Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: RegioJet si chce pronajmout až jedenáct lokomotiv Vectron

Soukromý železniční dopravce by rád do roka rozšířil svou flotilu nových lokomotiv Vectron až na jedenáct strojů. Poprvé s lokomotivou od Siemensu vyjel minulou sobotu. Dosud se mluvilo jen o třech strojích, které chce RegioJet nasazovat hlavně na trase Bratislava - Košice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O28n67d90ř66e58j 91P54u66n34d20a 8302348854409

Pěkná lokoška.

+1/0
23.11.2014 8:58
Foto

J70i81ř58í 81Z88e70d59n63í29k 1916206

Provozovat trať Praha Ostrava umí každej šašek, ale Pečky Kouřim a podobné? Neferová, nerovná soutěž

+2/−3
22.11.2014 17:40

J74i23ř51í 27K80o65c53u44r44e35k 6635544205258

Haha. Takže JHMD, ŽD, Viamont DSP jsou něco mnohem víc, než RJ, jezdí totiž lokálky.

+2/0
22.11.2014 18:19

J48a11k24u98b 98Š88a30f21a53n87d24a 7185757691451

Provozovat trať Praha-Ostrava je rozhodně těžší než Pečky-Kouřim. Zase jeden, co o tom nic neví.

+4/0
22.11.2014 22:46
Foto

J28i14ř25í 73Z85e91d47n19í32k 1986556

nehádám se

0/0
22.11.2014 22:47

M74a23r70t90i69n 66K58o82v98á50ř 2482190413772

Trať Pečky-Kouřim je lukrativnější a provozuje ji ten, který má ni monopol a bere tučné dotace. Na takové trati pochopitelně nelze konkurovat tržními cenami.

0/0
22.11.2014 23:48
Foto

J11i98ř53í 16Z97e76d50n78í57k 1516866

Byl to jenom příklad, taková trať se bez podpory od státu provozovat nedá. Nebo bez podpory z jiných zdrojů. I když ono dráhy v zahraniči nejsou taky moc výkřik. Kamarád dojížděl skooro co týden z Jeny, o Deutsche Bahn vykládal věci, které si s tím co máme tady, moc nezadají. Rekordní zpoždění, co jsem zažil, bylo z Bologně do Vídně, bylo to v září, na trati nebyla nehoda, vlak prostě 14 hodin nepřijel. Ceské dráhy jsou moloch. Co jsem slyšel, bylo Pendolíno od financování ČD trženo a jezdí na vlastní triko, jestli to je pravda, nevím

0/0
22.11.2014 23:56

M53a31r21t68i72n 87K52o17v39á32ř 2702370543462

Pochopitelně se taková trať bez podpory provozovat nedá. A nikdy jsem nikoho neslyšel, že by tvrdil opak. Problém je v tom, že takovou slepici, co snáší zlatá vejce, provozuje společnost bez výběrového řízení.

0/0
23.11.2014 0:27

J75o98s44e91f 43H29á59j18e74k 6198510689612

...abych trochu parafrázoval titulek: Na české koleje se chystá Vectron, který bude jezdit na Slovensku...:-)

+2/−1
22.11.2014 12:05
Foto

P80e22t11r 53S12l11á28d81e23k 8510531763789

Jedenáct kousků určitě nebude potřebovat pro provoz na Slovensku, a zmínka o provozu na českých tratích je v článku nepřehlédnutelná.

0/0
22.11.2014 19:25

R20a63d93e11k 11K63u61d71l78i26č41k13a 8488989272911

Je s podivem zajímavé , že soukromníkovi to jde a je finančně v pohodě a ČD jsou skoro v pr...vše  ruší a to jejich slavné pendolíno si tam mohou strčit taky oni by potřebovali ozdravnou kůru a 90 % úředníků poslat na dlažbu

+8/−3
22.11.2014 9:29

M50i98r67o29s84l51a88v 56Č18e29c83h 5779662642454

Co mu jde? Že ročně prodělává sto mega?

+4/−2
22.11.2014 15:48

O49l89d42ř64i97c46h 95J91a19n64e23č80e93k 8189126123431

Musím přiznat, že vectrony jsem od Jančury opravdu nečekal. Ani jsem nevěděl, že si jich tak snadno lze 11 pronajmout - slyšel jsem, že se na ně stojí dlouhé fronty... Každopádně očividně míří vysoko - zatímco nákup peršingů byla solidní kvalita za výbornou cenu, pronájem vectronů zcela určitě za hubičku není. Mnohem méně by mě bývalo překvapilo, kdyby býval koupil ty vyřazené ÖBB lokomotivy, co umí jezdit i na 25kV 50Hz.

No nevím, jak dlouho ještě ČD dokáží tvrdit, že provoz pendolin je výdělečný, až jim RJ jízdní dobou začne šlapat na paty.

+14/−2
21.11.2014 23:16

T97o95m71á62š 95K67n59a36i84f36l 6463650237710

Vektrony oproti peršinu nějaký zásadní zvýšení jízdní doby IMHO nepřinese... jen nahrazujou šrot (ve vší úctě k peršingu) moderní loko, jejíž provozní náklady budou pravděpodobně podstatně nižší...

+5/0
22.11.2014 0:13

P39e24t28r 94N17o55v89o62t78n68y 3159582269822

Hlavně s tim bude jezdut na Slovensku.

+1/0
22.11.2014 1:08

O18l89d60ř46i66c86h 20J17a38n59e23č53e75k 8509366163811

s prvními třemi ano - ale pokud jich opravdu pronajmou 11, tak velká část z nich půjde na Praha - Ostrava

0/0
24.11.2014 10:58
Foto

P73e24t56r 66S90l40á39d43e96k 8830801223639

Jen se nejspíš srovnají s jízdními časy Pindoléna, jehož možnosti jistě taky na našich tratích nelze plně využít.

0/0
22.11.2014 15:40

T71o45m31á92š 48K74n29a17i16f10l 6283620727910

Naopak... Jeho schopnosti jde na našich krivych a zatackovitych tratich využívat dost intenzivně.

+3/0
22.11.2014 15:46

J87a35k80u74b 15Š22a76f73a29n82d84a 7335197471821

1. Zatáčkovitá je pouze malá část trasy

2. Ani Pendolíno nevyužije svoji maximální rychlost.

0/0
22.11.2014 22:49

J94a51n 88K23r88i83e92g45l69e49r 4181527185816

zatacka je na silnici...

0/0
22.11.2014 23:57

L35a31d84i25s34l27a65v 32H64r97ů37z39a 8611966470976

Ani tam není :-P

+1/0
23.11.2014 17:37

O96l85d15ř28i31c16h 81J92a32n82e45č26e98k 8499836363611

RJ má v novém jízdním řádu ze Svinova do Prahy 3:22, pendolino 2:59. Troufám si tvrdit, že 10 - 15 minut na té trase pořádná lokomotiva oproti peršinku ušetřit dokáže - a to by znamenalo, že budou už jen o 10 - 15 minut pomalejší než pendolino.

Nejde snad ani tak o to, že peršink má v_max jen 140 - na tom se asi opravdu ušetří jen pár minut. Druhá věc je zrychlení - pokud vím, RJ má ty vlaky už dost dlouhé a tam ten cca. dvojnásobný výkon vectronu už bude sakra znát. Před pár lety byla "vídeňská EC" schopná mezi Břeclaví a Prahou jet o 15 minut rychleji prostě proto, že měla silnější lokomotivu a méně vozů, než pro co byla jízdní doba spočítána.

0/0
24.11.2014 10:57

J48a11n 26L62a68k21o20m52ý 7421535505254

Tak todle je úplně nový a navíc na operativní leasing, tudíž asi s full servicem. A mít jistotu sice vysoké splátky, ale žádných dalších nákladů a nemuset dál nic řešit může někdy vyjít i levněji než jezdit s tím starším a nést všechno sám.

+3/0
22.11.2014 2:30

T91o97m87á27š 47K43n35a59i84f97l 6893140857750

Pan Sůra musí mit o Jancurovi vlhké sny... Jink si tu obsesi regiojetem nejde vysvětlit ;)

+6/−8
21.11.2014 22:59

O50n89d14ř82e62j 80P74u70n50d86a 8942658524449

Kdyť vás to přece nikdo nenutí číst - mně se článek s videem líbil.

0/0
23.11.2014 9:01

M89a35t33ě28j 64P55l88u57h84a41ř 6105582784505

Opět "reklama" pro RJ?

Ptám se zas a znovu, proč nereferujete o všech lokomotiváchcu dominantního dopravce ČD a podobně. Lokomotiva s vmax 200 km/h je dneska věc, která si nezaslouží takovou publicitu.

Já chápu fascinaci nejmenovaného redaktora žlutou firmou, ale myslím, že bych si spíš polepil zeď, než sem psal každou jejich novou mašinku; to se hodí na Želapge nebo Facebook RJ / K-Report, ale ne do ekonomické rubriky tohoto plátku. R^

+6/−19
21.11.2014 22:04

R84a97d21i22m 78Š15o39l45c 1805905665554

No já si myslím, že to je dobré vědět. Doufám, že začne tahat i EC 1006, které tahá nějak moc vagónků asi než má (tedy bylo tady psáno, že dostane povolení na víc, ale nikde jsem se nedočetl) a nebude zbytečně brzdit vlaky za ním. On ten peršing to sice utáhne, ale je línej a 1006 má zpoždění každou chvíli a klidně i 30 minut.

+2/−2
21.11.2014 22:14

J59a49n 62S97ů90r23a 4245693133952

Pane Pluhaři, přečtete si, kolik jen letos vyšlo textů o nových strojích pro ČD. Plně chápu, že RJ nesnášíte, máte na to plné právo.

+4/0
22.11.2014 19:56

J50a14k72u84b 27Š70a49f28a84n51d67a 7945657201511

Tak tohle ale není info o nové lokomotivě ale o novém typu lokomotiv u tohoto dopravce.

0/0
22.11.2014 22:51

T23i73b85o88r 39Z84í70d29e72k 2418735861811

Páni autoři, v daném kontextu si zopakujte správné používání slov najmout a pronajmout.

+3/0
21.11.2014 21:05

R44a59d53i16m 65Š67o37l70c 1925925635714

Přesně. Je to stejné jako u bytů. Nájem je něco jiného než podnájem. Ale autor píše pro čtenáře laiky a nedělá mezi tím rozdíl. Stejně jako např. u dopravy a přepravy, jak se vyjádřil v diskuzi o pár dní dříve. ;-)

+1/0
21.11.2014 22:02

L49u25d79ě25k 41N85ě63m72e67c 5155521932964

A Vy píšete o jiném rozdílu, než pan Zídek. :-P

+1/0
22.11.2014 17:56

P71a31v62e32l 37K34e72l64n83a60r 7579790730

A jak to dopadlo s tou jízdou v sobotu? Nestál ten vlak náhodou cca 30 minut, v České Třebové?

+2/0
21.11.2014 19:55

M11i11r48o11s96l92a70v 57Č53e31c97h 5619662882784

O tom přeci nebudeme psát, to se nehodí do píár…

+1/0
22.11.2014 15:51

D23a96v31i77d 40Č93e72r86n42o45h82o96r47s23k41ý 1236434916926

i kdyz Vectronu ta zluta celkem slusi tak stejne to je strasne osklivej stroj :-/

+4/−6
21.11.2014 19:32
Foto

P24e83t53r 42S39l81á51d71e22k 8240371513859

Já říkám, nádherný stroj.

+2/0
22.11.2014 11:40

T52o66m83a92s 41A64p28l 4506626833600

mě se také nelíbí...ty černý drážky nebo co to je sou ošklivý, hodně to kazí Rv

0/0
22.11.2014 18:06
Foto

A56l23a60n 38Ř82e46p82k44a 4455606

Tohle je taky zajímavé... http://firenet.cz/byznys/firmy/2030-sberbank-napadla-sankce-proti-svym-aktivitam-v-evrope-uvery-u-teto-bance-ma-i-regiojet-radima-jancury ;-)

+2/−1
21.11.2014 19:22

J37a70n 34V18a63l13o52u85c43h 6752617888650

A jéje, modromozky zase nemůžou "žlutému zlu" odpustit, že mít v provozu moderní mašinu (byť pronajatou), zatímco ČD stále čekají, až budou moci poslat vysněnou Škodovku (min. 5 let po té, co měla být kompletně schválena) někam dál než na Slovensko...

+4/−11
21.11.2014 18:55

T81o94m 90J59u59r40e45č11k62a 6545702955555

...taky už může (a jezdí) do Maďarska, Rakouska, Polska...

Btw viděl jste kam může a nemůže ten Vectron? ;-)

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/regiojet-ma-nejmodernejsi-lokomotivy/r~0ca1119c717511e48477002590604f2e/r~92c9b6e2717111e48477002590604f2e/

+8/0
21.11.2014 19:19

M46a16r21t84i53n 12Č42a32p49e23k 6970591657134

Však s ním Jančura bude jezdit jen u nás a na Slovensku. Tedy na něm nepotřebuje vybavení pro ostatní země. Pokud bude chtít jezdit např. do Německa, tak tam přidá potřebné věci a zajde si k EBA pro povolení a následně může jezdit. Vectron je v tomhle jako Lego, jsou nějaké základní verze a ty si můžeš upravit jak chceš.

+1/−5
21.11.2014 19:50

T38o84m 80J88u69r95e63č29k92a 6815832385735

1. Podívejte se, v jakém kontextu a na co jsem reagoval. Tedy pan Valouch rýpe, že Škoda někam nemůže (i když tam je dávno schválená) a argumentuje právě konkrétní loko RJ, která tam právě narozdíl od té Škody nyní nemůže.

2. Ano, EBA - ten úřad, co reaguje pružně a rychle, že si na s ním má problémy nejen Škoda, ale i Siemens, Bombardier apod. Viz beustálé odkládání schvalování nejnovějších ICE, Talentů, několik loko, kdy i Siemens s ostatníma lobuje, aby byly procedury u EBy rychlejší a s jasně danými termíny. ;-)

+8/0
21.11.2014 20:04

M49i14r89o64s22l33a19v 10Č19e63c92h 5619632392104

Troll

0/0
22.11.2014 15:51

J77i65ř16í 78S70t70e48h46l42í61k 9887226275722

Asi nevíš,ze 380 už dávno jezdí do Rakouska.To Ti Sůra nenapíše

0/0
22.11.2014 20:10

J65o16s93e87f 89B19a22l49o14u43n 4650146495981

Ještě jednou prosim tu o rumunských vagonech s obrazovkou v kazdem sedadle!!! To tu bylo zatim jen 3x!!!

+10/−10
21.11.2014 18:17

M83a12t32ě63j 27P92l58u53h44a50ř 6765842374865

Asi tak. Holt pan Sůra... Už se těším na jeho útočné reakce. R^

+3/−1
21.11.2014 22:04

M27i97r16o39s30l20a10v 50Č53e56c29h 5739942372664

Předpokládám, že se v této chvíli nechává hladit samotným Radimem.

+1/−1
22.11.2014 15:53

J31i76ř47í 17K31o53c83u18r53e70k 6505874385288

Zato vaše reakce, pánové, přímo překypují bontonem.

+2/0
22.11.2014 18:16

M75i89c83h78a90l 38P13o91h21o56ř30e35l87s73k65ý 8422501551517

takže kdo postaví jako první na koleje 10 souprav AmTrak  Jančura nebo ČD ?

0/0
21.11.2014 17:20

M31i90l66a68n 40W65e46l39s69e86r 5622408368301

To je Rakousko taková lokomotivní velmoc, že si tam lze pronajímat takové množství lokomotiv?

0/0
21.11.2014 17:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.