Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z části rychlíků budou Rexy, zlevní cestování první třídou

České dráhy od poloviny prosince zdraží jízdenky v průměru o jedno procento. V novém jízdním řádu nabídnou více vlaků než dosud, navíc přibudou úplně nové kategorie vlaků nazvaná Rx. Dopravce slibuje větší komfort.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a47r43t81i12n 96K35o50p46ř55i18v80a 2944770690808

Jen bych doplnil jednu celkem zásadní věc co lidé ocení a to, že zlevní věci na minibarech. Od nového JŘ budou obsluhovat minibary vlakušky a ceny budou vypadat takto ... V minibaru budou k dispozici teplé (káva/čaj 10 Kč) a studené nápoje (například Cola za 25 Kč), snacky (Tatranka 10 Kč,...). Pivo bude stát od 25 Kč:-)

+1/0
19.11.2014 22:22
Foto

A17l21a79n 27Ř10e39p11k44a 4765246

Ale pouze ve vlacích Ex na lince Praha – Ostrava – Žilina ;-) Takže minibary na jiných vlacích, nebo minibar v Pendolinu budou mít pořád vyšší ceny. Předpokládám, že tyhlety 'nové' minibary si asi dráhy budou provozovat sami a zbytek jídelních služeb zůstane i nadále přes JLV (proti čemuž ale nic nemám).

+1/0
19.11.2014 23:22

M19a78r28t92i55n 87K64o26p95ř77i30v64a 2214810270948

Ano je to tak. Ostatní vlaky jsou pod frenčízou. A EX1 a 2 budou mít pod sebou čistě ČD

0/0
19.11.2014 23:24

T66o93m 34J45u15r58e40č19k45a 6965472495795

JLV končí smlouva v průběhu roku 2015. ;-)

0/0
19.11.2014 23:26
Foto

A96l45a97n 14Ř86e87p56k32a 4535986

Jo, to jsem taky nedávno četl http://byznys.lidovky.cz/kdo-doda-jidlo-do-vlaku-cd-vyberou-firmu-pro-ostre-sledovanou-sluzbu-1ii-/firmy-trhy.aspx?c=A141026_111436_firmy-trhy_pave

Je otázkou, jestli to tradičně vyhrají JLV (kde mají ČD i podíl), nebo se tam píše o nějaké francouzské společnosti, která má taky velké šance..

+1/0
20.11.2014 12:21

M29i26l78a81n 91M60a51j10e97r10č15í72k 1160200414196

Osobně mne ta povinnost dětské jízdenky za 0,-Kč nesedí s možností jízdy dle ceníků integrovaných doprav - v těch děti do 6-ti let jízdenku určitě nepotřebují!

Tak jsem zvědav, který ceník (ČD či IDS) bude nadřazen = bude víc dětí do 6ti let dál jezdit bez jízdenek či nově s jízdenkou za 0,-Kč?

+1/−1
19.11.2014 19:26

P59e48t19r 57N58o49v25o45t97n41y 3319592339932

Jestli opravdu vydaji tu bezplatnou jizdenku bez prirazky ve vlaku, tak bych to neresil. Je to jen masochismus ČD.

0/−1
20.11.2014 3:05

P69e72t22r 94N14o29v36o76t48n57y 3929952499482

Jízdenka s nulovou hodnotou pro dítě do 6 let? Takže když někam pojedu s dítětem a budu mít za sebe předplacenou traťovou, musím ještě jako .... k pokladně?

+3/−1
19.11.2014 15:39

M74a34r39t86i72n 77Š37p18á22d 4952509791106

Nemusíte, průvodčí Vám vystaví doklad bez manipulační přirážky i v případě, že nastoupíte v obsazené stanici. Akorát pokud se nemýlím, pokud byste měl 2 kousky, máte pro ně nárok jen na jedno místo k sezení. (Ale to platilo už dřív.)

+4/0
19.11.2014 15:50

P42e83t59r 38N91o76v14o39t42n59y 3219162229812

Tak to jde. Ale k čemu je to dobré? Ano, s místem to platilo už dřív.

+3/−1
19.11.2014 15:51

M82a10r61t63i61n 10Š76p70á72d 4112439851556

To by mě taky zajímalo...

0/−1
19.11.2014 15:56

M65a61r59t26i53n 34Š28p92á91d 4872289101296

Třeba se někomu zdálo, že barevný tisk dětských jízdenek je moc drahý.8-o

0/−1
19.11.2014 16:06

V45a18c41l74a28v 80H60a94j54e17k 3606419889

Myslím, že tato bude bez přirážky i když nastoupíte v obsazené stanici.8-o

+1/0
19.11.2014 16:09

P78e33t70r 20M57a94r15š31o47u76n 5815438666816

třeba pro evidenci cestujících dětí? Teď pokud jedou zdarmo bez vydaného dokladu, tak nikdo neví kolik se jich přepraví...

+4/0
19.11.2014 16:19

M92a87r89t21i42n 62Š41p63á67d 4392979821626

To ano, akorát k čemu je taková evidence dobrá?

0/−2
19.11.2014 16:56

D53a98v83i63d 54Č93e31r81n39o33h94o97r97s40k59ý 1406604986666

doplaceni statem narizenych slev podle skutecne prepravenych deti zdarma a ne odhadem ? :-)

+4/0
19.11.2014 16:58

R16a63d95e27k 77J57a25n65a41t21a 9745426794702

Ano, nejspíš to opravdu není výmysl ČD (tisknout jízdenku za 0 s tím jsou akorát náklady), ale požadavek ministerstva na více přesná čísla pro kompenzace slev.

+4/0
19.11.2014 17:22

J35a32n 81S58ů13r36a 4985653183802

Nicméně to se týká jen pár vlaků mimo závazek.

0/−1
19.11.2014 17:38

R18a67d42e65k 36J78a66n31a62t68a 9525576574802

Takže byste to řešil tak, že byste např. u expresů v úseku Praha-Olomouc sudou hodinu takovou jízdenku vyžadoval a lichou ne?

Případně v expresu Praha-Žilina mezi Prahou a Ostravou dětskou jízdenku vyžadoval, a mezi Ostravou a Žilinou ne?

0/0
19.11.2014 17:45

J15a16n 38S38ů89r69a 4645903243372

Ideální řešení by bylo pochopitelně všechny expresy na trase Praha - Olomouc vyjmout ze závazku:-)

0/−1
19.11.2014 22:22

P71e18t76r 81N57o71v67o49t55n24y 3199202249582

To jde odhadnout velice presne i bez 0 Kč jizdenek. Jak to dělali doted?

0/0
20.11.2014 3:07

M38a62t53ě52j 78P21l28u77h74a10ř 6525962974695

Ano, to by vám lidi z Valmezu, Csetína a kolem poslali děkovný dopis, jelikož by jim tam jezdil tak 1 dálkový vlak denně. Jakože přímo na Prahu. Tohle je nesmyslná rétorika Jančury a nemá logiku. Ty EC nevozí lidi na Ostravu, ale zejména na Valašsko a na Žilinu, kde jsou dotované vlaky logické.

0/0
20.11.2014 23:29

J75a47n 26S27ů52r15a 4935283113842

Pokud se nepletu, RJ nabídl, že tyto Ex v plném rozsahu ZDARMA převezme. A jinak, je hrozně velký problém zajistit spoj Hranice - Vsetín či Ostrava - Český Těšín? Nebo je prostě nemyslitelné přestoupit?

0/0
20.11.2014 23:31

J73a90n 10S12ů12r43a 4715943903792

Vykazování počtu cestujících? kompenzace u vlaků mimo závazek? na odpovědi čekám :-)

0/0
19.11.2014 17:37

R98a37d25e21k 22J13a18n92a42t75a 9385596734962

1) bylo by dost divné, kdyby na některých spojích ČD chtěly jízdenku za 0 Kč a na jiných ne, podle toho zda se jedná o vlak objednaný nebo ne. To by byl pořádný zmatek.

2) i u vlaků v závazku může chtít objednavatel vědět, kolik jezdí dětí, nemyslíte?

+4/0
19.11.2014 17:40

J73a17n 96S90ů66r19a 4645203603682

To jistě může chtít, to souhlasím:-)Otázkou je, proč se tak neděje už déle.

0/0
19.11.2014 22:07

M78a87t20ě26j 75P41l38u57h16a27ř 6705482324155

Je to dobré pro zkoumání relačních vazeb a pro outputy z cestování osob, které neplatí => nejsou nikde evidovány. Je to naprosto rozumný krok.

0/0
20.11.2014 23:28

F15i49l95i11p 84S35m55o23l26a 9137388931457

Tak by ty rexy mohli posílat z Prahy do Brna přes Pce a Třebovou namísto těch rychlíků, co tam jezdí teď.

0/−1
19.11.2014 15:08

V79i37k80t24o87r 75N56á42r34o91ž91n26ý 3119472808

Tam je uvažováno s Pantery ? Nebo se pletu ?

+2/0
19.11.2014 15:22

V53a55c35l34a84v 91H85a26j22e62k 3356349229

Nemáte pravdu. Jízdná řád, respektive jakékoliv zboží prodávané na pokladních lze z EPIK zaplatit, stejně tak poplatek za WC, pokud se hradí v pokladně v prodejním systému.

0/0
19.11.2014 13:51

M64a70r17t86i80n 94Š57p29á34d 4132829711746

Je možné, že se to změnilo, ten systém se vyvíjí. Ale před takovými dvěma lety to s určitostí nešlo. Stejně jako nebylo možné zaplatit třeba jízdenku Děčín - Bad Schandau, koupit si Železničáře apod.

0/0
19.11.2014 13:53

V71a80c56l14a83v 82H86a74j69e70k 3766139199

V posledních několika letech se to určitě neměnilo :-D a jízdenka Dc-Bad Sch by měla na 99,9% jít zaplatit z EPIK taky. Ale je pravda, že nejde úplně vše, třeba doplatky při cestě za cílovou stanici nebo jízdu oklikou a pod....

0/0
19.11.2014 14:06

M52a93r20t68i60n 61Š51p43á76d 4622849141446

Ten předěl skokem v ceně jízdenky pro 1. tř. mi nepřijde zrovna duchaplný. (I když je mi jasné, že se to dělalo proto, aby se to nezneužívalo na běžných relacích typu Praha - HK,PM,PU,UL,Brno-Olomouc aj.). Když pojedu třeba 1. tř. z Benešova do Českých Budějovic, zaplatím za 120 km 254 Kč (143 na in-25). Koupím-li si ale jízdenku do ČB jižní, za 123 km dám 224 Kč (168 na in-25). 8-o

+2/0
19.11.2014 13:41

M15a89r60t28i52n 52Š61p19á30d 4152699181776

pardon, 191 Kč na in-25 Benešov - ČB, uklepl jsem se

0/0
19.11.2014 13:43

P52e46t46r 94N10e39c83h70a52n62i18c65k51ý 7303306408940

Je to dost podivný předěl, spíš bych se přikláněl k cenovému rozlišení Os,Sp,R 1. tříd (tedy platíte jedině za to, že jste ve voze sám) a dálkových. U dálkovek bych to nechal jak to je a do zbyých bych prodával časové doplatky jako v Německu (Dresden: 1.50eur do 1h cesty, 2.50eur do 4h cesty)

+2/0
19.11.2014 13:45

M27a70r10t49i76n 96Š24p50á27d 4342519101326

Jako že by Os 1.tř. byla dražší z důvodu vyššího komfortu nežli např. na rychlících Kolín - Ústí nebo Plzeň - Brno?? ;-D

0/0
19.11.2014 13:55

P88e50t59r 81M19a14r96š80o62u55n 5305728626366

no jsem taky na to zvědavý jak to je. Pokud bude někdo na hraně "pásma", tak koupí lístek schválně dál pokud ho vyjde levněji (a vystoupí dříve, to vám nikdo zakázat nemůže)

+1/0
19.11.2014 14:09

M52a62r10t31i40n 77Š34p86á97d 4182389741496

Je to tak, akorát nevím, jestli je možné vydat jízdenku pro 1.tř. třeba pro úsek ČB - ČB jižní, když tam jezdí výhradně dvojka... ale odhaduju, že tak chytrý systém zatím nemají.:-)

+1/0
19.11.2014 14:12

V32a54c81l14a41v 70H30a73j66e15k 3686209269

Na pokladně ano, v eshopu ne a ve vlaku nevím, ale myslím, že to také technicky půjde, jen by to průvodí neměl vydat, i když náš zákazník náš pán:-)

0/0
19.11.2014 14:26

P43e23t64r 25M78a75r24š70o70u86n 5265128206326

Tak já zatím mám zkušenost, že pokud bych koupil lístek od nás, mám to s přestupem, u nás 1 většinou také nejezdí, ale dále pak chci jet na hlavní trati jedničkou, tak mi to lístek vydá přímo jeden do první třídy, protože rozdělit ho eshop neumí. Jen si zbytečně připlatím za jedničku ten úsek u nás...

A ta kombinace je pravda, už jsem jednou kdysi takhle jel, že jsem koupil nějakou akční elišku nebo co to bylo a pak vystupoval dříve...

0/0
19.11.2014 16:26

B96r11o52n51i53s44l64a73v 36G79a51b87r12y42š 6615844560

Přišel jsem také na zajímavou věc s těmi slevami na IN-kartě. Nevím, jestli se tím někdo zabýval. Roční IN50 se vyplatí, pokud najezdíte aspoň 7500 km, roční IN100 při více než 29000 km. Mě chybí do IN100 asi 4500 km. :-)

+1/0
19.11.2014 13:07

M41a21r24t43i20n 32Š82p38á61d 4602779601666

Akorát se při posuzování výhodnosti musí zohlednit akční slevy, protože rozdíl mezi In-25 a In-50 u relačních slev (dnes: akčních jízdenek) není 25 % základu, nýbrž méně. Kromě toho existují nabídky, které jsou za určitých okolností výhodnější než In-50. A u In-100 je naopak vhodné zohlednit to, že se nemusí kupovat jízdenky vůbec.

0/0
19.11.2014 13:13

P65e11t31r 47N32e72c24h62a25n75i61c69k86ý 7843726908730

To se musí posuzovat na relacích, kde člověk jezdí. Já třeba na IN50 oceňuji, že včasné jízdenky vůbec neřeším, přijdu na nádraží a koupím jízdenku, nebo ji koupím po netu, když už vím.

0/0
19.11.2014 13:18

M80a19r85t40i84n 90Š95p87á85d 4772699231906

No jo, jenomže právě u včasné jízdenky (myslím, nejsem si úplně jistý) je naprosto jedno, jestli máte in-25 nebo in-50 a cena je stejná. Což Vám ovšem tu in-50 ve skutečnosti prodražuje, protože platíte paušál.

0/0
19.11.2014 13:24

P82e85t22r 68N24e50c66h63a19n87i70c92k25ý 7443616738330

Záleží jak to berete. U včasné jízdenky IN25 koupené týden dopředu je opravdu cena blízká normální IN50 koupené hned. Akční jízdenky existují i ve verzi IN50, ty lze koupit kdykoli, ale jen na určenou relaci, v určitých městech nebo na eshopu. IN50 je zbytečná pouze u tratí, kde je 50% sleva v základu.

0/0
19.11.2014 13:39

M47a19r47t87i78n 68Š74p36á79d 4192359581456

Ano, akční existují pro in-50, ale musíte myslet na to, že v momentě, kdy sleva oproti in-25 a je menší než na běžných relacích, opět Vám to in-50 prodražuje. A akční ceny máte dnes z Phy do Hradce, Plzně, Pardubic...

0/0
19.11.2014 13:44

P93e53t49r 33N91e75c56h27a69n32i33c19k70ý 7303256468680

Ono to má i psychický efekt. S IN50 opravdu jezdím víc a jedu kdykoli se mi chce, protože ta cesta stojí pár kaček, je v tom taková svoboda. Podobné to je s lítačkama na MHD, kterou si někdo pořídí, když jede 2x týdně do kurzu, ale dává mu to tu svobodu cestovat i když vysloveně nemusí.

0/0
19.11.2014 14:24

V55a43c24l62a40v 60H74a12j14e27k 3476429439

In-100 se Vám vyplatí při pravidelném, zejména denním dojíždění na vzdálenost větší než cca 70-80 km. U In-50 si musíte spočítat, zda se Vám vyplatí. Výhodné to může být v případě, že dojíždíte na delší vzdálenost třeba z Prahy do Ostravy jen na víkendy.

0/0
19.11.2014 14:32

P40e41t14r 73N92e26c52h91a52n85i27c15k76ý 7853236778170

Právě. Jezdím Jablonec nad Nisou - Olomouc skoro každý víkend. Někdy místo Jablonce je Praha, HK, Krkonoše

0/0
19.11.2014 14:40

M47a58r88t21i62n 90Š44p82á63d 4922739311876

Já měl in-100 řadu let jen na víkendovou turistiku, ale takových cestujících je menšina. Většina jsou pravidelní dojížděči na stále stejných trasách, přesně jak píšete.

0/0
19.11.2014 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.