoří už prakticky polovinu prodejů. Přitom spalováním nafty opět vzniká neskutečný bordel, ale mají nižší spotřebu a menší produkci CO2, tak jsou fajn že. To že produkují nebezpečný jemný prach a řadu rakovinotvorných látek, to nikoho nezajímá. Ono totiž kdyby měly mít diesely povinně filtr pevných částic už před 20 lety, tak by se zase špatně prodávaly že. Ostatně taky nikdo moc nehlásá, že pálením biolihu vzniká opět nebezpečný přízemní ozón a na jeho výrobu se nenávratně vypálil kus pralesa a hektary půdy postupně proměnily v poušť.
EU produkuje pouze nesmysly a paskvily a ono se není čemu divit. Do EK posíláme politiky, kterým jde především o teplou trafiku. Do EP posíláme poslance, kterých se doma chceme na domácí politické scéně zbavit nebo se už nevejdou do senátu. A jako prezidenta EU nám byl zvolen úředník, kterého nikdo nezná a v podstatě ho nikdo nepotřebuje.
RVHP to je hadr proti EU.
Myslím, že je to krok zpět, chtělo by to elektroautomobily.
4,4kWh baterka Priusu nestačí ani na ujetí 10km.
Ale stačí na to aby výrobce naměřil ty správné spotřeby paliva a emise.
Dostal EURO7
A nalákal zákazníka na nižší potřebu. Za cenu drahé technologie a baterií.
Směšné. Hybridní pohon vůbec nic neřeší!!! Je to komplikovaná záležitost s prakticky nulovým přínosem a spoustou nevyřešených otázek, včetně ekologické zátěže od výroby a likvidace akumulátorů.
Je potřeba přehodnotit celý systém. Masový automobilismus je socialistický výtvor, který se tak rozmohl jenom proto, že každý jeho účastník přenáší na všechny okolo podstatnou část nákladů na přepravu.
Masový automobilismus v dnešním pojetí je Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky, a tyhle snahy o hybridní cosi to jen potvrzují.
Eh? S tím socialistickým výtvorem ve formě masového automobilismu jste tak nějak těžce mimo mísu. Socialismus totiž prosazoval masovou hromadnou dopravu oproti té individuální. Individuální se naopak snažil relativně potlačit (například vysokou cenou automobilů). Masový automobilismus vznikl v USA díky velice levné ceně benzínu a díky velice levné ceně na lince montovaného Fordu T, to nemá se socialismem absolutně nic společného.
Tak je to určitě skvělá zpráva,ještě by mohl stát,jako kompenzaci za solární tunel,nařídit aby u každého solárního parku vyrostla dobíjecí stanice a dobíjela vozy za výrobní cenu proudu bez marží a příplatků