Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet přidává lokomotivy, pronajal si z Rakouska Siemens Vectron

Soukromý železniční dopravce RegioJet rozšíří flotilu svých devíti elektrických lokomotiv. Od soboty začíná jezdit s první lokomotivou Siemens Vectron, další dvě mají přijet v příštích týdnech. Dopravce je zatím bude používat hlavně na trati Bratislava - Košice, první měsíc je bude testovat v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74a72v98e14l 22Š35m27í10d24e50k 6469240283168

Jenomže Railjett můžou táhnout pouze Taurusy.Vectron sice hezký , ale 380 se mě líbí víc.

0/0
17.11.2014 6:02

P53e80t70r 20C38h12l28á21d47e92k 3738597203721

https://www.youtube.com/watch?v=cHHQuL98hAo&feature=youtu.be

+1/0
15.11.2014 15:53

T66o80m77a98s 39N28o16v43o24t76n56y 3281706328829

Teď ještě udělat spoje do Brna a je vyřešeno.

0/0
15.11.2014 13:25

J34o54s63e33f 11H55o30n53e30š 7211592450633

Tady se ukazuje absurdita antimonopolních zákonů.ČD se nemohou pronajmout Taurusy a přijde někdo jiný a pronajme si Vectrony.Neměli by se poslanci zamyslet?

+5/0
15.11.2014 8:09

J98o41s33e43f 36Č87e80r17v17e31n47i71c86k82ý 9589864851833

Ale ÚOHS nezakázal ČD si pronajmout Taurusy. Jen prostě ČD musí při takovémto kroku dodržet právě ten, podle Vás, absurdní zákon.

+3/0
15.11.2014 9:05

J48o93s19e90f 71H30o38n98e22š 7311272780663

Vždyt ČD dostaly pokutu-za pronájem

0/0
15.11.2014 19:09

J16i84r79k54a 43D69v49o95ř33á59k 4945510953758

Ten zákon ale nutí uspořádat soutěž i na takové věci, které se dodnes běžně řešily vzájemnou vyrovnávkou výkonů. Operativně, kdyby se na každé s prominutím uprdnutí muselo čekat do vyhodnocení soutěže a odvolávky několik let, tak to ty dráhy můžou rovnou zabalit. To je jako byste před každým mávnutím taxíka někde večer musel projít měsíčním úředním postupem s kolkovanou žádostí.

0/0
16.11.2014 22:09

P47e27t16r 35N43i39v48n39i16c64k86ý 3192164635687

Srovnáváš nesrovnatelné. Soukromá firma si může proajmout, co chce a jakou chce cenu. Státní organizace hospodařící s penězi daňových poplatníků však fungují v jiném režimu a musí dodržovat zákon a dělat výběroví řízení.

Nelíbí se ti to? Pak si stěžuj u svého poslance a senátora. Jen oni moho mměnit zákony.

+1/0
18.11.2014 8:20

M81i94l36a61n 87L76a32š90ť58o97v90k43a 8862724563918

Někdo jiný totiž nežije z peněz daňových poplatníků, ale za svoje, proto si může pronajmout co chce. ČD musí vypsat výběrové řízení. ;-D

+2/−4
15.11.2014 10:37

M83a45r85t98i59n 81N25o61v90o56t10n30ý 3206726471424

Ten někdo jiný žije z peněz daňových poplatníků stejně tak, jako ČD.

+5/−1
15.11.2014 11:17

T86o17m55a37s 14N91o96v83o13t39n43y 3781506548139

Jak? Že mu stát doplácí to, co po něm požaduje?

+1/−2
15.11.2014 13:25

R53i16c14h14a93r53d 71T22r81e74f26i88l 4501445449820

V tom případě by neměl dostat od státu ani korunu dotace.

+1/−2
15.11.2014 11:24

M12i69r86o51s88l87a52v 62Z50i66k44m54u56n38d 7199563864623

Ale ČD (GJW Train, Trilex) nedostávají dotace, dostávají zaplaceno za objednanou dopravní službu - státe,krajem.

Vy snad dotujete svého pekaře, řezníka tím, že si u něho kupujete zboží ???.

+1/0
16.11.2014 5:12

J55o57s97e89f 71H26o97n66e21š 7921302880373

Oba subjety zijí z peněz danových poplatníků,jenom ČD nemohou disponovat se ziskem.Pokud ČD vypíšou řízení,tak Jančura je předběhne a ČD nemusí řízení vůbec vypisovat

+1/0
15.11.2014 19:15

M95i61r49o54s36l87a13v 45Z18i60k57m75u83n95d 7849583364263

ČD musí dodržovat zákon, to je pravda, ale pak jsou v nevýhodě s konkurencí. A obchodní soutěž nesmí nikoho znevýhodnit ...

Z hlediska "zdravého rozumu" je to padlé na hlavu ...

Představte si, že by do podmínek soutěže na provozování nějaké tratě byla dána podmínka, že se může přihlásit pouze ten, kdo vozidla vysoutěžil ve veřejné soutěži (... podle zákona o ...) a nikoli přímým nákupem ... to by byl ze strany jiných dopravců "řev" ... A jak by se k takové podmínce postavil UHOS ...

Z jednoho úhlu pohledu by mohl říci, ano je to správně, protože se tím klade rovnítko mezi uchazeče "pod zákonem" a uchazeče "mimo zákon", z druhého úhlu pohledu by to mohl označit za diskriminační ...

0/0
16.11.2014 5:10

J28i97n78d27ř46i26c90h 76Š65k61o61p91e90k 4235941390565

jaký antimonopolní zákony ?

ČD jsou dle jsou dle zákona subjektem, který musí dodržovat zákon o veřejných zakázkách

0/0
15.11.2014 15:55

Š51i20m29o57n 98D21a77l58e72c48k63ý 8540974986875

Nemohly též přijít k úvahu lokomotivy řady 380 od Škodovky? Co mají Vectrony navíc?

+4/−4
15.11.2014 2:14

J92o56s14e97f 59Č40e10r86v62e45n74i17c16k61ý 9199464551363

Nejspíše to, že jsou k mání ihned.

+6/0
15.11.2014 5:38

M96i73l80a76n 53L78a44š33ť29o46v38k96a 8292614623118

Asi mohou jezdit bez problémů všude, což se o 109E říci nedá, stále jsou místa v síti SŽDC, kam 109E nesmí, ruší zabzař.

+1/−1
15.11.2014 10:38

M60a89t35ú42š 93B81e43n14a66k 9488624642513

možno môžu na SŽDC všade, ale na ŽSR zatiaľ na rozdiel od 380 nemôžu vôbec...

Je to o tom že 109e majú len ČD a ZSSK, pričom niesú v žiadnom poole odkiaľ by sa dali prenajať.

0/0
15.11.2014 12:36

J61i97r67k86a 10D28v64o63ř72á19k 4745110403778

A není to spíš naopak? ;-)

0/0
16.11.2014 22:11

M46i84r11o54s48l74a21v 79J75a41n87o87u44š18e38k 9244551207

Nechce pan Sůra psát raději pro Haló noviny? Protože tyhle velmi tendenční články a arogance autora, i přes to že mám RegioJet rád, mi lezou krkem a připomínají mi éru komunismu kdy jediná dobrá věc, řešení či názor byl ten, jenž se zalíbil straně. Kdyby jste uměl alespoň dobře psát.

+4/−10
15.11.2014 1:30

J56a32n 11S81ů73r33a 4195853613702

Dobrý den,pane Janoušku,co je na textu tendenčního?

+5/−1
15.11.2014 6:59

M82a53t49ú40š 49B42e67n92a86k 9718304752633

omylom som dal mínus miesto plusX

0/0
15.11.2014 12:39

P27e88t38r 71N54e17c17h41a71n37i11c77k30ý 7903846238280

Jančura má v SK velké šance díky Ficovi. Sice přišel o většinu studentů, ale získal všechny mezi 26 a důchodem, kteří se ZSSK se zdarma jedoucími nebudou chtít jet a stát v uličce.

+2/−4
15.11.2014 1:14

T11o97m44á70š 46K17l48í11m25a 4244427743963

Ano to je dulezite zvazit jestli stat v ulicce 2hodiny ci 2 hodiny sedet v peknem sedadle  a cena je srovnatelna

Ale na druhou stranu je to takovy adrenalin tak co jak dlouho dneska budem stat :D

0/0
15.11.2014 5:57

M65a81t84ú76š 92B73e42n60a81k 9848824502903

Pekná blbnosť, už len pretože RJ nebude stáť ani zďaleka tam kde ZSSK s rýchlikmi, IC sa cestovanie zadarmo netýka. Počet miest zadarmo na jeden rýchlik je limitovaný, takže sa rovnomernejšie rozložia špičky, dnes chodil posilový rýchlik pol hodinu pred riadnym a študenti si radšej počkali na ten riadni, aj keď boli na stanici, a ten bol potom preplnený. Navyše ZSSK konečne zavádza miestenky zadarmo k lískom nad 10€ do 2triedy (cca Bratislava - Puchov) a  ku 1. triede ku všetkým lístkom, škoda len, že to nieje už nad 5€ čo by som využil.

+1/0
15.11.2014 12:46

P67e35t21r 48K43a33d31e50ř64á80v74e47k 9131562630732

1) jezdí-li na vlastní podnikatelské riziko neexistuje žádné nevpuštění

2) auto busy by svými vlaky nahradil, sám Jančura se takto vyjadřoval

3) dráha je komplikovaná věc. Lokomotiva vícesystémová, na Slovensku (o to tu šlo především) schválená a to tak že se vším co potřebuje (ETCS a s funkčním vlakovým vytápěním) opravdu jiná volně na trhu není

+1/0
15.11.2014 1:02

M88a35t31ú63š 77B63e67n26a47k 9168114722373

Vector na slovensko schválení nieje, aj keď sa na tom pracuje, ale to býva beh na dlhú trať...

0/0
15.11.2014 12:48

M42a72t32ú32š 12B83e27n59a60k 9428664372933

k bodu 1, ale existuje, každý dopravca musí spĺňať určité kritériá, aby mohol byť vpustený na sieť, taký RJ CZ ich nespĺňal a bolo mu odobraté oprávnenie, takže teraz vlaky CZ - Žilina - Košice jazdí RJ SK.

0/0
15.11.2014 12:57

J18a27n 21M87a67c52h 3773827272270

Vectrony jsou naprosto srovnatelné s 380. Rozdíl je v tom, že Siemens jich prodal více než Škodovka. 

Jsem zvědav o kolik se zrychlí RJ spoj s Ostravou.

+3/0
15.11.2014 0:31

M66i12l84a66n 62L83a15š70ť11o97v47k79a 8622244863698

380 nesahá Vectronu ani po kotníky, nehledě na to, že jsou stále i tratě v síti SŽDC, kam 380 nesmí ;-D

+1/−3
15.11.2014 10:40

M88a35t78ú79š 17B20e75n20a21k 9888434302883

stále lepšie ako Vectron, čo na Slovensko zatiaľ môže len do pohraničných staníc.

0/0
15.11.2014 12:49

J43i69ř52í 75K19o47c26u41r81e28k 6225794785528

380 nesmí... Tam ale nesmí ani Vectron. A ty místa mizí. Plzeňské nádraží je v rekonstrukci, Budějovické už po ní. Budějovice-Veselí nad Lužnicí je poslední úsek. Teda až na úsek Veselí-Jihlava, ale co by tam dělal Vectron, na těch až 80 km/h, co tam je povoleno, je příliš rychlý i Plecháč

0/0
15.11.2014 18:00

J50i34r29k91a 41D17v59o41ř12á71k 4165370333818

A není to náhodou tak, že i do tohohle úseku 380 smí, jen se sníženým výkonem?

0/0
16.11.2014 22:18
Foto

T95o32m91á41š 39T60ů62m80a 5151978448112

Tak prosim v cem konkretne je Vectron lepsi? A kam muze a 380 ne?

0/0
16.11.2014 19:00

J16i89r46k84a 54D60v25o77ř67á60k 4785850703238

Kdepak jste to vzal? Vectron je dobrá mašina a rozhodně tu nehodlám hájit 380, že ta je lepší. Ale v čem je podstatně horší, dokonce tak, že by si vysloužila výraz "po kotníky"? O tom si rád nechám vyprávět.

0/0
16.11.2014 22:15

M60a20t86ú56š 52B26e16n85a79k 9298464162813

A už ich majú na Slovensku schválené na prevádzku s osobnými vozňami? Lebo to že spravili minulý týždeň jednu testovaciu jazdu neznamená, že bude v blízkej dobe schválená, taký Taurus už schvalujú na osobnú prevádzku už roky a stále nič...Vlastne jediná moderná lokomotíva schválená na osobnú prevádzku je 109e(380 ČD) a 109e2(381 ZSSK) a aj tie niesú bez obmedzení.

0/0
15.11.2014 0:30
Foto

O44n50d43ř43e81j 16Z85a55h44r62a44d21n37í50č61e68k 9443219155848

Myslím, že RJ nejezdí do Brna hlavně proto, že 1) na tuto trať zatím nebyli soukromí dopravci vpuštěni a 2) by darmo dělal konkurenci svým sesterským autobusům Student Agency. Kromě toho článek vyznívá tak, jako by v Česku neexistovaly vícesystémové lokomotivy, dokud jako spása nepřišel Vectron z Rakouska.

+5/−2
14.11.2014 23:15

J85a43n 56S94ů34r77a 4965943333542

Vícesystemove lokomotivy existují, ale moc volných jich není

0/0
14.11.2014 23:21

T94o50m20á77š 18K90n21a25i25f51l 6593850197570

Nic jako "nebyl vpuštěn" v podstatě neexistuje. přístup na koleje je liberalizovaný, a jančurovi nic nebrání v tom požádat o přidělení kapacity a začít kdykoli jezdit.

dvou systémových lokomotiv opravdu moc není (volně k dispozici).

+6/0
14.11.2014 23:27

R28o21m41a21n 30P10o46l71á51č80e13k 5476559195

D1 Expres od ČD jezdil na vlastní triko. :-)

0/0
14.11.2014 23:48

J88a85n 64S75ů77r35a 4705323943212

ano, velmi úspěšný projekt:-)

+7/−1
15.11.2014 0:00

J98i12ř81í 35K63o85c72u54r32e35k 6935874165548

Po železnici je to 252 km (257 přes Brod), po dálnici 208 km (do Holešovic). Vlak by musel mít cestovní rychlost 130 km/h aby to stihl těsně pod dvě hodiny. Pro srovnání: Pendolíno na trase Praha - Ostrava má cestovní rychlost asi 115 km/h. Přičem na Ostravu je "rychlejší" trať než Brno-Třebová.

0/0
15.11.2014 18:09

R23a30d16i49m 40Š31o91l52c 1255435895534

No hlavně na Slovensku taky 200 nevyužije. Dost vidím problém v tom, že na Slovensku je od pondělí doprava zdarma. Jančura tam v závazku nebude, takže cestující pojede raději zadarmo se ZSSK než RegioJetem. Hlavně aby je tedy nasadil i na Žilinu - Praha, jsou známé i případy, že to peršing prostě neutáhne. Byl i případ, kdy na Česko-Slovenském pomezí museli dělit vlak na dva kusy, protože se nerozjel.

0/0
14.11.2014 22:59

P29e63t74r 20N54e46c85h76a35n57i54c23k45ý 7563916968920

Ale ty nestudenty získá prakticky všechny, ZSSK bude vozit jen ty zdarma.

+1/0
15.11.2014 1:15

M42a88t81ú46š 33B53e85n81a55k 9878144662793

sa pekne mýliš, tie 4 IC RJ nemajú šancu pokryť platiacich cestujúcich od ZSSK, hlavne keď nestoja tak kde rýchlik.

0/0
15.11.2014 12:59

J48i17ř24í 18Z48ý86k77a 9959773491730

fuj, to jsou ošklivé lokomotivy. Ale na krásu to nejezdí, takže pokud to zlepší dopravní spojení, ušetří čas a finanční prostředky cestujícím R^

0/−4
14.11.2014 22:55
Foto

P69e96t30r 32S23l17á51d49e54k 8290711573189

Tak to bude asi otázka vkusu, pro mne je to krásná lokomotiva a rozhodně bude na trati ozdobou.

+6/0
15.11.2014 1:22

J97i40r58k17a 40D16v39o70ř68á85k 4695760273678

Na krásu to fakt nejezdí, s tou výjimkou, že by lokomotiva neměla vypadat, že je zanedbaná a že bude mít potíže dojet bez problémů do cíle.

Nicméně si kacířsky přisadím, že vectron je přecijen o fous hezčí než stávající slovenská gorila nebo český banán, peršink či eso.

0/0
16.11.2014 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.