Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát za některé rychlíky zaplatí třikrát více než dosud

Ministerstvo dopravy čeká výrazný skok v platbách za rychlíky mezi Plzní a Mostem a Pardubicemi a Libercem. Místo 56 korun za kilometr zaplatí Českým drahám 127 korun. Drahám totiž skončila pro ně nevýhodná smlouva z roku 2006, do které se samy dostaly svojí snahou zabránit vstupu konkurence na trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J73i88ř82í 65Š66r84á12m71e89k 3618197149401

Na ilustračním snímku 'rychlík' z Liberce do Ústí n.L. na Novinském viaduktu ( http://www.mosty.cz/index.asp?module=ActiveWeb&page=WebPage&DocumentID=3124 )

+1/0
27.11.2014 11:16

J76i94ř11í 97E86r96b75e59n 1883764686877

Mně to zprvu připadalo spíš jako sychrovský viadukt se spěšňákem z Pardubic do Liberce (50.6310903N, 15.0789258E), ale ten je širší a pohledové zdivo má z hladkého kamene.

0/0
27.11.2014 12:14
Foto

J13i37ř64í 80Š93r48á35m79e93k 3608817479641

Hlavní rozdíl je ale v tom, že viadukt u Sychrova je 'dvoupatrový'. Ne, že by vlaky jezdily nad sebou, ale stavebně. Na spodní sérii stlačených oblouků je mostovka, na níž stojí trojnásobně vysoké půlkruhové oblouky, nesoucí "horní" mostovku s kolejemi. Sychrovský je vyšší a prakticky dvakrát tak široký, než ten v Novině, protože původně byl plánován pro dvoukolejnou trať.

0/0
27.11.2014 12:34

J23i24ř78í 49E33r32b64e21n 1523624326657

A třeba se jí někdy dočká... za patnáct, dvacet, třicet let :-)

0/0
27.11.2014 18:12

J16o18s95e96f 17H83o22n24e77š 7631572460893

Ony platby za km připadají na první pohled vysoké,ale je třeba brát v úvahu,že vlak veze 150 cestujících.Na přepravu autobusy by bylo třeba 3 busů a dotace by musela být 50-60 Kč což je srovnatelné s ČD.Když jede málo cestujících,tak se nabízí nasadit nasadit autobusy

+2/−1
26.11.2014 19:22

R95o23m83a33n 46P25o22l63á43č72e81k 5966199645

Opět závádějící článek. Pro ovčana stěžejní info, že stát zaplatí 3x tolik "ošklivým" ČD, ale konkurence nabízela cenu pouze o 8% nižší než ČD budou jezdit nyní. Navíc smlouva je na rok.. .Co brání Arrivě se ucházet za rok? Spousta smluv i s EU shořela na špatném počtu hvezdiček v hlavičce...

 At žije vyvážené zpravodajství...

+8/−5
26.11.2014 14:49

J53a14n 76S60ů74r41a 4245863393382

Pane Poláčku, co je na textu nepravdivého? pouze osm procent je z celkové částky necelý milion. to je málo?

+2/−2
26.11.2014 14:54

R82o85m75a69n 33P85o59l66á41č58e37k 5186809875

Nepravdivého tam není nic. Nebo jsem to snad napsal?

Ale je to informace ala Blesk. Stát utratí 3x víc a pak z toho je 8%, protože konkurenční dopravce nebyl schopný udělat nabídku podle požadavků.

+3/−4
26.11.2014 15:33

J15a46n 19S12ů72r45a 4235103973292

Třikrát více, než dosud platí. To jsou fakta, ne Vaše dojmy.

+3/−1
26.11.2014 15:35

J67i19ř10í 12J81i15n74d18r83a 6545509606488

Pane Poláčku článek je v pořádku a upozorňuje na svinstvo, kterého se dopustili dráhy nabídky za podnákladovou cenu.

+3/−4
26.11.2014 16:34

R52o40m56a23n 25P64o59l37á44č32e88k 5546379315

Stejné svinsto udělal Jančura prakticky na všech autobusových linkách... A ten je pro autora článku bůh... Takže budto všem stejně a budu objektivní novinář a nebo obyčejný pisálek, který má k pravé novinařině hodně daleko.

+3/−4
26.11.2014 17:59

J22a24n 92S24ů81r86a 4565113233852

Na všech? prosím důkaz. ÚOHS potrestal a pokutoval SA za chování na lince Praha - Brno, jaké jsou další? Prosím odkazy na konkrétní rozhodnutí soudu či ÚOHS, jinak musím vaše příspěvky považovat za lživé.

+3/−2
26.11.2014 21:04

A56n84d36r82e29j 34O36l47e53k97s66a 3715251327971

Jančura hradil ale ztráty na podnákladové lince ze svého. České Dráhy ze státního. ČD se chovají jako typický monopol, který nepřipustí konkurenta. Tady selhává antimonopolní úřad a stát, zcela jasně.

+1/−3
26.11.2014 21:42

M44a47r91t32i86n 21N57o53v82o62t92n89ý 3396676721914

Nevymýšlejte si. ČD hradí ztráty taky ze svého. Nikdo jim na to žádné peníze navíc nedá.

+2/−1
27.11.2014 18:15

A50n26d70r65e40j 38O75l18e20k94s50a 3105391647501

Jestliže jsou ČD státu, tak jsou jejich peníze také státu. Kde je pro Vás logický problém? Je směsné, jak hájíte státní monopol před konkurencí. Nebýt té konkurence, tak už je polovina tratí rozkradena a zrušena, protože jediný státní dopravce na nich zrušil provoz.:-P

0/0
29.11.2014 9:24

R97a70d26e46k 49J64a77n35a73t98a 9405526304352

Nikoliv. Majetek i hospodaření každé a.s. (i pokud je akcionářem stát) je od státního rozpočtu odděleno. Jsou na to zákony i nařízení EU.

Pokud vám to připadá divné, tak si představete, že si koupíte akcie (dejme tomu) Pražské plynárenské. I když tato firma bude ve ztrátě, k vám domů exekutor rozhodně nepřijde.

0/0
29.11.2014 12:16

M44a96r78t80i15n 25Š54t54r65o67s 4169707830228

Jelikož jsou dráhy státní, není to nakonec jedno?

+1/−3
26.11.2014 14:40

A90n69d56r23e28j 22O94l28e23k30s33a 3365711897951

Není. Stát nechce, aby nadále byly veškeré dráhy státní. Tyto ovšem udělaly opatření, aby tak zůstalo - proti státu, proti majiteli. Takhle to ČD dělají dlouhodobě a státu - majiteli, to ne a ne dojít.

0/−1
26.11.2014 21:36

M66a98r84t55i81n 74N97o71v29o33t48n94ý 3536146571404

To, co jste napsal, nemá ani hlavu, ani patu. Můžete to napsat srozumitelně?

0/−1
27.11.2014 18:22

A77n80d65r44e13j 52O26l34e17k39s25a 3835581567771

Je vidět, ze jste porozuměl dobře:-)

0/0
29.11.2014 9:31

J53a64n 57B98u68b30i25k 9112461922977

Jinými slovy, ten, kdo nabídl státu provoz za dumpingové ceny, poškodil České dráhy. Dráhy jsou (státní) akciová společnost, takže poškodil stát, jako 100% vlastníka. Stát ovšem na tom vydělal, protože o to platil jím vlastněnému podniku méně na platbě za objednané spoje.

Státní kocourkov....... ;-D

+3/0
26.11.2014 13:57

M36a89r79t27i51n 23H64o89r54ň55á16k 7551921232

tenhle viadukt mám rád, jó to tenkrát ještě bejvaly zimy se sněhem

+3/0
26.11.2014 12:32

R81a60d47i51m 59Š24o22l71c 1545945405944

Můžete mi prosím říct pane redaktore, kde jsou zveřejněny ty smlouvy? Zatím jsem tam našel jen Oznámení o přímém zadání. http://www.mdcr.cz/cs/verejna-doprava/Smlouvy+o+ZVS/

0/0
26.11.2014 12:27

J15a88n 19S62ů78r28a 4515143253362

Smlouvy nejsou. Nicméně MD na moji žádost poslalo klíčová data ze smluv, tedy cena a počet objednaných km.

0/0
26.11.2014 12:45

R53a89d87i11m 28Š68o12l32c 1465185645844

JJ, to tam zveřejněné mají v tom oznámení.

0/0
26.11.2014 13:10

P85a68v76e58l 86O77b85d64r44ž84á85l55e18k 6756794908752

Diletantismus světu vládne. Formální nedostatky nabídky :-(

To mi připomíná výběrko na IT - požadavek byl na 36 měsíců záruky na všechny komponenty. Sekretářka, která to asi psala, zapoměla při kopírování části asi z jiného dokumentu u jedné položky číslo 24. Takže nabídka se musela odmítnout pro nezpůsobilost a vyhrála jiná, dražší o 15% :-/

0/0
26.11.2014 12:27

P87a14v87e97l 55K17r56á63l 5570949534698

Tak si to po sobě má sekretářka přečíst ještě jednou. Zákazník něco požadoval, poskytovatel mu to nenabídl, tak zakázku nezískal. Bohužel.

0/−1
27.11.2014 8:10

J32a57n 31K40r29i13e50g84l30e40r 4721287605916

takze doted jezdily za dumpingove ceny, aby zabranily vstupu jinym na trh?

+5/0
26.11.2014 12:05

R68a13d42k91o 52K88ř20i55v57á13n75e86k 7390613305940

Ano. Na některých tratích. A jinde to holt dorovnaly. Obojí je špatně, ale v průměru je to dobře.:-) Ale obojí se kritizuje, neboť noviny, které nekritizují oblíbené veřejné nepřátele a nechválí veřejně oblíbené tlučhuby - jako by nebyly.

+9/−1
26.11.2014 12:12

R39o81m41a93n 21S36t64o25n88e71k 1389163559571

hlavně je to nezákonné ! protože ČD jsou dominantní dopravce

+3/−2
26.11.2014 12:32

R41a68d47k62o 47K52ř31i64v52á64n58e76k 7100273635410

A dominantní ženská? ... :-)Je zákonná?

+1/0
26.11.2014 12:38

J72a87n 64K35r11i89e86g65l80e42r 4481267135796

Ja se nepru o to, jestli je to dobre nebo spatne. Ja rikam, ze je popsan dumping a ten je sam o sobe nezakonny.

0/0
26.11.2014 12:37

F59r14a98n10t71i16š49e75k 23V76a73n73ě39k 1767444447357

Nejnižší cena neznamená vždy kvalitu. Buď se ušetří na bezpečnosti a nebo údržbě vozidla a nebo na personálu.

+8/0
26.11.2014 12:02

P46a60v56e98l 50D50v30o56ř50á81k 3809814156132

Vyjádření ČD a že Arriva nesplnila ministerské podmínky se do článku nehodilo?

+2/0
26.11.2014 11:50

J14a61n 71S15ů54r76a 4985553563912

Hodilo, doplníme. Ale není to podstatné sdělení textu:)

0/−2
26.11.2014 11:58

M95a73r86t61i36n 59K19o30p45ř16i12v65a 2554800190628

O co podstatnější je částka 3,4 mil,? Navíc za vlaky Ariva občan nebude platit 2x ? Tedy za lístek a za dotaci nebo jak ? :D Co to je za vyjádření ? :D To je jak ředitel Škody transportation, kterej dodnes nepochopil proč ČD koupili railjety :D

+3/−2
26.11.2014 12:17

J78a53n 31S34ů67r92a 4185723683212

Hezký den, pane Kopřivo.

+1/−1
26.11.2014 12:43

R67a71d89e66k 35J90a13n63a12t75a 9635686294892

Hlavne je zajimave, jak reditel Arrivy prisel na to ze s nim cestujici usetri. Pravdepodobne myslel ze by meli o neco nizsi "obycejne" jizdne. Ale vetsina cestujicich jezdi bud na nekterou slevu CD nebo za tarif IDS.

+4/0
26.11.2014 18:16

M71a60r46t97i11n 47N15o89v94o91t96n55ý 3336326341124

Co se nehodí do Janem Sůrou pracně budovaného mediálního obrazu ČD, je označeno za "nepodstatné sdělení". ;-D

+1/−1
27.11.2014 18:26

J65a24n 91S24ů91r47a 4405783793212

Podstatná jsou fakta, ne vaše nenávist vůči mně :-)

+1/−1
27.11.2014 18:50

L61u90c78i43a98n 20P33a40p61a17z56i20a71n 5314167771755

Mnoho povyku pro nic. Tak se zaplatí násobně více. Chceme přece kapitalismus a kavlita není zadarmo.

+4/−4
26.11.2014 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.