Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sto tisíc lidí bude dál cestovat skoro zadarmo. Stát prodloužil režijky

Končící ministr dopravy Antonín Prachař zajistil více než sto tisícům lidí velmi výhodné cestování vlaky na další tři roky. Doplácet na něj budou České dráhy. S odboráři se dohodl na tom, že režijní průkazy pro neomezené cestování budou stát maximálně tisíc korun ročně. Stejnou jízdenku přitom ČD nabízejí pro veřejnost za 20 tisíc Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94l72a16s39t43i75m54i87l 67F87i93a71l61a 1532661684

Všude na světě jsou vlaky dotovány. Jen u nás chceme moderní vlaky, ale aby byly soběstačný a když chcou zdražit lístek tak zase povyk. Víte jak by byl drahý lístek na TGV(např), kdyby stát nedotoval?

Pak to můžeme rovnou zrušit, protože vlakem by nikdo nejezdil.

Podotýkám že Jančurovi i Leo expresu stát taky dává dotace.

+5/−2
14.11.2014 17:47

L49u15k82á60š 23S61l21á98n38s47k20ý 4161763657986

Ne, stát nedává dotace ani RJ ani Leo.

Dává jim kompenzace za slevy, které jim stát nařídil. To je celkem rozdíl.

+8/−4
14.11.2014 17:49

P33e80t85r 88F36o51l21t93y78s 7585681690228

A taktéž je to s oněmi dotovanými vlaky... Stát drahám dává kompenzaci za vlaky, které si objednal (nařídil, aby jezdily). Cítíte ten rozdíl?

Mimochodem, proč se díky konkurenci ztrojnásobil objem peněz tekoucích do trasy mezi Prahou a Ostravou? Někde jsem četl čísla, že na slevových kompenzacích na té trati pro všechny vlaky + na platbách za vlaky EC a IC, které tam dnes jezdí komerčně se dala určitá částka (nepamatuju si už konkrétní číslo) a dnes ačkoli se dané vlaky přestaly objednávat a platit (což lze pocítit v úbytku a značném omezení jak spojů samotných, tak kapacity ve spojích, co zůstaly), tak na slevových kompenzacích na této trati se dnes dá trojnásobná částka, co tehdy čítal součet slevových kompenzací plus plateb za objednané spoje. Kde se stala chyba?

+2/−2
14.11.2014 21:42

V82l81a75s24t61i52m18i53l 87F46i92a43l61a 1162111954

Vy maniaku. Kompenzace je jine slovo pro dotace stejne jako socialni pojisteni jiny nazev pro zdaneni

0/0
14.11.2014 23:18

V65l48a21s11t88i70m90i75l 63F39i27a38l20a 1132121534

Dřív reži fungovala (pamatuju), že se vydala jízdenka a majitel režii zaplatil daň z té jedné konkrétní jízdenky. Dnešní výše 1.000 za rok není moc zadarmo.

Průměrovat se to nedá a už vůbec se nedá říci že všichni majitelé jezdí vlakem, nebo že snad má hodnotu 20.000 to jsou prvotřídní bláboly z kategorie pravda je buď bílá nebo černá.

Ale zase se ukazuje ukaž červený hadr a býk ví kam má funět.

+6/0
14.11.2014 17:37

P90a98v25e55l 70K94u54c33h57t54a 4456441917554

Pokud vím, můj děd byl u dráhy od r.1926, tj. za vychvalované 1.republiky a měl režijku pro sebe, rodinu, režijní uhlí, slevy 50% na lanovky, slevu tuším 25% po r.1945 na autobusy ČSAD. Když jsem v 60.letech brigádničil v distribuci tisku, měli jsme všichni denní tisk zadarmo. Práci, Mladou frontu, Lidovky, Slovíčko a pochopitelně Ruďasa. Aby se to nekradlo, taky jeden z důvodů. To by byl dneska benefit cca stovku denně. 

Každé zaměstnání má plusy i mínusy, často historické a nemusí být moudré vše osekat. Tímto řešením světovou špičku opravdu ale opravdu nedoženeme.

+7/0
14.11.2014 16:29

L74u44k19á97š 23S19l57á67n32s22k90ý 4101603317356

Opusťme historické souvislosti.

Má poskytování benefitů pro rodinné příslušníky ČD, a to doživotní, nějaký racionální důvod?

Nevím o jiném zaměstnavateli, který by dával takto štědré benefity pro rodinné příslušníky, a už vůbec ne doživotně.

Doživotní jsou maximálně výsluhy bezpečnostních složek, což se dá pochopit, riskují svůj život za ostatní.

+2/−7
14.11.2014 16:35

P79a43v83e43l 49K51u62c90h55t35a 4696921867524

Nejsem v těchto věcech specialista, dát nedat, zdanit nezdanit. Neznám ani situaci v sousedních vyspělých zemích - ale v podstatě celoevropské výhodné jízdné čerpá má vnučka po cestách Evropou, ale je zaměstnankyně, to je pravda. Jestliže dáte rodinným příslušníkům výhody, tak víc vlaků zpravidla nepojede a náklady se nezvýší. Další "problém" jsou důchodci - jezdím v Praze MHD po 65 zadarmo, v případě placení striktně cesty "za slevami do marketů" omezím a méně tam utratím. protože víc nemám.

+2/0
14.11.2014 16:53

R44a34d56e82k 17J64a81n28a22t88a 9915956334752

Naklady se mozna nezvysi, ale klesnou trzby. Treba synek zelwznicarw by nejspis do te skoly jezdil tak jako tak, ale CD by dostaly penize za jizdenku i kompenzaci od statu. Takhle maji jen nizky poplatek za vydani rezijky.

+4/−3
14.11.2014 18:57

J13a63r69o44m33í97r 77K20r60á10l 4520149224539

Pak se pozeptejte na hospodaření drah v těch letech. :-)

0/0
14.11.2014 17:16

P63a72v53e26l 70K24u87c86h44t27a 4536661527604

Nějak jsem zachytil na internetu, že byly fakticky ztrátové stále i za císaře pána. Ani bych se tomu nedivil.

+1/0
14.11.2014 17:32

V31a94c50l52a28v 85H86a90j64e35k 3696879749

No proto taky všechny ty soukromé přešly postupně do vlastnictví sttátu, protože železnice měla a do značné míry stále má pro stát a nejen pro ten český, zásadní význam.

+1/0
14.11.2014 17:37

J33a73r55o39m12í52r 37K64r48á45l 4750349184879

Nebyly.  Osobní doprava byla okolo nuly, nebo něco málo v minusu a nákladní dost v plusu.  A to se z toho financovaly i tratě, ne jako dnes.

+1/0
14.11.2014 17:42

M25í29l51a 90P65i54š26t88ě65l59á98k 7853357653

Pan Skúra je asi velkým odpůrcem nádražáků, že. Zajímavý je, že mu nevadí, že ty samý výhody má i DP a tam toho po Praze projedou daleko víc jak na železnici.

+6/0
14.11.2014 16:04

M72í17l28a 55P81i49š64t23ě87l86á50k 7243257953

Překlep, má být Sůra

0/0
14.11.2014 16:10

L81u58k73á28š 19S97l71á70n23s44k13ý 4421583437186

Neznám podrobnosti, platí benefity DP v Praze i pro rodinné příslušníky zaměstnanců? A platí výhody doživotně?

0/0
14.11.2014 16:10
Foto

P95e40t26e27r 70J91a41b27l29o51n67o32v11s40k64y 1499516391291

áno

+3/0
14.11.2014 16:25

L17u16k84á80š 75S36l93á11n93s83k52ý 4491903307156

Prosím o nějaký relevantni zdroj této informace.

0/−1
14.11.2014 16:26

P91e56t34r 96F53o14l49t41y54s 7755511750698

Najděte si jej. ;-) Mám kamarádku ze školy, která během studia měla režijku na MHD a cokoli, co jezdil DP, díky tomu, že její matka dělala řidičku tramvaje. ;-)

+1/0
14.11.2014 21:48
Foto

J40a57k93u60b 12M38e36l11z20o58c49h 6895765895472

FIremní auto se mi při využívání pro soukromé účely taky daní (nemluvě o placení nafty za soukromé km), tak nevím, proč by se neměly danit i režijky, když už je musej mít. Je to prostě benefit stejně jako firemní auto ...

+4/−2
14.11.2014 15:58

V42a76c12l76a12v 95H48a17j25e54k 3856249669

mně z těch Vašich přízpěvku nějak uniká včem spočívá  vliv režijek na cenu jízdného pro ostatní cestující. Náklady ČD to určitě nijak neovlivní.

+4/0
14.11.2014 16:11

L73u40k14á34š 60S33l70á45n88s90k46ý 4621933137816

Když má režijní jízdenku cca 15 % populace (sic!), potom už to vliv má. Pokud by se zrušením této výhody přestali všichni jezdit vlakem, snížila by se podstatným způsobem i nutná přepravní kapacita. Ta čast, která by jezdila vlakem dál, ta by přinášela drahám zisk.

Dojezdy zaměstnanců do cílové stanice a zpět lze řešit i jinak než paušálním odpustkem pro celou jeho rodinu.

+2/−5
14.11.2014 16:17

V96a83c16l76a23v 12H97a76j72e73k 3726739909

137 000 z 10 mega je 15 %, trochu divné počty ne???

+5/0
14.11.2014 16:27

L50u78k15á26š 23S69l36á79n54s25k39ý 4521293117536

Sakra, utekla mi desetinná čárka. Omlouvám se. Ale i 1,5 % je docela dost.

0/−6
14.11.2014 16:30

V84a65c24l17a91v 66H20a40j48e18k 3116639759

Na to aby se snížila kapacita soupravy třeba o vůz??? To asi takový vliv mít nebude.

+3/0
14.11.2014 16:34

L62u40k60á86š 59S78l93á20n84s29k48ý 4341753117526

O vůz denně? Proč ne.

Kapacita není jednoho spoje, ale jedné tratě.

0/−4
14.11.2014 16:36

V68a75c33l93a10v 54H91a17j59e65k 3806349409

kapacita tratě je dána počtem vlaků, které lze na tati provézt. To ovšem sovisí je určitých časových pásmech /např. ve špičkách/ kdy již nelze požadavkly na přepravu řešit počtem vozů. 1,5% je číslo, které na toto rozhodně nemá žádný vliv.

+3/0
14.11.2014 17:00
Foto

J47a66k18u22b 15M60e26l23z64o52c92h 6505165425982

1,5% nemá žádný vliv? Víte, že mluvíte o 1,5% všech lidí v ČR??? Chtěl bych mít od každýho měsíčně navíc 1,- Kč od toho čísla 1,5%, který nemaj na nic vliv ...

0/−2
14.11.2014 17:08

V45a74c82l25a64v 66H70a71j84e16k 3636309709

a co takhle 1,5 procenta v rámci kapacity jednoho vlaku?

+1/0
14.11.2014 17:33

L33u11k31á77š 53S63l71á28n21s36k28ý 4251833397146

Proč jednoho vlaku? Co takhle jednoho sedadla?

0/0
14.11.2014 17:52

J33a40r53o92m21í91r 70K83r81á65l 4690729754939

O to ani tak nejde.  Spíše je tu otázka, proč má některá profese mít výhody dokonce dané zákonem a jiná ne.  Pokud by v naší firmě dali benefity i rodinným příslušníkům, při první kontrole z FÚ by byl oheň na střeše.

0/−3
14.11.2014 17:19

V33a15c50l40a55v 89H62a31j24e95k 3526709799

o jakém zákonu mluvíte?? V článku se píše o dohodě mezi odbory a ministerstvem dopravy ??

+1/−2
14.11.2014 17:35

J34a48r63o10m79í37r 66K48r53á62l 4690199774619

Režijky jsou zakotveny v zákoně o českých drahách.  Na rozdíl od jiných benefitů.

+2/−2
14.11.2014 17:46

V26a48c22l82a90v 94H34a87j30e77k 3836389489

až na drobny detail. takovy zakon existuje tak akorat ve vasi hleve.CD jsou akciova spolecnost v souladu s obcanskym , drive obchodnim zakonikem. vime????

+2/−2
14.11.2014 18:28

L50u12k25á56š 50S50l21á46n45s27k64ý 4891443197556

Zákon č. 77/2002 Sb.

O jízdním je § 33.

+1/0
14.11.2014 19:04

J78a52r79o31m76í37r 46K81r12á22l 4600749554469

Dík za doplnění. :-)

+1/0
14.11.2014 20:33

L27u85k25á50š 87S25l45á38n16s29k68ý 4651253807316

Jsem si to musel najít. Je celkem ujeté, že takovéto zhúvěřilosti jsou v zákonech :-(

+1/0
14.11.2014 21:00
Foto

J56a92k55u85b 77M19e77l96z62o60c21h 6145305225432

potom doporučuju nějaký základní kurz finanční gramotnosti

0/−2
14.11.2014 16:24

V88a74c65l98a27v 41H48a48j55e92k 3196499459

Nápodobně. Nejvýznamější část nákladů na jízdu vlaků jsou fixní náklady nezávislé na počtu cestujích.

+3/0
14.11.2014 16:32

L60u61k21á22š 64S59l54á28n15s88k76ý 4371483887616

Ale příjmy nejsou fixní. Vlastně pokud by cestovali jen režijkáři, tak ano.

0/0
14.11.2014 16:37

V89a76c21l25a25v 71H40a92j10e26k 3626899189

Ano, ale dneska těch 137 000 zaplatílo i když třeba vlakem nejezdí, ale koupí si to pro strýčka příhodu. Zda budou tržby v případě zrušení vyšší je velkou neznámou. A i když by byly tržby vyšší, tak cenu jízdného to neovlivní.

+2/0
14.11.2014 16:40

L54u98k91á68š 68S42l45á11n49s97k48ý 4691673247836

I kdyby náklady na režijky byly nulové (což nejsou) a při zrušení benefitu by nikdo z nich vlak nepoužil (tomuto stavu ale nevěřím), tak by dodatečná ztráta ČD byla cca 1,4 milionu. To v miliardových ztrátách ČD již nehraje žádnou podstatnou roli.

0/−2
14.11.2014 16:47

L84u87k70á78š 51S85l57á78n81s92k33ý 4721303677206

Já už nesmím počítat. Mně ty desetinný čárky lítají jak chtějí 140 milionů, ne 1,4.

0/0
14.11.2014 16:59
Foto

J95a11k69u46b 73M15e95l18z67o16c52h 6605505775712

Pokud by se kvůli tomu, že nedostali režijku, rozhodla polovina jejich současných uživatelů nejezdit vlakem a ostatní by platili standardně třeba i jen polovinu toho, co stojí režijka ostatní, pak by zisk byl pětinásobný ...

0/0
14.11.2014 16:50

P55e57t57r 55F17o22l54t83y47s 7315961300208

Vám i všem tady okolo jaksi uniká, že třeba ti železničáři také se musí nějak přesouvat během pracovního výkonu. V tomhle by si ČD předávaly peníze z jedné ruky do druhé a znamenalo by to nulový zisk s pouhým zvýšením nákladů. Krom toho i režisti pracují (kromě určité části studentů a důchodců). A nemají teda furt čas jenom někam jezdit na výlety. ;)

+1/0
14.11.2014 21:52

V74a44c68l25a42v 38H12a46j98e31k 3506789879

Zde se ozvítze něco o financování veřejné dopravy. není to asi v dnešní době zcela aktuální, ale obrázek o tom, jak se financuje osobní doprava to určitě poskytne. k613.fd.cvut.cz/storage/osnovy/14_pe_03_obsluznost.pdf

0/0
14.11.2014 15:58

P78e12t72r 98N35i17v10n20i47c75k25ý 3732594975517

Zamětnanci - OK, ať mají režijku. Ale rozhodně ne rodinní příslušníci!

Ostatní, ať využívají komerčních slev.

+2/−2
14.11.2014 14:51

A27l32a25n 75Ř83e85p43k32a 4475366

Rodinní příslušníci ať ji klidně mají, ale ti ostatní (hlavně na ministerstvu a ostatních organizacích) jí mít nemusí ;-). Režijky jsou i dopravních podnicích a taky proti nim nikdo neremcá (nebo se o nich aspon nemluví :D)

+6/0
14.11.2014 15:07

M28i21r75o34s55l35a17v 76Z29i42k51m20u47n94d 7889303104363

A uvažovaná tržba by se snížila o výdaje na jízdné na pracovní cesty zaměstnanců, to by sice ČD platily samy sobě. Lze to vyřešit vydáváním volných jízdenek pro pracovní cesty, ale to znamená nárůst administrativy a taky to něco stojí ...

Takže jednodušší je, když zaměstnanci dotují svého zaměstnavatele tím, že si kupují za vlastní peníze jízdenku, kterou používají na pracovní cesty. Mimo jiné, podle interních údajů ČD si režijku nekupuje cca 50 % těch, co na mají nárok, protože prostě vlakem nejezdí, ani do práce ani jinak ... nebo projezdí za rok méně než tu tícku ...

Zvýšit plat o tícku znamená vyšší mzdové náklady zaměstnavatele o odvody na zdravotním a sociálním pojištění ... režijka je pro zaměstnavatele výhodnější než zvýšení platu ...

+8/−1
14.11.2014 14:32

V68i52k50t81o39r 60N29á75r16o73ž94n12ý 3459792358

Kolik lidí využívá režijku pro pracovní cesty ? Řada z nich vůbec nepracuje.

Režijky chápu jako benefit a rozumím mu. Ale nerozumím tomu , že jej mají pracovníci SŽDC nebo ČD Cargo nebo DÚ ..To mi hlava nebere.

Navíc v tom trochu cítím diskriminaci. Pracovník ČD Cargo získal režijku ještě za dob , kdy tento dopravce neexistoval a má ji dodnes...a nový pracovník ČD Cargo na ní nárok však nemá.... Je to podobné , jako kdyby si bývalý zaměstnanec pivovaru chodil i po deseti letech po ukočení pracovního poměru fasovat deputátní pivo....

0/−2
14.11.2014 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.