Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát za některé rychlíky zaplatí třikrát více než dosud

Ministerstvo dopravy čeká výrazný skok v platbách za rychlíky mezi Plzní a Mostem a Pardubicemi a Libercem. Místo 56 korun za kilometr zaplatí Českým drahám 127 korun. Drahám totiž skončila pro ně nevýhodná smlouva z roku 2006, do které se samy dostaly svojí snahou zabránit vstupu konkurence na trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J67i55ř79í 16Š57r92á33m24e47k 3118227309621

Na ilustračním snímku 'rychlík' z Liberce do Ústí n.L. na Novinském viaduktu ( http://www.mosty.cz/index.asp?module=ActiveWeb&page=WebPage&DocumentID=3124 )

+1/0
27.11.2014 11:16

J23i26ř14í 60E33r30b35e47n 1193224386697

Mně to zprvu připadalo spíš jako sychrovský viadukt se spěšňákem z Pardubic do Liberce (50.6310903N, 15.0789258E), ale ten je širší a pohledové zdivo má z hladkého kamene.

0/0
27.11.2014 12:14
Foto

J54i56ř18í 59Š93r81á45m59e87k 3368607739281

Hlavní rozdíl je ale v tom, že viadukt u Sychrova je 'dvoupatrový'. Ne, že by vlaky jezdily nad sebou, ale stavebně. Na spodní sérii stlačených oblouků je mostovka, na níž stojí trojnásobně vysoké půlkruhové oblouky, nesoucí "horní" mostovku s kolejemi. Sychrovský je vyšší a prakticky dvakrát tak široký, než ten v Novině, protože původně byl plánován pro dvoukolejnou trať.

0/0
27.11.2014 12:34

J17i95ř79í 94E37r80b85e39n 1963414226407

A třeba se jí někdy dočká... za patnáct, dvacet, třicet let :-)

0/0
27.11.2014 18:12

J20o58s39e75f 75H57o42n50e46š 7131452240633

Ony platby za km připadají na první pohled vysoké,ale je třeba brát v úvahu,že vlak veze 150 cestujících.Na přepravu autobusy by bylo třeba 3 busů a dotace by musela být 50-60 Kč což je srovnatelné s ČD.Když jede málo cestujících,tak se nabízí nasadit nasadit autobusy

+2/−1
26.11.2014 19:22

R53o29m75a70n 74P86o65l40á42č25e33k 5546529815

Opět závádějící článek. Pro ovčana stěžejní info, že stát zaplatí 3x tolik "ošklivým" ČD, ale konkurence nabízela cenu pouze o 8% nižší než ČD budou jezdit nyní. Navíc smlouva je na rok.. .Co brání Arrivě se ucházet za rok? Spousta smluv i s EU shořela na špatném počtu hvezdiček v hlavičce...

 At žije vyvážené zpravodajství...

+8/−5
26.11.2014 14:49

J41a51n 39S56ů24r94a 4295833323152

Pane Poláčku, co je na textu nepravdivého? pouze osm procent je z celkové částky necelý milion. to je málo?

+2/−2
26.11.2014 14:54

R82o21m77a28n 32P81o14l60á64č40e82k 5606209685

Nepravdivého tam není nic. Nebo jsem to snad napsal?

Ale je to informace ala Blesk. Stát utratí 3x víc a pak z toho je 8%, protože konkurenční dopravce nebyl schopný udělat nabídku podle požadavků.

+3/−4
26.11.2014 15:33

J32a54n 56S10ů76r42a 4165303333742

Třikrát více, než dosud platí. To jsou fakta, ne Vaše dojmy.

+3/−1
26.11.2014 15:35

J10i97ř16í 55J30i28n44d68r96a 6695869626188

Pane Poláčku článek je v pořádku a upozorňuje na svinstvo, kterého se dopustili dráhy nabídky za podnákladovou cenu.

+3/−4
26.11.2014 16:34

R47o17m60a21n 71P89o21l98á80č41e70k 5346699485

Stejné svinsto udělal Jančura prakticky na všech autobusových linkách... A ten je pro autora článku bůh... Takže budto všem stejně a budu objektivní novinář a nebo obyčejný pisálek, který má k pravé novinařině hodně daleko.

+3/−4
26.11.2014 17:59

J28a16n 88S97ů61r87a 4135273343752

Na všech? prosím důkaz. ÚOHS potrestal a pokutoval SA za chování na lince Praha - Brno, jaké jsou další? Prosím odkazy na konkrétní rozhodnutí soudu či ÚOHS, jinak musím vaše příspěvky považovat za lživé.

+3/−2
26.11.2014 21:04

A57n39d45r95e23j 62O49l80e68k46s19a 3925261317441

Jančura hradil ale ztráty na podnákladové lince ze svého. České Dráhy ze státního. ČD se chovají jako typický monopol, který nepřipustí konkurenta. Tady selhává antimonopolní úřad a stát, zcela jasně.

+1/−3
26.11.2014 21:42

M40a21r75t29i66n 45N30o60v79o25t62n17ý 3716356731154

Nevymýšlejte si. ČD hradí ztráty taky ze svého. Nikdo jim na to žádné peníze navíc nedá.

+2/−1
27.11.2014 18:15

A29n82d83r62e41j 53O25l84e27k91s88a 3645321387351

Jestliže jsou ČD státu, tak jsou jejich peníze také státu. Kde je pro Vás logický problém? Je směsné, jak hájíte státní monopol před konkurencí. Nebýt té konkurence, tak už je polovina tratí rozkradena a zrušena, protože jediný státní dopravce na nich zrušil provoz.:-P

0/0
29.11.2014 9:24

R89a67d63e30k 76J36a96n66a40t36a 9785646804602

Nikoliv. Majetek i hospodaření každé a.s. (i pokud je akcionářem stát) je od státního rozpočtu odděleno. Jsou na to zákony i nařízení EU.

Pokud vám to připadá divné, tak si představete, že si koupíte akcie (dejme tomu) Pražské plynárenské. I když tato firma bude ve ztrátě, k vám domů exekutor rozhodně nepřijde.

0/0
29.11.2014 12:16

M55a77r55t93i41n 88Š20t41r67o12s 4859947900128

Jelikož jsou dráhy státní, není to nakonec jedno?

+1/−3
26.11.2014 14:40

A74n55d64r37e50j 88O72l48e17k14s96a 3775321257531

Není. Stát nechce, aby nadále byly veškeré dráhy státní. Tyto ovšem udělaly opatření, aby tak zůstalo - proti státu, proti majiteli. Takhle to ČD dělají dlouhodobě a státu - majiteli, to ne a ne dojít.

0/−1
26.11.2014 21:36

M35a62r87t44i34n 71N23o42v70o90t48n25ý 3576106611444

To, co jste napsal, nemá ani hlavu, ani patu. Můžete to napsat srozumitelně?

0/−1
27.11.2014 18:22

A80n45d94r91e83j 71O50l24e90k87s16a 3695501967621

Je vidět, ze jste porozuměl dobře:-)

0/0
29.11.2014 9:31

J66a93n 86B42u49b96i60k 9662401602227

Jinými slovy, ten, kdo nabídl státu provoz za dumpingové ceny, poškodil České dráhy. Dráhy jsou (státní) akciová společnost, takže poškodil stát, jako 100% vlastníka. Stát ovšem na tom vydělal, protože o to platil jím vlastněnému podniku méně na platbě za objednané spoje.

Státní kocourkov....... ;-D

+3/0
26.11.2014 13:57

M93a46r12t73i24n 48H55o69r25ň42á36k 7331691632

tenhle viadukt mám rád, jó to tenkrát ještě bejvaly zimy se sněhem

+3/0
26.11.2014 12:32

R21a73d53i45m 64Š52o91l72c 1375815305694

Můžete mi prosím říct pane redaktore, kde jsou zveřejněny ty smlouvy? Zatím jsem tam našel jen Oznámení o přímém zadání. http://www.mdcr.cz/cs/verejna-doprava/Smlouvy+o+ZVS/

0/0
26.11.2014 12:27

J67a22n 46S30ů78r64a 4405703763142

Smlouvy nejsou. Nicméně MD na moji žádost poslalo klíčová data ze smluv, tedy cena a počet objednaných km.

0/0
26.11.2014 12:45

R22a26d72i67m 24Š79o80l30c 1405705275774

JJ, to tam zveřejněné mají v tom oznámení.

0/0
26.11.2014 13:10

P37a32v16e30l 74O17b30d30r18ž30á52l53e80k 6436334938632

Diletantismus světu vládne. Formální nedostatky nabídky :-(

To mi připomíná výběrko na IT - požadavek byl na 36 měsíců záruky na všechny komponenty. Sekretářka, která to asi psala, zapoměla při kopírování části asi z jiného dokumentu u jedné položky číslo 24. Takže nabídka se musela odmítnout pro nezpůsobilost a vyhrála jiná, dražší o 15% :-/

0/0
26.11.2014 12:27

P71a91v98e86l 17K61r36á72l 5960389214908

Tak si to po sobě má sekretářka přečíst ještě jednou. Zákazník něco požadoval, poskytovatel mu to nenabídl, tak zakázku nezískal. Bohužel.

0/−1
27.11.2014 8:10

J17a50n 59K52r88i83e23g24l57e88r 4331497555946

takze doted jezdily za dumpingove ceny, aby zabranily vstupu jinym na trh?

+5/0
26.11.2014 12:05

R90a72d28k85o 80K56ř86i66v68á78n27e90k 7300693785570

Ano. Na některých tratích. A jinde to holt dorovnaly. Obojí je špatně, ale v průměru je to dobře.:-) Ale obojí se kritizuje, neboť noviny, které nekritizují oblíbené veřejné nepřátele a nechválí veřejně oblíbené tlučhuby - jako by nebyly.

+9/−1
26.11.2014 12:12

R77o78m18a39n 11S78t92o11n90e58k 1199793159811

hlavně je to nezákonné ! protože ČD jsou dominantní dopravce

+3/−2
26.11.2014 12:32

R68a58d40k21o 69K62ř53i20v56á64n14e49k 7810793355970

A dominantní ženská? ... :-)Je zákonná?

+1/0
26.11.2014 12:38

J63a53n 44K10r21i53e41g26l93e22r 4781277935316

Ja se nepru o to, jestli je to dobre nebo spatne. Ja rikam, ze je popsan dumping a ten je sam o sobe nezakonny.

0/0
26.11.2014 12:37

F47r17a60n85t19i67š59e19k 98V26a14n66ě31k 1527344607957

Nejnižší cena neznamená vždy kvalitu. Buď se ušetří na bezpečnosti a nebo údržbě vozidla a nebo na personálu.

+8/0
26.11.2014 12:02

P23a74v92e94l 65D45v14o70ř24á27k 3249264576832

Vyjádření ČD a že Arriva nesplnila ministerské podmínky se do článku nehodilo?

+2/0
26.11.2014 11:50

J35a25n 35S27ů96r87a 4945703663472

Hodilo, doplníme. Ale není to podstatné sdělení textu:)

0/−2
26.11.2014 11:58

M54a53r28t95i53n 32K87o90p42ř25i65v51a 2114360810718

O co podstatnější je částka 3,4 mil,? Navíc za vlaky Ariva občan nebude platit 2x ? Tedy za lístek a za dotaci nebo jak ? :D Co to je za vyjádření ? :D To je jak ředitel Škody transportation, kterej dodnes nepochopil proč ČD koupili railjety :D

+3/−2
26.11.2014 12:17

J56a25n 93S50ů44r91a 4515413783512

Hezký den, pane Kopřivo.

+1/−1
26.11.2014 12:43

R95a35d37e71k 10J51a18n54a50t21a 9265186274912

Hlavne je zajimave, jak reditel Arrivy prisel na to ze s nim cestujici usetri. Pravdepodobne myslel ze by meli o neco nizsi "obycejne" jizdne. Ale vetsina cestujicich jezdi bud na nekterou slevu CD nebo za tarif IDS.

+4/0
26.11.2014 18:16

M39a33r83t41i27n 82N24o98v45o34t41n79ý 3756256131614

Co se nehodí do Janem Sůrou pracně budovaného mediálního obrazu ČD, je označeno za "nepodstatné sdělení". ;-D

+1/−1
27.11.2014 18:26

J11a85n 27S12ů35r61a 4625693243242

Podstatná jsou fakta, ne vaše nenávist vůči mně :-)

+1/−1
27.11.2014 18:50

L43u55c84i69a54n 47P97a11p21a21z18i20a24n 5944367951895

Mnoho povyku pro nic. Tak se zaplatí násobně více. Chceme přece kapitalismus a kavlita není zadarmo.

+4/−4
26.11.2014 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.