Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence drtí cenu jízdenek na Slovensko, Dráhy o čtvrtinu zlevní

Na trati mezi Prahou a Košicemi jezdí dosud nejlevněji společnost RegioJet. Konkurence ovšem donutila zlevnit i České dráhy. Jízdenky na Slovensko u státního dopravce zlevní až o čtvrtinu. S cenami navíc ještě zamává Leo Express, který dosud ceník nezveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81a78r94e72k 53G10r39u28f93í63k 7128988965431

Tak nějak jsem zjistil že přes den to bude do Košic levnější pendolinem než přes noc obyčejným rychlíkem což je poněkud divné;-€

0/0
24.11.2014 22:47

L21i31b55o58r 82F50o30l61t23ý58n83e12k 2486145717884

Dost mě štve, že ačkoliv se ČD tváří, že mají ceny podle kilometrů, tak jak je konkurence, hned to jde i levněji :( Takže když jedu z Brna do Prahy, tak to vyjde na polovinu, než kratší cesta k našim na Valašsko :(

0/0
19.11.2014 8:24

R94a13d38e52k 20J86a38n13a86t95a 9545466614572

Dělal byste to jinak? Pokud ano, jak byste dozorčí radě vysvětlil pokles výnosů?

0/0
19.11.2014 11:16

V39e18r94o60n70i32k50a 81Š94k52v54á30r65o45v87á 5501600356566

Žasnu, kde Idnes přišel s cenami ČD do Košic za 630Kč a do Žiliny ještě levněji, ať hledám, jak hledám, na internetu i na pokladnh ČD, tak tak nízkou cenu jsem nikde nenašla.

0/−1
18.11.2014 9:23

R14a67d97e69k 53J33a34n92a52t71a 9855946834102

1) běžte na www.cd.cz

2) klikněte na "eShop"

3) zadejte odkud "Praha"

4) zadejte kam "Košice" nebo "Žilina"

5) klikněte na "Vyhledat"

Bylo to tak těžké?

+3/0
18.11.2014 17:31
Foto

B29r75o16n87i42s49l48a23v 18G85a96b88r31y91š 2242459451

Nestačím žasnout, kolik lidí se nechá utáhnout na žlutou barvu a kafe s novinama. Rozumím tomu, že ČD potřebovaly konkurenci jako prase drbání, ale... Kolikrát si sami diskutující nevidí do pusy. Jednou napíšou, že ČD vozí vzduch, pak zase, že musí stát na chodbách. Tak si vyberte. Jestliže se např. mezi Prahou a Košicemi (dejme tomu jen tímto směrem) chce přepravit 10000 lidí (čísla jsou fiktivní, pro pochopení příkladu a principu), přičemž RJ může do každého vlaku naložit cca 600 lidí a jezdí 5x za den, kam se nacpe dalších 7000 lidí? No do ostatních vlaků. Pokud by ČD měly stejnou soupravu pro 600 lidí s povinnými místenkami a taky jezdily na trase jen 5x denně, co další 4000 lidí? Ti budou muset jet jindy nebo se na vlak vykašlou vůbec a dopravce přijde o tržby. Zkuste předložit nějaké relevantní a smysluplné návrhy, jak byste situaci řešili, když si myslíte, že ČD dělá něco špatně.

0/−2
17.11.2014 11:48

P29a88v56e88l 41Š47m51í36d46e38k 6969200183578

Pan Sůra nezklamal, zase pochvala žlutýmu.

0/−2
17.11.2014 6:05

J70a30n 10J26e21m43e72l91k17a 1645540

Pendolíno má jezdit na Brno a Bratislavu. Tak se pouze opičí a stejně jich tam bude zase  moc. Jestli navíc Fico zavede ten svůj nesmysl.. Ale já jsem rád. Aspoň lístky budou za konkurence schopné ceny, budou přehledné(bez zákaznických karet), vlakové spojení použitelné(rychlejší, čisté). Nebudou pokuty za chybějící rezervace do slovenského IC a dalši nástrahy. Kéž by měl Jančura přípoj v Žilině na Bratislavu. Nebudu jezdit na Břeclav.

0/−3
16.11.2014 21:49

M89a83t56ú43š 12B10e37n35a50k 9758934522743

Prečo by malo jazdiť totálne nesystematicky na Bratislavu? Cez Bratislavu jazdia EC Praha -Ba - Budapešť, toto by bolo niečo totálne vytrhnuté z celkového kontextu dopravy. Navyše spojenie na Košice je len predĺženie ramena Praha - Ostrava, kde by inak tá jednotka chýbala.

+2/0
16.11.2014 23:53

J87a38n 64J60e95m20e51l13k98a 1385360

Proč? Protože budou zase všichni 3 ve ztrátě. Ale na Brno LEO jezdit nemůže, Jančura nechce. Navíc bez dotací, které tam berou ČD to ani nejde. Takže by jim tam nikdo nelezl do zelí. Bylo by to třeba protože se opravuje D1, takže více lidí již opravdu  přechází do vlaků. Navíc došlo k modernizacím, takže by cesta mohla být zase kratší. A Trať na Brno je pro Pendolíno jako dělaná. Kolik Čechů jezdí denně do Budapešti. Ty mezinárodní potvory akorát jsou nespolehlivé a chytají zpoždění. Spíš bych řekl že Jačurovi naordinovali stejný čas jako ČD. Sice  vlak s přestupem v Žilině je o půlhodinu rychlejší, ale co už.

0/0
17.11.2014 9:33

R68a31d75e13k 12J71a36n81a91t44a 9505636944912

Nezapomínejte, že Pendolíno do Košic není nový vlak. Defacto nahradí EC Košičan, který dnes jezdí každý den, po změně JŘ bude jezdít jen jednou týdně.

+1/0
17.11.2014 9:36

M43a38t68ú83š 66B81e75n76a34k 9388814772213

Prečo by sa mali ČD dobrovoľne vzdať pendolína na OStravu? Pendolino je splatení vlak, ktorý si musí zarobiť už len na prevádzkové náklady, takže môže byť v kľude najlacnejší a na rozdiel od Leovej električky je to vlak na diaľkové trate. Leo vzhľadom na to že má najvyššie náklady časom padne.

+1/0
17.11.2014 12:07

R95a96d23e50k 89J55a29n74a80t34a 9345326774482

Pokud Leo "padne", tak to nebude kvůli nákladům, ty nejsou vysoké, pokud se s bakami podaří dojednat splácení po delší dobu.

Podle mě jsou možné ještě dva scénáře:

1) MD vypíše konečně výběrové řízení na některý rychlík po trati s 3kV (Hradec? Děčín?) a LE ho vyhraje.

2) podaří se upíchnout soupravy v Polsku. Tam je 3 kV celá země.

0/0
17.11.2014 13:05

J22a60r40o46s74l69a67v 61M80e81d28u41n55a 6592908957460

netuší někdo, dá se s jízdenkou Praha-Košice za 500 dojet jen do Bratislavy?

0/−2
16.11.2014 19:59

T30o34m60á40š 83N77o93v59o17t74n27ý 8619141

Jízdenka Praha - Košice není rozhodně směrována přes Bratislavu, takže nedá.

+1/0
16.11.2014 20:07

J44a61r88o42s63l26a93v 91M17e17d52u43n25a 6412328587980

že to není na trase, to bych věděl, ale v rámci tarifu je zakázáno jet Praha-Blava-Košice a v půli cesty vystoupit? tarif za jízdu je vázán na vlak nebo na trasu?

0/0
16.11.2014 21:00

M68a82t84ú86š 13B97e27n18a37k 9818454852663

vystúpiť v žiline samozrejme môžeš a tam si zakúpiť lístok žilina - Bratislava (cca 11€)

+1/0
16.11.2014 23:54

R94a50d98e75k 46J66a52n23a95t74a 9115546224262

Nedá a ani to nemá smysl. Jízdenka Praha-Bratislava stojí v e-shopu ČD 425 Kč. Už dlouho.

+1/0
17.11.2014 10:10

L17i96b68o46r 70F11o18l16t44ý76n27e41k 2626705347354

Pokud máte jízdenku přes Blavu, tak by mělo jít vystoupit a pak pokračovat ten samý den. Nebudu studovat současné podmínky, ale když jsem před 20 lety dělal brigádně průvodčího, tak bylo myslím něco ve smyslu, že po 100km můžete přerušit jízdu a pokračovat v době platnosti jízdenky.

To má smaozřejmě smysl u nepřestupní trasy, pokud v tom městě přestupujete, nikdo to nebude kontrolovat, průvodčího zajímá jen jestli jste na správné trase ve správný čas.

0/0
19.11.2014 8:29

V43l57a15s50t22i12m43i48l 93H64a16l85b71i18c82h 8413895806208

Za komunistů jsem platil z Liberce do Bardejova rychlíkem 95Kč.

+1/−2
16.11.2014 10:36
Foto

V20á68c45l74a84v 57H88e15j32n58a 9156136804879

Kolik jste měl výplatu?

+3/0
16.11.2014 10:45

J70i40ř53í 48E71r14b14e62n 1293514166937

To teda ani náhodou. Kč byla měnou meziválečného Československa a tehdy komunisti nevládli :-)

+3/0
16.11.2014 12:19

J32a43r35o93s84l50a80v 60M23e65d96u82n30a 6912328957210

za komunistů jste vydělával kolik měsíčně?

+1/0
16.11.2014 19:59

J89i88ř60í 34K96á11b76r39t 4918271754156

Zkuste jednou jet do Košic vlakem ČD R 443 Šírava,to je žážitek.Jet vlakem EC  nebo IC ,to je jiné kafe.

+1/−1
16.11.2014 9:43

J57a49n 93J68e89m35e54l79k37a 1735630

Jojo:-) Super retro:-) Člověk uvědomí, co se vše změnilo.. Do Ostravy téměř 4 hodiny. 3:50. Pěkně v klidu na spotřebu :-)  Na tom je krásně vidět, jak po příchodu soukromníků došlo ke zkrácení doby jízdy na 3:20 resp 3:07. Jak to zbytečně natahovali. A to mají podobný počet zastávek. Doufám, že se jim povede zkrátit cestu do Košic alespoň o 40 minut. Sice první Jančurův jízdní řád vypadá že ne, protože ho nutí stát 6 minut v každé slovenské zastávce. Ale aspoň se ukáže ta nesmyslnost. A na to že jede přes nepreferovaný (ne Vsetín, ne Bohumín), ale logický Havířov..

0/−1
16.11.2014 21:43

M31a30t73ú14š 42B69e28n79a80k 9178514382623

Jančura má preto také dlhé pobyty, lebo si neskoro objednal trasy, tak dostal volné miesta, tak ako vychádzali, takže ho teraz obiehajú aj nákladné vlaky. Skrátenie jazdnej doby možno, tak  po roku 2025 keď bude ukončená modernizácia Žilina - Košice, ktorá začne budúci rok, snáď...

+1/0
17.11.2014 0:05

F54r69a35n42t58i64s91e32k 15M55r65z26e13n24a 3395665778269

Cvicne jsem zkusil overit cenu, jak CD doplaci na ZTP. Tak cena se ZTP prukazem do Kosic 765kc ( podle jejich rezervacniho systemu). Zakonite musi kazdej invalida skocit do vlaku Jancurovi, kdo pak na koho doplaci?

+2/−1
16.11.2014 9:33

F82r26a34n39t13i32s96e43k 68M73r47z93e96n15a 3205405248299

Vazeni, jezdim do Kosic pomerne casto a vzdy to bylo o nervy ( hordy neprizpusobivych, spina atd..) 

Cestovani zlutym vlakem byl kulturni sok, jelikoz jsem do ostravy nepotreboval a tak jsem o tom zatim jenom cetl. O cene ani nemluvim, za 730 kc luxusni kozene  a jen 4 lidi v kupe ( 1.trida CD - 6 hadrovych kresel). 

Dekuji Jancurovi za to co dela! 

Mimochodem, zkuste porovnat nakup jizdenky na webu CD a u studentagency.  Nechapu jak takovy moloch sajici statni kasu dokaze vyprodukovat neco tak neefektivniho a zmateneho.

+7/−3
16.11.2014 9:24

M10a22r31t72i80n 41N26o74v18o86t38n55ý 3876226131904

Vzhledem k tomu, že RJ provozuje nějakých 20 spojů denně na jedné trase, oproti 7000, které provozuje denně ČD po celé republice (+ zahraniční) tak asi těžko bude jejich eshop stejně jednoduchý jako ten RJ. Osobně nakupuji jízdenky jenom přes eshop a neměl jsem s tím nikdy problém. Jestli nebude spíše problém mezi židlí a klávesnicí.

+4/−3
16.11.2014 12:30

P68e22t37r 24M65o12t45y24č94k28a 1844201573594

Myslím, že nikoli. Ono totiž i nakupování kdekoli jinde - mám vyzkoušeno například v Anglii, kde jezdí řádově více spojů, než mají ČD, samozřejmě všechny letenkové rezervační systémy (ať již zůstaneme u dopravy) atd., jsou mnohem přehlednější.

To totiž vůbec není počtu dodávaného zboží/služeb. Je to o přístupu k zákazníkovi a to je to, co dodnes odboráři zmítané ČD nebyly ochotné přijmout.

+1/−1
16.11.2014 21:49
Foto

B15r71o10n19i66s65l94a19v 44G92a22b38r24y19š 2142239841

Pokud by ČD provozovaly povinně místenkové vlaky, pak byste tam taky žádnou špínu neviděl. Není to tedy o tom, který dopravce kam jezdí, ale hlavně o lidech. Zkuste se podívat na rakouské nebo německé železnice. Tam si nikdo nedovolí nic zničit.

0/0
17.11.2014 11:36

M34i90r16o46s96l13a98v 63Z96i75k16m77u62n55d 7169263574803

Východ Slovenska je polepen žlutými plakáty RegioJet s cenou 9 EURO do Prahy ... to je při kurzu 28 Kč pouhých 252 korun ... cca 0,36 Kč - km ... při 500 cestujících (teoreticky) bude tržba teoreticky - v přepočtu - 12 500 Kč ... to jakž tak pokryje energetické náklady na 10 vozů, pokud bude platit 1 Kč / 1 kWh trakční energie ... kde jsou náklady na dopravní cestu, náklady na údržbu vozidel, mzdové náklady na personál.

+4/−4
16.11.2014 5:03

O65n55d78r55a 47L94á58s76k44a 4122372879365

Asi vam tam utekla jedna nula ;-)

+6/0
16.11.2014 6:20
Foto

P19e81t43e59r 29J51a23b18l68o11n55o68v88s87k41y 1819466161211

Možem potvrdiť,že v rodnom Poprade má dopravca RegioJet na pešej zóne reklamy.Pridám jednu zaujímavosť: rezervácia k ŽP na SC Pendolino Z Popradu do Prahy 8 EUR / 226 kč,mám už kúpenú na predvianočný termín.Ak by som si platil jízdenku u dopravcu RJ a včas rezervoval,tak ma to vyjde len o 1 euro naviac

+1/−1
16.11.2014 9:52

R66a37d48i67m 15Š77o53l20c 1865305685954

trošku mimo, např. režijkář na trati Praha - Plzeň platí za místenku do SC 100,-- Kč a nerežijkář bez ničeho platí akční jízdenku 100,-- a přes eshop má místenku za 0,-- a na kase za 35,-- V tom problém nevidím. Režijkáři už mají tu výhodu, že mají režijku, tak nevím proč by nemohli platit drahé místenky do SC.

0/−2
17.11.2014 9:24

T36o19m49á96š 94N28o95v86o74t43n72ý 8969531

Za 9,- EUR je jízdné jen ve třídě Standard, takže ty počty jsou trošku někde jinde

0/0
16.11.2014 20:12

I32v86o 58P17r27o94c96h95á25z31k97a 4701242374802

Nějak Vám ta matika nejde, ale 500x250 je 125 000,- náklad na 1km je 30 kč komplet při této ceně je docela zisk zajímavý nic méně je jasný, že vlak nemusí být plný vždy atd,

0/0
19.11.2014 11:22

P74a41v35e87l 10P14r29o58k48o90p 6458622505290

Samozřejmě můžete jet z Prahy do Žiliny za 339 Kč s ČD již dnes (s In Kartou IN25 s RailPlus), akorát si musíte koupit 3 jízdenky: Praha - Ostrava (Včasná jízdenka Česko: 200 Kč), Ostrava - Čadca (Tarif ČD: 77 Kč), Čadca - Žilina (Sousedská přeprava ČD/ZSSK: 62 Kč).

U vámi uvedeného případu pro vlak SC se nejedná o standardní mezinárodní tarif, ale o "včasnou jízdenku Evropa" - ceník této nabídky se mění i několikrát ročně, navíc je v Eurech a do Kč je přepočten dle aktuálního "jednotného železničního kurzu".

Dám vám dobře míněnou radu: raději se tomuto tématu vyhněte. Vyznat se v mezinárodním železničním jízdném a slevách je mimořádně obtížné, navíc se často mění. Významné slevy se dají získat, když vás jede víc, jedete zpátky (CityStar) apod.

+14/0
15.11.2014 16:20

T46o32m63a50s 23N82o90v94o13t69n34y 3701106208879

Čili standartní tarifní bordel ČD - tak se to dá taky brát.

+4/−9
15.11.2014 17:06

R51a36d80i90m 24Š21o42l18c 1845955495134

Ono to je tím, že vlak ČD je na Slovensku ZSSK, kdežto Jančura je všude Jančura a Leoš všude Leoš... Nejde, aby ČD řekli, že to bude tahle cena, tam se prostě musí se ZSSK domluvit.

+6/−2
15.11.2014 18:57

T37o19m25á80š 41S56e76d77m97i44h29r11a53d89s79k37ý 7654629397149

Jo nákup nejlevnější možné jízdenky s ČD, to je taková bojová hra. Člověk aby celé odpoledne vysedával na internetu a zjišťoval, jak má cestu podělit na jednotlivé úseky, aby ho jízdné vyšlo co nejlevněji, přitom odjakživa platil pravý opak, kdy dělení jízdného vše jen prodražovalo a vyplatilo se (až na mezinárodní spoje) koupit jízdenku přímo.

+5/−1
15.11.2014 17:59

J18i70ř96í 64K64o71c35u17r13e24k 6775544725798

"Vyznat se v mezinárodním železničním jízdném a slevách je mimořádně obtížné"

Což dost možná bude jeden z důvodů, proč je mezinárodní železniční doprava tam, kde je. Japonští turisté to nevytrhnou.

+5/−1
15.11.2014 19:08

O63s84k86a88r 92K23o33v42a88ř17í16k 8797463346407

Košičan a Excelsior.... nejhorší vlaky.

0/−11
15.11.2014 14:33

T15o51m32á66š 45S93e65d22m60i26h68r30a68d73s83k65ý 7744379737369

Tak zrovna s Košičanem jsem nikdy problém neměl.

+3/−1
15.11.2014 18:00

R94a50d75e68k 25J79a74n80a89t57a 9845346114762

Myslím, že EC Košičan je pěkný vlak s moderními slovenskými vozy, bistrovozem, dokonce i autovozem. Nespletl jste si to s něčím?

+4/0
15.11.2014 21:07
Foto

J97i71ř55í 86Š37r84á96m72e36k 3728347919641

Já chci také jezdit 3km za korunu a ne naopak. Ach jo.

+2/−1
15.11.2014 10:40

P68a15v50e40l 52M71o97r44a63v75e63c 3502649282848

Další díkaz že konkurence je ku prospěchu cestujících.R^

+6/−4
15.11.2014 10:02

L32u12c40i43a29n 90P74a22p20a86z98i88a38n 5324247131445

Jen podle ceny se to poznat nedá. Také záleží na kvalitě, servisu, spolehlivosti. Kromě toho více než ona konkurence s cenami zamává slovenské rozhodnutí o tom, že velká část obyvatelstva může na Slovensku jezdit od pondělí zadarmo včetně Evropanů z EU. Takže si Češi koupí jízdenku po pohraniční bod, resp. do první slovenské stanice a pak už jedou zadarmo. Toto rozhodnutí je více než pseudokonkurence stavěná na nekvalitních zastarýlých vozech a servisu na efekt.

+6/−3
15.11.2014 10:42

A32d25a16m 75V48i27l42í61m12e41k 3446958906

Bezplatná přeprava na Slovensku pro mezinárodní vlaky platit nebude. Jedině že by si museli v pohraniční stanici přestoupit do nějakého slovenského rychlíku

+3/−1
15.11.2014 18:30

L45u71c65i21a49n 33P41a89p71a73z92i92a40n 5534527821685

Pro vlaky ČD to platit bude také. Ale máte pravdu a proto tak zlevňují, pro vlaky jiných soukromých společností, které se budou po Slovensku pohybovat se toto vztahovat nebude, resp. mohou a nemusí, bude záležet na jejich reakci na hozenou rukavici. Je jasné, že ochota cestovat se soukromým dopravcem, který ani na Slovensku neplatí daně, bude o většiny cestujících bez zájmu, pokud si budou moci vybrat jinou dopravní společnost, která je poveze zadarmo. Pokud jede třeba Košičan po slovenském území je to "slovenský" rychlík. Problémem spíše bude, aby člověk měl tu slovenskou bezplatnou jízdenku, kterou si bohužel v Česku nelze koupit. Takže opravdu aspoň ze začátku asi bude muset v pohraniční železniční obci na Slovensku vystoupit a vyřídit si tuto průkazku, kterou pak při dalších cestách již bez přerušení bude moci pohodlně využít. Vyspělé země si toto pro občany mohou dovolit a je to opravdu krásný dárek k výročí sametu oproti u nás, kde je vše řízeno jen honbou za co největším ziskem.

+3/0
15.11.2014 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.