Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeští dopravci se bojí, že svým řidičům budou muset platit jako Němcům

Německo chce, aby minimální mzdu 8,5 eura dostávali i čeští řidiči při cestě přes německé území. České firmy se nyní dozvídají, že nový německý zákon o minimální mzdě může výrazně zamotat i jejich byznysem. Jasný výklad nového zákona však stále chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A70n78t53o48n30i54n 70N87e86m17e57c 7728413731310

Jste komik, pani Vagnerova.

Se zajmem sleduji vasi snahu, objasnit vyhody firem v Nemecku. zkuste si tedy otevrit firmu v SRN.

Budete tedy platit pouze 19% ze socialu za zamestnance.

Zamyslete se vsak nad

1)  nemecky sofer nejezdi za minimum 8,5 € to by bylo 1.350 € brutto.

Musite pocitat minimalne s 2.500 € mesicne a tedy uz prodelavate.

Navic nemecky sofer nebude ochoten jezdit dele, nez ze zakona povoleno. Nebude ochoten falsovat doby jizdy.

2) sem tam nejaky sofer onemocni, staci ryma nebo strevni potize

Musite platit 100% po dobu 6 tydnu a ne jako v Cesku prvni 3 dny skoro nic.

3) ASI jste neslysela o nemecke "Gewerbesteuer". Tu musite platit z obratu v kazdem meste v Nemecku je jina, ale zdaleka vas prijde draz, nez ten rozdil na odvodu ze socialky.

4) Predstavte si, ze byste chtela nekoho propustit a ono by to neslo. Nejpve musi jit mladsi pred starsim, nejprve musite propustit cloveka bez vyzivovanych osob, potom teprve otce od rodiny atd. To zatim netusite, jak komplikovane to je. 5) Pokud po tom vsem byste udelala zisk, v Nemecku je to 29%, v Cesku mizernych 19%. 6) musela byste mit nemeckou ucetni, protoze zakony jsou velmi komplikovane. Take danovy poradce (Steuerberater ) bude nutny a tyhle osoby pracuji za jine sazby, nez 8,50€ Pokud by vam to vsechno vychazelo, nezapomente na jazykovou barieru, i emigranti po 40 letech v Nemecku maji problem s urednim jazykem a komplikovanymi zakony. Drzim vam palec, ale radim - neodchazejte z ceskeho prostredi, kde se da velmi mnoho zaridit - musite jenom vedet KDE; KOMU KOLIK To v Nemecku opravdu takhle nefunguje

+1/0
3.12.2014 0:40

J23o47s15e30f 25S91i18b65r 5528331557249

Možná tam východní firmy začnou otevírat pobočky, aby nemusely krom platu, platit i zahraniční stravné. Dnešní situace se otočí a lidé co tam pracují budou mít řádný příjem i odvedené daně. Na tom zaměstnanci nemůžou prodělat...

0/0
2.12.2014 22:01

J32a46r98o45s60l67a18v 92S11i53r18o51k97y 1544567647292

Neni duvod, aby 25 let od listopadu byla nase prumerna mzda nizsi, nez minimalni mzda v Nemecku. Dreme pritom minimalne stejne.

0/0
2.12.2014 16:15

M14i51r85o97s96l93a74v 31Z60i28k66m61u22n11d 7249733404483

Pozor s tím zakládáním německé pobočky nebo zaměstnáním v cizině na to, že český občan bude sice pracovat v Německu, kde výhledově získá nějaký nárok na penzi protože bude účasten tamního pojištění, ale současně si bude muset platit zdravotní a sociální pojištění u nás, aby dosáhl na penzi i v tuzemsku ... (odpracovaná léta = doba pojištění). Časem bude mít věk na penzi, ale budou mu chybět pojistné roky, takže to bude muset doplatit ... ono to není takové jednoduché ...

0/0
1.12.2014 13:25

N51o87v70o96s14a32d 79M30i69r39o62s31l70a45v 9538469488819

...to je ale špatná zpráva pro obyvatele v Německu protože je bude čekat z našeho pohledu zdražení....

0/0
1.12.2014 8:02

E69d26u34a52r33d 23B98l49a51z40e87k 1523920775665

A jak si predstavuji kontrolu v praxi??? To me jakoze zastavi PoLIZEI nebo BAG a co jako??? Jak jim prokazi mzdu? Kdyz navic 99% km jedu po CZ a jen 1% po D? a jen nahodou me sef presmeroval z Pahy vyjimecne! Tedy jak to honem udelame abych tam mohl vjet kousek za hranice na postu do D a jak jim to na miste prokazu??? I kdyby nejakym papirem tak papir snese vsecko ;-) Jenze kde jej honem vezmu u toho nahodileho jednorazoveho vyletu necekane z Prahy jsemli az z Brna!?... No treba tak ze vozim jako nakupci firemni razitko a u male firmy jsem ridic i sef dopravy v jedne osobe tak si neco uz sam vystavim na care ;-)) Byrokrati;-€...

+1/0
1.12.2014 6:14

J76i57n17d47ř62i27c76h 34F44i67a39l57a 4308182759619

Tak čeští dopravci se bojí, že budou muset vyplatit svým kvalifikovaným a denně riskujícím řidičům stejnou mzdu jako má v Německu ten "nejpodřadnější" zaměstnanec? ;-)

+2/0
1.12.2014 5:58

J42i13n24d24ř98i63c57h 96F64i80a48l41a 4278462849649

Vážení občané, to že jsme vstoupily do EU neznamená srovnat jen ceny zboží, to je i srovnat reálně i mzdy. Takže s tím musí firmy a stát v počítat. Prostě se musíme alespoň přiblížit německým platům. Zatím nejsme ani na polovině, díky socialismu a zlodějně, který tu bohužel v některých věcech panuje. [>-]EU

+1/0
1.12.2014 6:05

E65d40u75a88r41d 44B16l97a56z28e88k 1553690905305

vsgup do EU znamean volny pohyb osob a zbozi nikoliv jakekoliv srovnani cehokoliv... Neb ani rezije bydleni a stravy a provozu firem a ceny sluzeb neni stejne mezi staty!!! Novym kurzzem mezi staty s jednotnou menou je ruzna produktivita a ruzny prijmy ale i ruzne naklady!!! To zustava a zadny socialisticky srovnavaniRv;-€ Kazdy at si to zaridi pili a schopnostmi  samR^ (delam davno v CZ pro D firmu za skoro D plat ;-) ) , nebo se prestehuje!;-O

+1/0
1.12.2014 6:20

L32u21c89i60a73n 52P90a16p23a10z19i81a80n 5784447161975

Někdy si říkám, že je škoda, že nejsme jednou ze spolkových zemí Německa. Bylo by po mnoha problémech, které tady musíme řešit. Trapné starosti českých dopravdů mne udivují.

+1/−1
30.11.2014 22:27

J82a73n 90D89o41l86e30ž97a96l 3269669799737

Tak jim to oplatíme, když pojedou Němci u nás, tak jim budou muset dávat naší minimální mzdu, což je asi 2€/hod. Aby věděli zač se tady musí vyjít......;-D:-P[>-]EUR^?!

+12/0
30.11.2014 21:20

P12a36v72e60l 26H29o36l84u21b 1229744334614

R^;-D

0/0
30.11.2014 22:00

L87u31d61ě35k 29J22e21l89í71n95e10k 5407897349680

Ale to je super nápad. To si potom německé firmy řeknou, jak je u nás levno a přestěhují se sem. Alespoň na chvíli, než je vyžene byrokracie a nenažranost úřadů. ;-D

0/0
1.12.2014 7:25

M61a76r35t33i35n 48N97o82v19á30k 4623242799224

dříve jsem pracoval v logistickém skladě. Při výběrovém řízení byl nejlevnější Polák a až velkej kus po něm byl Čech a v patách měl Němce. Největší náklady při rozpadu ceny dělají nafta, mzda, leasing a silniční daně. Něco někde není fér.

+1/0
30.11.2014 18:13

Z70d61e26n65a 78V97á98g46n70e96r53o68v82á 5394402729302

Ale taky se podívejme PROČ jsou nákladová zatížení taková:

Nafta - spotřební daně atd.

Mzdy- vysoké "druhotné zdanění", tedy zákonné odvody....

Bez úpravy daňového zatížení (nákladů) na tyto položky nelze cenu snížit jinak, než dumpingem. Takže - pro stát kontraproduktivní

0/0
30.11.2014 18:33

A35n94t67o33n44i85n 50N97e23m89e47c 7528143651960

Vazena, ty dane maji i v Nemecku, odvody stejne a dane vyssi.

Tedy - Cech pracujici v Nemecku by mel mit nemecke minimum, jinak je to dumping a bere praci nemeckemu delnikovi.

Pokud diskutujicici chteji nemecky stejny plat i v Cesku, tak jsou na omylu.

Platy v Cesku se urcuji mezi odbory a zamestnavatelem a odbory v  Cesku zadnou velkou silu nemaji. 

V Nemecku se stavukuje pravidelne a presto tam nevidim ttakove nadavky na odbory, jako v Cesku.

Na nemecke zeleznici chteji pridat 5 % a o 2 hodiny kratsi pracovni tyden.

+1/0
30.11.2014 18:54

Z41d77e11n43a 82V73á20g35n69e25r15o38v78á 5654642689522

Mzdové zatížení zaměstnavatele:

ČR - 34 %

Německo 19,6% !!!!!!!!!!!! To je to, oč tu běží!

Pokud český zaměstnavatel dá za mzdu 2000 E hrubého, sám vyplázne

2680 E

Německý při 2000 E hrubého vysolí jen 2392 E Rv

Pokud by se například jednalo o měsíční taxu za služby (účetní třeba) a CENA by byla jen ve výši nutných mzdových nákladů, pak Němec může tuto cenu poskytnout na trhu JEN za 2392 E, Čech musí (aby nedotoval) mít cenu 2680E.

A o tom to je!

Nebavím se o tom, kolik pak má ten zaměstnanec zbytek jako čistou!

!

+3/0
30.11.2014 19:18

A45n10t36o29n21i88n 36N75e75m67e65c 7188603921660

Ktery zamestnavatel v Cesku plati 2.000 € hrubeho ?

Slysela jste nekdy, ze v Nemecku po 10 letech u firmy dostanete 1 rocni plat? Vite, ze propustit lidi v Nemecku musi odsouhlasit podniklova rada?

Pri propusteni musi jit nejprve mladsi pred starsim, zamestnanec bez zavazku pred tim, ktery ma deti.

V nemoci plati ZAMESTNAVATEL 6 tydnu 100 %; POTOM NASTOUPI NEMCENSKA pojistovna. Svarsystem je zakazan a kontroluje se nemilosrdne?

Moc jste toho neslysela a to bych se teprve musel dostat k nemeckym danim a k ceskym pausalum.

+2/0
30.11.2014 19:42

Z40d56e37n15a 38V95á89g55n24e68r96o17v38á 5564702419572

Znovu:

Beru srovnání standardního MZDOVÉHO zatížení zaměstnavatele Českého (34% hrubé mzdy) a Německého (19,6%).

VY tu tvrdíte, že ODVODY (mzdové zatížení zaměstnavatele) jsou stejné!

Vidíte, že NIKOLIV.

0/0
30.11.2014 19:48

A31n93t16o13n39i77n 29N88e73m66e17c 7158533271180

k tomu vam dodam danove zatizeni pri 2500 €

Uz vite, proc maji v Nemnecku opravene silnice a fungujici skoly a zdravotnictvi?

Lohn (Brutto): 2.500,00 Lohnsteuer: 596,50 Solidaritätszuschlag: 32,79 Kirchensteuer: 47,72 Steuern gesamt: 677,01 Lohn (nach Steuer): 1.822,99 Rentenversicherung: 236,25 Anzeige: Bessere Absicherung und Steuerersparnis mit der Riester-

Rente! Bis zu 2100,- € sind steuerlich abzugsfähig: Infos anfordern! Arbeitslosenversicherung: 37,50 Krankenversicherung: 205,00 Pflegeversicherung: 31,88 Sozialversicherung gesamt: 510,63 Lohn (Netto): 1.312,37

0/0
30.11.2014 19:53

A31n47t97o32n37i59n 39N55e55m53e21c 7598243801960

Oni totiz nemaji pausal a firma nema Svarcsystem

0/0
30.11.2014 19:55

Z85d65e86n62a 10V77á18g26n63e39r81o49v70á 5504882859902

Tak Schwarzsystem u nákladní dopravy, vzhledem ke koncesované živnosti tady v tomto případě asi nebude, co myslíte? ;-)

A paušál 60% asi taky ne. Moc OSVČ s kamiony na lízačku totiž asi nenajdete. A u PO žádný paušál nepřipadá do úvahy, co říkáte? ;-)

0/0
30.11.2014 20:46

Z58d48e14n96a 90V48á60g58n27e28r15o17v75á 5474132799442

S tím dumpingem s Vámi souhlasím.

Ale POUZE v rámci kabotáže, nikoliv ad hoc.

Pak (v případě kabotáže) se ale, i kvůli výši mzdového zatížení, vyplatí firmě, při kabotáži, založit pobočku v Německu, se sídlem i VAtkou.

0/0
30.11.2014 19:21

A40n51t44o83n96i54n 29N42e75m26e72c 7148503181350

Melete stale hrusky a jabka.Prumer v Cesku je asi 24.000 = asi 850 €

Z toho zaplati firma asi 290 € t.zn celkem  850 € + 29o € = 1.140,- €

v Nemecku prumer asi 2.500 € z toho 20 % = 3.000 €.

Tedy cesky zamestnanec prijde v Cesku firmu asi o 1.850,€ levneji.

To nemluvime o tom, ze cesky prumer vetsina uzamestmnancu nema.

Tedy - pokud chcete konkurovat v NEMECKU nemeckym firmam za ceskou mzdu, mate i pri tech 34 % odvodu obrovskou cenovou vyhodu.

Tak uz neplacte, ono se to tak v Cesku zavedlo kvuli nizkym ceskm mzdam.

Predstavte si, kde by cesky stat pri tech pausalech a odvodech z minima

bral na zdravotnictvi, kdyby i cesky podnikatel platil mene.

0/0
30.11.2014 21:13

Z94d16e69n64a 31V21á94g27n35e14r82o59v13á 5184872909782

Konečně si rozumíme!

Chyba v Matrixu.

VY jste bral status quo - tedy německou mzdu a českou mzdu.

Já počítala náklady při obou mzdách stejných.

Tedy řekněme, že by OBA (N i Č) dali řidičům jen tu minimálku, tj. 8,5 E.

V Německu vyjde Německou firmu (odvody 19,6%) menší zatížení (náklad) než Českou, která bude odvádět S+Z v ČR i z té německé mzdy.

Proto i píšu, že v takovém případě je lepší založit firmu v Německu.

+1/0
30.11.2014 21:22

Z69d35e20n46a 50V16á60g93n83e64r25o31v86á 5544762199792

Abychom si to vyjasnili (Matrix):

SA jezdí kabot Mnichov - Berlín.

Stewardka je tam 160 hodin měsíčně....

a) Status quo:

německý dopravce:8,5 * 160 *1,196 = 1626,56 E cca 44.750 Kč (cca 27,5 za E)

český dopravce 56 * 160 * 1,34 = 12.006 Kč

b) Po úpravě dle něm. legislativy

německý dopravce: 8,5 * 160 *1,196 = 1626,56 E cca 44.750 Kč (cca 27,5 za E)

český dopravce 8,5 * 160 * 1,34 = 1822,4 E cca 50 116 Kč

Pak se SA vyplatí udělat si firmu (dceru) v Německu a jet dle jejich legislativy (t.j. 19,6% odvody s+z místo 34% v ČR) Pokud tedy bude mzdový základ stejný VŠUDEv EU = 8,5 E, pak naše "mzdové" zatížení silně negativně ovlivní konkurenceschopnost č. firem. A o to mi šlo!

+2/0
30.11.2014 21:35

L22u68d76ě47k 57J33e45l34í18n79e24k 5937257339870

Tuším, že Reagan nechal vyházet pár tisíc stávkujících letových dispečerů a povolal vojenské, kteří je zastoupili, a od té doby mají v USA klid. :-/

0/0
1.12.2014 7:30

M34a93r43t24i97n 87N53o10v18á70k 4463562799954

tady je zase ekonomů.... vidíte v Německu narvané hospody v pátek jako u nás.?.. mají jinou mentalitu, jinou pracovitost. Pokud budeme srovnávat řidiče, budou to za chvilku chtít servírky, kuchaři a podobně. Nevím proč by jen řidiči měly mít přidáno na německou úroveň. Úmyslně to takto říkám. Důsledek toho bude jen zdražování a rovnou můžeme mít euro. Bohužel se tu brání řidiči a ekonomické vzdělání asi nemají. I když přidám servírce, tak ten hospodský asi nadále nebude vařit oběd za 85 Kč ! . Víte co je inflace? Ta vzniká i právě tímto. Mimochodem německý zaměstnanec dostane od státu příplatky přes zaměstnavatele za děti a podobně. U nás si to můžete jen dát z daní. Ten dopravce tam má zcela jistě jiné úlevy, když i dneska němec může jezdit za 90 centů. Český řidič v německé firmě dostane 45 tisíc korun komplet a je tam vkuse 14 dnů až 3 týdny. Český systém když to spočítám včetně diet (komplet) od 27 do 33 když jezdí na víkend domů a 35 když víkendy tráví venku. Ono v tom Německu je také třeba nájem za 450 euro bez energií. Narovnejme více dopravním firmám fér podmínky srovnatelné s EU a hlavně Polákama. Jenom tím co tady někteří řidiči plkají dělají ostudu jiným řidičům a podnikatelům v ČR.

+3/−1
30.11.2014 18:08

Z58d15e49n33a 95V28á23g41n21e12r73o21v41á 5354462989682

Zcela přesně jste vystihnul merito věci.

Navíc, chápu zavedení této "německé nesmyslnosti" v případě kabotáže, což by bylo i logické - chránit svůj vnitřní trh. V případě přeshraničním je to nesmysl.

Navíc - je tu spousta rozumbradů a expertů na legislativu Německa, přitom ani sami Němci zatím nemají prováděcí vyhlášku k tomuto legislativnímu předpisu!;-D

Asi nejlépe se k tomu v článku vyjádřil Česmad Bohemia.

Osobně se domnívám, že jejich výklad nakonec bude v souladu s tou očekávanou prováděcí vyhláškou.

Ano, budou opět výdupy....

Bude se to totiž týkat třeba i řemeslníků.

Dopadne to u některých tak, že budou, jako v 90.letech (i když tehdy byl důvod jiný než minimální taxa), každodenně pendlovat ČR - Německo a večer zpět.:-/

0/0
30.11.2014 18:30

V40l37a96s92t20i61m21i90l 67F68i68a75l21a 1762651384

Tak je jasné proč německý soudruh šofér, řídící stejné iveco za stejnou naftu za lepší zboží co rozváží do německého obchoďáku za levnější cenu má dvojnásobnou mzdu a uživí i dopravce. Protože vážení německý soudruh šofér má vyšší produktivitu, řídí 2 kamiony současně

+3/0
30.11.2014 17:59

J69i31n18d54ř91i37c68h 20M61i32t22t33e75r 6221740713713

Nefér ochrana německých dopravců před konkurencí.

+1/−2
30.11.2014 17:52

P77a25v52e97l 55R47a52c38e42k 6377598544658

Potkal jsem kamaráda, je v německu v autoservisu. Ptám se jak je ? 

Odpověď - čéče mám prachů ! Ale ty vole tady se musí makat ! Co u nás pět lidí fláká, tu to zvládnou 2

+1/−3
30.11.2014 17:10

Z10d34e18n82a 71V14á37g53n76e12r67o85v40á 5874492869242

No jo, českej Pepík-Mládkovec, vidí jen prachy.

O práci přeci nebyla řeč!;-D

0/−2
30.11.2014 18:45

M55i93r95o13s42l60a22v 39H23ý82l 5655257589109

Že jste vy dva zaspali dobu tak o 25 let?

+1/0
30.11.2014 20:20

M19a65r94t31i86n 24P92e50c69i43n28a 4111233

Mám z Německa přesně opačnou zkušenost:-)

0/0
1.12.2014 7:25

T83o22m25á58š 13K51u27c81h65a57ř 3627661738941

Pokud má EU fungovat, už dávno měly být sednocené zákony i daně. Takhle napůl jen něco je k prdu.

+3/0
30.11.2014 17:00

P53a57v30e71l 38R27a12c58e29k 6447668624718

to bohužel bude dlouho trvat

0/0
30.11.2014 21:50

O31s14k33a62r 83B41r47u38n26a 4979330629736

Takovych "likvidacnich" opatreni byla za posledni leta cela rada. A ejhle - byznys stale vzkveta.

0/0
30.11.2014 16:34

R40o28s52t17i42s63l23a29v 48S91i49k70s89t83a 4218359916791

Až budou muset dopravci navýšit ceny a stoupne cena dováženého zboží, tak si zas diskutujte, proč je tady všechno dražší než v Německu... v Německu, které je 8x větší a má 3-3,5x větší kupní sílu, je přeci jasné, že efektivita a nákladovost zvláště fixních položek bude naprosto jiná než tady v malé zemičce s nízkou kupní sílou. Ukažte mi dopravce, kteří nějak fakt zásadně vydělávají... většina jich je ráda, že existuje, a spíš je dost těch, které neutáhnou ani současné náklady (mýto, odpisy, atd.) a podnikání radši zavírají. 

A jestli si tady pan gastarbeiter Kadlec myslí, že když si majitel spedici odpustí audi a bude jezdit oktávkou, tedy úspora pár set tisíc, tak to je v obratech spedicí asi jako plivnutí do moře.

Je jasné, že zvýšit platy by chtěly i prodavačky, zemědělci, učitelé, lékaři... jak už jsem psal jinde, jediné řešení je buď postupné !! sbližování naplánované na řadu let, což se neděje, a nebo anexe Böhmen und Möhren Německou říší, což se nestane.

+5/−1
30.11.2014 15:07

V91á49c78l95a76v 42Š94u77b35r35t 9667363598957

Jednak ty spediční firmy působí často po celé Evropě, nebo minimálně po celé střední Evropě a za druhé, ta vyšší kupní síla jaksi přímo souvisí s výší mezd. A proč se to sbližování mezd neděje? Protože řada firem skučí, že by to s o trochu vyššími mzdami musela zabalit. Včetně velkých firem s miliardovými obraty a stamilionovými zisky.

+4/0
30.11.2014 15:13

J19i63ř85í 82K15o22c12u12r48e52k 6815224825908

Mzdové náklady zaměstnavatele vs. čistá mzda. Chcete-li přidat z 20 čistého na 25 čistého, bude to zaměstnavatele stát navíc 9 tisíc Kč a nějaké drobné.

Druhou stranou mince je poptávka po práci. Je-li vysoká, klesají v dotčeném odvětví mzdy.

+4/0
30.11.2014 15:27

Z93d57e36n13a 34V27á41g22n93e44r50o20v22á 5634382869612

Vyšší mzdy a zároveň vyšší cena zboží = inflace;-)

+1/0
30.11.2014 16:01

M21a41r52t61i35n 96P37e29t79r 6773882118369

Samozřejmě, ale pak se můžeme bavit, co je lepší. Zda to, aby platy zůstaly podobné, koruna posilovala a zboží mírně zlevňovalo... To chtěl trh, ale ČNB bojuje proti... Nebo to, aby platy rostly, kurz koruny byl na nějaké v podstatě fixní úrovni a zboží mírně zdražovalo. To by se líbilo ČNB, ale nějak na to neslyší trh... Takže tu máme třetí variantu, pro běžné zaměstnance tu nejhorší, kdy platy příliš nerostou, koruna je v podstatě (nepřliš přiměřeně) zafixována a zboží zdražuje...

+3/0
30.11.2014 16:22

M63a58r13t82i76n 98P63e12t42r 6643962698519

Nebo to napíšu trochu jednodušeji... Přibližovat se k vyspělejším ekonomikám můžeme buď tak, že mzdy budou na podobné úrovni, ale koruna bude posilovat, nebo tak, že kurz koruny bude v podstatě neměnný, ale platy porostou (rychleji než ve vyspělých ekonomikách). Ovšem i tím, že na to má ČNB a trhy rozdílné názory, se neděje ani jedno z toho a žádné přibližování se nekoná, spíš naopak...

+4/0
30.11.2014 16:39

Z42d94e98n47a 73V61á89g69n80e40r39o68v59á 5984822539492

Máte plnou pravdu...

Jenže....

Musíme si uvědomit i opačnou stranu mince, tedy důvod vzrůstající ceny zboží.

A tím je neustále se zvyšující daňové zatížení produkce - tedy mám na mysli to "sekundární" zatížení. Není to (zvýšení cen) primárně o ziskuchtivosti (tam to reguluje trh a poptávka vs nabídka), ale o nepřímých daních na vstupu.

Ať už je to zdanění na straně PHM nebo, a to je výraznější, odvody za zaměstnance na straně zaměstnavatelů.

Takže zvýšení mezd, při zachování status quo systému odvodů a zatížení u mezd, jen dále roztáčí spirálu, ale NIC neřeší.

TJ. zvednou se mzdy, zvýší se ale i navíc daňové zatížení s těmito mzdami související a to se promítne do kalkulované ceny výrobku a služeb.

Zisk berme konstantní a v reálné (nikoliv procentální) hodnotě.

Neptejte se mne, jak z toho ven! Nevím a ani si nemyslím, že je to tak jednoduché. Ono totiž snížit mandatorní výdaje (když klesnou mandatorní příjmy) se hezky říká, ale hůře realizuje (politicky i prakticky). Viz situace v Řecku.

A jet na dluh se dlouhodobě nedá - opět viz Řecko.

0/0
30.11.2014 17:03

A52n21t67o29n85i61n 19N80e60m86e97c 7198983871640

To se tedy nestane, ono staci byvala NDR, stala uz stovky miliard Euro.

Nakonec - Nemecko prispiva i na stavbu silnic v Cesku, proc by melo chtit zabirat dalsi republiku, snad aby zde lide platili dane jako v Nemecku?

To by se zde lidem nelibilo, tam totiz neznaji slovo pausal, vsechnio se zdani.

0/0
30.11.2014 18:50

V65á55c93l34a79v 39Š24u48b45r53t 9827283738247

Toho bohdá nebude, aby Čech, třebaže kvalifikovaný, dostal německou minimální mzdu. Holota jedna. Dostane půlku za dvojnásobnou pracovní dobu a bude rád!:-P

+1/0
30.11.2014 15:06

M27a10r79t58i92n 22P85e11c31i55n42a 4891663

Nesmíte volit levičáky;-)

0/0
1.12.2014 7:37

J23i73ř91í 60S81v51a74š13e13k 9144588723199

Oni řidiči v Německu berou minimální mzdu? To bych se divil... takže nikoli stejně jako německým řidičům. Samozřejmě je pochopitelné, že platy jako v Německu si asi v ČR dovolit nemůžeme, ale tady mi připadá, že je ten strach neoprávněný.

+4/0
30.11.2014 14:28

J37i71ř31í 74K12ř43e45l66i42n86a 9279596159759

Je to přesně rok co sem odešel z SA a když vidím tenhle článek, tak si fakt nedokážu představit, jak Jančura dává 8,5E na hodinu svým zaměstnancům :D to si stewka před Německem spíš vystoupí :D

+1/−3
30.11.2014 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.