Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: RegioJet si chce pronajmout až jedenáct lokomotiv Vectron

Soukromý železniční dopravce by rád do roka rozšířil svou flotilu nových lokomotiv Vectron až na jedenáct strojů. Poprvé s lokomotivou od Siemensu vyjel minulou sobotu. Dosud se mluvilo jen o třech strojích, které chce RegioJet nasazovat hlavně na trase Bratislava - Košice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O83n45d39ř41e43j 68P13u14n56d71a 8942298524489

Pěkná lokoška.

+1/0
23.11.2014 8:58
Foto

J26i50ř70í 54Z19e28d63n67í18k 1726926

Provozovat trať Praha Ostrava umí každej šašek, ale Pečky Kouřim a podobné? Neferová, nerovná soutěž

+2/−3
22.11.2014 17:40

J65i19ř52í 74K93o11c90u22r32e49k 6665924985178

Haha. Takže JHMD, ŽD, Viamont DSP jsou něco mnohem víc, než RJ, jezdí totiž lokálky.

+2/0
22.11.2014 18:19

J20a74k18u23b 63Š66a54f87a90n84d32a 7435417261371

Provozovat trať Praha-Ostrava je rozhodně těžší než Pečky-Kouřim. Zase jeden, co o tom nic neví.

+4/0
22.11.2014 22:46
Foto

J65i47ř48í 94Z89e47d46n29í30k 1356506

nehádám se

0/0
22.11.2014 22:47

M57a14r27t30i86n 25K28o56v56á42ř 2632790403162

Trať Pečky-Kouřim je lukrativnější a provozuje ji ten, který má ni monopol a bere tučné dotace. Na takové trati pochopitelně nelze konkurovat tržními cenami.

0/0
22.11.2014 23:48
Foto

J68i77ř27í 66Z52e60d68n74í83k 1666126

Byl to jenom příklad, taková trať se bez podpory od státu provozovat nedá. Nebo bez podpory z jiných zdrojů. I když ono dráhy v zahraniči nejsou taky moc výkřik. Kamarád dojížděl skooro co týden z Jeny, o Deutsche Bahn vykládal věci, které si s tím co máme tady, moc nezadají. Rekordní zpoždění, co jsem zažil, bylo z Bologně do Vídně, bylo to v září, na trati nebyla nehoda, vlak prostě 14 hodin nepřijel. Ceské dráhy jsou moloch. Co jsem slyšel, bylo Pendolíno od financování ČD trženo a jezdí na vlastní triko, jestli to je pravda, nevím

0/0
22.11.2014 23:56

M28a96r19t68i72n 55K87o87v22á18ř 2492690703962

Pochopitelně se taková trať bez podpory provozovat nedá. A nikdy jsem nikoho neslyšel, že by tvrdil opak. Problém je v tom, že takovou slepici, co snáší zlatá vejce, provozuje společnost bez výběrového řízení.

0/0
23.11.2014 0:27

J19o23s40e35f 29H19á51j38e87k 6168950839172

...abych trochu parafrázoval titulek: Na české koleje se chystá Vectron, který bude jezdit na Slovensku...:-)

+2/−1
22.11.2014 12:05
Foto

P34e74t88r 89S12l62á70d91e41k 8380961763399

Jedenáct kousků určitě nebude potřebovat pro provoz na Slovensku, a zmínka o provozu na českých tratích je v článku nepřehlédnutelná.

0/0
22.11.2014 19:25

R94a83d58e18k 29K89u39d92l66i78č86k72a 8978979152401

Je s podivem zajímavé , že soukromníkovi to jde a je finančně v pohodě a ČD jsou skoro v pr...vše  ruší a to jejich slavné pendolíno si tam mohou strčit taky oni by potřebovali ozdravnou kůru a 90 % úředníků poslat na dlažbu

+8/−3
22.11.2014 9:29

M57i39r87o31s81l40a68v 30Č27e85c45h 5819112762834

Co mu jde? Že ročně prodělává sto mega?

+4/−2
22.11.2014 15:48

O42l57d88ř23i66c79h 78J86a16n54e24č66e95k 8129276143631

Musím přiznat, že vectrony jsem od Jančury opravdu nečekal. Ani jsem nevěděl, že si jich tak snadno lze 11 pronajmout - slyšel jsem, že se na ně stojí dlouhé fronty... Každopádně očividně míří vysoko - zatímco nákup peršingů byla solidní kvalita za výbornou cenu, pronájem vectronů zcela určitě za hubičku není. Mnohem méně by mě bývalo překvapilo, kdyby býval koupil ty vyřazené ÖBB lokomotivy, co umí jezdit i na 25kV 50Hz.

No nevím, jak dlouho ještě ČD dokáží tvrdit, že provoz pendolin je výdělečný, až jim RJ jízdní dobou začne šlapat na paty.

+14/−2
21.11.2014 23:16

T65o61m83á98š 18K55n57a64i24f38l 6903430537570

Vektrony oproti peršinu nějaký zásadní zvýšení jízdní doby IMHO nepřinese... jen nahrazujou šrot (ve vší úctě k peršingu) moderní loko, jejíž provozní náklady budou pravděpodobně podstatně nižší...

+5/0
22.11.2014 0:13

P90e89t93r 53N24o18v84o47t60n77y 3519812769672

Hlavně s tim bude jezdut na Slovensku.

+1/0
22.11.2014 1:08

O72l71d28ř98i81c80h 26J49a91n83e34č12e41k 8579516503871

s prvními třemi ano - ale pokud jich opravdu pronajmou 11, tak velká část z nich půjde na Praha - Ostrava

0/0
24.11.2014 10:58
Foto

P52e61t95r 32S76l11á57d13e94k 8780271103169

Jen se nejspíš srovnají s jízdními časy Pindoléna, jehož možnosti jistě taky na našich tratích nelze plně využít.

0/0
22.11.2014 15:40

T56o36m78á88š 91K51n19a90i60f72l 6403510967190

Naopak... Jeho schopnosti jde na našich krivych a zatackovitych tratich využívat dost intenzivně.

+3/0
22.11.2014 15:46

J29a22k76u36b 94Š19a88f98a30n79d45a 7945707701951

1. Zatáčkovitá je pouze malá část trasy

2. Ani Pendolíno nevyužije svoji maximální rychlost.

0/0
22.11.2014 22:49

J85a12n 98K48r85i36e97g33l51e65r 4981417965906

zatacka je na silnici...

0/0
22.11.2014 23:57

L88a65d80i79s90l37a90v 28H51r31ů89z26a 8571166970536

Ani tam není :-P

+1/0
23.11.2014 17:37

O95l80d48ř93i74c69h 41J12a20n81e31č88e34k 8709956773911

RJ má v novém jízdním řádu ze Svinova do Prahy 3:22, pendolino 2:59. Troufám si tvrdit, že 10 - 15 minut na té trase pořádná lokomotiva oproti peršinku ušetřit dokáže - a to by znamenalo, že budou už jen o 10 - 15 minut pomalejší než pendolino.

Nejde snad ani tak o to, že peršink má v_max jen 140 - na tom se asi opravdu ušetří jen pár minut. Druhá věc je zrychlení - pokud vím, RJ má ty vlaky už dost dlouhé a tam ten cca. dvojnásobný výkon vectronu už bude sakra znát. Před pár lety byla "vídeňská EC" schopná mezi Břeclaví a Prahou jet o 15 minut rychleji prostě proto, že měla silnější lokomotivu a méně vozů, než pro co byla jízdní doba spočítána.

0/0
24.11.2014 10:57

J17a40n 24L64a24k78o42m15ý 7671605765574

Tak todle je úplně nový a navíc na operativní leasing, tudíž asi s full servicem. A mít jistotu sice vysoké splátky, ale žádných dalších nákladů a nemuset dál nic řešit může někdy vyjít i levněji než jezdit s tím starším a nést všechno sám.

+3/0
22.11.2014 2:30

T68o78m90á34š 97K68n28a91i12f26l 6283330777680

Pan Sůra musí mit o Jancurovi vlhké sny... Jink si tu obsesi regiojetem nejde vysvětlit ;)

+6/−8
21.11.2014 22:59

O18n15d12ř93e79j 35P22u33n50d74a 8832888814129

Kdyť vás to přece nikdo nenutí číst - mně se článek s videem líbil.

0/0
23.11.2014 9:01

M16a88t16ě19j 63P53l50u13h39a64ř 6355122764855

Opět "reklama" pro RJ?

Ptám se zas a znovu, proč nereferujete o všech lokomotiváchcu dominantního dopravce ČD a podobně. Lokomotiva s vmax 200 km/h je dneska věc, která si nezaslouží takovou publicitu.

Já chápu fascinaci nejmenovaného redaktora žlutou firmou, ale myslím, že bych si spíš polepil zeď, než sem psal každou jejich novou mašinku; to se hodí na Želapge nebo Facebook RJ / K-Report, ale ne do ekonomické rubriky tohoto plátku. R^

+6/−19
21.11.2014 22:04

R88a89d22i89m 85Š55o69l36c 1135735795514

No já si myslím, že to je dobré vědět. Doufám, že začne tahat i EC 1006, které tahá nějak moc vagónků asi než má (tedy bylo tady psáno, že dostane povolení na víc, ale nikde jsem se nedočetl) a nebude zbytečně brzdit vlaky za ním. On ten peršing to sice utáhne, ale je línej a 1006 má zpoždění každou chvíli a klidně i 30 minut.

+2/−2
21.11.2014 22:14

J45a37n 26S49ů19r86a 4255843233192

Pane Pluhaři, přečtete si, kolik jen letos vyšlo textů o nových strojích pro ČD. Plně chápu, že RJ nesnášíte, máte na to plné právo.

+4/0
22.11.2014 19:56

J19a68k34u27b 15Š74a47f67a77n57d36a 7445607621931

Tak tohle ale není info o nové lokomotivě ale o novém typu lokomotiv u tohoto dopravce.

0/0
22.11.2014 22:51

T12i35b42o78r 85Z42í39d22e17k 2158745231241

Páni autoři, v daném kontextu si zopakujte správné používání slov najmout a pronajmout.

+3/0
21.11.2014 21:05

R15a11d93i19m 10Š76o62l55c 1165605815164

Přesně. Je to stejné jako u bytů. Nájem je něco jiného než podnájem. Ale autor píše pro čtenáře laiky a nedělá mezi tím rozdíl. Stejně jako např. u dopravy a přepravy, jak se vyjádřil v diskuzi o pár dní dříve. ;-)

+1/0
21.11.2014 22:02

L37u75d78ě56k 26N21ě39m61e32c 5515631942354

A Vy píšete o jiném rozdílu, než pan Zídek. :-P

+1/0
22.11.2014 17:56

P68a79v59e71l 50K97e77l27n29a36r 7379280970

A jak to dopadlo s tou jízdou v sobotu? Nestál ten vlak náhodou cca 30 minut, v České Třebové?

+2/0
21.11.2014 19:55

M14i97r59o68s19l63a78v 92Č47e13c33h 5739442252344

O tom přeci nebudeme psát, to se nehodí do píár…

+1/0
22.11.2014 15:51

D98a42v63i47d 97Č82e41r96n13o82h65o62r14s88k17ý 1496514386286

i kdyz Vectronu ta zluta celkem slusi tak stejne to je strasne osklivej stroj :-/

+4/−6
21.11.2014 19:32
Foto

P16e41t11r 63S42l10á26d42e30k 8750361973169

Já říkám, nádherný stroj.

+2/0
22.11.2014 11:40

T81o53m27a86s 72A88p30l 4256726103550

mě se také nelíbí...ty černý drážky nebo co to je sou ošklivý, hodně to kazí Rv

0/0
22.11.2014 18:06
Foto

A84l53a10n 74Ř14e39p63k80a 4455266

Tohle je taky zajímavé... http://firenet.cz/byznys/firmy/2030-sberbank-napadla-sankce-proti-svym-aktivitam-v-evrope-uvery-u-teto-bance-ma-i-regiojet-radima-jancury ;-)

+2/−1
21.11.2014 19:22

J18a92n 97V78a31l47o81u50c20h 6312767848580

A jéje, modromozky zase nemůžou "žlutému zlu" odpustit, že mít v provozu moderní mašinu (byť pronajatou), zatímco ČD stále čekají, až budou moci poslat vysněnou Škodovku (min. 5 let po té, co měla být kompletně schválena) někam dál než na Slovensko...

+4/−11
21.11.2014 18:55

T79o59m 71J30u76r61e17č12k43a 6405542775885

...taky už může (a jezdí) do Maďarska, Rakouska, Polska...

Btw viděl jste kam může a nemůže ten Vectron? ;-)

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/regiojet-ma-nejmodernejsi-lokomotivy/r~0ca1119c717511e48477002590604f2e/r~92c9b6e2717111e48477002590604f2e/

+8/0
21.11.2014 19:19

M98a50r38t90i21n 54Č61a89p73e59k 6280171507514

Však s ním Jančura bude jezdit jen u nás a na Slovensku. Tedy na něm nepotřebuje vybavení pro ostatní země. Pokud bude chtít jezdit např. do Německa, tak tam přidá potřebné věci a zajde si k EBA pro povolení a následně může jezdit. Vectron je v tomhle jako Lego, jsou nějaké základní verze a ty si můžeš upravit jak chceš.

+1/−5
21.11.2014 19:50

T48o74m 61J78u78r10e93č30k24a 6415182865295

1. Podívejte se, v jakém kontextu a na co jsem reagoval. Tedy pan Valouch rýpe, že Škoda někam nemůže (i když tam je dávno schválená) a argumentuje právě konkrétní loko RJ, která tam právě narozdíl od té Škody nyní nemůže.

2. Ano, EBA - ten úřad, co reaguje pružně a rychle, že si na s ním má problémy nejen Škoda, ale i Siemens, Bombardier apod. Viz beustálé odkládání schvalování nejnovějších ICE, Talentů, několik loko, kdy i Siemens s ostatníma lobuje, aby byly procedury u EBy rychlejší a s jasně danými termíny. ;-)

+8/0
21.11.2014 20:04

M37i23r73o61s52l11a42v 48Č40e21c29h 5199322332684

Troll

0/0
22.11.2014 15:51

J16i98ř52í 23S35t19e68h37l81í60k 9757766935772

Asi nevíš,ze 380 už dávno jezdí do Rakouska.To Ti Sůra nenapíše

0/0
22.11.2014 20:10

J35o95s81e34f 34B33a75l98o97u75n 4150186125171

Ještě jednou prosim tu o rumunských vagonech s obrazovkou v kazdem sedadle!!! To tu bylo zatim jen 3x!!!

+10/−10
21.11.2014 18:17

M62a41t69ě56j 76P34l24u25h88a94ř 6605192674845

Asi tak. Holt pan Sůra... Už se těším na jeho útočné reakce. R^

+3/−1
21.11.2014 22:04

M91i10r76o33s47l69a14v 25Č47e84c96h 5989912162114

Předpokládám, že se v této chvíli nechává hladit samotným Radimem.

+1/−1
22.11.2014 15:53

J76i17ř26í 17K61o74c49u90r28e10k 6685634205178

Zato vaše reakce, pánové, přímo překypují bontonem.

+2/0
22.11.2014 18:16

M85i72c24h64a90l 16P96o97h81o70ř41e12l47s93k84ý 8582761421177

takže kdo postaví jako první na koleje 10 souprav AmTrak  Jančura nebo ČD ?

0/0
21.11.2014 17:20

M23i21l87a44n 12W16e20l51s19e57r 5332778168931

To je Rakousko taková lokomotivní velmoc, že si tam lze pronajímat takové množství lokomotiv?

0/0
21.11.2014 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.