Diskuze

Prodeje aut rostou. Evropané jich v říjnu nakoupili přes milion

Prodej nových osobních aut v EU se v říjnu meziročně zvýšil o 6,5 procenta na 1,07 milionu vozů. Roste tak už 14 měsíců v řadě. Výjimkou je Francie. Od ledna do října prodej meziročně stoupl o 6,1 procenta na 10,65 milionu vozů, uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RE

R50. 93E56.

19. 11. 2014 21:08

Dacia je  na 4. mistě  prodeji  CZ  po roce vyskočila z  9teho místa!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.dacia-cz.cz

0 0
možnosti
AS

To nevím kdo ty auta pořád kupuje. Když většina lidí z mého okolí kupuje 4-leté a starší ojetiny. 8-o

0 0
možnosti
VK

Že by třeba ti, co ty čtyřleté ojetiny prodávají?

5 0
možnosti
LV

Ta statistika hlavně neříká, kolik aut se prodalo do firem a kolik soukromé osoby. Také by bylo dobré uvést, jaké velikosti aut byly zakoupeny.

0 0
možnosti
VB

Proč pořád všichni mluví o krizi.Já si myslím že spousta lidí už toho má dost.Jenom se začne trochu dařit a už zase skeptické názory a komentáře že před krizí se prodalo víc a podobně.

0 0
možnosti
MJ

Možná by dávalo větší smysl, kdyby byla statistika, kolik majitelů nových vozů si na nové auto půjčuje a kolik jich jej kupuje za vlastní peníze. To by potom byla o mnoho přehlednější statistika o ekonomická situaci Evropanů a protože dnes lidé nemají často na mnohem levnější spotřební věci než je auto, tipoval bych to spíše i tady zase ve velké míře na nákup na dluh. Takže bych to až tak optimisticky s tou ekonomikou neviděl, ale pouze ve spojitosti s odvahou a mnohdy až s pošetilostí takových lidí :-)

3 1
možnosti
RK

Když bylo výročí intervence ČNB, tak Hampl prohlásil, že díky tomu roste česká ekonomika a upozornil, že jsme tahouny v zemích EU..... Ostatní země s tím nesouvisejí, protože ty jsou na tom hůř..... Jak je ale vidět, zase kecal.

1 0
možnosti
VR

A pak se máme divit tomu, že většina lidí nemá ani na jídlo ;-D

4 0
možnosti
JB

J24a80n 20B36e53d85n35á28ř

18. 11. 2014 9:42

Byl bych pro veliké omezení automobilové dopravy na úkor posílení a podporu vlaků,busů...Když vidím jak v atě pro 5 sedí jeden...Strašný!!!

2 7
možnosti
MP

A co teprve kdyz ten jeden sam samotinky sedi ve vlaku nebo v autobuse.. ;o)

11 0
možnosti
JK

Prodeje aut rostou, blizici se katastrofa nejde zastavit. 

RvJsem zvedav kde to vsechno bude jezdit. O tom uvazovat, je zrejme nad sily naseho pana redaktora.

3 0
možnosti

P71a14v40e20l 79Ř62a74p68e30k

18. 11. 2014 9:38

Starším autům se postupně zakáže vjezd do města, pod záminkou emisních zón, a vymyslí se další a další regulace, které nás budou nutit starší auta dávat k sešrotování. Takže celá "ekonomika" bude spočívat v tom, že budeme vyrábět stále více nových aut a ve stále větší míře likvidovat auta třeba jen několik let stará. Nikde nebude vidět nic jiného než jen samá auta. Každý bude mít své vlastní auto, aby mohl denně dojíždět do fabriky, kde se vyrábí - auta. Všechno bude v neustálém pohybu, téměř dokonalá iluze ekonomiky pracující na plné obrátky. Avšak s drobnou vadou - tímto způsobem nic smysluplného nevznikne.

1 1
možnosti

P38a55v16e63l 34Ř66a16p40e91k

18. 11. 2014 9:10

Automobilismus se neodehrává v nějakém paralelním prostoru, ale je součástí prostoru, ve kterém žijeme. Navíc je to odvětví, které stejně jako veškerá doprava, bylo spolu s infrastrukturouv minulosti vládami de facto znárodněno. Tudíž zcela logicky růst automobilismu může probíhat výhradně na úkor jiných odvětví. A já jsem pevně přesvědčen o tom, že na základě tohoto principu každý nový automobil dnes znamená vznik škody, nikoli hodnoty. Automobilismus je pouze podpůrné odvětví, které samo o sobě nemá smysl. Můžeme se sice neustále vozit sem a tam, předstírat tím fungující ekonomiku, ale takhle se pouze spotřebovávají zdroje, aniž by nutně něco vzniklo. Automobilismus je socialistický systém, státem budovaný (i za použití násilí) a státem regulovaný. Není tudíž možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady přepravy a tím je znemožněno, aby se objem automobilismu samočinně reguloval dle skutečných potřeb. Automobilismus se stal Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky. EURv

4 4
možnosti
JM

J40a29n 15M55o35h81y23l66a

18. 11. 2014 12:08

S vaší nelibostí k regulacím souhlasím, nicméně útočit jen na automobilový průmysl je nesmysl. Celá ekonomika je o rozdělování omezených zdrojů - tedy pokud použiji zdroje na jednu věc, nemohu je použít na jinou. Máte pravdu v tom, že když si koupím auto, dané prostředky už nemohu využít jinde, ALE to samé dělám když si koupím rohlík, košili nebo třeba šťouchátka do uší.

0 0
možnosti