Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čeští dopravci se bojí, že svým řidičům budou muset platit jako Němcům

Německo chce, aby minimální mzdu 8,5 eura dostávali i čeští řidiči při cestě přes německé území. České firmy se nyní dozvídají, že nový německý zákon o minimální mzdě může výrazně zamotat i jejich byznysem. Jasný výklad nového zákona však stále chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A30n64t83o68n23i83n 78N31e81m56e95c 8711940451246

Jste komik, pani Vagnerova.

Se zajmem sleduji vasi snahu, objasnit vyhody firem v Nemecku. zkuste si tedy otevrit firmu v SRN.

Budete tedy platit pouze 19% ze socialu za zamestnance.

Zamyslete se vsak nad

1)  nemecky sofer nejezdi za minimum 8,5 € to by bylo 1.350 € brutto.

Musite pocitat minimalne s 2.500 € mesicne a tedy uz prodelavate.

Navic nemecky sofer nebude ochoten jezdit dele, nez ze zakona povoleno. Nebude ochoten falsovat doby jizdy.

2) sem tam nejaky sofer onemocni, staci ryma nebo strevni potize

Musite platit 100% po dobu 6 tydnu a ne jako v Cesku prvni 3 dny skoro nic.

3) ASI jste neslysela o nemecke "Gewerbesteuer". Tu musite platit z obratu v kazdem meste v Nemecku je jina, ale zdaleka vas prijde draz, nez ten rozdil na odvodu ze socialky.

4) Predstavte si, ze byste chtela nekoho propustit a ono by to neslo. Nejpve musi jit mladsi pred starsim, nejprve musite propustit cloveka bez vyzivovanych osob, potom teprve otce od rodiny atd. To zatim netusite, jak komplikovane to je. 5) Pokud po tom vsem byste udelala zisk, v Nemecku je to 29%, v Cesku mizernych 19%. 6) musela byste mit nemeckou ucetni, protoze zakony jsou velmi komplikovane. Take danovy poradce (Steuerberater ) bude nutny a tyhle osoby pracuji za jine sazby, nez 8,50€ Pokud by vam to vsechno vychazelo, nezapomente na jazykovou barieru, i emigranti po 40 letech v Nemecku maji problem s urednim jazykem a komplikovanymi zakony. Drzim vam palec, ale radim - neodchazejte z ceskeho prostredi, kde se da velmi mnoho zaridit - musite jenom vedet KDE; KOMU KOLIK To v Nemecku opravdu takhle nefunguje

+1/0
3.12.2014 0:40

J69o92s82e72f 87S81i64b64r 5518151647639

Možná tam východní firmy začnou otevírat pobočky, aby nemusely krom platu, platit i zahraniční stravné. Dnešní situace se otočí a lidé co tam pracují budou mít řádný příjem i odvedené daně. Na tom zaměstnanci nemůžou prodělat...

0/0
2.12.2014 22:01

J12a86r96o63s85l73a44v 74S31i11r22o79k25y 1414807527632

Neni duvod, aby 25 let od listopadu byla nase prumerna mzda nizsi, nez minimalni mzda v Nemecku. Dreme pritom minimalne stejne.

0/0
2.12.2014 16:15

M27i93r41o87s22l19a70v 33Z11i68k30m64u10n41d 7629583294753

Pozor s tím zakládáním německé pobočky nebo zaměstnáním v cizině na to, že český občan bude sice pracovat v Německu, kde výhledově získá nějaký nárok na penzi protože bude účasten tamního pojištění, ale současně si bude muset platit zdravotní a sociální pojištění u nás, aby dosáhl na penzi i v tuzemsku ... (odpracovaná léta = doba pojištění). Časem bude mít věk na penzi, ale budou mu chybět pojistné roky, takže to bude muset doplatit ... ono to není takové jednoduché ...

0/0
1.12.2014 13:25

N44o83v92o19s96a60d 70M91i67r80o12s56l55a10v 9218109338219

...to je ale špatná zpráva pro obyvatele v Německu protože je bude čekat z našeho pohledu zdražení....

0/0
1.12.2014 8:02

E32d75u88a76r35d 39B83l15a23z19e31k 1683580315955

A jak si predstavuji kontrolu v praxi??? To me jakoze zastavi PoLIZEI nebo BAG a co jako??? Jak jim prokazi mzdu? Kdyz navic 99% km jedu po CZ a jen 1% po D? a jen nahodou me sef presmeroval z Pahy vyjimecne! Tedy jak to honem udelame abych tam mohl vjet kousek za hranice na postu do D a jak jim to na miste prokazu??? I kdyby nejakym papirem tak papir snese vsecko ;-) Jenze kde jej honem vezmu u toho nahodileho jednorazoveho vyletu necekane z Prahy jsemli az z Brna!?... No treba tak ze vozim jako nakupci firemni razitko a u male firmy jsem ridic i sef dopravy v jedne osobe tak si neco uz sam vystavim na care ;-)) Byrokrati;-€...

+1/0
1.12.2014 6:14

J65i45n67d70ř17i95c80h 26F30i51a89l30a 4548222299529

Tak čeští dopravci se bojí, že budou muset vyplatit svým kvalifikovaným a denně riskujícím řidičům stejnou mzdu jako má v Německu ten "nejpodřadnější" zaměstnanec? ;-)

+2/0
1.12.2014 5:58

J98i17n51d36ř53i86c67h 57F62i35a91l46a 4618692989319

Vážení občané, to že jsme vstoupily do EU neznamená srovnat jen ceny zboží, to je i srovnat reálně i mzdy. Takže s tím musí firmy a stát v počítat. Prostě se musíme alespoň přiblížit německým platům. Zatím nejsme ani na polovině, díky socialismu a zlodějně, který tu bohužel v některých věcech panuje. [>-]EU

+1/0
1.12.2014 6:05

E80d60u89a64r53d 39B26l25a50z58e68k 1343450185395

vsgup do EU znamean volny pohyb osob a zbozi nikoliv jakekoliv srovnani cehokoliv... Neb ani rezije bydleni a stravy a provozu firem a ceny sluzeb neni stejne mezi staty!!! Novym kurzzem mezi staty s jednotnou menou je ruzna produktivita a ruzny prijmy ale i ruzne naklady!!! To zustava a zadny socialisticky srovnavaniRv;-€ Kazdy at si to zaridi pili a schopnostmi  samR^ (delam davno v CZ pro D firmu za skoro D plat ;-) ) , nebo se prestehuje!;-O

+1/0
1.12.2014 6:20

L91u93c65i31a60n 17P93a51p77a77z19i17a81n 5134447641595

Někdy si říkám, že je škoda, že nejsme jednou ze spolkových zemí Německa. Bylo by po mnoha problémech, které tady musíme řešit. Trapné starosti českých dopravdů mne udivují.

+1/−1
30.11.2014 22:27

J51a67n 49D92o31l64e98ž69a90l 3359859939277

Tak jim to oplatíme, když pojedou Němci u nás, tak jim budou muset dávat naší minimální mzdu, což je asi 2€/hod. Aby věděli zač se tady musí vyjít......;-D:-P[>-]EUR^?!

+12/0
30.11.2014 21:20

P42a22v53e95l 10H52o94l48u47b 1249864184214

R^;-D

0/0
30.11.2014 22:00

L86u43d31ě44k 21J16e93l18í82n76e68k 5457697389650

Ale to je super nápad. To si potom německé firmy řeknou, jak je u nás levno a přestěhují se sem. Alespoň na chvíli, než je vyžene byrokracie a nenažranost úřadů. ;-D

0/0
1.12.2014 7:25

M61a69r80t18i56n 59N44o96v63á84k 4133902689214

dříve jsem pracoval v logistickém skladě. Při výběrovém řízení byl nejlevnější Polák a až velkej kus po něm byl Čech a v patách měl Němce. Největší náklady při rozpadu ceny dělají nafta, mzda, leasing a silniční daně. Něco někde není fér.

+1/0
30.11.2014 18:13

Z13d52e61n84a 20V77á64g47n56e24r78o10v19á 5594442839592

Ale taky se podívejme PROČ jsou nákladová zatížení taková:

Nafta - spotřební daně atd.

Mzdy- vysoké "druhotné zdanění", tedy zákonné odvody....

Bez úpravy daňového zatížení (nákladů) na tyto položky nelze cenu snížit jinak, než dumpingem. Takže - pro stát kontraproduktivní

0/0
30.11.2014 18:33

A39n23t38o85n77i43n 77N60e60m51e46c 8671580181246

Vazena, ty dane maji i v Nemecku, odvody stejne a dane vyssi.

Tedy - Cech pracujici v Nemecku by mel mit nemecke minimum, jinak je to dumping a bere praci nemeckemu delnikovi.

Pokud diskutujicici chteji nemecky stejny plat i v Cesku, tak jsou na omylu.

Platy v Cesku se urcuji mezi odbory a zamestnavatelem a odbory v  Cesku zadnou velkou silu nemaji. 

V Nemecku se stavukuje pravidelne a presto tam nevidim ttakove nadavky na odbory, jako v Cesku.

Na nemecke zeleznici chteji pridat 5 % a o 2 hodiny kratsi pracovni tyden.

+1/0
30.11.2014 18:54

Z34d96e78n34a 17V60á59g60n11e23r22o65v38á 5564502839612

Mzdové zatížení zaměstnavatele:

ČR - 34 %

Německo 19,6% !!!!!!!!!!!! To je to, oč tu běží!

Pokud český zaměstnavatel dá za mzdu 2000 E hrubého, sám vyplázne

2680 E

Německý při 2000 E hrubého vysolí jen 2392 E Rv

Pokud by se například jednalo o měsíční taxu za služby (účetní třeba) a CENA by byla jen ve výši nutných mzdových nákladů, pak Němec může tuto cenu poskytnout na trhu JEN za 2392 E, Čech musí (aby nedotoval) mít cenu 2680E.

A o tom to je!

Nebavím se o tom, kolik pak má ten zaměstnanec zbytek jako čistou!

!

+3/0
30.11.2014 19:18

A78n35t72o77n39i34n 35N18e82m33e58c 8351280791976

Ktery zamestnavatel v Cesku plati 2.000 € hrubeho ?

Slysela jste nekdy, ze v Nemecku po 10 letech u firmy dostanete 1 rocni plat? Vite, ze propustit lidi v Nemecku musi odsouhlasit podniklova rada?

Pri propusteni musi jit nejprve mladsi pred starsim, zamestnanec bez zavazku pred tim, ktery ma deti.

V nemoci plati ZAMESTNAVATEL 6 tydnu 100 %; POTOM NASTOUPI NEMCENSKA pojistovna. Svarsystem je zakazan a kontroluje se nemilosrdne?

Moc jste toho neslysela a to bych se teprve musel dostat k nemeckym danim a k ceskym pausalum.

+2/0
30.11.2014 19:42

Z15d63e75n21a 79V20á76g98n78e61r37o72v64á 5764482149192

Znovu:

Beru srovnání standardního MZDOVÉHO zatížení zaměstnavatele Českého (34% hrubé mzdy) a Německého (19,6%).

VY tu tvrdíte, že ODVODY (mzdové zatížení zaměstnavatele) jsou stejné!

Vidíte, že NIKOLIV.

0/0
30.11.2014 19:48

A66n84t87o33n44i46n 93N71e53m25e33c 8371110351826

k tomu vam dodam danove zatizeni pri 2500 €

Uz vite, proc maji v Nemnecku opravene silnice a fungujici skoly a zdravotnictvi?

Lohn (Brutto): 2.500,00 Lohnsteuer: 596,50 Solidaritätszuschlag: 32,79 Kirchensteuer: 47,72 Steuern gesamt: 677,01 Lohn (nach Steuer): 1.822,99 Rentenversicherung: 236,25 Anzeige: Bessere Absicherung und Steuerersparnis mit der Riester-

Rente! Bis zu 2100,- € sind steuerlich abzugsfähig: Infos anfordern! Arbeitslosenversicherung: 37,50 Krankenversicherung: 205,00 Pflegeversicherung: 31,88 Sozialversicherung gesamt: 510,63 Lohn (Netto): 1.312,37

0/0
30.11.2014 19:53

A43n24t60o73n80i39n 13N50e12m35e93c 8251110611696

Oni totiz nemaji pausal a firma nema Svarcsystem

0/0
30.11.2014 19:55

Z41d43e28n48a 67V42á91g73n69e27r80o49v36á 5944532719772

Tak Schwarzsystem u nákladní dopravy, vzhledem ke koncesované živnosti tady v tomto případě asi nebude, co myslíte? ;-)

A paušál 60% asi taky ne. Moc OSVČ s kamiony na lízačku totiž asi nenajdete. A u PO žádný paušál nepřipadá do úvahy, co říkáte? ;-)

0/0
30.11.2014 20:46

Z36d54e38n50a 26V74á33g79n63e43r85o96v50á 5304912199832

S tím dumpingem s Vámi souhlasím.

Ale POUZE v rámci kabotáže, nikoliv ad hoc.

Pak (v případě kabotáže) se ale, i kvůli výši mzdového zatížení, vyplatí firmě, při kabotáži, založit pobočku v Německu, se sídlem i VAtkou.

0/0
30.11.2014 19:21

A82n88t18o62n66i49n 51N49e89m56e98c 8881760551576

Melete stale hrusky a jabka.Prumer v Cesku je asi 24.000 = asi 850 €

Z toho zaplati firma asi 290 € t.zn celkem  850 € + 29o € = 1.140,- €

v Nemecku prumer asi 2.500 € z toho 20 % = 3.000 €.

Tedy cesky zamestnanec prijde v Cesku firmu asi o 1.850,€ levneji.

To nemluvime o tom, ze cesky prumer vetsina uzamestmnancu nema.

Tedy - pokud chcete konkurovat v NEMECKU nemeckym firmam za ceskou mzdu, mate i pri tech 34 % odvodu obrovskou cenovou vyhodu.

Tak uz neplacte, ono se to tak v Cesku zavedlo kvuli nizkym ceskm mzdam.

Predstavte si, kde by cesky stat pri tech pausalech a odvodech z minima

bral na zdravotnictvi, kdyby i cesky podnikatel platil mene.

0/0
30.11.2014 21:13

Z63d26e88n55a 32V28á24g68n94e67r14o98v15á 5764292969872

Konečně si rozumíme!

Chyba v Matrixu.

VY jste bral status quo - tedy německou mzdu a českou mzdu.

Já počítala náklady při obou mzdách stejných.

Tedy řekněme, že by OBA (N i Č) dali řidičům jen tu minimálku, tj. 8,5 E.

V Německu vyjde Německou firmu (odvody 19,6%) menší zatížení (náklad) než Českou, která bude odvádět S+Z v ČR i z té německé mzdy.

Proto i píšu, že v takovém případě je lepší založit firmu v Německu.

+1/0
30.11.2014 21:22

Z39d52e21n64a 62V25á68g15n86e10r35o27v33á 5904852879372

Abychom si to vyjasnili (Matrix):

SA jezdí kabot Mnichov - Berlín.

Stewardka je tam 160 hodin měsíčně....

a) Status quo:

německý dopravce:8,5 * 160 *1,196 = 1626,56 E cca 44.750 Kč (cca 27,5 za E)

český dopravce 56 * 160 * 1,34 = 12.006 Kč

b) Po úpravě dle něm. legislativy

německý dopravce: 8,5 * 160 *1,196 = 1626,56 E cca 44.750 Kč (cca 27,5 za E)

český dopravce 8,5 * 160 * 1,34 = 1822,4 E cca 50 116 Kč

Pak se SA vyplatí udělat si firmu (dceru) v Německu a jet dle jejich legislativy (t.j. 19,6% odvody s+z místo 34% v ČR) Pokud tedy bude mzdový základ stejný VŠUDEv EU = 8,5 E, pak naše "mzdové" zatížení silně negativně ovlivní konkurenceschopnost č. firem. A o to mi šlo!

+2/0
30.11.2014 21:35

L43u34d40ě45k 86J64e67l29í23n93e62k 5507457729700

Tuším, že Reagan nechal vyházet pár tisíc stávkujících letových dispečerů a povolal vojenské, kteří je zastoupili, a od té doby mají v USA klid. :-/

0/0
1.12.2014 7:30

M58a21r59t34i43n 92N10o10v29á50k 4443282889514

tady je zase ekonomů.... vidíte v Německu narvané hospody v pátek jako u nás.?.. mají jinou mentalitu, jinou pracovitost. Pokud budeme srovnávat řidiče, budou to za chvilku chtít servírky, kuchaři a podobně. Nevím proč by jen řidiči měly mít přidáno na německou úroveň. Úmyslně to takto říkám. Důsledek toho bude jen zdražování a rovnou můžeme mít euro. Bohužel se tu brání řidiči a ekonomické vzdělání asi nemají. I když přidám servírce, tak ten hospodský asi nadále nebude vařit oběd za 85 Kč ! . Víte co je inflace? Ta vzniká i právě tímto. Mimochodem německý zaměstnanec dostane od státu příplatky přes zaměstnavatele za děti a podobně. U nás si to můžete jen dát z daní. Ten dopravce tam má zcela jistě jiné úlevy, když i dneska němec může jezdit za 90 centů. Český řidič v německé firmě dostane 45 tisíc korun komplet a je tam vkuse 14 dnů až 3 týdny. Český systém když to spočítám včetně diet (komplet) od 27 do 33 když jezdí na víkend domů a 35 když víkendy tráví venku. Ono v tom Německu je také třeba nájem za 450 euro bez energií. Narovnejme více dopravním firmám fér podmínky srovnatelné s EU a hlavně Polákama. Jenom tím co tady někteří řidiči plkají dělají ostudu jiným řidičům a podnikatelům v ČR.

+3/−1
30.11.2014 18:08

Z70d76e27n20a 77V43á93g65n51e52r86o52v45á 5484302169642

Zcela přesně jste vystihnul merito věci.

Navíc, chápu zavedení této "německé nesmyslnosti" v případě kabotáže, což by bylo i logické - chránit svůj vnitřní trh. V případě přeshraničním je to nesmysl.

Navíc - je tu spousta rozumbradů a expertů na legislativu Německa, přitom ani sami Němci zatím nemají prováděcí vyhlášku k tomuto legislativnímu předpisu!;-D

Asi nejlépe se k tomu v článku vyjádřil Česmad Bohemia.

Osobně se domnívám, že jejich výklad nakonec bude v souladu s tou očekávanou prováděcí vyhláškou.

Ano, budou opět výdupy....

Bude se to totiž týkat třeba i řemeslníků.

Dopadne to u některých tak, že budou, jako v 90.letech (i když tehdy byl důvod jiný než minimální taxa), každodenně pendlovat ČR - Německo a večer zpět.:-/

0/0
30.11.2014 18:30

V51l37a64s68t22i40m61i53l 43F42i33a21l94a 1512461784

Tak je jasné proč německý soudruh šofér, řídící stejné iveco za stejnou naftu za lepší zboží co rozváží do německého obchoďáku za levnější cenu má dvojnásobnou mzdu a uživí i dopravce. Protože vážení německý soudruh šofér má vyšší produktivitu, řídí 2 kamiony současně

+3/0
30.11.2014 17:59

J77i52n27d44ř39i66c39h 75M91i68t17t46e89r 6571610793223

Nefér ochrana německých dopravců před konkurencí.

+1/−2
30.11.2014 17:52

P84a92v90e33l 81R58a45c65e66k 6437118704548

Potkal jsem kamaráda, je v německu v autoservisu. Ptám se jak je ? 

Odpověď - čéče mám prachů ! Ale ty vole tady se musí makat ! Co u nás pět lidí fláká, tu to zvládnou 2

+1/−3
30.11.2014 17:10

Z55d10e50n73a 67V95á13g71n35e83r97o88v75á 5524332249622

No jo, českej Pepík-Mládkovec, vidí jen prachy.

O práci přeci nebyla řeč!;-D

0/−2
30.11.2014 18:45

M85i80r53o98s19l58a54v 54H94ý93l 5805777719339

Že jste vy dva zaspali dobu tak o 25 let?

+1/0
30.11.2014 20:20

M38a14r47t23i16n 95P26e89c64i75n49a 4591183

Mám z Německa přesně opačnou zkušenost:-)

0/0
1.12.2014 7:25

T92o44m16á16š 22K51u13c57h30a27ř 3557461518941

Pokud má EU fungovat, už dávno měly být sednocené zákony i daně. Takhle napůl jen něco je k prdu.

+3/0
30.11.2014 17:00

P28a71v12e31l 93R62a60c69e83k 6387398264278

to bohužel bude dlouho trvat

0/0
30.11.2014 21:50

O45s94k25a76r 58B59r49u61n19a 4889860689356

Takovych "likvidacnich" opatreni byla za posledni leta cela rada. A ejhle - byznys stale vzkveta.

0/0
30.11.2014 16:34

R67o74s18t86i91s75l64a10v 97S27i62k54s55t95a 4578339606761

Až budou muset dopravci navýšit ceny a stoupne cena dováženého zboží, tak si zas diskutujte, proč je tady všechno dražší než v Německu... v Německu, které je 8x větší a má 3-3,5x větší kupní sílu, je přeci jasné, že efektivita a nákladovost zvláště fixních položek bude naprosto jiná než tady v malé zemičce s nízkou kupní sílou. Ukažte mi dopravce, kteří nějak fakt zásadně vydělávají... většina jich je ráda, že existuje, a spíš je dost těch, které neutáhnou ani současné náklady (mýto, odpisy, atd.) a podnikání radši zavírají. 

A jestli si tady pan gastarbeiter Kadlec myslí, že když si majitel spedici odpustí audi a bude jezdit oktávkou, tedy úspora pár set tisíc, tak to je v obratech spedicí asi jako plivnutí do moře.

Je jasné, že zvýšit platy by chtěly i prodavačky, zemědělci, učitelé, lékaři... jak už jsem psal jinde, jediné řešení je buď postupné !! sbližování naplánované na řadu let, což se neděje, a nebo anexe Böhmen und Möhren Německou říší, což se nestane.

+5/−1
30.11.2014 15:07

V76á94c34l66a61v 14Š49u96b86r12t 9437183828247

Jednak ty spediční firmy působí často po celé Evropě, nebo minimálně po celé střední Evropě a za druhé, ta vyšší kupní síla jaksi přímo souvisí s výší mezd. A proč se to sbližování mezd neděje? Protože řada firem skučí, že by to s o trochu vyššími mzdami musela zabalit. Včetně velkých firem s miliardovými obraty a stamilionovými zisky.

+4/0
30.11.2014 15:13

J62i67ř93í 85K60o95c46u62r61e26k 6475764615328

Mzdové náklady zaměstnavatele vs. čistá mzda. Chcete-li přidat z 20 čistého na 25 čistého, bude to zaměstnavatele stát navíc 9 tisíc Kč a nějaké drobné.

Druhou stranou mince je poptávka po práci. Je-li vysoká, klesají v dotčeném odvětví mzdy.

+4/0
30.11.2014 15:27

Z12d62e91n37a 58V21á20g72n11e11r22o13v46á 5944882619662

Vyšší mzdy a zároveň vyšší cena zboží = inflace;-)

+1/0
30.11.2014 16:01

M88a44r48t91i86n 12P70e71t63r 6403232438179

Samozřejmě, ale pak se můžeme bavit, co je lepší. Zda to, aby platy zůstaly podobné, koruna posilovala a zboží mírně zlevňovalo... To chtěl trh, ale ČNB bojuje proti... Nebo to, aby platy rostly, kurz koruny byl na nějaké v podstatě fixní úrovni a zboží mírně zdražovalo. To by se líbilo ČNB, ale nějak na to neslyší trh... Takže tu máme třetí variantu, pro běžné zaměstnance tu nejhorší, kdy platy příliš nerostou, koruna je v podstatě (nepřliš přiměřeně) zafixována a zboží zdražuje...

+3/0
30.11.2014 16:22

M28a84r52t27i93n 33P20e15t59r 6703132888669

Nebo to napíšu trochu jednodušeji... Přibližovat se k vyspělejším ekonomikám můžeme buď tak, že mzdy budou na podobné úrovni, ale koruna bude posilovat, nebo tak, že kurz koruny bude v podstatě neměnný, ale platy porostou (rychleji než ve vyspělých ekonomikách). Ovšem i tím, že na to má ČNB a trhy rozdílné názory, se neděje ani jedno z toho a žádné přibližování se nekoná, spíš naopak...

+4/0
30.11.2014 16:39

Z92d72e57n59a 51V72á98g59n58e42r23o40v25á 5604302659932

Máte plnou pravdu...

Jenže....

Musíme si uvědomit i opačnou stranu mince, tedy důvod vzrůstající ceny zboží.

A tím je neustále se zvyšující daňové zatížení produkce - tedy mám na mysli to "sekundární" zatížení. Není to (zvýšení cen) primárně o ziskuchtivosti (tam to reguluje trh a poptávka vs nabídka), ale o nepřímých daních na vstupu.

Ať už je to zdanění na straně PHM nebo, a to je výraznější, odvody za zaměstnance na straně zaměstnavatelů.

Takže zvýšení mezd, při zachování status quo systému odvodů a zatížení u mezd, jen dále roztáčí spirálu, ale NIC neřeší.

TJ. zvednou se mzdy, zvýší se ale i navíc daňové zatížení s těmito mzdami související a to se promítne do kalkulované ceny výrobku a služeb.

Zisk berme konstantní a v reálné (nikoliv procentální) hodnotě.

Neptejte se mne, jak z toho ven! Nevím a ani si nemyslím, že je to tak jednoduché. Ono totiž snížit mandatorní výdaje (když klesnou mandatorní příjmy) se hezky říká, ale hůře realizuje (politicky i prakticky). Viz situace v Řecku.

A jet na dluh se dlouhodobě nedá - opět viz Řecko.

0/0
30.11.2014 17:03

A79n96t39o93n81i37n 59N28e10m64e51c 8601380721446

To se tedy nestane, ono staci byvala NDR, stala uz stovky miliard Euro.

Nakonec - Nemecko prispiva i na stavbu silnic v Cesku, proc by melo chtit zabirat dalsi republiku, snad aby zde lide platili dane jako v Nemecku?

To by se zde lidem nelibilo, tam totiz neznaji slovo pausal, vsechnio se zdani.

0/0
30.11.2014 18:50

V12á30c18l97a23v 14Š88u50b43r56t 9697513398867

Toho bohdá nebude, aby Čech, třebaže kvalifikovaný, dostal německou minimální mzdu. Holota jedna. Dostane půlku za dvojnásobnou pracovní dobu a bude rád!:-P

+1/0
30.11.2014 15:06

M77a72r89t49i64n 90P16e58c71i21n45a 4971403

Nesmíte volit levičáky;-)

0/0
1.12.2014 7:37

J50i17ř57í 98S29v68a77š37e93k 9514318513899

Oni řidiči v Německu berou minimální mzdu? To bych se divil... takže nikoli stejně jako německým řidičům. Samozřejmě je pochopitelné, že platy jako v Německu si asi v ČR dovolit nemůžeme, ale tady mi připadá, že je ten strach neoprávněný.

+4/0
30.11.2014 14:28

J90i56ř95í 46K21ř84e29l41i31n91a 9619216739819

Je to přesně rok co sem odešel z SA a když vidím tenhle článek, tak si fakt nedokážu představit, jak Jančura dává 8,5E na hodinu svým zaměstnancům :D to si stewka před Německem spíš vystoupí :D

+1/−3
30.11.2014 14:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.