Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet přestal v Česku prodělávat, tvrdí Jančura

Provoz RegioJetu přestal být v Česku prodělečný, za posledních šest měsíců si žluté vlaky vydělaly na provoz i odpisy. Uvedl to Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency, kam RegioJet patří. Do mírné ztráty podle Jančury Regiojet stále tlačí účetní operace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i92r90i 75P35r69u32s18a 6969986465257

Poté, co v září RegioJet snížil kompenzace za zpoždění (od 30 do 59 minut jen 10% namísto původních 25%) myslím, že bude v zisku za celý 2014 :) Zvlášť, když většina vlaků (neděle z Olomouce) se kterým jsem měl měli zpoždění. A ne malé :(

+2/−2
23.11.2014 22:37

D97a63n72i26e17l 68M24a58r59t11í84n51e61k 9942718766664

za to ČD jezdí vždy načas :D

+2/−4
23.11.2014 23:39

R57a28d92e96k 43J84a98n75a46t73a 9935836874252

No ČD jezdí s velkou pravděpodností přesněji než Regiojet. Přesně to říct nelze, protože Regiojet statistiky zpoždění svých spojů nezveřejňuje. Ale kromě vlastního pozorování to lze odvodit např. z toho, že když ČD opakovaně prohlašují vlaky SC Pendolino za nejpřesnější dálkové vlaky, Jančura mlčí, ač je jinak v médiích dost aktivní.

+3/0
24.11.2014 0:19

M70a51r24t81i25n 13M39a83i61k32s94n35a20r 3504383808622

Blbost, spoždění vlaků není problém dopravce, ale problém pravidel na železnici, maximálně technické problémy, a od toho mají ty mašiny pravidelný servis. Pokud vlak je blokovaný "červenou" na semaforu, tak prostě na trať vyjet nemůže.

+1/0
24.11.2014 10:52

K92a64r60e77l 15Ř49e81h23á64č96e78k 9432740401702

ČD jezdí mnohem přesněji než Regiojet, což však neznamená, že vždy.

+3/0
24.11.2014 5:50

P43e39t43r 37N79i78v68n46i81c94k95ý 3972704335447

Co KONKRÉTNĚ v ČÍSLECH znamená "ČD jezdí mnohem přesněji než Regiojet"?

0/0
24.11.2014 8:32

R70i94c82h80a38r33d 19T20r31e69f11i26l 4281335959190

Můžeš si to zjistit. ČD to zveřejňuje.

0/0
24.11.2014 8:45

J30a60n 60V95a76l22o57u12c93h 6552817648810

Třeba to, že když se konečně podařilo ČD na IC/EC zajistit vlaky umožňující 160 a přesto mají jízdní doby srovnatelné s RJ s max. lokomotiv 140, je tam dost vaty, aby se zdržení (aktuálně např. v okolí Ústí n O.) dalo stáhnout, takže potom statistka příjezdů do Prahy/Ostravy vypadá lépe Ale čím blíže se bodu zdržení nacházíte (Č. Třebová, Pardubice), tím jsou si čísla podobnější. (o různých "náhodách", kdy se IC RJ se nechá zastavit na koleji bez napětí a roztláčí ho slabý diesel, zatímco R ČD o 5 minut později - rovněž směr Praha - na tom samém prázdném nádraží odbavuje na koleji pod napětím a hned vystřelí na elektřinu, nemluvě)

0/0
24.11.2014 9:30

J16i77r58i 78P92r12u95s61a 6469176615327

Moje zkušenost na trase Olomouc - Praha v neděli večer (poslední spoj) je obdobná. Chápu, že někdy je to problém dopravní cesty, ale RegioJet měl vždy větší zpoždění, než ČD i Leo na stejné trase a zdůvodnění většinou bylo "z důvodu otočky vlaku ve stanici Smíchovské nádraží".

0/0
24.11.2014 13:03

K17a73r36e62l 59Ř44e49h72á74č44e47k 9742550311222

Dělal jsem statistiku za jeden náhodně vybraný týden všech vlaků na trase Praha-Ostrava jako seminární práci. Regiojet 25% vlaků na čas nebo do 5 minut. Ex a EC ČD asi 75%, Pendolino 50% a LE 65%. Myslím, že sedm dní je už celkem vypovídající hodnota. A hlavně regiojet měl nejvíce zpoždení nad 30 minut ze všech.

+1/0
24.11.2014 11:30

J92a88n 34J55e67m37e14l53k20a 1315330

Já to říkal:-) To že se mu daří protahovat vagóny na 10 vozů velmi slušně maže nevýhodu váhy lokomotivy. Takže Leo s úroky na začátku není takové terno. Ale pokud Leo přežije, a lidi akceptují 2+2, sežere je pak všechny :-). Pokud se Regio jen přiblíží k 0 je to skvělý výsledek s cenami které jsou! Tomu říkám efektivita. (190 Kč za lístek). S ČD před tím - 320 Kč za EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!  420 Kč za Pendolíno. Jančura má 3:20 s Loko pouze na 140km/h :-) Kdyby ho na Slovensku nedrželi v každé stanici 6 minut, zkrátil by cestu do Košic velmi výrazně. Opět s loko na 140 a cestou logicky přes Havířov.

0/0
23.11.2014 20:35

R26a37d44e71k 22J98a37n87a13t85a 9935516584152

"EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!"

"Jančura má 3:20 s Loko pouze na 140km/h."

To není efektivita, ale vliv dokončení některých koridorových staveb plus drzost říct si o co nejkratší jízdní doby bez rezerv. Jinak EC ČD dnes jezdí Praha-Ostrava za 3:36, IC Regiojet za 3:30.

+3/0
23.11.2014 20:41

J19a88n 46J68e12m12e56l79k19a 1165360

Opět a znova. Naposled jsem nostalgicky zavzpomínal s vlakem ČD Širava, který jede po 10 večer z Prahy na Slovensko.Přesně tak to bylo. Nemá moc zastávek a jede za 3:50. Proč? Protože jede v klidu na spotřebu. Tak to bylo. ČD udržovali odstup mezi EC a Pendolínem, aby lidi platili příplatky za Pendolína a Pendolína nejezdila prázdná (ukázala by se totiž nesmyslnost Pendolín). Pak přišel Leoš a začal jezdit bez naklápění za 3:07. :-) Na stavební úpravy koridoru se opravdu nevymlouvejte - možná se bavíme o 7 minutách.

+2/−5
23.11.2014 20:57

K90a49r34e28l 63Ř62e14h39á43č17e15k 9112610451192

Šírava je noční vlak, tak dle mého je te jízdní doba prodloužena schválně. Ono zaplatit si za lůžko a být např. v Popradu za 6 hodin by nebylo to nejlepší. Noční vlaky mají tu jízdní dobu delší, aby se lidi stihli vyspat.

+3/0
23.11.2014 21:06

J86a51n 44J28e50m40e29l46k78a 1895440

To já chápu, ale tak ty vlaky opravu jezdily. Tu 7 minut pauza v Olomouci atd. atd.

0/0
23.11.2014 21:45

K50a18r73e52l 17Ř31e17h80á72č73e18k 9332500811632

Teď nějak nechápu, co máte na mysli? Jaké vlaky? Jako, že EC stály 7 minut v Olomouci? To bych rád viděl nějaký odkaz na jízdní řád, kdy tomu tak bylo? Je možný, že některé vlaky mohly odpojovat posilové vozy. Nevim.

0/0
23.11.2014 22:07

J17a50n 98J17e36m10e59l25k59a 1225610

Já ty staré řády nemám. Ale ty vlaky tak stávaly. Jedna věc je co je napsaného v řádu. Druhá skutečnost. Takže v řádu mohlo být 4, 5 minut. Ale vzhledem k vatě ČD vlak přijel dřív následně čekal na pravidelný odjezd, ve výsledku třeba až 7. To máme  ve vlacích na Brno i dnes. Raijet taky čekal  v Třebové(či kde to stojí) 4 minuty.

0/0
24.11.2014 10:16

K67a74r17e54l 69Ř43e83h22á53č39e86k 9362850971302

Tak to se těžko diskutuje bez nějakých důkazů. Netvrdim, že to tak nebylo, ale nezdá se mi to. A hlavně v té době se stavěl koridor kolem Olomouce, tak příčina mohla být tam. Nevím.

0/0
24.11.2014 11:33

R88a70d10e62k 11J62a63n43a88t29a 9385516884842

Srovnávat Šíravu s denní vlakem je nesmysl. Noční vlaky jezdí pomaleji schválně, a není to kvůli "spořebě" (lokomotivy ani nemají měřáky), ale kvůli tomu, aby se lidé vyspali, jednak kvůli klidnější jízdě a jednak kvůli delší jízdě, jelikož je pitomost být v cili v pět ráno.

"stavební úpravy koridoru se opravdu nevymlouvejte"

Nejde jen o efekt samotné dokončené stavby oproti stavu pořed začátkem stavby. Vliv má také to, že během té stavby byl v dlouhých úsecích jednokolejný provoz a nízká rychlost.

+5/0
23.11.2014 21:08

J35a57n 61J89e48m55e98l35k12a 1395340

A jak to, že Pendolína už tehdy jezdila za 3:00 cca.. (max cca 3:06) Jak mi vysvětlíte ten rozdíl tehdy mezi Pendolínem a EC??? Jinými slovy doba Pendolína zůstala téměř stejná. Ale EC šlo z 3:50 na Jančurových 3:20.  a Leových 3:07. Tak mi to prosím vysvětlete ještě jednou.

0/−1
23.11.2014 21:17

T20o95m 51J75u80r64e10č86k47a 6385582615585

Pendolino zpočátku jezdilo za 3:22

0/0
23.11.2014 21:26

R59a96d34e85k 87J25a28n54a97t86a 9955776964862

Když vezmu třeba jízdní řád 2006/2007.

Pendolíno nejezdilo za 3:06, ale za 3:19. IC jezdila 3:50.

Rozdíl byl dán (kromě menšího počtu zastávek, který je i dnes) třemo věcmi:

- tím že Pendolíno jezdí 160 vždy, zatímco EC vozů a lokomotiv na 160 tehdy nebylo dost.

- v Praze probíhala stavba Nového Spojení a výjezd z Hlavního nádraží (odkud jezdila EC) směr východ byl silně omezen. Pendolína jezdila z Holešovic.

- Pendolína měla vyšší prioritu v řízení provozu. To je ale věc správce infrastruktury, ne dopravce.

+1/0
23.11.2014 21:32

K40a98r93e85l 41Ř74e52h14á20č86e62k 9342280501142

Máte pravdu, jen si myslím, že tu prioritu si vyžádali u Pendolin ČD. Dopravce si u svých vlaků může určit jak v určitých dopravních situacích jednat. Viz např. zákaz předjíždění osobních vlaků rychlíky na některých úsecích.

0/0
23.11.2014 21:44

J59a35n 73J98e12m91e24l68k20a 1195830

Pojďme se bavit o rocích před nástupem konkurence, to je tuším tak 2010, 2011?

0/0
23.11.2014 21:58

K84a35r33e10l 73Ř78e92h34á11č92e60k 9962820191532

2010/2011 Pendolino na Svinov 2:57a EC 3:37. EC 4 zastávky na víc a horší zrychlení na tech, kde staví oba. To dá tak 20 minut, rychlost 140 km/h dá tak dejme tomu 10-15 minut. Takže nám tam hapruje tak 5- 10 minut na 350 km. To mi nepřijde jako umělé prodlužování jízdních dob

+1/0
23.11.2014 22:17

J48a19n 71J60e68m74e24l93k71a 1235960

No, jestli budete ve vlaku sedět 3:37 nebo 2:57 resp 3:07 (Leo, za stejnou cenu jako EC)  je dost rozdíl. U Lea 30 minut..

0/0
24.11.2014 9:18

K74a14r71e70l 87Ř83e12h55á49č28e14k 9462180681102

Ale tak vlaky musí stavět i v jiných stanicích než jen Praha, Pardubice, Olomouc a Ostrava. Bylo by hezké, aby ty Ex byly v Ostravě za 3 hodiny, ale co na to lidi v tech stanicích, kde stavěli. Kdo pospíchal jel Pendolinem, komu šlo o cenu, tak expresem. Co je na tom divného?

0/0
24.11.2014 11:38

R27a57d52e62k 52J63a54n62a81t52a 9185516444682

"zkrátil by cestu do Košic velmi výrazně.  Opět s loko na 140 a cestou logicky přes Havířov. "

Nejkratší a nerychejší cesta na Slovensko ovšem vede přes Vsetín. Takže pokud by opravdu šlo o rychlost, přes Havířov by se nejezdilo.

+1/0
23.11.2014 20:41

J90a62n 20J13e97m73e30l62k22a 1185570

No to je právě ono. Cesta přes Vsetín je zcela nesmyslná. A je to stejný omyl našich super plánovačů jako koridor na Břeclav a ne na Brno. Vlaky  mohou normálně jezdit pouze tam, kde jsou města a lidi, kteří je chtějí využívat. A Ostravsko s 3. největším městem rozhodně používá spojení se Slovenskem velmi hodně a nelze jej objíždět. Tedy ČD mohou, protože to zalepí dotace. A zajimavé, že Jančura má přes Havířov do Žiliny stejný nebo rychlejší čas jak ČD přes Vsetín :-))))

0/0
23.11.2014 20:50

R51a43d89e49k 12J11a12n60a51t26a 9705406294582

"A zajimavé, že Jančura má přes Havířov do Žiliny stejný nebo rychlejší čas jak ČD přes Vsetín"

EC Hranice na Moravě-Žilina přes Vsetín = 2:15

IC Regiojet Hranice na Moravě-Žilina přes Havířov = 2:44

Že vy jste chodil na základce hodně za školu?

0/0
23.11.2014 21:12

J51a21n 32J29e62m46e48l42k64a 1855180

A koho zajímají nějaké Hranice na Moravě. Dejte si tam hezky Praha - Žilina. Díky..

0/0
23.11.2014 21:19

R11a47d44e47k 46J14a49n93a21t19a 9735146604802

Protože Hranice na Moravě jsou místo, kde se trať dělí. A vy jste tvrdil, že Regiojet, jezdí přes Havířov protože je to nejrychlejší.

+1/0
23.11.2014 21:24

J49a56n 98J28e97m59e43l60k60a 1855510

Já jsem pouze tvrdil, že tato trasa je velmi logická. Praha Žilina Regio jet 5:08! ČD přes Ostravu 5:27! Přes váš Vsetín 5:17. Regio možná časem bude v plusu bez dotací. (Ovšem pokud Fico to může změnit). Naopak zajímalo by mě naopak kolik na trase přes Vsetín prodělají dráhy. A kolik cestujících tam jezdí. Kolik stojí sždc mít 2 paralelní tratě.

+1/0
23.11.2014 21:56

R11a10d75e68k 25J86a57n80a48t64a 9655636244472

Za ty "paralelní tratě" by vám na Valašsku rozbili ústa :)

+1/0
23.11.2014 22:02

J75a75n 29J20e83m46e60l50k78a 1155470

No ale mít 2 paralelní tratě na EC ve státě, kde jinde jiná města jako ČB, Plzeň nemají ani jednu pořádnou je luxus. Sorry.

0/0
23.11.2014 22:14

R30a44d14e51k 56J50a60n92a46t45a 9375796784342

Ale když si to tak přejete a děkujete, podívejme se i na Praha-Žilina:

EC přes Bohumín = 5:27

EC přes Vsetín = 5:17

Regiojet přes Havířov = 5:40

Pendolíno přes Bohumín = 4:43 (od prosince)

0/0
23.11.2014 21:57

J60a91n 65J95e24m85e42l60k51a 1315400

A proč tady vidím  1011 RegioJet , Praha hl.n.15:44, Žilina 20:52, Celkový čas 5 hod 8 min

0/0
23.11.2014 22:04

R33a76d23e35k 10J31a94n38a48t79a 9815156334972

To máte pravdu, já koukal na IC 1003. Proč má Regiojet takový rozdíl mezi dvěma vlaky netuším.

0/0
23.11.2014 22:10

T13o72m27á77š 19N94o96v94o58t90n80ý 8649361

Protože IC 1003 začal jezdit na Slovensko před měsícem, tudíž nedostal se jeho časová poloha musela přizpůsobit ostatním, již zavedeným vlakům

0/0
24.11.2014 0:15

T92o71m85á77š 23N73o28v79o36t35n91ý 8249491

EC 1011 "Regiojet", odj. Hranice 18:40, příj. Žilina 20:53, t.j. 2:13 hod., nepleťte tam vlak IC 1003, ten má delší jízdní doby z úplně jiných důvodů...

+1/0
24.11.2014 0:13

J98a41n 97J51e55m68e67l91k50a 1675630

Takže je vlastně Regiojet rychlejší než státem preferovaná trať na Vsetín, rychlejší než opět preferovaná trať na Bohumín. S loko na 140 a 10 vagóny :-) A ještě zaveze hezky cestující do centra Ostravy a posbírá další cestující v Havířově.

0/0
24.11.2014 9:27

J50a55n 33J44e73m84e42l69k72a 1385320

Jak Vám kolega níže napsal Regio 2:13 hod, takže je rychlejší ;-D

0/0
24.11.2014 10:42

R51a69d66e18k 85J53a70n77a79t12a 9375206634972

"Koridor" ze severu Moravy na Břeclav vede proto, že to tam tak za císaře pána postavili a tehdy to tak postavili, protože hlavním městem byla Vídeň. Nevím, zda vám to už někdo řekl, ale tzv. "koridory" nebyla a ani neměla být výstavba nových tratí, ale pouze rekonstrukce vybraných stávajícících pro evropské parametry.

Nové tratě po nás chce EU až dnes (samozřejmě s vysokorychlostními parametry).

+1/0
23.11.2014 21:15

J53a13n 32J22e72m84e34l18k44a 1315880

Ale jaký je výsledek, tam kde by jezdilo hodně lidí, Ostrava - Brno máme trať podle mě ve špatném stavu, 1. kolejná, rychlost 85 km/h. A tam kde ta trať je sice hezká (asi jedna z nejlepších v ČR) - moc vlaků nejezdí. A to je docela luxus na to, že mezi jinými velkými městy jsou tratě mizerné.

0/0
23.11.2014 22:10

K38a53r93e93l 65Ř28e84h27á56č70e41k 9432680251962

Ono to nechce koukat jen na osobku. Ta trať je vytížená nákladní dopravou, neb je to spojnice s Polska, a postsovětských republik s jihem a zámpadem Evropy. V tomto kontextu je to možná nejdůležitější trať u nás. To trať Brno - Přerov nikdy nebude.

+1/0
23.11.2014 22:37

R24a69d64e35k 40J91a35n90a70t62a 9295966874142

"Tomu říkám efektivita. (190 Kč za lístek). S ČD před tím - 320 Kč za EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!  "

A jinak myslím, že jste to otočil. Rychlost totiž není důsledek efektivity, ale efektivita důsledkem rychlosti. Opravená a rychlejší trať totiž sníží náklady všem dopravcům, odvezou více lidí se stejný počtem souprav a personálu. Zde se k tomu přidala ještě komercionalizace provozu, která způsobila, že stát už nedoplácí jen 7 mil. ročně, ale řádově více. Což rovněž může pomoci snížit ceny.

0/0
23.11.2014 20:45

J24a17n 48J77e78m42e58l75k22a 1605260

Já myslel efektivitu ve smyslu cena jízdenky 190 Kč, nemít dotace a ještě být u nuly. A že ČD potřebují více dotací.. Je mi jedno.  Spousta lidí ušetřila, jezdí pohodlněji, v čistějším prostředí a rychleji. Samozřejmě časem půjde cena nahoru..

0/0
23.11.2014 21:01

K20a63r91e66l 20Ř43e17h25á57č24e68k 9812140391632

Regiojet má ty samé dotace na této lince jako ČD, spíš dostává na tuto trasu o něco větší. Pořád ale lepší ty peníze z daní dávat na něco co slouží lidem, než na nějakou zlodějinu nebo jako bonus pani Nagyové.

0/0
23.11.2014 21:14

J47a82n 41J74e67m40e80l13k48a 1325620

A ta efektivita je v těch 10 vagónech, které chce prodloužit na 14:-) Takové vlaky ČD neměly ani nepamatuju.

+1/0
23.11.2014 21:09

J63o36s65e30f 12H18o48n25e76š 7981672800373

Přidal vagony a ekonomika se zlepšila.Na dráhu se nadává,že jezdí za 5x víc než autobus,ale platí pokud má více vagonů a je zaplněn cestujícími tak lze jezdit s téměř bez dotací.Jsem proti vlakům o 4 vagonky-to je ekonomický nesmysl

+1/−1
23.11.2014 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.