- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neměla by to být věc provozovatelů těch vlaků ?
Stát platil miliony na platech za tzv koloťuky a další miliony za lidi co denně chodili po železnici a kontrolovali ji.
Pak přišel chytrý ekonom který to uznal za pitomost shrábnul odměny a zrušil zbytečná pracovní místa. Teď za stamiliony budeme kupovat čidla která za miliardy bude někdo denodenně testovat a nastavovat.
Fakt kam pustíte českého ekonoma tam tisíc let tráva neporoste.
A dokonce někteří koloťuci si otevřeli právnickou praxi.
Bylo by jednoduche udrzovat koleje a vagony. Na to vsak stat nema penize.
Zrovna tak nema stat penize na opravu silnic, tavbu npovych silnic a na opravy mostu.
Stat nema penize na platy ucitelu, na zrusene skolky a na zdravotnictvi.
Firemni dane jsou podstatne nizsi, nez v zap.Evrope.
Pokud chceme mit rovnou dan, OSVC nemusi platit dane, Svarcsystem kvete, potom je to v poradku a je nutne se smirit s tim, ze vlaky semotamo vykoleji..
Ono aj keď sú vozňe a koľaje udržiavané, tak sa môže stať, že vlak musí núdzovo zabrzdiť a vzniknú návarky a plôšky na kolesách, na pohlad nemusia byť patrné, ale tieto snímače ich dokážu odhaliť. Prípadne sa zadrie ložisko, môže byť udržiavané koľko chce, a zrazu sa vlak vykoľají, to tiež vedia odhaliť tieto snímače.
Já chodím často přes trať lokálky Březnice- Strakonice. Na mnoha místech jsem si všiml už hodně ztrouchnivělých pražců. Ta nejhorší místa se opravují, ale celkově je ta trať ve špatném stavu.
Za totáče se žilo z podstaty, ale dnes by měla být péče o trať samozřejmostí, na každém nádraží i senzory přehřátí. Kontrola ložisek a opotřebení kol je snad možná denně, třeba kamerou na průjezdu nádražím.
Zde je jenom, jako u každé státní zakázky dovolena otázka- který úředník- politik- na tom zbohatne?
No ale bacha, pohybovat se po kolejích je zakázáno. Je to na pokutu. Ale je to hlavně pro to aby si člověk nemohl prohlédnout stav železničního svršku.
Takvané indikátory horkoběžnosti se běžně používají v Čechách i v zahraničí od sedmdesátých let, indikátory plochých kol jen o málo kratší dobu. Zřejmě se tedy jedná o nějakou generační obměnu, financovanou z EU.
Ačkoliv z nadpisu jako bych tušil, že se jedná o něco velikého a kontroverzního, jedná se o nutnou součást infrastruktury.
Mimosoutěžní otázka: Co se stane, když přes indikátor plochých míst na kolech přejede vlak společnosti Regiojet?
(Nápověda: soustružení kol je drahé)
Nápad dobrý, ale na tom zařízení nesmí být nic z kovu. Jinak jsou to vyhozené peníze.
Na železnici je z kovu skoro všechno.
Když už je tam fotka z Převýšova, zjistila se už příčina této nehody?
Podle ilustračního obrázku by SŽDC měla investovat především do oprav kolejišť,protože tam neby ani jeden pražec v pořádku, a když chce buzerovat dopravce ať obnoví kolejové váhy,aby nedocházelo k přetěžování souprav
Zařízení monitorující horkoběžnost ložisek na nápravách vlaků používaly ČSD již minimálně před třiceti lety. Že by od této technologie v rámci úspor upustily?
Ne, tato zařízení fungují a občas něco zachytí, byť jde o falešný poplach. V současnosti jsou v provozu - až na výjimky historických vozidel s kluznými ložisky - valivá ložiska, kde je riziko velmi nízké ...
Trochu mě děsí pohled na foto. Ty pražce rozhodně nevypadají zdravé !
.
Stav ložisek se dá vyhodnotit měřící aparaturou (mikrofon + PC). Tato metoda se používá běžně u CNC obráběcích strojů u motorů a převodovek. Pc vyhodnotí i stupeň důležitosti (kdy) výměny ložisek.
Nevyhodnotí prorezivělé ocelové nosníky nebo shnilé pražce, které by se měly zjistit při pravidelných kontrolách.
Stav ložisek, zaseknuté brzdy se dají celkem chytnout i dnes a celkem zadarmo. Stačí, aby výpravčí při průjezdu vlaku pořádně poslouchal a díval se. Nemohu pochopit jak je možné, že vlak který má zaseknuté brzdy na jednom podvozku vůbec pokračuje v cestě (hlavně osobák). Bouchá to, smrdí to, větší příkom na lokomotivě.