Diskuze

Čeští dopravci se bojí, že svým řidičům budou muset platit jako Němcům

Německo chce, aby minimální mzdu 8,5 eura dostávali i čeští řidiči při cestě přes německé území. České firmy se nyní dozvídají, že nový německý zákon o minimální mzdě může výrazně zamotat i jejich byznysem. Jasný výklad nového zákona však stále chybí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AN

Jste komik, pani Vagnerova.

Se zajmem sleduji vasi snahu, objasnit vyhody firem v Nemecku. zkuste si tedy otevrit firmu v SRN.

Budete tedy platit pouze 19% ze socialu za zamestnance.

Zamyslete se vsak nad

1)  nemecky sofer nejezdi za minimum 8,5 € to by bylo 1.350 € brutto.

Musite pocitat minimalne s 2.500 € mesicne a tedy uz prodelavate.

Navic nemecky sofer nebude ochoten jezdit dele, nez ze zakona povoleno. Nebude ochoten falsovat doby jizdy.

2) sem tam nejaky sofer onemocni, staci ryma nebo strevni potize

Musite platit 100% po dobu 6 tydnu a ne jako v Cesku prvni 3 dny skoro nic.

3) ASI jste neslysela o nemecke "Gewerbesteuer". Tu musite platit z obratu v kazdem meste v Nemecku je jina, ale zdaleka vas prijde draz, nez ten rozdil na odvodu ze socialky.

4) Predstavte si, ze byste chtela nekoho propustit a ono by to neslo. Nejpve musi jit mladsi pred starsim, nejprve musite propustit cloveka bez vyzivovanych osob, potom teprve otce od rodiny atd. To zatim netusite, jak komplikovane to je. 5) Pokud po tom vsem byste udelala zisk, v Nemecku je to 29%, v Cesku mizernych 19%. 6) musela byste mit nemeckou ucetni, protoze zakony jsou velmi komplikovane. Take danovy poradce (Steuerberater ) bude nutny a tyhle osoby pracuji za jine sazby, nez 8,50€ Pokud by vam to vsechno vychazelo, nezapomente na jazykovou barieru, i emigranti po 40 letech v Nemecku maji problem s urednim jazykem a komplikovanymi zakony. Drzim vam palec, ale radim - neodchazejte z ceskeho prostredi, kde se da velmi mnoho zaridit - musite jenom vedet KDE; KOMU KOLIK To v Nemecku opravdu takhle nefunguje

1 0
možnosti
JS

J55o24s58e67f 94S60i31b49r

2. 12. 2014 22:01

Možná tam východní firmy začnou otevírat pobočky, aby nemusely krom platu, platit i zahraniční stravné. Dnešní situace se otočí a lidé co tam pracují budou mít řádný příjem i odvedené daně. Na tom zaměstnanci nemůžou prodělat...

0 0
možnosti
JS

Neni duvod, aby 25 let od listopadu byla nase prumerna mzda nizsi, nez minimalni mzda v Nemecku. Dreme pritom minimalne stejne.

0 0
možnosti
MZ

Pozor s tím zakládáním německé pobočky nebo zaměstnáním v cizině na to, že český občan bude sice pracovat v Německu, kde výhledově získá nějaký nárok na penzi protože bude účasten tamního pojištění, ale současně si bude muset platit zdravotní a sociální pojištění u nás, aby dosáhl na penzi i v tuzemsku ... (odpracovaná léta = doba pojištění). Časem bude mít věk na penzi, ale budou mu chybět pojistné roky, takže to bude muset doplatit ... ono to není takové jednoduché ...

0 0
možnosti
NM

...to je ale špatná zpráva pro obyvatele v Německu protože je bude čekat z našeho pohledu zdražení....

0 0
možnosti
EB

A jak si predstavuji kontrolu v praxi??? To me jakoze zastavi PoLIZEI nebo BAG a co jako??? Jak jim prokazi mzdu? Kdyz navic 99% km jedu po CZ a jen 1% po D? a jen nahodou me sef presmeroval z Pahy vyjimecne! Tedy jak to honem udelame abych tam mohl vjet kousek za hranice na postu do D a jak jim to na miste prokazu??? I kdyby nejakym papirem tak papir snese vsecko ;-) Jenze kde jej honem vezmu u toho nahodileho jednorazoveho vyletu necekane z Prahy jsemli az z Brna!?... No treba tak ze vozim jako nakupci firemni razitko a u male firmy jsem ridic i sef dopravy v jedne osobe tak si neco uz sam vystavim na care ;-)) Byrokrati;-€...

1 0
možnosti
JF

Tak čeští dopravci se bojí, že budou muset vyplatit svým kvalifikovaným a denně riskujícím řidičům stejnou mzdu jako má v Německu ten "nejpodřadnější" zaměstnanec? ;-)

2 0
možnosti
JF

Vážení občané, to že jsme vstoupily do EU neznamená srovnat jen ceny zboží, to je i srovnat reálně i mzdy. Takže s tím musí firmy a stát v počítat. Prostě se musíme alespoň přiblížit německým platům. Zatím nejsme ani na polovině, díky socialismu a zlodějně, který tu bohužel v některých věcech panuje. [>-]EU

1 0
možnosti
LP

Někdy si říkám, že je škoda, že nejsme jednou ze spolkových zemí Německa. Bylo by po mnoha problémech, které tady musíme řešit. Trapné starosti českých dopravdů mne udivují.

1 1
možnosti
JD

J14a39n 85D73o71l27e61ž29a55l

30. 11. 2014 21:20

Tak jim to oplatíme, když pojedou Němci u nás, tak jim budou muset dávat naší minimální mzdu, což je asi 2€/hod. Aby věděli zač se tady musí vyjít......;-D:-P[>-]EUR^?!

12 0
možnosti
MN

dříve jsem pracoval v logistickém skladě. Při výběrovém řízení byl nejlevnější Polák a až velkej kus po něm byl Čech a v patách měl Němce. Největší náklady při rozpadu ceny dělají nafta, mzda, leasing a silniční daně. Něco někde není fér.

1 0
možnosti
ZV

Ale taky se podívejme PROČ jsou nákladová zatížení taková:

Nafta - spotřební daně atd.

Mzdy- vysoké "druhotné zdanění", tedy zákonné odvody....

Bez úpravy daňového zatížení (nákladů) na tyto položky nelze cenu snížit jinak, než dumpingem. Takže - pro stát kontraproduktivní

0 0
možnosti