Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy splatily pendolina, své nejdražší a nejrychlejší vlaky

České dráhy se po téměř dvaceti letech zbavily úvěru na jejich zřejmě nejkontroverznější nákup v historii. V úterý odeslaly konsorciu bank vedeného ČSOB poslední splátku úvěru ve výši přes 110 milionů euro (podle současného kurzu 3 miliardy a 25 milionů korun), které si dopravce vzal v lednu 1996 na nákup sedmi pendolin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94a79v65e34l 96H80a18l29b18i36c55h 6359482466469

Pravidelně cestuji rychlíkem z Prahy do Žďáru nad Sázavou. Nedávno jsem využil LIdl akce a projel se do Olmiku ECčkem a zpátky SCčkem (Pendolinem). Je jasné, že oproti normálnímu rychlíku mají výhodu v modernosti i pohodlí. Shrňme fakta:

Pha - ZR:    R,   169 km, 2,5 hod, 233,- Kč

Pha - Olm:  EC, 250 km, 2,5 hod, 220,- Kč

Pha - Olm:  SC, 250 km, 2,2 hod, 255,- Kč (včetně rezervace)

Vše je to od ČD.

A teď mi řekněte, na co si stěžujete? Cesta rychlíkem je tortura oproti pohodlí EC, natož SC. Btw, uspořádání 2+1 je naprosto vyhovující. O neexistujícím servisu pro cestující v rychlíku radši nemluvím. Přesto všechno je jízdenka do ZR jednoznačně kilometrově dražší. A to možná i navzdory tomu, že mašina nejspíše nebude mít takové energetické nároky (nejezdí 160 km/h), nicméně záleží také na efektivitě mašiny. Tuto teorii by mi mohl nějaký mašinfíra potvrdit / vyvrátit.

Zřejmě je to tak drahé proto, že někdo musí doplácet ztrátové jízdné konkurečního boje Pha-Ova.

Takže tady někteří, prosím, nebrečte.

+2/0
27.11.2014 10:33

R47a48d77e16k 27J59a70n87a84t71a 9215806794572

Klíč k této "záhadě" najdete ve vlastním příspěvku: "169 km, 2,5 hod" vs "250 km, 2,5 hod". Kratší jízdní doba znamená, že potřebujete méně souprav i personálu pro daný interval. Zároveň to znamená vyšší aktraktivitu pro cestující a tedy i více cestujících. Obojí snižuje náklady přepočtené 1 na cestujícícho.

+1/0
27.11.2014 12:14

P46a90v94e22l 40H29a98l81b79i23c35h 6929922606859

nerozumím argumentu "Kratší jízdní doba znamená, že potřebujete méně souprav i personálu pro daný interval." Kratší jízdní doba znamená, že tam bude dříve, nic víc. Důvodem je spíše ta větší atraktivita i to, že vlaky odjíždějí víceméně po 15 minutách, což dělá 4x více spojů a tedy mnohonásobně více cestujících. Ale zároveň potřebujete 4 násobně souprav a personálu.

Add atraktivita - nedivím se, že do Ovy, Olm jezdí tolik lidí vlakem. je to rychlé a pohodlné. Nicméně jsem toho názoru, že zanedbaná péče na spojích Pha-H. Brod-Brno odrazuje i ty, kteří by radši vlakem. To cestování na této trase je opravdu příšerné, vlak po kolejích doslova skáče, takže když jsem ještě neměl SSD, nemohl jsem cestou pracovat. Nějaká zásuvka? Našel jsem v celém vlaku jen jednu - na záchodě. A kultura cestování je jen dalším prvkem v řetězu "Nechci tím jet - ČD má málo cestujících - zdraží - teď se mi to dokonce ani nevyplatí a už tuplem tím nejedu - ČD má málo cestujících - atd.

0/0
27.11.2014 13:00

R53a40d43e87k 66J43a70n66a22t90a 9745966454872

Vysvětlím: některé náklady (dokonce většina nákladů) nenabíhají s ujetými kilometry, ale s časem (soupravy něco stály, něco stojí údržba, pravidelné revize, každodenní úklid, toto jsou fixní náklady bez ohledu na ujeté km). Rovněž zaměstnance va našich zeměpisných šířkách obvykle platíme od hodiny, ne od ujetých kilometrů. A co se děje na pomalé tratI? Za jednotku času ujedete méně kilometrů. Proto náklady rozpočtené na kilometr budou vyšší. Kratší jízdní doba znamená, že na stejný interval stačí méně souprav. Například dnes vlak Praha-Brno jezdí každou hodinu a trvá to 2:40. I když budeme počítat velmi rychlý obrat 20 minut, tak potřebujeme 6 souprav. Pokud by jízdní doba byla 1:00, a obrat dáte 30 minut, tak vám na převezení stejného počtu lidí stačí soupravy 3 a ještě máte větší rezervu.

Ke konci příspěvku jste správně dospěl k závěru, že vinna je kvalita trati. A pokud jde kvalitu vozů. Ano, do HB jezdí vozy horší. Ale když se nad tím zamyslíte, i to más svou logiku. Pokud máte vozy horší a vozy lepší, necháte ty lepší jezdít po pomalé trati, když na rychlejší trati stihnou za den "potěšit" více cestujících (at tím přinést vyšší tržby i více zlepšit pověst firmy?)

0/0
27.11.2014 17:28

O24n65d20r52e23j 91P20o56d14z28i12m61e47k 8343412887925

Koukám, že v tom máte trochu zmatek:

1. "...tortura oproti pohodlí EC, natož SC." - Z tohoto vyplývá, že SC (pendolino) je pohodlnější než EC. To bych si dovolil s Vámi nesouhlasit. Pendolina má naklápěcí skříně a proto je užší a uvnitř stístněnější než klasické vagony. Uspořádání 2+1 je tedy nutností, jinak by z toho byl normální dobytčák.

2. To jízdenka na Ostravu je levnější díky konkurwnčnímu boji dopravců na nedotované trati, s provozními náklady na km to nemá nic společného - btw. ČD ještě donedávna nebyly schopné tyto náklady podrobně rozklíčovat.

0/−2
28.11.2014 14:06

D44a89v84e 34Ř88e94h68á32k 8228225155653

2+1 není nutnost, projeďte se klidně jakýmkoliv jiným Pendolinem po Evropě ve druhé třídě (Itálie, Slovinsko, Španělsko, teď od prosince i Polsko....) všude standartní 2+2, takže české pendolino je NADSTANDARTEM v celé Evropě!! Neznám jiný vlak, kde by měli ve druhé třídě takovéto řazení :-P:-P

0/0
30.11.2014 1:54

A80n49t67o39n88i85n 91K83u47l12h43a40n66e68k 5966680637254

To je kseftik, pujcit si +- 3 miliardy a splacet to 20 let po 500 milionech rocne. Krasa. :-/

+4/−1
26.11.2014 17:45

T75o82m 47J53u14r34e85č83k16a 6865452835135

"podle současného kurzu" Tehdy na tom byla koruna diametrálně jinak. Také nikde není psáno, že se to těch 18 (ne 20) let splácelo každoročně půlmiliardou, když vlaky byly dodány až před 10 lety.

+4/0
26.11.2014 17:48

J19o10s57e81f 75U93l13m34a38n 8190730548905

Ty polské Pendolina vypadají super. Uvažuje se o něčem takovém u nás?

+1/−12
26.11.2014 17:05

R63a31d48k80o 75K85ř46i52v83á30n17e77k 7920223285640

Nejsou naklápěcí = žádná přidaná hodnota proti klasice při vysoké pořizovací ceně. V Polsku se za bolševika postavila CMK na 200 km/h, rekonstruovatelná na 250 km/h bez naklápění. Český bolševik měl nějakou modernizaci na háku.

Navíc - kolik se bude v Polsku doopravdy jezdit se neví.

V klasice na 160/200 km/h je v současné době nejlepší poměr cena x užitná hodnota u soupravy rakouských ojetin s moderní lokomotivou (Částečně cesta ČD i RJ). A na elitní výkony pendolina a railjety. Ostaní je mrhání penězi, pokud nebudou rychlejší tratě.

+12/0
26.11.2014 17:17

J62o33s93e50f 52U98l96m63a69n 8330170878795

ok. a kdy reálně můžeme očekávat rychlost 200 km/h třeba na trase Praha - Ostrava?

0/0
26.11.2014 17:34

R58a58d31e67k 15J85a15n97a55t91a 9435696684802

200 ma mozna smysl mezi Pardubicemi a Chocni, mozna kousek pred Olomoucem a mezi Hranicemi a Ostravou. Tam to lze udelat bez vysokych nakladu.

Jinde by ale musela trat vyznamne pretrasovat za velke penize. Takze lepe vyjde postavit VRT, tak je projednano s EU, pres Brno (jizdni doba Praha-Ostrava cca 2h).

+10/−1
26.11.2014 17:44

K10r50y85š11t10o69f 91L30a22n79í91k 1959200745725

Olomoucí

+1/0
26.11.2014 18:29

J67a71n 58J37e67m88e75l70k46a 1525580

Je tam dost rovných úseků..

0/0
26.11.2014 19:35

J68a58n 25J12e63m91e14l68k47a 1425950

A když jsou schopni opravit Brno - Přerov jen za 30 mld na 200Km/h  a tam ta trať je špatná se špatným terénem. Tak narovnat pár oblouků a udělat pár bypassů vesnic za Kolínem by mohlo být ještě levnější na Km. A VRT Praha - Kolín je stejně plánovaná ne.. Tak proč tím nezačít. A Praha Ostrava za 2 hodiny.. nevím..

0/−2
26.11.2014 21:57

R42a39d75e85k 50J65a20n17a45t31a 9635576784532

"Tak narovnat pár oblouků a udělat pár bypassů vesnic za Kolínem"

Čeho tím dosáhnete? Měly by to všechny nevýhody úpravy stávající trati - opravou a provozu budete několik let štváte cestující i dopravce, opravami za provozu zvýšíte i náklady, nevyřeší to kapacitní problémy, i po stavbě budete mít stále jen dvojkolejku.

"mohlo být ještě levnější na Km."

já už nevím, jak vám to mám vysvětlil. Peněz ve fondech EU je DOST (včera iDNes psala až o 650 miliardách Kč). Není třeba šetřit. Co je ale potřeba, je dobrá připravenost projektů (abyste vůbec měl co předložit) a hlavně efektivita těch investic. U každého projektu pro EU se počítá, co to přinese, a pokud to není dost, tak to dotace nedostane. Pokud za ty milardy zrychlíte o pár minut tak to moc lidí nenaláká (a kvůli vyšší rychlost omezíte kapacitu tratě místo abyste ji zvýšil), tak vám ta kritéria nevyjdou. Ovšem radikální zrychlení Praha-Brno ze 2:30 na 1:00 (a zroveň uvolnění stávající trati pro více nákladní dopravy) z toho hodnocení vypadne mnohem lépe.

"A VRT Praha - Kolín je stejně plánovaná ne"

Není. Plánovaná VRT směr Wroclaw by měla vést severněji, spíše na Poděbrady, podél D11, a ani se nejedná o prioritní směr (v Polsku obecně chcípnul pes).

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/rychla-spojeni-ministerstva-dopravy/

+8/0
26.11.2014 22:10

J21a13n 65J66e16m67e48l30k21a 1355670

Nevyřeší kapacitní problémy? Cargo a osobní může jet po staré. A současné množství na Ostravu věčně jezdit nebude. A na trati bude míň vlaků díky rychlosti ne. Peněz je dost - připadá mi to jako klasický EU případ. Hlavně ty peníze utraťme a nedívejme se na smysl bez dotace. Jako soukromé hotely, Welness atd. atd. Tohle je teda trochu lepší. Přitom by chtěla elektrifikovat a zrychlit spousta příměstských tratí. Zlín, Kladno, Boleslav atd. atd. To jediné zatím přináší s Elefanty a 

Pantery ČD nové zákazníky. Vypočtěme si cenu jízdenky bez dotace - stavba,vlaky,provoz, údržba. Poplatky sždc, zisk pouze z osobní dopravy - jen údržba mostů.V ten moment by se polovina Čechů vrátila k autobusu, autu. Jako v Německu, Francii.. Zase tvrdím, že vlaky mají jezdit, kde jsou lidi. Tedy na Hradec,Pardubice, Kolín, atd a ne na Vysočinu. Vlak nemá fyzicky problém objet 50 km navíc. Elektřina je levná. Navic vzniká zajimavá alternativa Pardubice Brno.To proč to dnes na Brno nefunguje je rychlost stávající tratě a soupravy a služby co na ní jsou. A vrt přes Vysočinu má ještě jeden zádrhel. Musíte ji postavit celou jinak asi nemá smysl. Takže pokud v půlce dojdou prachy.. K tomu riziko navýšení ceny stavby. Že to zrvrtají jako horkskou dráhu d47. A ČR možná bude muset nyní s Putinem investovat i jinde.

+1/−1
27.11.2014 8:13

R80a47d56e77k 72J14a49n64a38t79a 9775926294742

"Cargo a osobní může jet po staré."

Po jaké staré? Navrhoval jste přece "narovnat pár oblouků a udělat pár bypassů". Tím vám žádná nová a straá trať nevznikne.

"A na trati bude míň vlaků díky rychlosti ne"

Naopak, vyšší rychlost některých vlaků (přičemž osobní zastávkové a nákladní jezdí stále pomalu) znamená vyšší nároku na kapacitu. Jde totiž hlavne o ten ROZDÍL rychlostí.

"Hlavně ty peníze utraťme a nedívejme se na smysl bez dotace."

Ono to ale smysl dává, ostatně VRT se nestaví jen v EU. Buďme rádi, že EU alespoň do něčeho naše přiblblé politiky takto tlačí, jinak by neinvestovali vůbec a vše rozkradli bez efektu.

"V ten moment by se polovina Čechů vrátila k autobusu, autu. Jako v Německu, Francii."

Kdo se vrací k autobusu? Tam kde byla postavena VRT, tak vlak typicky přebírá velkou čás přepravy. Například Brusel-Paříž (předtím cca 10%, nyní cca 50%).

"A vrt přes Vysočinu má ještě jeden zádrhel. Musíte ji postavit celou jinak asi nemá smysl."

Mají smysl i etapy. Například pokud by se začalo do Prahy. Praha-Benešov okamžitě po dokončení urychlí expresní vrrsvu na ČB a zároveň umožní častější a rychlejší příměstskou dopravu na stávající trati (nyní se tam tlučou Os a R). Praha-Jihlava pak způsobí zkrácení jízdní doby z Prahy prakticky kamkoliv na Vysočině a i do toho Brna (do Brna by vlak pokračoval po současné trati).

+1/0
27.11.2014 12:29

J69a53n 63J92e41m17e44l86k56a 1775140

Já říkám VRT Praha Kolín, pokud se neví co s penězi jak tvrdíte, tak klidně i do Pardubic. Může být i po úsecích. Srovnávat Paříž a ráj Euro úředníků Brusel není asi zcela vhodné. Mají trochu jiné platy. Navíc ve Francii je brutálně vysoké mýtné na dálnicích, což VRT trochu nahrává. Ten Váš supervlak na 350 si nedovedu představit, jak by dál pokračoval v půlce po  stávajícíh tratích :-)

0/0
27.11.2014 20:44

R86a28d81e23k 31J51a68n68a84t29a 9545336614182

"Mají trochu jiné platy. "

Hlavním konkurentem pro železnici je osobní auto. Benzín stojí všude stejně. S platy to přiliš nesouvisí, to ovlivňuje spíš to, kolikrát si tu cestou mohou dovolit, ne jaký prostředek zvolí. A mimochodem VRT má dnes už i Turecko či Uzbekistán, za 2 roky i Maroko. Otázka "můžem si to dovolit" zde prostě nedává smysl, protože VRT je levnější nejen než ježdění po dálnicích, ale i než klasická trať. Spíš bych se ptal, zda si můžeme dovolit tolik jezdit auty.

"Navíc ve Francii je brutálně vysoké mýtné na dálnicích"

No a? To že u nás dnes erár platí za řidiče aut náklady na dálnice (což je politické rozhodnutí dané hlavně tím, že politici jsou de facto socky a chtějí sami jezdit zadarmo), znamená, že nemáme stavět VRT?

"si nedovedu představit, jak by dál pokračoval v půlce po  stávajícíh tratích :-) "

V Japonsku nebo Španělsku to nejde (tam má klaiskcá síť jiných rozchod než VRT). Ale naše tratě by měly stejný rozchod (stejně jako v Německa nebo Francie). A stejně se to už dnes dělá v Něměcku nebo Francii, by vlaky jezdily kus trasy po VRT a kus trasy po klasikcé trati. Například Brno-Plzeň-Praha. Nebo

0/0
27.11.2014 22:36

L16a20d26i92s58l59a89v 76H81r27ů96z72a 8621296530586

"politici jsou de facto socky a chtějí sami jezdit zadarmo"

Když jedete vlakem, tak tedy jedete také zadarmo?

0/0
28.11.2014 0:01

R84a44d54e21k 59J79a40n70a90t30a 9835846244242

"Zase tvrdím, že vlaky mají jezdit, kde jsou lidi. Tedy na Hradec,Pardubice, Kolín, atd a ne na Vysočinu."

Proč tedy tamtudy podle vás vede ta dálnice? Není to náhodou proto, že je důležité kam vede, ne kudy? Nejde jen o Praha-Brno. Je to spojení (Německo+Plzeň+Ústí+Praha .... Brno+jih Moravy+Vídeň+Slovensko)

"Vlak nemá fyzicky problém objet 50 km navíc. Elektřina je levná."

Nejde o elektřinu, ale o čas, který dopravu prodražuje (potřebujete více souprav) a činí méně atraktivní (budou tím jezdit akorát socky, ostatní pojedou autem, takže nutnost podbízení se cenou a nižší tržby).

"s Putinem"

a doma jinak všichni zdrávi?

+1/0
27.11.2014 12:29

J80a94n 87J50e63m63e75l36k87a 1565610

Je třeba vysvětlit taky občanům Pardubického a Hradeckého kraje, že jim tam nebudou jezdit ty pohodlné EC, SC, Regio, Leo na Prahu, Olomouc a Brno. V Kolíně rychlíky nebudou tak často atd atd. V Olomouci vysvětlit, že budou muset přestupovat v Přerově a že si připlatí. Ostrava si taky ze začátku moc nepomůže, jestli si vůbec pomůže. Kdo ví, jestli nebude na Ostravu přestup. Cestující na Polsko si taky nepomohou. Jediný kdo si pomůže je Brno, případně  Vídeň, Bratislava, ale tam by šlo zrychlit levněji za Brnem. Jestli si myslíte, že při současném stavu nedojde k navýšení rozpočtu obrany, jste naivní. A rozpočet není nafukovací.

0/0
27.11.2014 21:04

R59a97d89e28k 27J17a89n37a50t93a 9985756904472

Ano, nebude tam jezdit expresní vlak každých 20 minut. Bude tam ovšem jezdit tolik vlaků kolik si ta města zaslouží. Plzeň nebo ČB taky nemají vlak do Prahy každých 20 minut. V Kolíně bude vlaků dokonce přesně stejně, protože "rychlíky" jsou zrychlená regionálni vrstva, ty VRT neovlivní.

"Ostrava si taky ze začátku moc nepomůže, jestli si vůbec pomůže. Kdo ví, jestli nebude na Ostravu přestup."

Proč by měl být na Ostravu přestup? Nejvyšší vrstva vlaků prostě bude do Ostravy jezdit horem, dokud to bude rychlejší tamtudy. Až to bude rychlejší spojdem, začne jezdit spodem.

"Jediný kdo si pomůže je Brno"

Pomůže si téměř celý východ a západ ČR. Téměř kterákoliv trasa z východ na západ zrychlí.

"Jestli si myslíte, že při současném stavu nedojde k navýšení rozpočtu obrany, jste naivní. "

vy už to nehulte. a pokud vám média opravdu tam vymyla mozek, tak vězte, že právě případné omezení dodávek energií z Ruska je argumentem spíš pro investice do železnic. Protože ty znamenají úsporu energie.

0/0
27.11.2014 22:46

J32a38n 82J31e35m59e80l56k98a 1325730

A neni taky dulezita normalne trochu navratnost? Vrt v cr by mela byt maximalne vyuzita. A v okoli Kolina i Pardubic je asi i hodne dennich zakazniku. Ne jen tydenich. A budeme je objizdet? Kolik je jich na Vysocine + slozitejsi drazsi trat.

0/0
29.11.2014 8:16

O98n27d90r53e47j 65P58o16d90z29i44m60e37k 8933472487635

Pane Jemelko, přečetl jste si někdy po sobě svůj text? Mám dojem, že ne, jinak byste takovou slátaninu nemohl odeslat. Vždyť to, co píšete, je nelogické a odporuje si sobě navzájem.

0/0
28.11.2014 14:09

J85a66n 91J83e83m19e67l14k49a 1425540

Můžete být konkrétnější - co si odporuje?

0/0
28.11.2014 15:28

J80a59n 68J10e64m94e67l82k28a 1245400

Čeho tím dosáhneme, že 2/3  republiky a Slovensko bude mít o půl hodiny kratší jízdu. A Brno se dostane na 2 hodiny a bude konkurence schopné.

+1/0
27.11.2014 8:59

R48a59d85e89k 88J30a56n57a20t21a 9175206274792

2 hodiny jsou konkurenceschopná možná tak autobusu, kterým jezdí pár socek. Naprostá většina jezdí do Brna autem a to s 2h jízdní dobou neporazíte (kvůli tomu, že auto jezdí door-to-door).

Navíc znovu opakuju - VRT provoz je efektivnější, protože soupravy jsou dražší jen o 25%, ale jezdí 2-3x rychleji a navcí vyberet více na tržbách protože přilákáte na koleje i bohatší lidi (kteří dnes nemají problém vypláznout 500 Kč na benzínu + 750 Kč na fixech).

0/0
27.11.2014 12:34

J76a40n 34J18e64m53e75l79k72a 1135270

pod 2 hodiny autem- ono to není zas tak žhavé s těma zácpama před Prahou a v Praze. Proč jezdí Ostraváci vlakem je to 1. levné 2. pohodlné a bez stresů a čas je srovnatelný s autem. U Brna byl problém, že to bylo spíš 3 hodiny proti 2ma a že tam jezdily dřív drahé plečky bez wifi a servisu. Takže 2 hodiny s Railjetem by byly konkurence schopné. Jsou lidi, kteří pokud nemusí vlakem nepojedou..

0/0
27.11.2014 21:13

R60a13d56e11k 88J88a13n89a89t85a 9355196374452

"pod 2 hodiny autem"

Opět jste to nepochopil. To jsem nepsal. Psal jsem že železnice za 2 hodiny bude (vzhledem k tomu, že je třeba dojet na nádraží a k nádraží, což je zde cca +45 minut) časově nekonkurenceschopná vůči autům a tak ji bude volit jen ten, kdo má do kapsy hluboko, což má vliv na tržby na oskm.

"jezdily dřív drahé plečky bez wifi a servisu."

Dnes jezdí už několik let EC za dobrou cenu. Přesto lidi jezdí autem. Lidi ve větší míře dostanete z aut jen tehdy pokud bude vlak včetně MHD alespoň o něco rychlejší než auto.

0/0
27.11.2014 22:51

J79a10n 96J96e90m35e39l37k41a 1665450

Ja jsem to pochopil dobre. To by pak podle vas ovsem nemusela fungovat casto ani Praha Ostrava. Ale funguje. Znova je to polovicni cena benzinu a lepsi pohodli za porovnatelny cas. Kdyz jste zminil door-to-door. Pak tento cas kazi cd nebo szdc svymi zakazovymi znackami vjezdu na volne parkovaci plochy. Pak neni kde parkovat nebo za velke penize.

0/0
28.11.2014 21:43

R74a52d47e23k 76J57a87n77a81t21a 9635686364572

Tak I relaci Praha-Ostrava hodně lidí jezdí autem. Železnice má cca 40%. Ostatní formy dopravy jsou zanedbatelné.

Když se podíváme na čas jízdy autem Praha-Ostrava (viamichelin.com) ukáže to 4h. Vlak má 3h. To je hodina rozdílu. Takže i se započítáním MHD je vlak rychlejší.

Ale vy si myslíte, že lidi přelezou z auta do vlaku na trase Praha-Brno kvůli rozdílu půlhodinovému (pod 1:30 se při trase přes Třebovou nedostanate). A pak je tu ještě argument systémové jízdní doby, která při jízdí době cca 1:00 umožní dobré připoje v Praze i Brně. Osu v celou v hlavních uzlech se snaží dosáhnout, každá země, která má rozumné dorpavní plánování: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Knotensystem_Schweiz_mit_Bahn2000_2.Etappe_2030.png

0/0
28.11.2014 22:50

J15a72n 96J98e15m95e98l85k94a 1365760

Jste vzal asi zamerne nejhorsi udaj. Na mapy.cz je 3:30. A myslim, ze za normalnich podminek (bez hromady uzavirek na O.-Brno a d1, ktery je vyjimecny ) to celkem sedi. Nekteri to jezdi i za 3:15. Regio jezdi za 3 25 a jezdi tim hromada zakazniku. Takze to neni s Brnem zcela nesrovnatelne. Nekdo potrebuje v Praze jezdit po okoli a vlakem nepojede. Tak to je a bude. Protoze dotovane autobusy jsou casto nepouzitelne

0/0
29.11.2014 8:07

R59a22d88e75k 25J78a82n96a20t20a 9105956674332

" Na mapy.cz je 3:30. A myslim, ze za normalnich podminek (bez hromady uzavirek na O.-Brno a d1, ktery je vyjimecny ) to celkem sedi."

A to je právě to, proč maljí mapy.cz nereálné údaje. Mají přiliš primitivní algoritmus. Řeknou si dálnice, aha, tak 130. Ale tak to není, jak sám píšete, vždycky se někde něco opravuje. Kromě toho, na takto dlouhé cestě si spousta řidičů dá po cestě přestávku, které ve vlaku není. Takovou přestávku nezapočítávají žádně vyhledávače silničních tras.

0/0
29.11.2014 12:20

J41a80r70e25k 46K15a76l38i74v70o82d85a 7296713891806

Ovšem problémem budou přejezdy...

+2/0
27.11.2014 0:15

P70e56t42r 42N77e19c61h67a64n65i68c11k15ý 7493596758160

V Polské rovině, kde jen natáhnete trať rovně se staví opravdu jinak

+5/0
26.11.2014 19:58

D67a30n 68M41a67c93h89o25l23d42a 8437672414882

nehlede ze teto rychlodrahy snad meji jen 200 km. Coz je hodne malo i na CR, natoz nekolikanasobne vetsi Polsko

+1/0
26.11.2014 20:11

P53e18t70r 71N13e48c46h37a50n43i77c48k18ý 7723286208660

už ji mají o něco víc a nějakou rozdvojku na Krakow a Katowice, ale jinak má Polsko dráhy snad v ještě horším stavu než my, na některých železnicích by se daly točit industriální horory

+5/0
26.11.2014 20:18

J35a44r18e97k 66K29a46l31i95v59o24d70a 7216613551886

Tak poláci od včerejška 200 km-h. Máme co dělat.

0/0
29.11.2014 15:10

M25i88l25a88n 35W70e91l98s91e85r 5632248738531

Tak po tolika letech provozu by mohl začít jezdit i k nám do ČB. Než zrezne a vyřadí ho.

+2/−2
26.11.2014 16:47

J19a16n 79J64e32m56e52l17k88a 1595270

Kdyby chtěli opravdu využít naklápění, měli by to poslat i na Brno..Tam je to klikaté až až..

+3/−1
26.11.2014 16:30

R94a37d27k66o 41K22ř77i55v86á11n45e16k 7740163655270

Po D1 to neumí a po kolejích je o 60 km delší, tudíž málo konkurenceschopné.

Za infrastrukturu provozuje stát a rozhoduje tudíž o tom, kde bude a kde nebude vlak schopen konkurovat silnici. Hra na konkurenci na železnici je v podstatě jen šaškárna.

Naklápět na Brno chcete jen pro radost? Na Ostravě si na sebe to pendolino s odřenejma ušima vydělá, protože je schopno konkurovat silniční dopravě.

+1/−2
26.11.2014 16:49

J56a12n 33J34e87m50e70l87k31a 1935440

Už hodně lidí pochopilo, že po D1 při rekonstrukci to není zas tak super. Autobusy už taky jezdí za 2:30. Naklápění by ušetřilo cca 7 minut + kdyby ořezali vatu 5 minut - je to konkurence schopné a v klidu bez stresů v autě. A kdyby se dělaly úseky kolem Pardubic a Kolína ne na 160 ale rovnou na 200 nebyl by problém. Chtělo by to předělat na 230 i dnes - jak to dělají postupně Rakušáci.

+4/−1
26.11.2014 17:03
Foto

J19a11k54u59b 93V28a52š33k79o 1558754192863

Kdyby, kdyby, ......

+2/0
26.11.2014 17:22

J83a56n 81J72e92m57e97l74k59a 1375410

No ořezat vatu lze. To je vidět z nástupu konkurence.. A opravit Kolín a Hradec je podle mě reálnější než stavět vrt přes Vysočinu za těžké peníze, navíc když s ní tady nikdo nemá zkušennosti.

+1/−5
26.11.2014 17:30

R88a24d10e78k 57J32a89n64a33t46a 9855436564842

Se stavbou VRT nase stavebni firmy zkusenosti maji. Ony totiz patri vesmes do nadnarodnich skupin a v Evrope a ve svete se trate stavi o sto sest.

Financovani neni VUBEC problem. EU proplaci az 85%, VRT jsou prioritou EU. A my msme naopak problem, ze penize nevycerpame.

+4/0
26.11.2014 17:48

J80a46n 34J36e87m87e28l62k17a 1915920

EU peníze jsou taky peníze- daňových poplatníků. A víme jak to je s kvalitou českých dálnic. Ps taky je staví "jako" nadnároní slavné společnosti. O 30 % dráž než v Německu s poloviční kvalitou.

+1/−4
26.11.2014 18:22

R69a93d19e22k 75J85a96n79a98t65a 9375896224112

Ty peníze do EU odvedeme tak jako tak. Určené na VRT jsou. Takže pak už jde jen o to , zda si za ně VRT postavíme i my nebo jen Španělé, Francouzi ...

+5/0
26.11.2014 18:33

J42a86n 66J89e76m50e19l41k84a 1985610

To je pravda. Ale reálně na to ČR ze svých daní nemá. A EU na tom taky není růžově.

0/0
26.11.2014 20:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.