Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sto tisíc lidí bude dál cestovat skoro zadarmo. Stát prodloužil režijky

Končící ministr dopravy Antonín Prachař zajistil více než sto tisícům lidí velmi výhodné cestování vlaky na další tři roky. Doplácet na něj budou České dráhy. S odboráři se dohodl na tom, že režijní průkazy pro neomezené cestování budou stát maximálně tisíc korun ročně. Stejnou jízdenku přitom ČD nabízejí pro veřejnost za 20 tisíc Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V95l51a54s20t22i15m79i39l 54F76i27a47l90a 1132871684

Všude na světě jsou vlaky dotovány. Jen u nás chceme moderní vlaky, ale aby byly soběstačný a když chcou zdražit lístek tak zase povyk. Víte jak by byl drahý lístek na TGV(např), kdyby stát nedotoval?

Pak to můžeme rovnou zrušit, protože vlakem by nikdo nejezdil.

Podotýkám že Jančurovi i Leo expresu stát taky dává dotace.

+5/−2
14.11.2014 17:47

L15u24k55á67š 52S94l84á61n75s69k32ý 4661723757386

Ne, stát nedává dotace ani RJ ani Leo.

Dává jim kompenzace za slevy, které jim stát nařídil. To je celkem rozdíl.

+8/−4
14.11.2014 17:49

P96e88t18r 51F33o42l67t19y34s 7625551960508

A taktéž je to s oněmi dotovanými vlaky... Stát drahám dává kompenzaci za vlaky, které si objednal (nařídil, aby jezdily). Cítíte ten rozdíl?

Mimochodem, proč se díky konkurenci ztrojnásobil objem peněz tekoucích do trasy mezi Prahou a Ostravou? Někde jsem četl čísla, že na slevových kompenzacích na té trati pro všechny vlaky + na platbách za vlaky EC a IC, které tam dnes jezdí komerčně se dala určitá částka (nepamatuju si už konkrétní číslo) a dnes ačkoli se dané vlaky přestaly objednávat a platit (což lze pocítit v úbytku a značném omezení jak spojů samotných, tak kapacity ve spojích, co zůstaly), tak na slevových kompenzacích na této trati se dnes dá trojnásobná částka, co tehdy čítal součet slevových kompenzací plus plateb za objednané spoje. Kde se stala chyba?

+2/−2
14.11.2014 21:42

V41l75a16s38t51i93m61i26l 14F82i26a11l65a 1922431524

Vy maniaku. Kompenzace je jine slovo pro dotace stejne jako socialni pojisteni jiny nazev pro zdaneni

0/0
14.11.2014 23:18

V81l23a65s78t48i30m57i81l 60F64i35a46l15a 1312141964

Dřív reži fungovala (pamatuju), že se vydala jízdenka a majitel režii zaplatil daň z té jedné konkrétní jízdenky. Dnešní výše 1.000 za rok není moc zadarmo.

Průměrovat se to nedá a už vůbec se nedá říci že všichni majitelé jezdí vlakem, nebo že snad má hodnotu 20.000 to jsou prvotřídní bláboly z kategorie pravda je buď bílá nebo černá.

Ale zase se ukazuje ukaž červený hadr a býk ví kam má funět.

+6/0
14.11.2014 17:37

P96a44v29e10l 63K93u24c78h24t21a 4916161917494

Pokud vím, můj děd byl u dráhy od r.1926, tj. za vychvalované 1.republiky a měl režijku pro sebe, rodinu, režijní uhlí, slevy 50% na lanovky, slevu tuším 25% po r.1945 na autobusy ČSAD. Když jsem v 60.letech brigádničil v distribuci tisku, měli jsme všichni denní tisk zadarmo. Práci, Mladou frontu, Lidovky, Slovíčko a pochopitelně Ruďasa. Aby se to nekradlo, taky jeden z důvodů. To by byl dneska benefit cca stovku denně. 

Každé zaměstnání má plusy i mínusy, často historické a nemusí být moudré vše osekat. Tímto řešením světovou špičku opravdu ale opravdu nedoženeme.

+7/0
14.11.2014 16:29

L66u49k34á66š 51S49l89á27n11s20k27ý 4331773867686

Opusťme historické souvislosti.

Má poskytování benefitů pro rodinné příslušníky ČD, a to doživotní, nějaký racionální důvod?

Nevím o jiném zaměstnavateli, který by dával takto štědré benefity pro rodinné příslušníky, a už vůbec ne doživotně.

Doživotní jsou maximálně výsluhy bezpečnostních složek, což se dá pochopit, riskují svůj život za ostatní.

+2/−7
14.11.2014 16:35

P24a21v81e77l 29K13u31c72h43t87a 4876971857644

Nejsem v těchto věcech specialista, dát nedat, zdanit nezdanit. Neznám ani situaci v sousedních vyspělých zemích - ale v podstatě celoevropské výhodné jízdné čerpá má vnučka po cestách Evropou, ale je zaměstnankyně, to je pravda. Jestliže dáte rodinným příslušníkům výhody, tak víc vlaků zpravidla nepojede a náklady se nezvýší. Další "problém" jsou důchodci - jezdím v Praze MHD po 65 zadarmo, v případě placení striktně cesty "za slevami do marketů" omezím a méně tam utratím. protože víc nemám.

+2/0
14.11.2014 16:53

R36a38d51e89k 20J96a85n22a47t79a 9635166784432

Naklady se mozna nezvysi, ale klesnou trzby. Treba synek zelwznicarw by nejspis do te skoly jezdil tak jako tak, ale CD by dostaly penize za jizdenku i kompenzaci od statu. Takhle maji jen nizky poplatek za vydani rezijky.

+4/−3
14.11.2014 18:57

J19a81r39o25m37í20r 10K10r19á37l 4710459454759

Pak se pozeptejte na hospodaření drah v těch letech. :-)

0/0
14.11.2014 17:16

P89a77v62e51l 13K62u73c81h75t42a 4666881817114

Nějak jsem zachytil na internetu, že byly fakticky ztrátové stále i za císaře pána. Ani bych se tomu nedivil.

+1/0
14.11.2014 17:32

V72a12c24l22a34v 86H63a60j57e72k 3696759649

No proto taky všechny ty soukromé přešly postupně do vlastnictví sttátu, protože železnice měla a do značné míry stále má pro stát a nejen pro ten český, zásadní význam.

+1/0
14.11.2014 17:37

J36a28r24o27m73í61r 20K31r69á26l 4220139264699

Nebyly.  Osobní doprava byla okolo nuly, nebo něco málo v minusu a nákladní dost v plusu.  A to se z toho financovaly i tratě, ne jako dnes.

+1/0
14.11.2014 17:42

M37í16l96a 58P48i37š97t37ě17l23á59k 7213577213

Pan Skúra je asi velkým odpůrcem nádražáků, že. Zajímavý je, že mu nevadí, že ty samý výhody má i DP a tam toho po Praze projedou daleko víc jak na železnici.

+6/0
14.11.2014 16:04

M38í29l89a 80P37i97š47t62ě60l24á91k 7363717783

Překlep, má být Sůra

0/0
14.11.2014 16:10

L12u84k11á18š 17S27l36á54n60s23k30ý 4471653977216

Neznám podrobnosti, platí benefity DP v Praze i pro rodinné příslušníky zaměstnanců? A platí výhody doživotně?

0/0
14.11.2014 16:10
Foto

P11e67t62e14r 97J92a50b36l40o75n27o31v73s54k81y 1659226651291

áno

+3/0
14.11.2014 16:25

L34u31k21á50š 13S39l84á83n67s75k59ý 4881413487516

Prosím o nějaký relevantni zdroj této informace.

0/−1
14.11.2014 16:26

P59e56t39r 32F72o85l61t58y69s 7425891940618

Najděte si jej. ;-) Mám kamarádku ze školy, která během studia měla režijku na MHD a cokoli, co jezdil DP, díky tomu, že její matka dělala řidičku tramvaje. ;-)

+1/0
14.11.2014 21:48
Foto

J88a88k26u58b 73M23e18l81z59o80c85h 6855825325942

FIremní auto se mi při využívání pro soukromé účely taky daní (nemluvě o placení nafty za soukromé km), tak nevím, proč by se neměly danit i režijky, když už je musej mít. Je to prostě benefit stejně jako firemní auto ...

+4/−2
14.11.2014 15:58

V34a36c88l91a42v 72H72a50j17e23k 3436329849

mně z těch Vašich přízpěvku nějak uniká včem spočívá  vliv režijek na cenu jízdného pro ostatní cestující. Náklady ČD to určitě nijak neovlivní.

+4/0
14.11.2014 16:11

L88u29k50á17š 93S74l61á69n39s79k57ý 4581773797976

Když má režijní jízdenku cca 15 % populace (sic!), potom už to vliv má. Pokud by se zrušením této výhody přestali všichni jezdit vlakem, snížila by se podstatným způsobem i nutná přepravní kapacita. Ta čast, která by jezdila vlakem dál, ta by přinášela drahám zisk.

Dojezdy zaměstnanců do cílové stanice a zpět lze řešit i jinak než paušálním odpustkem pro celou jeho rodinu.

+2/−5
14.11.2014 16:17

V88a56c13l22a38v 14H53a29j29e88k 3146109259

137 000 z 10 mega je 15 %, trochu divné počty ne???

+5/0
14.11.2014 16:27

L48u18k44á39š 89S33l91á40n39s77k90ý 4181703347936

Sakra, utekla mi desetinná čárka. Omlouvám se. Ale i 1,5 % je docela dost.

0/−6
14.11.2014 16:30

V55a40c43l64a91v 73H60a60j19e31k 3936799459

Na to aby se snížila kapacita soupravy třeba o vůz??? To asi takový vliv mít nebude.

+3/0
14.11.2014 16:34

L98u31k28á89š 73S45l31á31n45s27k68ý 4531863677596

O vůz denně? Proč ne.

Kapacita není jednoho spoje, ale jedné tratě.

0/−4
14.11.2014 16:36

V77a22c13l67a79v 58H73a87j55e48k 3176519869

kapacita tratě je dána počtem vlaků, které lze na tati provézt. To ovšem sovisí je určitých časových pásmech /např. ve špičkách/ kdy již nelze požadavkly na přepravu řešit počtem vozů. 1,5% je číslo, které na toto rozhodně nemá žádný vliv.

+3/0
14.11.2014 17:00
Foto

J56a34k18u95b 52M56e40l17z58o10c43h 6345125725202

1,5% nemá žádný vliv? Víte, že mluvíte o 1,5% všech lidí v ČR??? Chtěl bych mít od každýho měsíčně navíc 1,- Kč od toho čísla 1,5%, který nemaj na nic vliv ...

0/−2
14.11.2014 17:08

V22a73c20l15a15v 11H82a96j27e36k 3106869359

a co takhle 1,5 procenta v rámci kapacity jednoho vlaku?

+1/0
14.11.2014 17:33

L43u72k51á65š 93S44l73á20n19s72k11ý 4401363527286

Proč jednoho vlaku? Co takhle jednoho sedadla?

0/0
14.11.2014 17:52

J22a69r42o77m84í62r 74K80r38á12l 4450849734379

O to ani tak nejde.  Spíše je tu otázka, proč má některá profese mít výhody dokonce dané zákonem a jiná ne.  Pokud by v naší firmě dali benefity i rodinným příslušníkům, při první kontrole z FÚ by byl oheň na střeše.

0/−3
14.11.2014 17:19

V89a69c52l69a15v 72H85a58j76e40k 3666989109

o jakém zákonu mluvíte?? V článku se píše o dohodě mezi odbory a ministerstvem dopravy ??

+1/−2
14.11.2014 17:35

J13a11r19o74m77í58r 63K83r57á92l 4310119714689

Režijky jsou zakotveny v zákoně o českých drahách.  Na rozdíl od jiných benefitů.

+2/−2
14.11.2014 17:46

V91a23c63l57a58v 10H81a29j13e57k 3696319789

až na drobny detail. takovy zakon existuje tak akorat ve vasi hleve.CD jsou akciova spolecnost v souladu s obcanskym , drive obchodnim zakonikem. vime????

+2/−2
14.11.2014 18:28

L42u63k91á12š 20S85l62á70n78s28k37ý 4661363197536

Zákon č. 77/2002 Sb.

O jízdním je § 33.

+1/0
14.11.2014 19:04

J42a75r30o68m43í13r 92K45r23á81l 4180989284839

Dík za doplnění. :-)

+1/0
14.11.2014 20:33

L97u60k14á56š 78S31l30á64n89s21k24ý 4191963227936

Jsem si to musel najít. Je celkem ujeté, že takovéto zhúvěřilosti jsou v zákonech :-(

+1/0
14.11.2014 21:00
Foto

J35a90k32u89b 38M85e36l37z11o86c74h 6485275775302

potom doporučuju nějaký základní kurz finanční gramotnosti

0/−2
14.11.2014 16:24

V12a86c43l86a79v 67H33a19j56e86k 3326769859

Nápodobně. Nejvýznamější část nákladů na jízdu vlaků jsou fixní náklady nezávislé na počtu cestujích.

+3/0
14.11.2014 16:32

L18u53k33á16š 79S50l87á89n84s18k89ý 4961713337126

Ale příjmy nejsou fixní. Vlastně pokud by cestovali jen režijkáři, tak ano.

0/0
14.11.2014 16:37

V68a14c82l12a86v 68H19a37j74e19k 3426369129

Ano, ale dneska těch 137 000 zaplatílo i když třeba vlakem nejezdí, ale koupí si to pro strýčka příhodu. Zda budou tržby v případě zrušení vyšší je velkou neznámou. A i když by byly tržby vyšší, tak cenu jízdného to neovlivní.

+2/0
14.11.2014 16:40

L80u74k12á15š 19S49l28á57n63s68k67ý 4761893397266

I kdyby náklady na režijky byly nulové (což nejsou) a při zrušení benefitu by nikdo z nich vlak nepoužil (tomuto stavu ale nevěřím), tak by dodatečná ztráta ČD byla cca 1,4 milionu. To v miliardových ztrátách ČD již nehraje žádnou podstatnou roli.

0/−2
14.11.2014 16:47

L77u53k89á18š 43S30l49á52n14s29k89ý 4261983267586

Já už nesmím počítat. Mně ty desetinný čárky lítají jak chtějí 140 milionů, ne 1,4.

0/0
14.11.2014 16:59
Foto

J95a47k24u84b 19M20e16l83z87o31c14h 6545155445242

Pokud by se kvůli tomu, že nedostali režijku, rozhodla polovina jejich současných uživatelů nejezdit vlakem a ostatní by platili standardně třeba i jen polovinu toho, co stojí režijka ostatní, pak by zisk byl pětinásobný ...

0/0
14.11.2014 16:50

P35e96t38r 91F58o31l29t33y91s 7805401320968

Vám i všem tady okolo jaksi uniká, že třeba ti železničáři také se musí nějak přesouvat během pracovního výkonu. V tomhle by si ČD předávaly peníze z jedné ruky do druhé a znamenalo by to nulový zisk s pouhým zvýšením nákladů. Krom toho i režisti pracují (kromě určité části studentů a důchodců). A nemají teda furt čas jenom někam jezdit na výlety. ;)

+1/0
14.11.2014 21:52

V85a28c32l28a41v 15H71a30j62e14k 3306169719

Zde se ozvítze něco o financování veřejné dopravy. není to asi v dnešní době zcela aktuální, ale obrázek o tom, jak se financuje osobní doprava to určitě poskytne. k613.fd.cvut.cz/storage/osnovy/14_pe_03_obsluznost.pdf

0/0
14.11.2014 15:58

P69e12t85r 38N75i44v17n89i93c92k86ý 3162664365767

Zamětnanci - OK, ať mají režijku. Ale rozhodně ne rodinní příslušníci!

Ostatní, ať využívají komerčních slev.

+2/−2
14.11.2014 14:51
Foto

A23l31a13n 77Ř86e18p97k68a 4975856

Rodinní příslušníci ať ji klidně mají, ale ti ostatní (hlavně na ministerstvu a ostatních organizacích) jí mít nemusí ;-). Režijky jsou i dopravních podnicích a taky proti nim nikdo neremcá (nebo se o nich aspon nemluví :D)

+6/0
14.11.2014 15:07

M23i10r72o93s72l91a18v 85Z85i60k27m47u62n15d 7959253174913

A uvažovaná tržba by se snížila o výdaje na jízdné na pracovní cesty zaměstnanců, to by sice ČD platily samy sobě. Lze to vyřešit vydáváním volných jízdenek pro pracovní cesty, ale to znamená nárůst administrativy a taky to něco stojí ...

Takže jednodušší je, když zaměstnanci dotují svého zaměstnavatele tím, že si kupují za vlastní peníze jízdenku, kterou používají na pracovní cesty. Mimo jiné, podle interních údajů ČD si režijku nekupuje cca 50 % těch, co na mají nárok, protože prostě vlakem nejezdí, ani do práce ani jinak ... nebo projezdí za rok méně než tu tícku ...

Zvýšit plat o tícku znamená vyšší mzdové náklady zaměstnavatele o odvody na zdravotním a sociálním pojištění ... režijka je pro zaměstnavatele výhodnější než zvýšení platu ...

+8/−1
14.11.2014 14:32

V35i44k21t73o77r 94N16á40r10o51ž28n62ý 3719422868

Kolik lidí využívá režijku pro pracovní cesty ? Řada z nich vůbec nepracuje.

Režijky chápu jako benefit a rozumím mu. Ale nerozumím tomu , že jej mají pracovníci SŽDC nebo ČD Cargo nebo DÚ ..To mi hlava nebere.

Navíc v tom trochu cítím diskriminaci. Pracovník ČD Cargo získal režijku ještě za dob , kdy tento dopravce neexistoval a má ji dodnes...a nový pracovník ČD Cargo na ní nárok však nemá.... Je to podobné , jako kdyby si bývalý zaměstnanec pivovaru chodil i po deseti letech po ukočení pracovního poměru fasovat deputátní pivo....

0/−2
14.11.2014 16:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.