Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z části rychlíků budou Rexy, zlevní cestování první třídou

České dráhy od poloviny prosince zdraží jízdenky v průměru o jedno procento. V novém jízdním řádu nabídnou více vlaků než dosud, navíc přibudou úplně nové kategorie vlaků nazvaná Rx. Dopravce slibuje větší komfort.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a51r25t44i95n 46K40o89p35ř64i40v57a 2584190800328

Jen bych doplnil jednu celkem zásadní věc co lidé ocení a to, že zlevní věci na minibarech. Od nového JŘ budou obsluhovat minibary vlakušky a ceny budou vypadat takto ... V minibaru budou k dispozici teplé (káva/čaj 10 Kč) a studené nápoje (například Cola za 25 Kč), snacky (Tatranka 10 Kč,...). Pivo bude stát od 25 Kč:-)

+1/0
19.11.2014 22:22
Foto

A70l48a61n 36Ř24e61p36k74a 4945106

Ale pouze ve vlacích Ex na lince Praha – Ostrava – Žilina ;-) Takže minibary na jiných vlacích, nebo minibar v Pendolinu budou mít pořád vyšší ceny. Předpokládám, že tyhlety 'nové' minibary si asi dráhy budou provozovat sami a zbytek jídelních služeb zůstane i nadále přes JLV (proti čemuž ale nic nemám).

+1/0
19.11.2014 23:22

M70a42r13t31i43n 38K88o92p45ř74i30v36a 2174380630938

Ano je to tak. Ostatní vlaky jsou pod frenčízou. A EX1 a 2 budou mít pod sebou čistě ČD

0/0
19.11.2014 23:24

T49o89m 80J25u57r42e17č79k53a 6365522525395

JLV končí smlouva v průběhu roku 2015. ;-)

0/0
19.11.2014 23:26
Foto

A25l50a49n 95Ř75e96p86k13a 4315126

Jo, to jsem taky nedávno četl http://byznys.lidovky.cz/kdo-doda-jidlo-do-vlaku-cd-vyberou-firmu-pro-ostre-sledovanou-sluzbu-1ii-/firmy-trhy.aspx?c=A141026_111436_firmy-trhy_pave

Je otázkou, jestli to tradičně vyhrají JLV (kde mají ČD i podíl), nebo se tam píše o nějaké francouzské společnosti, která má taky velké šance..

+1/0
20.11.2014 12:21

M67i64l73a15n 11M43a40j32e71r29č21í46k 1920790524386

Osobně mne ta povinnost dětské jízdenky za 0,-Kč nesedí s možností jízdy dle ceníků integrovaných doprav - v těch děti do 6-ti let jízdenku určitě nepotřebují!

Tak jsem zvědav, který ceník (ČD či IDS) bude nadřazen = bude víc dětí do 6ti let dál jezdit bez jízdenek či nově s jízdenkou za 0,-Kč?

+1/−1
19.11.2014 19:26

P35e32t77r 16N84o46v63o32t59n78y 3869212629662

Jestli opravdu vydaji tu bezplatnou jizdenku bez prirazky ve vlaku, tak bych to neresil. Je to jen masochismus ČD.

0/−1
20.11.2014 3:05

P17e45t68r 77N57o91v68o11t77n19y 3959292809202

Jízdenka s nulovou hodnotou pro dítě do 6 let? Takže když někam pojedu s dítětem a budu mít za sebe předplacenou traťovou, musím ještě jako .... k pokladně?

+3/−1
19.11.2014 15:39

M10a77r56t69i53n 46Š70p63á35d 4242279311116

Nemusíte, průvodčí Vám vystaví doklad bez manipulační přirážky i v případě, že nastoupíte v obsazené stanici. Akorát pokud se nemýlím, pokud byste měl 2 kousky, máte pro ně nárok jen na jedno místo k sezení. (Ale to platilo už dřív.)

+4/0
19.11.2014 15:50

P50e55t32r 56N29o69v14o21t75n77y 3249312599692

Tak to jde. Ale k čemu je to dobré? Ano, s místem to platilo už dřív.

+3/−1
19.11.2014 15:51

M34a53r67t20i64n 64Š52p31á80d 4312279661266

To by mě taky zajímalo...

0/−1
19.11.2014 15:56

M94a52r19t53i60n 35Š89p27á54d 4552629761596

Třeba se někomu zdálo, že barevný tisk dětských jízdenek je moc drahý.8-o

0/−1
19.11.2014 16:06

V75a97c34l10a42v 47H92a75j46e19k 3666139619

Myslím, že tato bude bez přirážky i když nastoupíte v obsazené stanici.8-o

+1/0
19.11.2014 16:09

P65e57t29r 73M11a38r61š52o19u68n 5655338626956

třeba pro evidenci cestujících dětí? Teď pokud jedou zdarmo bez vydaného dokladu, tak nikdo neví kolik se jich přepraví...

+4/0
19.11.2014 16:19

M69a52r78t97i15n 43Š15p88á54d 4962809881796

To ano, akorát k čemu je taková evidence dobrá?

0/−2
19.11.2014 16:56

D73a49v58i42d 51Č50e98r68n41o96h80o54r33s24k16ý 1666394676766

doplaceni statem narizenych slev podle skutecne prepravenych deti zdarma a ne odhadem ? :-)

+4/0
19.11.2014 16:58

R78a50d33e33k 66J21a61n69a56t76a 9135326924212

Ano, nejspíš to opravdu není výmysl ČD (tisknout jízdenku za 0 s tím jsou akorát náklady), ale požadavek ministerstva na více přesná čísla pro kompenzace slev.

+4/0
19.11.2014 17:22

J58a86n 13S59ů35r23a 4825633363372

Nicméně to se týká jen pár vlaků mimo závazek.

0/−1
19.11.2014 17:38

R54a97d53e80k 28J97a32n25a38t13a 9195386504262

Takže byste to řešil tak, že byste např. u expresů v úseku Praha-Olomouc sudou hodinu takovou jízdenku vyžadoval a lichou ne?

Případně v expresu Praha-Žilina mezi Prahou a Ostravou dětskou jízdenku vyžadoval, a mezi Ostravou a Žilinou ne?

0/0
19.11.2014 17:45

J90a31n 89S79ů52r90a 4385743873422

Ideální řešení by bylo pochopitelně všechny expresy na trase Praha - Olomouc vyjmout ze závazku:-)

0/−1
19.11.2014 22:22

P73e36t13r 16N13o53v93o25t23n94y 3779682669802

To jde odhadnout velice presne i bez 0 Kč jizdenek. Jak to dělali doted?

0/0
20.11.2014 3:07

M50a57t54ě87j 92P88l11u30h46a86ř 6685132334125

Ano, to by vám lidi z Valmezu, Csetína a kolem poslali děkovný dopis, jelikož by jim tam jezdil tak 1 dálkový vlak denně. Jakože přímo na Prahu. Tohle je nesmyslná rétorika Jančury a nemá logiku. Ty EC nevozí lidi na Ostravu, ale zejména na Valašsko a na Žilinu, kde jsou dotované vlaky logické.

0/0
20.11.2014 23:29

J20a45n 98S78ů19r21a 4165903933252

Pokud se nepletu, RJ nabídl, že tyto Ex v plném rozsahu ZDARMA převezme. A jinak, je hrozně velký problém zajistit spoj Hranice - Vsetín či Ostrava - Český Těšín? Nebo je prostě nemyslitelné přestoupit?

0/0
20.11.2014 23:31

J21a83n 19S93ů24r55a 4475323633192

Vykazování počtu cestujících? kompenzace u vlaků mimo závazek? na odpovědi čekám :-)

0/0
19.11.2014 17:37

R39a93d46e49k 80J98a40n53a89t26a 9475986304902

1) bylo by dost divné, kdyby na některých spojích ČD chtěly jízdenku za 0 Kč a na jiných ne, podle toho zda se jedná o vlak objednaný nebo ne. To by byl pořádný zmatek.

2) i u vlaků v závazku může chtít objednavatel vědět, kolik jezdí dětí, nemyslíte?

+4/0
19.11.2014 17:40

J14a77n 94S98ů58r55a 4735583623382

To jistě může chtít, to souhlasím:-)Otázkou je, proč se tak neděje už déle.

0/0
19.11.2014 22:07

M75a19t78ě16j 15P90l48u45h49a24ř 6715252974585

Je to dobré pro zkoumání relačních vazeb a pro outputy z cestování osob, které neplatí => nejsou nikde evidovány. Je to naprosto rozumný krok.

0/0
20.11.2014 23:28

F97i20l80i61p 11S77m77o21l63a 9277898461597

Tak by ty rexy mohli posílat z Prahy do Brna přes Pce a Třebovou namísto těch rychlíků, co tam jezdí teď.

0/−1
19.11.2014 15:08

V48i72k17t44o79r 41N17á73r71o29ž33n47ý 3989762118

Tam je uvažováno s Pantery ? Nebo se pletu ?

+2/0
19.11.2014 15:22

V59a15c28l87a79v 45H11a48j74e21k 3576849599

Nemáte pravdu. Jízdná řád, respektive jakékoliv zboží prodávané na pokladních lze z EPIK zaplatit, stejně tak poplatek za WC, pokud se hradí v pokladně v prodejním systému.

0/0
19.11.2014 13:51

M63a54r61t26i68n 40Š10p71á41d 4782919831896

Je možné, že se to změnilo, ten systém se vyvíjí. Ale před takovými dvěma lety to s určitostí nešlo. Stejně jako nebylo možné zaplatit třeba jízdenku Děčín - Bad Schandau, koupit si Železničáře apod.

0/0
19.11.2014 13:53

V84a35c89l56a24v 11H10a75j61e57k 3976119659

V posledních několika letech se to určitě neměnilo :-D a jízdenka Dc-Bad Sch by měla na 99,9% jít zaplatit z EPIK taky. Ale je pravda, že nejde úplně vše, třeba doplatky při cestě za cílovou stanici nebo jízdu oklikou a pod....

0/0
19.11.2014 14:06

M24a47r33t42i32n 32Š55p56á19d 4262679161786

Ten předěl skokem v ceně jízdenky pro 1. tř. mi nepřijde zrovna duchaplný. (I když je mi jasné, že se to dělalo proto, aby se to nezneužívalo na běžných relacích typu Praha - HK,PM,PU,UL,Brno-Olomouc aj.). Když pojedu třeba 1. tř. z Benešova do Českých Budějovic, zaplatím za 120 km 254 Kč (143 na in-25). Koupím-li si ale jízdenku do ČB jižní, za 123 km dám 224 Kč (168 na in-25). 8-o

+2/0
19.11.2014 13:41

M68a76r39t28i35n 36Š14p88á60d 4742589271966

pardon, 191 Kč na in-25 Benešov - ČB, uklepl jsem se

0/0
19.11.2014 13:43

P55e83t83r 12N95e62c24h12a26n61i47c98k56ý 7683376428740

Je to dost podivný předěl, spíš bych se přikláněl k cenovému rozlišení Os,Sp,R 1. tříd (tedy platíte jedině za to, že jste ve voze sám) a dálkových. U dálkovek bych to nechal jak to je a do zbyých bych prodával časové doplatky jako v Německu (Dresden: 1.50eur do 1h cesty, 2.50eur do 4h cesty)

+2/0
19.11.2014 13:45

M19a31r49t44i42n 32Š46p43á32d 4702969761626

Jako že by Os 1.tř. byla dražší z důvodu vyššího komfortu nežli např. na rychlících Kolín - Ústí nebo Plzeň - Brno?? ;-D

0/0
19.11.2014 13:55

P72e74t24r 35M75a70r72š17o29u15n 5915758526246

no jsem taky na to zvědavý jak to je. Pokud bude někdo na hraně "pásma", tak koupí lístek schválně dál pokud ho vyjde levněji (a vystoupí dříve, to vám nikdo zakázat nemůže)

+1/0
19.11.2014 14:09

M91a29r78t67i75n 55Š84p64á36d 4762619231616

Je to tak, akorát nevím, jestli je možné vydat jízdenku pro 1.tř. třeba pro úsek ČB - ČB jižní, když tam jezdí výhradně dvojka... ale odhaduju, že tak chytrý systém zatím nemají.:-)

+1/0
19.11.2014 14:12

V46a68c73l90a27v 34H62a88j71e83k 3306919659

Na pokladně ano, v eshopu ne a ve vlaku nevím, ale myslím, že to také technicky půjde, jen by to průvodí neměl vydat, i když náš zákazník náš pán:-)

0/0
19.11.2014 14:26

P69e67t88r 26M57a68r89š18o54u24n 5525138306316

Tak já zatím mám zkušenost, že pokud bych koupil lístek od nás, mám to s přestupem, u nás 1 většinou také nejezdí, ale dále pak chci jet na hlavní trati jedničkou, tak mi to lístek vydá přímo jeden do první třídy, protože rozdělit ho eshop neumí. Jen si zbytečně připlatím za jedničku ten úsek u nás...

A ta kombinace je pravda, už jsem jednou kdysi takhle jel, že jsem koupil nějakou akční elišku nebo co to bylo a pak vystupoval dříve...

0/0
19.11.2014 16:26
Foto

B77r17o47n46i72s62l19a35v 47G55a24b73r50y88š 2342299441

Přišel jsem také na zajímavou věc s těmi slevami na IN-kartě. Nevím, jestli se tím někdo zabýval. Roční IN50 se vyplatí, pokud najezdíte aspoň 7500 km, roční IN100 při více než 29000 km. Mě chybí do IN100 asi 4500 km. :-)

+1/0
19.11.2014 13:07

M57a74r20t85i27n 75Š20p28á92d 4332529911546

Akorát se při posuzování výhodnosti musí zohlednit akční slevy, protože rozdíl mezi In-25 a In-50 u relačních slev (dnes: akčních jízdenek) není 25 % základu, nýbrž méně. Kromě toho existují nabídky, které jsou za určitých okolností výhodnější než In-50. A u In-100 je naopak vhodné zohlednit to, že se nemusí kupovat jízdenky vůbec.

0/0
19.11.2014 13:13

P30e86t95r 13N84e81c34h46a56n39i55c43k29ý 7433126838270

To se musí posuzovat na relacích, kde člověk jezdí. Já třeba na IN50 oceňuji, že včasné jízdenky vůbec neřeším, přijdu na nádraží a koupím jízdenku, nebo ji koupím po netu, když už vím.

0/0
19.11.2014 13:18

M10a82r35t78i93n 38Š20p45á59d 4402379271796

No jo, jenomže právě u včasné jízdenky (myslím, nejsem si úplně jistý) je naprosto jedno, jestli máte in-25 nebo in-50 a cena je stejná. Což Vám ovšem tu in-50 ve skutečnosti prodražuje, protože platíte paušál.

0/0
19.11.2014 13:24

P38e65t43r 92N34e36c76h46a13n52i94c96k11ý 7443636518960

Záleží jak to berete. U včasné jízdenky IN25 koupené týden dopředu je opravdu cena blízká normální IN50 koupené hned. Akční jízdenky existují i ve verzi IN50, ty lze koupit kdykoli, ale jen na určenou relaci, v určitých městech nebo na eshopu. IN50 je zbytečná pouze u tratí, kde je 50% sleva v základu.

0/0
19.11.2014 13:39

M41a17r44t74i32n 69Š66p74á35d 4582859671346

Ano, akční existují pro in-50, ale musíte myslet na to, že v momentě, kdy sleva oproti in-25 a je menší než na běžných relacích, opět Vám to in-50 prodražuje. A akční ceny máte dnes z Phy do Hradce, Plzně, Pardubic...

0/0
19.11.2014 13:44

P50e95t28r 75N10e88c98h36a19n75i16c80k95ý 7403406808920

Ono to má i psychický efekt. S IN50 opravdu jezdím víc a jedu kdykoli se mi chce, protože ta cesta stojí pár kaček, je v tom taková svoboda. Podobné to je s lítačkama na MHD, kterou si někdo pořídí, když jede 2x týdně do kurzu, ale dává mu to tu svobodu cestovat i když vysloveně nemusí.

0/0
19.11.2014 14:24

V92a55c92l62a98v 30H82a15j16e95k 3766289989

In-100 se Vám vyplatí při pravidelném, zejména denním dojíždění na vzdálenost větší než cca 70-80 km. U In-50 si musíte spočítat, zda se Vám vyplatí. Výhodné to může být v případě, že dojíždíte na delší vzdálenost třeba z Prahy do Ostravy jen na víkendy.

0/0
19.11.2014 14:32

P76e90t78r 78N11e97c77h34a44n73i51c70k32ý 7413386938350

Právě. Jezdím Jablonec nad Nisou - Olomouc skoro každý víkend. Někdy místo Jablonce je Praha, HK, Krkonoše

0/0
19.11.2014 14:40

M39a35r92t41i65n 39Š74p70á51d 4752459691936

Já měl in-100 řadu let jen na víkendovou turistiku, ale takových cestujících je menšina. Většina jsou pravidelní dojížděči na stále stejných trasách, přesně jak píšete.

0/0
19.11.2014 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.