Diskuze

Sto tisíc lidí bude dál cestovat skoro zadarmo. Stát prodloužil režijky

Končící ministr dopravy Antonín Prachař zajistil více než sto tisícům lidí velmi výhodné cestování vlaky na další tři roky. Doplácet na něj budou České dráhy. S odboráři se dohodl na tom, že režijní průkazy pro neomezené cestování budou stát maximálně tisíc korun ročně. Stejnou jízdenku přitom ČD nabízejí pro veřejnost za 20 tisíc Kč.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Všude na světě jsou vlaky dotovány. Jen u nás chceme moderní vlaky, ale aby byly soběstačný a když chcou zdražit lístek tak zase povyk. Víte jak by byl drahý lístek na TGV(např), kdyby stát nedotoval?

Pak to můžeme rovnou zrušit, protože vlakem by nikdo nejezdil.

Podotýkám že Jančurovi i Leo expresu stát taky dává dotace.

5 2
možnosti

Ne, stát nedává dotace ani RJ ani Leo.

Dává jim kompenzace za slevy, které jim stát nařídil. To je celkem rozdíl.

8 4
možnosti

Dřív reži fungovala (pamatuju), že se vydala jízdenka a majitel režii zaplatil daň z té jedné konkrétní jízdenky. Dnešní výše 1.000 za rok není moc zadarmo.

Průměrovat se to nedá a už vůbec se nedá říci že všichni majitelé jezdí vlakem, nebo že snad má hodnotu 20.000 to jsou prvotřídní bláboly z kategorie pravda je buď bílá nebo černá.

Ale zase se ukazuje ukaž červený hadr a býk ví kam má funět.

6 0
možnosti

Pokud vím, můj děd byl u dráhy od r.1926, tj. za vychvalované 1.republiky a měl režijku pro sebe, rodinu, režijní uhlí, slevy 50% na lanovky, slevu tuším 25% po r.1945 na autobusy ČSAD. Když jsem v 60.letech brigádničil v distribuci tisku, měli jsme všichni denní tisk zadarmo. Práci, Mladou frontu, Lidovky, Slovíčko a pochopitelně Ruďasa. Aby se to nekradlo, taky jeden z důvodů. To by byl dneska benefit cca stovku denně. 

Každé zaměstnání má plusy i mínusy, často historické a nemusí být moudré vše osekat. Tímto řešením světovou špičku opravdu ale opravdu nedoženeme.

7 0
možnosti

Opusťme historické souvislosti.

Má poskytování benefitů pro rodinné příslušníky ČD, a to doživotní, nějaký racionální důvod?

Nevím o jiném zaměstnavateli, který by dával takto štědré benefity pro rodinné příslušníky, a už vůbec ne doživotně.

Doživotní jsou maximálně výsluhy bezpečnostních složek, což se dá pochopit, riskují svůj život za ostatní.

2 7
možnosti

Pan Skúra je asi velkým odpůrcem nádražáků, že. Zajímavý je, že mu nevadí, že ty samý výhody má i DP a tam toho po Praze projedou daleko víc jak na železnici.

6 0
možnosti

Překlep, má být Sůra

0 0
možnosti
Foto

FIremní auto se mi při využívání pro soukromé účely taky daní (nemluvě o placení nafty za soukromé km), tak nevím, proč by se neměly danit i režijky, když už je musej mít. Je to prostě benefit stejně jako firemní auto ...

4 2
možnosti

mně z těch Vašich přízpěvku nějak uniká včem spočívá  vliv režijek na cenu jízdného pro ostatní cestující. Náklady ČD to určitě nijak neovlivní.

4 0
možnosti

Zde se ozvítze něco o financování veřejné dopravy. není to asi v dnešní době zcela aktuální, ale obrázek o tom, jak se financuje osobní doprava to určitě poskytne. k613.fd.cvut.cz/storage/osnovy/14_pe_03_obsluznost.pdf

0 0
možnosti

Zamětnanci - OK, ať mají režijku. Ale rozhodně ne rodinní příslušníci!

Ostatní, ať využívají komerčních slev.

2 2
možnosti

A11l47a55n 79Ř93e67p68k16a

14. 11. 2014 15:07

Rodinní příslušníci ať ji klidně mají, ale ti ostatní (hlavně na ministerstvu a ostatních organizacích) jí mít nemusí ;-). Režijky jsou i dopravních podnicích a taky proti nim nikdo neremcá (nebo se o nich aspon nemluví :D)

6 0
možnosti

A uvažovaná tržba by se snížila o výdaje na jízdné na pracovní cesty zaměstnanců, to by sice ČD platily samy sobě. Lze to vyřešit vydáváním volných jízdenek pro pracovní cesty, ale to znamená nárůst administrativy a taky to něco stojí ...

Takže jednodušší je, když zaměstnanci dotují svého zaměstnavatele tím, že si kupují za vlastní peníze jízdenku, kterou používají na pracovní cesty. Mimo jiné, podle interních údajů ČD si režijku nekupuje cca 50 % těch, co na mají nárok, protože prostě vlakem nejezdí, ani do práce ani jinak ... nebo projezdí za rok méně než tu tícku ...

Zvýšit plat o tícku znamená vyšší mzdové náklady zaměstnavatele o odvody na zdravotním a sociálním pojištění ... režijka je pro zaměstnavatele výhodnější než zvýšení platu ...

8 1
možnosti

Kolik lidí využívá režijku pro pracovní cesty ? Řada z nich vůbec nepracuje.

Režijky chápu jako benefit a rozumím mu. Ale nerozumím tomu , že jej mají pracovníci SŽDC nebo ČD Cargo nebo DÚ ..To mi hlava nebere.

Navíc v tom trochu cítím diskriminaci. Pracovník ČD Cargo získal režijku ještě za dob , kdy tento dopravce neexistoval a má ji dodnes...a nový pracovník ČD Cargo na ní nárok však nemá.... Je to podobné , jako kdyby si bývalý zaměstnanec pivovaru chodil i po deseti letech po ukočení pracovního poměru fasovat deputátní pivo....

0 2
možnosti

¨proč se nepíše o tom, že jsou tu mezinárodní dohody o vzájemné poskytování jízdních výhod? Jasně, pokud zrušíme režijní výhody pro "naše" a zahraniční železničáři budou i tak u nás jezdit ne-li zdarma, tak s podstatnou slevou...

1 0
možnosti

Mě dycky pobaví, jak se řeší řežijky a ne výše platu. Ono by stačilo režijky zrušit, místo toho přihodit jednu tisícovku k platu a myslím, že by všichni byli spokojeni- běžní lidé by železničářům nezáviděli (protože výše platu danch lidí tu evidentně nikoho nezajímá) a železničáři by měli víc peněz, z nichž určitě ne všechny by utratili za jízdné.

3 1
možnosti

J16a51n 18M47a89z79ů73r78e36k

14. 11. 2014 13:34

nejde mi o závist, ale o racionalitu. Je to asi stejný jako by CEZ prodával energii zaměstnancům za paušál třeba 3 tis ročně a za stejných podmínek to dal i zaměstnancům úklidové firmy co ji uklizi centrálu

3 0
možnosti