Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet přidává lokomotivy, pronajal si z Rakouska Siemens Vectron

Soukromý železniční dopravce RegioJet rozšíří flotilu svých devíti elektrických lokomotiv. Od soboty začíná jezdit s první lokomotivou Siemens Vectron, další dvě mají přijet v příštích týdnech. Dopravce je zatím bude používat hlavně na trati Bratislava - Košice, první měsíc je bude testovat v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52a86v69e93l 21Š91m68í30d86e26k 6479740563378

Jenomže Railjett můžou táhnout pouze Taurusy.Vectron sice hezký , ale 380 se mě líbí víc.

0/0
17.11.2014 6:02

P71e21t27r 56C97h90l26á89d98e37k 3308497353841

https://www.youtube.com/watch?v=cHHQuL98hAo&feature=youtu.be

+1/0
15.11.2014 15:53

T55o60m74a59s 50N12o49v40o52t94n55y 3771436148559

Teď ještě udělat spoje do Brna a je vyřešeno.

0/0
15.11.2014 13:25

J74o36s47e19f 97H80o74n52e46š 7231102510403

Tady se ukazuje absurdita antimonopolních zákonů.ČD se nemohou pronajmout Taurusy a přijde někdo jiný a pronajme si Vectrony.Neměli by se poslanci zamyslet?

+5/0
15.11.2014 8:09

J87o87s27e34f 30Č51e74r71v42e24n36i37c32k40ý 9679324111293

Ale ÚOHS nezakázal ČD si pronajmout Taurusy. Jen prostě ČD musí při takovémto kroku dodržet právě ten, podle Vás, absurdní zákon.

+3/0
15.11.2014 9:05

J57o22s43e33f 11H81o39n36e14š 7801182380463

Vždyt ČD dostaly pokutu-za pronájem

0/0
15.11.2014 19:09

J50i59r18k52a 64D76v30o57ř91á38k 4835420223208

Ten zákon ale nutí uspořádat soutěž i na takové věci, které se dodnes běžně řešily vzájemnou vyrovnávkou výkonů. Operativně, kdyby se na každé s prominutím uprdnutí muselo čekat do vyhodnocení soutěže a odvolávky několik let, tak to ty dráhy můžou rovnou zabalit. To je jako byste před každým mávnutím taxíka někde večer musel projít měsíčním úředním postupem s kolkovanou žádostí.

0/0
16.11.2014 22:09

P81e75t49r 16N30i45v92n51i39c95k63ý 3862444945927

Srovnáváš nesrovnatelné. Soukromá firma si může proajmout, co chce a jakou chce cenu. Státní organizace hospodařící s penězi daňových poplatníků však fungují v jiném režimu a musí dodržovat zákon a dělat výběroví řízení.

Nelíbí se ti to? Pak si stěžuj u svého poslance a senátora. Jen oni moho mměnit zákony.

+1/0
18.11.2014 8:20

M46i93l63a14n 77L85a76š23ť87o13v54k79a 8712644833598

Někdo jiný totiž nežije z peněz daňových poplatníků, ale za svoje, proto si může pronajmout co chce. ČD musí vypsat výběrové řízení. ;-D

+2/−4
15.11.2014 10:37

M89a87r70t56i60n 63N73o86v91o52t97n30ý 3226876761414

Ten někdo jiný žije z peněz daňových poplatníků stejně tak, jako ČD.

+5/−1
15.11.2014 11:17

T35o63m54a43s 29N38o43v34o15t62n60y 3121746648319

Jak? Že mu stát doplácí to, co po něm požaduje?

+1/−2
15.11.2014 13:25

R85i54c46h72a97r73d 47T42r81e30f76i21l 4351875569110

V tom případě by neměl dostat od státu ani korunu dotace.

+1/−2
15.11.2014 11:24

M10i35r23o54s17l20a50v 39Z61i54k46m51u96n13d 7709213374303

Ale ČD (GJW Train, Trilex) nedostávají dotace, dostávají zaplaceno za objednanou dopravní službu - státe,krajem.

Vy snad dotujete svého pekaře, řezníka tím, že si u něho kupujete zboží ???.

+1/0
16.11.2014 5:12

J21o74s74e24f 78H67o87n31e71š 7231522270183

Oba subjety zijí z peněz danových poplatníků,jenom ČD nemohou disponovat se ziskem.Pokud ČD vypíšou řízení,tak Jančura je předběhne a ČD nemusí řízení vůbec vypisovat

+1/0
15.11.2014 19:15

M46i57r61o60s76l61a20v 23Z75i14k16m21u53n37d 7949443784583

ČD musí dodržovat zákon, to je pravda, ale pak jsou v nevýhodě s konkurencí. A obchodní soutěž nesmí nikoho znevýhodnit ...

Z hlediska "zdravého rozumu" je to padlé na hlavu ...

Představte si, že by do podmínek soutěže na provozování nějaké tratě byla dána podmínka, že se může přihlásit pouze ten, kdo vozidla vysoutěžil ve veřejné soutěži (... podle zákona o ...) a nikoli přímým nákupem ... to by byl ze strany jiných dopravců "řev" ... A jak by se k takové podmínce postavil UHOS ...

Z jednoho úhlu pohledu by mohl říci, ano je to správně, protože se tím klade rovnítko mezi uchazeče "pod zákonem" a uchazeče "mimo zákon", z druhého úhlu pohledu by to mohl označit za diskriminační ...

0/0
16.11.2014 5:10

J64i82n14d76ř81i35c84h 56Š54k66o85p47e37k 4865441460105

jaký antimonopolní zákony ?

ČD jsou dle jsou dle zákona subjektem, který musí dodržovat zákon o veřejných zakázkách

0/0
15.11.2014 15:55

Š93i45m51o93n 58D27a17l44e69c67k13ý 8350404916865

Nemohly též přijít k úvahu lokomotivy řady 380 od Škodovky? Co mají Vectrony navíc?

+4/−4
15.11.2014 2:14

J92o63s87e43f 14Č68e74r35v75e30n17i52c37k38ý 9769294751173

Nejspíše to, že jsou k mání ihned.

+6/0
15.11.2014 5:38

M36i11l97a37n 64L15a65š96ť41o21v67k81a 8302244733978

Asi mohou jezdit bez problémů všude, což se o 109E říci nedá, stále jsou místa v síti SŽDC, kam 109E nesmí, ruší zabzař.

+1/−1
15.11.2014 10:38

M53a72t98ú11š 41B40e28n20a74k 9738514732783

možno môžu na SŽDC všade, ale na ŽSR zatiaľ na rozdiel od 380 nemôžu vôbec...

Je to o tom že 109e majú len ČD a ZSSK, pričom niesú v žiadnom poole odkiaľ by sa dali prenajať.

0/0
15.11.2014 12:36

J16i92r47k36a 28D13v89o87ř64á98k 4815770173378

A není to spíš naopak? ;-)

0/0
16.11.2014 22:11

M62i66r93o98s91l77a38v 83J13a30n74o74u95š82e87k 9614891637

Nechce pan Sůra psát raději pro Haló noviny? Protože tyhle velmi tendenční články a arogance autora, i přes to že mám RegioJet rád, mi lezou krkem a připomínají mi éru komunismu kdy jediná dobrá věc, řešení či názor byl ten, jenž se zalíbil straně. Kdyby jste uměl alespoň dobře psát.

+4/−10
15.11.2014 1:30

J90a27n 35S28ů29r54a 4125213833202

Dobrý den,pane Janoušku,co je na textu tendenčního?

+5/−1
15.11.2014 6:59

M87a72t27ú33š 34B12e64n52a80k 9748594942493

omylom som dal mínus miesto plusX

0/0
15.11.2014 12:39

P31e88t27r 61N53e16c17h10a13n18i28c85k88ý 7113446468480

Jančura má v SK velké šance díky Ficovi. Sice přišel o většinu studentů, ale získal všechny mezi 26 a důchodem, kteří se ZSSK se zdarma jedoucími nebudou chtít jet a stát v uličce.

+2/−4
15.11.2014 1:14

T95o79m93á28š 94K39l13í51m49a 4924277443793

Ano to je dulezite zvazit jestli stat v ulicce 2hodiny ci 2 hodiny sedet v peknem sedadle  a cena je srovnatelna

Ale na druhou stranu je to takovy adrenalin tak co jak dlouho dneska budem stat :D

0/0
15.11.2014 5:57

M25a13t94ú77š 14B39e12n91a58k 9158754202843

Pekná blbnosť, už len pretože RJ nebude stáť ani zďaleka tam kde ZSSK s rýchlikmi, IC sa cestovanie zadarmo netýka. Počet miest zadarmo na jeden rýchlik je limitovaný, takže sa rovnomernejšie rozložia špičky, dnes chodil posilový rýchlik pol hodinu pred riadnym a študenti si radšej počkali na ten riadni, aj keď boli na stanici, a ten bol potom preplnený. Navyše ZSSK konečne zavádza miestenky zadarmo k lískom nad 10€ do 2triedy (cca Bratislava - Puchov) a  ku 1. triede ku všetkým lístkom, škoda len, že to nieje už nad 5€ čo by som využil.

+1/0
15.11.2014 12:46

P46e45t11r 30K15a42d77e78ř11á31v35e58k 9241202130222

1) jezdí-li na vlastní podnikatelské riziko neexistuje žádné nevpuštění

2) auto busy by svými vlaky nahradil, sám Jančura se takto vyjadřoval

3) dráha je komplikovaná věc. Lokomotiva vícesystémová, na Slovensku (o to tu šlo především) schválená a to tak že se vším co potřebuje (ETCS a s funkčním vlakovým vytápěním) opravdu jiná volně na trhu není

+1/0
15.11.2014 1:02

M89a65t32ú92š 24B89e20n96a14k 9448554472743

Vector na slovensko schválení nieje, aj keď sa na tom pracuje, ale to býva beh na dlhú trať...

0/0
15.11.2014 12:48

M28a17t20ú75š 14B14e13n91a96k 9388474472343

k bodu 1, ale existuje, každý dopravca musí spĺňať určité kritériá, aby mohol byť vpustený na sieť, taký RJ CZ ich nespĺňal a bolo mu odobraté oprávnenie, takže teraz vlaky CZ - Žilina - Košice jazdí RJ SK.

0/0
15.11.2014 12:57

J93a56n 77M80a86c81h 3543917842540

Vectrony jsou naprosto srovnatelné s 380. Rozdíl je v tom, že Siemens jich prodal více než Škodovka. 

Jsem zvědav o kolik se zrychlí RJ spoj s Ostravou.

+3/0
15.11.2014 0:31

M13i81l23a25n 82L20a16š98ť30o91v36k84a 8552884953638

380 nesahá Vectronu ani po kotníky, nehledě na to, že jsou stále i tratě v síti SŽDC, kam 380 nesmí ;-D

+1/−3
15.11.2014 10:40

M29a33t57ú73š 91B82e42n62a57k 9148294572783

stále lepšie ako Vectron, čo na Slovensko zatiaľ môže len do pohraničných staníc.

0/0
15.11.2014 12:49

J87i80ř67í 61K17o30c21u43r61e97k 6765754555718

380 nesmí... Tam ale nesmí ani Vectron. A ty místa mizí. Plzeňské nádraží je v rekonstrukci, Budějovické už po ní. Budějovice-Veselí nad Lužnicí je poslední úsek. Teda až na úsek Veselí-Jihlava, ale co by tam dělal Vectron, na těch až 80 km/h, co tam je povoleno, je příliš rychlý i Plecháč

0/0
15.11.2014 18:00

J92i27r75k25a 93D59v70o83ř91á22k 4215470303498

A není to náhodou tak, že i do tohohle úseku 380 smí, jen se sníženým výkonem?

0/0
16.11.2014 22:18
Foto

T59o67m77á89š 57T30ů42m21a 5681338478682

Tak prosim v cem konkretne je Vectron lepsi? A kam muze a 380 ne?

0/0
16.11.2014 19:00

J83i30r66k35a 79D97v46o21ř49á45k 4805870353968

Kdepak jste to vzal? Vectron je dobrá mašina a rozhodně tu nehodlám hájit 380, že ta je lepší. Ale v čem je podstatně horší, dokonce tak, že by si vysloužila výraz "po kotníky"? O tom si rád nechám vyprávět.

0/0
16.11.2014 22:15

M18a13t88ú54š 49B68e98n71a82k 9938294862273

A už ich majú na Slovensku schválené na prevádzku s osobnými vozňami? Lebo to že spravili minulý týždeň jednu testovaciu jazdu neznamená, že bude v blízkej dobe schválená, taký Taurus už schvalujú na osobnú prevádzku už roky a stále nič...Vlastne jediná moderná lokomotíva schválená na osobnú prevádzku je 109e(380 ČD) a 109e2(381 ZSSK) a aj tie niesú bez obmedzení.

0/0
15.11.2014 0:30
Foto

O34n38d80ř57e52j 76Z35a75h49r27a65d42n23í11č19e98k 9243859885648

Myslím, že RJ nejezdí do Brna hlavně proto, že 1) na tuto trať zatím nebyli soukromí dopravci vpuštěni a 2) by darmo dělal konkurenci svým sesterským autobusům Student Agency. Kromě toho článek vyznívá tak, jako by v Česku neexistovaly vícesystémové lokomotivy, dokud jako spása nepřišel Vectron z Rakouska.

+5/−2
14.11.2014 23:15

J59a22n 38S31ů24r82a 4785683213462

Vícesystemove lokomotivy existují, ale moc volných jich není

0/0
14.11.2014 23:21

T72o16m92á79š 21K81n67a86i38f21l 6983310677850

Nic jako "nebyl vpuštěn" v podstatě neexistuje. přístup na koleje je liberalizovaný, a jančurovi nic nebrání v tom požádat o přidělení kapacity a začít kdykoli jezdit.

dvou systémových lokomotiv opravdu moc není (volně k dispozici).

+6/0
14.11.2014 23:27

R31o66m22a10n 59P42o69l97á65č63e13k 5536599485

D1 Expres od ČD jezdil na vlastní triko. :-)

0/0
14.11.2014 23:48

J42a89n 37S41ů36r57a 4775643383532

ano, velmi úspěšný projekt:-)

+7/−1
15.11.2014 0:00

J52i98ř12í 55K21o78c48u77r64e75k 6705234975808

Po železnici je to 252 km (257 přes Brod), po dálnici 208 km (do Holešovic). Vlak by musel mít cestovní rychlost 130 km/h aby to stihl těsně pod dvě hodiny. Pro srovnání: Pendolíno na trase Praha - Ostrava má cestovní rychlost asi 115 km/h. Přičem na Ostravu je "rychlejší" trať než Brno-Třebová.

0/0
15.11.2014 18:09

R18a53d67i23m 43Š66o64l41c 1715725935764

No hlavně na Slovensku taky 200 nevyužije. Dost vidím problém v tom, že na Slovensku je od pondělí doprava zdarma. Jančura tam v závazku nebude, takže cestující pojede raději zadarmo se ZSSK než RegioJetem. Hlavně aby je tedy nasadil i na Žilinu - Praha, jsou známé i případy, že to peršing prostě neutáhne. Byl i případ, kdy na Česko-Slovenském pomezí museli dělit vlak na dva kusy, protože se nerozjel.

0/0
14.11.2014 22:59

P61e40t41r 59N61e66c38h67a57n60i40c23k85ý 7853256348880

Ale ty nestudenty získá prakticky všechny, ZSSK bude vozit jen ty zdarma.

+1/0
15.11.2014 1:15

M83a76t29ú90š 55B33e81n88a64k 9308704882203

sa pekne mýliš, tie 4 IC RJ nemajú šancu pokryť platiacich cestujúcich od ZSSK, hlavne keď nestoja tak kde rýchlik.

0/0
15.11.2014 12:59

J36i39ř61í 43Z27ý17k45a 9159243141830

fuj, to jsou ošklivé lokomotivy. Ale na krásu to nejezdí, takže pokud to zlepší dopravní spojení, ušetří čas a finanční prostředky cestujícím R^

0/−4
14.11.2014 22:55
Foto

P39e33t56r 23S54l36á56d51e39k 8520871943749

Tak to bude asi otázka vkusu, pro mne je to krásná lokomotiva a rozhodně bude na trati ozdobou.

+6/0
15.11.2014 1:22

J85i15r17k59a 69D96v45o66ř78á46k 4345100613528

Na krásu to fakt nejezdí, s tou výjimkou, že by lokomotiva neměla vypadat, že je zanedbaná a že bude mít potíže dojet bez problémů do cíle.

Nicméně si kacířsky přisadím, že vectron je přecijen o fous hezčí než stávající slovenská gorila nebo český banán, peršink či eso.

0/0
16.11.2014 22:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.