Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: RegioJet si chce pronajmout až jedenáct lokomotiv Vectron

Soukromý železniční dopravce by rád do roka rozšířil svou flotilu nových lokomotiv Vectron až na jedenáct strojů. Poprvé s lokomotivou od Siemensu vyjel minulou sobotu. Dosud se mluvilo jen o třech strojích, které chce RegioJet nasazovat hlavně na trase Bratislava - Košice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O58n77d96ř73e83j 25P97u56n52d73a 8772808274889

Pěkná lokoška.

+1/0
23.11.2014 8:58
Foto

J58i36ř28í 75Z29e44d64n24í98k 1106206

Provozovat trať Praha Ostrava umí každej šašek, ale Pečky Kouřim a podobné? Neferová, nerovná soutěž

+2/−3
22.11.2014 17:40

J53i89ř69í 73K68o83c33u31r33e44k 6495734355238

Haha. Takže JHMD, ŽD, Viamont DSP jsou něco mnohem víc, než RJ, jezdí totiž lokálky.

+2/0
22.11.2014 18:19

J53a63k13u18b 12Š36a18f84a45n43d75a 7725857821441

Provozovat trať Praha-Ostrava je rozhodně těžší než Pečky-Kouřim. Zase jeden, co o tom nic neví.

+4/0
22.11.2014 22:46
Foto

J77i96ř62í 46Z40e53d66n81í98k 1196966

nehádám se

0/0
22.11.2014 22:47

M92a66r35t91i78n 11K93o30v21á60ř 2952900183202

Trať Pečky-Kouřim je lukrativnější a provozuje ji ten, který má ni monopol a bere tučné dotace. Na takové trati pochopitelně nelze konkurovat tržními cenami.

0/0
22.11.2014 23:48
Foto

J75i67ř53í 36Z97e94d96n50í86k 1546466

Byl to jenom příklad, taková trať se bez podpory od státu provozovat nedá. Nebo bez podpory z jiných zdrojů. I když ono dráhy v zahraniči nejsou taky moc výkřik. Kamarád dojížděl skooro co týden z Jeny, o Deutsche Bahn vykládal věci, které si s tím co máme tady, moc nezadají. Rekordní zpoždění, co jsem zažil, bylo z Bologně do Vídně, bylo to v září, na trati nebyla nehoda, vlak prostě 14 hodin nepřijel. Ceské dráhy jsou moloch. Co jsem slyšel, bylo Pendolíno od financování ČD trženo a jezdí na vlastní triko, jestli to je pravda, nevím

0/0
22.11.2014 23:56

M85a37r93t69i86n 80K13o97v15á43ř 2502590533642

Pochopitelně se taková trať bez podpory provozovat nedá. A nikdy jsem nikoho neslyšel, že by tvrdil opak. Problém je v tom, že takovou slepici, co snáší zlatá vejce, provozuje společnost bez výběrového řízení.

0/0
23.11.2014 0:27

J74o78s65e70f 82H81á15j53e36k 6638840229552

...abych trochu parafrázoval titulek: Na české koleje se chystá Vectron, který bude jezdit na Slovensku...:-)

+2/−1
22.11.2014 12:05
Foto

P11e24t98r 51S79l79á54d91e73k 8980601343789

Jedenáct kousků určitě nebude potřebovat pro provoz na Slovensku, a zmínka o provozu na českých tratích je v článku nepřehlédnutelná.

0/0
22.11.2014 19:25

R92a13d76e34k 18K10u70d32l25i41č79k13a 8718419422111

Je s podivem zajímavé , že soukromníkovi to jde a je finančně v pohodě a ČD jsou skoro v pr...vše  ruší a to jejich slavné pendolíno si tam mohou strčit taky oni by potřebovali ozdravnou kůru a 90 % úředníků poslat na dlažbu

+8/−3
22.11.2014 9:29

M73i34r11o83s15l91a70v 78Č97e71c11h 5799142452144

Co mu jde? Že ročně prodělává sto mega?

+4/−2
22.11.2014 15:48

O88l22d50ř58i39c76h 21J84a78n97e67č70e75k 8179236593721

Musím přiznat, že vectrony jsem od Jančury opravdu nečekal. Ani jsem nevěděl, že si jich tak snadno lze 11 pronajmout - slyšel jsem, že se na ně stojí dlouhé fronty... Každopádně očividně míří vysoko - zatímco nákup peršingů byla solidní kvalita za výbornou cenu, pronájem vectronů zcela určitě za hubičku není. Mnohem méně by mě bývalo překvapilo, kdyby býval koupil ty vyřazené ÖBB lokomotivy, co umí jezdit i na 25kV 50Hz.

No nevím, jak dlouho ještě ČD dokáží tvrdit, že provoz pendolin je výdělečný, až jim RJ jízdní dobou začne šlapat na paty.

+14/−2
21.11.2014 23:16

T68o76m59á54š 90K18n96a84i62f38l 6123970317450

Vektrony oproti peršinu nějaký zásadní zvýšení jízdní doby IMHO nepřinese... jen nahrazujou šrot (ve vší úctě k peršingu) moderní loko, jejíž provozní náklady budou pravděpodobně podstatně nižší...

+5/0
22.11.2014 0:13

P43e98t81r 29N90o51v10o16t61n49y 3329842479302

Hlavně s tim bude jezdut na Slovensku.

+1/0
22.11.2014 1:08

O70l83d22ř37i20c37h 85J58a97n13e52č73e75k 8479196853561

s prvními třemi ano - ale pokud jich opravdu pronajmou 11, tak velká část z nich půjde na Praha - Ostrava

0/0
24.11.2014 10:58
Foto

P62e40t37r 75S35l93á67d30e67k 8690971153689

Jen se nejspíš srovnají s jízdními časy Pindoléna, jehož možnosti jistě taky na našich tratích nelze plně využít.

0/0
22.11.2014 15:40

T33o59m64á66š 66K28n85a92i34f97l 6573490837250

Naopak... Jeho schopnosti jde na našich krivych a zatackovitych tratich využívat dost intenzivně.

+3/0
22.11.2014 15:46

J48a76k33u68b 52Š62a75f32a16n91d28a 7455887531161

1. Zatáčkovitá je pouze malá část trasy

2. Ani Pendolíno nevyužije svoji maximální rychlost.

0/0
22.11.2014 22:49

J51a67n 86K53r39i79e91g19l18e80r 4901107625386

zatacka je na silnici...

0/0
22.11.2014 23:57

L41a79d35i50s77l29a53v 44H11r54ů51z92a 8101536710476

Ani tam není :-P

+1/0
23.11.2014 17:37

O85l81d40ř69i95c54h 45J55a66n24e86č61e61k 8229936733221

RJ má v novém jízdním řádu ze Svinova do Prahy 3:22, pendolino 2:59. Troufám si tvrdit, že 10 - 15 minut na té trase pořádná lokomotiva oproti peršinku ušetřit dokáže - a to by znamenalo, že budou už jen o 10 - 15 minut pomalejší než pendolino.

Nejde snad ani tak o to, že peršink má v_max jen 140 - na tom se asi opravdu ušetří jen pár minut. Druhá věc je zrychlení - pokud vím, RJ má ty vlaky už dost dlouhé a tam ten cca. dvojnásobný výkon vectronu už bude sakra znát. Před pár lety byla "vídeňská EC" schopná mezi Břeclaví a Prahou jet o 15 minut rychleji prostě proto, že měla silnější lokomotivu a méně vozů, než pro co byla jízdní doba spočítána.

0/0
24.11.2014 10:57

J39a95n 42L72a86k29o23m92ý 7881795165794

Tak todle je úplně nový a navíc na operativní leasing, tudíž asi s full servicem. A mít jistotu sice vysoké splátky, ale žádných dalších nákladů a nemuset dál nic řešit může někdy vyjít i levněji než jezdit s tím starším a nést všechno sám.

+3/0
22.11.2014 2:30

T59o54m35á27š 17K33n73a73i37f93l 6183660177290

Pan Sůra musí mit o Jancurovi vlhké sny... Jink si tu obsesi regiojetem nejde vysvětlit ;)

+6/−8
21.11.2014 22:59

O53n36d98ř93e45j 47P71u12n62d98a 8782608754879

Kdyť vás to přece nikdo nenutí číst - mně se článek s videem líbil.

0/0
23.11.2014 9:01

M65a72t67ě86j 25P34l44u60h52a81ř 6375812454865

Opět "reklama" pro RJ?

Ptám se zas a znovu, proč nereferujete o všech lokomotiváchcu dominantního dopravce ČD a podobně. Lokomotiva s vmax 200 km/h je dneska věc, která si nezaslouží takovou publicitu.

Já chápu fascinaci nejmenovaného redaktora žlutou firmou, ale myslím, že bych si spíš polepil zeď, než sem psal každou jejich novou mašinku; to se hodí na Želapge nebo Facebook RJ / K-Report, ale ne do ekonomické rubriky tohoto plátku. R^

+6/−19
21.11.2014 22:04

R74a65d66i74m 85Š93o94l43c 1675175575914

No já si myslím, že to je dobré vědět. Doufám, že začne tahat i EC 1006, které tahá nějak moc vagónků asi než má (tedy bylo tady psáno, že dostane povolení na víc, ale nikde jsem se nedočetl) a nebude zbytečně brzdit vlaky za ním. On ten peršing to sice utáhne, ale je línej a 1006 má zpoždění každou chvíli a klidně i 30 minut.

+2/−2
21.11.2014 22:14

J35a48n 56S57ů85r30a 4885813513922

Pane Pluhaři, přečtete si, kolik jen letos vyšlo textů o nových strojích pro ČD. Plně chápu, že RJ nesnášíte, máte na to plné právo.

+4/0
22.11.2014 19:56

J49a41k38u12b 63Š42a92f65a44n29d26a 7215137941181

Tak tohle ale není info o nové lokomotivě ale o novém typu lokomotiv u tohoto dopravce.

0/0
22.11.2014 22:51

T22i65b54o26r 31Z15í59d39e32k 2978955131931

Páni autoři, v daném kontextu si zopakujte správné používání slov najmout a pronajmout.

+3/0
21.11.2014 21:05

R94a16d92i63m 45Š81o25l34c 1455835395614

Přesně. Je to stejné jako u bytů. Nájem je něco jiného než podnájem. Ale autor píše pro čtenáře laiky a nedělá mezi tím rozdíl. Stejně jako např. u dopravy a přepravy, jak se vyjádřil v diskuzi o pár dní dříve. ;-)

+1/0
21.11.2014 22:02

L50u11d72ě37k 75N24ě45m61e48c 5725631432654

A Vy píšete o jiném rozdílu, než pan Zídek. :-P

+1/0
22.11.2014 17:56

P87a88v12e16l 13K67e38l97n70a37r 7369620740

A jak to dopadlo s tou jízdou v sobotu? Nestál ten vlak náhodou cca 30 minut, v České Třebové?

+2/0
21.11.2014 19:55

M31i78r82o75s81l25a63v 80Č13e86c11h 5569822602514

O tom přeci nebudeme psát, to se nehodí do píár…

+1/0
22.11.2014 15:51

D54a31v52i58d 96Č25e92r35n32o39h80o70r32s51k40ý 1446104226486

i kdyz Vectronu ta zluta celkem slusi tak stejne to je strasne osklivej stroj :-/

+4/−6
21.11.2014 19:32
Foto

P23e82t65r 95S81l28á12d48e84k 8120101593299

Já říkám, nádherný stroj.

+2/0
22.11.2014 11:40

T17o86m52a48s 84A77p64l 4596376523600

mě se také nelíbí...ty černý drážky nebo co to je sou ošklivý, hodně to kazí Rv

0/0
22.11.2014 18:06

A46l10a53n 40Ř38e72p51k11a 4435436

Tohle je taky zajímavé... http://firenet.cz/byznys/firmy/2030-sberbank-napadla-sankce-proti-svym-aktivitam-v-evrope-uvery-u-teto-bance-ma-i-regiojet-radima-jancury ;-)

+2/−1
21.11.2014 19:22

J46a68n 88V34a70l39o94u75c18h 6322317788600

A jéje, modromozky zase nemůžou "žlutému zlu" odpustit, že mít v provozu moderní mašinu (byť pronajatou), zatímco ČD stále čekají, až budou moci poslat vysněnou Škodovku (min. 5 let po té, co měla být kompletně schválena) někam dál než na Slovensko...

+4/−11
21.11.2014 18:55

T63o45m 98J90u59r32e57č88k85a 6395142595805

...taky už může (a jezdí) do Maďarska, Rakouska, Polska...

Btw viděl jste kam může a nemůže ten Vectron? ;-)

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/regiojet-ma-nejmodernejsi-lokomotivy/r~0ca1119c717511e48477002590604f2e/r~92c9b6e2717111e48477002590604f2e/

+8/0
21.11.2014 19:19

M70a19r21t60i98n 25Č84a69p28e63k 6230241477684

Však s ním Jančura bude jezdit jen u nás a na Slovensku. Tedy na něm nepotřebuje vybavení pro ostatní země. Pokud bude chtít jezdit např. do Německa, tak tam přidá potřebné věci a zajde si k EBA pro povolení a následně může jezdit. Vectron je v tomhle jako Lego, jsou nějaké základní verze a ty si můžeš upravit jak chceš.

+1/−5
21.11.2014 19:50

T82o29m 29J39u66r49e89č93k39a 6805902775855

1. Podívejte se, v jakém kontextu a na co jsem reagoval. Tedy pan Valouch rýpe, že Škoda někam nemůže (i když tam je dávno schválená) a argumentuje právě konkrétní loko RJ, která tam právě narozdíl od té Škody nyní nemůže.

2. Ano, EBA - ten úřad, co reaguje pružně a rychle, že si na s ním má problémy nejen Škoda, ale i Siemens, Bombardier apod. Viz beustálé odkládání schvalování nejnovějších ICE, Talentů, několik loko, kdy i Siemens s ostatníma lobuje, aby byly procedury u EBy rychlejší a s jasně danými termíny. ;-)

+8/0
21.11.2014 20:04

M54i60r38o83s74l88a64v 34Č66e95c71h 5319632752924

Troll

0/0
22.11.2014 15:51

J27i44ř77í 45S83t87e16h66l20í74k 9917406835752

Asi nevíš,ze 380 už dávno jezdí do Rakouska.To Ti Sůra nenapíše

0/0
22.11.2014 20:10

J39o40s19e88f 78B47a34l82o44u26n 4320576175131

Ještě jednou prosim tu o rumunských vagonech s obrazovkou v kazdem sedadle!!! To tu bylo zatim jen 3x!!!

+10/−10
21.11.2014 18:17

M73a95t76ě93j 12P55l92u96h48a92ř 6285182824575

Asi tak. Holt pan Sůra... Už se těším na jeho útočné reakce. R^

+3/−1
21.11.2014 22:04

M79i57r85o65s12l10a33v 44Č82e37c65h 5399212112534

Předpokládám, že se v této chvíli nechává hladit samotným Radimem.

+1/−1
22.11.2014 15:53

J88i43ř61í 67K87o66c86u98r84e37k 6245374425918

Zato vaše reakce, pánové, přímo překypují bontonem.

+2/0
22.11.2014 18:16

M25i69c69h63a75l 12P85o39h66o55ř17e79l38s23k48ý 8382711431907

takže kdo postaví jako první na koleje 10 souprav AmTrak  Jančura nebo ČD ?

0/0
21.11.2014 17:20

M52i58l59a66n 50W94e90l91s58e10r 5372878728891

To je Rakousko taková lokomotivní velmoc, že si tam lze pronajímat takové množství lokomotiv?

0/0
21.11.2014 17:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.