Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeští dopravci se bojí, že svým řidičům budou muset platit jako Němcům

Německo chce, aby minimální mzdu 8,5 eura dostávali i čeští řidiči při cestě přes německé území. České firmy se nyní dozvídají, že nový německý zákon o minimální mzdě může výrazně zamotat i jejich byznysem. Jasný výklad nového zákona však stále chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A98n45t82o26n93i87n 14N67e64m67e54c 7578513251520

Jste komik, pani Vagnerova.

Se zajmem sleduji vasi snahu, objasnit vyhody firem v Nemecku. zkuste si tedy otevrit firmu v SRN.

Budete tedy platit pouze 19% ze socialu za zamestnance.

Zamyslete se vsak nad

1)  nemecky sofer nejezdi za minimum 8,5 € to by bylo 1.350 € brutto.

Musite pocitat minimalne s 2.500 € mesicne a tedy uz prodelavate.

Navic nemecky sofer nebude ochoten jezdit dele, nez ze zakona povoleno. Nebude ochoten falsovat doby jizdy.

2) sem tam nejaky sofer onemocni, staci ryma nebo strevni potize

Musite platit 100% po dobu 6 tydnu a ne jako v Cesku prvni 3 dny skoro nic.

3) ASI jste neslysela o nemecke "Gewerbesteuer". Tu musite platit z obratu v kazdem meste v Nemecku je jina, ale zdaleka vas prijde draz, nez ten rozdil na odvodu ze socialky.

4) Predstavte si, ze byste chtela nekoho propustit a ono by to neslo. Nejpve musi jit mladsi pred starsim, nejprve musite propustit cloveka bez vyzivovanych osob, potom teprve otce od rodiny atd. To zatim netusite, jak komplikovane to je. 5) Pokud po tom vsem byste udelala zisk, v Nemecku je to 29%, v Cesku mizernych 19%. 6) musela byste mit nemeckou ucetni, protoze zakony jsou velmi komplikovane. Take danovy poradce (Steuerberater ) bude nutny a tyhle osoby pracuji za jine sazby, nez 8,50€ Pokud by vam to vsechno vychazelo, nezapomente na jazykovou barieru, i emigranti po 40 letech v Nemecku maji problem s urednim jazykem a komplikovanymi zakony. Drzim vam palec, ale radim - neodchazejte z ceskeho prostredi, kde se da velmi mnoho zaridit - musite jenom vedet KDE; KOMU KOLIK To v Nemecku opravdu takhle nefunguje

+1/0
3.12.2014 0:40

J63o27s67e74f 73S52i89b80r 5468821827499

Možná tam východní firmy začnou otevírat pobočky, aby nemusely krom platu, platit i zahraniční stravné. Dnešní situace se otočí a lidé co tam pracují budou mít řádný příjem i odvedené daně. Na tom zaměstnanci nemůžou prodělat...

0/0
2.12.2014 22:01

J14a85r73o98s47l13a96v 94S39i24r94o39k20y 1344117347342

Neni duvod, aby 25 let od listopadu byla nase prumerna mzda nizsi, nez minimalni mzda v Nemecku. Dreme pritom minimalne stejne.

0/0
2.12.2014 16:15

M72i15r61o87s27l46a61v 78Z11i83k89m27u97n98d 7429543834283

Pozor s tím zakládáním německé pobočky nebo zaměstnáním v cizině na to, že český občan bude sice pracovat v Německu, kde výhledově získá nějaký nárok na penzi protože bude účasten tamního pojištění, ale současně si bude muset platit zdravotní a sociální pojištění u nás, aby dosáhl na penzi i v tuzemsku ... (odpracovaná léta = doba pojištění). Časem bude mít věk na penzi, ale budou mu chybět pojistné roky, takže to bude muset doplatit ... ono to není takové jednoduché ...

0/0
1.12.2014 13:25

N92o64v30o50s60a55d 85M38i68r86o56s50l71a27v 9648179418319

...to je ale špatná zpráva pro obyvatele v Německu protože je bude čekat z našeho pohledu zdražení....

0/0
1.12.2014 8:02

E94d31u66a33r93d 97B63l22a78z96e39k 1813500555915

A jak si predstavuji kontrolu v praxi??? To me jakoze zastavi PoLIZEI nebo BAG a co jako??? Jak jim prokazi mzdu? Kdyz navic 99% km jedu po CZ a jen 1% po D? a jen nahodou me sef presmeroval z Pahy vyjimecne! Tedy jak to honem udelame abych tam mohl vjet kousek za hranice na postu do D a jak jim to na miste prokazu??? I kdyby nejakym papirem tak papir snese vsecko ;-) Jenze kde jej honem vezmu u toho nahodileho jednorazoveho vyletu necekane z Prahy jsemli az z Brna!?... No treba tak ze vozim jako nakupci firemni razitko a u male firmy jsem ridic i sef dopravy v jedne osobe tak si neco uz sam vystavim na care ;-)) Byrokrati;-€...

+1/0
1.12.2014 6:14

J41i46n13d82ř22i58c75h 58F58i58a14l38a 4398652359209

Tak čeští dopravci se bojí, že budou muset vyplatit svým kvalifikovaným a denně riskujícím řidičům stejnou mzdu jako má v Německu ten "nejpodřadnější" zaměstnanec? ;-)

+2/0
1.12.2014 5:58

J66i77n46d32ř26i93c97h 66F66i38a81l58a 4568562289419

Vážení občané, to že jsme vstoupily do EU neznamená srovnat jen ceny zboží, to je i srovnat reálně i mzdy. Takže s tím musí firmy a stát v počítat. Prostě se musíme alespoň přiblížit německým platům. Zatím nejsme ani na polovině, díky socialismu a zlodějně, který tu bohužel v některých věcech panuje. [>-]EU

+1/0
1.12.2014 6:05

E64d18u35a23r80d 94B81l55a45z71e17k 1293650685965

vsgup do EU znamean volny pohyb osob a zbozi nikoliv jakekoliv srovnani cehokoliv... Neb ani rezije bydleni a stravy a provozu firem a ceny sluzeb neni stejne mezi staty!!! Novym kurzzem mezi staty s jednotnou menou je ruzna produktivita a ruzny prijmy ale i ruzne naklady!!! To zustava a zadny socialisticky srovnavaniRv;-€ Kazdy at si to zaridi pili a schopnostmi  samR^ (delam davno v CZ pro D firmu za skoro D plat ;-) ) , nebo se prestehuje!;-O

+1/0
1.12.2014 6:20

L86u67c40i60a44n 27P38a97p43a79z46i54a39n 5104297121405

Někdy si říkám, že je škoda, že nejsme jednou ze spolkových zemí Německa. Bylo by po mnoha problémech, které tady musíme řešit. Trapné starosti českých dopravdů mne udivují.

+1/−1
30.11.2014 22:27

J27a49n 30D14o51l53e24ž83a32l 3119599199747

Tak jim to oplatíme, když pojedou Němci u nás, tak jim budou muset dávat naší minimální mzdu, což je asi 2€/hod. Aby věděli zač se tady musí vyjít......;-D:-P[>-]EUR^?!

+12/0
30.11.2014 21:20

P42a97v68e51l 23H27o94l21u11b 1129654744544

R^;-D

0/0
30.11.2014 22:00

L76u36d64ě80k 35J42e41l88í78n44e63k 5547437539550

Ale to je super nápad. To si potom německé firmy řeknou, jak je u nás levno a přestěhují se sem. Alespoň na chvíli, než je vyžene byrokracie a nenažranost úřadů. ;-D

0/0
1.12.2014 7:25

M37a43r66t29i33n 10N81o76v13á26k 4813332909394

dříve jsem pracoval v logistickém skladě. Při výběrovém řízení byl nejlevnější Polák a až velkej kus po něm byl Čech a v patách měl Němce. Největší náklady při rozpadu ceny dělají nafta, mzda, leasing a silniční daně. Něco někde není fér.

+1/0
30.11.2014 18:13

Z25d83e54n58a 74V26á59g12n95e67r27o29v94á 5964432249172

Ale taky se podívejme PROČ jsou nákladová zatížení taková:

Nafta - spotřební daně atd.

Mzdy- vysoké "druhotné zdanění", tedy zákonné odvody....

Bez úpravy daňového zatížení (nákladů) na tyto položky nelze cenu snížit jinak, než dumpingem. Takže - pro stát kontraproduktivní

0/0
30.11.2014 18:33

A69n71t66o77n43i81n 42N73e72m98e32c 7488973121510

Vazena, ty dane maji i v Nemecku, odvody stejne a dane vyssi.

Tedy - Cech pracujici v Nemecku by mel mit nemecke minimum, jinak je to dumping a bere praci nemeckemu delnikovi.

Pokud diskutujicici chteji nemecky stejny plat i v Cesku, tak jsou na omylu.

Platy v Cesku se urcuji mezi odbory a zamestnavatelem a odbory v  Cesku zadnou velkou silu nemaji. 

V Nemecku se stavukuje pravidelne a presto tam nevidim ttakove nadavky na odbory, jako v Cesku.

Na nemecke zeleznici chteji pridat 5 % a o 2 hodiny kratsi pracovni tyden.

+1/0
30.11.2014 18:54

Z12d72e94n89a 15V78á26g93n52e41r75o48v10á 5374132479622

Mzdové zatížení zaměstnavatele:

ČR - 34 %

Německo 19,6% !!!!!!!!!!!! To je to, oč tu běží!

Pokud český zaměstnavatel dá za mzdu 2000 E hrubého, sám vyplázne

2680 E

Německý při 2000 E hrubého vysolí jen 2392 E Rv

Pokud by se například jednalo o měsíční taxu za služby (účetní třeba) a CENA by byla jen ve výši nutných mzdových nákladů, pak Němec může tuto cenu poskytnout na trhu JEN za 2392 E, Čech musí (aby nedotoval) mít cenu 2680E.

A o tom to je!

Nebavím se o tom, kolik pak má ten zaměstnanec zbytek jako čistou!

!

+3/0
30.11.2014 19:18

A94n55t20o66n23i94n 43N50e79m84e75c 7928203131930

Ktery zamestnavatel v Cesku plati 2.000 € hrubeho ?

Slysela jste nekdy, ze v Nemecku po 10 letech u firmy dostanete 1 rocni plat? Vite, ze propustit lidi v Nemecku musi odsouhlasit podniklova rada?

Pri propusteni musi jit nejprve mladsi pred starsim, zamestnanec bez zavazku pred tim, ktery ma deti.

V nemoci plati ZAMESTNAVATEL 6 tydnu 100 %; POTOM NASTOUPI NEMCENSKA pojistovna. Svarsystem je zakazan a kontroluje se nemilosrdne?

Moc jste toho neslysela a to bych se teprve musel dostat k nemeckym danim a k ceskym pausalum.

+2/0
30.11.2014 19:42

Z25d25e55n10a 17V37á44g90n75e28r35o11v94á 5804142709342

Znovu:

Beru srovnání standardního MZDOVÉHO zatížení zaměstnavatele Českého (34% hrubé mzdy) a Německého (19,6%).

VY tu tvrdíte, že ODVODY (mzdové zatížení zaměstnavatele) jsou stejné!

Vidíte, že NIKOLIV.

0/0
30.11.2014 19:48

A46n37t91o87n44i38n 17N39e53m19e30c 7138323821480

k tomu vam dodam danove zatizeni pri 2500 €

Uz vite, proc maji v Nemnecku opravene silnice a fungujici skoly a zdravotnictvi?

Lohn (Brutto): 2.500,00 Lohnsteuer: 596,50 Solidaritätszuschlag: 32,79 Kirchensteuer: 47,72 Steuern gesamt: 677,01 Lohn (nach Steuer): 1.822,99 Rentenversicherung: 236,25 Anzeige: Bessere Absicherung und Steuerersparnis mit der Riester-

Rente! Bis zu 2100,- € sind steuerlich abzugsfähig: Infos anfordern! Arbeitslosenversicherung: 37,50 Krankenversicherung: 205,00 Pflegeversicherung: 31,88 Sozialversicherung gesamt: 510,63 Lohn (Netto): 1.312,37

0/0
30.11.2014 19:53

A46n59t33o54n37i95n 20N27e14m79e90c 7408213101610

Oni totiz nemaji pausal a firma nema Svarcsystem

0/0
30.11.2014 19:55

Z46d19e59n38a 65V28á25g58n86e17r25o55v97á 5174402679912

Tak Schwarzsystem u nákladní dopravy, vzhledem ke koncesované živnosti tady v tomto případě asi nebude, co myslíte? ;-)

A paušál 60% asi taky ne. Moc OSVČ s kamiony na lízačku totiž asi nenajdete. A u PO žádný paušál nepřipadá do úvahy, co říkáte? ;-)

0/0
30.11.2014 20:46

Z78d88e51n70a 36V76á74g24n28e32r21o95v14á 5274172769172

S tím dumpingem s Vámi souhlasím.

Ale POUZE v rámci kabotáže, nikoliv ad hoc.

Pak (v případě kabotáže) se ale, i kvůli výši mzdového zatížení, vyplatí firmě, při kabotáži, založit pobočku v Německu, se sídlem i VAtkou.

0/0
30.11.2014 19:21

A98n69t74o66n64i33n 86N72e25m38e80c 7978123861460

Melete stale hrusky a jabka.Prumer v Cesku je asi 24.000 = asi 850 €

Z toho zaplati firma asi 290 € t.zn celkem  850 € + 29o € = 1.140,- €

v Nemecku prumer asi 2.500 € z toho 20 % = 3.000 €.

Tedy cesky zamestnanec prijde v Cesku firmu asi o 1.850,€ levneji.

To nemluvime o tom, ze cesky prumer vetsina uzamestmnancu nema.

Tedy - pokud chcete konkurovat v NEMECKU nemeckym firmam za ceskou mzdu, mate i pri tech 34 % odvodu obrovskou cenovou vyhodu.

Tak uz neplacte, ono se to tak v Cesku zavedlo kvuli nizkym ceskm mzdam.

Predstavte si, kde by cesky stat pri tech pausalech a odvodech z minima

bral na zdravotnictvi, kdyby i cesky podnikatel platil mene.

0/0
30.11.2014 21:13

Z86d21e51n69a 38V35á68g44n44e19r43o16v28á 5544682109482

Konečně si rozumíme!

Chyba v Matrixu.

VY jste bral status quo - tedy německou mzdu a českou mzdu.

Já počítala náklady při obou mzdách stejných.

Tedy řekněme, že by OBA (N i Č) dali řidičům jen tu minimálku, tj. 8,5 E.

V Německu vyjde Německou firmu (odvody 19,6%) menší zatížení (náklad) než Českou, která bude odvádět S+Z v ČR i z té německé mzdy.

Proto i píšu, že v takovém případě je lepší založit firmu v Německu.

+1/0
30.11.2014 21:22

Z48d97e46n65a 10V37á55g11n77e54r97o94v76á 5214412849332

Abychom si to vyjasnili (Matrix):

SA jezdí kabot Mnichov - Berlín.

Stewardka je tam 160 hodin měsíčně....

a) Status quo:

německý dopravce:8,5 * 160 *1,196 = 1626,56 E cca 44.750 Kč (cca 27,5 za E)

český dopravce 56 * 160 * 1,34 = 12.006 Kč

b) Po úpravě dle něm. legislativy

německý dopravce: 8,5 * 160 *1,196 = 1626,56 E cca 44.750 Kč (cca 27,5 za E)

český dopravce 8,5 * 160 * 1,34 = 1822,4 E cca 50 116 Kč

Pak se SA vyplatí udělat si firmu (dceru) v Německu a jet dle jejich legislativy (t.j. 19,6% odvody s+z místo 34% v ČR) Pokud tedy bude mzdový základ stejný VŠUDEv EU = 8,5 E, pak naše "mzdové" zatížení silně negativně ovlivní konkurenceschopnost č. firem. A o to mi šlo!

+2/0
30.11.2014 21:35

L84u61d57ě77k 51J47e64l35í64n33e57k 5147417139250

Tuším, že Reagan nechal vyházet pár tisíc stávkujících letových dispečerů a povolal vojenské, kteří je zastoupili, a od té doby mají v USA klid. :-/

0/0
1.12.2014 7:30

M89a42r98t65i31n 45N59o65v49á90k 4823372729664

tady je zase ekonomů.... vidíte v Německu narvané hospody v pátek jako u nás.?.. mají jinou mentalitu, jinou pracovitost. Pokud budeme srovnávat řidiče, budou to za chvilku chtít servírky, kuchaři a podobně. Nevím proč by jen řidiči měly mít přidáno na německou úroveň. Úmyslně to takto říkám. Důsledek toho bude jen zdražování a rovnou můžeme mít euro. Bohužel se tu brání řidiči a ekonomické vzdělání asi nemají. I když přidám servírce, tak ten hospodský asi nadále nebude vařit oběd za 85 Kč ! . Víte co je inflace? Ta vzniká i právě tímto. Mimochodem německý zaměstnanec dostane od státu příplatky přes zaměstnavatele za děti a podobně. U nás si to můžete jen dát z daní. Ten dopravce tam má zcela jistě jiné úlevy, když i dneska němec může jezdit za 90 centů. Český řidič v německé firmě dostane 45 tisíc korun komplet a je tam vkuse 14 dnů až 3 týdny. Český systém když to spočítám včetně diet (komplet) od 27 do 33 když jezdí na víkend domů a 35 když víkendy tráví venku. Ono v tom Německu je také třeba nájem za 450 euro bez energií. Narovnejme více dopravním firmám fér podmínky srovnatelné s EU a hlavně Polákama. Jenom tím co tady někteří řidiči plkají dělají ostudu jiným řidičům a podnikatelům v ČR.

+3/−1
30.11.2014 18:08

Z32d77e57n81a 43V91á21g31n95e10r42o21v10á 5764782509682

Zcela přesně jste vystihnul merito věci.

Navíc, chápu zavedení této "německé nesmyslnosti" v případě kabotáže, což by bylo i logické - chránit svůj vnitřní trh. V případě přeshraničním je to nesmysl.

Navíc - je tu spousta rozumbradů a expertů na legislativu Německa, přitom ani sami Němci zatím nemají prováděcí vyhlášku k tomuto legislativnímu předpisu!;-D

Asi nejlépe se k tomu v článku vyjádřil Česmad Bohemia.

Osobně se domnívám, že jejich výklad nakonec bude v souladu s tou očekávanou prováděcí vyhláškou.

Ano, budou opět výdupy....

Bude se to totiž týkat třeba i řemeslníků.

Dopadne to u některých tak, že budou, jako v 90.letech (i když tehdy byl důvod jiný než minimální taxa), každodenně pendlovat ČR - Německo a večer zpět.:-/

0/0
30.11.2014 18:30

V73l39a17s62t76i55m19i48l 73F28i22a65l94a 1242741964

Tak je jasné proč německý soudruh šofér, řídící stejné iveco za stejnou naftu za lepší zboží co rozváží do německého obchoďáku za levnější cenu má dvojnásobnou mzdu a uživí i dopravce. Protože vážení německý soudruh šofér má vyšší produktivitu, řídí 2 kamiony současně

+3/0
30.11.2014 17:59

J12i85n74d75ř70i49c91h 93M92i42t66t53e30r 6681800243793

Nefér ochrana německých dopravců před konkurencí.

+1/−2
30.11.2014 17:52

P26a53v29e20l 89R76a67c18e18k 6247798544358

Potkal jsem kamaráda, je v německu v autoservisu. Ptám se jak je ? 

Odpověď - čéče mám prachů ! Ale ty vole tady se musí makat ! Co u nás pět lidí fláká, tu to zvládnou 2

+1/−3
30.11.2014 17:10

Z80d35e44n19a 24V11á13g79n29e81r44o23v30á 5204112889792

No jo, českej Pepík-Mládkovec, vidí jen prachy.

O práci přeci nebyla řeč!;-D

0/−2
30.11.2014 18:45

M92i14r41o48s50l93a63v 17H34ý27l 5665677559689

Že jste vy dva zaspali dobu tak o 25 let?

+1/0
30.11.2014 20:20

M46a67r22t16i31n 44P16e67c76i44n60a 4441183

Mám z Německa přesně opačnou zkušenost:-)

0/0
1.12.2014 7:25

T15o88m79á75š 78K38u24c20h48a15ř 3837861708371

Pokud má EU fungovat, už dávno měly být sednocené zákony i daně. Takhle napůl jen něco je k prdu.

+3/0
30.11.2014 17:00

P84a95v43e44l 33R59a44c75e11k 6237878664818

to bohužel bude dlouho trvat

0/0
30.11.2014 21:50

O21s25k69a79r 13B41r88u73n37a 4589480379526

Takovych "likvidacnich" opatreni byla za posledni leta cela rada. A ejhle - byznys stale vzkveta.

0/0
30.11.2014 16:34

R45o30s40t82i34s45l93a59v 20S33i42k20s11t10a 4428149756901

Až budou muset dopravci navýšit ceny a stoupne cena dováženého zboží, tak si zas diskutujte, proč je tady všechno dražší než v Německu... v Německu, které je 8x větší a má 3-3,5x větší kupní sílu, je přeci jasné, že efektivita a nákladovost zvláště fixních položek bude naprosto jiná než tady v malé zemičce s nízkou kupní sílou. Ukažte mi dopravce, kteří nějak fakt zásadně vydělávají... většina jich je ráda, že existuje, a spíš je dost těch, které neutáhnou ani současné náklady (mýto, odpisy, atd.) a podnikání radši zavírají. 

A jestli si tady pan gastarbeiter Kadlec myslí, že když si majitel spedici odpustí audi a bude jezdit oktávkou, tedy úspora pár set tisíc, tak to je v obratech spedicí asi jako plivnutí do moře.

Je jasné, že zvýšit platy by chtěly i prodavačky, zemědělci, učitelé, lékaři... jak už jsem psal jinde, jediné řešení je buď postupné !! sbližování naplánované na řadu let, což se neděje, a nebo anexe Böhmen und Möhren Německou říší, což se nestane.

+5/−1
30.11.2014 15:07

V19á95c26l98a50v 67Š11u51b96r95t 9987353578157

Jednak ty spediční firmy působí často po celé Evropě, nebo minimálně po celé střední Evropě a za druhé, ta vyšší kupní síla jaksi přímo souvisí s výší mezd. A proč se to sbližování mezd neděje? Protože řada firem skučí, že by to s o trochu vyššími mzdami musela zabalit. Včetně velkých firem s miliardovými obraty a stamilionovými zisky.

+4/0
30.11.2014 15:13

J91i87ř38í 13K91o75c77u93r16e71k 6875824585788

Mzdové náklady zaměstnavatele vs. čistá mzda. Chcete-li přidat z 20 čistého na 25 čistého, bude to zaměstnavatele stát navíc 9 tisíc Kč a nějaké drobné.

Druhou stranou mince je poptávka po práci. Je-li vysoká, klesají v dotčeném odvětví mzdy.

+4/0
30.11.2014 15:27

Z13d98e84n97a 45V49á51g21n52e93r61o38v40á 5374482939332

Vyšší mzdy a zároveň vyšší cena zboží = inflace;-)

+1/0
30.11.2014 16:01

M61a27r49t32i71n 96P49e37t96r 6963122348379

Samozřejmě, ale pak se můžeme bavit, co je lepší. Zda to, aby platy zůstaly podobné, koruna posilovala a zboží mírně zlevňovalo... To chtěl trh, ale ČNB bojuje proti... Nebo to, aby platy rostly, kurz koruny byl na nějaké v podstatě fixní úrovni a zboží mírně zdražovalo. To by se líbilo ČNB, ale nějak na to neslyší trh... Takže tu máme třetí variantu, pro běžné zaměstnance tu nejhorší, kdy platy příliš nerostou, koruna je v podstatě (nepřliš přiměřeně) zafixována a zboží zdražuje...

+3/0
30.11.2014 16:22

M26a91r88t97i52n 22P97e62t85r 6163932488929

Nebo to napíšu trochu jednodušeji... Přibližovat se k vyspělejším ekonomikám můžeme buď tak, že mzdy budou na podobné úrovni, ale koruna bude posilovat, nebo tak, že kurz koruny bude v podstatě neměnný, ale platy porostou (rychleji než ve vyspělých ekonomikách). Ovšem i tím, že na to má ČNB a trhy rozdílné názory, se neděje ani jedno z toho a žádné přibližování se nekoná, spíš naopak...

+4/0
30.11.2014 16:39

Z76d73e60n48a 39V98á81g19n70e42r36o17v16á 5594562119482

Máte plnou pravdu...

Jenže....

Musíme si uvědomit i opačnou stranu mince, tedy důvod vzrůstající ceny zboží.

A tím je neustále se zvyšující daňové zatížení produkce - tedy mám na mysli to "sekundární" zatížení. Není to (zvýšení cen) primárně o ziskuchtivosti (tam to reguluje trh a poptávka vs nabídka), ale o nepřímých daních na vstupu.

Ať už je to zdanění na straně PHM nebo, a to je výraznější, odvody za zaměstnance na straně zaměstnavatelů.

Takže zvýšení mezd, při zachování status quo systému odvodů a zatížení u mezd, jen dále roztáčí spirálu, ale NIC neřeší.

TJ. zvednou se mzdy, zvýší se ale i navíc daňové zatížení s těmito mzdami související a to se promítne do kalkulované ceny výrobku a služeb.

Zisk berme konstantní a v reálné (nikoliv procentální) hodnotě.

Neptejte se mne, jak z toho ven! Nevím a ani si nemyslím, že je to tak jednoduché. Ono totiž snížit mandatorní výdaje (když klesnou mandatorní příjmy) se hezky říká, ale hůře realizuje (politicky i prakticky). Viz situace v Řecku.

A jet na dluh se dlouhodobě nedá - opět viz Řecko.

0/0
30.11.2014 17:03

A46n26t82o36n12i72n 40N87e24m49e40c 7478553321110

To se tedy nestane, ono staci byvala NDR, stala uz stovky miliard Euro.

Nakonec - Nemecko prispiva i na stavbu silnic v Cesku, proc by melo chtit zabirat dalsi republiku, snad aby zde lide platili dane jako v Nemecku?

To by se zde lidem nelibilo, tam totiz neznaji slovo pausal, vsechnio se zdani.

0/0
30.11.2014 18:50

V38á94c32l87a87v 66Š96u29b24r66t 9827643818907

Toho bohdá nebude, aby Čech, třebaže kvalifikovaný, dostal německou minimální mzdu. Holota jedna. Dostane půlku za dvojnásobnou pracovní dobu a bude rád!:-P

+1/0
30.11.2014 15:06

M92a65r96t24i48n 88P21e21c89i13n43a 4721343

Nesmíte volit levičáky;-)

0/0
1.12.2014 7:37

J88i67ř44í 62S47v41a96š21e83k 9704678433509

Oni řidiči v Německu berou minimální mzdu? To bych se divil... takže nikoli stejně jako německým řidičům. Samozřejmě je pochopitelné, že platy jako v Německu si asi v ČR dovolit nemůžeme, ale tady mi připadá, že je ten strach neoprávněný.

+4/0
30.11.2014 14:28

J27i11ř25í 52K46ř90e48l94i58n52a 9269976669219

Je to přesně rok co sem odešel z SA a když vidím tenhle článek, tak si fakt nedokážu představit, jak Jančura dává 8,5E na hodinu svým zaměstnancům :D to si stewka před Německem spíš vystoupí :D

+1/−3
30.11.2014 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.