Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky útočí na autobusy. Jízdenky mezi Prahou a Košicemi dál zlevňují

Cestování vlakem na Slovensko výrazně zlevňuje. Cenovou válku tří dopravců potvrdil v úterý zveřejněným ceníkem Leo Express, který nabídne ceny na úrovni mezi RegioJetem a Českými drahami. Dopravci chtějí soupeřit i nabídkou jídel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J26i98ř62í 42Š27r67á86m33e59k 3208757589461

To je prima. Za dvě stovky pojedu vlakem z Prahy do Liberce a nebo (skoro) až do Košic. Není v tom maličko nepoměr?

+2/−1
25.11.2014 21:38

R11a45d11e43k 87J17a72n12a36t60a 9515306444602

Není.

Za prvé - mluvíte o různých nabídkách (akční promo cena versus plná cena dostupná kdykoliv komukoliv).

Za druhé - jedná se o linky s diametrálně rozdílnou efektivitou provozu a poptávkou po přepravě.

+1/0
25.11.2014 22:06

R16a82d40e85k 95J92a49n11a60t66a 9215386974662

A za třetí - Praha-Liberec je vnitrostátní jízdenka, ze které se odvádí DPH. Mezinárodní jízdenky jsou od DPH osvobozeny.

+1/0
25.11.2014 22:21
Foto

J14i82ř27í 18Š23r95á52m36e32k 3948817769481

Nemohu porovnat promo akci Pha-Lb, protože žádná neexistuje. Vycházím z dostupných cen (nejsem tele, které by si koupilo jízdenku za 200, kdyby byla možnost jet za padesát). A Vy si myslíte, že takto nastavená cenová politika přiláká další cestující? Když navíc beru v potaz "kvalitu" vozového parku a dobu jízdy. V to snad nevěří vůbec nikdo. Mluvím o trase Pha-Lbc, samozřejmě.

0/−1
25.11.2014 22:28

R75a65d57i42m 97Š66o61l14c 1925735235824

Ale existuje. Zrovna na zítra máte akční jízdenku bez inkarty za 120 a s inkartou za 110, ale je pravda jet Praha - Liberec vlakem je pro fajnšmekry, tam by na koleje ani žádná konkurence nešla, proto ani žádný přímý vlak nejezdí.

+1/0
25.11.2014 22:39

R18a45d49e77k 88J15a89n50a67t28a 9195516384332

1) existuje tzv. "včasná jízdenka" za 120 Kč (kterou navzdory názvu e-shop většinou prodává i v den odjezdu).

2) relace Praha-Liberec nepřiláká téměř žádné další cestující bez ohledu na cenovou politiku. Zkuste přijít na to proč.

+1/0
25.11.2014 22:54
Foto

J90i34ř82í 87Š57r18á56m27e82k 3528287689541

Že by 150 let bez modernizace trati a prastaré motoráky, které tu jezdí? O souběžné dálnici nemluvme, to je i jinde.

+1/0
26.11.2014 0:25

R75a92d72e40k 69J43a98n77a55t73a 9465276144412

Bingo! Opravíte tedy tvrzení ze svého úvodního příspěvku?

+1/0
26.11.2014 8:54

R18a30d65i23m 29Š18o16l42c 1775265445644

Netuším proč si vymýšlíte. Pokud jedete vlakem Praha - Liberec, tak s přestupem v Turnově jedete vesměs modernizovanými motoráky či vozy. A žádná koženka. A to že Liberec je po kolejích "odříznut" od hlavního města je spíš problémem dopravní politiky státu. Ostatně jediný Liberecký kraj je dokonce i bez elektrické trakce. Ale třeba se někdy dočkáme léta slibované rychlé tratě přes Milovice...

+1/0
26.11.2014 9:15
Foto

J65i64ř34í 91Š30r19á44m38e95k 3768377589741

Vlakem z Prahy do Liberce jezdí jen nadšenci a ti, kteří to mají zadarmo. Nezlobte se, ale vozy z konce šedesátých let (pravda, modernizované), které jezdí jako rychlíky mezi Prahou a Turnovem (a dál do Tanvaldu), skutečně za výkřik moderny nepovažuji. Ano, uznávám, existují i horší. A z Turnova do Liberce 843, které jsou podstatně novější a ve slušném stavu, ale do kopce jim to bohužel moc nejde. Také chápu, že v tomto případě není vina na straně dopravce, ale na straně totálně zanedbané infrastruktury. Nejde jen o odříznutí Liberce od Prahy, ale od světa v jakémkoli směru. A iluze o vybudování 5.koridoru jsem už dávno ztratil

+1/0
26.11.2014 9:34

R51a59d77i26m 87Š65o82l26c 1105365615694

No mně se ta modernizace líbí. Jo přednost mají právě ty nové elektrické soupravy. A Liberec je fakt odříznutý. Naposledy v roce 1993 jel R 685 Liptov Liberec - Košice a pak už nic ;-)

0/0
26.11.2014 9:43
Foto

J33i20ř61í 22Š97r76á37m74e13k 3788747849341

Nějaký čas ještě jezdily rychlíky do Chomutova a také do Brna (sice velmi sporadicky, ale jezdily). Proč třeba nejezdí rychlý spoj z Lb do Kolína? A řeči o objednaných či neobjednaných spojích protentokrát nechme stranou

+1/0
26.11.2014 10:04

J64a11n 87J18e63m79e70l90k71a 1685400

Chtělo by to prostě udělat pořádnou příměstskou elektrifikovanou trať na Boleslav a Kladno. Ale bohužel radši nejspíš nacpou všechny peníze do vrt Praha Brno, přesunu Brněnského nádraží, demolic funkčních nádraží jako Havířov, staveb podchodů na pomalých tratích. Investic do malých nádraží, které následně po zavedení prodejních automatů a vyhození personálu stejně nakonec zavřou.

0/−1
26.11.2014 10:16
Foto

J88i54ř22í 42Š28r64á39m13e64k 3678207579321

Pořádná příměstská trať z Prahy na Boleslav či Kladno tristní situaci na železnici v Lbc kraji nevyřeší. I jinde žijí lidé, ktrří se potřebují někam dostat.

+1/0
26.11.2014 10:27

J40a28n 48J61e55m94e76l74k52a 1615850

Tak když nejsou peníze na Pra-Lib, bylo by fajn je najít alespoň na Pra-Boleslav. Boleslav si zasloužila dobré spojení, když je tam největší firma v zemi.

0/0
26.11.2014 11:01

J77a73n 61J29e64m69e96l64k78a 1715670

Takže co nám přinesla konkurence u této trati?

Snížení doby Ostrava - Žilina z 1:50 na 1:31 - 1:36 bez jakýchkoliv investic do infrastrukutry. Tedy 17 -12%. Naštěstí předtím SŽDC udělala úpravy, takže jízdní doba je nyní velmi konkurenceschopná s autem (není tam dálnice). Což je super.

Odpadly zákaznické kartičky národních dopravců, příplatky a cenová džungle.

Snížila se cena na normální cenu.

Začaly jezdit normální vlaky.

Takže konečně poprvé začíná být mezinárodní vlak konkurence schopný.

Bohužel pro je to spíš pro Slováky, protože na výlety to jezdí dost ve špatných časech.

0/−1
25.11.2014 20:43

R84a43d18e20k 73J75a19n27a23t16a 9785566894252

Zda jsou "normálnější vlaky" EC/Ex vozy, Pendolíno nebo Stadler, to je věc názoru, ale že se na začátku příspěvku pokoušíte prorazit s bludy, je jasno:

Na trati Ostrava-Žilina totiž proběhlo v posledních letech několik významných staveb, včetně náročné opravy Jablunkovských tunelů:

"Optimalizace trati st. hr. SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice n. Olší" (dokončení 2013)

"Optimalizace trati Bystřice n. Olší – Český Těšín" (dokončení 2013)

"Žilina (mimo) - Krásno nad Kysucou (vrátane)" (dokončení 2012)

Takže zkrácení jízdní doby se dalo čekat, ostatně i proto se ty stavby dělaly.

+1/0
25.11.2014 22:18

J28a25n 94J94e92m87e37l67k43a 1685660

Letos jezdí čd za 1:50 (protože z nějakého důvodu stojí 10 minut v Bohumíně) , Regio za 1:36, Leo 1:34 tuším , a Pendolíno bude jezdit za 1:31. Takže je to velmi podstatné zkrácení bez dalších peněz do infrastruktury. Ty investice tam byly před tím a je to dobře, že se udělaly.  Proti tomu, co tam jezdilo třeba před 5, 10 lety jsou to zlaté vlaky..

0/0
26.11.2014 10:10

R44a73d42e67k 12J41a84n64a54t83a 9395516804292

Znovu opakuju - to zrychlení je díky těm opravám - díky penězum do infrastruktury. Zřejmě si to představujete tak, že když odejde poslední dělník, tak se okamžitě jízdní doba zkrátí. Ale ono to tak není. Za prvé jsou nějaké lhůty přípravy jízdního řádu a termíny změn, zmeny souvisí i se změnaymi regionální dorpavy, která je kolem Ostravy docela hustá. Za druhé tam je nějaký zkušební provoz, kdy se po té stavbě ještě nejezdí plnou plánovanou rychlostí. Zvlášť významné je to u tunelů.

O vlacích toho moc nevíte, ale snad jste si toho všimnul alespoň na dálnici - u nově postavených tunelů i mostů bývá po nějakou dobu nižší rychlost.

+1/0
26.11.2014 12:09

J67a57n 38J54e17m31e83l45k11a 1485740

Letos regio 1:36, příští rok 1:36. ČD letos 1:50, příští rok 1:40. ejhle.

0/0
30.11.2014 22:58

M12a70r90t43i98n 51Š74t51r74o98s 4429507240818

Jančua nasadil nejnižší ceny, a zase to bude on, kdo bude nadávat, že ČD jezdí pod náklady :-)

+1/0
25.11.2014 19:31

M30i23r11o15s84l76a43v 74Z36i45k58m81u59n22d 7839303434343

ČD budou sice nejrychlejší, ale nejméně pohodlným vozidlem, které má daleko ke komfortu současných slovenských vozů, ale i žlutých ojetin, s nejmenším prostorem pro zavazadla - na rozdíl od žluté ojetiny nemá dostatek prostoru na kufry, krosny, lyže.

Časová poloha v 6,35 z Prahy je taky "geniální", zásadní absence přípojů ....

Žlutá konkurence jede v 7,48 ...

0/−3
25.11.2014 18:26

A66l64a40n 49Ř50e64p13k18a 4875756

Jestli je Pendolino nejméně komfortní, tak co je v tom případě ta černá tramvaj od LEO Expressu? :-P

+1/0
25.11.2014 19:24

P81a85v26e43l 55M33a92t30o78u60š33e15k 5980747358414

Upřímně nechápu, jak může někdo mezi např. Prahou a Košicemi, hlavně přes noc, dát dobrovolně přednost autobusu před vlakem.

+5/0
25.11.2014 16:00

R61a48d38e90k 30J41a74n75a85t82a 9425786584962

Například proto, že o nočních vlacích téměř nic neví, přestože jezdí odpradávna.

Viz tento článek. Spousta řečí o denních vlacích, o nočních jen zmínka že se jeden ruší, beze zmínky, že přitom dva vlaky zůstanou (a to zrovna ty s lepšími vozy).

+2/−1
25.11.2014 18:20

P11a61v88e20l 12M13a58t66o91u15š69e19k 5290667898154

Samozřejmě, je to věc reklamy. Češi jsou bohužel čím dál tupějším stádem, které musí mít vše naservírováno až pod nos. Čímž si je soukromníci získávají. Přitom trasa Praha - Poprad - Košice je na železnici snad nejtradičnějším vozebním ramenem v rámci bývalého Československa. Že i zde převládly autobusy, to už je opravdu na pováženou.

+1/0
26.11.2014 8:50

R17a88d25e73k 27J66a43n16a20t40a 9605226534442

Oni ty autobusy nepřevládly, to je taky jen mediální realita. Vlaky jsou zde i dnes dlouhé a obsazené. Jen mladí redaktoři co si bez reklamy dopravní prostředek nevyberou, šíří tskový dojem ;)

+1/0
26.11.2014 8:58

F32r81a63n32t52i20š63e33k 38V12a81n46ě84k 1607314557187

A co bezpečnostní agentura vlastně vyřeší? Nic. Je to jen psychologie pro lidi, protože nemá žádné právní pravomoce a naštěstí je nemá, protože mnoho jejich jedinců má IQ tykve. A když si většina výtržníků dělá srandu i z policie, tak natož z nějaké agentury, takže se stejně bude muset čekat na příjezd policie. Na Slovensku si aspoň narozdíl od nás aspoň železniční policii nezrušili a mají služebny na každém větším nádraží.

+1/−3
25.11.2014 15:25

M94i76l34a89n 42Š32v77a39g66r54o77v79s51k89ý 9142319685328

Ta agentura má tu pravomoc, že když ti dají po hubě a ty ji budeš chtít vrátit, tak ti chytí ruce aby se konflikt nestupňoval. ;-D

+1/0
25.11.2014 16:40

R85o75m56a35n 81P78o85l43á36č41e16k 5226609115

Zažil jsem španělskou verzi těchto ochranek, dokonce spadali přímo pod RENFE a vypadali docela ostře. Měli pouta, teleskopy atd.

0/0
25.11.2014 19:56

P44e82t87r 63T11v98r14d34ý 5654967415835

a kdo myslíš bude dělat problémy? Potencionální český návštěvník Tater, nebo slováci jedoucí do Prahy za prací?

0/0
25.11.2014 17:45

R81o47m97a59n 77P62o55l44á78č61e69k 5946559135

No ožralá parta studentů taky stojí za to... V Liberci dokázala podobná parta budoucích "právníků" jednu tramvaj docela zřídit...

+1/0
25.11.2014 19:57
Foto

B98r94o45n33i53s92l75a45v 67G12a49b30r68y27š 2792299771

Jsem na Leoše zvědavý, jestli i potom bude brečet, že přes tak nízké jízdné prodělává.

+6/0
25.11.2014 13:47

A24l50a10n 40Ř87e82p58k78a 4595766

Tak určitě, Jančura už začal, i když zatím jen kvůli tomu, že ho ZSSK nechce pustit v Košicích do svých pokladen ;-D

+2/−1
25.11.2014 19:25

L81u49m73i87r 42N60o12v13a67k 8111223136648

kdo chce opravdu vydělat, přidá spoj do Košic v době vánoční... je to vyprodaný měsíc předem a nevypadá to, že by ti dravci na trhu chtěli přihodit spoj... ale oni vlastně mezi sebou válčí pomocí halušek :)

+2/0
25.11.2014 11:35

J48i23ř45í 57P39r18ů44š74a 7245102465289

Když oni dopravci už jaksi nemají kde brát. Nejsou lokomotivy, nejsou vozy a pořizovat jedno nebo druhé aby se to využilo pár dní v roce se jaksi nevyplatí.

+4/−1
25.11.2014 11:37

J94a24n 24Č26e45k66a72l 7759215364704

A to si jako kvůli jednomu či dvěma spojům koupíte novou soupravu a najmete a zaškolíte nové lidi, které po Novém roce zase vyhodíte?

+3/0
25.11.2014 11:51

P79e68t88r 28N64e59c78h17a73n58i12c85k94ý 7403526508430

Projeví se absence Excelsioru, Bohemia bude narvaná až po střechu. Jedinou šancí pro dopravce je obrat soupravu navíc (přes noc nebo přes den v případě Leoše).

+4/0
25.11.2014 12:18

Ř84e61h81o13ř 54V92l28a45s84á67k 2104374451916

Tenhle problém chápu, ale České dráhy by při své velikosti už mohly mít nějaké rezervní soupravy.

Koneckonců, pokud je to opravdu tak zlé (vyprodáno měsíc předem), tak mohou vypravit i historický vlak pro nadšence ;-D

Akorát je otázka, zda je v grafikonech ještě místo na nostalogický parní rychlík Praha-Košice. ;-D

+3/−1
25.11.2014 12:44

M76a43r75t67i21n 52N84o94v17o35t87n26ý 3186286831724

ČD rezervní soupravy samozřejmě mají. A ve špičkách a před Vánocemi je samozřejmě nasazují.

+3/0
25.11.2014 12:58

P94a33v87e23l 39M33a26t86o50u52š42e96k 5580507718814

Rezervy mají, ale jednak málo a jednak dost mizerné.

+1/−1
25.11.2014 16:05

R29o34m52a29n 71P41o97l57á88č54e55k 5246389835

Tak se podívejte na soupravy víkend před Vánoci na hlavním nádraží v každém větším městě... Standardní délku jich moc mít nebude.;-)

+1/0
25.11.2014 19:59

P98a61v22e71l 76M49a31t62o15u60š56e34k 5250777548354

Jenže já mám na mysli rezervy v řádu celých souprav, ne pár vozů na pár rychlících. Není tak dávno, co se vypravovaly posilové spoje. Dnes si o nich může každý nechat jen zdát, resp. de facto "posilové" spoje jezdí naopak i ve dnech, kdy jsou takřka zbytečné (o pár řádek níže vysvětluji). Standardní délka vlaku v relaci např. Praha - Olomou a dále, tj. pět až šest vozů, z tohojeden jídelák, je dost směšná. Teprve ty víkendové (vánoční, ...) posílené soupravy mají jakous takous kapacitu, a tedy i hospodárnost. K těm "posilovým" vlakům: u nás se stalo standardem nahrazování dřívějších dlouhých souprav kratičkými vláčky jezdícími v krátkých, často až nesmyslně krátkých intervalech. Nemyslím si, že je to šťastné řešení. Pominu-li omezenou kapacitu tratě a z toho plynoucí častá zpoždění, vede takové opatření mj. k výraznému snížení efektivity provozu. Snad právě kromě pátků a nedělí, kdy takové četné spoje snad mají opodstatnění (i v těchto dnech byl ale dával přednost menšímu počtu delších vlaků), jezdí spousta takových vlaků nejen krátkých, ale ještě navíc velmi sporadicky obsazených (odpozorováno z každodenních denních cest v úseku Praha - Kolín, v němž ještě jezdí uvedené vlaky ještě relativně obsazené, dál už je to úplná slabota).

0/−1
26.11.2014 9:07

J53a44n 53S67ů90r65a 4985213413952

Rezervní soupravy jsou pronajaty na Slovensko:)

+4/−3
25.11.2014 14:00

P74a97v68e82l 18M86a12t50o90u30š34e81k 5100497288244

Pro zajímavost: parním rychlíkem mezi Košicemi a Prahou bylo možné se před několika lety svézt a některým lidem možná připadá neskutečné, že by leckdo ani nepoznal, že je táhne něco jiného než elektrika. Rozdíl v rychlosti byl (až na úseky s rychlostí 160 km/h, kterých není zase až tak mnoho) nevelký.

+1/−1
25.11.2014 16:04

T95o93m56á62š 52S32e44d19m12i56h46r27a10d49s79k75ý 7114519627799

Čekám, kdy v zoufalém boji o zákazníka začne někdo z nich zajíždět až do Užhorodu. Jen ten jiný rozchod by asi byl pro většinu dopravců problém. ;-D

+4/0
25.11.2014 11:33

P96e72t53r 82B33e57z29s53t52a94r34o52s27t69i 2149646783521

Jen do Copu, dal by to nedojelo, ale za pomoci dieselu se mozna jeste da projet az do Rumunska...

0/0
25.11.2014 11:39

J52a62n 58Č79e60k50a84l 7509505494584

Nějaké stavební práce by potřeba byly, ale nezapomínejte, že elektrifikovaná trať s rozchodem 1435mm z Maťovců do Užhorodu stále existuje...

+4/0
25.11.2014 11:52

R79o58m86a48n 26S10t51o20n32e14k 1339773909241

myslím že to nebude problém, na Činsko-Ruské hranici vymění podvozek a jedou dále R^:-)

0/0
25.11.2014 12:21

Ř76e13h28o57ř 94V83l11a32s57á87k 2134984461326

Zrezivělé čtyřstopé osmisedačkové dodávce s deseti osobami, jejíž cestu částečně zaplatí pašované cigarety, bude těžké cenově konkurovat.

(přeháním, fabuluji, jen naznačuji směr úvah).

0/0
25.11.2014 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.