Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet přestal v Česku prodělávat, tvrdí Jančura

Provoz RegioJetu přestal být v Česku prodělečný, za posledních šest měsíců si žluté vlaky vydělaly na provoz i odpisy. Uvedl to Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency, kam RegioJet patří. Do mírné ztráty podle Jančury Regiojet stále tlačí účetní operace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47i61r59i 47P75r13u76s46a 6589416325337

Poté, co v září RegioJet snížil kompenzace za zpoždění (od 30 do 59 minut jen 10% namísto původních 25%) myslím, že bude v zisku za celý 2014 :) Zvlášť, když většina vlaků (neděle z Olomouce) se kterým jsem měl měli zpoždění. A ne malé :(

+2/−2
23.11.2014 22:37

D78a55n31i41e34l 39M50a55r44t66í26n83e24k 9532848496384

za to ČD jezdí vždy načas :D

+2/−4
23.11.2014 23:39

R69a45d30e36k 50J80a82n11a33t52a 9175876334762

No ČD jezdí s velkou pravděpodností přesněji než Regiojet. Přesně to říct nelze, protože Regiojet statistiky zpoždění svých spojů nezveřejňuje. Ale kromě vlastního pozorování to lze odvodit např. z toho, že když ČD opakovaně prohlašují vlaky SC Pendolino za nejpřesnější dálkové vlaky, Jančura mlčí, ač je jinak v médiích dost aktivní.

+3/0
24.11.2014 0:19

M30a54r14t95i82n 96M37a74i69k64s24n41a80r 3454743328312

Blbost, spoždění vlaků není problém dopravce, ale problém pravidel na železnici, maximálně technické problémy, a od toho mají ty mašiny pravidelný servis. Pokud vlak je blokovaný "červenou" na semaforu, tak prostě na trať vyjet nemůže.

+1/0
24.11.2014 10:52

K27a37r18e87l 95Ř11e96h37á74č47e40k 9102860421662

ČD jezdí mnohem přesněji než Regiojet, což však neznamená, že vždy.

+3/0
24.11.2014 5:50

P20e88t95r 39N20i57v12n51i10c93k74ý 3652214195107

Co KONKRÉTNĚ v ČÍSLECH znamená "ČD jezdí mnohem přesněji než Regiojet"?

0/0
24.11.2014 8:32

R47i35c11h30a88r60d 25T87r33e52f17i68l 4181585969740

Můžeš si to zjistit. ČD to zveřejňuje.

0/0
24.11.2014 8:45

J81a31n 57V30a90l48o44u22c73h 6252847178930

Třeba to, že když se konečně podařilo ČD na IC/EC zajistit vlaky umožňující 160 a přesto mají jízdní doby srovnatelné s RJ s max. lokomotiv 140, je tam dost vaty, aby se zdržení (aktuálně např. v okolí Ústí n O.) dalo stáhnout, takže potom statistka příjezdů do Prahy/Ostravy vypadá lépe Ale čím blíže se bodu zdržení nacházíte (Č. Třebová, Pardubice), tím jsou si čísla podobnější. (o různých "náhodách", kdy se IC RJ se nechá zastavit na koleji bez napětí a roztláčí ho slabý diesel, zatímco R ČD o 5 minut později - rovněž směr Praha - na tom samém prázdném nádraží odbavuje na koleji pod napětím a hned vystřelí na elektřinu, nemluvě)

0/0
24.11.2014 9:30

J30i45r85i 28P73r10u14s98a 6659526165947

Moje zkušenost na trase Olomouc - Praha v neděli večer (poslední spoj) je obdobná. Chápu, že někdy je to problém dopravní cesty, ale RegioJet měl vždy větší zpoždění, než ČD i Leo na stejné trase a zdůvodnění většinou bylo "z důvodu otočky vlaku ve stanici Smíchovské nádraží".

0/0
24.11.2014 13:03

K10a71r86e12l 87Ř92e92h13á29č92e43k 9632870181972

Dělal jsem statistiku za jeden náhodně vybraný týden všech vlaků na trase Praha-Ostrava jako seminární práci. Regiojet 25% vlaků na čas nebo do 5 minut. Ex a EC ČD asi 75%, Pendolino 50% a LE 65%. Myslím, že sedm dní je už celkem vypovídající hodnota. A hlavně regiojet měl nejvíce zpoždení nad 30 minut ze všech.

+1/0
24.11.2014 11:30

J89a88n 56J73e75m18e93l13k16a 1315490

Já to říkal:-) To že se mu daří protahovat vagóny na 10 vozů velmi slušně maže nevýhodu váhy lokomotivy. Takže Leo s úroky na začátku není takové terno. Ale pokud Leo přežije, a lidi akceptují 2+2, sežere je pak všechny :-). Pokud se Regio jen přiblíží k 0 je to skvělý výsledek s cenami které jsou! Tomu říkám efektivita. (190 Kč za lístek). S ČD před tím - 320 Kč za EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!  420 Kč za Pendolíno. Jančura má 3:20 s Loko pouze na 140km/h :-) Kdyby ho na Slovensku nedrželi v každé stanici 6 minut, zkrátil by cestu do Košic velmi výrazně. Opět s loko na 140 a cestou logicky přes Havířov.

0/0
23.11.2014 20:35

R43a57d91e75k 25J78a50n35a90t75a 9575196844322

"EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!"

"Jančura má 3:20 s Loko pouze na 140km/h."

To není efektivita, ale vliv dokončení některých koridorových staveb plus drzost říct si o co nejkratší jízdní doby bez rezerv. Jinak EC ČD dnes jezdí Praha-Ostrava za 3:36, IC Regiojet za 3:30.

+3/0
23.11.2014 20:41

J90a14n 74J37e11m31e40l65k12a 1235200

Opět a znova. Naposled jsem nostalgicky zavzpomínal s vlakem ČD Širava, který jede po 10 večer z Prahy na Slovensko.Přesně tak to bylo. Nemá moc zastávek a jede za 3:50. Proč? Protože jede v klidu na spotřebu. Tak to bylo. ČD udržovali odstup mezi EC a Pendolínem, aby lidi platili příplatky za Pendolína a Pendolína nejezdila prázdná (ukázala by se totiž nesmyslnost Pendolín). Pak přišel Leoš a začal jezdit bez naklápění za 3:07. :-) Na stavební úpravy koridoru se opravdu nevymlouvejte - možná se bavíme o 7 minutách.

+2/−5
23.11.2014 20:57

K19a78r40e86l 16Ř68e79h80á48č58e44k 9202530761642

Šírava je noční vlak, tak dle mého je te jízdní doba prodloužena schválně. Ono zaplatit si za lůžko a být např. v Popradu za 6 hodin by nebylo to nejlepší. Noční vlaky mají tu jízdní dobu delší, aby se lidi stihli vyspat.

+3/0
23.11.2014 21:06

J22a62n 27J31e42m78e70l50k83a 1145290

To já chápu, ale tak ty vlaky opravu jezdily. Tu 7 minut pauza v Olomouci atd. atd.

0/0
23.11.2014 21:45

K74a14r98e19l 77Ř55e78h64á15č98e20k 9482830171762

Teď nějak nechápu, co máte na mysli? Jaké vlaky? Jako, že EC stály 7 minut v Olomouci? To bych rád viděl nějaký odkaz na jízdní řád, kdy tomu tak bylo? Je možný, že některé vlaky mohly odpojovat posilové vozy. Nevim.

0/0
23.11.2014 22:07

J37a46n 72J55e92m30e60l46k19a 1765480

Já ty staré řády nemám. Ale ty vlaky tak stávaly. Jedna věc je co je napsaného v řádu. Druhá skutečnost. Takže v řádu mohlo být 4, 5 minut. Ale vzhledem k vatě ČD vlak přijel dřív následně čekal na pravidelný odjezd, ve výsledku třeba až 7. To máme  ve vlacích na Brno i dnes. Raijet taky čekal  v Třebové(či kde to stojí) 4 minuty.

0/0
24.11.2014 10:16

K79a80r40e48l 37Ř55e82h85á92č74e81k 9382800881412

Tak to se těžko diskutuje bez nějakých důkazů. Netvrdim, že to tak nebylo, ale nezdá se mi to. A hlavně v té době se stavěl koridor kolem Olomouce, tak příčina mohla být tam. Nevím.

0/0
24.11.2014 11:33

R87a70d64e12k 24J42a24n64a50t34a 9765386204972

Srovnávat Šíravu s denní vlakem je nesmysl. Noční vlaky jezdí pomaleji schválně, a není to kvůli "spořebě" (lokomotivy ani nemají měřáky), ale kvůli tomu, aby se lidé vyspali, jednak kvůli klidnější jízdě a jednak kvůli delší jízdě, jelikož je pitomost být v cili v pět ráno.

"stavební úpravy koridoru se opravdu nevymlouvejte"

Nejde jen o efekt samotné dokončené stavby oproti stavu pořed začátkem stavby. Vliv má také to, že během té stavby byl v dlouhých úsecích jednokolejný provoz a nízká rychlost.

+5/0
23.11.2014 21:08

J24a67n 89J41e39m74e96l34k66a 1705640

A jak to, že Pendolína už tehdy jezdila za 3:00 cca.. (max cca 3:06) Jak mi vysvětlíte ten rozdíl tehdy mezi Pendolínem a EC??? Jinými slovy doba Pendolína zůstala téměř stejná. Ale EC šlo z 3:50 na Jančurových 3:20.  a Leových 3:07. Tak mi to prosím vysvětlete ještě jednou.

0/−1
23.11.2014 21:17

T64o97m 23J11u55r17e91č66k61a 6425882815165

Pendolino zpočátku jezdilo za 3:22

0/0
23.11.2014 21:26

R62a15d65e25k 88J23a60n27a71t87a 9785176904962

Když vezmu třeba jízdní řád 2006/2007.

Pendolíno nejezdilo za 3:06, ale za 3:19. IC jezdila 3:50.

Rozdíl byl dán (kromě menšího počtu zastávek, který je i dnes) třemo věcmi:

- tím že Pendolíno jezdí 160 vždy, zatímco EC vozů a lokomotiv na 160 tehdy nebylo dost.

- v Praze probíhala stavba Nového Spojení a výjezd z Hlavního nádraží (odkud jezdila EC) směr východ byl silně omezen. Pendolína jezdila z Holešovic.

- Pendolína měla vyšší prioritu v řízení provozu. To je ale věc správce infrastruktury, ne dopravce.

+1/0
23.11.2014 21:32

K50a23r43e63l 13Ř92e46h58á44č11e63k 9932270841702

Máte pravdu, jen si myslím, že tu prioritu si vyžádali u Pendolin ČD. Dopravce si u svých vlaků může určit jak v určitých dopravních situacích jednat. Viz např. zákaz předjíždění osobních vlaků rychlíky na některých úsecích.

0/0
23.11.2014 21:44

J58a65n 34J84e82m77e33l19k81a 1445520

Pojďme se bavit o rocích před nástupem konkurence, to je tuším tak 2010, 2011?

0/0
23.11.2014 21:58

K20a47r91e19l 43Ř92e64h19á51č52e27k 9772850871682

2010/2011 Pendolino na Svinov 2:57a EC 3:37. EC 4 zastávky na víc a horší zrychlení na tech, kde staví oba. To dá tak 20 minut, rychlost 140 km/h dá tak dejme tomu 10-15 minut. Takže nám tam hapruje tak 5- 10 minut na 350 km. To mi nepřijde jako umělé prodlužování jízdních dob

+1/0
23.11.2014 22:17

J14a70n 64J61e94m95e75l55k23a 1325530

No, jestli budete ve vlaku sedět 3:37 nebo 2:57 resp 3:07 (Leo, za stejnou cenu jako EC)  je dost rozdíl. U Lea 30 minut..

0/0
24.11.2014 9:18

K32a18r28e26l 14Ř61e29h59á82č98e65k 9342660691392

Ale tak vlaky musí stavět i v jiných stanicích než jen Praha, Pardubice, Olomouc a Ostrava. Bylo by hezké, aby ty Ex byly v Ostravě za 3 hodiny, ale co na to lidi v tech stanicích, kde stavěli. Kdo pospíchal jel Pendolinem, komu šlo o cenu, tak expresem. Co je na tom divného?

0/0
24.11.2014 11:38

R17a42d28e40k 86J48a96n23a73t62a 9545296494562

"zkrátil by cestu do Košic velmi výrazně.  Opět s loko na 140 a cestou logicky přes Havířov. "

Nejkratší a nerychejší cesta na Slovensko ovšem vede přes Vsetín. Takže pokud by opravdu šlo o rychlost, přes Havířov by se nejezdilo.

+1/0
23.11.2014 20:41

J44a90n 78J86e89m70e56l90k34a 1485640

No to je právě ono. Cesta přes Vsetín je zcela nesmyslná. A je to stejný omyl našich super plánovačů jako koridor na Břeclav a ne na Brno. Vlaky  mohou normálně jezdit pouze tam, kde jsou města a lidi, kteří je chtějí využívat. A Ostravsko s 3. největším městem rozhodně používá spojení se Slovenskem velmi hodně a nelze jej objíždět. Tedy ČD mohou, protože to zalepí dotace. A zajimavé, že Jančura má přes Havířov do Žiliny stejný nebo rychlejší čas jak ČD přes Vsetín :-))))

0/0
23.11.2014 20:50

R58a35d15e69k 47J46a97n90a64t87a 9425366814442

"A zajimavé, že Jančura má přes Havířov do Žiliny stejný nebo rychlejší čas jak ČD přes Vsetín"

EC Hranice na Moravě-Žilina přes Vsetín = 2:15

IC Regiojet Hranice na Moravě-Žilina přes Havířov = 2:44

Že vy jste chodil na základce hodně za školu?

0/0
23.11.2014 21:12

J15a35n 93J53e63m59e41l79k12a 1485170

A koho zajímají nějaké Hranice na Moravě. Dejte si tam hezky Praha - Žilina. Díky..

0/0
23.11.2014 21:19

R86a46d76e97k 82J26a18n79a75t38a 9225906534352

Protože Hranice na Moravě jsou místo, kde se trať dělí. A vy jste tvrdil, že Regiojet, jezdí přes Havířov protože je to nejrychlejší.

+1/0
23.11.2014 21:24

J26a56n 38J83e67m11e64l96k52a 1835450

Já jsem pouze tvrdil, že tato trasa je velmi logická. Praha Žilina Regio jet 5:08! ČD přes Ostravu 5:27! Přes váš Vsetín 5:17. Regio možná časem bude v plusu bez dotací. (Ovšem pokud Fico to může změnit). Naopak zajímalo by mě naopak kolik na trase přes Vsetín prodělají dráhy. A kolik cestujících tam jezdí. Kolik stojí sždc mít 2 paralelní tratě.

+1/0
23.11.2014 21:56

R61a46d69e87k 33J77a33n66a61t60a 9985306914802

Za ty "paralelní tratě" by vám na Valašsku rozbili ústa :)

+1/0
23.11.2014 22:02

J71a33n 56J16e16m92e43l50k28a 1475130

No ale mít 2 paralelní tratě na EC ve státě, kde jinde jiná města jako ČB, Plzeň nemají ani jednu pořádnou je luxus. Sorry.

0/0
23.11.2014 22:14

R13a94d43e46k 52J88a93n91a62t30a 9785486904522

Ale když si to tak přejete a děkujete, podívejme se i na Praha-Žilina:

EC přes Bohumín = 5:27

EC přes Vsetín = 5:17

Regiojet přes Havířov = 5:40

Pendolíno přes Bohumín = 4:43 (od prosince)

0/0
23.11.2014 21:57

J59a87n 34J90e73m26e35l45k13a 1955770

A proč tady vidím  1011 RegioJet , Praha hl.n.15:44, Žilina 20:52, Celkový čas 5 hod 8 min

0/0
23.11.2014 22:04

R17a89d46e89k 12J21a28n31a84t29a 9825886304182

To máte pravdu, já koukal na IC 1003. Proč má Regiojet takový rozdíl mezi dvěma vlaky netuším.

0/0
23.11.2014 22:10

T70o15m38á39š 59N92o83v64o63t55n14ý 8199581

Protože IC 1003 začal jezdit na Slovensko před měsícem, tudíž nedostal se jeho časová poloha musela přizpůsobit ostatním, již zavedeným vlakům

0/0
24.11.2014 0:15

T53o31m76á67š 91N47o67v45o98t57n12ý 8609191

EC 1011 "Regiojet", odj. Hranice 18:40, příj. Žilina 20:53, t.j. 2:13 hod., nepleťte tam vlak IC 1003, ten má delší jízdní doby z úplně jiných důvodů...

+1/0
24.11.2014 0:13

J60a26n 16J32e76m98e14l82k13a 1215960

Takže je vlastně Regiojet rychlejší než státem preferovaná trať na Vsetín, rychlejší než opět preferovaná trať na Bohumín. S loko na 140 a 10 vagóny :-) A ještě zaveze hezky cestující do centra Ostravy a posbírá další cestující v Havířově.

0/0
24.11.2014 9:27

J15a52n 13J92e51m36e89l84k92a 1625740

Jak Vám kolega níže napsal Regio 2:13 hod, takže je rychlejší ;-D

0/0
24.11.2014 10:42

R10a17d61e89k 50J61a72n71a57t35a 9785506414672

"Koridor" ze severu Moravy na Břeclav vede proto, že to tam tak za císaře pána postavili a tehdy to tak postavili, protože hlavním městem byla Vídeň. Nevím, zda vám to už někdo řekl, ale tzv. "koridory" nebyla a ani neměla být výstavba nových tratí, ale pouze rekonstrukce vybraných stávajícících pro evropské parametry.

Nové tratě po nás chce EU až dnes (samozřejmě s vysokorychlostními parametry).

+1/0
23.11.2014 21:15

J58a40n 78J14e14m75e49l19k79a 1615490

Ale jaký je výsledek, tam kde by jezdilo hodně lidí, Ostrava - Brno máme trať podle mě ve špatném stavu, 1. kolejná, rychlost 85 km/h. A tam kde ta trať je sice hezká (asi jedna z nejlepších v ČR) - moc vlaků nejezdí. A to je docela luxus na to, že mezi jinými velkými městy jsou tratě mizerné.

0/0
23.11.2014 22:10

K44a73r92e71l 66Ř26e67h55á84č26e97k 9702850581512

Ono to nechce koukat jen na osobku. Ta trať je vytížená nákladní dopravou, neb je to spojnice s Polska, a postsovětských republik s jihem a zámpadem Evropy. V tomto kontextu je to možná nejdůležitější trať u nás. To trať Brno - Přerov nikdy nebude.

+1/0
23.11.2014 22:37

R19a40d63e70k 35J11a70n35a92t94a 9205796874862

"Tomu říkám efektivita. (190 Kč za lístek). S ČD před tím - 320 Kč za EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!  "

A jinak myslím, že jste to otočil. Rychlost totiž není důsledek efektivity, ale efektivita důsledkem rychlosti. Opravená a rychlejší trať totiž sníží náklady všem dopravcům, odvezou více lidí se stejný počtem souprav a personálu. Zde se k tomu přidala ještě komercionalizace provozu, která způsobila, že stát už nedoplácí jen 7 mil. ročně, ale řádově více. Což rovněž může pomoci snížit ceny.

0/0
23.11.2014 20:45

J34a89n 36J98e50m15e86l78k98a 1895190

Já myslel efektivitu ve smyslu cena jízdenky 190 Kč, nemít dotace a ještě být u nuly. A že ČD potřebují více dotací.. Je mi jedno.  Spousta lidí ušetřila, jezdí pohodlněji, v čistějším prostředí a rychleji. Samozřejmě časem půjde cena nahoru..

0/0
23.11.2014 21:01

K21a93r55e50l 60Ř69e91h55á62č65e19k 9552190361472

Regiojet má ty samé dotace na této lince jako ČD, spíš dostává na tuto trasu o něco větší. Pořád ale lepší ty peníze z daní dávat na něco co slouží lidem, než na nějakou zlodějinu nebo jako bonus pani Nagyové.

0/0
23.11.2014 21:14

J73a48n 10J76e56m45e78l68k60a 1355700

A ta efektivita je v těch 10 vagónech, které chce prodloužit na 14:-) Takové vlaky ČD neměly ani nepamatuju.

+1/0
23.11.2014 21:09

J71o45s52e63f 39H41o72n60e24š 7161242840413

Přidal vagony a ekonomika se zlepšila.Na dráhu se nadává,že jezdí za 5x víc než autobus,ale platí pokud má více vagonů a je zaplněn cestujícími tak lze jezdit s téměř bez dotací.Jsem proti vlakům o 4 vagonky-to je ekonomický nesmysl

+1/−1
23.11.2014 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.