Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence drtí cenu jízdenek na Slovensko, Dráhy o čtvrtinu zlevní

Na trati mezi Prahou a Košicemi jezdí dosud nejlevněji společnost RegioJet. Konkurence ovšem donutila zlevnit i České dráhy. Jízdenky na Slovensko u státního dopravce zlevní až o čtvrtinu. S cenami navíc ještě zamává Leo Express, který dosud ceník nezveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40a10r66e28k 57G43r72u24f40í66k 7378708405611

Tak nějak jsem zjistil že přes den to bude do Košic levnější pendolinem než přes noc obyčejným rychlíkem což je poněkud divné;-€

0/0
24.11.2014 22:47

L85i44b77o85r 55F19o61l51t40ý45n21e28k 2626235437154

Dost mě štve, že ačkoliv se ČD tváří, že mají ceny podle kilometrů, tak jak je konkurence, hned to jde i levněji :( Takže když jedu z Brna do Prahy, tak to vyjde na polovinu, než kratší cesta k našim na Valašsko :(

0/0
19.11.2014 8:24

R62a20d38e47k 78J74a49n43a41t77a 9285316434362

Dělal byste to jinak? Pokud ano, jak byste dozorčí radě vysvětlil pokles výnosů?

0/0
19.11.2014 11:16

V53e89r68o80n18i94k49a 84Š33k37v44á53r54o57v65á 5161130366136

Žasnu, kde Idnes přišel s cenami ČD do Košic za 630Kč a do Žiliny ještě levněji, ať hledám, jak hledám, na internetu i na pokladnh ČD, tak tak nízkou cenu jsem nikde nenašla.

0/−1
18.11.2014 9:23

R22a13d24e37k 35J98a74n16a40t17a 9795686284192

1) běžte na www.cd.cz

2) klikněte na "eShop"

3) zadejte odkud "Praha"

4) zadejte kam "Košice" nebo "Žilina"

5) klikněte na "Vyhledat"

Bylo to tak těžké?

+3/0
18.11.2014 17:31
Foto

B61r27o88n84i35s68l53a46v 80G11a43b96r93y51š 2222989871

Nestačím žasnout, kolik lidí se nechá utáhnout na žlutou barvu a kafe s novinama. Rozumím tomu, že ČD potřebovaly konkurenci jako prase drbání, ale... Kolikrát si sami diskutující nevidí do pusy. Jednou napíšou, že ČD vozí vzduch, pak zase, že musí stát na chodbách. Tak si vyberte. Jestliže se např. mezi Prahou a Košicemi (dejme tomu jen tímto směrem) chce přepravit 10000 lidí (čísla jsou fiktivní, pro pochopení příkladu a principu), přičemž RJ může do každého vlaku naložit cca 600 lidí a jezdí 5x za den, kam se nacpe dalších 7000 lidí? No do ostatních vlaků. Pokud by ČD měly stejnou soupravu pro 600 lidí s povinnými místenkami a taky jezdily na trase jen 5x denně, co další 4000 lidí? Ti budou muset jet jindy nebo se na vlak vykašlou vůbec a dopravce přijde o tržby. Zkuste předložit nějaké relevantní a smysluplné návrhy, jak byste situaci řešili, když si myslíte, že ČD dělá něco špatně.

0/−2
17.11.2014 11:48

P33a69v64e36l 33Š27m85í56d76e93k 6679240853578

Pan Sůra nezklamal, zase pochvala žlutýmu.

0/−2
17.11.2014 6:05

J31a13n 46J74e88m47e95l50k19a 1235360

Pendolíno má jezdit na Brno a Bratislavu. Tak se pouze opičí a stejně jich tam bude zase  moc. Jestli navíc Fico zavede ten svůj nesmysl.. Ale já jsem rád. Aspoň lístky budou za konkurence schopné ceny, budou přehledné(bez zákaznických karet), vlakové spojení použitelné(rychlejší, čisté). Nebudou pokuty za chybějící rezervace do slovenského IC a dalši nástrahy. Kéž by měl Jančura přípoj v Žilině na Bratislavu. Nebudu jezdit na Břeclav.

0/−3
16.11.2014 21:49

M76a55t83ú88š 27B73e71n42a23k 9378554292313

Prečo by malo jazdiť totálne nesystematicky na Bratislavu? Cez Bratislavu jazdia EC Praha -Ba - Budapešť, toto by bolo niečo totálne vytrhnuté z celkového kontextu dopravy. Navyše spojenie na Košice je len predĺženie ramena Praha - Ostrava, kde by inak tá jednotka chýbala.

+2/0
16.11.2014 23:53

J38a56n 33J57e12m51e66l88k13a 1175740

Proč? Protože budou zase všichni 3 ve ztrátě. Ale na Brno LEO jezdit nemůže, Jančura nechce. Navíc bez dotací, které tam berou ČD to ani nejde. Takže by jim tam nikdo nelezl do zelí. Bylo by to třeba protože se opravuje D1, takže více lidí již opravdu  přechází do vlaků. Navíc došlo k modernizacím, takže by cesta mohla být zase kratší. A Trať na Brno je pro Pendolíno jako dělaná. Kolik Čechů jezdí denně do Budapešti. Ty mezinárodní potvory akorát jsou nespolehlivé a chytají zpoždění. Spíš bych řekl že Jačurovi naordinovali stejný čas jako ČD. Sice  vlak s přestupem v Žilině je o půlhodinu rychlejší, ale co už.

0/0
17.11.2014 9:33

R82a18d93e90k 94J50a57n79a27t39a 9825176714292

Nezapomínejte, že Pendolíno do Košic není nový vlak. Defacto nahradí EC Košičan, který dnes jezdí každý den, po změně JŘ bude jezdít jen jednou týdně.

+1/0
17.11.2014 9:36

M98a47t83ú35š 67B83e58n69a33k 9468424272733

Prečo by sa mali ČD dobrovoľne vzdať pendolína na OStravu? Pendolino je splatení vlak, ktorý si musí zarobiť už len na prevádzkové náklady, takže môže byť v kľude najlacnejší a na rozdiel od Leovej električky je to vlak na diaľkové trate. Leo vzhľadom na to že má najvyššie náklady časom padne.

+1/0
17.11.2014 12:07

R21a61d88e77k 74J14a26n98a23t65a 9965596154422

Pokud Leo "padne", tak to nebude kvůli nákladům, ty nejsou vysoké, pokud se s bakami podaří dojednat splácení po delší dobu.

Podle mě jsou možné ještě dva scénáře:

1) MD vypíše konečně výběrové řízení na některý rychlík po trati s 3kV (Hradec? Děčín?) a LE ho vyhraje.

2) podaří se upíchnout soupravy v Polsku. Tam je 3 kV celá země.

0/0
17.11.2014 13:05

J64a34r79o79s76l16a28v 29M43e93d69u13n68a 6902578497200

netuší někdo, dá se s jízdenkou Praha-Košice za 500 dojet jen do Bratislavy?

0/−2
16.11.2014 19:59

T41o34m27á21š 47N10o65v70o55t81n50ý 8349431

Jízdenka Praha - Košice není rozhodně směrována přes Bratislavu, takže nedá.

+1/0
16.11.2014 20:07

J66a36r54o27s61l20a28v 13M77e92d93u40n84a 6822598557690

že to není na trase, to bych věděl, ale v rámci tarifu je zakázáno jet Praha-Blava-Košice a v půli cesty vystoupit? tarif za jízdu je vázán na vlak nebo na trasu?

0/0
16.11.2014 21:00

M32a38t19ú95š 16B12e64n32a32k 9988614682383

vystúpiť v žiline samozrejme môžeš a tam si zakúpiť lístok žilina - Bratislava (cca 11€)

+1/0
16.11.2014 23:54

R16a61d57e87k 21J28a78n35a33t30a 9945916794242

Nedá a ani to nemá smysl. Jízdenka Praha-Bratislava stojí v e-shopu ČD 425 Kč. Už dlouho.

+1/0
17.11.2014 10:10

L98i17b68o16r 71F40o69l98t90ý78n73e44k 2966445317554

Pokud máte jízdenku přes Blavu, tak by mělo jít vystoupit a pak pokračovat ten samý den. Nebudu studovat současné podmínky, ale když jsem před 20 lety dělal brigádně průvodčího, tak bylo myslím něco ve smyslu, že po 100km můžete přerušit jízdu a pokračovat v době platnosti jízdenky.

To má smaozřejmě smysl u nepřestupní trasy, pokud v tom městě přestupujete, nikdo to nebude kontrolovat, průvodčího zajímá jen jestli jste na správné trase ve správný čas.

0/0
19.11.2014 8:29

V17l62a80s54t92i41m70i55l 76H96a97l81b20i20c40h 8703815806698

Za komunistů jsem platil z Liberce do Bardejova rychlíkem 95Kč.

+1/−2
16.11.2014 10:36
Foto

V39á52c84l61a61v 68H98e89j26n27a 9226376104619

Kolik jste měl výplatu?

+3/0
16.11.2014 10:45

J88i33ř59í 70E34r16b46e35n 1243234396687

To teda ani náhodou. Kč byla měnou meziválečného Československa a tehdy komunisti nevládli :-)

+3/0
16.11.2014 12:19

J24a31r92o80s90l34a86v 14M59e72d35u92n51a 6112188787190

za komunistů jste vydělával kolik měsíčně?

+1/0
16.11.2014 19:59

J85i77ř16í 80K63á96b81r39t 4198921574196

Zkuste jednou jet do Košic vlakem ČD R 443 Šírava,to je žážitek.Jet vlakem EC  nebo IC ,to je jiné kafe.

+1/−1
16.11.2014 9:43

J67a27n 77J25e35m54e85l60k57a 1135890

Jojo:-) Super retro:-) Člověk uvědomí, co se vše změnilo.. Do Ostravy téměř 4 hodiny. 3:50. Pěkně v klidu na spotřebu :-)  Na tom je krásně vidět, jak po příchodu soukromníků došlo ke zkrácení doby jízdy na 3:20 resp 3:07. Jak to zbytečně natahovali. A to mají podobný počet zastávek. Doufám, že se jim povede zkrátit cestu do Košic alespoň o 40 minut. Sice první Jančurův jízdní řád vypadá že ne, protože ho nutí stát 6 minut v každé slovenské zastávce. Ale aspoň se ukáže ta nesmyslnost. A na to že jede přes nepreferovaný (ne Vsetín, ne Bohumín), ale logický Havířov..

0/−1
16.11.2014 21:43

M44a29t69ú63š 46B55e20n61a79k 9528834222143

Jančura má preto také dlhé pobyty, lebo si neskoro objednal trasy, tak dostal volné miesta, tak ako vychádzali, takže ho teraz obiehajú aj nákladné vlaky. Skrátenie jazdnej doby možno, tak  po roku 2025 keď bude ukončená modernizácia Žilina - Košice, ktorá začne budúci rok, snáď...

+1/0
17.11.2014 0:05

F60r58a37n53t85i98s37e36k 14M73r50z79e77n83a 3825835398629

Cvicne jsem zkusil overit cenu, jak CD doplaci na ZTP. Tak cena se ZTP prukazem do Kosic 765kc ( podle jejich rezervacniho systemu). Zakonite musi kazdej invalida skocit do vlaku Jancurovi, kdo pak na koho doplaci?

+2/−1
16.11.2014 9:33

F83r41a90n55t32i59s17e47k 20M49r38z20e63n56a 3655965718509

Vazeni, jezdim do Kosic pomerne casto a vzdy to bylo o nervy ( hordy neprizpusobivych, spina atd..) 

Cestovani zlutym vlakem byl kulturni sok, jelikoz jsem do ostravy nepotreboval a tak jsem o tom zatim jenom cetl. O cene ani nemluvim, za 730 kc luxusni kozene  a jen 4 lidi v kupe ( 1.trida CD - 6 hadrovych kresel). 

Dekuji Jancurovi za to co dela! 

Mimochodem, zkuste porovnat nakup jizdenky na webu CD a u studentagency.  Nechapu jak takovy moloch sajici statni kasu dokaze vyprodukovat neco tak neefektivniho a zmateneho.

+7/−3
16.11.2014 9:24

M41a80r98t97i75n 45N57o29v42o37t42n80ý 3696806111684

Vzhledem k tomu, že RJ provozuje nějakých 20 spojů denně na jedné trase, oproti 7000, které provozuje denně ČD po celé republice (+ zahraniční) tak asi těžko bude jejich eshop stejně jednoduchý jako ten RJ. Osobně nakupuji jízdenky jenom přes eshop a neměl jsem s tím nikdy problém. Jestli nebude spíše problém mezi židlí a klávesnicí.

+4/−3
16.11.2014 12:30

P74e96t74r 95M61o39t76y76č29k65a 1634111503674

Myslím, že nikoli. Ono totiž i nakupování kdekoli jinde - mám vyzkoušeno například v Anglii, kde jezdí řádově více spojů, než mají ČD, samozřejmě všechny letenkové rezervační systémy (ať již zůstaneme u dopravy) atd., jsou mnohem přehlednější.

To totiž vůbec není počtu dodávaného zboží/služeb. Je to o přístupu k zákazníkovi a to je to, co dodnes odboráři zmítané ČD nebyly ochotné přijmout.

+1/−1
16.11.2014 21:49
Foto

B29r36o27n42i89s42l10a20v 56G34a83b70r88y90š 2172109771

Pokud by ČD provozovaly povinně místenkové vlaky, pak byste tam taky žádnou špínu neviděl. Není to tedy o tom, který dopravce kam jezdí, ale hlavně o lidech. Zkuste se podívat na rakouské nebo německé železnice. Tam si nikdo nedovolí nic zničit.

0/0
17.11.2014 11:36

M82i86r83o94s13l50a12v 16Z11i33k79m83u28n51d 7649183754273

Východ Slovenska je polepen žlutými plakáty RegioJet s cenou 9 EURO do Prahy ... to je při kurzu 28 Kč pouhých 252 korun ... cca 0,36 Kč - km ... při 500 cestujících (teoreticky) bude tržba teoreticky - v přepočtu - 12 500 Kč ... to jakž tak pokryje energetické náklady na 10 vozů, pokud bude platit 1 Kč / 1 kWh trakční energie ... kde jsou náklady na dopravní cestu, náklady na údržbu vozidel, mzdové náklady na personál.

+4/−4
16.11.2014 5:03
Foto

O68n39d43r48a 73L20á41s17k42a 4942512829515

Asi vam tam utekla jedna nula ;-)

+6/0
16.11.2014 6:20
Foto

P91e58t75e71r 93J50a89b46l48o42n46o86v90s96k14y 1549116141861

Možem potvrdiť,že v rodnom Poprade má dopravca RegioJet na pešej zóne reklamy.Pridám jednu zaujímavosť: rezervácia k ŽP na SC Pendolino Z Popradu do Prahy 8 EUR / 226 kč,mám už kúpenú na predvianočný termín.Ak by som si platil jízdenku u dopravcu RJ a včas rezervoval,tak ma to vyjde len o 1 euro naviac

+1/−1
16.11.2014 9:52

R70a48d51i91m 11Š65o27l53c 1615635765904

trošku mimo, např. režijkář na trati Praha - Plzeň platí za místenku do SC 100,-- Kč a nerežijkář bez ničeho platí akční jízdenku 100,-- a přes eshop má místenku za 0,-- a na kase za 35,-- V tom problém nevidím. Režijkáři už mají tu výhodu, že mají režijku, tak nevím proč by nemohli platit drahé místenky do SC.

0/−2
17.11.2014 9:24

T73o93m89á83š 42N44o98v71o59t98n54ý 8739881

Za 9,- EUR je jízdné jen ve třídě Standard, takže ty počty jsou trošku někde jinde

0/0
16.11.2014 20:12

I53v12o 34P76r94o29c50h97á46z38k50a 4871712144322

Nějak Vám ta matika nejde, ale 500x250 je 125 000,- náklad na 1km je 30 kč komplet při této ceně je docela zisk zajímavý nic méně je jasný, že vlak nemusí být plný vždy atd,

0/0
19.11.2014 11:22

P51a58v87e80l 30P88r84o33k24o15p 6408592205300

Samozřejmě můžete jet z Prahy do Žiliny za 339 Kč s ČD již dnes (s In Kartou IN25 s RailPlus), akorát si musíte koupit 3 jízdenky: Praha - Ostrava (Včasná jízdenka Česko: 200 Kč), Ostrava - Čadca (Tarif ČD: 77 Kč), Čadca - Žilina (Sousedská přeprava ČD/ZSSK: 62 Kč).

U vámi uvedeného případu pro vlak SC se nejedná o standardní mezinárodní tarif, ale o "včasnou jízdenku Evropa" - ceník této nabídky se mění i několikrát ročně, navíc je v Eurech a do Kč je přepočten dle aktuálního "jednotného železničního kurzu".

Dám vám dobře míněnou radu: raději se tomuto tématu vyhněte. Vyznat se v mezinárodním železničním jízdném a slevách je mimořádně obtížné, navíc se často mění. Významné slevy se dají získat, když vás jede víc, jedete zpátky (CityStar) apod.

+14/0
15.11.2014 16:20

T54o36m48a78s 41N11o20v53o64t17n61y 3511236778739

Čili standartní tarifní bordel ČD - tak se to dá taky brát.

+4/−9
15.11.2014 17:06

R49a85d94i16m 58Š83o87l93c 1315325405644

Ono to je tím, že vlak ČD je na Slovensku ZSSK, kdežto Jančura je všude Jančura a Leoš všude Leoš... Nejde, aby ČD řekli, že to bude tahle cena, tam se prostě musí se ZSSK domluvit.

+6/−2
15.11.2014 18:57

T30o13m87á20š 95S35e91d15m77i40h66r26a77d83s72k26ý 7854709767339

Jo nákup nejlevnější možné jízdenky s ČD, to je taková bojová hra. Člověk aby celé odpoledne vysedával na internetu a zjišťoval, jak má cestu podělit na jednotlivé úseky, aby ho jízdné vyšlo co nejlevněji, přitom odjakživa platil pravý opak, kdy dělení jízdného vše jen prodražovalo a vyplatilo se (až na mezinárodní spoje) koupit jízdenku přímo.

+5/−1
15.11.2014 17:59

J76i71ř72í 91K62o85c69u43r58e30k 6895934535168

"Vyznat se v mezinárodním železničním jízdném a slevách je mimořádně obtížné"

Což dost možná bude jeden z důvodů, proč je mezinárodní železniční doprava tam, kde je. Japonští turisté to nevytrhnou.

+5/−1
15.11.2014 19:08

O88s31k34a52r 40K47o35v67a76ř24í93k 8897373276267

Košičan a Excelsior.... nejhorší vlaky.

0/−11
15.11.2014 14:33

T26o47m58á24š 78S59e35d64m43i34h62r10a52d91s70k33ý 7674579927789

Tak zrovna s Košičanem jsem nikdy problém neměl.

+3/−1
15.11.2014 18:00

R71a78d81e55k 98J34a40n34a66t94a 9185556494682

Myslím, že EC Košičan je pěkný vlak s moderními slovenskými vozy, bistrovozem, dokonce i autovozem. Nespletl jste si to s něčím?

+4/0
15.11.2014 21:07
Foto

J91i72ř76í 82Š89r50á71m19e72k 3798217699341

Já chci také jezdit 3km za korunu a ne naopak. Ach jo.

+2/−1
15.11.2014 10:40

P51a61v93e47l 45M56o92r12a67v53e79c 3512989772798

Další díkaz že konkurence je ku prospěchu cestujících.R^

+6/−4
15.11.2014 10:02

L64u18c93i37a43n 57P82a24p82a98z65i30a11n 5884887401835

Jen podle ceny se to poznat nedá. Také záleží na kvalitě, servisu, spolehlivosti. Kromě toho více než ona konkurence s cenami zamává slovenské rozhodnutí o tom, že velká část obyvatelstva může na Slovensku jezdit od pondělí zadarmo včetně Evropanů z EU. Takže si Češi koupí jízdenku po pohraniční bod, resp. do první slovenské stanice a pak už jedou zadarmo. Toto rozhodnutí je více než pseudokonkurence stavěná na nekvalitních zastarýlých vozech a servisu na efekt.

+6/−3
15.11.2014 10:42

A88d60a59m 22V95i70l66í93m55e30k 3556258826

Bezplatná přeprava na Slovensku pro mezinárodní vlaky platit nebude. Jedině že by si museli v pohraniční stanici přestoupit do nějakého slovenského rychlíku

+3/−1
15.11.2014 18:30

L79u32c96i91a67n 73P12a41p15a25z57i33a59n 5884627411205

Pro vlaky ČD to platit bude také. Ale máte pravdu a proto tak zlevňují, pro vlaky jiných soukromých společností, které se budou po Slovensku pohybovat se toto vztahovat nebude, resp. mohou a nemusí, bude záležet na jejich reakci na hozenou rukavici. Je jasné, že ochota cestovat se soukromým dopravcem, který ani na Slovensku neplatí daně, bude o většiny cestujících bez zájmu, pokud si budou moci vybrat jinou dopravní společnost, která je poveze zadarmo. Pokud jede třeba Košičan po slovenském území je to "slovenský" rychlík. Problémem spíše bude, aby člověk měl tu slovenskou bezplatnou jízdenku, kterou si bohužel v Česku nelze koupit. Takže opravdu aspoň ze začátku asi bude muset v pohraniční železniční obci na Slovensku vystoupit a vyřídit si tuto průkazku, kterou pak při dalších cestách již bez přerušení bude moci pohodlně využít. Vyspělé země si toto pro občany mohou dovolit a je to opravdu krásný dárek k výročí sametu oproti u nás, kde je vše řízeno jen honbou za co největším ziskem.

+3/0
15.11.2014 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.