Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sto tisíc lidí bude dál cestovat skoro zadarmo. Stát prodloužil režijky

Končící ministr dopravy Antonín Prachař zajistil více než sto tisícům lidí velmi výhodné cestování vlaky na další tři roky. Doplácet na něj budou České dráhy. S odboráři se dohodl na tom, že režijní průkazy pro neomezené cestování budou stát maximálně tisíc korun ročně. Stejnou jízdenku přitom ČD nabízejí pro veřejnost za 20 tisíc Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17l19a94s75t27i87m90i14l 85F81i91a11l75a 1212261574

Všude na světě jsou vlaky dotovány. Jen u nás chceme moderní vlaky, ale aby byly soběstačný a když chcou zdražit lístek tak zase povyk. Víte jak by byl drahý lístek na TGV(např), kdyby stát nedotoval?

Pak to můžeme rovnou zrušit, protože vlakem by nikdo nejezdil.

Podotýkám že Jančurovi i Leo expresu stát taky dává dotace.

+5/−2
14.11.2014 17:47

L96u86k32á35š 28S40l25á88n37s77k16ý 4131873537146

Ne, stát nedává dotace ani RJ ani Leo.

Dává jim kompenzace za slevy, které jim stát nařídil. To je celkem rozdíl.

+8/−4
14.11.2014 17:49

P62e52t16r 41F57o66l88t80y13s 7725901950388

A taktéž je to s oněmi dotovanými vlaky... Stát drahám dává kompenzaci za vlaky, které si objednal (nařídil, aby jezdily). Cítíte ten rozdíl?

Mimochodem, proč se díky konkurenci ztrojnásobil objem peněz tekoucích do trasy mezi Prahou a Ostravou? Někde jsem četl čísla, že na slevových kompenzacích na té trati pro všechny vlaky + na platbách za vlaky EC a IC, které tam dnes jezdí komerčně se dala určitá částka (nepamatuju si už konkrétní číslo) a dnes ačkoli se dané vlaky přestaly objednávat a platit (což lze pocítit v úbytku a značném omezení jak spojů samotných, tak kapacity ve spojích, co zůstaly), tak na slevových kompenzacích na této trati se dnes dá trojnásobná částka, co tehdy čítal součet slevových kompenzací plus plateb za objednané spoje. Kde se stala chyba?

+2/−2
14.11.2014 21:42

V24l89a30s41t80i50m92i33l 27F73i88a77l78a 1852891194

Vy maniaku. Kompenzace je jine slovo pro dotace stejne jako socialni pojisteni jiny nazev pro zdaneni

0/0
14.11.2014 23:18

V83l11a96s37t86i48m33i14l 83F98i72a17l15a 1292611364

Dřív reži fungovala (pamatuju), že se vydala jízdenka a majitel režii zaplatil daň z té jedné konkrétní jízdenky. Dnešní výše 1.000 za rok není moc zadarmo.

Průměrovat se to nedá a už vůbec se nedá říci že všichni majitelé jezdí vlakem, nebo že snad má hodnotu 20.000 to jsou prvotřídní bláboly z kategorie pravda je buď bílá nebo černá.

Ale zase se ukazuje ukaž červený hadr a býk ví kam má funět.

+6/0
14.11.2014 17:37

P44a85v74e46l 56K74u31c47h60t80a 4456771267634

Pokud vím, můj děd byl u dráhy od r.1926, tj. za vychvalované 1.republiky a měl režijku pro sebe, rodinu, režijní uhlí, slevy 50% na lanovky, slevu tuším 25% po r.1945 na autobusy ČSAD. Když jsem v 60.letech brigádničil v distribuci tisku, měli jsme všichni denní tisk zadarmo. Práci, Mladou frontu, Lidovky, Slovíčko a pochopitelně Ruďasa. Aby se to nekradlo, taky jeden z důvodů. To by byl dneska benefit cca stovku denně. 

Každé zaměstnání má plusy i mínusy, často historické a nemusí být moudré vše osekat. Tímto řešením světovou špičku opravdu ale opravdu nedoženeme.

+7/0
14.11.2014 16:29

L77u80k97á71š 29S71l92á67n50s75k66ý 4261563807776

Opusťme historické souvislosti.

Má poskytování benefitů pro rodinné příslušníky ČD, a to doživotní, nějaký racionální důvod?

Nevím o jiném zaměstnavateli, který by dával takto štědré benefity pro rodinné příslušníky, a už vůbec ne doživotně.

Doživotní jsou maximálně výsluhy bezpečnostních složek, což se dá pochopit, riskují svůj život za ostatní.

+2/−7
14.11.2014 16:35

P84a27v97e21l 61K42u92c20h52t61a 4186781597754

Nejsem v těchto věcech specialista, dát nedat, zdanit nezdanit. Neznám ani situaci v sousedních vyspělých zemích - ale v podstatě celoevropské výhodné jízdné čerpá má vnučka po cestách Evropou, ale je zaměstnankyně, to je pravda. Jestliže dáte rodinným příslušníkům výhody, tak víc vlaků zpravidla nepojede a náklady se nezvýší. Další "problém" jsou důchodci - jezdím v Praze MHD po 65 zadarmo, v případě placení striktně cesty "za slevami do marketů" omezím a méně tam utratím. protože víc nemám.

+2/0
14.11.2014 16:53

R16a13d55e87k 29J31a90n18a42t98a 9895436764442

Naklady se mozna nezvysi, ale klesnou trzby. Treba synek zelwznicarw by nejspis do te skoly jezdil tak jako tak, ale CD by dostaly penize za jizdenku i kompenzaci od statu. Takhle maji jen nizky poplatek za vydani rezijky.

+4/−3
14.11.2014 18:57

J98a79r40o28m50í69r 75K62r47á65l 4630319844699

Pak se pozeptejte na hospodaření drah v těch letech. :-)

0/0
14.11.2014 17:16

P55a19v20e91l 42K90u44c71h21t37a 4366591857754

Nějak jsem zachytil na internetu, že byly fakticky ztrátové stále i za císaře pána. Ani bych se tomu nedivil.

+1/0
14.11.2014 17:32

V83a97c31l28a65v 57H21a72j31e89k 3386899109

No proto taky všechny ty soukromé přešly postupně do vlastnictví sttátu, protože železnice měla a do značné míry stále má pro stát a nejen pro ten český, zásadní význam.

+1/0
14.11.2014 17:37

J52a65r88o33m97í45r 30K62r33á87l 4970109844109

Nebyly.  Osobní doprava byla okolo nuly, nebo něco málo v minusu a nákladní dost v plusu.  A to se z toho financovaly i tratě, ne jako dnes.

+1/0
14.11.2014 17:42

M36í68l12a 90P90i82š10t78ě48l44á45k 7653377583

Pan Skúra je asi velkým odpůrcem nádražáků, že. Zajímavý je, že mu nevadí, že ty samý výhody má i DP a tam toho po Praze projedou daleko víc jak na železnici.

+6/0
14.11.2014 16:04

M82í87l30a 63P52i90š91t16ě31l14á37k 7233657223

Překlep, má být Sůra

0/0
14.11.2014 16:10

L60u19k33á28š 79S57l83á13n28s97k46ý 4161103737266

Neznám podrobnosti, platí benefity DP v Praze i pro rodinné příslušníky zaměstnanců? A platí výhody doživotně?

0/0
14.11.2014 16:10
Foto

P54e87t42e17r 70J79a44b67l43o56n92o18v29s47k97y 1629766271861

áno

+3/0
14.11.2014 16:25

L27u39k21á26š 84S79l74á78n69s32k26ý 4451903287896

Prosím o nějaký relevantni zdroj této informace.

0/−1
14.11.2014 16:26

P75e26t94r 16F93o42l26t50y88s 7705861490638

Najděte si jej. ;-) Mám kamarádku ze školy, která během studia měla režijku na MHD a cokoli, co jezdil DP, díky tomu, že její matka dělala řidičku tramvaje. ;-)

+1/0
14.11.2014 21:48
Foto

J64a29k44u69b 88M22e55l85z43o70c57h 6375955105742

FIremní auto se mi při využívání pro soukromé účely taky daní (nemluvě o placení nafty za soukromé km), tak nevím, proč by se neměly danit i režijky, když už je musej mít. Je to prostě benefit stejně jako firemní auto ...

+4/−2
14.11.2014 15:58

V45a27c21l12a89v 39H70a81j67e70k 3326549119

mně z těch Vašich přízpěvku nějak uniká včem spočívá  vliv režijek na cenu jízdného pro ostatní cestující. Náklady ČD to určitě nijak neovlivní.

+4/0
14.11.2014 16:11

L87u31k55á97š 40S20l23á49n86s55k56ý 4771713147426

Když má režijní jízdenku cca 15 % populace (sic!), potom už to vliv má. Pokud by se zrušením této výhody přestali všichni jezdit vlakem, snížila by se podstatným způsobem i nutná přepravní kapacita. Ta čast, která by jezdila vlakem dál, ta by přinášela drahám zisk.

Dojezdy zaměstnanců do cílové stanice a zpět lze řešit i jinak než paušálním odpustkem pro celou jeho rodinu.

+2/−5
14.11.2014 16:17

V54a46c77l97a41v 51H15a70j58e83k 3586349939

137 000 z 10 mega je 15 %, trochu divné počty ne???

+5/0
14.11.2014 16:27

L47u76k98á65š 66S54l96á21n24s59k96ý 4851853347576

Sakra, utekla mi desetinná čárka. Omlouvám se. Ale i 1,5 % je docela dost.

0/−6
14.11.2014 16:30

V70a64c33l27a34v 37H36a30j91e34k 3236599819

Na to aby se snížila kapacita soupravy třeba o vůz??? To asi takový vliv mít nebude.

+3/0
14.11.2014 16:34

L60u95k23á80š 84S29l11á19n56s89k20ý 4271163307406

O vůz denně? Proč ne.

Kapacita není jednoho spoje, ale jedné tratě.

0/−4
14.11.2014 16:36

V86a80c22l55a26v 57H10a93j59e41k 3106659219

kapacita tratě je dána počtem vlaků, které lze na tati provézt. To ovšem sovisí je určitých časových pásmech /např. ve špičkách/ kdy již nelze požadavkly na přepravu řešit počtem vozů. 1,5% je číslo, které na toto rozhodně nemá žádný vliv.

+3/0
14.11.2014 17:00
Foto

J55a16k41u53b 93M24e60l28z45o25c10h 6665325475232

1,5% nemá žádný vliv? Víte, že mluvíte o 1,5% všech lidí v ČR??? Chtěl bych mít od každýho měsíčně navíc 1,- Kč od toho čísla 1,5%, který nemaj na nic vliv ...

0/−2
14.11.2014 17:08

V73a22c10l28a16v 94H43a21j22e66k 3426349609

a co takhle 1,5 procenta v rámci kapacity jednoho vlaku?

+1/0
14.11.2014 17:33

L11u62k49á84š 62S88l63á50n58s65k32ý 4901693217506

Proč jednoho vlaku? Co takhle jednoho sedadla?

0/0
14.11.2014 17:52

J64a21r87o93m19í85r 29K47r40á80l 4590259214939

O to ani tak nejde.  Spíše je tu otázka, proč má některá profese mít výhody dokonce dané zákonem a jiná ne.  Pokud by v naší firmě dali benefity i rodinným příslušníkům, při první kontrole z FÚ by byl oheň na střeše.

0/−3
14.11.2014 17:19

V28a85c61l89a10v 26H82a75j25e13k 3426839729

o jakém zákonu mluvíte?? V článku se píše o dohodě mezi odbory a ministerstvem dopravy ??

+1/−2
14.11.2014 17:35

J25a55r77o36m46í83r 92K55r11á78l 4480259734819

Režijky jsou zakotveny v zákoně o českých drahách.  Na rozdíl od jiných benefitů.

+2/−2
14.11.2014 17:46

V25a18c13l13a73v 51H55a39j78e70k 3116689949

až na drobny detail. takovy zakon existuje tak akorat ve vasi hleve.CD jsou akciova spolecnost v souladu s obcanskym , drive obchodnim zakonikem. vime????

+2/−2
14.11.2014 18:28

L67u88k95á84š 60S34l22á14n90s62k53ý 4221413287486

Zákon č. 77/2002 Sb.

O jízdním je § 33.

+1/0
14.11.2014 19:04

J27a17r22o73m35í44r 66K67r21á10l 4680419264849

Dík za doplnění. :-)

+1/0
14.11.2014 20:33

L75u17k35á76š 87S34l66á15n93s87k90ý 4601763347546

Jsem si to musel najít. Je celkem ujeté, že takovéto zhúvěřilosti jsou v zákonech :-(

+1/0
14.11.2014 21:00
Foto

J59a89k41u33b 17M22e71l57z36o43c60h 6115315835832

potom doporučuju nějaký základní kurz finanční gramotnosti

0/−2
14.11.2014 16:24

V90a91c95l28a24v 55H27a44j53e93k 3816229239

Nápodobně. Nejvýznamější část nákladů na jízdu vlaků jsou fixní náklady nezávislé na počtu cestujích.

+3/0
14.11.2014 16:32

L34u82k73á66š 42S22l61á19n37s18k19ý 4721143587986

Ale příjmy nejsou fixní. Vlastně pokud by cestovali jen režijkáři, tak ano.

0/0
14.11.2014 16:37

V43a37c33l44a30v 19H95a97j64e58k 3196989419

Ano, ale dneska těch 137 000 zaplatílo i když třeba vlakem nejezdí, ale koupí si to pro strýčka příhodu. Zda budou tržby v případě zrušení vyšší je velkou neznámou. A i když by byly tržby vyšší, tak cenu jízdného to neovlivní.

+2/0
14.11.2014 16:40

L54u86k38á34š 10S57l33á53n68s92k67ý 4181323747636

I kdyby náklady na režijky byly nulové (což nejsou) a při zrušení benefitu by nikdo z nich vlak nepoužil (tomuto stavu ale nevěřím), tak by dodatečná ztráta ČD byla cca 1,4 milionu. To v miliardových ztrátách ČD již nehraje žádnou podstatnou roli.

0/−2
14.11.2014 16:47

L83u85k54á19š 95S28l11á25n69s46k90ý 4141373847196

Já už nesmím počítat. Mně ty desetinný čárky lítají jak chtějí 140 milionů, ne 1,4.

0/0
14.11.2014 16:59
Foto

J17a33k22u30b 63M49e78l83z72o56c35h 6545745435642

Pokud by se kvůli tomu, že nedostali režijku, rozhodla polovina jejich současných uživatelů nejezdit vlakem a ostatní by platili standardně třeba i jen polovinu toho, co stojí režijka ostatní, pak by zisk byl pětinásobný ...

0/0
14.11.2014 16:50

P35e97t43r 42F23o77l13t98y13s 7225531700678

Vám i všem tady okolo jaksi uniká, že třeba ti železničáři také se musí nějak přesouvat během pracovního výkonu. V tomhle by si ČD předávaly peníze z jedné ruky do druhé a znamenalo by to nulový zisk s pouhým zvýšením nákladů. Krom toho i režisti pracují (kromě určité části studentů a důchodců). A nemají teda furt čas jenom někam jezdit na výlety. ;)

+1/0
14.11.2014 21:52

V87a18c52l94a67v 59H85a44j95e12k 3206239149

Zde se ozvítze něco o financování veřejné dopravy. není to asi v dnešní době zcela aktuální, ale obrázek o tom, jak se financuje osobní doprava to určitě poskytne. k613.fd.cvut.cz/storage/osnovy/14_pe_03_obsluznost.pdf

0/0
14.11.2014 15:58

P11e81t62r 69N72i36v81n15i20c92k69ý 3942704405137

Zamětnanci - OK, ať mají režijku. Ale rozhodně ne rodinní příslušníci!

Ostatní, ať využívají komerčních slev.

+2/−2
14.11.2014 14:51

A33l19a17n 19Ř77e21p95k64a 4135406

Rodinní příslušníci ať ji klidně mají, ale ti ostatní (hlavně na ministerstvu a ostatních organizacích) jí mít nemusí ;-). Režijky jsou i dopravních podnicích a taky proti nim nikdo neremcá (nebo se o nich aspon nemluví :D)

+6/0
14.11.2014 15:07

M81i21r86o93s10l44a92v 15Z27i58k39m85u21n33d 7839793974463

A uvažovaná tržba by se snížila o výdaje na jízdné na pracovní cesty zaměstnanců, to by sice ČD platily samy sobě. Lze to vyřešit vydáváním volných jízdenek pro pracovní cesty, ale to znamená nárůst administrativy a taky to něco stojí ...

Takže jednodušší je, když zaměstnanci dotují svého zaměstnavatele tím, že si kupují za vlastní peníze jízdenku, kterou používají na pracovní cesty. Mimo jiné, podle interních údajů ČD si režijku nekupuje cca 50 % těch, co na mají nárok, protože prostě vlakem nejezdí, ani do práce ani jinak ... nebo projezdí za rok méně než tu tícku ...

Zvýšit plat o tícku znamená vyšší mzdové náklady zaměstnavatele o odvody na zdravotním a sociálním pojištění ... režijka je pro zaměstnavatele výhodnější než zvýšení platu ...

+8/−1
14.11.2014 14:32

V76i68k91t88o57r 29N49á30r40o89ž95n75ý 3199522118

Kolik lidí využívá režijku pro pracovní cesty ? Řada z nich vůbec nepracuje.

Režijky chápu jako benefit a rozumím mu. Ale nerozumím tomu , že jej mají pracovníci SŽDC nebo ČD Cargo nebo DÚ ..To mi hlava nebere.

Navíc v tom trochu cítím diskriminaci. Pracovník ČD Cargo získal režijku ještě za dob , kdy tento dopravce neexistoval a má ji dodnes...a nový pracovník ČD Cargo na ní nárok však nemá.... Je to podobné , jako kdyby si bývalý zaměstnanec pivovaru chodil i po deseti letech po ukočení pracovního poměru fasovat deputátní pivo....

0/−2
14.11.2014 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.