Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidička autobusu? Ženy čím dál častěji dobývají profesi spjatou s muži

Řidička autobusu, tedy profese, s níž má většina lidí spjaté spíše muže, je stále častější. Ovládání moderních vozů je totiž snadné skoro jako řízení osobního auta. Do budoucna navíc podíl žen-řidiček podle odborníků poroste. Dopravci si přitom jejich práci pochvalují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a87r61o41s57l79a45v 19K80a31d57l15e29c 5651909352281

Taky by mne zajímalo, jestli už jim povolili noční...

0/0
23.11.2014 9:53

T42o57m12á78š 84S70k28á35l33a 6818627

nevím kdy by to zakázali, ale moje máma před 20 lety noční jezdila.

0/0
24.11.2014 17:16

J91a73r80o93s52l97a91v 73K54a30d46l64e94c 5811519672131

Nojo, nejsou lidi, tak to jde i bez praxe...

0/0
23.11.2014 9:50

J21a56r16o75s25l40a18v 64K66a54d13l26e42c 5151339972821

Horší je to na ledě, málokterá žena má na to cit... Tak ono vůbec hromadná doprava má budoucnost... Navíc řidiči se tam prakticky nemusí o vozidlo starat, jen jezdí. Nejhorší jsou zaměstnavatelé, které chtějí řidiče a aby se jim staral i o vozidlo protože servis je drahý a on to hňup za desítku zvládne...

0/0
23.11.2014 9:47

V26l17a49d62i62m31í73r 27H79o96u94z91a17r 6950436124250

člověk,který je normální,tzn.,umí si uvědomit rozměry a ostatní tech. data vozidla,může řídit autobus bez problémů,neboť ovládání/za volantem/je snadnější,než u některých osobních aut.znám mnoho dobrých řidiček,které převyšují mužskou populaci

0/0
23.11.2014 6:46

T23o76m75á86š 76S43k71á39l85a 6528877

já jich tedy moc neznám. A všechny tři střety v osobáku jsem měl s ženskými ve velkých autech, které neměly páru o tom co řídí, kromě faktu, že jsou vysoko a tudíž je menší auta "nezajímají". 

Spíš je rozdíl v MHD. Tam totiž "cit a nadání" je jednoduše převáženo cvikem a zkušenostmi. Pořád stejný autobus. Pořád stejné město. A autobus je hodně o cviku. Méně o reakcích. Když se stane něco rychle, stejně s tím už moc dělat nejde. O to víc je nutné předvídat a sledovat co se děje kolem. A to se naučit dá. Zvlášť po 160h měsíčně :)

0/0
24.11.2014 17:28

V57í21ť24a 23N66o22v64á44k 1288493585341

Tak , když už má bus posilovac :-) proč ne.

0/0
22.11.2014 22:26

M42a58r44t42i22n 71L58ž57i69č23a26ř 9915567312954

Nejenom posilovač, ale také automat a kamery ty modernější

0/0
23.11.2014 13:00

P49e72t76r 33K76o77š84í68č68e81k 8811350935411

Běda mužům, které žena veze!:-)

+1/0
22.11.2014 22:02

J97a83n 75H64l51e43d37í42k 4109592668362

z praxe---   každá pátá řidička je výborná,  --- každý pátý řidič je špatný

+2/0
22.11.2014 21:35

T93o28m43á94š 32S65k44á26l24a 6708507

to u autobusů neplatí :) priority a potřeby se s velikostí obsluhovaného vozidla dramaticky mění.

0/0
24.11.2014 17:29

J25i80ř56í 56H88o75r60á40č46e64k 8262705381

nevím, kdo tady má jaký problém, ale každou profesi můžou dělat muži i ženy, není třeba v tom vidět porážku "pánů tvorstva". ženy řidičky určitě nejsou apriori o nic horší nebo lepší než chlapi

+1/0
22.11.2014 19:52

M50a37r14t87i67n 16L71a27c65o 7503836668

Sedem rokov som robil asfaltéra, zbíjačka, lopata... Naozaj každú prácu môžu robiť muži aj ženy?

0/0
22.11.2014 20:13

J35a72r58o25s89l77a26v 36K43a59d82l94e85c 5481669492281

A proč ne, znám i zednice i kopáčky...

0/0
23.11.2014 9:48

J30i70n77d56ř15i53c94h 61M55o57r17á98v32e59k 40M 4721882635120

Když jste sledoval "Hledání ztraceného času" :-D Při budování pětiletek byly tyto záběry normální..

0/0
4.12.2014 7:06

A11n24n55a 86K98i43r93š89o54v19á 9116290495313

To se objevuje Amerika - už v 50.letech byly ženy-údernice jeřábnicema, soustružnicema, atd. Takže nechápu, co se tady řeší :-P

+2/0
22.11.2014 18:25

J98a45n 78H15l20e30d29í63k 4629432298182

ano, sovětská údernice--- náš vzor, za Velké Vlastenecké Války sovětští muži mřeli na pláních a ženy dřely ve fabrikách, dolech a v hutích !!! Na mou duši a to ještě Karabelnikovová dokázala obsluhovat zaráz 5 soustruhů a ušetřit 30% materiálu

0/0
22.11.2014 21:40

M 37Z 1216108

moje babicka byla v padesatych  letech jerabnice,deda zahynul pri havarii v kladenske poldovce a babicka zustala sama s 3 holkama,nakonec odesla delat na zeleznici,protoze polovina chlapu nemohla vydejchat,ze vydelavala vic nez oni

+1/0
23.11.2014 0:35

P51e32t96r 83S64k48o13k74a83n 3789229203629

Jsem nevedel ze se da jezdit rovnou autobusem , kdyz nema praxi na nakladaku ? Driv to neslo (co si pamatuju). P.S. Sam nemam ani C.

+1/0
22.11.2014 18:17

K50a52r54e38l 67K76o32v24a60n66d78a 9432829464

Dnes stačí věk a skupina B. Už není nutná praxe.

0/0
22.11.2014 18:30

M61i21c66h89a16l 82C89h12a86l14u44p84a 6828940699933

To je super, takže dneska může po městě někdo vozit padesát lidí a mít s autobusem najeto jenom pár týdnů v autoškole? Třeba půl roku tam ty jízdy asi netrvají, že?

+1/0
22.11.2014 19:18

M36i96c20h65a23l 20C88h89a50l59u87p85a 6898640279503

Podle http://www.autoskolaking.cz/autobus-sk-d-21/ jsou jízdy 30hodin.

0/0
22.11.2014 19:21

P81e11t51r 62M27a87c16o36u72r47e65k 5494938816937

K tomu ještě profesák několik hodin.

0/0
22.11.2014 22:44

J37i53n66d40ř80i33c27h 33Š50k31o75p49e55k 4935141210315

od novely v roce cca 2001 praxe neni nutna, je jen omezení věkem

0/0
22.11.2014 18:41

F85r92a13n80t53i16š76e48k 90L82u92f75t 5547499954676

Nakonec to stejně budou dělat roboti

+1/0
22.11.2014 18:12

V65ě60r41a 33B34e46n27o63v77á 7117410505489

Nevím, proč řidič autobusů je profese spjatá s muži, domnívám se, že je vhodná pro obě pohlaví stejně, jak jako každá jiná profese, kterou ženy postupně dobývají

0/0
22.11.2014 17:47

J59i41n67d35ř43i62c10h 78Š22k83o46p88e90k 4885491340575

proč je spjatá ? No protože v době, kdy nebyly posilače řízení, brzd a dalších vymoženosti, bylo řízení docela fyzicky náročné

Když slyším kolikrát si stěžovat, že je těžké řízení i auta velikost felicie bez posilovače, ani se předsudkům nedivím ;-D

+4/0
22.11.2014 18:27
Foto

M94a81r78t80i88n 43F72a87l96t49ý75n 9481126514748

A když si vezmete, že za tohle takovej redactor bere průměrně 20-30 tiséc měsíčně... Rv

Řidičky byly už v 50. letech... sám jsem jako dítě zažil dvě v Jáchymově, v druhé polovině 60. let a obě v té době byly už ostřílené řidičky.

Jedna z nich, jménem Libuna, byla takový machr, že když neprojela sněžné závěje ona, neprojel je ani pluh!

+2/0
22.11.2014 17:32

M35a10r40i50a34n 49S21t85r95e88č52a75n93s43k42ý 4562767394300

Jasně že mají stejnou mzdu..hodinovou..co je na tom divného.

+5/0
22.11.2014 14:33
Foto

M15a58r70i66e 70B97a94ť47o46v23á 2336390206418

taky jsem si u nás všimla,že poslední dobou se s ženami- řidičkami tady roztrhl pytel.No,řeknu k tomu jen to,že jim moc fandím ale přece jen jsem si více v tom busu nebo trolejbusu jistá když jej kočíruje chlap.A taky zima je jistě prověří, jak jsou na tom po stránce fyzické zdatnosti.Je rozdíl jezdit po městě a v nějakém zasněženém horském terénu....:-)

+1/−9
22.11.2014 13:30

J71i62ř90í 57K98o98d17ý83d95e82k 7910450666773

No ty by mě ten rozdíl ve fyzickém výkonu řidiče MHD zajímal... A můžu vás s klidem ubezpečit, že ženy dokážou kvalifikovaně obsluhovat i nákladní kamion stejně tak dobře (či špatně) jako kterýkoliv chlap.

+8/0
22.11.2014 13:33
Foto

M53a63r91i98e 18B80a45ť25o64v42á 2696520396128

to jste mi nesdělil žádnou novinu ale chci jen říct, že  v prostředí, kde se schází různé lidské existence budí chlap o trochu větší respekt než ženská..i když..

0/−1
22.11.2014 13:44

J74i71ř71í 58K42o44d32ý80d50e97k 7770400236313

Píšete něco o vztahu fyzické zdatnosti, počasí a řízení autobusu? To bylo v prvotním příspěvku. Mě zajímá, v čem je na fyzičku řidiče MHD náročnější řídit v zimě než v létě. Nemluvím o řidičských schopnostech, tam se mi to zdá jasné. O "existencích" nepadlo přeci žádné slovo. A i tam (soudě podle zkušeností protřelého řidiče nočních pražských linek) jde spíše o dobře zvládnutou psychologii jednání s lidmi než 120 kg živé váhy.

+4/0
22.11.2014 14:29

I62v87a 73V34a40l27č92í81k31o34v31á 1389948551971

Já si tuhle jdu do práce, stavěli tam novou trafostanici. Zacouval tam namíchávač a z něj vylezla tak pětadvacetiletá dívčina, když se šla podívat, kam to má vykydnout.

+2/0
22.11.2014 15:30

M57i87l56a69n 15N18o33v20á43k 3139323545721

S tím metrem to není pravda. Požadavky na řízení metra jsou téměř stejné jako na řízení běžných vlaků. Spíše je to o tom, že DP nemá prostory kde by ženám-strojvůdkyním zřídil oddělené zázemí(šatny, WC atp.) a nechce je ani nikde vytvářet=šetří se, kde se dá. A tak se vymlouvá na jiné důvody(nedostatečné vzdělání, praxe, psychotesty atp.).

+4/−1
22.11.2014 13:03

J22a92n 30J76í67c23h61a 8750680458211

A proc nemuzou mit spolecne? Strojvudce jako strojvudce,ne?

0/0
22.11.2014 13:48

M22i19l91a50n 47N37o14v48á75k 3819923205301

Ano, máte pravdu. Strojvůdce jako strojvůdce, resp. strojvůdkyně. Ale v DPP jsou dost silné odbory, skoro každý zaměstnanec je členem nějaké odborové skupiny a když by se tedy DPP rozhodl zaměstnat ženu musel by vyhovět všem platným nornám. Dle ČSN je možné do 5 zaměstnanců časově oddělit užívání šatny a umývárny(na pánské a dámské), jinak musí být odděleny stavebně. A v DP pracuje určitě více jak 5 zaměstnanců.

+1/0
22.11.2014 14:13
Foto

S70t18á23ň39a 77K40o31m18o71r29o68u37s13o53v69á 3805933327889

Protože ty strojvůdkyně, vedle kterých by žádný chlap nechtěl skřínku, by podaly okamžitě žalobu na sexuálná harašení;-D;-D;-D

0/0
22.11.2014 21:48

V51l44a56s95t25i82m72i16l 97P82ř78í90k29a81z98s16k59ý 4101322

Ženské, které mají o řízení zájem a baví je to, tak řídí perfektně. Kdysi dávno řidička našeho školního autobusu se starou Karosou jezdila jak drak, byla zábava s ní jezdit. Řízení autobusu je dost monotónní práce, takže podle mě v principu nakonec i vhodnější pro ženy.

+3/0
22.11.2014 12:09

P97a37v24e13l 50K88u33c22h43t82a 4446661817594

Ty Vám dají za vhodnou "monotónní práci" - jistá činnost je také monotónní?;-D

+1/0
22.11.2014 12:12

I13v67a 85V23a22l96č55í15k34o32v34á 1919388491551

A jak ji chlapci rádi dělají, že? ;-)

+1/0
22.11.2014 15:31

P13a46v19e80l 70K33u60c37h40t16a 4166911707384

Když jsem byl "malý", tak se zkoušely ženy jako traktoristky ale to "KSČ" ze zdravotních důvodů zatrhla. Ale autobusy dnes jiná káva, asi jako rozdíl mezi dnešními náklaďáky a VS či T111. Tak proč ne, mám s nimi dobré zkušenosti, jen by neměly jezdit noční.

+1/0
22.11.2014 12:03

P32a63v26e95l 40K25u23c23h91t47a 4136761927134

opravuji - V3S vétřiesky

0/0
22.11.2014 12:04

A91l78e57š 59P82r66o39k45o34p 7852217357522

Proč ne...rád bych spíše viděl možnost převážet v autobuse kola. Samo za nějakých podmínek, na některých linkách a časech...

0/0
22.11.2014 11:16

T40e55r16e15z14a 84H75a11j67k17o95v97a 5337412894530

Predpokladam, ze maji stejny plat s muzi.

0/0
22.11.2014 11:11

J70a77n 93F40r56o45l60í58k 6566190145984

Základní tarif určitě. A pokud jezdí noční linky a vozí ty agresivní ožralce má i příslušné příplatky.

+1/0
22.11.2014 11:58

M85a39r40t84i14n 72S82e67d84o42n97a 5907263110339

Protoze nepracuji ve statni sfere nemaji zadny plat ale mzdu. A tu maji takovou o jakou si rekli nebo urcuji interni tarifni tridy firmy.

+2/0
22.11.2014 12:18

A71n61t61o58n34í48n 90Z62e18l26e94n94ý 2944933571586

Předpokládáte že všichni řidiči mají stejný plat?

To už bychom byli jen krůček od komunismu.

0/0
22.11.2014 13:29

M94a80t76ě25j 38P76l20u92h60a58ř 6325682384785

Je to super. :) Jen tak dál... R^

0/0
22.11.2014 11:06

J12i23ř55í 21C88h96u93d59ý 5788590933755

Ovšem - opravdové ženy. Sluníčkářky z novin a neziskovek si nemusí dělat naděje ;-D

+7/−1
22.11.2014 10:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.