Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut rostou. Evropané jich v říjnu nakoupili přes milion

Prodej nových osobních aut v EU se v říjnu meziročně zvýšil o 6,5 procenta na 1,07 milionu vozů. Roste tak už 14 měsíců v řadě. Výjimkou je Francie. Od ledna do října prodej meziročně stoupl o 6,1 procenta na 10,65 milionu vozů, uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R90. 39E29. 5266362106453

Dacia je  na 4. mistě  prodeji  CZ  po roce vyskočila z  9teho místa!!!!!!!!!!!!!!!!

www.dacia-cz.cz

0/0
19.11.2014 21:08

A29n11t53o97n18í21n 49S87e98b71e51r62a 7523228680679

To nevím kdo ty auta pořád kupuje. Když většina lidí z mého okolí kupuje 4-leté a starší ojetiny. 8-o

0/0
18.11.2014 21:34

V37í52ť16a 39K70r53u14t25i61š 1200824905967

Že by třeba ti, co ty čtyřleté ojetiny prodávají?

+5/0
18.11.2014 23:59

P80e12t97r 40B75á22č59a 8145856855125

Asi jste obklopen jen sockama ;-D

0/0
19.11.2014 15:48

L98u25k24á95š 95V26a65ň62u85r22a 1855654563413

Ta statistika hlavně neříká, kolik aut se prodalo do firem a kolik soukromé osoby. Také by bylo dobré uvést, jaké velikosti aut byly zakoupeny.

0/0
18.11.2014 20:37

V14l48a43s24t27i24m42i16l 96B72e20d85n40á61ř 3633812515496

Proč pořád všichni mluví o krizi.Já si myslím že spousta lidí už toho má dost.Jenom se začne trochu dařit a už zase skeptické názory a komentáře že před krizí se prodalo víc a podobně.

0/0
18.11.2014 18:49

M17a24r55e57k 17J97a95n56e95č77k20a 1517346703921

Možná by dávalo větší smysl, kdyby byla statistika, kolik majitelů nových vozů si na nové auto půjčuje a kolik jich jej kupuje za vlastní peníze. To by potom byla o mnoho přehlednější statistika o ekonomická situaci Evropanů a protože dnes lidé nemají často na mnohem levnější spotřební věci než je auto, tipoval bych to spíše i tady zase ve velké míře na nákup na dluh. Takže bych to až tak optimisticky s tou ekonomikou neviděl, ale pouze ve spojitosti s odvahou a mnohdy až s pošetilostí takových lidí :-)

+3/−1
18.11.2014 13:11

R42a89d52o79s15l35a14v 37K65l44a62u83d21a 5464158714192

Když bylo výročí intervence ČNB, tak Hampl prohlásil, že díky tomu roste česká ekonomika a upozornil, že jsme tahouny v zemích EU..... Ostatní země s tím nesouvisejí, protože ty jsou na tom hůř..... Jak je ale vidět, zase kecal.

+1/0
18.11.2014 12:29

V80o19j28t90ě72c45h 21R44ů58ž72e48k 1417352464862

A pak se máme divit tomu, že většina lidí nemá ani na jídlo ;-D

+4/0
18.11.2014 11:21

J55a77n 93B85e61d97n78á55ř 1852838324249

Byl bych pro veliké omezení automobilové dopravy na úkor posílení a podporu vlaků,busů...Když vidím jak v atě pro 5 sedí jeden...Strašný!!!

+2/−7
18.11.2014 9:42

M88i54c49h12a34l 62P89a17v60l69á39t 9513693744649

A co teprve kdyz ten jeden sam samotinky sedi ve vlaku nebo v autobuse.. ;o)

+11/0
18.11.2014 11:04

J58a55k88u91b 76R96o64u34s 3853760724642

Já bych byl pro omezení blbců :-(

+3/0
19.11.2014 0:38

J32o44s68e57f 55K66u93c56i47r84e51k 4274842270201

Prodeje aut rostou, blizici se katastrofa nejde zastavit. 

RvJsem zvedav kde to vsechno bude jezdit. O tom uvazovat, je zrejme nad sily naseho pana redaktora.

+3/0
18.11.2014 9:29

P13a18v28e31l 12Ř52a89p63e19k 7852676899125

Starším autům se postupně zakáže vjezd do města, pod záminkou emisních zón, a vymyslí se další a další regulace, které nás budou nutit starší auta dávat k sešrotování. Takže celá "ekonomika" bude spočívat v tom, že budeme vyrábět stále více nových aut a ve stále větší míře likvidovat auta třeba jen několik let stará. Nikde nebude vidět nic jiného než jen samá auta. Každý bude mít své vlastní auto, aby mohl denně dojíždět do fabriky, kde se vyrábí - auta. Všechno bude v neustálém pohybu, téměř dokonalá iluze ekonomiky pracující na plné obrátky. Avšak s drobnou vadou - tímto způsobem nic smysluplného nevznikne.

+1/−1
18.11.2014 9:38

J39a55n 48M12o23h72y57l22a 6372789179371

Zaprvé, redaktor tu není od toho, aby uvažoval nad budoucností, je tu od toho, aby informoval o tom, co se děje. Má pouze uvažovat nad tím, jak to co nejlépe podat. Zadruhé, stejně jako se nová auta vyrábí a prodávají, stará se vyřazují a šrotují/recyklují. Je skoro až idiotské si myslet, že když se prodá milion aut, přibude na silnicích ten samý milion.

+3/0
18.11.2014 12:05

J13a74n 65M92o56h16y64l73a 6302739699231

Ještě férově doplním - redaktor se samozřejmě zamyslet může - pak se tomu tady říká glosa nebo komentář a když už si to tady někdo z redakce troufne, tak přesně diskutéři vašeho typu tady v diskuzi pak zvrací takové "úžasnosti", že z toho jde hlava kolem.

0/0
18.11.2014 18:41

M10a67r53e87k 27J18a47n55e94č78k82a 1137476553941

Vzhledem i k mentalitě Evropana, který je všude přesvědčován, že pro něj nejvhodnější motor je pouze ten dieselový se nemůžeme pak ani divit, že musíme všichni dýchat ten hnus co tady leze z výfuku a to i u nových vozů s x filtry, což si vždycky uvědomím, když někde na křižovatce musím stát za takovým i novým "ekologickým automobilem" a nedobrovolně to čuchat, protože v tu chvíli už moc nepomůže přepnutí na vnitřní cirkulaci vzduchu v kabině vozu. Sám jezdím už 10 let s auty pouze na LPG a u některých vozů byla i ekonomická náročnost provozu menší, než u dnešních super ekonomických dieselů, ale prostě je tady stále v kurzu i oblíbená historka, že to rádo bouchá a taky ta úprava není zadarmo, za to je lepší mít nový mobil a po nás potopa. Takže co se nezvládne zaneřádit při výrobě vozidla, to jeho řidiči spolehlivě doženou jeho provozem, ale největšími znečišťovateli ovzduší jsou samozřejmě vždy pouze fabriky a ty opomíjené kolony aut převážně s naftovým pohonem již nikoliv, takže si lžeme do vlastní kapsy.

0/0
18.11.2014 13:19

A90n52d94r24e85j 88R52u91š21č83á46k 6137557724394

Ale ona dieselová auta jsou opravdu nejlepší. Mají nižší spotřebu a ujedou podstatně dál, než benzínová auta. Staráte-li se o dieselový motor slušně, i po pětistech tisících dobře jezdí. To je u benzínového motoru science fiction. A kdo jezdí velké vzdálenosti - a často - tak by byl blázen, kdyby si kupoval benzínový motor.

0/0
18.11.2014 14:13

P26a96v47e44l 69Ř83a40p14e88k 7332216589305

Automobilismus se neodehrává v nějakém paralelním prostoru, ale je součástí prostoru, ve kterém žijeme. Navíc je to odvětví, které stejně jako veškerá doprava, bylo spolu s infrastrukturouv minulosti vládami de facto znárodněno. Tudíž zcela logicky růst automobilismu může probíhat výhradně na úkor jiných odvětví. A já jsem pevně přesvědčen o tom, že na základě tohoto principu každý nový automobil dnes znamená vznik škody, nikoli hodnoty. Automobilismus je pouze podpůrné odvětví, které samo o sobě nemá smysl. Můžeme se sice neustále vozit sem a tam, předstírat tím fungující ekonomiku, ale takhle se pouze spotřebovávají zdroje, aniž by nutně něco vzniklo. Automobilismus je socialistický systém, státem budovaný (i za použití násilí) a státem regulovaný. Není tudíž možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady přepravy a tím je znemožněno, aby se objem automobilismu samočinně reguloval dle skutečných potřeb. Automobilismus se stal Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky. EURv

+4/−4
18.11.2014 9:10

J71a28n 47M60o24h22y78l15a 6872799699641

S vaší nelibostí k regulacím souhlasím, nicméně útočit jen na automobilový průmysl je nesmysl. Celá ekonomika je o rozdělování omezených zdrojů - tedy pokud použiji zdroje na jednu věc, nemohu je použít na jinou. Máte pravdu v tom, že když si koupím auto, dané prostředky už nemohu využít jinde, ALE to samé dělám když si koupím rohlík, košili nebo třeba šťouchátka do uší.

0/0
18.11.2014 12:08

P88a83v16e84l 70Ř44a18p39e96k 7402486429625

V případě rohlíku máte k dispozici objektivní ukazatele a víte, že se vám vyplatí (prostě jinak pojdete hlady), zatímco v případě automobilu takové ukazatele chybějí, automobil se jeví výhodnější než ve skutečnosti je, a to zvláště proto, že velkou část nákladů vaší přepravy přenášíte na ostatní. Automobilismus je obrovským způsobem subvencován státem. Zkuste si místo auta postavit před barák montovaný zahradní domek, a pochopíte.

0/0
18.11.2014 13:28

J25a90n 12M28o82h65y65l27a 6332549599681

V případě automobilu jsou ty ukazatele stejně objektivní, jako i subjektivní - stejně jako u rohlíku. Jen se možná trochu komplikovaněji počítají, ačkoli si osobně myslím, že vyjádřit nějak číselně užitek je těžší i jídla než u automobilů. Automobil se jeví takový, jak ho kdo vnímá, opět - stejně jako vše ostatní. Žádné své náklady také na ostatní nepřenáším, jen jsou vytvořeny i takové, které přímo neplatím - externality. A těmi trpím jako majitel automobilu úplně stejně jako ti, co ho nemají. To poslední srovnání už mi nedává smysl vůbec. Pokud se bavíme o státní přímé či nepřímě podpoře nějakého průmyslu, tak to zaprvé není vina těch automobilů ani jejich majitelů a zadruhé jsou zde mnohem ohavnější příklady - zemědělství například.

0/0
18.11.2014 18:38

E34d34a 50S84t58á55r41e57k 6596624982686

Ten růst... kdy se to zastaví...

0/0
18.11.2014 9:04

P30a59v59e82l 65Ř81a87p78e62k 7552316319355

Až se pro samé pojízdné popelnice nikdo z nás ani nehne z místa. Mnohde už k tomu není daleko.

+1/−1
18.11.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.