Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet přestal v Česku prodělávat, tvrdí Jančura

Provoz RegioJetu přestal být v Česku prodělečný, za posledních šest měsíců si žluté vlaky vydělaly na provoz i odpisy. Uvedl to Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency, kam RegioJet patří. Do mírné ztráty podle Jančury Regiojet stále tlačí účetní operace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52i95r85i 23P90r75u89s62a 6269646825537

Poté, co v září RegioJet snížil kompenzace za zpoždění (od 30 do 59 minut jen 10% namísto původních 25%) myslím, že bude v zisku za celý 2014 :) Zvlášť, když většina vlaků (neděle z Olomouce) se kterým jsem měl měli zpoždění. A ne malé :(

+2/−2
23.11.2014 22:37

D88a71n70i79e95l 97M58a82r48t64í83n50e28k 9532268546284

za to ČD jezdí vždy načas :D

+2/−4
23.11.2014 23:39

R90a78d37e72k 52J38a88n92a84t66a 9695226284492

No ČD jezdí s velkou pravděpodností přesněji než Regiojet. Přesně to říct nelze, protože Regiojet statistiky zpoždění svých spojů nezveřejňuje. Ale kromě vlastního pozorování to lze odvodit např. z toho, že když ČD opakovaně prohlašují vlaky SC Pendolino za nejpřesnější dálkové vlaky, Jančura mlčí, ač je jinak v médiích dost aktivní.

+3/0
24.11.2014 0:19

M77a45r83t41i38n 50M69a98i73k32s65n16a87r 3224443938472

Blbost, spoždění vlaků není problém dopravce, ale problém pravidel na železnici, maximálně technické problémy, a od toho mají ty mašiny pravidelný servis. Pokud vlak je blokovaný "červenou" na semaforu, tak prostě na trať vyjet nemůže.

+1/0
24.11.2014 10:52

K58a44r43e34l 84Ř55e79h45á43č81e85k 9202400871702

ČD jezdí mnohem přesněji než Regiojet, což však neznamená, že vždy.

+3/0
24.11.2014 5:50

P30e24t15r 15N44i21v86n14i58c91k15ý 3142174465507

Co KONKRÉTNĚ v ČÍSLECH znamená "ČD jezdí mnohem přesněji než Regiojet"?

0/0
24.11.2014 8:32

R75i57c89h29a21r76d 83T25r91e88f13i94l 4941685829880

Můžeš si to zjistit. ČD to zveřejňuje.

0/0
24.11.2014 8:45

J43a43n 93V85a73l16o39u59c35h 6702407848410

Třeba to, že když se konečně podařilo ČD na IC/EC zajistit vlaky umožňující 160 a přesto mají jízdní doby srovnatelné s RJ s max. lokomotiv 140, je tam dost vaty, aby se zdržení (aktuálně např. v okolí Ústí n O.) dalo stáhnout, takže potom statistka příjezdů do Prahy/Ostravy vypadá lépe Ale čím blíže se bodu zdržení nacházíte (Č. Třebová, Pardubice), tím jsou si čísla podobnější. (o různých "náhodách", kdy se IC RJ se nechá zastavit na koleji bez napětí a roztláčí ho slabý diesel, zatímco R ČD o 5 minut později - rovněž směr Praha - na tom samém prázdném nádraží odbavuje na koleji pod napětím a hned vystřelí na elektřinu, nemluvě)

0/0
24.11.2014 9:30

J79i51r72i 98P92r15u38s29a 6209766925457

Moje zkušenost na trase Olomouc - Praha v neděli večer (poslední spoj) je obdobná. Chápu, že někdy je to problém dopravní cesty, ale RegioJet měl vždy větší zpoždění, než ČD i Leo na stejné trase a zdůvodnění většinou bylo "z důvodu otočky vlaku ve stanici Smíchovské nádraží".

0/0
24.11.2014 13:03

K97a22r26e40l 25Ř91e45h74á13č70e70k 9222600751692

Dělal jsem statistiku za jeden náhodně vybraný týden všech vlaků na trase Praha-Ostrava jako seminární práci. Regiojet 25% vlaků na čas nebo do 5 minut. Ex a EC ČD asi 75%, Pendolino 50% a LE 65%. Myslím, že sedm dní je už celkem vypovídající hodnota. A hlavně regiojet měl nejvíce zpoždení nad 30 minut ze všech.

+1/0
24.11.2014 11:30

J28a39n 92J50e46m97e82l22k47a 1395950

Já to říkal:-) To že se mu daří protahovat vagóny na 10 vozů velmi slušně maže nevýhodu váhy lokomotivy. Takže Leo s úroky na začátku není takové terno. Ale pokud Leo přežije, a lidi akceptují 2+2, sežere je pak všechny :-). Pokud se Regio jen přiblíží k 0 je to skvělý výsledek s cenami které jsou! Tomu říkám efektivita. (190 Kč za lístek). S ČD před tím - 320 Kč za EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!  420 Kč za Pendolíno. Jančura má 3:20 s Loko pouze na 140km/h :-) Kdyby ho na Slovensku nedrželi v každé stanici 6 minut, zkrátil by cestu do Košic velmi výrazně. Opět s loko na 140 a cestou logicky přes Havířov.

0/0
23.11.2014 20:35

R68a33d66e11k 49J74a92n22a29t20a 9785936204382

"EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!"

"Jančura má 3:20 s Loko pouze na 140km/h."

To není efektivita, ale vliv dokončení některých koridorových staveb plus drzost říct si o co nejkratší jízdní doby bez rezerv. Jinak EC ČD dnes jezdí Praha-Ostrava za 3:36, IC Regiojet za 3:30.

+3/0
23.11.2014 20:41

J19a79n 60J48e26m45e19l88k26a 1365550

Opět a znova. Naposled jsem nostalgicky zavzpomínal s vlakem ČD Širava, který jede po 10 večer z Prahy na Slovensko.Přesně tak to bylo. Nemá moc zastávek a jede za 3:50. Proč? Protože jede v klidu na spotřebu. Tak to bylo. ČD udržovali odstup mezi EC a Pendolínem, aby lidi platili příplatky za Pendolína a Pendolína nejezdila prázdná (ukázala by se totiž nesmyslnost Pendolín). Pak přišel Leoš a začal jezdit bez naklápění za 3:07. :-) Na stavební úpravy koridoru se opravdu nevymlouvejte - možná se bavíme o 7 minutách.

+2/−5
23.11.2014 20:57

K46a25r10e77l 10Ř29e88h81á30č43e47k 9132210201112

Šírava je noční vlak, tak dle mého je te jízdní doba prodloužena schválně. Ono zaplatit si za lůžko a být např. v Popradu za 6 hodin by nebylo to nejlepší. Noční vlaky mají tu jízdní dobu delší, aby se lidi stihli vyspat.

+3/0
23.11.2014 21:06

J75a15n 20J82e70m51e87l53k12a 1665780

To já chápu, ale tak ty vlaky opravu jezdily. Tu 7 minut pauza v Olomouci atd. atd.

0/0
23.11.2014 21:45

K56a85r27e44l 78Ř16e40h54á12č59e91k 9442280901882

Teď nějak nechápu, co máte na mysli? Jaké vlaky? Jako, že EC stály 7 minut v Olomouci? To bych rád viděl nějaký odkaz na jízdní řád, kdy tomu tak bylo? Je možný, že některé vlaky mohly odpojovat posilové vozy. Nevim.

0/0
23.11.2014 22:07

J22a88n 93J70e75m49e37l25k68a 1145780

Já ty staré řády nemám. Ale ty vlaky tak stávaly. Jedna věc je co je napsaného v řádu. Druhá skutečnost. Takže v řádu mohlo být 4, 5 minut. Ale vzhledem k vatě ČD vlak přijel dřív následně čekal na pravidelný odjezd, ve výsledku třeba až 7. To máme  ve vlacích na Brno i dnes. Raijet taky čekal  v Třebové(či kde to stojí) 4 minuty.

0/0
24.11.2014 10:16

K43a64r13e58l 70Ř96e21h30á71č12e64k 9852640411722

Tak to se těžko diskutuje bez nějakých důkazů. Netvrdim, že to tak nebylo, ale nezdá se mi to. A hlavně v té době se stavěl koridor kolem Olomouce, tak příčina mohla být tam. Nevím.

0/0
24.11.2014 11:33

R65a18d50e83k 70J90a90n81a39t97a 9595416894392

Srovnávat Šíravu s denní vlakem je nesmysl. Noční vlaky jezdí pomaleji schválně, a není to kvůli "spořebě" (lokomotivy ani nemají měřáky), ale kvůli tomu, aby se lidé vyspali, jednak kvůli klidnější jízdě a jednak kvůli delší jízdě, jelikož je pitomost být v cili v pět ráno.

"stavební úpravy koridoru se opravdu nevymlouvejte"

Nejde jen o efekt samotné dokončené stavby oproti stavu pořed začátkem stavby. Vliv má také to, že během té stavby byl v dlouhých úsecích jednokolejný provoz a nízká rychlost.

+5/0
23.11.2014 21:08

J29a70n 58J40e98m71e75l50k53a 1885930

A jak to, že Pendolína už tehdy jezdila za 3:00 cca.. (max cca 3:06) Jak mi vysvětlíte ten rozdíl tehdy mezi Pendolínem a EC??? Jinými slovy doba Pendolína zůstala téměř stejná. Ale EC šlo z 3:50 na Jančurových 3:20.  a Leových 3:07. Tak mi to prosím vysvětlete ještě jednou.

0/−1
23.11.2014 21:17

T32o96m 29J85u56r13e39č39k13a 6825282735835

Pendolino zpočátku jezdilo za 3:22

0/0
23.11.2014 21:26

R42a87d52e82k 73J59a20n65a30t90a 9515416164542

Když vezmu třeba jízdní řád 2006/2007.

Pendolíno nejezdilo za 3:06, ale za 3:19. IC jezdila 3:50.

Rozdíl byl dán (kromě menšího počtu zastávek, který je i dnes) třemo věcmi:

- tím že Pendolíno jezdí 160 vždy, zatímco EC vozů a lokomotiv na 160 tehdy nebylo dost.

- v Praze probíhala stavba Nového Spojení a výjezd z Hlavního nádraží (odkud jezdila EC) směr východ byl silně omezen. Pendolína jezdila z Holešovic.

- Pendolína měla vyšší prioritu v řízení provozu. To je ale věc správce infrastruktury, ne dopravce.

+1/0
23.11.2014 21:32

K64a68r96e24l 64Ř61e88h47á92č71e94k 9812940301112

Máte pravdu, jen si myslím, že tu prioritu si vyžádali u Pendolin ČD. Dopravce si u svých vlaků může určit jak v určitých dopravních situacích jednat. Viz např. zákaz předjíždění osobních vlaků rychlíky na některých úsecích.

0/0
23.11.2014 21:44

J86a55n 10J96e73m96e21l29k92a 1765920

Pojďme se bavit o rocích před nástupem konkurence, to je tuším tak 2010, 2011?

0/0
23.11.2014 21:58

K77a37r12e16l 76Ř54e50h57á73č69e15k 9682630221942

2010/2011 Pendolino na Svinov 2:57a EC 3:37. EC 4 zastávky na víc a horší zrychlení na tech, kde staví oba. To dá tak 20 minut, rychlost 140 km/h dá tak dejme tomu 10-15 minut. Takže nám tam hapruje tak 5- 10 minut na 350 km. To mi nepřijde jako umělé prodlužování jízdních dob

+1/0
23.11.2014 22:17

J94a93n 79J86e90m64e89l64k43a 1445500

No, jestli budete ve vlaku sedět 3:37 nebo 2:57 resp 3:07 (Leo, za stejnou cenu jako EC)  je dost rozdíl. U Lea 30 minut..

0/0
24.11.2014 9:18

K44a42r57e52l 49Ř14e47h71á82č61e45k 9852940491402

Ale tak vlaky musí stavět i v jiných stanicích než jen Praha, Pardubice, Olomouc a Ostrava. Bylo by hezké, aby ty Ex byly v Ostravě za 3 hodiny, ale co na to lidi v tech stanicích, kde stavěli. Kdo pospíchal jel Pendolinem, komu šlo o cenu, tak expresem. Co je na tom divného?

0/0
24.11.2014 11:38

R46a55d41e80k 86J46a83n77a11t27a 9485156844382

"zkrátil by cestu do Košic velmi výrazně.  Opět s loko na 140 a cestou logicky přes Havířov. "

Nejkratší a nerychejší cesta na Slovensko ovšem vede přes Vsetín. Takže pokud by opravdu šlo o rychlost, přes Havířov by se nejezdilo.

+1/0
23.11.2014 20:41

J87a72n 67J71e35m20e18l10k30a 1295110

No to je právě ono. Cesta přes Vsetín je zcela nesmyslná. A je to stejný omyl našich super plánovačů jako koridor na Břeclav a ne na Brno. Vlaky  mohou normálně jezdit pouze tam, kde jsou města a lidi, kteří je chtějí využívat. A Ostravsko s 3. největším městem rozhodně používá spojení se Slovenskem velmi hodně a nelze jej objíždět. Tedy ČD mohou, protože to zalepí dotace. A zajimavé, že Jančura má přes Havířov do Žiliny stejný nebo rychlejší čas jak ČD přes Vsetín :-))))

0/0
23.11.2014 20:50

R31a91d38e43k 58J17a84n47a60t27a 9435336624562

"A zajimavé, že Jančura má přes Havířov do Žiliny stejný nebo rychlejší čas jak ČD přes Vsetín"

EC Hranice na Moravě-Žilina přes Vsetín = 2:15

IC Regiojet Hranice na Moravě-Žilina přes Havířov = 2:44

Že vy jste chodil na základce hodně za školu?

0/0
23.11.2014 21:12

J14a59n 63J55e35m10e98l61k42a 1935870

A koho zajímají nějaké Hranice na Moravě. Dejte si tam hezky Praha - Žilina. Díky..

0/0
23.11.2014 21:19

R77a24d68e39k 32J46a35n21a78t65a 9545556444512

Protože Hranice na Moravě jsou místo, kde se trať dělí. A vy jste tvrdil, že Regiojet, jezdí přes Havířov protože je to nejrychlejší.

+1/0
23.11.2014 21:24

J19a63n 67J34e20m53e49l14k24a 1315590

Já jsem pouze tvrdil, že tato trasa je velmi logická. Praha Žilina Regio jet 5:08! ČD přes Ostravu 5:27! Přes váš Vsetín 5:17. Regio možná časem bude v plusu bez dotací. (Ovšem pokud Fico to může změnit). Naopak zajímalo by mě naopak kolik na trase přes Vsetín prodělají dráhy. A kolik cestujících tam jezdí. Kolik stojí sždc mít 2 paralelní tratě.

+1/0
23.11.2014 21:56

R54a53d93e29k 12J68a58n43a54t80a 9925256174372

Za ty "paralelní tratě" by vám na Valašsku rozbili ústa :)

+1/0
23.11.2014 22:02

J80a18n 22J82e90m58e14l28k14a 1265450

No ale mít 2 paralelní tratě na EC ve státě, kde jinde jiná města jako ČB, Plzeň nemají ani jednu pořádnou je luxus. Sorry.

0/0
23.11.2014 22:14

R41a36d32e50k 48J72a98n47a79t76a 9925406914762

Ale když si to tak přejete a děkujete, podívejme se i na Praha-Žilina:

EC přes Bohumín = 5:27

EC přes Vsetín = 5:17

Regiojet přes Havířov = 5:40

Pendolíno přes Bohumín = 4:43 (od prosince)

0/0
23.11.2014 21:57

J95a94n 21J89e69m25e48l59k95a 1395450

A proč tady vidím  1011 RegioJet , Praha hl.n.15:44, Žilina 20:52, Celkový čas 5 hod 8 min

0/0
23.11.2014 22:04

R37a30d33e71k 55J36a49n76a82t69a 9415366924152

To máte pravdu, já koukal na IC 1003. Proč má Regiojet takový rozdíl mezi dvěma vlaky netuším.

0/0
23.11.2014 22:10

T18o92m76á37š 59N87o76v29o16t93n62ý 9928374435114

Protože IC 1003 začal jezdit na Slovensko před měsícem, tudíž nedostal se jeho časová poloha musela přizpůsobit ostatním, již zavedeným vlakům

0/0
24.11.2014 0:15

T96o80m39á91š 15N21o51v75o75t33n50ý 9528624185164

EC 1011 "Regiojet", odj. Hranice 18:40, příj. Žilina 20:53, t.j. 2:13 hod., nepleťte tam vlak IC 1003, ten má delší jízdní doby z úplně jiných důvodů...

+1/0
24.11.2014 0:13

J63a68n 27J83e61m31e70l32k46a 1515670

Takže je vlastně Regiojet rychlejší než státem preferovaná trať na Vsetín, rychlejší než opět preferovaná trať na Bohumín. S loko na 140 a 10 vagóny :-) A ještě zaveze hezky cestující do centra Ostravy a posbírá další cestující v Havířově.

0/0
24.11.2014 9:27

J17a24n 38J18e62m97e16l75k85a 1885110

Jak Vám kolega níže napsal Regio 2:13 hod, takže je rychlejší ;-D

0/0
24.11.2014 10:42

R43a87d93e66k 27J11a13n18a44t23a 9205106394932

"Koridor" ze severu Moravy na Břeclav vede proto, že to tam tak za císaře pána postavili a tehdy to tak postavili, protože hlavním městem byla Vídeň. Nevím, zda vám to už někdo řekl, ale tzv. "koridory" nebyla a ani neměla být výstavba nových tratí, ale pouze rekonstrukce vybraných stávajícících pro evropské parametry.

Nové tratě po nás chce EU až dnes (samozřejmě s vysokorychlostními parametry).

+1/0
23.11.2014 21:15

J74a53n 81J78e35m58e92l50k46a 1145370

Ale jaký je výsledek, tam kde by jezdilo hodně lidí, Ostrava - Brno máme trať podle mě ve špatném stavu, 1. kolejná, rychlost 85 km/h. A tam kde ta trať je sice hezká (asi jedna z nejlepších v ČR) - moc vlaků nejezdí. A to je docela luxus na to, že mezi jinými velkými městy jsou tratě mizerné.

0/0
23.11.2014 22:10

K46a66r70e52l 46Ř86e32h27á62č34e39k 9892930141692

Ono to nechce koukat jen na osobku. Ta trať je vytížená nákladní dopravou, neb je to spojnice s Polska, a postsovětských republik s jihem a zámpadem Evropy. V tomto kontextu je to možná nejdůležitější trať u nás. To trať Brno - Přerov nikdy nebude.

+1/0
23.11.2014 22:37

R29a37d17e54k 95J23a98n23a86t54a 9345966594402

"Tomu říkám efektivita. (190 Kč za lístek). S ČD před tím - 320 Kč za EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!  "

A jinak myslím, že jste to otočil. Rychlost totiž není důsledek efektivity, ale efektivita důsledkem rychlosti. Opravená a rychlejší trať totiž sníží náklady všem dopravcům, odvezou více lidí se stejný počtem souprav a personálu. Zde se k tomu přidala ještě komercionalizace provozu, která způsobila, že stát už nedoplácí jen 7 mil. ročně, ale řádově více. Což rovněž může pomoci snížit ceny.

0/0
23.11.2014 20:45

J17a92n 51J88e39m80e44l41k65a 1965360

Já myslel efektivitu ve smyslu cena jízdenky 190 Kč, nemít dotace a ještě být u nuly. A že ČD potřebují více dotací.. Je mi jedno.  Spousta lidí ušetřila, jezdí pohodlněji, v čistějším prostředí a rychleji. Samozřejmě časem půjde cena nahoru..

0/0
23.11.2014 21:01

K87a82r76e68l 45Ř62e86h74á65č38e65k 9432910181232

Regiojet má ty samé dotace na této lince jako ČD, spíš dostává na tuto trasu o něco větší. Pořád ale lepší ty peníze z daní dávat na něco co slouží lidem, než na nějakou zlodějinu nebo jako bonus pani Nagyové.

0/0
23.11.2014 21:14

J47a52n 83J97e22m88e71l85k54a 1415860

A ta efektivita je v těch 10 vagónech, které chce prodloužit na 14:-) Takové vlaky ČD neměly ani nepamatuju.

+1/0
23.11.2014 21:09

J64o32s34e86f 70H19o27n18e40š 7311542510903

Přidal vagony a ekonomika se zlepšila.Na dráhu se nadává,že jezdí za 5x víc než autobus,ale platí pokud má více vagonů a je zaplněn cestujícími tak lze jezdit s téměř bez dotací.Jsem proti vlakům o 4 vagonky-to je ekonomický nesmysl

+1/−1
23.11.2014 19:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.