Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce za stamiliony nakoupit čidla, která odhalí porouchaný vlak

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá na české železnici instalaci zařízení, které by mohlo v budoucnu zabránit velkým nehodám vlaků kvůli jejich technickému stavu. Na 24 úsecích chce umístit diagnostické zařízení, které rozpozná některé závady na lokomotivách a vagónech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90i66n31d87ř81i10c80h 22M31i18t70t45e16r 6291710813113

Neměla by to být věc provozovatelů těch vlaků ?

0/0
28.11.2014 18:17
Foto

J64i24ř66í 17H16a11v65e47l97k36a 3809813520374

Stát platil miliony na platech za tzv koloťuky a další miliony za lidi co denně chodili po železnici a kontrolovali ji.

Pak přišel chytrý ekonom který to uznal za pitomost shrábnul odměny a zrušil zbytečná pracovní místa. Teď za stamiliony budeme kupovat čidla která za miliardy bude někdo denodenně testovat a nastavovat.

Fakt kam pustíte českého ekonoma tam tisíc let tráva neporoste.

+2/0
28.11.2014 14:59

M46i98l48o64s49l79a72v 58U36r66b86a30n 4908429650973

A dokonce někteří koloťuci si otevřeli právnickou praxi.;-D

+1/0
28.11.2014 16:35

A89n64t84o37n61i69n 40N35e51m63e80c 7748973241730

Bylo by jednoduche udrzovat koleje a vagony. Na to vsak stat nema penize.

Zrovna tak nema stat penize na opravu silnic, tavbu npovych silnic a na opravy mostu.

Stat nema penize na platy ucitelu, na zrusene skolky a na zdravotnictvi.

Firemni dane jsou podstatne nizsi, nez v zap.Evrope.

Pokud chceme mit rovnou dan, OSVC nemusi platit dane, Svarcsystem kvete, potom je to v poradku a je nutne se smirit s tim, ze vlaky semotamo vykoleji..

0/−3
28.11.2014 11:01

M33a80t88ú62š 63B91e34n82a62k 9988744862433

Ono aj keď sú vozňe a koľaje udržiavané, tak sa môže stať, že vlak musí núdzovo zabrzdiť a vzniknú návarky a plôšky na kolesách, na pohlad nemusia byť patrné, ale tieto snímače ich dokážu odhaliť. Prípadne sa zadrie ložisko, môže byť udržiavané koľko chce, a zrazu sa vlak vykoľají, to tiež vedia odhaliť tieto snímače.

0/0
29.11.2014 18:15
Foto

M57i74r97o60s76l44a48v 26S53t26e56i44n63e37r 6868204413325

Já chodím často přes trať lokálky Březnice- Strakonice. Na mnoha místech jsem si všiml už hodně ztrouchnivělých pražců. Ta nejhorší místa se opravují, ale celkově je ta trať ve špatném stavu.

Za totáče se žilo z podstaty, ale dnes by měla být péče o trať samozřejmostí, na každém nádraží i senzory přehřátí. Kontrola ložisek a opotřebení kol je snad možná denně, třeba kamerou na průjezdu nádražím.

Zde je jenom, jako u každé státní zakázky dovolena otázka- který úředník- politik- na tom zbohatne?

+1/−1
28.11.2014 9:45

J83o13s16e54f 92M27i90k74i38n 5103114305454

No ale bacha, pohybovat se po kolejích je zakázáno. Je to na pokutu. Ale je to hlavně pro to aby si člověk nemohl prohlédnout stav železničního svršku.

+1/0
28.11.2014 11:05

M37i86r77o35s76l75a46v 27Z32i25k23m56u46n50d 7469193744773

Kéž by bylo vymyšleno zařízení, které by za jízdy dokázalo změřit opotřebení profilu jízdní plochy dvojkolí... bohužel tohle se měří jen za klidu, když je vozidlo na "prohlídkovém kanálu"...

0/0
28.11.2014 14:22

R47a97d71k86o 76K11ř34i89v94á53n31e51k 7300343785860

Takvané indikátory horkoběžnosti se běžně používají v Čechách i v zahraničí od sedmdesátých let, indikátory plochých kol jen o málo kratší dobu. Zřejmě se tedy jedná o nějakou generační obměnu, financovanou z EU.

Ačkoliv z nadpisu jako bych tušil, že se jedná o něco velikého a kontroverzního, jedná se o nutnou součást  infrastruktury.

Mimosoutěžní otázka: Co se stane, když přes indikátor plochých míst na kolech přejede vlak společnosti Regiojet?

(Nápověda: soustružení kol je drahé)

+5/0
28.11.2014 9:31

P55e42t42r 90N59o32v63o96t17n36y 3699372699112

Odstaví ho v nejbližší stanici? :-)

0/0
28.11.2014 13:10

R76a28d91k58o 64K21ř69i58v48á78n62e88k 7980443915420

Bingo:-)

0/0
28.11.2014 17:57

P30a68v34e93l 30S21l39a86d31o15v65n80í36k 6537463377826

Nápad dobrý, ale na tom zařízení nesmí být nic z kovu. Jinak jsou to vyhozené peníze.

0/0
28.11.2014 9:06

P67e83t92r 81N28o56v60o94t95n77y 3319302109832

Na železnici je z kovu skoro všechno. :-)

0/0
28.11.2014 13:10

P84a43v27e37l 34M45a36t80o18u92š96e38k 5520807828374

Když už je tam fotka z Převýšova, zjistila se už příčina této nehody?

0/0
28.11.2014 8:25

L43u22b81o61š 55P96í64c59h62a 8837404222119

Podle ilustračního obrázku by SŽDC měla investovat především do oprav kolejišť,protože tam neby ani jeden pražec v pořádku;-€, a když chce buzerovat dopravce ať obnoví kolejové váhy,aby nedocházelo k přetěžování souprav!

0/0
28.11.2014 7:57

F63r78a91n34t37i44š59e35k 69M61i93c64h40a59l57i54c47a 8486668965676

Zařízení monitorující horkoběžnost ložisek na nápravách vlaků používaly ČSD již minimálně před třiceti lety. Že by od této technologie v rámci úspor upustily?

0/0
28.11.2014 6:59

M34i49r47o72s50l71a60v 64Z80i36k79m76u28n33d 7629843364873

Ne, tato zařízení fungují a občas něco zachytí, byť jde o falešný poplach. V současnosti jsou v provozu - až na výjimky historických vozidel s kluznými ložisky  - valivá ložiska, kde je riziko velmi nízké ...

0/0
28.11.2014 14:20

S12t89a12n16i77s32l35a84v 45L69á93t31a34l 8818667631251

Trochu mě děsí pohled na foto. Ty pražce rozhodně nevypadají zdravé !

.

Stav ložisek se dá vyhodnotit měřící aparaturou (mikrofon + PC). Tato metoda se používá běžně u CNC obráběcích strojů u motorů a převodovek. Pc vyhodnotí i stupeň důležitosti (kdy) výměny ložisek.

Nevyhodnotí prorezivělé ocelové nosníky nebo shnilé pražce, které by se měly zjistit při pravidelných kontrolách.

0/0
28.11.2014 6:39

J21o94s66e12f 93M21i61k29i88n 5423984585324

Stav ložisek, zaseknuté brzdy se dají celkem chytnout i dnes a celkem zadarmo. Stačí, aby výpravčí při průjezdu vlaku pořádně poslouchal a díval se. Nemohu pochopit jak je možné, že vlak který má zaseknuté brzdy na jednom podvozku vůbec pokračuje v cestě (hlavně osobák). Bouchá to, smrdí to, větší příkom na lokomotivě.

0/0
28.11.2014 7:34

J76a76k28u24b 14Š21a40f46a47n56d70a 7445937371391

Tak srovnávat CNC a vagon je úplně mimo. CNC jaksi stojí na místě. Jak si to u vagonu představujete? Osadíte všechna ložiska čidly, někam umístíte PC, pak s tím vlakem pojedete, přemístíte čidla na další vagon...

Tohle má výhodu že není třeba nic instalovat, nikam jezdit, nikoho to nezdržuje....

0/0
28.11.2014 8:18

K95a90r19e81l 95M98i79š27k72a 2726892942459

Jen ať se síť ASDEKů rozšíří, bude to jedině dobře.

0/0
28.11.2014 4:44
Foto

D13a82v20i72d 65K56r37á94s72e11n14s89k44ý 7107160827

Pro jízlivé a negativní diskutující: zkuste si nejprve o věci něco zjistit, než začnete blábolit. Hesla: indikátory horkoběžnosti ložisek (IHL), indikátory plochých kol (IPK), anglicky hot box detectors (HBD), wayside train monitoring systems (WTMS), německy Heißläuferorungsanlagen (HOA), Zugkontrolleinrichtingen (ZKE) aj. Ve vyspělých zemích běžná věc, např. sousední Rakousko je má na hlavních tratích rozmístěné v odstupu okolo 30 km. A jestli vám škoda za 5 mil. Kč připadá jako prkotina, přidejte riziko vykolejení, poškození vozidel i nákladu, protijedoucích vlaků, škody vzniklé zastavením provozu, případně ztráty na majetku a zdraví/životech - a jste ihned na desetinásobku. Takových nehod je bohužel spousta.

+15/0
28.11.2014 1:36

F35i65l56i64p 90N83e93s14p69o62r 6407677938312

Myslim ze kdybychom tyto penize vyuzili na opravu ci rozsireni dalnic a ci silnic, tak to budou lepe vynalozeny penize. Tento system na kontrolu stejne nebude nikdy fungovat, bude se stale predelavat a opravovat ci neco podobneho. Viz registr aut apod...

0/−20
27.11.2014 23:46

K25a33r92e67l 72Ř56e60h35á40č20e27k 9652390441812

Aha, a proto už podobná zařízení dávno fungují a o tom, že by se stále předělávali jsem neslyšel. Jen se počet těchto zařízení rozšíří na víc míst a nejspíš budou tyto nové modernější.

+6/0
28.11.2014 6:19

J86i33ř96í 75L37i37n72h82a22r19t 3475364551816

Vypí(nací)čidla za stamiliony místo koloťuků pod penzí snad už projdou cenzůrou iDEGENES..

0/−6
27.11.2014 23:40

J80i61ř32í 34L19i69n46h94a22r83t 3825884661916

Cenzůra iDEGENES je prostě úžasná, ale dá se přelstít..

Jakobybylopřed89.rokem .. 25 let po pořád někdo votravuje s cenzúrou..

iDEGENES je zář ČR společnosti..

0/−2
27.11.2014 23:46

V98r13a64t53i83s86l14a32v 95C84h17a97r27v57á65t 4401102732483

Uvědomte si, že každá zakázka placená z dotací EU je tunel, neboť z našich daní se tam musí posílat do centrály nemalé peníze. Ani nejmodernější a sebechytřejší technika nezabrání lidskému selhání a mamonu.

+3/−7
27.11.2014 22:56

T25o91m82á71š 82K57n81a59i61f24l 6363380427240

Jakej tunel? Vis vubec, co to znamená tunel?

+1/0
27.11.2014 23:41

A87n10t32o52n54í37n 52Z26e37l77e44n30ý 2854733611866

Tunel to je díra v zemi, ten vám nemůžou vzít.

+4/0
28.11.2014 8:44

J24a66r34o33m35í91r 35K63r48á60l 4100259304749

R^;-D;-D

0/0
28.11.2014 9:03

D24a34v54i82d 89G29a32j26d21a 5720259722461

Člověk vždy žasne,kolik se na všechno vyrojí odborníků.Kdyby se stala tato událost při průjezdu kolem nástupiště ....

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/293184-v-ostrave-vykolejil-vlak-poskodil-pres-kilometr-trati/

Zahynuli lidé...titíž odborníci by volali po hlavách viníků.Vážně musí do všeho kafrat i v dané oblasti ignorant ?

+8/0
27.11.2014 22:52

V55í28t65ě29z14s25l41a37v 62K76l54o98z30í75k 3981269624127

Tahle diagnostika neni nic noveho pod sluncem a uvedomte si kazde i drobne vykolejeni muze skoncit obrovskou nehodou s mnoha obetmi. Dnes i nakladni vlaky jezdi 100kmh a energie tohoto vlaku pri srazce treba s rychlikem je smrtici, viz napriklad Studenka, to bylo neco podobneho jen ze ten Comenius mel 600 tun a napalil most v 90 kmh. Pokud naklad 2000 tun vyleti ve stovce tak bych nechtel videt ty nasledky. A presne tomu dokaze nekdy tahle diagnostika zabranit.

+12/−1
27.11.2014 22:21

F87i77l75i76p 29N10e21s59p36o42r 6407757148102

Stacilo by, kdyby zamestnanci nadrazi obcas vylezli z tech svych der, a sli to zkontrolovat pred kazdou jizdou. Popr. jim koupit nejake rucni zarizeni za par tisic ktere to zkontroluje. Myslite si ze nas stat je tak bohaty ze muze v klidu vyhazovat penize za nejake automaticke blbosti ktere nikdy nebudou fungovat?

0/−15
27.11.2014 23:50

P19e79t61r 48P75r23u54s 7957635549192

To jo, muzou otocit vagonky vzhuru nohama koukat jestli se tocej kolecka. ;-D

+7/−1
28.11.2014 0:00

P19a23v55e37l 52N77o26c89a95r 6259559836525

Ty blbe,víš vůbec něco o železnici?Stav zaměstnanců na nádražích které se zavíraj atd?Ty svoje komenty si příště piš do mateřídoušky.;-€

+4/0
28.11.2014 0:30

F40i87l53i36p 95N40e26s13p49o22r 6677547708982

No vim jen ze to tam smrdi, potuluji se tam bezdomovci, jezdi tam stary precpany vlaky ktere maji vzdycky zpozdeni. Nehlede na to ze vetsinou jizdenka na autobus je levnejsi nez na vlak. Takze co třeba nejdříve začít u zakladnich hodnot, napr. cistota, a nevymyslet nejake automaticke systemy. Jinak mas pravdu o zeleznicich moc nevim.

0/−13
28.11.2014 0:46

K16a81r49e49l 12Ř62e32h32á45č65e49k 9272290841482

Bezdomovci bohužel problém jsou, ale když policie nemá žádné pravomoci, tak těžko něco udělá. A přesto to neni tak,že bezdomovce potkáváte často. Vlakem jezdím často a bezdomovců na nádražích moc nepotkám a ve vlaku už vůbec. A to ostatní jsou nesmysly, které si vymýšlíte. Bud vlakem nejezdíte a jen jste si chtěl kopnout, nebo jezdíte a pak lžete.

+4/0
28.11.2014 6:14

L61u32b92o88š 65D32e29j38m11e65k 2742111825231

vy jste asi hodně dlouho nejel vlakem, co?:-)

+3/0
28.11.2014 8:15

I81v38a34n 12N64a57h45o35d26i48l 7120138908851

Dokáže někdy.co to je za argument?

0/0
28.11.2014 5:52

V89í14t72ě93z59s62l32a91v 81K16l18o75z23í91k 3831269814337

Tahle diagnostika neni nic noveho pod sluncem a uvedomte si kazde i drobne vykolejeni muze skoncit obrovskou nehodou s mnoha obetmi. Dnes i nakladni vlaky jezdi 100kmh a energie tohoto vlaku pri srszce trebas rychlikem je ssmrtici, viz ztrba Studenka, to bylo neco podobneho....

+2/0
27.11.2014 22:17

J30o66s69e64f 66P13i46š55v23e59j66c 4442530390166

To by mne zajímalo, jestli by se o takovém nákupu uvažovalo, kdyby to neplatila EU.

Já o tom dost pochybuji. Ale dotace jsou dotace a ty se musí utratit za každou cenu:-/

+3/−1
27.11.2014 22:12

M79i36l97a73n 88M20u78s49i86l 4783701782725

Když se peníze z dotací nevyužijou - remcá se. Když ano - remcá se taky.

+3/0
27.11.2014 22:16

O75n39d26ř49e34j 19S28e74m13e66c82k16ý 8331946958285

To není žádná novinka, čidla horkoběžnosti na tratích ČSD instalovala od konce šedesátých let minulého století (dodnes jsou některá v provozu) a digitální síť diagnostických bodů se buduje od roku 1999.

+11/0
27.11.2014 22:07

P54e36t91r 58M19o78t48y53č20k12a 1954321913804

A propustí ČD současně tu armádu odborářů, kteří by tohle měli v rámci svých pracovních povinností kontrolovat? Nebo to máme chápat tak, že tohle celou dobu nikdo nehlídá? Není schopen uhlídat?

+8/−11
27.11.2014 22:03

T53o86m63á59š 76V52e79s93e67l23ý 6239658548277

oni se snaží být neviditelní a nevylézat z teplíčka dílny nebo bývalých výtopen...:-)

0/−1
27.11.2014 22:10

K78a98r84e53l 94M43a62t82o74u60š27e49k 2473665403

ČD nemá s řízením a kontrolou provozu na tratích SŽDC nic společného. Takže by to propouštění by bylo zbytečné ...

+11/0
27.11.2014 23:06

T55o69m74á63š 11K69n60a24i52f51l 6183640947580

Hmm... On kolotuk kolem vlaku chodí i za jízdy?

0/−1
27.11.2014 23:42

J49i77n25d21ř34i40c53h 57Š78k52o91p94e98k 4905301950935

na každém vagonu sedí zaměstanec ČD a kontroluje průběžně jeho stav ? ;-D

0/0
28.11.2014 7:11

M77a29r75t28i75n 55V35e98j56m14o44l83a 1823441293208

Jednou za rok se stane nehoda za 5 000 000 a kvůli tomu vyhodíme půl miliardy + roční provozní náklady - klasickej tunel.

+7/−17
27.11.2014 22:01

J41a65k94u31b 89M97a88t25o44u44š 3445202532903

Tak ne vždy konči poškození vykolejením vlaku, ona každé brzké objevení poškození, sníží náklady na opravu. Takže by se to mohlo TEORETICKY zaplatit.

+6/−1
27.11.2014 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.