- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... soudy zakázaly ... prosím pjekně
Koukam ze taxikarska lobby dost pritvrzuje proti UBERu. Asi citi, ze jim zvoni umiracek...
takze taxikarska lobby zaplatila sefovi Uberu v N.Y., aby udelal tu botu s novinarkou? nebo jak to mame chapat?
Opět z článku není zjevné o co technicky jde.
Silně pochybuju že jde sledovat něčí mobil, když on to nechce. Jo když si nainstaluji nějakou aplikaci proto zřízenou a mám datově připojený mobil, tak co se koza roza diví? Prostě telefon je počítač a je to i vysílačka sihgnálu on line, kde se dopočítává na mapě kde vlastně je.
Na mobily existuje dnes tisíce aplikací, které nějak pracují s GPS polohou telefonu. Pokud funkce takové aplikace vyžaduje, aby se data o poloze odesílala někam na server a tam se s nimi pracovalo, musí existovat přísná pravidla o tom, kdo a za jakých okolností k těm informacím má a nemá přístup. A tato pravidla ten manažer porušil.
Takže koza roza se diví zcela oprávněně.
Při aférách s odposlechy důležitých i nedůležitých lidí americkými úřady se ani nedivím že EU zakazuje neco, co opět může sloužit ke šmírování online.
Zvlášť když to opět pochází z ameriky.
Chápu rozhořčení taxikářů, které štve, že zákazník má v mobilu svůj taxametr a že nemůžou okrádat, ale nefandím něčemu co může opět sloužit ke šmírování lidí. Nejdřív vymysleli facebook, teď tohle. Když se to spojí, tak metody STB se můžou jít zahrabat. Určitě bych si něco takového nikdy nenahrál do mobilu aby mě to špehovalo. Stejně jako už asi propásnu facebook. Ale vůbec mě to nemrzí.
V tom je právě ta krása. Můžete, nemusíte. Já FB taky nemám. Ale na něco je to fajn. Možnost volby,je to na každém. To dřív nebylo.
Tak jasně že šmírování není OK, ale z toho jak je to popsané mi připadá, že on se prostě jen koukl kde je, aby jí mohl jít naproti - tzn že v tom nebyl nějaký zlý úmysl "šmírování".
nezlehcoval bych to. za prve se evidentne nesmel podivat, tedy porusil nejake pravidlo a to pravidlo dost podstatne (asi jako by se vas soused, treba jen pracovnik banky, dival na vas ucet).
Za druhe clanek prozrazuje dalsi aspekt aplkace Uber - mohou detailne sledovat pohyb svych klientu a nemaji proti zneuziti zadny ochranny mechanismus. Takze budu-li chttit nekoho sledovat, prihlasim se jako ridic uberu a dostanu do ruky to, cemu rikaji god view
Moc se mi nelíbí, že to chtějí v EU zakazovat. Přitom by to měl být příspěvek ekologii. V autě pojede víc než jeden člověk. A řízení auta není nějaká speciální dovednost. To umí každý. A s moderními navigačními technologiemi padá i argument o znalosti města. Ale asi to bude tím, že to celé jde mimo úřady typu pražský magistrát a nekouká z toho vejvar pro úředníky. Běží to nezávisle a samo a to je problém.
No, k většine českých řidičů bych do auta nevlezl, ti s vyšším sebevědomím ohledně svého řízení bývají nejhorší. Tím nechci říct, že by profesionální taxikáři jezdili bezchybně...
Nesledoval ji, ale sledoval auto. Když pro obchodního partnera pošlu auto a řidiči zavolám, kde jsou a za jak dlouho tu budou, je to také sledování?
Pak by mohl být závadný i rozhovor taxikáře s dispečerkou, který býval (dnes, kdy má každý taxikář aplikaci s GPS, již není potřeba) běžný:
"Pane kolego, za jak mi dáte Novodvorskou?"
"Jedničko, jedu s pánem do Hodkoviček, budu volnej do pěti minut."
Obávám se, že oni sledovali polohu mobilu zákazníka
"Reportéři serveru BuzzFeed se možným problémům s ochranou soukromí klientů Uberu věnují často."
.
"Josh Mohrer už na ni čekal před centrálou firmy. „Tady jste! Sledoval jsem vás,“ zněla první slova manažera..."
.
Zřejmě slušnej oddíl.