Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce za stamiliony nakoupit čidla, která odhalí porouchaný vlak

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá na české železnici instalaci zařízení, které by mohlo v budoucnu zabránit velkým nehodám vlaků kvůli jejich technickému stavu. Na 24 úsecích chce umístit diagnostické zařízení, které rozpozná některé závady na lokomotivách a vagónech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i31n47d54ř78i40c43h 51M26i11t78t81e87r 6681500973153

Neměla by to být věc provozovatelů těch vlaků ?

0/0
28.11.2014 18:17
Foto

J17i68ř66í 52H93a57v69e52l45k94a 3869973570474

Stát platil miliony na platech za tzv koloťuky a další miliony za lidi co denně chodili po železnici a kontrolovali ji.

Pak přišel chytrý ekonom který to uznal za pitomost shrábnul odměny a zrušil zbytečná pracovní místa. Teď za stamiliony budeme kupovat čidla která za miliardy bude někdo denodenně testovat a nastavovat.

Fakt kam pustíte českého ekonoma tam tisíc let tráva neporoste.

+2/0
28.11.2014 14:59

M85i60l10o40s21l55a24v 40U21r92b73a49n 4148779710163

A dokonce někteří koloťuci si otevřeli právnickou praxi.;-D

+1/0
28.11.2014 16:35

A69n49t30o83n41i88n 23N16e75m73e76c 8111430451566

Bylo by jednoduche udrzovat koleje a vagony. Na to vsak stat nema penize.

Zrovna tak nema stat penize na opravu silnic, tavbu npovych silnic a na opravy mostu.

Stat nema penize na platy ucitelu, na zrusene skolky a na zdravotnictvi.

Firemni dane jsou podstatne nizsi, nez v zap.Evrope.

Pokud chceme mit rovnou dan, OSVC nemusi platit dane, Svarcsystem kvete, potom je to v poradku a je nutne se smirit s tim, ze vlaky semotamo vykoleji..

0/−3
28.11.2014 11:01

M53a68t63ú92š 31B86e38n38a51k 9908754572733

Ono aj keď sú vozňe a koľaje udržiavané, tak sa môže stať, že vlak musí núdzovo zabrzdiť a vzniknú návarky a plôšky na kolesách, na pohlad nemusia byť patrné, ale tieto snímače ich dokážu odhaliť. Prípadne sa zadrie ložisko, môže byť udržiavané koľko chce, a zrazu sa vlak vykoľají, to tiež vedia odhaliť tieto snímače.

0/0
29.11.2014 18:15
Foto

M77i53r52o91s80l39a34v 46S76t72e15i95n46e93r 1635475778223

Já chodím často přes trať lokálky Březnice- Strakonice. Na mnoha místech jsem si všiml už hodně ztrouchnivělých pražců. Ta nejhorší místa se opravují, ale celkově je ta trať ve špatném stavu.

Za totáče se žilo z podstaty, ale dnes by měla být péče o trať samozřejmostí, na každém nádraží i senzory přehřátí. Kontrola ložisek a opotřebení kol je snad možná denně, třeba kamerou na průjezdu nádražím.

Zde je jenom, jako u každé státní zakázky dovolena otázka- který úředník- politik- na tom zbohatne?

+1/−1
28.11.2014 9:45

J96o74s46e30f 80M50i83k50i28n 5413204785924

No ale bacha, pohybovat se po kolejích je zakázáno. Je to na pokutu. Ale je to hlavně pro to aby si člověk nemohl prohlédnout stav železničního svršku.

+1/0
28.11.2014 11:05

M64i40r49o37s31l30a84v 30Z14i21k19m75u94n57d 7959833924733

Kéž by bylo vymyšleno zařízení, které by za jízdy dokázalo změřit opotřebení profilu jízdní plochy dvojkolí... bohužel tohle se měří jen za klidu, když je vozidlo na "prohlídkovém kanálu"...

0/0
28.11.2014 14:22

R90a72d77k78o 81K37ř57i72v12á17n39e20k 7910363975790

Takvané indikátory horkoběžnosti se běžně používají v Čechách i v zahraničí od sedmdesátých let, indikátory plochých kol jen o málo kratší dobu. Zřejmě se tedy jedná o nějakou generační obměnu, financovanou z EU.

Ačkoliv z nadpisu jako bych tušil, že se jedná o něco velikého a kontroverzního, jedná se o nutnou součást  infrastruktury.

Mimosoutěžní otázka: Co se stane, když přes indikátor plochých míst na kolech přejede vlak společnosti Regiojet?

(Nápověda: soustružení kol je drahé)

+5/0
28.11.2014 9:31

P49e65t96r 65N42o26v92o91t92n63y 3369542849912

Odstaví ho v nejbližší stanici? :-)

0/0
28.11.2014 13:10

R87a66d35k67o 29K15ř25i85v57á21n79e57k 7270773895920

Bingo:-)

0/0
28.11.2014 17:57

P29a82v76e25l 17S40l85a36d41o73v79n84í85k 6287103137876

Nápad dobrý, ale na tom zařízení nesmí být nic z kovu. Jinak jsou to vyhozené peníze.

0/0
28.11.2014 9:06

P19e29t72r 84N33o16v92o64t63n17y 3859852839972

Na železnici je z kovu skoro všechno. :-)

0/0
28.11.2014 13:10

P25a12v98e43l 53M76a69t84o56u79š98e36k 5540347398104

Když už je tam fotka z Převýšova, zjistila se už příčina této nehody?

0/0
28.11.2014 8:25

L75u69b17o57š 26P18í94c75h83a 8597534322109

Podle ilustračního obrázku by SŽDC měla investovat především do oprav kolejišť,protože tam neby ani jeden pražec v pořádku;-€, a když chce buzerovat dopravce ať obnoví kolejové váhy,aby nedocházelo k přetěžování souprav!

0/0
28.11.2014 7:57

F49r56a75n64t82i85š83e55k 36M28i34c71h91a84l96i61c67a 8356628775746

Zařízení monitorující horkoběžnost ložisek na nápravách vlaků používaly ČSD již minimálně před třiceti lety. Že by od této technologie v rámci úspor upustily?

0/0
28.11.2014 6:59

M20i23r90o66s84l89a48v 77Z91i19k41m33u79n58d 7789783694553

Ne, tato zařízení fungují a občas něco zachytí, byť jde o falešný poplach. V současnosti jsou v provozu - až na výjimky historických vozidel s kluznými ložisky  - valivá ložiska, kde je riziko velmi nízké ...

0/0
28.11.2014 14:20

S23t54a64n49i51s82l84a33v 32L96á23t25a34l 8898547351391

Trochu mě děsí pohled na foto. Ty pražce rozhodně nevypadají zdravé !

.

Stav ložisek se dá vyhodnotit měřící aparaturou (mikrofon + PC). Tato metoda se používá běžně u CNC obráběcích strojů u motorů a převodovek. Pc vyhodnotí i stupeň důležitosti (kdy) výměny ložisek.

Nevyhodnotí prorezivělé ocelové nosníky nebo shnilé pražce, které by se měly zjistit při pravidelných kontrolách.

0/0
28.11.2014 6:39

J42o83s96e96f 94M45i77k43i18n 5913484225364

Stav ložisek, zaseknuté brzdy se dají celkem chytnout i dnes a celkem zadarmo. Stačí, aby výpravčí při průjezdu vlaku pořádně poslouchal a díval se. Nemohu pochopit jak je možné, že vlak který má zaseknuté brzdy na jednom podvozku vůbec pokračuje v cestě (hlavně osobák). Bouchá to, smrdí to, větší příkom na lokomotivě.

0/0
28.11.2014 7:34

J81a96k78u48b 33Š19a69f71a17n80d60a 7675507631751

Tak srovnávat CNC a vagon je úplně mimo. CNC jaksi stojí na místě. Jak si to u vagonu představujete? Osadíte všechna ložiska čidly, někam umístíte PC, pak s tím vlakem pojedete, přemístíte čidla na další vagon...

Tohle má výhodu že není třeba nic instalovat, nikam jezdit, nikoho to nezdržuje....

0/0
28.11.2014 8:18

K84a51r78e54l 29M45i93š72k58a 2286182862169

Jen ať se síť ASDEKů rozšíří, bude to jedině dobře.

0/0
28.11.2014 4:44
Foto

D42a89v46i21d 95K79r40á28s55e50n31s25k68ý 7707760257

Pro jízlivé a negativní diskutující: zkuste si nejprve o věci něco zjistit, než začnete blábolit. Hesla: indikátory horkoběžnosti ložisek (IHL), indikátory plochých kol (IPK), anglicky hot box detectors (HBD), wayside train monitoring systems (WTMS), německy Heißläuferorungsanlagen (HOA), Zugkontrolleinrichtingen (ZKE) aj. Ve vyspělých zemích běžná věc, např. sousední Rakousko je má na hlavních tratích rozmístěné v odstupu okolo 30 km. A jestli vám škoda za 5 mil. Kč připadá jako prkotina, přidejte riziko vykolejení, poškození vozidel i nákladu, protijedoucích vlaků, škody vzniklé zastavením provozu, případně ztráty na majetku a zdraví/životech - a jste ihned na desetinásobku. Takových nehod je bohužel spousta.

+15/0
28.11.2014 1:36

F45i37l93i23p 66N33e50s69p67o17r 8808874347297

Myslim ze kdybychom tyto penize vyuzili na opravu ci rozsireni dalnic a ci silnic, tak to budou lepe vynalozeny penize. Tento system na kontrolu stejne nebude nikdy fungovat, bude se stale predelavat a opravovat ci neco podobneho. Viz registr aut apod...

0/−20
27.11.2014 23:46

K30a24r32e63l 39Ř26e44h49á71č70e32k 9572380101562

Aha, a proto už podobná zařízení dávno fungují a o tom, že by se stále předělávali jsem neslyšel. Jen se počet těchto zařízení rozšíří na víc míst a nejspíš budou tyto nové modernější.

+6/0
28.11.2014 6:19

J38i59ř74í 26L56i22n89h23a72r48t 3185494761536

Vypí(nací)čidla za stamiliony místo koloťuků pod penzí snad už projdou cenzůrou iDEGENES..

0/−6
27.11.2014 23:40

J88i97ř52í 93L35i30n16h91a14r41t 3595794951656

Cenzůra iDEGENES je prostě úžasná, ale dá se přelstít..

Jakobybylopřed89.rokem .. 25 let po pořád někdo votravuje s cenzúrou..

iDEGENES je zář ČR společnosti..

0/−2
27.11.2014 23:46

V33r89a18t93i50s22l38a56v 16C70h76a17r39v11á59t 4251302762673

Uvědomte si, že každá zakázka placená z dotací EU je tunel, neboť z našich daní se tam musí posílat do centrály nemalé peníze. Ani nejmodernější a sebechytřejší technika nezabrání lidskému selhání a mamonu.

+3/−7
27.11.2014 22:56

T94o81m72á79š 63K13n78a50i46f55l 6433660767260

Jakej tunel? Vis vubec, co to znamená tunel?

+1/0
27.11.2014 23:41

A34n89t82o39n24í97n 64Z24e41l90e81n27ý 2284893151426

Tunel to je díra v zemi, ten vám nemůžou vzít.

+4/0
28.11.2014 8:44

J81a22r10o82m60í20r 54K89r70á70l 4910109724149

R^;-D;-D

0/0
28.11.2014 9:03

D14a21v75i84d 16G78a13j79d50a 5800979452841

Člověk vždy žasne,kolik se na všechno vyrojí odborníků.Kdyby se stala tato událost při průjezdu kolem nástupiště ....

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/293184-v-ostrave-vykolejil-vlak-poskodil-pres-kilometr-trati/

Zahynuli lidé...titíž odborníci by volali po hlavách viníků.Vážně musí do všeho kafrat i v dané oblasti ignorant ?

+8/0
27.11.2014 22:52
Foto

V87í45t13ě65z32s83l63a25v 51K38l72o83z33í37k 3921329414277

Tahle diagnostika neni nic noveho pod sluncem a uvedomte si kazde i drobne vykolejeni muze skoncit obrovskou nehodou s mnoha obetmi. Dnes i nakladni vlaky jezdi 100kmh a energie tohoto vlaku pri srazce treba s rychlikem je smrtici, viz napriklad Studenka, to bylo neco podobneho jen ze ten Comenius mel 600 tun a napalil most v 90 kmh. Pokud naklad 2000 tun vyleti ve stovce tak bych nechtel videt ty nasledky. A presne tomu dokaze nekdy tahle diagnostika zabranit.

+12/−1
27.11.2014 22:21

F77i27l36i85p 93N65e14s14p13o19r 8298424787227

Stacilo by, kdyby zamestnanci nadrazi obcas vylezli z tech svych der, a sli to zkontrolovat pred kazdou jizdou. Popr. jim koupit nejake rucni zarizeni za par tisic ktere to zkontroluje. Myslite si ze nas stat je tak bohaty ze muze v klidu vyhazovat penize za nejake automaticke blbosti ktere nikdy nebudou fungovat?

0/−15
27.11.2014 23:50

P19e15t81r 34P87r44u50s 7297455749622

To jo, muzou otocit vagonky vzhuru nohama koukat jestli se tocej kolecka. ;-D

+7/−1
28.11.2014 0:00

P81a13v10e82l 50N19o57c19a62r 6309289576125

Ty blbe,víš vůbec něco o železnici?Stav zaměstnanců na nádražích které se zavíraj atd?Ty svoje komenty si příště piš do mateřídoušky.;-€

+4/0
28.11.2014 0:30

F46i61l27i79p 53N94e19s59p60o74r 8278544677437

No vim jen ze to tam smrdi, potuluji se tam bezdomovci, jezdi tam stary precpany vlaky ktere maji vzdycky zpozdeni. Nehlede na to ze vetsinou jizdenka na autobus je levnejsi nez na vlak. Takze co třeba nejdříve začít u zakladnich hodnot, napr. cistota, a nevymyslet nejake automaticke systemy. Jinak mas pravdu o zeleznicich moc nevim.

0/−13
28.11.2014 0:46

K95a76r57e80l 61Ř32e21h62á13č31e62k 9102710331252

Bezdomovci bohužel problém jsou, ale když policie nemá žádné pravomoci, tak těžko něco udělá. A přesto to neni tak,že bezdomovce potkáváte často. Vlakem jezdím často a bezdomovců na nádražích moc nepotkám a ve vlaku už vůbec. A to ostatní jsou nesmysly, které si vymýšlíte. Bud vlakem nejezdíte a jen jste si chtěl kopnout, nebo jezdíte a pak lžete.

+4/0
28.11.2014 6:14

L91u89b56o78š 82D51e81j32m49e90k 2782531325521

vy jste asi hodně dlouho nejel vlakem, co?:-)

+3/0
28.11.2014 8:15

I34v64a95n 50N23a22h85o71d47i95l 7790398838581

Dokáže někdy.co to je za argument?

0/0
28.11.2014 5:52
Foto

V95í27t53ě33z85s43l68a84v 70K74l84o91z24í53k 3171889814787

Tahle diagnostika neni nic noveho pod sluncem a uvedomte si kazde i drobne vykolejeni muze skoncit obrovskou nehodou s mnoha obetmi. Dnes i nakladni vlaky jezdi 100kmh a energie tohoto vlaku pri srszce trebas rychlikem je ssmrtici, viz ztrba Studenka, to bylo neco podobneho....

+2/0
27.11.2014 22:17

J88o19s77e66f 65P58i57š21v39e29j51c 4602980520666

To by mne zajímalo, jestli by se o takovém nákupu uvažovalo, kdyby to neplatila EU.

Já o tom dost pochybuji. Ale dotace jsou dotace a ty se musí utratit za každou cenu:-/

+3/−1
27.11.2014 22:12

M33i36l32a47n 55M67u88s83i49l 4933301642315

Když se peníze z dotací nevyužijou - remcá se. Když ano - remcá se taky.

+3/0
27.11.2014 22:16

O96n42d63ř58e24j 10S50e73m79e38c60k94ý 8741736138485

To není žádná novinka, čidla horkoběžnosti na tratích ČSD instalovala od konce šedesátých let minulého století (dodnes jsou některá v provozu) a digitální síť diagnostických bodů se buduje od roku 1999.

+11/0
27.11.2014 22:07

P42e20t75r 42M34o90t26y84č51k36a 1214101353384

A propustí ČD současně tu armádu odborářů, kteří by tohle měli v rámci svých pracovních povinností kontrolovat? Nebo to máme chápat tak, že tohle celou dobu nikdo nehlídá? Není schopen uhlídat?

+8/−11
27.11.2014 22:03

T92o36m23á96š 64V92e45s98e11l92ý 6529978708527

oni se snaží být neviditelní a nevylézat z teplíčka dílny nebo bývalých výtopen...:-)

0/−1
27.11.2014 22:10

K79a92r84e44l 16M82a54t32o96u16š25e78k 2173875873

ČD nemá s řízením a kontrolou provozu na tratích SŽDC nic společného. Takže by to propouštění by bylo zbytečné ...

+11/0
27.11.2014 23:06

T50o48m50á65š 24K11n48a60i16f83l 6493730757400

Hmm... On kolotuk kolem vlaku chodí i za jízdy?

0/−1
27.11.2014 23:42

J41i47n28d23ř98i55c28h 24Š89k32o88p90e70k 4385171800855

na každém vagonu sedí zaměstanec ČD a kontroluje průběžně jeho stav ? ;-D

0/0
28.11.2014 7:11

M85a57r20t60i53n 12V41e56j50m40o41l78a 1603661193778

Jednou za rok se stane nehoda za 5 000 000 a kvůli tomu vyhodíme půl miliardy + roční provozní náklady - klasickej tunel.

+7/−17
27.11.2014 22:01

J90a64k67u96b 64M17a41t68o35u57š 3285762332403

Tak ne vždy konči poškození vykolejením vlaku, ona každé brzké objevení poškození, sníží náklady na opravu. Takže by se to mohlo TEORETICKY zaplatit.

+6/−1
27.11.2014 22:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.