Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodeje aut rostou. Evropané jich v říjnu nakoupili přes milion

Prodej nových osobních aut v EU se v říjnu meziročně zvýšil o 6,5 procenta na 1,07 milionu vozů. Roste tak už 14 měsíců v řadě. Výjimkou je Francie. Od ledna do října prodej meziročně stoupl o 6,1 procenta na 10,65 milionu vozů, uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R70. 11E24. 5166392346433

Dacia je  na 4. mistě  prodeji  CZ  po roce vyskočila z  9teho místa!!!!!!!!!!!!!!!!

www.dacia-cz.cz

0/0
19.11.2014 21:08

A17n16t78o57n71í93n 91S27e70b26e59r48a 7403618900169

To nevím kdo ty auta pořád kupuje. Když většina lidí z mého okolí kupuje 4-leté a starší ojetiny. 8-o

0/0
18.11.2014 21:34

V70í49ť96a 33K25r16u72t77i95š 1430564455577

Že by třeba ti, co ty čtyřleté ojetiny prodávají?

+5/0
18.11.2014 23:59

P74e36t72r 18B24á96č16a 8385386565665

Asi jste obklopen jen sockama ;-D

0/0
19.11.2014 15:48

L32u70k61á25š 32V63a92ň54u97r36a 1115424103613

Ta statistika hlavně neříká, kolik aut se prodalo do firem a kolik soukromé osoby. Také by bylo dobré uvést, jaké velikosti aut byly zakoupeny.

0/0
18.11.2014 20:37

V38l46a55s68t95i88m85i40l 26B63e83d77n41á92ř 3393562135856

Proč pořád všichni mluví o krizi.Já si myslím že spousta lidí už toho má dost.Jenom se začne trochu dařit a už zase skeptické názory a komentáře že před krizí se prodalo víc a podobně.

0/0
18.11.2014 18:49

M17a82r73e71k 93J30a35n20e43č28k19a 1867956733371

Možná by dávalo větší smysl, kdyby byla statistika, kolik majitelů nových vozů si na nové auto půjčuje a kolik jich jej kupuje za vlastní peníze. To by potom byla o mnoho přehlednější statistika o ekonomická situaci Evropanů a protože dnes lidé nemají často na mnohem levnější spotřební věci než je auto, tipoval bych to spíše i tady zase ve velké míře na nákup na dluh. Takže bych to až tak optimisticky s tou ekonomikou neviděl, ale pouze ve spojitosti s odvahou a mnohdy až s pošetilostí takových lidí :-)

+3/−1
18.11.2014 13:11

R27a30d29o53s33l75a18v 91K54l97a40u54d31a 5104248504332

Když bylo výročí intervence ČNB, tak Hampl prohlásil, že díky tomu roste česká ekonomika a upozornil, že jsme tahouny v zemích EU..... Ostatní země s tím nesouvisejí, protože ty jsou na tom hůř..... Jak je ale vidět, zase kecal.

+1/0
18.11.2014 12:29

V24o35j27t87ě65c52h 35R43ů84ž55e67k 1307382674202

A pak se máme divit tomu, že většina lidí nemá ani na jídlo ;-D

+4/0
18.11.2014 11:21

J49a64n 75B19e37d59n62á40ř 1732808274959

Byl bych pro veliké omezení automobilové dopravy na úkor posílení a podporu vlaků,busů...Když vidím jak v atě pro 5 sedí jeden...Strašný!!!

+2/−7
18.11.2014 9:42

M88i79c88h42a14l 68P63a80v47l19á88t 9613763924199

A co teprve kdyz ten jeden sam samotinky sedi ve vlaku nebo v autobuse.. ;o)

+11/0
18.11.2014 11:04

J47a30k50u70b 26R39o30u14s 3663330144232

Já bych byl pro omezení blbců :-(

+3/0
19.11.2014 0:38

J72o61s93e53f 16K47u56c46i62r94e22k 4634612730861

Prodeje aut rostou, blizici se katastrofa nejde zastavit. 

RvJsem zvedav kde to vsechno bude jezdit. O tom uvazovat, je zrejme nad sily naseho pana redaktora.

+3/0
18.11.2014 9:29

P71a39v75e23l 42Ř43a49p24e20k 7332206119655

Starším autům se postupně zakáže vjezd do města, pod záminkou emisních zón, a vymyslí se další a další regulace, které nás budou nutit starší auta dávat k sešrotování. Takže celá "ekonomika" bude spočívat v tom, že budeme vyrábět stále více nových aut a ve stále větší míře likvidovat auta třeba jen několik let stará. Nikde nebude vidět nic jiného než jen samá auta. Každý bude mít své vlastní auto, aby mohl denně dojíždět do fabriky, kde se vyrábí - auta. Všechno bude v neustálém pohybu, téměř dokonalá iluze ekonomiky pracující na plné obrátky. Avšak s drobnou vadou - tímto způsobem nic smysluplného nevznikne.

+1/−1
18.11.2014 9:38

J67a74n 32M19o98h54y90l28a 6532659819231

Zaprvé, redaktor tu není od toho, aby uvažoval nad budoucností, je tu od toho, aby informoval o tom, co se děje. Má pouze uvažovat nad tím, jak to co nejlépe podat. Zadruhé, stejně jako se nová auta vyrábí a prodávají, stará se vyřazují a šrotují/recyklují. Je skoro až idiotské si myslet, že když se prodá milion aut, přibude na silnicích ten samý milion.

+3/0
18.11.2014 12:05

J30a56n 56M52o18h85y18l51a 6522579739891

Ještě férově doplním - redaktor se samozřejmě zamyslet může - pak se tomu tady říká glosa nebo komentář a když už si to tady někdo z redakce troufne, tak přesně diskutéři vašeho typu tady v diskuzi pak zvrací takové "úžasnosti", že z toho jde hlava kolem.

0/0
18.11.2014 18:41

M20a71r78e33k 47J83a29n94e46č90k77a 1867726133631

Vzhledem i k mentalitě Evropana, který je všude přesvědčován, že pro něj nejvhodnější motor je pouze ten dieselový se nemůžeme pak ani divit, že musíme všichni dýchat ten hnus co tady leze z výfuku a to i u nových vozů s x filtry, což si vždycky uvědomím, když někde na křižovatce musím stát za takovým i novým "ekologickým automobilem" a nedobrovolně to čuchat, protože v tu chvíli už moc nepomůže přepnutí na vnitřní cirkulaci vzduchu v kabině vozu. Sám jezdím už 10 let s auty pouze na LPG a u některých vozů byla i ekonomická náročnost provozu menší, než u dnešních super ekonomických dieselů, ale prostě je tady stále v kurzu i oblíbená historka, že to rádo bouchá a taky ta úprava není zadarmo, za to je lepší mít nový mobil a po nás potopa. Takže co se nezvládne zaneřádit při výrobě vozidla, to jeho řidiči spolehlivě doženou jeho provozem, ale největšími znečišťovateli ovzduší jsou samozřejmě vždy pouze fabriky a ty opomíjené kolony aut převážně s naftovým pohonem již nikoliv, takže si lžeme do vlastní kapsy.

0/0
18.11.2014 13:19

A16n82d68r28e73j 92R10u21š86č92á71k 6117467114584

Ale ona dieselová auta jsou opravdu nejlepší. Mají nižší spotřebu a ujedou podstatně dál, než benzínová auta. Staráte-li se o dieselový motor slušně, i po pětistech tisících dobře jezdí. To je u benzínového motoru science fiction. A kdo jezdí velké vzdálenosti - a často - tak by byl blázen, kdyby si kupoval benzínový motor.

0/0
18.11.2014 14:13

P20a10v41e97l 37Ř75a66p79e68k 7452866769395

Automobilismus se neodehrává v nějakém paralelním prostoru, ale je součástí prostoru, ve kterém žijeme. Navíc je to odvětví, které stejně jako veškerá doprava, bylo spolu s infrastrukturouv minulosti vládami de facto znárodněno. Tudíž zcela logicky růst automobilismu může probíhat výhradně na úkor jiných odvětví. A já jsem pevně přesvědčen o tom, že na základě tohoto principu každý nový automobil dnes znamená vznik škody, nikoli hodnoty. Automobilismus je pouze podpůrné odvětví, které samo o sobě nemá smysl. Můžeme se sice neustále vozit sem a tam, předstírat tím fungující ekonomiku, ale takhle se pouze spotřebovávají zdroje, aniž by nutně něco vzniklo. Automobilismus je socialistický systém, státem budovaný (i za použití násilí) a státem regulovaný. Není tudíž možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady přepravy a tím je znemožněno, aby se objem automobilismu samočinně reguloval dle skutečných potřeb. Automobilismus se stal Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky. EURv

+4/−4
18.11.2014 9:10

J77a68n 78M15o31h12y68l83a 6392109969201

S vaší nelibostí k regulacím souhlasím, nicméně útočit jen na automobilový průmysl je nesmysl. Celá ekonomika je o rozdělování omezených zdrojů - tedy pokud použiji zdroje na jednu věc, nemohu je použít na jinou. Máte pravdu v tom, že když si koupím auto, dané prostředky už nemohu využít jinde, ALE to samé dělám když si koupím rohlík, košili nebo třeba šťouchátka do uší.

0/0
18.11.2014 12:08

P59a91v40e75l 81Ř82a93p86e77k 7672866419145

V případě rohlíku máte k dispozici objektivní ukazatele a víte, že se vám vyplatí (prostě jinak pojdete hlady), zatímco v případě automobilu takové ukazatele chybějí, automobil se jeví výhodnější než ve skutečnosti je, a to zvláště proto, že velkou část nákladů vaší přepravy přenášíte na ostatní. Automobilismus je obrovským způsobem subvencován státem. Zkuste si místo auta postavit před barák montovaný zahradní domek, a pochopíte.

0/0
18.11.2014 13:28

J36a40n 25M87o59h37y16l32a 6812199349911

V případě automobilu jsou ty ukazatele stejně objektivní, jako i subjektivní - stejně jako u rohlíku. Jen se možná trochu komplikovaněji počítají, ačkoli si osobně myslím, že vyjádřit nějak číselně užitek je těžší i jídla než u automobilů. Automobil se jeví takový, jak ho kdo vnímá, opět - stejně jako vše ostatní. Žádné své náklady také na ostatní nepřenáším, jen jsou vytvořeny i takové, které přímo neplatím - externality. A těmi trpím jako majitel automobilu úplně stejně jako ti, co ho nemají. To poslední srovnání už mi nedává smysl vůbec. Pokud se bavíme o státní přímé či nepřímě podpoře nějakého průmyslu, tak to zaprvé není vina těch automobilů ani jejich majitelů a zadruhé jsou zde mnohem ohavnější příklady - zemědělství například.

0/0
18.11.2014 18:38

E25d98a 89S38t79á10r44e87k 6776834362146

Ten růst... kdy se to zastaví...

0/0
18.11.2014 9:04

P85a62v91e89l 61Ř19a80p47e10k 7942706529955

Až se pro samé pojízdné popelnice nikdo z nás ani nehne z místa. Mnohde už k tomu není daleko.

+1/−1
18.11.2014 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.