Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut rostou. Evropané jich v říjnu nakoupili přes milion

Prodej nových osobních aut v EU se v říjnu meziročně zvýšil o 6,5 procenta na 1,07 milionu vozů. Roste tak už 14 měsíců v řadě. Výjimkou je Francie. Od ledna do října prodej meziročně stoupl o 6,1 procenta na 10,65 milionu vozů, uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R17. 22E65. 5346382246293

Dacia je  na 4. mistě  prodeji  CZ  po roce vyskočila z  9teho místa!!!!!!!!!!!!!!!!

www.dacia-cz.cz

0/0
19.11.2014 21:08

A53n60t13o96n36í80n 61S35e59b36e20r36a 7473748870309

To nevím kdo ty auta pořád kupuje. Když většina lidí z mého okolí kupuje 4-leté a starší ojetiny. 8-o

0/0
18.11.2014 21:34

V28í42ť48a 64K49r51u24t86i62š 1650604355197

Že by třeba ti, co ty čtyřleté ojetiny prodávají?

+5/0
18.11.2014 23:59

P51e84t98r 44B49á30č64a 8585156835375

Asi jste obklopen jen sockama ;-D

0/0
19.11.2014 15:48

L58u76k34á79š 56V71a93ň63u28r91a 1465914883593

Ta statistika hlavně neříká, kolik aut se prodalo do firem a kolik soukromé osoby. Také by bylo dobré uvést, jaké velikosti aut byly zakoupeny.

0/0
18.11.2014 20:37

V78l12a46s26t44i69m30i36l 26B18e50d20n90á96ř 3543322715236

Proč pořád všichni mluví o krizi.Já si myslím že spousta lidí už toho má dost.Jenom se začne trochu dařit a už zase skeptické názory a komentáře že před krizí se prodalo víc a podobně.

0/0
18.11.2014 18:49

M57a21r16e71k 26J43a39n90e71č95k16a 1277146923201

Možná by dávalo větší smysl, kdyby byla statistika, kolik majitelů nových vozů si na nové auto půjčuje a kolik jich jej kupuje za vlastní peníze. To by potom byla o mnoho přehlednější statistika o ekonomická situaci Evropanů a protože dnes lidé nemají často na mnohem levnější spotřební věci než je auto, tipoval bych to spíše i tady zase ve velké míře na nákup na dluh. Takže bych to až tak optimisticky s tou ekonomikou neviděl, ale pouze ve spojitosti s odvahou a mnohdy až s pošetilostí takových lidí :-)

+3/−1
18.11.2014 13:11

R84a69d27o28s42l70a24v 17K31l59a25u38d46a 5794958194952

Když bylo výročí intervence ČNB, tak Hampl prohlásil, že díky tomu roste česká ekonomika a upozornil, že jsme tahouny v zemích EU..... Ostatní země s tím nesouvisejí, protože ty jsou na tom hůř..... Jak je ale vidět, zase kecal.

+1/0
18.11.2014 12:29

V29o33j43t77ě53c16h 85R12ů86ž52e96k 1337292984132

A pak se máme divit tomu, že většina lidí nemá ani na jídlo ;-D

+4/0
18.11.2014 11:21

J57a10n 16B37e36d13n38á52ř 1432148834229

Byl bych pro veliké omezení automobilové dopravy na úkor posílení a podporu vlaků,busů...Když vidím jak v atě pro 5 sedí jeden...Strašný!!!

+2/−7
18.11.2014 9:42

M10i15c91h20a75l 86P20a96v80l59á41t 9413623414259

A co teprve kdyz ten jeden sam samotinky sedi ve vlaku nebo v autobuse.. ;o)

+11/0
18.11.2014 11:04

J54a27k26u82b 11R60o22u80s 3463720674812

Já bych byl pro omezení blbců :-(

+3/0
19.11.2014 0:38

J91o89s80e98f 73K68u93c84i96r93e41k 4304452190121

Prodeje aut rostou, blizici se katastrofa nejde zastavit. 

RvJsem zvedav kde to vsechno bude jezdit. O tom uvazovat, je zrejme nad sily naseho pana redaktora.

+3/0
18.11.2014 9:29

P31a97v67e74l 74Ř94a87p82e34k 7262306819605

Starším autům se postupně zakáže vjezd do města, pod záminkou emisních zón, a vymyslí se další a další regulace, které nás budou nutit starší auta dávat k sešrotování. Takže celá "ekonomika" bude spočívat v tom, že budeme vyrábět stále více nových aut a ve stále větší míře likvidovat auta třeba jen několik let stará. Nikde nebude vidět nic jiného než jen samá auta. Každý bude mít své vlastní auto, aby mohl denně dojíždět do fabriky, kde se vyrábí - auta. Všechno bude v neustálém pohybu, téměř dokonalá iluze ekonomiky pracující na plné obrátky. Avšak s drobnou vadou - tímto způsobem nic smysluplného nevznikne.

+1/−1
18.11.2014 9:38

J87a34n 55M47o17h14y27l16a 6102599679711

Zaprvé, redaktor tu není od toho, aby uvažoval nad budoucností, je tu od toho, aby informoval o tom, co se děje. Má pouze uvažovat nad tím, jak to co nejlépe podat. Zadruhé, stejně jako se nová auta vyrábí a prodávají, stará se vyřazují a šrotují/recyklují. Je skoro až idiotské si myslet, že když se prodá milion aut, přibude na silnicích ten samý milion.

+3/0
18.11.2014 12:05

J67a56n 28M60o84h94y47l90a 6582899829771

Ještě férově doplním - redaktor se samozřejmě zamyslet může - pak se tomu tady říká glosa nebo komentář a když už si to tady někdo z redakce troufne, tak přesně diskutéři vašeho typu tady v diskuzi pak zvrací takové "úžasnosti", že z toho jde hlava kolem.

0/0
18.11.2014 18:41

M97a92r86e14k 16J55a82n53e85č43k95a 1727486933231

Vzhledem i k mentalitě Evropana, který je všude přesvědčován, že pro něj nejvhodnější motor je pouze ten dieselový se nemůžeme pak ani divit, že musíme všichni dýchat ten hnus co tady leze z výfuku a to i u nových vozů s x filtry, což si vždycky uvědomím, když někde na křižovatce musím stát za takovým i novým "ekologickým automobilem" a nedobrovolně to čuchat, protože v tu chvíli už moc nepomůže přepnutí na vnitřní cirkulaci vzduchu v kabině vozu. Sám jezdím už 10 let s auty pouze na LPG a u některých vozů byla i ekonomická náročnost provozu menší, než u dnešních super ekonomických dieselů, ale prostě je tady stále v kurzu i oblíbená historka, že to rádo bouchá a taky ta úprava není zadarmo, za to je lepší mít nový mobil a po nás potopa. Takže co se nezvládne zaneřádit při výrobě vozidla, to jeho řidiči spolehlivě doženou jeho provozem, ale největšími znečišťovateli ovzduší jsou samozřejmě vždy pouze fabriky a ty opomíjené kolony aut převážně s naftovým pohonem již nikoliv, takže si lžeme do vlastní kapsy.

0/0
18.11.2014 13:19

A41n90d95r30e47j 98R12u16š48č68á32k 6487307824904

Ale ona dieselová auta jsou opravdu nejlepší. Mají nižší spotřebu a ujedou podstatně dál, než benzínová auta. Staráte-li se o dieselový motor slušně, i po pětistech tisících dobře jezdí. To je u benzínového motoru science fiction. A kdo jezdí velké vzdálenosti - a často - tak by byl blázen, kdyby si kupoval benzínový motor.

0/0
18.11.2014 14:13

P12a96v50e76l 48Ř24a27p23e98k 7542766249855

Automobilismus se neodehrává v nějakém paralelním prostoru, ale je součástí prostoru, ve kterém žijeme. Navíc je to odvětví, které stejně jako veškerá doprava, bylo spolu s infrastrukturouv minulosti vládami de facto znárodněno. Tudíž zcela logicky růst automobilismu může probíhat výhradně na úkor jiných odvětví. A já jsem pevně přesvědčen o tom, že na základě tohoto principu každý nový automobil dnes znamená vznik škody, nikoli hodnoty. Automobilismus je pouze podpůrné odvětví, které samo o sobě nemá smysl. Můžeme se sice neustále vozit sem a tam, předstírat tím fungující ekonomiku, ale takhle se pouze spotřebovávají zdroje, aniž by nutně něco vzniklo. Automobilismus je socialistický systém, státem budovaný (i za použití násilí) a státem regulovaný. Není tudíž možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady přepravy a tím je znemožněno, aby se objem automobilismu samočinně reguloval dle skutečných potřeb. Automobilismus se stal Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky. EURv

+4/−4
18.11.2014 9:10

J34a59n 55M22o89h81y15l10a 6612699449781

S vaší nelibostí k regulacím souhlasím, nicméně útočit jen na automobilový průmysl je nesmysl. Celá ekonomika je o rozdělování omezených zdrojů - tedy pokud použiji zdroje na jednu věc, nemohu je použít na jinou. Máte pravdu v tom, že když si koupím auto, dané prostředky už nemohu využít jinde, ALE to samé dělám když si koupím rohlík, košili nebo třeba šťouchátka do uší.

0/0
18.11.2014 12:08

P95a86v47e44l 83Ř16a61p69e94k 7402986319705

V případě rohlíku máte k dispozici objektivní ukazatele a víte, že se vám vyplatí (prostě jinak pojdete hlady), zatímco v případě automobilu takové ukazatele chybějí, automobil se jeví výhodnější než ve skutečnosti je, a to zvláště proto, že velkou část nákladů vaší přepravy přenášíte na ostatní. Automobilismus je obrovským způsobem subvencován státem. Zkuste si místo auta postavit před barák montovaný zahradní domek, a pochopíte.

0/0
18.11.2014 13:28

J55a97n 24M77o95h75y70l83a 6262819889231

V případě automobilu jsou ty ukazatele stejně objektivní, jako i subjektivní - stejně jako u rohlíku. Jen se možná trochu komplikovaněji počítají, ačkoli si osobně myslím, že vyjádřit nějak číselně užitek je těžší i jídla než u automobilů. Automobil se jeví takový, jak ho kdo vnímá, opět - stejně jako vše ostatní. Žádné své náklady také na ostatní nepřenáším, jen jsou vytvořeny i takové, které přímo neplatím - externality. A těmi trpím jako majitel automobilu úplně stejně jako ti, co ho nemají. To poslední srovnání už mi nedává smysl vůbec. Pokud se bavíme o státní přímé či nepřímě podpoře nějakého průmyslu, tak to zaprvé není vina těch automobilů ani jejich majitelů a zadruhé jsou zde mnohem ohavnější příklady - zemědělství například.

0/0
18.11.2014 18:38

E20d57a 47S76t89á49r37e16k 6966514372786

Ten růst... kdy se to zastaví...

0/0
18.11.2014 9:04

P78a25v47e25l 53Ř89a92p60e33k 7502446829905

Až se pro samé pojízdné popelnice nikdo z nás ani nehne z místa. Mnohde už k tomu není daleko.

+1/−1
18.11.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.