Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sto tisíc lidí bude dál cestovat skoro zadarmo. Stát prodloužil režijky

Končící ministr dopravy Antonín Prachař zajistil více než sto tisícům lidí velmi výhodné cestování vlaky na další tři roky. Doplácet na něj budou České dráhy. S odboráři se dohodl na tom, že režijní průkazy pro neomezené cestování budou stát maximálně tisíc korun ročně. Stejnou jízdenku přitom ČD nabízejí pro veřejnost za 20 tisíc Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74l13a45s97t23i74m71i89l 63F40i31a36l11a 1922731444

Všude na světě jsou vlaky dotovány. Jen u nás chceme moderní vlaky, ale aby byly soběstačný a když chcou zdražit lístek tak zase povyk. Víte jak by byl drahý lístek na TGV(např), kdyby stát nedotoval?

Pak to můžeme rovnou zrušit, protože vlakem by nikdo nejezdil.

Podotýkám že Jančurovi i Leo expresu stát taky dává dotace.

+5/−2
14.11.2014 17:47

L33u89k87á51š 39S87l95á24n45s80k77ý 4561933657526

Ne, stát nedává dotace ani RJ ani Leo.

Dává jim kompenzace za slevy, které jim stát nařídil. To je celkem rozdíl.

+8/−4
14.11.2014 17:49

P28e69t45r 42F46o12l16t11y51s 7865911380278

A taktéž je to s oněmi dotovanými vlaky... Stát drahám dává kompenzaci za vlaky, které si objednal (nařídil, aby jezdily). Cítíte ten rozdíl?

Mimochodem, proč se díky konkurenci ztrojnásobil objem peněz tekoucích do trasy mezi Prahou a Ostravou? Někde jsem četl čísla, že na slevových kompenzacích na té trati pro všechny vlaky + na platbách za vlaky EC a IC, které tam dnes jezdí komerčně se dala určitá částka (nepamatuju si už konkrétní číslo) a dnes ačkoli se dané vlaky přestaly objednávat a platit (což lze pocítit v úbytku a značném omezení jak spojů samotných, tak kapacity ve spojích, co zůstaly), tak na slevových kompenzacích na této trati se dnes dá trojnásobná částka, co tehdy čítal součet slevových kompenzací plus plateb za objednané spoje. Kde se stala chyba?

+2/−2
14.11.2014 21:42

V62l38a49s55t73i41m21i74l 18F36i93a85l16a 1302621424

Vy maniaku. Kompenzace je jine slovo pro dotace stejne jako socialni pojisteni jiny nazev pro zdaneni

0/0
14.11.2014 23:18

V96l24a95s96t87i13m65i65l 59F37i42a26l88a 1462641474

Dřív reži fungovala (pamatuju), že se vydala jízdenka a majitel režii zaplatil daň z té jedné konkrétní jízdenky. Dnešní výše 1.000 za rok není moc zadarmo.

Průměrovat se to nedá a už vůbec se nedá říci že všichni majitelé jezdí vlakem, nebo že snad má hodnotu 20.000 to jsou prvotřídní bláboly z kategorie pravda je buď bílá nebo černá.

Ale zase se ukazuje ukaž červený hadr a býk ví kam má funět.

+6/0
14.11.2014 17:37

P59a78v61e16l 41K31u82c61h54t76a 4206421507554

Pokud vím, můj děd byl u dráhy od r.1926, tj. za vychvalované 1.republiky a měl režijku pro sebe, rodinu, režijní uhlí, slevy 50% na lanovky, slevu tuším 25% po r.1945 na autobusy ČSAD. Když jsem v 60.letech brigádničil v distribuci tisku, měli jsme všichni denní tisk zadarmo. Práci, Mladou frontu, Lidovky, Slovíčko a pochopitelně Ruďasa. Aby se to nekradlo, taky jeden z důvodů. To by byl dneska benefit cca stovku denně. 

Každé zaměstnání má plusy i mínusy, často historické a nemusí být moudré vše osekat. Tímto řešením světovou špičku opravdu ale opravdu nedoženeme.

+7/0
14.11.2014 16:29

L39u80k53á68š 54S71l94á40n38s59k71ý 4821943457986

Opusťme historické souvislosti.

Má poskytování benefitů pro rodinné příslušníky ČD, a to doživotní, nějaký racionální důvod?

Nevím o jiném zaměstnavateli, který by dával takto štědré benefity pro rodinné příslušníky, a už vůbec ne doživotně.

Doživotní jsou maximálně výsluhy bezpečnostních složek, což se dá pochopit, riskují svůj život za ostatní.

+2/−7
14.11.2014 16:35

P94a85v70e71l 56K35u37c68h55t10a 4746411437524

Nejsem v těchto věcech specialista, dát nedat, zdanit nezdanit. Neznám ani situaci v sousedních vyspělých zemích - ale v podstatě celoevropské výhodné jízdné čerpá má vnučka po cestách Evropou, ale je zaměstnankyně, to je pravda. Jestliže dáte rodinným příslušníkům výhody, tak víc vlaků zpravidla nepojede a náklady se nezvýší. Další "problém" jsou důchodci - jezdím v Praze MHD po 65 zadarmo, v případě placení striktně cesty "za slevami do marketů" omezím a méně tam utratím. protože víc nemám.

+2/0
14.11.2014 16:53

R21a91d33e24k 14J96a61n71a29t91a 9925516294492

Naklady se mozna nezvysi, ale klesnou trzby. Treba synek zelwznicarw by nejspis do te skoly jezdil tak jako tak, ale CD by dostaly penize za jizdenku i kompenzaci od statu. Takhle maji jen nizky poplatek za vydani rezijky.

+4/−3
14.11.2014 18:57

J12a43r57o35m46í62r 58K89r48á70l 4930299124219

Pak se pozeptejte na hospodaření drah v těch letech. :-)

0/0
14.11.2014 17:16

P96a67v78e39l 61K87u27c66h48t67a 4906471467324

Nějak jsem zachytil na internetu, že byly fakticky ztrátové stále i za císaře pána. Ani bych se tomu nedivil.

+1/0
14.11.2014 17:32

V65a78c78l14a16v 87H66a22j51e49k 3946799929

No proto taky všechny ty soukromé přešly postupně do vlastnictví sttátu, protože železnice měla a do značné míry stále má pro stát a nejen pro ten český, zásadní význam.

+1/0
14.11.2014 17:37

J30a52r62o30m83í94r 49K73r60á22l 4620889404319

Nebyly.  Osobní doprava byla okolo nuly, nebo něco málo v minusu a nákladní dost v plusu.  A to se z toho financovaly i tratě, ne jako dnes.

+1/0
14.11.2014 17:42

M44í93l89a 43P97i26š35t33ě68l91á88k 7223247543

Pan Skúra je asi velkým odpůrcem nádražáků, že. Zajímavý je, že mu nevadí, že ty samý výhody má i DP a tam toho po Praze projedou daleko víc jak na železnici.

+6/0
14.11.2014 16:04

M84í26l39a 44P80i93š96t23ě84l47á17k 7523957573

Překlep, má být Sůra

0/0
14.11.2014 16:10

L15u66k25á24š 75S65l31á27n61s15k95ý 4631663957836

Neznám podrobnosti, platí benefity DP v Praze i pro rodinné příslušníky zaměstnanců? A platí výhody doživotně?

0/0
14.11.2014 16:10
Foto

P70e40t70e80r 94J88a44b82l27o18n46o34v30s18k51y 1369556291761

áno

+3/0
14.11.2014 16:25

L28u12k75á74š 46S57l33á66n63s33k48ý 4271363107396

Prosím o nějaký relevantni zdroj této informace.

0/−1
14.11.2014 16:26

P24e17t45r 70F11o68l69t82y97s 7165391400108

Najděte si jej. ;-) Mám kamarádku ze školy, která během studia měla režijku na MHD a cokoli, co jezdil DP, díky tomu, že její matka dělala řidičku tramvaje. ;-)

+1/0
14.11.2014 21:48
Foto

J18a20k78u50b 44M88e76l80z94o64c34h 6335705325792

FIremní auto se mi při využívání pro soukromé účely taky daní (nemluvě o placení nafty za soukromé km), tak nevím, proč by se neměly danit i režijky, když už je musej mít. Je to prostě benefit stejně jako firemní auto ...

+4/−2
14.11.2014 15:58

V58a78c89l19a33v 90H93a43j89e84k 3276189589

mně z těch Vašich přízpěvku nějak uniká včem spočívá  vliv režijek na cenu jízdného pro ostatní cestující. Náklady ČD to určitě nijak neovlivní.

+4/0
14.11.2014 16:11

L28u76k67á17š 26S32l57á53n54s96k82ý 4461323577296

Když má režijní jízdenku cca 15 % populace (sic!), potom už to vliv má. Pokud by se zrušením této výhody přestali všichni jezdit vlakem, snížila by se podstatným způsobem i nutná přepravní kapacita. Ta čast, která by jezdila vlakem dál, ta by přinášela drahám zisk.

Dojezdy zaměstnanců do cílové stanice a zpět lze řešit i jinak než paušálním odpustkem pro celou jeho rodinu.

+2/−5
14.11.2014 16:17

V51a21c47l39a45v 88H33a29j26e29k 3176199249

137 000 z 10 mega je 15 %, trochu divné počty ne???

+5/0
14.11.2014 16:27

L75u87k65á26š 80S28l62á27n96s26k16ý 4481733367146

Sakra, utekla mi desetinná čárka. Omlouvám se. Ale i 1,5 % je docela dost.

0/−6
14.11.2014 16:30

V80a17c71l11a42v 73H91a78j47e86k 3716689939

Na to aby se snížila kapacita soupravy třeba o vůz??? To asi takový vliv mít nebude.

+3/0
14.11.2014 16:34

L56u51k86á19š 22S42l77á65n41s66k65ý 4141943117536

O vůz denně? Proč ne.

Kapacita není jednoho spoje, ale jedné tratě.

0/−4
14.11.2014 16:36

V93a40c90l70a62v 29H48a18j56e15k 3766499839

kapacita tratě je dána počtem vlaků, které lze na tati provézt. To ovšem sovisí je určitých časových pásmech /např. ve špičkách/ kdy již nelze požadavkly na přepravu řešit počtem vozů. 1,5% je číslo, které na toto rozhodně nemá žádný vliv.

+3/0
14.11.2014 17:00
Foto

J19a27k38u18b 59M67e69l55z38o95c35h 6405575475482

1,5% nemá žádný vliv? Víte, že mluvíte o 1,5% všech lidí v ČR??? Chtěl bych mít od každýho měsíčně navíc 1,- Kč od toho čísla 1,5%, který nemaj na nic vliv ...

0/−2
14.11.2014 17:08

V50a16c96l46a71v 47H83a16j95e10k 3156749189

a co takhle 1,5 procenta v rámci kapacity jednoho vlaku?

+1/0
14.11.2014 17:33

L42u40k13á45š 92S93l56á23n37s57k53ý 4371413977656

Proč jednoho vlaku? Co takhle jednoho sedadla?

0/0
14.11.2014 17:52

J43a64r40o14m80í98r 67K50r18á39l 4760469354219

O to ani tak nejde.  Spíše je tu otázka, proč má některá profese mít výhody dokonce dané zákonem a jiná ne.  Pokud by v naší firmě dali benefity i rodinným příslušníkům, při první kontrole z FÚ by byl oheň na střeše.

0/−3
14.11.2014 17:19

V41a17c53l91a61v 23H97a92j89e47k 3636909349

o jakém zákonu mluvíte?? V článku se píše o dohodě mezi odbory a ministerstvem dopravy ??

+1/−2
14.11.2014 17:35

J22a57r52o18m40í48r 27K72r41á69l 4110929184739

Režijky jsou zakotveny v zákoně o českých drahách.  Na rozdíl od jiných benefitů.

+2/−2
14.11.2014 17:46

V88a93c15l25a57v 31H12a95j49e10k 3456789839

až na drobny detail. takovy zakon existuje tak akorat ve vasi hleve.CD jsou akciova spolecnost v souladu s obcanskym , drive obchodnim zakonikem. vime????

+2/−2
14.11.2014 18:28

L66u50k74á91š 49S89l74á55n91s65k30ý 4461963177486

Zákon č. 77/2002 Sb.

O jízdním je § 33.

+1/0
14.11.2014 19:04

J10a46r52o97m52í49r 19K97r83á32l 4160699324269

Dík za doplnění. :-)

+1/0
14.11.2014 20:33

L17u51k72á60š 64S59l32á65n77s60k13ý 4431273957386

Jsem si to musel najít. Je celkem ujeté, že takovéto zhúvěřilosti jsou v zákonech :-(

+1/0
14.11.2014 21:00
Foto

J84a78k59u23b 63M94e13l57z46o36c44h 6575515905682

potom doporučuju nějaký základní kurz finanční gramotnosti

0/−2
14.11.2014 16:24

V43a30c52l39a84v 23H57a84j42e56k 3256449679

Nápodobně. Nejvýznamější část nákladů na jízdu vlaků jsou fixní náklady nezávislé na počtu cestujích.

+3/0
14.11.2014 16:32

L90u93k19á31š 23S69l98á53n55s55k67ý 4301143937366

Ale příjmy nejsou fixní. Vlastně pokud by cestovali jen režijkáři, tak ano.

0/0
14.11.2014 16:37

V34a29c12l79a73v 18H27a82j89e86k 3216249379

Ano, ale dneska těch 137 000 zaplatílo i když třeba vlakem nejezdí, ale koupí si to pro strýčka příhodu. Zda budou tržby v případě zrušení vyšší je velkou neznámou. A i když by byly tržby vyšší, tak cenu jízdného to neovlivní.

+2/0
14.11.2014 16:40

L27u66k47á60š 44S65l51á26n22s44k81ý 4911253867746

I kdyby náklady na režijky byly nulové (což nejsou) a při zrušení benefitu by nikdo z nich vlak nepoužil (tomuto stavu ale nevěřím), tak by dodatečná ztráta ČD byla cca 1,4 milionu. To v miliardových ztrátách ČD již nehraje žádnou podstatnou roli.

0/−2
14.11.2014 16:47

L83u19k79á29š 30S59l22á53n45s69k58ý 4731213287446

Já už nesmím počítat. Mně ty desetinný čárky lítají jak chtějí 140 milionů, ne 1,4.

0/0
14.11.2014 16:59
Foto

J12a54k70u59b 38M88e29l68z68o37c83h 6175175675972

Pokud by se kvůli tomu, že nedostali režijku, rozhodla polovina jejich současných uživatelů nejezdit vlakem a ostatní by platili standardně třeba i jen polovinu toho, co stojí režijka ostatní, pak by zisk byl pětinásobný ...

0/0
14.11.2014 16:50

P81e92t39r 18F16o77l40t94y16s 7435151220128

Vám i všem tady okolo jaksi uniká, že třeba ti železničáři také se musí nějak přesouvat během pracovního výkonu. V tomhle by si ČD předávaly peníze z jedné ruky do druhé a znamenalo by to nulový zisk s pouhým zvýšením nákladů. Krom toho i režisti pracují (kromě určité části studentů a důchodců). A nemají teda furt čas jenom někam jezdit na výlety. ;)

+1/0
14.11.2014 21:52

V90a84c91l39a97v 77H42a36j30e65k 3586859639

Zde se ozvítze něco o financování veřejné dopravy. není to asi v dnešní době zcela aktuální, ale obrázek o tom, jak se financuje osobní doprava to určitě poskytne. k613.fd.cvut.cz/storage/osnovy/14_pe_03_obsluznost.pdf

0/0
14.11.2014 15:58

P49e21t90r 46N51i15v85n46i86c65k43ý 3132224655707

Zamětnanci - OK, ať mají režijku. Ale rozhodně ne rodinní příslušníci!

Ostatní, ať využívají komerčních slev.

+2/−2
14.11.2014 14:51
Foto

A64l26a33n 75Ř27e77p82k45a 4535196

Rodinní příslušníci ať ji klidně mají, ale ti ostatní (hlavně na ministerstvu a ostatních organizacích) jí mít nemusí ;-). Režijky jsou i dopravních podnicích a taky proti nim nikdo neremcá (nebo se o nich aspon nemluví :D)

+6/0
14.11.2014 15:07

M39i34r71o60s36l80a32v 51Z38i29k13m69u90n10d 7359643134293

A uvažovaná tržba by se snížila o výdaje na jízdné na pracovní cesty zaměstnanců, to by sice ČD platily samy sobě. Lze to vyřešit vydáváním volných jízdenek pro pracovní cesty, ale to znamená nárůst administrativy a taky to něco stojí ...

Takže jednodušší je, když zaměstnanci dotují svého zaměstnavatele tím, že si kupují za vlastní peníze jízdenku, kterou používají na pracovní cesty. Mimo jiné, podle interních údajů ČD si režijku nekupuje cca 50 % těch, co na mají nárok, protože prostě vlakem nejezdí, ani do práce ani jinak ... nebo projezdí za rok méně než tu tícku ...

Zvýšit plat o tícku znamená vyšší mzdové náklady zaměstnavatele o odvody na zdravotním a sociálním pojištění ... režijka je pro zaměstnavatele výhodnější než zvýšení platu ...

+8/−1
14.11.2014 14:32

V57i36k84t21o70r 76N64á49r35o19ž46n70ý 3379552918

Kolik lidí využívá režijku pro pracovní cesty ? Řada z nich vůbec nepracuje.

Režijky chápu jako benefit a rozumím mu. Ale nerozumím tomu , že jej mají pracovníci SŽDC nebo ČD Cargo nebo DÚ ..To mi hlava nebere.

Navíc v tom trochu cítím diskriminaci. Pracovník ČD Cargo získal režijku ještě za dob , kdy tento dopravce neexistoval a má ji dodnes...a nový pracovník ČD Cargo na ní nárok však nemá.... Je to podobné , jako kdyby si bývalý zaměstnanec pivovaru chodil i po deseti letech po ukočení pracovního poměru fasovat deputátní pivo....

0/−2
14.11.2014 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.