Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce za stamiliony nakoupit čidla, která odhalí porouchaný vlak

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá na české železnici instalaci zařízení, které by mohlo v budoucnu zabránit velkým nehodám vlaků kvůli jejich technickému stavu. Na 24 úsecích chce umístit diagnostické zařízení, které rozpozná některé závady na lokomotivách a vagónech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i46n24d73ř59i33c33h 73M39i89t97t66e91r 6361750783223

Neměla by to být věc provozovatelů těch vlaků ?

0/0
28.11.2014 18:17
Foto

J83i37ř12í 86H16a87v75e33l65k96a 3459843130704

Stát platil miliony na platech za tzv koloťuky a další miliony za lidi co denně chodili po železnici a kontrolovali ji.

Pak přišel chytrý ekonom který to uznal za pitomost shrábnul odměny a zrušil zbytečná pracovní místa. Teď za stamiliony budeme kupovat čidla která za miliardy bude někdo denodenně testovat a nastavovat.

Fakt kam pustíte českého ekonoma tam tisíc let tráva neporoste.

+2/0
28.11.2014 14:59

M22i37l53o60s53l37a91v 38U78r45b47a26n 4928769710793

A dokonce někteří koloťuci si otevřeli právnickou praxi.;-D

+1/0
28.11.2014 16:35

A16n91t71o56n31i52n 77N74e94m61e20c 7138473941790

Bylo by jednoduche udrzovat koleje a vagony. Na to vsak stat nema penize.

Zrovna tak nema stat penize na opravu silnic, tavbu npovych silnic a na opravy mostu.

Stat nema penize na platy ucitelu, na zrusene skolky a na zdravotnictvi.

Firemni dane jsou podstatne nizsi, nez v zap.Evrope.

Pokud chceme mit rovnou dan, OSVC nemusi platit dane, Svarcsystem kvete, potom je to v poradku a je nutne se smirit s tim, ze vlaky semotamo vykoleji..

0/−3
28.11.2014 11:01

M22a84t61ú15š 38B22e90n38a61k 9288164642313

Ono aj keď sú vozňe a koľaje udržiavané, tak sa môže stať, že vlak musí núdzovo zabrzdiť a vzniknú návarky a plôšky na kolesách, na pohlad nemusia byť patrné, ale tieto snímače ich dokážu odhaliť. Prípadne sa zadrie ložisko, môže byť udržiavané koľko chce, a zrazu sa vlak vykoľají, to tiež vedia odhaliť tieto snímače.

0/0
29.11.2014 18:15
Foto

M79i24r26o28s12l22a28v 69S88t50e59i18n88e57r 6808414513395

Já chodím často přes trať lokálky Březnice- Strakonice. Na mnoha místech jsem si všiml už hodně ztrouchnivělých pražců. Ta nejhorší místa se opravují, ale celkově je ta trať ve špatném stavu.

Za totáče se žilo z podstaty, ale dnes by měla být péče o trať samozřejmostí, na každém nádraží i senzory přehřátí. Kontrola ložisek a opotřebení kol je snad možná denně, třeba kamerou na průjezdu nádražím.

Zde je jenom, jako u každé státní zakázky dovolena otázka- který úředník- politik- na tom zbohatne?

+1/−1
28.11.2014 9:45

J32o49s32e55f 87M41i57k65i25n 5843224565404

No ale bacha, pohybovat se po kolejích je zakázáno. Je to na pokutu. Ale je to hlavně pro to aby si člověk nemohl prohlédnout stav železničního svršku.

+1/0
28.11.2014 11:05

M13i49r64o56s34l72a69v 53Z38i15k31m40u53n19d 7759163724673

Kéž by bylo vymyšleno zařízení, které by za jízdy dokázalo změřit opotřebení profilu jízdní plochy dvojkolí... bohužel tohle se měří jen za klidu, když je vozidlo na "prohlídkovém kanálu"...

0/0
28.11.2014 14:22

R81a73d86k57o 98K16ř94i12v68á86n97e71k 7620233645770

Takvané indikátory horkoběžnosti se běžně používají v Čechách i v zahraničí od sedmdesátých let, indikátory plochých kol jen o málo kratší dobu. Zřejmě se tedy jedná o nějakou generační obměnu, financovanou z EU.

Ačkoliv z nadpisu jako bych tušil, že se jedná o něco velikého a kontroverzního, jedná se o nutnou součást  infrastruktury.

Mimosoutěžní otázka: Co se stane, když přes indikátor plochých míst na kolech přejede vlak společnosti Regiojet?

(Nápověda: soustružení kol je drahé)

+5/0
28.11.2014 9:31

P88e64t60r 51N58o10v96o30t56n43y 3599862159662

Odstaví ho v nejbližší stanici? :-)

0/0
28.11.2014 13:10

R26a77d26k53o 70K25ř50i91v92á20n17e91k 7630733545790

Bingo:-)

0/0
28.11.2014 17:57

P81a53v21e54l 59S38l18a94d68o30v86n90í89k 6267843247256

Nápad dobrý, ale na tom zařízení nesmí být nic z kovu. Jinak jsou to vyhozené peníze.

0/0
28.11.2014 9:06

P53e69t96r 11N86o96v78o27t53n18y 3119822309782

Na železnici je z kovu skoro všechno. :-)

0/0
28.11.2014 13:10

P20a97v49e29l 34M87a10t68o55u98š67e70k 5320897638314

Když už je tam fotka z Převýšova, zjistila se už příčina této nehody?

0/0
28.11.2014 8:25

L65u71b67o82š 13P36í67c46h58a 8557864252589

Podle ilustračního obrázku by SŽDC měla investovat především do oprav kolejišť,protože tam neby ani jeden pražec v pořádku;-€, a když chce buzerovat dopravce ať obnoví kolejové váhy,aby nedocházelo k přetěžování souprav!

0/0
28.11.2014 7:57

F32r47a71n65t38i84š55e69k 82M62i98c97h63a16l75i44c24a 8386958245266

Zařízení monitorující horkoběžnost ložisek na nápravách vlaků používaly ČSD již minimálně před třiceti lety. Že by od této technologie v rámci úspor upustily?

0/0
28.11.2014 6:59

M49i64r34o74s91l93a48v 27Z80i61k32m70u82n10d 7399843184323

Ne, tato zařízení fungují a občas něco zachytí, byť jde o falešný poplach. V současnosti jsou v provozu - až na výjimky historických vozidel s kluznými ložisky  - valivá ložiska, kde je riziko velmi nízké ...

0/0
28.11.2014 14:20

S90t98a24n88i36s53l53a16v 21L50á95t92a30l 8218327631821

Trochu mě děsí pohled na foto. Ty pražce rozhodně nevypadají zdravé !

.

Stav ložisek se dá vyhodnotit měřící aparaturou (mikrofon + PC). Tato metoda se používá běžně u CNC obráběcích strojů u motorů a převodovek. Pc vyhodnotí i stupeň důležitosti (kdy) výměny ložisek.

Nevyhodnotí prorezivělé ocelové nosníky nebo shnilé pražce, které by se měly zjistit při pravidelných kontrolách.

0/0
28.11.2014 6:39

J29o89s13e16f 23M71i69k52i76n 5893744715164

Stav ložisek, zaseknuté brzdy se dají celkem chytnout i dnes a celkem zadarmo. Stačí, aby výpravčí při průjezdu vlaku pořádně poslouchal a díval se. Nemohu pochopit jak je možné, že vlak který má zaseknuté brzdy na jednom podvozku vůbec pokračuje v cestě (hlavně osobák). Bouchá to, smrdí to, větší příkom na lokomotivě.

0/0
28.11.2014 7:34

J60a55k86u84b 51Š17a15f97a67n40d54a 7795717831441

Tak srovnávat CNC a vagon je úplně mimo. CNC jaksi stojí na místě. Jak si to u vagonu představujete? Osadíte všechna ložiska čidly, někam umístíte PC, pak s tím vlakem pojedete, přemístíte čidla na další vagon...

Tohle má výhodu že není třeba nic instalovat, nikam jezdit, nikoho to nezdržuje....

0/0
28.11.2014 8:18

K28a64r69e37l 69M42i40š41k26a 2376172382809

Jen ať se síť ASDEKů rozšíří, bude to jedině dobře.

0/0
28.11.2014 4:44
Foto

D65a68v64i13d 45K96r35á88s66e51n91s97k84ý 7387410867

Pro jízlivé a negativní diskutující: zkuste si nejprve o věci něco zjistit, než začnete blábolit. Hesla: indikátory horkoběžnosti ložisek (IHL), indikátory plochých kol (IPK), anglicky hot box detectors (HBD), wayside train monitoring systems (WTMS), německy Heißläuferorungsanlagen (HOA), Zugkontrolleinrichtingen (ZKE) aj. Ve vyspělých zemích běžná věc, např. sousední Rakousko je má na hlavních tratích rozmístěné v odstupu okolo 30 km. A jestli vám škoda za 5 mil. Kč připadá jako prkotina, přidejte riziko vykolejení, poškození vozidel i nákladu, protijedoucích vlaků, škody vzniklé zastavením provozu, případně ztráty na majetku a zdraví/životech - a jste ihned na desetinásobku. Takových nehod je bohužel spousta.

+15/0
28.11.2014 1:36

F58i12l41i81p 44N58e42s55p78o52r 6267157288822

Myslim ze kdybychom tyto penize vyuzili na opravu ci rozsireni dalnic a ci silnic, tak to budou lepe vynalozeny penize. Tento system na kontrolu stejne nebude nikdy fungovat, bude se stale predelavat a opravovat ci neco podobneho. Viz registr aut apod...

0/−20
27.11.2014 23:46

K52a11r62e70l 15Ř64e23h29á91č45e75k 9422860761212

Aha, a proto už podobná zařízení dávno fungují a o tom, že by se stále předělávali jsem neslyšel. Jen se počet těchto zařízení rozšíří na víc míst a nejspíš budou tyto nové modernější.

+6/0
28.11.2014 6:19

J34i37ř59í 95L82i82n81h38a84r64t 3605494801606

Vypí(nací)čidla za stamiliony místo koloťuků pod penzí snad už projdou cenzůrou iDEGENES..

0/−6
27.11.2014 23:40

J43i43ř64í 83L12i38n71h16a48r61t 3985104801906

Cenzůra iDEGENES je prostě úžasná, ale dá se přelstít..

Jakobybylopřed89.rokem .. 25 let po pořád někdo votravuje s cenzúrou..

iDEGENES je zář ČR společnosti..

0/−2
27.11.2014 23:46

V53r84a62t59i71s96l24a41v 50C67h43a70r50v29á36t 4501792212893

Uvědomte si, že každá zakázka placená z dotací EU je tunel, neboť z našich daní se tam musí posílat do centrály nemalé peníze. Ani nejmodernější a sebechytřejší technika nezabrání lidskému selhání a mamonu.

+3/−7
27.11.2014 22:56

T29o39m37á80š 87K76n39a42i30f15l 6213290327190

Jakej tunel? Vis vubec, co to znamená tunel?

+1/0
27.11.2014 23:41

A40n69t32o19n80í47n 88Z91e24l37e42n31ý 2274803851196

Tunel to je díra v zemi, ten vám nemůžou vzít.

+4/0
28.11.2014 8:44

J34a27r22o14m61í73r 33K78r50á39l 4480879834709

R^;-D;-D

0/0
28.11.2014 9:03

D27a58v61i32d 60G36a21j22d47a 5880729472521

Člověk vždy žasne,kolik se na všechno vyrojí odborníků.Kdyby se stala tato událost při průjezdu kolem nástupiště ....

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/293184-v-ostrave-vykolejil-vlak-poskodil-pres-kilometr-trati/

Zahynuli lidé...titíž odborníci by volali po hlavách viníků.Vážně musí do všeho kafrat i v dané oblasti ignorant ?

+8/0
27.11.2014 22:52

V27í55t69ě63z35s80l55a81v 41K77l92o69z52í85k 3601909324847

Tahle diagnostika neni nic noveho pod sluncem a uvedomte si kazde i drobne vykolejeni muze skoncit obrovskou nehodou s mnoha obetmi. Dnes i nakladni vlaky jezdi 100kmh a energie tohoto vlaku pri srazce treba s rychlikem je smrtici, viz napriklad Studenka, to bylo neco podobneho jen ze ten Comenius mel 600 tun a napalil most v 90 kmh. Pokud naklad 2000 tun vyleti ve stovce tak bych nechtel videt ty nasledky. A presne tomu dokaze nekdy tahle diagnostika zabranit.

+12/−1
27.11.2014 22:21

F66i40l86i25p 30N83e37s18p48o65r 6167717528492

Stacilo by, kdyby zamestnanci nadrazi obcas vylezli z tech svych der, a sli to zkontrolovat pred kazdou jizdou. Popr. jim koupit nejake rucni zarizeni za par tisic ktere to zkontroluje. Myslite si ze nas stat je tak bohaty ze muze v klidu vyhazovat penize za nejake automaticke blbosti ktere nikdy nebudou fungovat?

0/−15
27.11.2014 23:50

P35e92t76r 96P19r60u55s 7287415849662

To jo, muzou otocit vagonky vzhuru nohama koukat jestli se tocej kolecka. ;-D

+7/−1
28.11.2014 0:00

P66a39v46e93l 95N34o96c26a15r 6449399146605

Ty blbe,víš vůbec něco o železnici?Stav zaměstnanců na nádražích které se zavíraj atd?Ty svoje komenty si příště piš do mateřídoušky.;-€

+4/0
28.11.2014 0:30

F48i96l21i85p 55N62e14s44p68o41r 6237337548742

No vim jen ze to tam smrdi, potuluji se tam bezdomovci, jezdi tam stary precpany vlaky ktere maji vzdycky zpozdeni. Nehlede na to ze vetsinou jizdenka na autobus je levnejsi nez na vlak. Takze co třeba nejdříve začít u zakladnich hodnot, napr. cistota, a nevymyslet nejake automaticke systemy. Jinak mas pravdu o zeleznicich moc nevim.

0/−13
28.11.2014 0:46

K34a64r54e29l 46Ř90e90h33á66č32e72k 9192600551322

Bezdomovci bohužel problém jsou, ale když policie nemá žádné pravomoci, tak těžko něco udělá. A přesto to neni tak,že bezdomovce potkáváte často. Vlakem jezdím často a bezdomovců na nádražích moc nepotkám a ve vlaku už vůbec. A to ostatní jsou nesmysly, které si vymýšlíte. Bud vlakem nejezdíte a jen jste si chtěl kopnout, nebo jezdíte a pak lžete.

+4/0
28.11.2014 6:14

L54u38b49o46š 23D91e73j90m24e14k 2172401905421

vy jste asi hodně dlouho nejel vlakem, co?:-)

+3/0
28.11.2014 8:15

I74v91a74n 59N42a15h92o47d22i65l 7940988928741

Dokáže někdy.co to je za argument?

0/0
28.11.2014 5:52

V65í57t16ě26z90s52l94a49v 98K29l46o44z42í31k 3791379704417

Tahle diagnostika neni nic noveho pod sluncem a uvedomte si kazde i drobne vykolejeni muze skoncit obrovskou nehodou s mnoha obetmi. Dnes i nakladni vlaky jezdi 100kmh a energie tohoto vlaku pri srszce trebas rychlikem je ssmrtici, viz ztrba Studenka, to bylo neco podobneho....

+2/0
27.11.2014 22:17

J57o27s72e83f 60P52i65š55v38e79j71c 4902400960106

To by mne zajímalo, jestli by se o takovém nákupu uvažovalo, kdyby to neplatila EU.

Já o tom dost pochybuji. Ale dotace jsou dotace a ty se musí utratit za každou cenu:-/

+3/−1
27.11.2014 22:12

M95i73l14a86n 92M56u98s52i21l 4473871112575

Když se peníze z dotací nevyužijou - remcá se. Když ano - remcá se taky.

+3/0
27.11.2014 22:16

O75n74d37ř14e51j 43S47e46m85e84c24k84ý 8921516748535

To není žádná novinka, čidla horkoběžnosti na tratích ČSD instalovala od konce šedesátých let minulého století (dodnes jsou některá v provozu) a digitální síť diagnostických bodů se buduje od roku 1999.

+11/0
27.11.2014 22:07

P35e24t59r 50M85o32t36y25č33k52a 1564691963194

A propustí ČD současně tu armádu odborářů, kteří by tohle měli v rámci svých pracovních povinností kontrolovat? Nebo to máme chápat tak, že tohle celou dobu nikdo nehlídá? Není schopen uhlídat?

+8/−11
27.11.2014 22:03

T33o48m23á21š 89V42e84s15e25l21ý 6179778318297

oni se snaží být neviditelní a nevylézat z teplíčka dílny nebo bývalých výtopen...:-)

0/−1
27.11.2014 22:10

K78a71r43e15l 22M30a83t31o64u57š10e15k 2773285803

ČD nemá s řízením a kontrolou provozu na tratích SŽDC nic společného. Takže by to propouštění by bylo zbytečné ...

+11/0
27.11.2014 23:06

T13o30m36á55š 52K10n18a68i80f44l 6953320157450

Hmm... On kolotuk kolem vlaku chodí i za jízdy?

0/−1
27.11.2014 23:42

J86i16n80d19ř16i40c11h 87Š97k68o90p40e14k 4675191890625

na každém vagonu sedí zaměstanec ČD a kontroluje průběžně jeho stav ? ;-D

0/0
28.11.2014 7:11

M86a42r15t17i52n 35V43e34j96m72o36l56a 1973411203768

Jednou za rok se stane nehoda za 5 000 000 a kvůli tomu vyhodíme půl miliardy + roční provozní náklady - klasickej tunel.

+7/−17
27.11.2014 22:01

J90a63k68u12b 46M86a86t75o45u21š 3455912652663

Tak ne vždy konči poškození vykolejením vlaku, ona každé brzké objevení poškození, sníží náklady na opravu. Takže by se to mohlo TEORETICKY zaplatit.

+6/−1
27.11.2014 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.