Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet přidává lokomotivy, pronajal si z Rakouska Siemens Vectron

Soukromý železniční dopravce RegioJet rozšíří flotilu svých devíti elektrických lokomotiv. Od soboty začíná jezdit s první lokomotivou Siemens Vectron, další dvě mají přijet v příštích týdnech. Dopravce je zatím bude používat hlavně na trati Bratislava - Košice, první měsíc je bude testovat v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a56v19e30l 28Š10m46í47d95e17k 6279600453868

Jenomže Railjett můžou táhnout pouze Taurusy.Vectron sice hezký , ale 380 se mě líbí víc.

0/0
17.11.2014 6:02

P30e28t63r 19C74h93l73á85d15e15k 3118707173541

https://www.youtube.com/watch?v=cHHQuL98hAo&feature=youtu.be

+1/0
15.11.2014 15:53

T48o90m91a69s 34N71o46v78o71t65n16y 3821356508619

Teď ještě udělat spoje do Brna a je vyřešeno.

0/0
15.11.2014 13:25

J61o16s45e67f 85H67o59n56e59š 7841902390833

Tady se ukazuje absurdita antimonopolních zákonů.ČD se nemohou pronajmout Taurusy a přijde někdo jiný a pronajme si Vectrony.Neměli by se poslanci zamyslet?

+5/0
15.11.2014 8:09

J51o13s29e57f 92Č90e97r14v25e57n35i73c49k51ý 9559964131903

Ale ÚOHS nezakázal ČD si pronajmout Taurusy. Jen prostě ČD musí při takovémto kroku dodržet právě ten, podle Vás, absurdní zákon.

+3/0
15.11.2014 9:05

J67o33s34e52f 97H64o12n30e85š 7881442420833

Vždyt ČD dostaly pokutu-za pronájem

0/0
15.11.2014 19:09

J42i41r61k36a 67D46v57o89ř43á51k 4565460583198

Ten zákon ale nutí uspořádat soutěž i na takové věci, které se dodnes běžně řešily vzájemnou vyrovnávkou výkonů. Operativně, kdyby se na každé s prominutím uprdnutí muselo čekat do vyhodnocení soutěže a odvolávky několik let, tak to ty dráhy můžou rovnou zabalit. To je jako byste před každým mávnutím taxíka někde večer musel projít měsíčním úředním postupem s kolkovanou žádostí.

0/0
16.11.2014 22:09

P93e46t26r 13N59i55v93n33i16c59k97ý 3152634555717

Srovnáváš nesrovnatelné. Soukromá firma si může proajmout, co chce a jakou chce cenu. Státní organizace hospodařící s penězi daňových poplatníků však fungují v jiném režimu a musí dodržovat zákon a dělat výběroví řízení.

Nelíbí se ti to? Pak si stěžuj u svého poslance a senátora. Jen oni moho mměnit zákony.

+1/0
18.11.2014 8:20

M15i19l69a81n 72L91a42š86ť24o86v59k54a 8102334803778

Někdo jiný totiž nežije z peněz daňových poplatníků, ale za svoje, proto si může pronajmout co chce. ČD musí vypsat výběrové řízení. ;-D

+2/−4
15.11.2014 10:37

M16a48r54t17i83n 69N84o84v85o89t19n34ý 3126376621824

Ten někdo jiný žije z peněz daňových poplatníků stejně tak, jako ČD.

+5/−1
15.11.2014 11:17

T12o28m38a42s 85N63o85v27o61t58n11y 3261986108929

Jak? Že mu stát doplácí to, co po něm požaduje?

+1/−2
15.11.2014 13:25

R98i35c81h91a66r19d 47T87r44e34f83i94l 4821825179830

V tom případě by neměl dostat od státu ani korunu dotace.

+1/−2
15.11.2014 11:24

M85i34r76o52s81l94a48v 90Z51i61k37m55u34n68d 7689843844953

Ale ČD (GJW Train, Trilex) nedostávají dotace, dostávají zaplaceno za objednanou dopravní službu - státe,krajem.

Vy snad dotujete svého pekaře, řezníka tím, že si u něho kupujete zboží ???.

+1/0
16.11.2014 5:12

J19o98s30e45f 94H72o63n39e92š 7181122680123

Oba subjety zijí z peněz danových poplatníků,jenom ČD nemohou disponovat se ziskem.Pokud ČD vypíšou řízení,tak Jančura je předběhne a ČD nemusí řízení vůbec vypisovat

+1/0
15.11.2014 19:15

M43i54r73o24s91l32a57v 21Z14i86k89m50u14n81d 7919633754643

ČD musí dodržovat zákon, to je pravda, ale pak jsou v nevýhodě s konkurencí. A obchodní soutěž nesmí nikoho znevýhodnit ...

Z hlediska "zdravého rozumu" je to padlé na hlavu ...

Představte si, že by do podmínek soutěže na provozování nějaké tratě byla dána podmínka, že se může přihlásit pouze ten, kdo vozidla vysoutěžil ve veřejné soutěži (... podle zákona o ...) a nikoli přímým nákupem ... to by byl ze strany jiných dopravců "řev" ... A jak by se k takové podmínce postavil UHOS ...

Z jednoho úhlu pohledu by mohl říci, ano je to správně, protože se tím klade rovnítko mezi uchazeče "pod zákonem" a uchazeče "mimo zákon", z druhého úhlu pohledu by to mohl označit za diskriminační ...

0/0
16.11.2014 5:10

J98i19n86d72ř17i63c50h 38Š13k88o52p11e39k 4885821590925

jaký antimonopolní zákony ?

ČD jsou dle jsou dle zákona subjektem, který musí dodržovat zákon o veřejných zakázkách

0/0
15.11.2014 15:55

Š10i59m53o76n 62D37a84l15e22c39k94ý 8890894706755

Nemohly též přijít k úvahu lokomotivy řady 380 od Škodovky? Co mají Vectrony navíc?

+4/−4
15.11.2014 2:14

J27o52s12e58f 25Č70e46r20v72e62n28i67c68k12ý 9569114661543

Nejspíše to, že jsou k mání ihned.

+6/0
15.11.2014 5:38

M88i90l13a31n 87L46a81š12ť66o94v33k55a 8472224283758

Asi mohou jezdit bez problémů všude, což se o 109E říci nedá, stále jsou místa v síti SŽDC, kam 109E nesmí, ruší zabzař.

+1/−1
15.11.2014 10:38

M83a86t85ú33š 43B31e63n49a80k 9238434692263

možno môžu na SŽDC všade, ale na ŽSR zatiaľ na rozdiel od 380 nemôžu vôbec...

Je to o tom že 109e majú len ČD a ZSSK, pričom niesú v žiadnom poole odkiaľ by sa dali prenajať.

0/0
15.11.2014 12:36

J13i64r38k37a 45D11v78o72ř94á63k 4655750233138

A není to spíš naopak? ;-)

0/0
16.11.2014 22:11

M50i85r27o24s16l48a91v 28J68a25n43o20u66š37e62k 9504741127

Nechce pan Sůra psát raději pro Haló noviny? Protože tyhle velmi tendenční články a arogance autora, i přes to že mám RegioJet rád, mi lezou krkem a připomínají mi éru komunismu kdy jediná dobrá věc, řešení či názor byl ten, jenž se zalíbil straně. Kdyby jste uměl alespoň dobře psát.

+4/−10
15.11.2014 1:30

J22a85n 63S40ů94r27a 4125213493132

Dobrý den,pane Janoušku,co je na textu tendenčního?

+5/−1
15.11.2014 6:59

M88a33t29ú57š 30B28e23n62a62k 9978374302333

omylom som dal mínus miesto plusX

0/0
15.11.2014 12:39

P84e94t22r 93N34e44c51h19a53n88i63c63k37ý 7493206908980

Jančura má v SK velké šance díky Ficovi. Sice přišel o většinu studentů, ale získal všechny mezi 26 a důchodem, kteří se ZSSK se zdarma jedoucími nebudou chtít jet a stát v uličce.

+2/−4
15.11.2014 1:14

T22o94m98á88š 38K45l95í85m88a 4484237103873

Ano to je dulezite zvazit jestli stat v ulicce 2hodiny ci 2 hodiny sedet v peknem sedadle  a cena je srovnatelna

Ale na druhou stranu je to takovy adrenalin tak co jak dlouho dneska budem stat :D

0/0
15.11.2014 5:57

M75a74t90ú61š 78B44e82n33a76k 9758964922443

Pekná blbnosť, už len pretože RJ nebude stáť ani zďaleka tam kde ZSSK s rýchlikmi, IC sa cestovanie zadarmo netýka. Počet miest zadarmo na jeden rýchlik je limitovaný, takže sa rovnomernejšie rozložia špičky, dnes chodil posilový rýchlik pol hodinu pred riadnym a študenti si radšej počkali na ten riadni, aj keď boli na stanici, a ten bol potom preplnený. Navyše ZSSK konečne zavádza miestenky zadarmo k lískom nad 10€ do 2triedy (cca Bratislava - Puchov) a  ku 1. triede ku všetkým lístkom, škoda len, že to nieje už nad 5€ čo by som využil.

+1/0
15.11.2014 12:46

P43e64t92r 92K77a13d70e62ř85á42v30e44k 9551592250182

1) jezdí-li na vlastní podnikatelské riziko neexistuje žádné nevpuštění

2) auto busy by svými vlaky nahradil, sám Jančura se takto vyjadřoval

3) dráha je komplikovaná věc. Lokomotiva vícesystémová, na Slovensku (o to tu šlo především) schválená a to tak že se vším co potřebuje (ETCS a s funkčním vlakovým vytápěním) opravdu jiná volně na trhu není

+1/0
15.11.2014 1:02

M44a95t37ú18š 65B22e87n72a74k 9708754182753

Vector na slovensko schválení nieje, aj keď sa na tom pracuje, ale to býva beh na dlhú trať...

0/0
15.11.2014 12:48

M45a28t11ú94š 93B12e40n91a95k 9698204382343

k bodu 1, ale existuje, každý dopravca musí spĺňať určité kritériá, aby mohol byť vpustený na sieť, taký RJ CZ ich nespĺňal a bolo mu odobraté oprávnenie, takže teraz vlaky CZ - Žilina - Košice jazdí RJ SK.

0/0
15.11.2014 12:57

J88a42n 70M27a33c84h 3663247412790

Vectrony jsou naprosto srovnatelné s 380. Rozdíl je v tom, že Siemens jich prodal více než Škodovka. 

Jsem zvědav o kolik se zrychlí RJ spoj s Ostravou.

+3/0
15.11.2014 0:31

M69i83l78a30n 76L30a28š17ť37o62v85k50a 8232284493608

380 nesahá Vectronu ani po kotníky, nehledě na to, že jsou stále i tratě v síti SŽDC, kam 380 nesmí ;-D

+1/−3
15.11.2014 10:40

M57a84t25ú48š 35B27e79n40a33k 9548114572473

stále lepšie ako Vectron, čo na Slovensko zatiaľ môže len do pohraničných staníc.

0/0
15.11.2014 12:49

J89i51ř60í 13K48o41c20u25r80e62k 6715774625828

380 nesmí... Tam ale nesmí ani Vectron. A ty místa mizí. Plzeňské nádraží je v rekonstrukci, Budějovické už po ní. Budějovice-Veselí nad Lužnicí je poslední úsek. Teda až na úsek Veselí-Jihlava, ale co by tam dělal Vectron, na těch až 80 km/h, co tam je povoleno, je příliš rychlý i Plecháč

0/0
15.11.2014 18:00

J75i48r48k29a 51D76v71o36ř80á98k 4915530513148

A není to náhodou tak, že i do tohohle úseku 380 smí, jen se sníženým výkonem?

0/0
16.11.2014 22:18
Foto

T47o96m31á28š 69T69ů46m21a 5341468748862

Tak prosim v cem konkretne je Vectron lepsi? A kam muze a 380 ne?

0/0
16.11.2014 19:00

J38i45r75k31a 52D70v72o44ř14á91k 4835350593798

Kdepak jste to vzal? Vectron je dobrá mašina a rozhodně tu nehodlám hájit 380, že ta je lepší. Ale v čem je podstatně horší, dokonce tak, že by si vysloužila výraz "po kotníky"? O tom si rád nechám vyprávět.

0/0
16.11.2014 22:15

M74a63t69ú61š 21B93e88n15a76k 9828414532173

A už ich majú na Slovensku schválené na prevádzku s osobnými vozňami? Lebo to že spravili minulý týždeň jednu testovaciu jazdu neznamená, že bude v blízkej dobe schválená, taký Taurus už schvalujú na osobnú prevádzku už roky a stále nič...Vlastne jediná moderná lokomotíva schválená na osobnú prevádzku je 109e(380 ČD) a 109e2(381 ZSSK) a aj tie niesú bez obmedzení.

0/0
15.11.2014 0:30
Foto

O91n45d64ř23e12j 53Z64a47h35r59a58d55n31í79č17e10k 9553239955678

Myslím, že RJ nejezdí do Brna hlavně proto, že 1) na tuto trať zatím nebyli soukromí dopravci vpuštěni a 2) by darmo dělal konkurenci svým sesterským autobusům Student Agency. Kromě toho článek vyznívá tak, jako by v Česku neexistovaly vícesystémové lokomotivy, dokud jako spása nepřišel Vectron z Rakouska.

+5/−2
14.11.2014 23:15

J88a93n 82S50ů72r35a 4795963333672

Vícesystemove lokomotivy existují, ale moc volných jich není

0/0
14.11.2014 23:21

T92o89m98á62š 79K97n49a78i81f81l 6933410487130

Nic jako "nebyl vpuštěn" v podstatě neexistuje. přístup na koleje je liberalizovaný, a jančurovi nic nebrání v tom požádat o přidělení kapacity a začít kdykoli jezdit.

dvou systémových lokomotiv opravdu moc není (volně k dispozici).

+6/0
14.11.2014 23:27

R20o15m88a24n 81P15o31l69á44č84e27k 5976629235

D1 Expres od ČD jezdil na vlastní triko. :-)

0/0
14.11.2014 23:48

J49a75n 72S67ů24r67a 4665683563672

ano, velmi úspěšný projekt:-)

+7/−1
15.11.2014 0:00

J98i19ř59í 76K40o24c73u57r54e79k 6395664455658

Po železnici je to 252 km (257 přes Brod), po dálnici 208 km (do Holešovic). Vlak by musel mít cestovní rychlost 130 km/h aby to stihl těsně pod dvě hodiny. Pro srovnání: Pendolíno na trase Praha - Ostrava má cestovní rychlost asi 115 km/h. Přičem na Ostravu je "rychlejší" trať než Brno-Třebová.

0/0
15.11.2014 18:09

R25a27d46i32m 54Š23o44l81c 1445355385154

No hlavně na Slovensku taky 200 nevyužije. Dost vidím problém v tom, že na Slovensku je od pondělí doprava zdarma. Jančura tam v závazku nebude, takže cestující pojede raději zadarmo se ZSSK než RegioJetem. Hlavně aby je tedy nasadil i na Žilinu - Praha, jsou známé i případy, že to peršing prostě neutáhne. Byl i případ, kdy na Česko-Slovenském pomezí museli dělit vlak na dva kusy, protože se nerozjel.

0/0
14.11.2014 22:59

P18e36t27r 80N45e51c58h31a24n71i54c53k38ý 7303216698530

Ale ty nestudenty získá prakticky všechny, ZSSK bude vozit jen ty zdarma.

+1/0
15.11.2014 1:15

M82a83t81ú40š 17B51e96n30a43k 9238434322273

sa pekne mýliš, tie 4 IC RJ nemajú šancu pokryť platiacich cestujúcich od ZSSK, hlavne keď nestoja tak kde rýchlik.

0/0
15.11.2014 12:59

J73i34ř48í 35Z15ý46k40a 9729433861180

fuj, to jsou ošklivé lokomotivy. Ale na krásu to nejezdí, takže pokud to zlepší dopravní spojení, ušetří čas a finanční prostředky cestujícím R^

0/−4
14.11.2014 22:55
Foto

P24e51t52r 71S91l93á33d11e73k 8370611503559

Tak to bude asi otázka vkusu, pro mne je to krásná lokomotiva a rozhodně bude na trati ozdobou.

+6/0
15.11.2014 1:22

J74i11r83k29a 60D11v37o24ř97á95k 4975300153138

Na krásu to fakt nejezdí, s tou výjimkou, že by lokomotiva neměla vypadat, že je zanedbaná a že bude mít potíže dojet bez problémů do cíle.

Nicméně si kacířsky přisadím, že vectron je přecijen o fous hezčí než stávající slovenská gorila nebo český banán, peršink či eso.

0/0
16.11.2014 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.