Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konkurence drtí cenu jízdenek na Slovensko, Dráhy o čtvrtinu zlevní

Na trati mezi Prahou a Košicemi jezdí dosud nejlevněji společnost RegioJet. Konkurence ovšem donutila zlevnit i České dráhy. Jízdenky na Slovensko u státního dopravce zlevní až o čtvrtinu. S cenami navíc ještě zamává Leo Express, který dosud ceník nezveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a11r52e32k 16G84r73u47f17í36k 7368768695131

Tak nějak jsem zjistil že přes den to bude do Košic levnější pendolinem než přes noc obyčejným rychlíkem což je poněkud divné;-€

0/0
24.11.2014 22:47

L44i33b93o75r 77F53o15l48t42ý70n19e57k 2786415647484

Dost mě štve, že ačkoliv se ČD tváří, že mají ceny podle kilometrů, tak jak je konkurence, hned to jde i levněji :( Takže když jedu z Brna do Prahy, tak to vyjde na polovinu, než kratší cesta k našim na Valašsko :(

0/0
19.11.2014 8:24

R69a84d62e53k 35J27a69n72a91t88a 9475466634862

Dělal byste to jinak? Pokud ano, jak byste dozorčí radě vysvětlil pokles výnosů?

0/0
19.11.2014 11:16

V17e51r39o57n24i37k19a 70Š87k70v15á98r95o13v88á 5441740266686

Žasnu, kde Idnes přišel s cenami ČD do Košic za 630Kč a do Žiliny ještě levněji, ať hledám, jak hledám, na internetu i na pokladnh ČD, tak tak nízkou cenu jsem nikde nenašla.

0/−1
18.11.2014 9:23

R75a71d86e17k 84J50a89n96a75t15a 9145616264112

1) běžte na www.cd.cz

2) klikněte na "eShop"

3) zadejte odkud "Praha"

4) zadejte kam "Košice" nebo "Žilina"

5) klikněte na "Vyhledat"

Bylo to tak těžké?

+3/0
18.11.2014 17:31
Foto

B94r17o32n49i37s11l16a33v 41G74a91b64r64y22š 6695764870

Nestačím žasnout, kolik lidí se nechá utáhnout na žlutou barvu a kafe s novinama. Rozumím tomu, že ČD potřebovaly konkurenci jako prase drbání, ale... Kolikrát si sami diskutující nevidí do pusy. Jednou napíšou, že ČD vozí vzduch, pak zase, že musí stát na chodbách. Tak si vyberte. Jestliže se např. mezi Prahou a Košicemi (dejme tomu jen tímto směrem) chce přepravit 10000 lidí (čísla jsou fiktivní, pro pochopení příkladu a principu), přičemž RJ může do každého vlaku naložit cca 600 lidí a jezdí 5x za den, kam se nacpe dalších 7000 lidí? No do ostatních vlaků. Pokud by ČD měly stejnou soupravu pro 600 lidí s povinnými místenkami a taky jezdily na trase jen 5x denně, co další 4000 lidí? Ti budou muset jet jindy nebo se na vlak vykašlou vůbec a dopravce přijde o tržby. Zkuste předložit nějaké relevantní a smysluplné návrhy, jak byste situaci řešili, když si myslíte, že ČD dělá něco špatně.

0/−2
17.11.2014 11:48

P98a12v71e47l 28Š41m79í51d50e39k 6869290733228

Pan Sůra nezklamal, zase pochvala žlutýmu.

0/−2
17.11.2014 6:05

J65a10n 47J79e12m93e37l52k75a 1405730

Pendolíno má jezdit na Brno a Bratislavu. Tak se pouze opičí a stejně jich tam bude zase  moc. Jestli navíc Fico zavede ten svůj nesmysl.. Ale já jsem rád. Aspoň lístky budou za konkurence schopné ceny, budou přehledné(bez zákaznických karet), vlakové spojení použitelné(rychlejší, čisté). Nebudou pokuty za chybějící rezervace do slovenského IC a dalši nástrahy. Kéž by měl Jančura přípoj v Žilině na Bratislavu. Nebudu jezdit na Břeclav.

0/−3
16.11.2014 21:49

M64a62t74ú19š 57B34e41n62a44k 9378724262973

Prečo by malo jazdiť totálne nesystematicky na Bratislavu? Cez Bratislavu jazdia EC Praha -Ba - Budapešť, toto by bolo niečo totálne vytrhnuté z celkového kontextu dopravy. Navyše spojenie na Košice je len predĺženie ramena Praha - Ostrava, kde by inak tá jednotka chýbala.

+2/0
16.11.2014 23:53

J33a69n 14J17e57m59e65l93k54a 1555280

Proč? Protože budou zase všichni 3 ve ztrátě. Ale na Brno LEO jezdit nemůže, Jančura nechce. Navíc bez dotací, které tam berou ČD to ani nejde. Takže by jim tam nikdo nelezl do zelí. Bylo by to třeba protože se opravuje D1, takže více lidí již opravdu  přechází do vlaků. Navíc došlo k modernizacím, takže by cesta mohla být zase kratší. A Trať na Brno je pro Pendolíno jako dělaná. Kolik Čechů jezdí denně do Budapešti. Ty mezinárodní potvory akorát jsou nespolehlivé a chytají zpoždění. Spíš bych řekl že Jačurovi naordinovali stejný čas jako ČD. Sice  vlak s přestupem v Žilině je o půlhodinu rychlejší, ale co už.

0/0
17.11.2014 9:33

R52a97d22e32k 96J85a15n74a28t70a 9865666244872

Nezapomínejte, že Pendolíno do Košic není nový vlak. Defacto nahradí EC Košičan, který dnes jezdí každý den, po změně JŘ bude jezdít jen jednou týdně.

+1/0
17.11.2014 9:36

M75a30t38ú93š 41B58e30n72a73k 9628144692663

Prečo by sa mali ČD dobrovoľne vzdať pendolína na OStravu? Pendolino je splatení vlak, ktorý si musí zarobiť už len na prevádzkové náklady, takže môže byť v kľude najlacnejší a na rozdiel od Leovej električky je to vlak na diaľkové trate. Leo vzhľadom na to že má najvyššie náklady časom padne.

+1/0
17.11.2014 12:07

R48a67d82e24k 97J68a29n62a39t80a 9435506224402

Pokud Leo "padne", tak to nebude kvůli nákladům, ty nejsou vysoké, pokud se s bakami podaří dojednat splácení po delší dobu.

Podle mě jsou možné ještě dva scénáře:

1) MD vypíše konečně výběrové řízení na některý rychlík po trati s 3kV (Hradec? Děčín?) a LE ho vyhraje.

2) podaří se upíchnout soupravy v Polsku. Tam je 3 kV celá země.

0/0
17.11.2014 13:05

J86a21r32o14s98l26a50v 42M70e89d72u25n61a 6852938777480

netuší někdo, dá se s jízdenkou Praha-Košice za 500 dojet jen do Bratislavy?

0/−2
16.11.2014 19:59

T57o43m80á44š 17N79o12v13o52t26n29ý 8559671

Jízdenka Praha - Košice není rozhodně směrována přes Bratislavu, takže nedá.

+1/0
16.11.2014 20:07

J97a23r97o17s18l42a85v 50M80e64d67u31n27a 6492528187940

že to není na trase, to bych věděl, ale v rámci tarifu je zakázáno jet Praha-Blava-Košice a v půli cesty vystoupit? tarif za jízdu je vázán na vlak nebo na trasu?

0/0
16.11.2014 21:00

M14a11t52ú85š 64B11e63n95a15k 9758244342953

vystúpiť v žiline samozrejme môžeš a tam si zakúpiť lístok žilina - Bratislava (cca 11€)

+1/0
16.11.2014 23:54

R22a96d26e51k 43J15a27n47a87t86a 9685166714922

Nedá a ani to nemá smysl. Jízdenka Praha-Bratislava stojí v e-shopu ČD 425 Kč. Už dlouho.

+1/0
17.11.2014 10:10

L10i78b49o58r 84F63o10l17t33ý51n65e54k 2366425157544

Pokud máte jízdenku přes Blavu, tak by mělo jít vystoupit a pak pokračovat ten samý den. Nebudu studovat současné podmínky, ale když jsem před 20 lety dělal brigádně průvodčího, tak bylo myslím něco ve smyslu, že po 100km můžete přerušit jízdu a pokračovat v době platnosti jízdenky.

To má smaozřejmě smysl u nepřestupní trasy, pokud v tom městě přestupujete, nikdo to nebude kontrolovat, průvodčího zajímá jen jestli jste na správné trase ve správný čas.

0/0
19.11.2014 8:29

V45l79a73s65t40i71m18i30l 33H10a73l89b85i62c64h 8983955946918

Za komunistů jsem platil z Liberce do Bardejova rychlíkem 95Kč.

+1/−2
16.11.2014 10:36
Foto

V13á15c96l74a75v 21H58e95j18n28a 9916486714209

Kolik jste měl výplatu?

+3/0
16.11.2014 10:45

J55i80ř24í 69E90r28b43e48n 1763494646397

To teda ani náhodou. Kč byla měnou meziválečného Československa a tehdy komunisti nevládli :-)

+3/0
16.11.2014 12:19

J10a43r42o64s13l89a37v 45M20e61d42u74n76a 6902648607580

za komunistů jste vydělával kolik měsíčně?

+1/0
16.11.2014 19:59

J33i25ř80í 81K50á24b52r18t 4278811344116

Zkuste jednou jet do Košic vlakem ČD R 443 Šírava,to je žážitek.Jet vlakem EC  nebo IC ,to je jiné kafe.

+1/−1
16.11.2014 9:43

J84a70n 57J96e35m56e29l95k73a 1855360

Jojo:-) Super retro:-) Člověk uvědomí, co se vše změnilo.. Do Ostravy téměř 4 hodiny. 3:50. Pěkně v klidu na spotřebu :-)  Na tom je krásně vidět, jak po příchodu soukromníků došlo ke zkrácení doby jízdy na 3:20 resp 3:07. Jak to zbytečně natahovali. A to mají podobný počet zastávek. Doufám, že se jim povede zkrátit cestu do Košic alespoň o 40 minut. Sice první Jančurův jízdní řád vypadá že ne, protože ho nutí stát 6 minut v každé slovenské zastávce. Ale aspoň se ukáže ta nesmyslnost. A na to že jede přes nepreferovaný (ne Vsetín, ne Bohumín), ale logický Havířov..

0/−1
16.11.2014 21:43

M45a81t81ú19š 70B61e36n26a50k 9528834262893

Jančura má preto také dlhé pobyty, lebo si neskoro objednal trasy, tak dostal volné miesta, tak ako vychádzali, takže ho teraz obiehajú aj nákladné vlaky. Skrátenie jazdnej doby možno, tak  po roku 2025 keď bude ukončená modernizácia Žilina - Košice, ktorá začne budúci rok, snáď...

+1/0
17.11.2014 0:05

F40r23a28n61t90i50s59e80k 20M63r84z60e57n13a 3295925388139

Cvicne jsem zkusil overit cenu, jak CD doplaci na ZTP. Tak cena se ZTP prukazem do Kosic 765kc ( podle jejich rezervacniho systemu). Zakonite musi kazdej invalida skocit do vlaku Jancurovi, kdo pak na koho doplaci?

+2/−1
16.11.2014 9:33

F39r36a50n94t54i15s42e69k 98M55r29z96e83n43a 3285735798459

Vazeni, jezdim do Kosic pomerne casto a vzdy to bylo o nervy ( hordy neprizpusobivych, spina atd..) 

Cestovani zlutym vlakem byl kulturni sok, jelikoz jsem do ostravy nepotreboval a tak jsem o tom zatim jenom cetl. O cene ani nemluvim, za 730 kc luxusni kozene  a jen 4 lidi v kupe ( 1.trida CD - 6 hadrovych kresel). 

Dekuji Jancurovi za to co dela! 

Mimochodem, zkuste porovnat nakup jizdenky na webu CD a u studentagency.  Nechapu jak takovy moloch sajici statni kasu dokaze vyprodukovat neco tak neefektivniho a zmateneho.

+7/−3
16.11.2014 9:24

M25a15r76t22i93n 85N84o10v70o55t85n11ý 3786236311584

Vzhledem k tomu, že RJ provozuje nějakých 20 spojů denně na jedné trase, oproti 7000, které provozuje denně ČD po celé republice (+ zahraniční) tak asi těžko bude jejich eshop stejně jednoduchý jako ten RJ. Osobně nakupuji jízdenky jenom přes eshop a neměl jsem s tím nikdy problém. Jestli nebude spíše problém mezi židlí a klávesnicí.

+4/−3
16.11.2014 12:30

P54e22t59r 14M72o33t16y85č17k88a 1814641433864

Myslím, že nikoli. Ono totiž i nakupování kdekoli jinde - mám vyzkoušeno například v Anglii, kde jezdí řádově více spojů, než mají ČD, samozřejmě všechny letenkové rezervační systémy (ať již zůstaneme u dopravy) atd., jsou mnohem přehlednější.

To totiž vůbec není počtu dodávaného zboží/služeb. Je to o přístupu k zákazníkovi a to je to, co dodnes odboráři zmítané ČD nebyly ochotné přijmout.

+1/−1
16.11.2014 21:49
Foto

B75r24o83n54i22s92l87a34v 59G37a10b67r29y41š 6975534680

Pokud by ČD provozovaly povinně místenkové vlaky, pak byste tam taky žádnou špínu neviděl. Není to tedy o tom, který dopravce kam jezdí, ale hlavně o lidech. Zkuste se podívat na rakouské nebo německé železnice. Tam si nikdo nedovolí nic zničit.

0/0
17.11.2014 11:36

M28i28r70o22s68l29a66v 84Z21i42k52m15u18n78d 7949283164213

Východ Slovenska je polepen žlutými plakáty RegioJet s cenou 9 EURO do Prahy ... to je při kurzu 28 Kč pouhých 252 korun ... cca 0,36 Kč - km ... při 500 cestujících (teoreticky) bude tržba teoreticky - v přepočtu - 12 500 Kč ... to jakž tak pokryje energetické náklady na 10 vozů, pokud bude platit 1 Kč / 1 kWh trakční energie ... kde jsou náklady na dopravní cestu, náklady na údržbu vozidel, mzdové náklady na personál.

+4/−4
16.11.2014 5:03
Foto

O97n34d64r38a 75L45á60s34k35a 4532442339485

Asi vam tam utekla jedna nula ;-)

+6/0
16.11.2014 6:20
Foto

P65e74t90e38r 94J25a68b14l11o24n35o54v18s76k91y 1169316901881

Možem potvrdiť,že v rodnom Poprade má dopravca RegioJet na pešej zóne reklamy.Pridám jednu zaujímavosť: rezervácia k ŽP na SC Pendolino Z Popradu do Prahy 8 EUR / 226 kč,mám už kúpenú na predvianočný termín.Ak by som si platil jízdenku u dopravcu RJ a včas rezervoval,tak ma to vyjde len o 1 euro naviac

+1/−1
16.11.2014 9:52

R33a23d91i41m 69Š92o62l42c 1455325675424

trošku mimo, např. režijkář na trati Praha - Plzeň platí za místenku do SC 100,-- Kč a nerežijkář bez ničeho platí akční jízdenku 100,-- a přes eshop má místenku za 0,-- a na kase za 35,-- V tom problém nevidím. Režijkáři už mají tu výhodu, že mají režijku, tak nevím proč by nemohli platit drahé místenky do SC.

0/−2
17.11.2014 9:24

T58o66m96á28š 66N52o13v14o89t20n94ý 8399301

Za 9,- EUR je jízdné jen ve třídě Standard, takže ty počty jsou trošku někde jinde

0/0
16.11.2014 20:12

I62v23o 50P90r52o56c43h46á22z42k59a 4411612974952

Nějak Vám ta matika nejde, ale 500x250 je 125 000,- náklad na 1km je 30 kč komplet při této ceně je docela zisk zajímavý nic méně je jasný, že vlak nemusí být plný vždy atd,

0/0
19.11.2014 11:22

P34a31v15e71l 65P91r66o22k59o19p 6938862645480

Samozřejmě můžete jet z Prahy do Žiliny za 339 Kč s ČD již dnes (s In Kartou IN25 s RailPlus), akorát si musíte koupit 3 jízdenky: Praha - Ostrava (Včasná jízdenka Česko: 200 Kč), Ostrava - Čadca (Tarif ČD: 77 Kč), Čadca - Žilina (Sousedská přeprava ČD/ZSSK: 62 Kč).

U vámi uvedeného případu pro vlak SC se nejedná o standardní mezinárodní tarif, ale o "včasnou jízdenku Evropa" - ceník této nabídky se mění i několikrát ročně, navíc je v Eurech a do Kč je přepočten dle aktuálního "jednotného železničního kurzu".

Dám vám dobře míněnou radu: raději se tomuto tématu vyhněte. Vyznat se v mezinárodním železničním jízdném a slevách je mimořádně obtížné, navíc se často mění. Významné slevy se dají získat, když vás jede víc, jedete zpátky (CityStar) apod.

+14/0
15.11.2014 16:20

T84o28m33a80s 46N40o72v10o29t93n41y 3251846248299

Čili standartní tarifní bordel ČD - tak se to dá taky brát.

+4/−9
15.11.2014 17:06

R83a85d16i20m 51Š16o93l85c 1725345585954

Ono to je tím, že vlak ČD je na Slovensku ZSSK, kdežto Jančura je všude Jančura a Leoš všude Leoš... Nejde, aby ČD řekli, že to bude tahle cena, tam se prostě musí se ZSSK domluvit.

+6/−2
15.11.2014 18:57

T31o82m77á92š 46S48e58d57m92i74h23r38a27d58s93k58ý 7144529717599

Jo nákup nejlevnější možné jízdenky s ČD, to je taková bojová hra. Člověk aby celé odpoledne vysedával na internetu a zjišťoval, jak má cestu podělit na jednotlivé úseky, aby ho jízdné vyšlo co nejlevněji, přitom odjakživa platil pravý opak, kdy dělení jízdného vše jen prodražovalo a vyplatilo se (až na mezinárodní spoje) koupit jízdenku přímo.

+5/−1
15.11.2014 17:59

J51i36ř44í 89K20o11c58u38r43e22k 6385944725168

"Vyznat se v mezinárodním železničním jízdném a slevách je mimořádně obtížné"

Což dost možná bude jeden z důvodů, proč je mezinárodní železniční doprava tam, kde je. Japonští turisté to nevytrhnou.

+5/−1
15.11.2014 19:08

O24s13k96a20r 62K31o47v74a69ř36í91k 8417953236887

Košičan a Excelsior.... nejhorší vlaky.

0/−11
15.11.2014 14:33

T44o90m24á29š 15S34e70d41m51i57h56r38a57d98s64k41ý 7114989317849

Tak zrovna s Košičanem jsem nikdy problém neměl.

+3/−1
15.11.2014 18:00

R87a44d11e54k 61J95a30n87a69t29a 9835186264412

Myslím, že EC Košičan je pěkný vlak s moderními slovenskými vozy, bistrovozem, dokonce i autovozem. Nespletl jste si to s něčím?

+4/0
15.11.2014 21:07
Foto

J29i33ř93í 13Š58r86á18m78e36k 3788217729901

Já chci také jezdit 3km za korunu a ne naopak. Ach jo.

+2/−1
15.11.2014 10:40

P46a21v36e37l 10M94o24r66a58v13e79c 3272609712738

Další díkaz že konkurence je ku prospěchu cestujících.R^

+6/−4
15.11.2014 10:02

L21u63c87i36a53n 48P81a33p21a76z14i28a36n 5104357311285

Jen podle ceny se to poznat nedá. Také záleží na kvalitě, servisu, spolehlivosti. Kromě toho více než ona konkurence s cenami zamává slovenské rozhodnutí o tom, že velká část obyvatelstva může na Slovensku jezdit od pondělí zadarmo včetně Evropanů z EU. Takže si Češi koupí jízdenku po pohraniční bod, resp. do první slovenské stanice a pak už jedou zadarmo. Toto rozhodnutí je více než pseudokonkurence stavěná na nekvalitních zastarýlých vozech a servisu na efekt.

+6/−3
15.11.2014 10:42

A81d84a56m 95V32i17l56í80m26e45k 3156668446

Bezplatná přeprava na Slovensku pro mezinárodní vlaky platit nebude. Jedině že by si museli v pohraniční stanici přestoupit do nějakého slovenského rychlíku

+3/−1
15.11.2014 18:30

L98u78c68i56a16n 61P67a57p84a63z91i72a54n 5134877271195

Pro vlaky ČD to platit bude také. Ale máte pravdu a proto tak zlevňují, pro vlaky jiných soukromých společností, které se budou po Slovensku pohybovat se toto vztahovat nebude, resp. mohou a nemusí, bude záležet na jejich reakci na hozenou rukavici. Je jasné, že ochota cestovat se soukromým dopravcem, který ani na Slovensku neplatí daně, bude o většiny cestujících bez zájmu, pokud si budou moci vybrat jinou dopravní společnost, která je poveze zadarmo. Pokud jede třeba Košičan po slovenském území je to "slovenský" rychlík. Problémem spíše bude, aby člověk měl tu slovenskou bezplatnou jízdenku, kterou si bohužel v Česku nelze koupit. Takže opravdu aspoň ze začátku asi bude muset v pohraniční železniční obci na Slovensku vystoupit a vyřídit si tuto průkazku, kterou pak při dalších cestách již bez přerušení bude moci pohodlně využít. Vyspělé země si toto pro občany mohou dovolit a je to opravdu krásný dárek k výročí sametu oproti u nás, kde je vše řízeno jen honbou za co největším ziskem.

+3/0
15.11.2014 20:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.